|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 januari 2026 - 18:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik denk dat Jordy op de achtergrond mee beslist, dus hang niet alles op wat er gaat komen aan het huidige bestuur met onder meer Kroes en Beuker. Denk wel dat ze een linksback gaan kopen en waarschijnlijk een 6 gaan huren. Er wordt zelfs geopperd voor een extra aanvaller. 17 miljoen is niet niks voor Taylor en er staan er nog meer op de nominatie om te vertrekken dus er komen wat miljoenen vrij om boodschappen te doen. Overigens hoef je je niet druk te maken voor Steur want ik heb net gelezen dat hij gewoon blijft, is ook wel verstandig gezien zijn 17 jarige leeftijd Dat over Steur is inderdaad dus beetje gebakken lucht ook. Ik weet niet of dat zo kan gaan bij Jordy hoor. Zou kunnen.
Er komt zeker wat vrij, denk niet dat Ajax daar heel en heel veel van kan en wil besteden. Lopen ook gewoon nog een hoop duurbetaalde spelers. Het is bijna rond maar jeetje. Wat een puinhoop. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| 7/8 miljoen kan Ajax makkelijk betalen met inkomsten taylor/Avilla/en CL. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Avila is helemaal geen inkomsten uit. Dat bedrag van Taylor kan Ajax niet allemaal uitgeven. Er gaat altijd een heel groot deel niet naar transfers. Kijk naar wat overmars deed en wat normaal is. 50/60% max. Dat komt ook omdat Ajax een buffer moet opbouwen, risicos moet verminderen. Volgend jaar CL? Denk dat, dat bij Ajax niet in de papieren staat. Dus begroting wil je goed houden alleen kan je dat alleen met wat transfer inkomsten.
Natuurlijk kan je iets halen. Alleen met Cruijf die komt, de financiele situatie die bijna goed is en dan vooral op links, wijndal die flink salaris krijgt. Kan je gewoon niet zomaar met miljoenen smijten.
CL inkomsten worden trouwens nooit direct gebruikt voor aanwinsten, Avila is verhuurd(geen inkomsten) en Taylor vang je 15 miljoen voor - kosten enzo. Dus ajax zou 7 miljoen kunnen uitgeven, dan moet RvC daar een plasje over doen, Cruijf moet daar ook ja op zeggen(heeft nergens naar gekeken). Ajax gaat dat soort bedragen gewoon niet uitgeven. Je moet er vanuit gaan dat een transfer max 7 miljoen mag kosten met tekengeld enzo daarbij.
Als het wel zo is, heel fijn. Graag zelfs. Maar je moet ook realistisch zijn. Ajax kan dat zich gewoon niet permitteren. Met het geld van Taylor, het salaris dat is weggeschreven kunnen ze steur langer binden. Zal ook wel flink wat tekengeld bijzitten. Al met al. Is Steur daar ook gewoon de oplossing voor Ajax en je hebt Oscar natuurlijk. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Komt nou ook een statistiek over Regeer. Of nou ja een stukje op ESPN. Regeer heeft zijn wedstrijden altijd een 6.5/7 gescoord. Heeft van alle spelers bij Ajax behalve Rosa en Itakura de meeste intercepties en rent/loopt zich de pleuris. Regeer is voor de winter gewoon een enorme fijne, bal vaste en vooral degelijke speler geweest. Neemt niet weg dat hij niet echt het niveau is wat je bij Ajax wil hebben(Zoals Gaaei, Wijndal, Rosa, Klaassen en Edvartsen dat ook zijn.)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 januari 2026 door freakie -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Om heel eerlijk te zijn, heb ik geen idee hoe goed de zoon van Ibrahimovic is, maar waar ik wel op aansla is dat het weer een linkerflank aanvaller is.
Heeft Kroes een fetisj betreffende linker aanvallers?
Ik bedoel, we hebben toch ook een rechterkant en een 6 positie die nodig ingevuld moet worden!!!
Maar misschien is zoon Max wel een buitencategorie talent en is het daarmee verklaard. Ook met het oog op een vertrek van Godts deze zomer als deze een goede 2e helft van het seizoen neerzet??? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 11 januari 2026 - 07:09 schreef AkaS het volgende:Om heel eerlijk te zijn, heb ik geen idee hoe goed de zoon van Ibrahimovic is, maar waar ik wel op aansla is dat het weer een linkerflank aanvaller is. Heeft Kroes een fetisj betreffende linker aanvallers? Ik bedoel, we hebben toch ook een rechterkant en een 6 positie die nodig ingevuld moet worden!!! Maar misschien is zoon Max wel een buitencategorie talent en is het daarmee verklaard. Ook met het oog op een vertrek van Godts deze zomer als deze een goede 2e helft van het seizoen neerzet??? Hij start in de jeugd. Laten we alsjeblieft spelers binnenhalen voordat we ze nodig hebben. Zoals dat hoort.. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: En weer gaat Ajax achter het net vissen wat betreft een benodigde versterking en ook nog eens Nederlands maar men stopt liever geld en energie in huurdeals en verkopen met miljoenen verlies.
