|
|
RenatoBos
|
|
|

Feyenoord is heel dicht bij de komst van Tsuyoshi Watanabe. Dat meldt de Belgische transferjournalist Sacha Tavolieri zondagavond, niet lang nadat De Telegraaf al melding maakte van een eerste bod uit Rotterdam.
De Telegraaf meldde zondagmiddag al dat Feyenoord 10 miljoen euro heeft geboden op 28-jarige Watanabe. Dat geldbedrag lijkt voldoende om zijn club Gent, waar Watanabe nog een contract heeft tot medio 2027, te overtuigen.
Volgens Tavolieri is de deal bijna rond. Feyenoord is overigens nog niet persoonlijk rond met de Japanner, maar ook dat moet volgens de transferexpert geen probleem worden. Wanneer er witte rook verwacht kan worden boven De Kuip, is niet duidelijk.

De 28-jarige Watanabe lijkt bezig aan zijn laatste weken bij Gent. De club wees eerder al diverse aanbiedingen af, maar gaf de verdediger de toezegging om deze zomer mee te werken aan een vertrek. Watanabe heeft nog een contract tot medio 2027.
Feyenoord heeft al een eerste bod uitgebracht, maar krijgt concurrentie van andere geïnteresseerde clubs. Watanabe speelde tot 2022 voor FC Tokyo en heeft één interland voor Japan op zijn naam staan.
Voorbereiding op mogelijk vertrek Hancko en Trauner De belangstelling voor Watanabe komt niet uit het niets. Feyenoord anticipeert op een mogelijk vertrek van diverse verdedigers. David Hancko staat deze zomer in de belangstelling van meerdere buitenlandse clubs. Ook Thomas Beelen geniet interesse, waardoor de Rotterdammers zich willen versterken in de verdediging. De kans dat Gernot Trauner De Kuip gaat verlaten, is eveneens groot.
https://youtu.be/QPZOnYmQkg8?si=Fx5sXq90AmLvPhAj
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 april 2025 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Wat een geld voor een verdediger van 28 😬 |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Verhaal zou zijn dat dat een stuk minder dan 10 is. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Bedragen zijn natuurlijk onzinnig |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Ja dat is het ,behalve als het allemaal gaat werken. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Ja, 3e plaats is 2 voorrondes Champions League om de pot met goud weer binnen te halen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op maandag 28 april 2025 - 11:39 schreef Cruzcontrol het volgende:Ja, 3e plaats is 2 voorrondes Champions League om de pot met goud weer binnen te halen. Tja Heracles uit wordt belangrijk. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
4 wedstrijden 9 punten, dat is alles wat telt. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Anyway, met Hancko en Trauner verlies je waarschijnlijk 2 ervaren krachten, dus dan is het wel goed dat Feyenoord een nieuwe leider zoekt en ook in deze leeftijdscategorie kijkt. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Juich nog maar niet te hard. Check ff wie dit topic geopend heeft! |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Het zal toch niet alleen maar tegen zitten ;) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het is als een meeuw in een vliegtuigmotor. Aanzienlijke kans dat het fout gaat. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|

Feyenoord en KAA Gent zijn verwikkeld in gesprekken over een transfer van Tsuyoshi Watanabe. De 28-jarige verdediger moet de Rotterdamse achterhoede komende zomer versterken. Volgens Rutger Vinke hebben speler en club al een akkoord over de voorwaarden. Nu moet Feyenoord nog tot overeenstemming komen met KAA Gent.
"Ook Feyenoord beseft dat het met Watanabe, inmiddels 28, geen speler haalt die over een aantal jaar miljoenen zal gaan opleveren," opent Martijn Krabbendam van Voetbal International. "Maar toch maken de Rotterdammers al een tijd heel serieus werk van de Japanner en zijn de onderhandelingen met Gent in volle gang, hoewel er van een snel akkoord geen sprake is."
