BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax transfermarkt 2025

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 08 mei 2025 - 10:07   quote  deeplink  
Onder dit topic de Ajax transfers nieuwsberichten en geruchten betreft aan en verkoop, huur en verhuur
als ook contractverlengingen

******************************************************************************?*************

Ajax troeft internationale topclubs af en hengelt PSG-spits binnen
donderdag, 8 mei 2025 (06:34) - FCupdate.nl

Ajax heeft de zestienjarige Roméo Garnier vastgelegd, een groot talent afkomstig uit de jeugdopleiding van Paris Saint-Germain. Garnier, die net zijn zestiende verjaardag heeft gevierd, speelt momenteel in het Onder 17-team van PSG en zal bij Ajax ook aansluiten bij de Onder 17. De Fransman maakte de overstap transfervrij en tekent een contract tot de zomer van 2028.

Marijn Beuker, directeur voetbalzaken bij Ajax, benadrukt dat Garnier een slimme spits is met een sterk gevoel voor positie en een natuurlijk scorend vermogen, wat hem voor zijn leeftijd zeer compleet maakt. Ajax volgde de jonge aanvaller langere tijd en wist hem, ondanks interesse van andere internationale topclubs, aan zich te binden. De club kijkt uit naar zijn verdere ontwikkeling binnen de Amsterdamse jeugdopleiding.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 mei 2025 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 08 mei 2025 - 10:09   quote  deeplink  
Ajax slaat volgende slag en haalt ook veelbelovende AZ-speler naar Amsterdam'
donderdag, 8 mei 2025 (09:39) - VoetbalPrimeur

De jonge spits Van Oosterhout maakt volgend seizoen de overstap van AZ naar Ajax en sluit aan bij de Onder 16 van de Amsterdammers. Dit seizoen speelde hij nog in de Onder 15 van AZ, waar hij met negentien doelpunten in 28 wedstrijden uitblonk en vaak aanvoerder was. Over de duur van zijn nieuwe contract bij Ajax is nog geen informatie bekend. Directeur voetbal Marijn Beuker breidt de jeugdopleiding van Ajax dit jaar verder uit met gerichte aanwinsten, waaronder spelers als Anass Moumane, Jeremayo Levant, Ky-An Martins en het Franse talent Roméo Garnier, die tot medio 2028 tekende. Deze versterkingen benadrukken de ambitie van Ajax om talentvolle jeugdspelers aan zich te binden en hun opleidingsniveau te verhogen.
hjf
 hjf - donderdag 08 mei 2025 - 12:59   quote  deeplink  
Gaan we volgend seizoen met pubers spelen die dan kerels tegen komen?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 08 mei 2025 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 mei 2025 - 12:59 schreef hjf het volgende:
Gaan we volgend seizoen met pubers spelen die dan kerels tegen komen?
Alles voor de toekomstige tientallen miljoenen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 08 mei 2025 - 15:51   quote  deeplink  
Ajax pakt door en praat ook over contractverlenging van verdediger'
donderdag, 8 mei 2025 (14:17) - VoetbalPrimeur

De twintigjarige centrumverdediger Verschuren is een vaste waarde bij Jong Ajax in de Keuken Kampioen Divisie, waar hij dit seizoen al 32 officiële wedstrijden speelde. Hij maakt sinds 2014 deel uit van de Ajax-jeugd en heeft momenteel een contract dat loopt tot medio 2026, maar Ajax wil dit verlengen. Ondanks zijn vaste plek bij Jong Ajax, ziet de club voor komend seizoen voorlopig geen plek voor hem in het eerste elftal, mede doordat hij moet concurreren met verdedigers als Josip Sutalo, Youri Baas, Ahmetcan Kaplan, Daniele Rugani en Dies Janse. Om hem verder te laten ontwikkelen, onderzoekt Ajax de mogelijkheid om Verschuren te verhuren aan een andere club, al is nog onbekend waarheen. Deze aanpak past binnen het beleid van Ajax, dat onlangs ook vijf nieuwe spelers toevoegde aan de opleiding om het talentenbestand te versterken
Pietje
 Pietje - donderdag 08 mei 2025 - 17:20   quote  deeplink  
Volgens Turkse media hebben Ajax en Fenerbahçe overeenstemming bereikt over Tadiç. Eerst als speler en later in de technische staf.
Nog niets is bevestigd, dus voor wat het waard is.
hjf
 hjf - donderdag 08 mei 2025 - 18:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 mei 2025 - 17:20 schreef Pietje het volgende:
Volgens Turkse media hebben Ajax en Fenerbahçe overeenstemming bereikt over Tadiç. Eerst als speler en later in de technische staf.
Hij had toch een aflopend contract?
Pietje
 Pietje - donderdag 08 mei 2025 - 18:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 mei 2025 - 18:05 schreef hjf het volgende:

[..]

