|
|
hjf
|
|
|
quote: Leuk voor de ED. Maar beide te licht. Althans dat is mijn mening. Ik vind Mats Rots van Twente op dit moment de beste linksback in NL. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajax heeft tweede nieuwe back bijna binnen: Argentijn is op komst' dinsdag, 16 december 2025 (10:24) - VoetbalPrimeur
Ajax staat naar verluidt op het punt om de twintigjarige Argentijn Julio Soler voorlopig naar Amsterdam te halen. Transferjournalist Matteo Moretto meldt dat de linksback van Bournemouth op huurbasis naar de Eredivisie-topclub vertrekt; Bournemouth zou niet bereid zijn tot een definitieve verkoop.
De komst van Soler komt vlak nadat Takehiro Tomiyasu bijna rond is — de Japanner ondergaat dinsdag een medische keuring en tekent naar verwachting tot het einde van het seizoen. Soler, in januari 2025 voor circa acht miljoen euro overgenomen van Lanús, kreeg dit seizoen amper kansen in de Premier League: twee korte invalbeurten en één volledige wedstrijd in de League Cup tegen Brentford.
Met een contract bij Bournemouth tot medio 2029 zou een halfjaar huur in Amsterdam Soler de kans geven te concurreren met huidige linksback Owen Wijndal en ervaring op te doen in een startende rol. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik ben het niet vaak eens met lulletje Perez, maar dit moet ik hem na geven! Want ik heb Taylor nooit zo slecht gezien tijdens de 1e seizoenshelft. Hij wil zo graag weg, nu dan moet hij gaan presteren zodat hij vd zomer zijn kans pakt, wie wil hem NU hebben na zoveel mindere wedstrijden ?
Kenneth Taylor is de allergrootste tegenvaller van eerste seizoenshelft' zondag, 28 december 2025 (10:20) - FCupdate.nl
ESPN-analist Kenneth Perez vindt dat middenvelder Kenneth Taylor dit seizoen zwaar tegenvalt. Waar Taylor vorig jaar onder coach Francesco Farioli uitblonk bij Ajax — en in alle competities nog vijftien keer scoorde — wist de 23-jarige Alkmaarder in de eerste seizoenshelft van 2025/26 slechts twee treffers te produceren en verschijnt hij veel minder in het spel. Perez zegt dat Taylor vooral rendeert in een strak georganiseerde speelopzet en liet in de chaotische start van het seizoen daardoor een teleurstellend beeld zien. Hij wijst wel op Taylors fysieke kwaliteiten, zoals zijn loopvermogen, die hij in de tweede seizoenshelft moet laten zien. In december miste Taylor vier duels door een blessure; opvallend genoeg won Ajax al die wedstrijden
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 28 december 2025 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Klopt,helemaal Steur op dit moment de beste middenvelder,en zeker het grootste talent. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Zeker weten, deze jongen is goud waard voor Ajax |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Eriksen zet de deur wagenwijd open voor Ajax: 'Dan is de cirkel rond' zondag, 28 december 2025 (18:54) - VoetbalNieuws.nl
Christian Eriksen zegt in een interview met The Times dat hij ooit graag het Ajax-shirt nog eens wil dragen en zijn loopbaan in de Johan Cruijff ArenA wil afsluiten. De 33‑jarige Deense middenvelder, momenteel speler van VfL Wolfsburg, noemt een terugkeer naar Amsterdam de manier om “de cirkel rond te maken” en voelt de stad als thuis. Afgelopen zomer lag een transfer naar Ajax even dichtbij toen hij transfervrij vertrok bij Manchester United, maar gesprekken strandden omdat de club andere prioriteiten had. Eriksen koos vervolgens voor een tweejarig contract in Duitsland, waar hij volgens eigen zeggen nog moeiteloos mee kan op het hoogste niveau. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hij is zelfs op deze leeftijd een betere Taylor |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Laat hem terugkomen zeg. Laat Ajax nou iemand halen die status heeft opgebouwd. Zeker een betere speler dan Taylor. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote: Maar daar is ook niet veel voor nodig Jack. Ik denk wel, dat bij Taylor de motivatie niet optimaal is. Hoe kan het toch, dat hij onder Farioli zo goed was en nu helemaal ruk. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
| Ajax zou een lijntje naar Quilinschi Hartmann hebben uitgegooid met een huurconstructie en een optie tot koop. Ik kan mij hierbij geen voorstelling van maken. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op maandag 29 december 2025 - 17:41 schreef hjf het volgende:Ajax zou een lijntje naar Quilinschi Hartmann hebben uitgegooid met een huurconstructie en een optie tot koop. Ik kan mij hierbij geen voorstelling van maken. Qua type speler zeg ik hell yeah, maar ik zie dat niet goedkomen. Volgens mij heeft die jongen zijn hele leven in een feienoord pyjama geslapen en zou het mij niet verbazen als hij nog ergens een F tattoo heeft ook. Wel jammer. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 29 december 2025 - 19:52 schreef AkaS het volgende:[..] Qua type speler zeg ik hell yeah, maar ik zie dat niet goedkomen. Volgens mij heeft die jongen zijn hele leven in een feienoord pyjama geslapen en zou het mij niet verbazen als hij nog ergens een F tattoo heeft ook. Wel jammer. Het schijnt dat hij er niet onwelwillend tegenover staat, ook wil hij spelen want hij heeft het WK in zijn achterhoofd met het Nederlands Elftal waar hij vroeger deel uit maakte.