Watanabe moet mogelijk op korte termijn een cruciale rol gaan spelen in De Kuip. De centrale verdediger, rechtsbenig maar inzetbaar aan de linkerkant, geldt als directe versterking in een periode waarin Feyenoord rekening houdt met het vertrek van sterkhouders in de defensie. Dávid Hancko staat nadrukkelijk in de belangstelling van buitenlandse topclubs en lijkt deze zomer te vertrekken.
"Dat Feyenoord toch doorzet heeft te maken met het feit dat de Belgen wat in prijs zijn gezakt, maar óók met wat er komende zomer staat te gebeuren in De Kuip," aldus VI. "Goede linksbenige centrale verdedigers zijn of duur, of nog niet beschikbaar en Feyenoord kan niet wachten. In dat licht past de komst van Tsuyoshi Watanabe."
De Japanse verdediger is een strategische tussenoplossing. Hoewel hij niet het ideale profiel vertegenwoordigt – jong, linksbenig, met restwaarde – biedt hij sportieve stabiliteit in een cruciale fase. Watanabe is bovendien wedstrijdfit en kan per direct aansluiten bij de selectie van Robin van Persie, mocht er spoedig een akkoord komen tussen de clubs.
"Hij is dus in staat het gat dat Hancko achterlaat in ieder geval voor een periode te dichten", schrijft Krabbendam. "Daarmee heeft Feyenoord én tijd op zoek te gaan naar een geschikte linker centrale verdediger, maar óók de vervanger van Gernot Trauner en Thomas Beelen al in huis."
Daarmee sorteert Feyenoord stilletjes voor op een intensieve transferzomer. De kans dat ook andere verdedigers, zoals Trauner of Beelen, vertrekken is niet ondenkbaar. Met de komst van Watanabe wil de club zichzelf alvast indekken, zowel sportief als financieel. Want dat deze deal de nodige impact heeft op het transferbudget, staat buiten kijf. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Pas 3 interlands vind ik niet in zijn voordeel spreken trouwens |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Daarnaast blijkt presteren in België alles behalve een garantie voor hier. |
|
|
|
|
Bowie
|
|
|
Naast de scouting heeft dus ook de nieuwe staf positief geadviseerd over deze speler. Daarom vertrouwen hierin.
Transfer van 9 mln veel geld? Tuurlijk, maar er komt ook enorm veel binnen. Kenmerk van een topclub.
Speler is redelijke laatbloeier, vandaar nog maar weinig interlands. Wat ook opvalt is dat na het Zuid Amerikaanse aandeel in de selectie er nu fors wordt ingezet op Azie. Komt een Zuid Koreaan bij, en met de Japanse fysio meegerekend dan straks 3 Japanners.
Alles om Ueda tot volle bloei te laten komen. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Die lozen ze van de zomer. |
|
|
|
|
Bowie
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Als je met Ueda als eerste spits het seizoen in gaat, heb je als club 0 ambitie. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Ik vermoed dat Feyenoord 2 spitsen zal willen hebben die veel kunnen spelen. Waarvan 1 denk ik Ueda of Carrillo is. Mede afhankelijk van de ontwikkeling van die laatste en wellicht of er interesse is voor die eerste. En er zal er nog 1 bijkomen.
Carranza en Redmond vertrekken denk ik. Die laatste al dan niet op huurbasis. Carranza past duidelijk niet in de speelwijze. Kan misschien alleen blijven als pinchhitter. Maar die zal elders liever eerste spits willen worden verwacht ik. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Ze halen een eerste elftal spits, die het gaat uitvechtwn met ueda, ze waren het al van plan, lijkt me dat hun aanpak niet veranderd is in 2_3 maandjes. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Met Watanabe voelt Ueda zich veiliger? |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote: Moet die dan zijn handtasje dragen..