Benfica gaat er nu dan mee aan de haal.
Terwijl ondertussen de ene naar de andere speler in beeld komen en niet haalbaar blijken en dan straks weer lege handen, geen CL en dus nog meer moeten bezuinigen, pfff ik zie dat scenario al opdoemen.
Wie stopt die Kroes en consorten die Ajax keihard aan het verder slopen zijn wat al eerder was gestart door van Halst en Mislintat!!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 - 10:18 schreef AkaS het volgende:[..] En weer gaat Ajax achter het net vissen wat betreft een benodigde versterking en ook nog eens Nederlands maar men stopt liever geld en energie in huurdeals en verkopen met miljoenen verlies. Benfica gaat er nu dan mee aan de haal. Terwijl ondertussen de ene naar de andere speler in beeld komen en niet haalbaar blijken en dan straks weer lege handen, geen CL en dus nog meer moeten bezuinigen, pfff ik zie dat scenario al opdoemen. Wie stopt die Kroes en consorten die Ajax keihard aan het verder slopen zijn wat al eerder was gestart door van Halst en Mislintat!!!! Inderdaad, maar nogmaals dit komt puur dat clubs als FC Groningen, AZ, NEC en FC Utrecht het liefst geen spelers wil verkopen aan Ajax. Bekijk anders de stand in de competitie het zit allemaal dicht op elkaar.
Ajax moet veel dieper in de buidel tasten dan buitenlandse clubs.
Wat zou ik graag zien dat Resink komt, dit wordt echt een 2e Frenkie de Jong. Ajax moet gewoon heel ver gaan om hem te halen. En anders per direct Dies Janse die uitgeleend is aan Groningen terug halen. De 6 is in mijn visie de belangrijkste positie van het elftal, zo wel verdedigend als aanvallend. Tja en Kroes laat het nu gaan natuurlijk, Cruyff moet nu ingrijpen! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 - 10:18 schreef AkaS het volgende:[..] En weer gaat Ajax achter het net vissen wat betreft een benodigde versterking en ook nog eens Nederlands maar men stopt liever geld en energie in huurdeals en verkopen met miljoenen verlies. Benfica gaat er nu dan mee aan de haal. Terwijl ondertussen de ene naar de andere speler in beeld komen en niet haalbaar blijken en dan straks weer lege handen, geen CL en dus nog meer moeten bezuinigen, pfff ik zie dat scenario al opdoemen. Wie stopt die Kroes en consorten die Ajax keihard aan het verder slopen zijn wat al eerder was gestart door van Halst en Mislintat!!!! Je moet echt kappen met iemand de schuld geven anders dan dat er in de tijd van Mislintat spelers zijn gehaald die en heel veel salaris zijn gaan vangen en niks meer waard zijn. Rensink was al duidelijk dat Ajax dat zeker wel geprobeerd heeft. Alleen Groningen WIL niet aan Ajax verkopen. En Ajax gaat nooit betalen wat Benfica betaald natuurlijk. Begrijp dat hij 1.5/2 miljoen per jaar zou verdienen, flinke bonus ook waarschijnlijk. + benfica betaald meer dan 10 miljoen(daar lijkt het op)
Zijn allemaal geruchten, maar dat kan Ajax toch helemaal niet aanraken? Wie stopt? Laat kroes nou enorm goed bezuinigd hebben en hopen dat Gaaei, Wijndal en Fitz ook nog vertrekken. Er komen ook echt wel wat spelers, maar in de situatie van Ajax is dat gewoon nu niet in 2 dagen rond ook. En wie is er nou niet gekomen dan? Je hoort alleen maar geruchten. Beetje makkelijk om te zeggen dat het dan niet loopt. Als het goed is, is die linksback al vrijwel rond. Dus komt. En lijkt Ajax gewoon goed te zoeken naar een verdedigende middenvelder en rechter aanvaller. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 - 10:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Inderdaad, maar nogmaals dit komt puur dat clubs als FC Groningen, AZ, NEC en FC Utrecht het liefst geen spelers wil verkopen aan Ajax. Bekijk anders de stand in de competitie het zit allemaal dicht op elkaar. Ajax moet veel dieper in de buidel tasten dan buitenlandse clubs. Wat zou ik graag zien dat Resink komt, dit wordt echt een 2e Frenkie de Jong. Ajax moet gewoon heel ver gaan om hem te halen. En anders per direct Dies Janse die uitgeleend is aan Groningen terug halen. De 6 is in mijn visie de belangrijkste positie van het elftal, zo wel verdedigend als aanvallend. Tja en Kroes laat het nu gaan natuurlijk, Cruyff moet nu ingrijpen! Dan nog, wie zegt inderdaad dat Ajax dit al niet geprobeerd heeft. Moet Ajax 7/8 miljoen transfergeld neerleggen, ben je daar nog niet klaar mee. Daar komt dan nog van alles van een spelers contract bij. Dat loopt zo op tot 10 miljoen. Dat geld is er gewoon niet. Jammer genoeg.. daarom is wat Kroes heeft gedaan ook prima, je moet besparen. Kijk even naar de eerste jaren van Overmars, het leek toen nergens op. Aankopen van 2/3 miljoen. Soms een raakschot kwa speler, verkopen, bijna niks voor terughalen. Puur om gezond te zijn en een “minder” jaar te kunnen opvangen.