Hij had toch een aflopend contract?
Ja, dat klopt hjf.
Dan zal ik een en ander verkeerd begrepen hebben. Ik kan mij voorstellen dat waar "Fenerbaçe" staat in mijn post dit "Ajax" wordt bedoeld.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 mei 2025 door Pietje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 08 mei 2025 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 mei 2025 - 17:20 schreef Pietje het volgende:
Laat maar komen, wat een sportman 💪
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 08 mei 2025 - 21:32   quote  deeplink  
Het volgende gerucht...

Ajax voornaamste kandidaat om Antoñito Cordero te huren'
donderdag, 8 mei 2025 (21:20) - FCupdate.nl

Ajax lijkt de beste kans te maken om de achttienjarige Spaanse vleugelspeler Antoñito Cordero komende zomer te huren van Newcastle United. Cordero, die na dit seizoen transfervrij vertrekt bij Málaga, brak dit seizoen door op het tweede Spaanse niveau met 36 optredens, zes doelpunten en zeven assists. Ondanks interesse van topclubs als Real Madrid en FC Barcelona kiest hij voor Newcastle, waar het verdienmodel en de sportieve perspectieven gunstiger zijn. Omdat speelminuten bij Newcastle beperkt lijken, is de club voornemens Cordero direct uit te lenen aan een Eredivisieclub, waarbij Ajax al sinds december interesse toont. Deze huurconstructie moet de jonge aanvaller meer speeltijd bieden en zijn ontwikkeling bevorderen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 mei 2025 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 10 mei 2025 - 17:49   quote  deeplink  
Een piepklein geruchtje...

Ajax laat oog vallen op 67-voudig international van RB Leipzig'
zaterdag, 10 mei 2025 (17:10) - VoetbalPrimeur
In dit artikel:

Leipzig kampt komende zomer met een financieel dilemma door de terugkeer van enkele flink betaalde huurlingen, waaronder André Silva, Timo Werner en Eljif Elmas. Elmas speelt sinds januari op huurbasis bij Torino, waar hij in elf Serie A-wedstrijden vier keer scoorde. Torino beschikt over een optie om hem definitief over te nemen voor 18 miljoen euro, maar deze prijs is voor de Italiaanse club te hoog, waardoor Elmas dreigt terug te keren naar Leipzig.

Bij Leipzig heeft de Macedonische middenvelder, die een jaarlijks salaris van zo’n zes miljoen euro ontvangt, nog niet kunnen overtuigen en wordt zijn hoge loon als een probleem gezien. Dit opent de deur voor een vertrek, ondanks dat zijn contract doorloopt tot medio 2028. Elmas’ huidige marktwaarde wordt geschat op ongeveer 14 miljoen euro, maar een concrete transfersom is nog onduidelijk. Intussen is Ajax volgens Bild geïnteresseerd in de 24-jarige speler, die mogelijk genoegen moet nemen met een salarisverlaging.