Ook kon hij niet met van Persi door 1 deur, en daardoor getransfereerd. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Gaat hem toch niet worden met hartman. Even afwachten nog dus. Wijndal lijkt wel beweging omheen te zijn nu. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 29 december 2025 - 22:38 schreef freakie het volgende:Gaat hem toch niet worden met hartman. Even afwachten nog dus. Wijndal lijkt wel beweging omheen te zijn nu. Hij voelt zich niet comfortabel mbt de Feyenooid supporters, wat ik heel goed kan begrijpen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 29 december 2025 - 22:49 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hij voelt zich niet comfortabel mbt de Feyenooid supporters, wat ik heel goed kan begrijpen Ja klopt, kan ik me ook wel voorstellen. Komt ook door zijn uitspraken in het verleden. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Voor iedereen de aller beste wensen voor 2026, en dat onze club weer de weg omhoog vindt!
WZAWZDB ❌️❌️❌️ |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op donderdag 01 januari 2026 - 12:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:Voor iedereen de aller beste wensen voor 2026, en dat onze club weer de weg omhoog vindt! WZAWZDB ❌️❌️❌️ Beste wensen allemaal! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Dacht het ook maar allemaal schijnen er niet veel meer te zijn 🤣🤣 Het holt hier achter uit kijkend naar voorgaande jaren |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 januari 2026 - 11:06 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Dacht het ook maar allemaal schijnen er niet veel meer te zijn 🤣🤣 Het holt hier achter uit kijkend naar voorgaande jaren Ik wens alle forumleden een fantastisch 2026 en vooral in goede gezondheid. Ik heb dat ook gezien Jack. Ik heb het afgelopen jaar een oproep gedaan om weer mee te doen. Dat heeft enig effect gehad. Heel soms verschijnen Eide en Remco nog op het forum, die in het verleden heel actief waren. Daar zullen ze zeker hun redenen voor hebben. Pietje mis ik ook al een tijdje. Er zou toch niets ernstigs zijn met hem of zijn naasten hoop ik. Ik hoop dit jaar dat we met z'n allen weer leuk mogen discussiëren over het wel en wee van onze prachtige club, want dat blijft het voor mij. Wel op een respectvolle manier dan graag. Ieders zijn mening en kijk op het voetbal. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Iedereen hier de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en dat onze club weer verder mag opkrabbelen uit het diepe dal!! Inderdaad missen we Pietje al een tijdje, hopelijk gaat alles goed met hem en zijn naasten en lezen we snel weer iets van hem!! Hopelijk kan het forum in het nieuwe jaar rekenen op meer reacties en fanatieke, respectvolle discussies!! Op naar een tweede plek in de ED heren!! |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Soler gaat niet door,ook Hato niet en Hartman niet .Dus mischien Souffian? de linksback ,met de meeste doelpunten en de meeste assist. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 04 januari 2026 - 21:49 schreef p111 het volgende:Soler gaat niet door,ook Hato niet en Hartman niet .Dus mischien Souffian? de linksback ,met de meeste doelpunten en de meeste assist. Nogmaals, ajax heeft het geld niet. En hij heeft al heel veel interesse lijkt het. Hij gaat in geen enkele manier komen. Ajax wil niet kopen, ajax wil huren. Zal toch echt een speler worden die niet een groots talent is. Of iets in die manier. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Liever geen aankopen dan paniek aankopen. Daar zit straks de nieuwe staf mee in zijn maag. Zet er maar jeugd in en die halve fitte Jappanner... Dit seizoen maakt het niet veel uit en in de winter kun je vrijwel nooit echt goede aankopen doen Wellicht aan het einde van de window nog een buitenkansje huren voor half jaartje.... |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zondag 04 januari 2026 - 23:17 schreef freakie het volgende:[..] Nogmaals, ajax heeft het geld niet. En hij heeft al heel veel interesse lijkt het. Hij gaat in geen enkele manier komen. Ajax wil niet kopen, ajax wil huren. Zal toch echt een speler worden die niet een groots talent is. Of iets in die manier. Hij is geen talent hij is gewoon een prima linksback met hele goede cijfers,de transfer som is minimaal loopt uit zijn contract en qua salaris vergeleken met Utrecht gaat deze gozer echt juigen. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Ajax moet deze winter vol inzetten op de komst van Souffian El Karouani. Die conclusie wordt getrokken bij #DoneDeal, de transferpodcast van VoetbalPrimeur.