Als je dat weer wil, moet je nu ook de hand op de knip houden. Er gaat ook vast wel wat komen, geloof ook niet dat Ajax de optie niet heeft gekeken. Net als die speler van Utrecht. Alleen ja inderdaad zoals je zegt, clubs willen gewoon niet graag aan Ajax verkopen(top 3).
De vraag aan iedereen hier. Even beetje kort gezegd, als Ajax in totaal 10 miljoen te besteden heeft(nog veel), waar geef je dat dan aan uit? |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 - 10:48 schreef freakie het volgende:[..] De vraag aan iedereen hier. Even beetje kort gezegd, als Ajax in totaal 10 miljoen te besteden heeft(nog veel), waar geef je dat dan aan uit? Daar kan ik heel kort in zijn. Het bedrag moet minimaal verdubbeld worden om echt een rol voor de 2e plaats te spelen. Ik denk aan € 25 mln. Dat is investeren in plaats van pappen en nat houden. Er zijn voor mij spelers die er voor in aanmerking komen: Stije Resink en Kodai Sano. Met Sean Steur heb je dan het beste middenveld van Nederland. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 - 11:27 schreef hjf het volgende:quote:Op vrijdag 23 januari 2026 - 10:48 schreef freakie het volgende:[..] De vraag aan iedereen hier. Even beetje kort gezegd, als Ajax in totaal 10 miljoen te besteden heeft(nog veel), waar geef je dat dan aan uit? Daar kan ik heel kort in zijn. Het bedrag moet minimaal verdubbeld worden om echt een rol voor de 2e plaats te spelen. Ik denk aan € 25 mln. Dat is investeren in plaats van pappen en nat houden. Er zijn voor mij spelers die er voor in aanmerking komen: Stije Resink en Kodai Sano. Met Sean Steur heb je dan het beste middenveld van Nederland. Maar dat geld is er niet. Dat is denk ik waar het bij heel veel forumleden niet helemaal goed gaat. Er is niet zoveel te besteden. Dus 25 miljoen kan je echt vergeten. Wat zou Ajax dan met die 10 miljoen die ze kunnen uitgeven nu moeten doen? Ik denk trouwens helemaal niet dat je dat moet verdubbelen. Ik denk dat Ajax verdedigend zwak is en als dat goed is je gewoon 2e plek haalt. Wijndal en Gaaei moeten vervangen worden. Liefst heb je een ervaren verdedigende middenvelder die Ajax verder helpt. Dan speel je gewoon 2e plek. Feyenoord is kwa spelers zeker niet beter, AZ ook niet. Alles daar onder zeker niet. Ajax heeft ook gewoon echt heel creatieve spelers, aanvallend. Dus nogmaals, als je 10 miljoen zou mogen uitgeven, hoe ga je dat uitgeven? Mag iedereen op antwoorden. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Goedkeuring Jordi Cruijff: Ajax zet in op aanvaller Carlos Vicente zaterdag, 24 januari 2026 (10:49) - Footballtransfers
Door het vertrek van Raúl Moro is de behoefte aan een nieuwe aanvaller bij Ajax op korte termijn toegenomen. Volgens Voetbal International is de 26‑jarige Spanjaard Carlos Vicente nu de voorkeurkandidaat: hij is inzetbaar als vleugelspeler maar heeft ook ervaring als rechtsback. Ajax bekijkt zowel een huurconstructie als een permanente overgang; laatstgenoemde optie lijkt mede mogelijk doordat de nieuwe technisch directeur Jordi Cruijff zijn goedkeuring zou hebben gegeven. Cruijff’s instemming vergroot de kans dat Vicente voor meerdere jaren tekent. Ajax probeert de transfer over te nemen van concurrenten: Vicente stond namelijk al dicht bij een transfer naar Birmingham City. Over verdere details en timing wordt binnenkort meer verwacht.
**************************************************************************************
Spanjaarden en Ajax is nooit een gelukkig huwelijk gebleken. Vaak keerden de Spanjaarden terug naar hun land en familie, vanwege heimwee.