Elmas begon zijn carrière bij FK Rabotnički en vertrok in 2017 via Fenerbahçe naar Napoli, waar hij in 2023 landskampioen werd. Begin 2024 betaalde Leipzig 24 miljoen euro voor hem, een investering die tot nu toe tegenviel. De situatie illustreert de uitdagingen voor Leipzig om dure spelers van de hand te doen en de impact daarvan op hun financiële balans.
freakie
 freakie - zondag 11 mei 2025 - 11:41   quote  deeplink  
Toch leuk om te zien dat Ajax weer op de goede weg terug is. Duidelijk beleid, jeugd opvullen/aanvullen. Lekker laten wennen en die moeten dan gaan doorstromen. Met wat extra aankopen, kom je er dan wel.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 12 mei 2025 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 mei 2025 - 11:41 schreef freakie het volgende:
Toch leuk om te zien dat Ajax weer op de goede weg terug is. Duidelijk beleid, jeugd opvullen/aanvullen. Lekker laten wennen en die moeten dan gaan doorstromen. Met wat extra aankopen, kom je er dan wel.
Ik denk dat dit de juiste weg is
freakie
 freakie - maandag 12 mei 2025 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 mei 2025 - 17:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik denk dat dit de juiste weg is
Ben ook wel heel benieuwd of ze nog oude miskopen kwijt kunnen raken. En wat er voor directe versterking bij komt.
hjf
 hjf - donderdag 15 mei 2025 - 18:24   quote  deeplink  
De bezem zal door de selectie moeten. Met deze selectie heb je volgend niets te zoeken in de CL. Dus ik dacht laten we een respectvolle discussie met elkaar beginnen. Daar is immers het Forum voor (Warrior: niet aan de dunne raken hé).
Laat ik beginnen met de doelman. Weg: Pasveer, Matheus en Jay Gorter. Aankoop: Celton Biai van FC Dordrecht. Vanuit de Jeugd doorschuiven naar de selectie: Charlie Setford en Paul Reverson.
AkaS
 AkaS - donderdag 15 mei 2025 - 21:34   quote  deeplink  
Ik vind Matheus een prima doelman, is net binnen heeft nog wat tijd nodig maar is direct al goed op weg.

Hato en Taylor mogen echt nog wel een jaartje rijpen. Taylor moet nog 1 jaartje uitblinken en Hato nog 2 jaartjes voordat ze overstappen.

Andere trainer en andere speelstijl zal Brobbey ook goed doen en laten knallen komend seizoen.

........... Matheus...........

..... Sutalo ... Hato ........

Gaaei ............... Wijndal

....Mokio ... Fitz-Jim .......

........... Taylor .............

Aankoop ................ Godts

............ Brobbey .............

Denk dat winnaar Wout het voor gezien houdt!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 mei 2025 door AkaS --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 15 mei 2025 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 15 mei 2025 - 21:34 schreef AkaS het volgende:
Ik vind Matheus een prima doelman, is net binnen heeft nog wat tijd nodig maar is direct al goed op weg.

Hato en Taylor mogen echt nog wel een jaartje rijpen. Taylor moet nog 1 jaartje uitblinken en Hato nog 2 jaartjes voordat ze overstappen.

Andere trainer en andere speelstijl zal Brobbey ook goed doen en laten knallen komend seizoen.

Grotendeels eens alleen is Wijndal een dramatische back. Ik zou dan kiezen voor Baas die een uitstekend seizoen speelde.

Fitz Jim weer terug naar Excelsior, is te licht boor Ajax

Brobbey heeft het hele seizoen werkelijk niks laren zien, een spits die niet scoort is geen spits, strik er om asjeblieft

Taylor en Hato laat ze blijven maar ben bang ze transfereren

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 mei 2025 door Jack Huntelaar --
hjf
 hjf - vrijdag 16 mei 2025 - 07:57   quote  deeplink  
quote:

Ik word al zenuwachtig met Matheus op doel. Hij straalt bepaald geen rust uit. Baas voor Wijndal. Fitz-Jim is een leuke voetballer maar te licht. Taylor gaat een transfer maken, die de benodigde vele miljoenen gaat opleveren. Brobbey mag van mij ook vertrekken. Voor een spits scoort hij veel te weinig en ligt meer op de grond dan dat hij op zijn benen staat.
freakie
 freakie - vrijdag 16 mei 2025 - 09:44   quote  deeplink  
quote:

Er moet echt veel meer bij. Brobbey never nooit meer, godts prima maar liever Tadic terug en Godts achter hem. Of Tadic in de spits. Leuk dit middenveld maar mist enorm veel balans. Je moet iemand hebben die enorm creatief is. Dus andere spelers voor Taylor en Fitz(Taylor is na dit seizoen gewoon weg)

Wijndal nooit doen, gaaei ook nooit doen. Baas terug naar het centrum en 2 backs erbij.