Het is geen geheim dat Ajax de markt afspeurt naar een nieuwe linksback. Jorrel Hato en Quilindschy Hartman waren belangrijke kandidaten, maar zij zullen niet komen. "Als ik de namen nu zo hoor, lijkt me de meest logische die van El Karouani", klinkt het bij #DoneDeal over de back van FC Utrecht. "En daarom zou het goed zijn als je Gaaei (Anton) zou kunnen verkopen. Dan kun je dat geld misschien daarvoor gebruiken." |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Hou me te goede maar denk je nou echt dat Ajax een kans maakt?
Er is nteresse in Souffian El Karouani van Fenerbahçe, West Ham United, Leeds United, FC Porto, Benfica, Eintracht Frankfurt, en potentiële Nederlandse clubs zoals Ajax en PSV, waarbij vooral Fenerbahçe al een bod heeft uitgebracht.
Ajax kan toch niet tippen aan bovenstaande clubs die een veel hoger salaris kunnen weg leggen.
Er worden eerst spelers gehuurd tijdens de winterstop, met name een linksback en een 6 Dit omdat Jordy pas in februari in dienst komt.
Na dit seizoen wordt er beslist welke spelers worden aangekocht.
Ik hoop het met je mee hoor maar ik geloof niet in sprookjes
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 januari 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op maandag 05 januari 2026 - 12:18 schreef p111 het volgende:Ajax moet deze winter vol inzetten op de komst van Souffian El Karouani. Die conclusie wordt getrokken bij #DoneDeal, de transferpodcast van VoetbalPrimeur. Het is geen geheim dat Ajax de markt afspeurt naar een nieuwe linksback. Jorrel Hato en Quilindschy Hartman waren belangrijke kandidaten, maar zij zullen niet komen. "Als ik de namen nu zo hoor, lijkt me de meest logische die van El Karouani", klinkt het bij #DoneDeal over de back van FC Utrecht. "En daarom zou het goed zijn als je Gaaei (Anton) zou kunnen verkopen. Dan kun je dat geld misschien daarvoor gebruiken." Ik vraag me af waarom Ajax hem zou moeten halen, hij en Wijndal ontlopen elkaar niet zoveel. Ik zou dan eerder kijken of er een type Tagliafico te vinden is. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 januari 2026 - 14:15 schreef AkaS het volgende:[..] Ik vraag me af waarom Ajax hem zou moeten halen, hij en Wijndal ontlopen elkaar niet zoveel. Ik zou dan eerder kijken of er een type Tagliafico te vinden is. Meen je dat echt??? er zit 2 klasse verschil tussen Wijndal en Souffian.Zijn snelheid is groter,heeft een 1000 maal betere vrije trap en voorzet en scoort meer als het dubbelle,en is veel agressiever.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 januari 2026 door p111 -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Gaat het dan toch eindelijk gebeuren, hopelijk kunnen we dan Resink ophalen!