Waarom dan nu weer een spanjaard ???? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Een keer moet het raak zijn. Maar ja klopt, niet echt gelukkige huwelijken geweest. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Gabri/Bojan/Oleguer hebben het prima gedaan.Je moet ook mazzel hebben,daarom als je in Nederland kan kopen heb je geen last van heimwee en zelfde taal en je kan ze vaak veel beter beoordelen als een buitenlandse speler. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 - 11:24 schreef p111 het volgende:Gabri/Bojan/Oleguer hebben het prima gedaan.Je moet ook mazzel hebben,daarom als je in Nederland kan kopen heb je geen last van heimwee en zelfde taal en je kan ze vaak veel beter beoordelen als een buitenlandse speler. Precies, er lopen hier genoeg getalenteerde spelers rond. Kijk dan ook eens naar lengte, we hebben kabouters genoeg in de selectie |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 - 11:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Precies, er lopen hier genoeg getalenteerde spelers rond. Kijk dan ook eens naar lengte, we hebben kabouters genoeg in de selectie Loopt er op rechts echt zoveel talent? Vicente is 179, hoe is dat klein? Die snap ik niet echt.
Vicente is trouwens 26 en kan gewoon wat stabiliteit bieden. Ik vind het ook wel een bijzondere aankoop. Maar het is niet zo dat de hele voorhoede het hele seizoen fit blijft en ik weet niet of er nou heel veel meer komt na Bounida? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 - 12:01 schreef freakie het volgende:[..] Loopt er op rechts echt zoveel talent? Vicente is 179, hoe is dat klein? Die snap ik niet echt. Vicente is trouwens 26 en kan gewoon wat stabiliteit bieden. Ik vind het ook wel een bijzondere aankoop. Maar het is niet zo dat de hele voorhoede het hele seizoen fit blijft en ik weet niet of er nou heel veel meer komt na Bounida? Huh heb ik het over Vicente gehad dan ??? Over buitenspelers ?
Ik bedoel spelers halen met meer lengte voor positie 6 of verdedigers zodat we bij hoekschoppen minder goals tegen krijgen al mag een spits van mij best lengte hebben.
De spelers die we verhuurd hebben zoals Kaplan en Dies Janse zijn koppend goed, mogen van mij spoedig weer aansluiten
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 januari 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 - 11:42 schreef freakie het volgende:[..] Maar dat geld is er niet. Dat is denk ik waar het bij heel veel forumleden niet helemaal goed gaat. Er is niet zoveel te besteden. Dus 25 miljoen kan je echt vergeten. Wat zou Ajax dan met die 10 miljoen die ze kunnen uitgeven nu moeten doen? Ik denk trouwens helemaal niet dat je dat moet verdubbelen. Ik denk dat Ajax verdedigend zwak is en als dat goed is je gewoon 2e plek haalt. Wijndal en Gaaei moeten vervangen worden. Liefst heb je een ervaren verdedigende middenvelder die Ajax verder helpt. Dan speel je gewoon 2e plek. Feyenoord is kwa spelers zeker niet beter, AZ ook niet. Alles daar onder zeker niet. Ajax heeft ook gewoon echt heel creatieve spelers, aanvallend. Dus nogmaals, als je 10 miljoen zou mogen uitgeven, hoe ga je dat uitgeven? Mag iedereen op antwoorden. Een vraag Freakie: ben jij een ondernemer? |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 - 11:06 schreef Jack Huntelaar het volgende:Goedkeuring Jordi Cruijff: Ajax zet in op aanvaller Carlos Vicente zaterdag, 24 januari 2026 (10:49) - Footballtransfers Door het vertrek van Raúl Moro is de behoefte aan een nieuwe aanvaller bij Ajax op korte termijn toegenomen. Volgens Voetbal International is de 26‑jarige Spanjaard Carlos Vicente nu de voorkeurkandidaat: hij is inzetbaar als vleugelspeler maar heeft ook ervaring als rechtsback. Ajax bekijkt zowel een huurconstructie als een permanente overgang; laatstgenoemde optie lijkt mede mogelijk doordat de nieuwe technisch directeur Jordi Cruijff zijn goedkeuring zou hebben gegeven. Cruijff’s instemming vergroot de kans dat Vicente voor meerdere jaren tekent. Ajax probeert de transfer over te nemen van concurrenten: Vicente stond namelijk al dicht bij een transfer naar Birmingham City. Over verdere details en timing wordt binnenkort meer verwacht. ************************************************************************************** Spanjaarden en Ajax is nooit een gelukkig huwelijk gebleken. Vaak keerden de Spanjaarden terug naar hun land en familie, vanwege heimwee. Waarom dan nu weer een spanjaard ???? Hoogst waarschijnlijk gaat Birmingham City er met Vicente van door. Jawel. Een club uit de 2e divisie van Engeland!! Lachwekkend gewoon, dat de top van Nederland financieel niet kan concurreren met de 2e divisie van Engeland. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Gelukkig heb ik daar wel ervaring mee ja. Maar dit is een compleet ander verhaal. Een ondernemer geeft ook niet al zijn geld uit om te hopen dat hij/zij dan het dubbele verdient.