Je moet als je iets wil betekenen, echt veel meer dan dit middelmatige elftal. Nu staat het grootste deel er nog in. Kan echt niet.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 16 mei 2025 - 10:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 mei 2025 - 09:44 schreef freakie het volgende:

[..]

Er moet echt veel meer bij. Brobbey never nooit meer, godts prima maar liever Tadic terug en Godts achter hem. Of Tadic in de spits. Leuk dit middenveld maar mist enorm veel balans. Je moet iemand hebben die enorm creatief is. Dus andere spelers voor Taylor en Fitz(Taylor is na dit seizoen gewoon weg)

Wijndal nooit doen, gaaei ook nooit doen. Baas terug naar het centrum en 2 backs erbij.

Je moet als je iets wil betekenen, echt veel meer dan dit middelmatige elftal. Nu staat het grootste deel er nog in. Kan echt niet.
Eens!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 16 mei 2025 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 mei 2025 - 07:57 schreef hjf het volgende:

[..]

Ik word al zenuwachtig met Matheus op doel. Hij straalt bepaald geen rust uit. Baas voor Wijndal. Fitz-Jim is een leuke voetballer maar te licht. Taylor gaat een transfer maken, die de benodigde vele miljoenen gaat opleveren. Brobbey mag van mij ook vertrekken. Voor een spits scoort hij veel te weinig en ligt meer op de grond dan dat hij op zijn benen staat.
Ook eens!
AkaS
 AkaS - vrijdag 16 mei 2025 - 19:10   quote  deeplink  
Wat grappig... Ik zie echt een topcariere voor Fitz-Jim. Ik geloof 100% in hem.

Daarentegen zie ik helemaal niets in een terugkeer van Tadic. We hebben voorhoedespelers nodig met snelheid en diepgang.

Gaat met hem echt niets worden, was in zijn laatste jaar bij Ajax al kommer en kwel.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 mei 2025 door AkaS --
Scout2
 Scout2 - vrijdag 16 mei 2025 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 mei 2025 - 19:10 schreef AkaS het volgende:

Daarentegen zie ik helemaal niets in een terugkeer van Tadic. We hebben voorhoedespelers nodig met snelheid en diepgang.

Gaat met hem echt niets worden, was in zijn laatste jaar bij Ajax al kommer en kwel.
Als Tadic bij ons op het veld staat volgend seizoen, schrijf ik Kroes af.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 17 mei 2025 - 11:15   quote  deeplink  
quote:

Een top cariere nog wel, laten we het hopen maar ik zie alleen maar veel balverlies waardoor we in de problemen kwamen achter in.

Tadic is voor 1 seizoen, die houden ze achter de hand op de bank mocht Godts geblesseerd raken, daarna komt hij ergens terecht in de organisatie.
Dus waarom niet ?
hjf
 hjf - zaterdag 17 mei 2025 - 13:52   quote  deeplink  
De volgende positie die ik tegen het licht wil houden is de rechtsbackpositie. We hebben momenteel Anton Gaaei, Anton Lucas Rosa en uit de verhuur komt Tristan Gooijer terug. Ik zou Gaaie wel eens rechts op het middenveld willen zien van wege zijn loopvermogen en voorzetten. Verdedigend vind ik hem zwak en aanvallend des te beter. Rosa daar heb ik nog te weinig van gezien en Gooijer komt terug van een kruisbandblessure. De spoeling is dus dun op deze positie.
freakie
 freakie - zaterdag 17 mei 2025 - 21:22   quote  deeplink  
quote:

Dus jij ziet in Fitz Jim een speler zoals Eriksen/Frenkie? Ik bedoel te zeggen. Hij heeft veel te weinig om een beslissende pass te geven. Is niet heel snel met handelen. Is vaak juist niet zuiver.

Ik vind Fitz niet slecht, maar als je een elftal moet bouwen, moet je zeker deze spelers niet meer willen hebben. Heel veel spelers van Ajax is totale middelmaat.