Ajax en Kenneth Taylor naderen akkoord over snelle megatransfer naar Lazio woensdag, 7 januari 2026 (15:06) - Footballtransfers
Ajax-middenvelder Kenneth Taylor staat mogelijk deze winter voor een overstap naar SS Lazio. Transferjournalist Fabrizio Romano meldt dat Lazio in vergevorderde gesprekken is met Ajax over een tijdelijke of definitieve overgang in januari, nadat Fenerbahçe zich terugtrok en koos voor Matteo Guendouzi. Die keuze levert Lazio inkomsten op waarmee een vervanger gezocht wordt; Taylor geldt inmiddels als favoriet.
Ajax en Taylor zouden openstaan voor een vertrek deze transferperiode. De Amsterdammers vragen naar verluidt tussen de 15 en 20 miljoen euro, terwijl Taylor’s Estimated Transfer Value op 30,8 miljoen euro staat. De speler heeft een contract tot de zomer van 2027 en zou zowel deze winter als komende zomer kunnen vertrekken.
Taylor is een Ajax-product (club sinds 2010), debuteerde in 2020/21 en werd vanaf 2022/23 een vaste waarde. Onder trainer Francesco Farioli beleefde hij vorig seizoen zijn beste seizoen (15 goals, 9 assists), maar dit seizoen bleef hij tot nu toe steken op 2 goals en 4 assists. Bij Lazio, dat negende staat in de Serie A en recent wisselvallig presteert, moet Taylor concurreren met Toma Bašić, Matías Vecino en Danilo Cataldi voor een plek in het middenveld van het 4-3-3-systeem |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Laten we ons niet blij maken, ze gaan waarschijnlijk gewoon opa Blind weer ophalen... Goedkoper dan die gast van United en een goedkope overbrugging tot de zomer en dan kun je Resink binnenhalen. Waarom niet gewoon Regeer op 6 laten staan? Een back is nu belangrijker toch? Alhoewel ik lees dat die nieuwe Japanner een goede eerste indruk heeft gemaakt. Laat eerst de nieuwe TD een goede trainer aanstellen en ga dan eens de selectie op peil brengen. Liever geen winter aankopen!! Wel opruiming houden alvast.. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 januari 2026 - 16:44 schreef p111 het volgende:[..] Meen je dat echt??? er zit 2 klasse verschil tussen Wijndal en Souffian.Zijn snelheid is groter,heeft een 1000 maal betere vrije trap en voorzet en scoort meer als het dubbelle,en is veel agressiever. Ja, ik meen het echt. Misschien heeft hij interessante statistieken maar effectief gezien ontlopen ze elkaar Niet veel. En zijn voorzet is leuk als je speltactiek daarop is afgestemd en je een bepaald type spits hebt. Maar wij gaan volgens mij verder met Dolberg in de spits.
Wijdal heeft door zijn beroerde inzet en start bij Ajax de schijn tegen maar hij is echt niet zo slecht als dat velen denken.
Wat ik mis bij Ajax en dat hoor je door de jaren heen wel vaker is een stukje begeleiding en of soms de wil eb besef van spelers dat ze dit nodig hebben. Dat was met Bogarde destijds een gouden greep.
Zo weet ik zeker dat Gaaei echt een topper kan worden voor Ajax en Wijndal heeft dat ook gewoon nodig. Met zijn transfer naar Ajax dacht hij dat hij er al was en werd gemakzuchtig. Was ook een beetje chubby.
Als je dan toch investeerd dan ook in een back zoals Tagliafico die focus heeft op verdedigen en aanvallend ook nog iets kan brengen, ipv een back die focus heeft op aanvallen en die verdedigend denkt oja dat moet ik ook nog doen :-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 07 januari 2026 - 19:56 schreef bertus bikkel het volgende:Laten we ons niet blij maken, ze gaan waarschijnlijk gewoon opa Blind weer ophalen... Goedkoper dan die gast van United en een goedkope overbrugging tot de zomer en dan kun je Resink binnenhalen. Waarom niet gewoon Regeer op 6 laten staan? Een back is nu belangrijker toch? Alhoewel ik lees dat die nieuwe Japanner een goede eerste indruk heeft gemaakt. Laat eerst de nieuwe TD een goede trainer aanstellen en ga dan eens de selectie op peil brengen. Liever geen winter aankopen!! Wel opruiming houden alvast.. De 6 is mijn inziens de belangrijkste positie van je elftal, ondersteund de verdediging en zet de lijnen naar voor toe, vandaar dat ik hoop dat Resink komt voordat Feijenoord die ook interesse toont hem inpikt.