Ajax moet ook 3/4 jaar verder kijken. Risico van niet halen CL, Risico van het niet slagen van een speler en daarnaast ook geld moeten kunnen uitgeven volgende zomer periode.
Jou 25 miljoen is complete bullshit, je kan als club niet geld uitgeven dat er niet is, ook omdat Ajax de beurs daarin ook moet meenemen(moet soort van winst maken).
Merk al dat je op die 10 miljoen niet reageert en dat je het zelf ook niet weet. Je kan daarom Dus niet Rensink halen en de andere posities ook versterken. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 10:36 schreef hjf het volgende:[..] Hoogst waarschijnlijk gaat Birmingham City er met Vicente van door. Jawel. Een club uit de 2e divisie van Engeland!! Lachwekkend gewoon, dat de top van Nederland financieel niet kan concurreren met de 2e divisie van Engeland. Klopt, begroting van 150 miljoen. Is al jaren bekend dat er in engeland veel meer geld is. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 10:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Huh heb ik het over Vicente gehad dan ??? Over buitenspelers ? Ik bedoel spelers halen met meer lengte voor positie 6 of verdedigers zodat we bij hoekschoppen minder goals tegen krijgen al mag een spits van mij best lengte hebben. De spelers die we verhuurd hebben zoals Kaplan en Dies Janse zijn koppend goed, mogen van mij spoedig weer aansluiten Je reageert op iemand die het over Vincente heeft.
Maar ja die laatste begrijp ik, ik zou ze ook terughalen. Alleen ergens zijn dat de verdedigers die je dan ook centraal moet neerzetten. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 11:33 schreef freakie het volgende:[..] Gelukkig heb ik daar wel ervaring mee ja. Maar dit is een compleet ander verhaal. Een ondernemer geeft ook niet al zijn geld uit om te hopen dat hij/zij dan het dubbele verdient. Ajax moet ook 3/4 jaar verder kijken. Risico van niet halen CL, Risico van het niet slagen van een speler en daarnaast ook geld moeten kunnen uitgeven volgende zomer periode. Jou 25 miljoen is complete bullshit, je kan als club niet geld uitgeven dat er niet is, ook omdat Ajax de beurs daarin ook moet meenemen(moet soort van winst maken). Merk al dat je op die 10 miljoen niet reageert en dat je het zelf ook niet weet. Je kan daarom Dus niet Rensink halen en de andere posities ook versterken. Uit jouw reactie kan ik afleiden dat je totaal geen ondernemer bent. Je moet namelijk als ondernemer investeren om resultaten te behalen. En het resultaat is de 2e plek wat recht geeft op een rechtstreekse CL ticket en gegarandeerd € 45 mln. De € 25 mln zijn dan snel terug verdiend. Jij komt met 10 mln wat op niets is gebasseerd. Je praat dus in het luchtledige kerel. Dus wie praat hier nu bullshit Freaky. Jij!! Ik heb naar mijn mening de € 25 mln voldoende onderbouwd. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 12:02 schreef hjf het volgende:[..] Uit jouw reactie kan ik afleiden dat je totaal geen ondernemer bent. Je moet namelijk als ondernemer investeren om resultaten te behalen. En het resultaat is de 2e plek wat recht geeft op een rechtstreekse CL ticket en gegarandeerd € 45 mln. De € 25 mln zijn dan snel terug verdiend. Jij komt met 10 mln wat op niets is gebasseerd. Je praat dus in het luchtledige kerel. Dus wie praat hier nu bullshit Freaky. Jij!! Ik heb naar mijn mening de € 25 mln voldoende onderbouwd. Maar even, hoezo kom jij met “ondernemen”? Ja mijn hele familie is bijna een onderneming.
Wat jij zegt is totaal niet op Ajax van toepassing. Met een onderneming doe je een investering, je kan geld lenen maar je gaat dat niet doen als je niet een “inkomen” hebt. Als je ondernemer bent en je hebt klanten is dit een “schatting”. Door spelers te kopen ben je niet gegarandeerd 2e. Dat slaat nergens op, daar kan je toch helemaal totaal geen beleid op draaien? Wat is dat voor een onzin? Zeg je dat ik bullshit praat en dan geef je aan dat ze even 25 miljoen moeten uitgeven.