Alles wat Ajax nodig heeft(stabiliteit en goals) kunnen van Tadic komen. Passie komt van hem meer dan Henderson en Weghorst bij elkaar. En hij heeft na een jaar een functie bij Ajax. Tadic nu nog beter dan alle spelers van dit Ajax. Hij kan prima op de spits positie spelen. Zodat Godts daar omheen kan lopen. Of je kan hem links zetten als Godts daar niet kan spelen(blessure). Hij kent de organisatie, heeft weinig aanpassing nodig. Daarbij ga je heel veel spelers die Ajax kennen kwijt raken(Taylor, wss Hato, Henderson, Brobbey en Klaassen) en spelers die iets van leeftijd brengen(Traore, Weghorst).

Haal je Tadic is dat in alles goed. Ergens hoorde ik ook Eriksen vorige winter, misschien moet je dat niet doen. Maar Tadic staat “Gewoon” weer op 11 goals en 11 assists bij Fenerbahce en waarschijnlijk, zoals hij dat ook bij Ajax had voor veel meer goals in de voorbereiding. Als je iemand zou willen halen om je team omheen te bouwen en je goals wil kopen. Haal je Tadic.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 mei 2025 door freakie --
freakie
 freakie - zaterdag 17 mei 2025 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 mei 2025 - 11:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Een top cariere nog wel, laten we het hopen maar ik zie alleen maar veel balverlies waardoor we in de problemen kwamen achter in.

Tadic is voor 1 seizoen, die houden ze achter de hand op de bank mocht Godts geblesseerd raken, daarna komt hij ergens terecht in de organisatie.
Dus waarom niet ?
In dit Ajax is hij met kop en schouders nog de beste. Tadic dan. Als je die niet wil halen en aangeeft dat Leeftijd een probleem is, is dat gek(Kijk naar Luuk de Jong, Haller of Perisic(of hoe die naam ook is en dan is Tadic beter dan die 3).
freakie
 freakie - zaterdag 17 mei 2025 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 mei 2025 - 20:42 schreef Scout2 het volgende:

[..]

Als Tadic bij ons op het veld staat volgend seizoen, schrijf ik Kroes af.
Zou niet weten waarom. Hij zou nog in de verdediging kunnen staan en zou de beste zijn.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 18 mei 2025 - 16:32   quote  deeplink  
quote:

Alsjeblieft niet. Teveel net niet spelers!
freakie
 freakie - zondag 18 mei 2025 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 mei 2025 - 16:32 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet. Teveel net niet spelers!
Nou moet je niet verstandige dingen gaan zeggen. Schrik er van.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 18 mei 2025 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 mei 2025 - 16:34 schreef freakie het volgende:

[..]

Nou moet je niet verstandige dingen gaan zeggen. Schrik er van.
Ik zeg altijd verstandige dingen. Het zijn personen zoals jij die deze verstandige berichten niet snappen!
freakie
 freakie - zondag 18 mei 2025 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 mei 2025 - 16:36 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik zeg altijd verstandige dingen. Het zijn personen zoals jij die deze verstandige berichten niet snappen!
Haha, zo kan je het ook zien😂
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 20 mei 2025 - 18:04   quote  deeplink  
Wederom een gerucht:

Ajax transfernieuws: Matías Galarza staat voor miljoenentransfer
dinsdag, 20 mei 2025 (16:20) - Footballtransfers

Ajax staat op het punt om Matías Galarza Fonda, een 23-jarige middenvelder, over te nemen van de Argentijnse club CA Talleres. De Amsterdammers en Talleres zijn vrijwel rond over een transferbedrag van ongeveer zes miljoen euro. Galarza, een Paraguayaans international, heeft zelf een sterke wens uitgesproken om zijn carrière in Europa voort te zetten.

De transfer komt ondanks het recente vertrek van trainer Francesco Farioli, wat even de aandacht van Ajax’ zomerse versterkingen afleidde. Sinds januari speelt Galarza bij Talleres, nadat hij eerder voor minder dan anderhalf miljoen euro was overgenomen van het Braziliaanse Vasco da Gama. Zijn contract bij Talleres loopt tot eind 2027, maar Ajax koopt deze nu af.