Wabie, hou jij me tassie ff vast... |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Van een lepeltje Wasabie ga je wel rennen anders! |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Kunnen dan beter een Kroaat halen voor Ivanusec, die heeft het nog het meest nodig ;) |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote: Haha ja. Maar t rondrennen is ook niet t probleem. Dat kun je em niet verwijten, maar t levert zo bar weinig op. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op woensdag 07 mei 2025 - 15:25 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Kunnen dan beter een Kroaat halen voor Ivanusec, die heeft het nog het meest nodig ;) De 3 topaankopen, Ueda, Ivanusec en Zerrouki he ben t gewoon niet waargemaakt.
Accepteer t, beperk je verlies nu t nog kan, en haal beter.
Doorselecteren, alle kneusjes weg, moet je eens kijken onder aan de streep. Heb je zo een 25 miljoen salarisruimte voor de 'robuuste' spelers die wel gewoon 3 keer in de week goed presteren. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Als ze Ueda wat scherper krijgen zou hij misschien wel een topseizoen te gemoed kunnen gaan, maar zo mis je gewoon de goals. Voor die andere 2 tsja, Zoeki het maar uit zou ik zeggen. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 07 mei 2025 - 15:41 schreef Cruzcontrol het volgende:[..] De 3 topaankopen, Ueda, Ivanusec en Zerrouki he ben t gewoon niet waargemaakt. Accepteer t, beperk je verlies nu t nog kan, en haal beter. Doorselecteren, alle kneusjes weg, moet je eens kijken onder aan de streep. Heb je zo een 25 miljoen salarisruimte voor de 'robuuste' spelers die wel gewoon 3 keer in de week goed presteren. Die laatste 2 zeker. Zijn ook totaal niet mobiel genoeg voor de speelwijze van Feyenoord. Ueda past beter, al is ook zijn inbreng teleurstellend. Kan me wel voorstellen dat Feynoord hem er nog bij wil houden, zeker als er geen interesse voor hem is.
We moeten toch al een spits halen en ik betwijfel of Carrillo er al aan toe is. Dus ik denk dat Feyenoord met een nieuwe spits, Ueda en Carrillo het volgende seizoen in gaat.
Bijna alle (ver)huurspelers en degenen die vaak ziek, zwak of misselijk zijn, moeten/zullen wel doorselecteerd worden ja. En dat zijn er een hoop. Aantal contractspelers moet flink omlaag. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
quote:Op woensdag 07 mei 2025 - 15:08 schreef Cruzcontrol het volgende:[..] Moet die dan zijn handtasje dragen.. Wabie, hou jij me tassie ff vast... Of anime plaatjes ruilen. Krijgt Ueda zelfvertrouwen van. Ooit Ueda in het veld wel eens wat zien zeggen trouwens? |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op woensdag 07 mei 2025 - 16:27 schreef FR-Henk het volgende:[..] Of anime plaatjes ruilen. Krijgt Ueda zelfvertrouwen van. Ooit Ueda in het veld wel eens wat zien zeggen trouwens? "Zit mijn haar nog?" |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Die zit constant aan zijn haarband. Koop eens een goede. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Komt uit een vijf man verdediging, geen International,scoort nooit, België , ik heb twijfels, MAAR, zag hem nooit spelen, |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op woensdag 07 mei 2025 - 16:27 schreef FR-Henk het volgende:[..] Of anime plaatjes ruilen. Krijgt Ueda zelfvertrouwen van. Ooit Ueda in het veld wel eens wat zien zeggen trouwens? Nee zoals walvissen dan, signalen alleen voor soortgenoten.. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Las poosje terug hij nooit geblesseerd was haha, of hij faked het aangezien hij min meer rond schijnt met ons |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Geef m trouwens gelijk dan haha, staan in playoffs al 0-3 achter |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Krabbendam zegt dat het er (voorlopig) niet in zit. En kijk weer wie dit topic heeft aangemaakt. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Gezien de topicstarter geen verrassing |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 - 16:22 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Krabbendam zegt dat het er (voorlopig) niet in zit. En kijk weer wie dit topic heeft aangemaakt. Eens |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Zit zeker weer ergens pootje te baden aan het water?
 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|