Ze moeten positieve cijfers aanleveren bij de beurs(dat ga je met zo’n investering dus ook niet doen), je bent in het voetbal nooit zeker van iets. Dus een investering is compleet gokken. Al helemaal in de winter. Meestal is een speler pas na 8 wedstrijden goed inzetbaar en dus vaak worden er nauwelijks spelers gekocht in een winterperiode.
Jou hele ondernemen verhaal is compleet onzin. Alsof je als Ajax met een onderneming die investeert in vernieuwing ofzo moet vergelijken. Dat kan je gewoon niet 1 op 1 met elkaar vergelijken.
Nog mooier, jij schrijft die 25 miljoen van iets wat nog niet binnen is(kan al helemaal niet, want het is niet van Ajax, voor een lening ofzo zou je een schatting kunnen maken maar kan je zo’n toevalligheid niet meenemen). En dan is alweer die 45 miljoen van de CL niet gelijk allemaal transfergeld. Daar worden ook salarissen van betaald, bonussen en nog veel meer.
Hoezo praat ik bullshit als je zelf zoveel onzin praat? Ajax kan niet gebaseerd op een eventuele CL plek en eventuele 45 miljoen, zomaar 25 miljoen investeren. Ik zeg 10 miljoen en dat is niet uit de “lucht” gegrepen. Ajax heeft nu 20 miljoen gekregen voor uitgaande transfers. Daarvan kan/kon ajax ongeveer de helft uitgeven aan transfers. Ook omdat je rekening moet houden dat je er met 10 miljoen daarna niet bent. 10 miljoen aan 1 speler, betekend ook nog tekengeld enzovoort. En je kan niet alles uitgeven want je bent net uit de shit en wil wat zekerheid inbouwen. Dus je zet geld weg om rustig aan weer een beetje stootkracht je houden.
Even he. Hoe denk jij trouwens zomaar 45 miljoen van die CL ineens te kunnen uitgeven? In welke wereld leef jij? Je snapt dat Ajax 27 spelers heeft. Laat voor het gemak zeggen dat gemiddeld per speler Ajax 750k aan salaris betaald. Dat is ongeveer 20 miljoen, jij wil er spelers bijhalen(Ajax wil dat ook). Waar ga jij dat, dan van betalen? Uitgaande transfers? Baas volgend jaar verkopen zodat we de salarissen kunnen betalen?
Je slaat zoveel dingen over, je kan niet zomaar geld uitgeven. Als ondernemer ook niet. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 12:25 schreef freakie het volgende:[..] Maar even, hoezo kom jij met “ondernemen”? Ja mijn hele familie is bijna een onderneming. Wat jij zegt is totaal niet op Ajax van toepassing. Met een onderneming doe je een investering, je kan geld lenen maar je gaat dat niet doen als je niet een “inkomen” hebt. Als je ondernemer bent en je hebt klanten is dit een “schatting”. Door spelers te kopen ben je niet gegarandeerd 2e. Dat slaat nergens op, daar kan je toch helemaal totaal geen beleid op draaien? Wat is dat voor een onzin? Zeg je dat ik bullshit praat en dan geef je aan dat ze even 25 miljoen moeten uitgeven. Ze moeten positieve cijfers aanleveren bij de beurs(dat ga je met zo’n investering dus ook niet doen), je bent in het voetbal nooit zeker van iets. Dus een investering is compleet gokken. Al helemaal in de winter. Meestal is een speler pas na 8 wedstrijden goed inzetbaar en dus vaak worden er nauwelijks spelers gekocht in een winterperiode. Jou hele ondernemen verhaal is compleet onzin. Alsof je als Ajax met een onderneming die investeert in vernieuwing ofzo moet vergelijken. Dat kan je gewoon niet 1 op 1 met elkaar vergelijken. Nog mooier, jij schrijft die 25 miljoen van iets wat nog niet binnen is(kan al helemaal niet, want het is niet van Ajax, voor een lening ofzo zou je een schatting kunnen maken maar kan je zo’n toevalligheid niet meenemen). En dan is alweer die 45 miljoen van de CL niet gelijk allemaal transfergeld. Daar worden ook salarissen van betaald, bonussen en nog veel meer. Hoezo praat ik bullshit als je zelf zoveel onzin praat? Ajax kan niet gebaseerd op een eventuele CL plek en eventuele 45 miljoen, zomaar 25 miljoen investeren. Ik zeg 10 miljoen en dat is niet uit de “lucht” gegrepen. Ajax heeft nu 20 miljoen gekregen voor uitgaande transfers. Daarvan kan/kon ajax ongeveer de helft uitgeven aan transfers. Ook omdat je rekening moet houden dat je er met 10 miljoen daarna niet bent. 10 miljoen aan 1 speler, betekend ook nog tekengeld enzovoort. En je kan niet alles uitgeven want je bent net uit de shit en wil wat zekerheid inbouwen. Dus je zet geld weg om rustig