Mocht ze een overeenkomst hebben dat hij na dit seizoen komt heb ik er geen moeite mee dat Ugarde (Manchester United) komt voor de rest van dit seizoen om op de 2e plaats van de competitie te eindigen.
Regeer doet het redelijk goed maar is mijn inziens geen hoogvlieger kwam niet voor niets terug uit de verhuur. Je hebt gelijk dat een goede linksback nodig is.
Blind was een goede linksback met een uitzonderlijk goede trap maar is niet veel sneller dan Wijndal, dus zullen ze op zoek moeten gaan al is het huur met een optie tot koop voor de rest van dit seizoen willen we hoog eindigen in de competitie |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
| Done deal. Kenneth Taylor gaat definitief naar Lazio. Mooie transfer voor hem en de club. Nu het bedrag van € 15 mln. goed gaan investeren. In ieder geval een 6 halen, die er gelijk staat. Als ik TD was zijn Stije Resink van Groningen en Sano van NEC de topfavorieten. Liefst zie ik ze allebei komen. Regeer, Van den Boomen en Klaassen kunnen wat mij betreft richting de uitgang. Sean Steur snel zijn contract verlengen en een basisplaats geven. Dan heb je met Resink, Sano en Steur een middenveld om je vingers bij af te likken en maak je nog kans op de 2e plaats. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2026 - 18:34 schreef hjf het volgende:Done deal. Kenneth Taylor gaat definitief naar Lazio. Mooie transfer voor hem en de club. Nu het bedrag van € 15 mln. goed gaan investeren. In ieder geval een 6 halen, die er gelijk staat. Als ik TD was zijn Stije Resink van Groningen en Sano van NEC de topfavorieten. Liefst zie ik ze allebei komen. Regeer, Van den Boomen en Klaassen kunnen wat mij betreft richting de uitgang. Sean Steur snel zijn contract verlengen en een basisplaats geven. Dan heb je met Resink, Sano en Steur een middenveld om je vingers bij af te likken en maak je nog kans op de 2e plaats. Laat het waar zijn hahahaha |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Beste mensen, er is een wonder gebeurd, namelijk is gebleken dat de beste stuurlui daadwerkelijk aan de wal staan in Amsterdam bij Ajax.
De stuurlui aan boord begrijpen er werkelijk geen reet van!
Steur verkopen? Fitz-Jim zonder ooit een echte kans te bieden weg laten gaan?
Blind overwegen terug te halen, serieus???
Wat een stelletje door de ratten besnuffelde matrozen ipv echte stuurlui!
1 voor 1 kielhalen die randdebielen!
Stenigen op de dam moeten ze! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2026 - 20:18 schreef AkaS het volgende:Beste mensen, er is een wonder gebeurd, namelijk is gebleken dat de beste stuurlui daadwerkelijk aan de wal staan in Amsterdam bij Ajax. De stuurlui aan boord begrijpen er werkelijk geen reet van! Steur verkopen? Fitz-Jim zonder ooit een echte kans te bieden weg laten gaan? Blind overwegen terug te halen, serieus??? Wat een stelletje door de ratten besnuffelde matrozen ipv echte stuurlui! 1 voor 1 kielhalen die randdebielen! Stenigen op de dam moeten ze! Beste stuurlui staan zeker aan wal.
Fits Jim lijkt mij gewoon compleet niet goed genoeg. Geen scoringsvermogen enzo. Blind haal je voor ervaring, sturing. Is een geweldige aankoop. Denk dat je Steur niet kan behouden. Dus als je daar nu geld voor kan vangen. Is dat belangrijk. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2026 - 20:18 schreef AkaS het volgende:Beste mensen, er is een wonder gebeurd, namelijk is gebleken dat de beste stuurlui daadwerkelijk aan de wal staan in Amsterdam bij Ajax. De stuurlui aan boord begrijpen er werkelijk geen reet van! Steur verkopen? Fitz-Jim zonder ooit een echte kans te bieden weg laten gaan? Blind overwegen terug te halen, serieus??? Wat een stelletje door de ratten besnuffelde matrozen ipv echte stuurlui! 1 voor 1 kielhalen die randdebielen! Stenigen op de dam moeten ze! Hahahahaha..we lachen er maar om Laten we hopen dat niet alles bewaarheid zal worden
Fitz Jim heb ik geen moeite mee dat hij vertrekt, voor het overige eens!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 januari 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2026 - 21:34 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hahahahaha..we lachen er maar om Laten we hopen dat niet alles bewaarheid zal worden Fitz Jim heb ik geen moeite mee dat hij vertrekt, voor het overige eens! Blind is toch gewoon een goede speler? Die Ajax gewoon goed kan gebruiken? Met steur zeker eens dat hij moet blijven, maar als hij niet verlengt. Wat moet je dan? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 08 januari 2026 - 22:33 schreef freakie het volgende:[..] Blind is toch gewoon een goede speler? Die Ajax gewoon goed kan gebruiken? Met steur zeker eens dat hij moet blijven, maar als hij niet verlengt. Wat moet je dan? Blind is 35 jaar, was in de tijd met Tadic het ervaren duo binnen de jonge selectie. Hebben samen mede gezorgd voor kampioenschappen, maar nu moet je denkenaan de toekomst. Misschien is hij nog van nut mochten er blessures vallen maar meer ook niet. Kan nog zeker mee maar geeft de jeugd de toekomst.