Galarza begon zijn loopbaan in de jeugdopleiding van Olimpia in Paraguay en brak daar door in het eerste elftal. Daarna maakte hij al enkele verhuurperiodes mee bij onder meer Olimpia en Coritiba, voordat hij bij Talleres definitief een vaste waarde werd. Dit seizoen speelde hij 16 wedstrijden en kwam hij tot ongeveer 1000 speelminuten voor de Argentijnse club. Volgens een transferwaarderingsalgoritme ligt zijn geschatte marktwaarde op 2,3 miljoen euro, wat lager is dan het overeengekomen bedrag.

Met deze aankoop wil Ajax zijn middenveld versterken en anticiperen op de uitdagingen in het komende seizoen. De club zet hiermee in op jong talent uit Zuid-Amerika, waar de markt vaak voordelig kansen biedt voor Europese topclubs.
freakie
 freakie - dinsdag 20 mei 2025 - 18:34   quote  deeplink  
Trouwens al wat ik dacht he. Farioli wilde meer en iets wat Ajax zich gezworen had niet meer te doen. Verschil van visie. Meer staf en minder jeugdspelers. Dat is voor Ajax natuurlijk niet goed.

Snap het gevoel van Farioli wel hoor. Lijkt er alleen wel op dat hij graag wilde vertrekken. Je ligt zo wel heel ver van de Ajax visie af. Heel eerlijk, dat gevoel heb je al met een Henderson. Henderson niks mis mee. Maar Mokio had ik dit seizoen veel vaker zien spelen. En tegen de mindere tegenstanders had Mokio daar ook zeker niet mistaan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 20 mei 2025 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 mei 2025 - 18:34 schreef freakie het volgende:
Trouwens al wat ik dacht he. Farioli wilde meer en iets wat Ajax zich gezworen had niet meer te doen. Verschil van visie. Meer staf en minder jeugdspelers. Dat is voor Ajax natuurlijk niet goed.

Snap het gevoel van Farioli wel hoor. Lijkt er alleen wel op dat hij graag wilde vertrekken. Je ligt zo wel heel ver van de Ajax visie af. Heel eerlijk, dat gevoel heb je al met een Henderson. Henderson niks mis mee. Maar Mokio had ik dit seizoen veel vaker zien spelen. En tegen de mindere tegenstanders had Mokio daar ook zeker niet mistaan.
Er zijn natuurlijk heel wat mooie clubs geïnteresseerd in Farioli, die heeft met zijn staf iets moois weg gezet.

Door hele hoge eisen te stellen wist hij al bij voorbaat dat Ajax hier niet in mee ging.

Hij had denk ik de meeste moeite om het zijn spelers en supporters over te brengen, zijn tranen waren gemeend, meer gericht naar de supporters die hem altijd gesteund had
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 20 mei 2025 - 23:03   quote  deeplink  
Ajax transfernieuws: Jeffrey de Lange moet overkomen van Olympique Marseille
dinsdag, 20 mei 2025 (22:20) - Footballtransfers

Ajax onderzoekt de mogelijkheid om Jeffrey de Lange, momenteel doelman bij Olympique Marseille, te contracteren voor het komende seizoen. De Lange, geboren in Amstelveen en opgegroeid binnen de jeugdopleiding van Ajax, wordt gezien als een potentiële versterking onder de lat, vooral vanwege het aflopende contract van Remko Pasveer en het vertrek van Matheus Lima Magalhães. Na zijn vertrek bij Ajax doorliep De Lange een zestal bij FC Twente en groeide hij uit tot een betrouwbare keeper bij Go Ahead Eagles, waarna hij een transfer naar Marseille maakte. Hoewel hij daar weinig speeltijd kreeg, ziet Ajax kansen om hem als concurrent te laten fungeren naast Pasveer, die mogelijk blijft en een mentorrol zal vervullen. Financiële details van een mogelijke transfer zijn nog niet bekend, maar De Lange heeft een contract tot medio 2027 en een transferwaarde van ongeveer 1,8 miljoen euro. Hiermee hoopt Ajax structureel de doelmanpositie te versterken en te investeren in jong talent binnen de selectie van coach Farioli.
freakie
 freakie - dinsdag 20 mei 2025 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 mei 2025 - 19:24 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk heel wat mooie clubs geïnteresseerd in Farioli, die heeft met zijn staf iets moois weg gezet.

Door hele hoge eisen te stellen wist hij al bij voorbaat dat Ajax hier niet in mee ging.