Met Steur moet je rond de tafel, niet laten gaan hij wordt alleen maar beter. Die gaat Ajax in de toekomst veel geld opleveren, nu brebgt hij nog te weinig op. Met een goed voorstel behoudt je hem, voor hem zelf ook beter
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 januari 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Resink en Souffian kopen en Steur BESLIST NIET VERKOPEN. Dan gaan wij nog hoge ogen gooien. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 januari 2026 - 00:37 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Blind is 35 jaar, was in de tijd met Tadic het ervaren duo binnen de jonge selectie. Hebben samen mede gezorgd voor kampioenschappen, maar nu moet je denkenaan de toekomst. Misschien is hij nog van nut mochten er blessures vallen maar meer ook niet. Kan nog zeker mee maar geeft de jeugd de toekomst. Met Steur moet je rond de tafel, niet laten gaan hij wordt alleen maar beter. Die gaat Ajax in de toekomst veel geld opleveren, nu brebgt hij nog te weinig op. Met een goed voorstel behoudt je hem, voor hem zelf ook beter Maar ook in de toekomst moet Ajax ervaren jongens mixen met jonge spelers. Blind is daar een perfect voorbeeld van. De “jonge” spelers gaan niet alles kunnen spelen. En op de 6 positie heb je niks lopen. Links trouwens ook niet. Dat hele Blind verhaal lijkt me echt complete onzin hoor. Ajax gaat niets kopen, dat lijkt mij niet verstandig. Misschien iets omdat je Taylor laat gaan.
Dat Steur verhaal is denk ik duidelijk, ajax is al om de tafel geweest. Daar zijn meerdere berichten geweest. Steur heeft nu gewoon compleet andere eisen en heeft zo bijna alle clubs voor het uitkiezen. Hopelijk kiest hij voor Ajax en zijn loopbaan.
Geen enkel elftal draait enkel op jeugd. Even terug op Blind. Blind is ervaren, rustig en heeft zo veel meer bereikt dan een weghorst(die opvliegerig en druk doet) die dan een voorbeeld zou moeten zijn. Blind haal je niet omdat je daar omheen wil bouwen. Dat moet je om steur/godts/oscar doen. Voor de rest kan Blind en op het middenveld(beter dan welke speler je ook hebt) of links verdedigend.
Zeiden we ook in die tijd dat Tagliafico, Schone, Blind en Tadic de jeugd in de weg zaten? Het is nu echt veel en veel te jong. Geen begeleiding in het veld. Ik denk dat bijvoorbeeld Baas en Bouwman heel veel kunnen hebben aan Blind. Zijn slimheid/inzicht is namelijk ongelofelijk. Zal ze op de training aan de hand nemen en ze nog een poepie laten ruiken. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Maat.. Waar haalt Ajax überhaupt het geld vandaan. 15 miljoen voor Taylor is bij lange na niet genoeg om 2 spelers aan te trekken. En welke club gaat bij een wissel van Technisch directeur gelijk miljoenen uitgeven voordat hij aan de slag gaat. Souffian prima, niks bijzonders aan. Resink inderdaad leuk, heeft zelf aan gegeven dit seizoen af te maken? Betekend dat als Ajax hem wil hebben, Groningen enorm veel gaat vragen en Resink net zo goed een hele goede onderhandelingspositie heeft. Ajax kan dat gewoon niet doen.
Trouwens voor Souffian is in het buitenland al interesse getoond, geloof niet dat hij naar Ajax wil als je meerdere aanbiedingen hebt uit het buitenland voor 2/3x het salaris dat Ajax kan bieden. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Al die belangstelling is media voer,om de sites te lezen geen enkel artikel over een club die een bod gedaan hebben,dus bijna allemaal gebakken lucht.Resink mag weg vd zomer voor max 6 miljoen,als Ajax 7 bied is heeft Groningen een miljoen verdiend dat is veel geld Groningen volgens oud TD van Groningen kunnen ze dat niet laten lopen,met of zonder Resink halen nooit de eerste 5,dus kunnen ze beter dat miljoen pakken. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik zou graag Souffian El Karouani of Dean James (Go Ahead Eagles) willen zien bij Ajax als linksback. Denk echt dat ze zich op 2 posities gaan versterken voor februari. Ik vermoed dat ze van de Taylor miljoenen dus een linksback kopen en een (positie) 6 gaan huren, Resink kopen ze van de zomer omdat Groningen hem nu halverwege dit seizoen niet laten gaan |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 januari 2026 - 14:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:Ik zou graag Souffian El Karouani of Dean James (Go Ahead Eagles) willen zien bij Ajax als linksback. Denk echt dat ze zich op 2 posities gaan versterken voor februari. Ik vermoed dat ze van de Taylor miljoenen dus een linksback kopen en een (positie) 6 gaan huren, Resink kopen ze van de zomer omdat Groningen hem nu halverwege dit seizoen niet laten gaan Ik zou me verbazen als ze iets gaan kopen. Als ze kopen zijn het spelers die Cruijf daar in kan goed rekenen. Dat was ook het idee eigenlijk he. Niet kopen maar huren omdat de volgende TD niet met de zooi moet zitten.
Kan me best voorstellen dat je een linksback haalt hoor. Maar je kan niet een pure linksback halen als er al best wel veel opties zijn. Dan moet er ook wat weg. Wijndal gaat niet weg, dus je kan alleen huren/transfervrij oppikken. Ik denk wel dat ze met Blind beide posities kunnen invullen en dat, dat ook eventueel voor een staf positie een plek kan zijn. Dan heb je daar duidelijk over na gedacht in de toekomst. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 januari 2026 - 14:46 schreef freakie het volgende:[..] Ik zou me verbazen als ze iets gaan kopen. Als ze kopen zijn het spelers die Cruijf daar in kan goed rekenen. Dat was ook het idee eigenlijk he. Niet kopen maar huren omdat de volgende TD niet met de zooi moet zitten. Kan me best voorstellen dat je een linksback haalt hoor. Maar je kan niet een pure linksback halen als er al best wel veel opties zijn. Dan moet er ook wat weg. Wijndal gaat niet weg, dus je kan alleen huren/transfervrij oppikken. Ik denk wel dat ze met Blind beide posities kunnen invullen en dat, dat ook eventueel voor een staf positie een plek kan zijn. Dan heb je daar duidelijk over na gedacht in de toekomst. Ik denk dat Jordy op de achtergrond mee beslist, dus hang niet alles op wat er gaat komen aan het huidige bestuur met onder meer Kroes en Beuker. Denk wel dat ze een linksback gaan kopen en waarschijnlijk een 6 gaan huren. Er wordt zelfs geopperd voor een extra aanvaller.
17 miljoen is niet niks voor Taylor en er staan er nog meer op de nominatie om te vertrekken dus er komen wat miljoenen vrij om boodschappen te doen.
Overigens hoef je je niet druk te maken voor Steur want ik heb net gelezen dat hij gewoon blijft, is ook wel verstandig gezien zijn 17 jarige leeftijd |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Hierbij een verrassend gerucht..
'Oude tijden herleven: Ajax wil oudste zoon Ibrahimovic (19) naar Amsterdam halen' vrijdag, 9 januari 2026 (17:54) - VoetbalNieuws.nl
Ajax werkt aan de komst van Maximilian Ibrahimovic, de 19-jarige zoon van Zlatan Ibrahimovic, meldt De Telegraaf. De linkspoot uit de jeugdopleiding van AC Milan zou deze winter op huurbasis naar Amsterdam kunnen komen, met een optie tot koop. Plan is dat hij in eerste instantie voor Jong Ajax uitkomt maar mee blijft trainen met het eerste elftal; volgens de krant heeft Maximilian zelf een voorkeur voor Ajax. Recent maakte hij voor het eerst deel uit van de wedstrijdselectie van AC Milan in de halve finale van de Italiaanse Supercup tegen Napoli. Mocht de transfer doorgaan, keert daarmee opnieuw een Ibrahimovic in Amsterdam terug; zijn broer Vincent tekende onlangs zijn eerste profcontract bij Milan. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
En nog een gerucht...