Hij had denk ik de meeste moeite om het zijn spelers en supporters over te brengen, zijn tranen waren gemeend, meer gericht naar de supporters die hem altijd gesteund had
Ja eens. Lijkt er wel op nu ja. Had ik ook al gezegd, als hij bij Ajax was hadden er ook wel aanbiedingen geweest.

Vooral dat jeugdspelers inbrengen is natuurlijk een heel groot probleem. Ajax heeft echt wel een paar spelers die in dit Ajax ook prima hadden meegedaan. Ik weet niet zo heel goed maar wat hebben we op rechts? Is die Faberski nou echt zo veel slechter dan Traore? Or Berghuis?
freakie
 freakie - dinsdag 20 mei 2025 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 mei 2025 - 23:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ajax transfernieuws: Jeffrey de Lange moet overkomen van Olympique Marseille
dinsdag, 20 mei 2025 (22:20) - Footballtransfers

Ajax onderzoekt de mogelijkheid om Jeffrey de Lange, momenteel doelman bij Olympique Marseille, te contracteren voor het komende seizoen. De Lange, geboren in Amstelveen en opgegroeid binnen de jeugdopleiding van Ajax, wordt gezien als een potentiële versterking onder de lat, vooral vanwege het aflopende contract van Remko Pasveer en het vertrek van Matheus Lima Magalhães. Na zijn vertrek bij Ajax doorliep De Lange een zestal bij FC Twente en groeide hij uit tot een betrouwbare keeper bij Go Ahead Eagles, waarna hij een transfer naar Marseille maakte. Hoewel hij daar weinig speeltijd kreeg, ziet Ajax kansen om hem als concurrent te laten fungeren naast Pasveer, die mogelijk blijft en een mentorrol zal vervullen. Financiële details van een mogelijke transfer zijn nog niet bekend, maar De Lange heeft een contract tot medio 2027 en een transferwaarde van ongeveer 1,8 miljoen euro. Hiermee hoopt Ajax structureel de doelmanpositie te versterken en te investeren in jong talent binnen de selectie van coach Farioli.
Nou ja, het is een aankoop. Als het een degelijke keeper is, prima😂
remco k
 remco k - dinsdag 20 mei 2025 - 23:54   quote  deeplink  
quote:

Baas is de reden dat het defensief zo goed stond en ze wel konden opbouwen. Na zijn blessure is het ineen gestort.

Waarom geen plek voor hem?
hjf
 hjf - woensdag 21 mei 2025 - 08:01   quote  deeplink  
Luciano Valente lijkt naar Rotterdam te verkassen. Grijpen wij nu niet naast 1 van de meest talentvolle middenvelders van de ED?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 21 mei 2025 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 mei 2025 - 08:01 schreef hjf het volgende:
Luciano Valente lijkt naar Rotterdam te verkassen. Grijpen wij nu niet naast 1 van de meest talentvolle middenvelders van de ED?
Ze willen niet allemaal naar Ajax, zijn voorkeur gaat uit naar die club uit Rotterdam.
Dus doeii
freakie
 freakie - woensdag 21 mei 2025 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 mei 2025 - 08:01 schreef hjf het volgende:
En de vraag is, naast wat Huntelaar zegt. Wil je 10,11,12 miljoen neerleggen als je dat ook voor 2 spelers kan neerleggen. Voor dit Ajax is dat ook wel een ding.

Ik vind Valente echt wel opvallend, maar gaat hij dat europees en in de top waar je gewoon heel veel minder ruimte hebt om te voetballen ook doen? Veel voorbeelden waar spelers die het dan goed doen bij de mindere clubs best veel nog missen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 mei 2025 door freakie --
hjf
 hjf - woensdag 21 mei 2025 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 mei 2025 - 10:18 schreef freakie het volgende:

[..]

En de vraag is, naast wat Huntelaar zegt. Wil je 10,11,12 miljoen neerleggen als je dat ook voor 2 spelers kan neerleggen. Voor dit Ajax is dat ook wel een ding.