Ajax vindt met Roony Bardghji ideale oplossing na wens voor nieuwe aanvaller vrijdag, 9 januari 2026 (17:35) - Footballtransfers
Ajax is in de winterse transferperiode actief op zoek naar versterking na een teleurstellende eerste seizoenshelft. De Amsterdammers willen hun selectie opvijzelen om zicht te houden op een plek in de Champions League; Kenneth Taylor vertrok onlangs naar Lazio en er is gebrek aan betrouwbare vervangers voor onder meer Jorrel Hato en Jordan Henderson. Interim-trainer Fred Grim benadrukte dat Ajax streeft naar dubbele bezetting op alle posities en daarom naast een controlerende middenvelder en linksback ook een extra aanvaller wil aantrekken.
Een mogelijke oplossing is Roony Bardghji van FC Barcelona. De twintigjarige Zweed, die onder Hansi Flick weinig speeltijd krijgt, mag volgens berichtgeving verhuurd worden — een optie die Ajax vanwege beperkte middelen prefereert boven een aankoop. Dat Bardghji goed bij Ajax zou passen wordt ondersteund door data van SciSports: zijn speelstijl vertoont een 99% overeenkomst met die van Mika Godts, die dit seizoen als flankdribbelaar veel rendement levert. Barcelona staat open voor een huurperiode, waardoor Bardghji een realistische winteraanwinst kan zijn voor Ajax. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 januari 2026 - 13:30 schreef p111 het volgende:Al die belangstelling is media voer,om de sites te lezen geen enkel artikel over een club die een bod gedaan hebben,dus bijna allemaal gebakken lucht.Resink mag weg vd zomer voor max 6 miljoen,als Ajax 7 bied is heeft Groningen een miljoen verdiend dat is veel geld Groningen volgens oud TD van Groningen kunnen ze dat niet laten lopen,met of zonder Resink halen nooit de eerste 5,dus kunnen ze beter dat miljoen pakken. Dat weet je helemaal niet, hij is niet weg maar hij weet heel goed dat als hij zijn contract laat aflopen, hij alles voor het uitkiezen heeft. Even he. Stel je voor, jij staat in die situatie. Je contract loopt af, je bent goed bij Utrecht, je kan in de zomer een club uitkiezen of je moet nu de keuze maken om te vertrekken.
Die keuze is als volgt: - Winter vertrek, clubs betalen utrecht een beetje geld(zeg 2 miljoen, vanwege aflopend contract) en hij krijgt een “redelijk” salaris (Ajax) of je hebt zo alle clubs voor het uitzoeken, de clubs die jou willen hebben niks te betalen aan Utrecht. Dat geld gaat dus bij souffian in zijn zak(heerlijk ook) en hij kan ook nog eens clubs tegen elkaar opzetten en opbieden. Deze man gaat nooit vertrekken naar Ajax deze winter. Ajax kon dat in de tijd van overmars omdat een risicotje wel kon. Dat kan nu niet.
Resink, denk je nou echt dat Ajax 7/8 miljoen te besteden heeft? Geldt van Taylor gaat niet allemaal naar transfers. Was het maar zo. Meestal is dat zo’n 70/80% maar bij ajax zal dat nu 50 zijn? En daar komt dan bij kijken dat Ajax dat geld niet meer zomaar kan uitgeven. Hoezo zou je als Groningen “nu” de miljoenen moeten pakken. Die vragen trouwens minimaal 10 miljoen, misschien wordt het dan wel 8 miljoen, of 7 met bonus. Maar waarom zou Groningen? Bij Groningen ontkennen ze die clausule trouwens.
Ik zou Resink trouwens echt wel toejuichen. Maar we moeten ergens ook realistisch zijn. Ajax zit niet in de mogelijkheden om gigantisch te besteden. Trouwens ook mooi dat, dat van Steur dus ook niet helemaal waar is. |
|
|
|