Ik vind Valente echt wel opvallend, maar gaat hij dat europees en in de top waar je gewoon heel veel minder ruimte hebt om te voetballen ook doen? Veel voorbeelden waar spelers die het dan goed doen bij de mindere clubs best veel nog missen.
Maar als je hem voor 5 miljoen kan ophalen, dan zeg ik doen. Taylor gaat weg. Dus je hebt een goede vervanger nodig, die de potentie heeft.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 21 mei 2025 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 mei 2025 - 13:01 schreef hjf het volgende:

[..]

Maar als je hem voor 5 miljoen kan ophalen, dan zeg ik doen. Taylor gaat weg. Dus je hebt een goede vervanger nodig, die de potentie heeft.
Hij wou niet naar Ajax, en nou zeker niet meer sinds die incidenten na afloop
freakie
 freakie - woensdag 21 mei 2025 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 mei 2025 - 13:01 schreef hjf het volgende:

[..]

5 miljoen is echt voor een speler op de nederlandse velden, als Ajax komt. Veel te weinig. Die vragen echt veel meer. Al helemaal als PSV en Feyenoord daar op zitten. Dan gaat Groningen de prijs natuurlijk opdrijven.

Ik vind het trouwens ook niet iemand die ik graag bij Ajax zie. Weet niet echt waarom hoor, beetje onderbuik gevoel.
freakie
 freakie - woensdag 21 mei 2025 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 mei 2025 - 13:42 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hij wou niet naar Ajax, en nou zeker niet meer sinds die incidenten na afloop
Dat is al helemaal een ding inderdaad. Moeten de spelers wel willen natuurlijk😂
Pietje
 Pietje - zaterdag 24 mei 2025 - 11:58   quote  deeplink  
Ik heb gelezen dat jongeling Hato open staat voor een "extra" jaar bij Ajax. Vooral omdat zijn jongere broertje ook bij Ajax speelt. Dat zou heel mooi zijn!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 24 mei 2025 - 22:09   quote  deeplink  
Het volgende gerucht...

Ajax richt pijlen op beul in titelstrijd'
zaterdag, 24 mei 2025 (19:51) - FCupdate.nl

Ajax overweegt om Sontje Hansen deze zomer terug te halen naar Amsterdam, meldt Soccernews-journalist Mounir Boualin. De 23-jarige vleugelspeler, afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax, wist nooit echt door te breken bij de Ajax-selectie en verhuisde in de zomer van 2023 naar NEC. Bij NEC maakte hij een sterke indruk met onder meer zes doelpunten en vijf assists in zijn eerste seizoen, gevolgd door zeven treffers en vier assists dit seizoen.

Hansen speelde een cruciale rol in de titelstrijd tussen Ajax en PSV, vooral toen hij in speelronde 32 het openingsdoelpunt maakte tijdens NEC's verrassende 0-3 overwinning in de Johan Cruijff ArenA — een wedstrijd die mede zijn stempel drukte op de kampioensrace. Ajax heeft inmiddels contact opgenomen met NEC om informatie in te winnen over een mogelijke transfer, al is er nog geen officieel bod uitgebracht. Hansen zelf staat open voor een terugkeer naar Ajax, zo liet hij weten na het duel: hij blijft zich identificeren als Ajacied en koestert de wens ooit terug te keren.

De interesse in Hansen past binnen Ajax’ plannen om de vleugelposities te versterken, terwijl de club zich ook met andere versterkingen bezighoudt. De potentiële terugkeer van Hansen symboliseert bovendien de brug tussen zijn jeugdverleden bij Ajax en zijn bewezen waarde op eredivisieniveau, waarmee hij zich heeft ontwikkeld tot een speler met groeipotentie voor de Amsterdamse club.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 24 mei 2025 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 24 mei 2025 - 11:58 schreef Pietje het volgende:
Ik heb gelezen dat jongeling Hato open staat voor een "extra" jaar bij Ajax. Vooral omdat zijn jongere broertje ook bij Ajax speelt. Dat zou heel mooi zijn!
Laten we het hopen Pietje, ergens hoop ik dat onze achterhoede grotendeels het zelfde blijft als afgelopen seizoen
Pietje
 Pietje - zaterdag 24 mei 2025 - 22:27   quote  deeplink  
Sontje Hansen doet het dermate goed bij NEC Nijmegen dat Ajax zou overwegen om hem terug te halen. Laat hem maar komen!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax transfermarkt 2025

0.0162270