aan weer een beetje stootkracht je houden. Even he. Hoe denk jij trouwens zomaar 45 miljoen van die CL ineens te kunnen uitgeven? In welke wereld leef jij? Je snapt dat Ajax 27 spelers heeft. Laat voor het gemak zeggen dat gemiddeld per speler Ajax 750k aan salaris betaald. Dat is ongeveer 20 miljoen, jij wil er spelers bijhalen(Ajax wil dat ook). Waar ga jij dat, dan van betalen? Uitgaande transfers? Baas volgend jaar verkopen zodat we de salarissen kunnen betalen? Je slaat zoveel dingen over, je kan niet zomaar geld uitgeven. Als ondernemer ook niet. Ajax is een onderneming Freaky. Wel degelijk. Zelfs een ter beurs genoteerde onderneming. Als er kansen zich voordoen om te investeren in spelers, die je elftal direct gaan versterken, dan moet je dat niet nalaten. Ajax had per 30 juni 2025 een eigen vermogen van € 189 mln. Op de bank stond € 40 mln. We hebben na 30 juni 2025 meer gedesinvesteerd dan geïnvesteerd. Met andere woorden: de 25 mln is naar mijn mening verantwoord. Ik weet dat dit lastig is voor je Freaky om dit te begrijpen. Je zult ongetwijfeld andere kwaliteiten hebben. Ik werk al 47 jaar in de financiële wereld. En dat kun je alleen maar volhouden als je daar genoeg van afweet en een bevlogen ondernemer bent. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 11:33 schreef freakie het volgende:[..] Gelukkig heb ik daar wel ervaring mee ja. Maar dit is een compleet ander verhaal. Een ondernemer geeft ook niet al zijn geld uit om te hopen dat hij/zij dan het dubbele verdient. Ajax moet ook 3/4 jaar verder kijken. Risico van niet halen CL, Risico van het niet slagen van een speler en daarnaast ook geld moeten kunnen uitgeven volgende zomer periode. Jou 25 miljoen is complete bullshit, je kan als club niet geld uitgeven dat er niet is, ook omdat Ajax de beurs daarin ook moet meenemen(moet soort van winst maken). Merk al dat je op die 10 miljoen niet reageert en dat je het zelf ook niet weet. Je kan daarom Dus niet Rensink halen en de andere posities ook versterken. De 6 is op dit moment de belangrijkste schakel die je moet hebben,dus Resink en de rest is minder belangrijk. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op vrijdag 03 oktober 2025 - 09:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:Tadic, Blind, Eriksen en Tagliafico wilden graag terugkeren naar Ajax' vrijdag, 3 oktober 2025 (08:39) - VoetbalPrimeur In dit artikel: Valentijn Driessen keert zich fel tegen het transferbeleid van Ajax deze zomer. De De Telegraaf-verslaggever stelt dat technisch directeur Alex Kroes en directeur voetbal Marijn Beuker nalaten een uitgebalanceerd elftal te formeren met ervaren kopstukken die jonge talenten kunnen begeleiden. Volgens Driessen ontbreken in de selectie routiniers die als mentors zouden functioneren; juist daarom zou Ajax nu de consequenties dragen. Driessen wijst erop dat oud-Ajacieden als Dusan Tadic, Daley Blind, Christian Eriksen en Nicolás Tagliafico zich volgens hem beschikbaar toonden om terug te keren, maar door Kroes en Beuker zijn gepasseerd. In plaats daarvan trof Ajax deze zomer aankopen als Oscar Gloukh, Raúl Moro, Oliver Edvardsen en huurling Ko Itakura, die volgens hem vooral met hun eigen ontwikkeling bezig zijn. Ook bestaande spelers als Davy Klaassen, Steven Berghuis en Kasper Dolberg zouden niet het type leider zijn dat jonge spelers wegwijs kan maken; huurling James McConnell past volgens Driessen eveneens niet in het toekomstbeeld. Tadic en Eriksen vertrokken respectievelijk naar Al-Wahda en VfL Wolfsburg, Blind bleef bij Girona en Tagliafico verlengde bij Lyon. Driessen ziet dit als een strategische fout: Ajax gaf prioriteit aan andere keuzes en miste daarmee de kans op ervaren stuwkracht voor de jeugdopleiding. Eriksen en Tagliafico had ik super graag zien komen, waar zijn ze mee bezig in Amsterdam ??? Nee mijnheer Driessen, je lult en zeikt uit je nek omdat je nog maar weinig informatie krijgt. Daarom je negativiteit richting onze club! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 13:14 schreef p111 het volgende:[..] De 6 is op dit moment de belangrijkste schakel die je moet hebben,dus Resink en de rest is minder belangrijk. Resink is een 6, en wat voor één, wordt een 2e Frenkie de Jong 👍👍👍 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 15:20 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Nee mijnheer Driessen, je lult en zeikt uit je nek omdat je nog maar weinig informatie krijgt. Daarom je negativiteit richting onze club! Klopt hij is een azijnzeiker 1e klas, maar wat pak jij dit bericht ver terug hahahaha |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 13:09 schreef hjf het volgende:[..] Ajax is een onderneming Freaky. Wel degelijk. Zelfs een ter beurs genoteerde onderneming. Als er kansen zich voordoen om te investeren in spelers, die je elftal direct gaan versterken, dan moet je dat niet nalaten. Ajax had per 30 juni 2025 een eigen vermogen van € 189 mln. Op de bank stond € 40 mln. We hebben na 30 juni 2025 meer gedesinvesteerd dan geïnvesteerd. Met andere woorden: de 25 mln is naar mijn mening verantwoord. Ik weet dat dit lastig is voor je Freaky om dit te begrijpen. Je zult ongetwijfeld andere kwaliteiten hebben. Ik werk al 47 jaar in de financiële wereld. En dat kun je alleen maar volhouden als je daar genoeg van afweet en een bevlogen ondernemer bent. 40 miljoen op de bank? Dat hele 40 miljoen op dr bank is ook weer zoiets. Als je financieel onderlegd bent dan weet je ook dat dit helemaal niet op die manier gaat. Weet je überhaupt en heb je toevallig alle dingen gelezen. Alleen al de salarissen zijn zo’n 20 miljoen. Je kan nooit op een randje leven met een club. Niet zoals er in het buitenland met dit soort zaken wordt omgegaan.
Ik ben geen bevlogen ondernemer, jij zegt dat je verstand hebt en zegt dat je in de financiele wereld zit. Maar wat je kletst is een compleet onvermogen van dossier kennis bij Ajax. Het is niet verantwoord, je kan daar toch zelf ook over na denken. Die 25 miljoen geef je uit om eventueel CL te halen. Trouwens spelers die je nu koopt zijn nooit echt direct inzetbaar.
Schets even de situatie dat je niet 2e wordt. Want voetbal is niet op 2 aankopen te draaien. Dan geef je 20 miljoen uit, laten we jou situatie nemen. Je hebt dan inkomen van EL en geeft 25 miljoen + bonus + tekengeld uit(zeg 30 miljoen) salarissen gaan naar 25 miljoen, laten we daar 23 van maken. Je hebt nu 60 miljoen “op de bank” zoals jij zegt. Haal je geen CL, heb je volgend seizoen niks te investeren, kan je volgend jaar weer alleen aankopen doen als er iemand vertrekt.
Je vergeet compleet dat je vooruit moet kijken. Een gezonde club koopt vervanging voordat je spelers kwijtraakt(in nederland dan) als Baas vertrekt moet je iemand al daarvoor kunnen benaderen. Dat kan Ajax niet in de situatie waar ze nu in zitten.
Trouwens, ik zou als ik jou was dan ook gewoon bij jet Financiele blijven. Lezen is nogal moeilijk merk ik. Ik ben nooit een bevlogen ondernemer geweest. Mijn familie heeft hier veel meer van gebakken, zelf ook dingen opgepikt. Weet waar ik overpraat. Hoe lichtzinnig je praat over “25 miljoen” uitgeven. Zegt mij dat je het complete plaatje echt helemaal mist.
Maakt niet uit hoor. Denk ook dat het daarom binnen Ajax ook niet leuk is. Je wil gewoon weer gezond zijn als club. Risicotjes kunnen nemen. Daar zijn ze nu flink mee bezig geweest, maar Ajax is gewoon niet zo ver. Er kan zeker geld uitgegeven worden. In jou geval neem je enorme risico. In mijn geval is het voorzichtigheid. Iets waar Ajax de laatste 2 jaar mee bezig is, om daarna weer terug te kunnen. Dus dan kan je best zeggen: “Het is 25 miljoen, nee dat is het niet, is ook allang duidelijk dat ze zoiets niet uitgeven”
Dus is 10 miljoen, niet zomaar een bedrag, dat is een realistisch bedrag op basis van wat er is uitgegaan. Met de weet dat een “investering” compleet onrealistisch is. Er komt van de zomer waarschijnlijk een nieuwe trainer, financieel is het nog niet heel goed en de technisch directeur moet nog echt beginnen(heeft vast inspraak) en nog belangrijker, die spelers die je koopt zijn waarschijnlijk na 7/8 wedstrijden gewend bij ajax, spelen dan nog 10 wedstrijden. Je koopt dus spelers voor volgend seizoen, terwijl de nieuwe trainer er dan niks over te zeggen heeft.
Nu jij |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 13:14 schreef p111 het volgende:[..] De 6 is op dit moment de belangrijkste schakel die je moet hebben,dus Resink en de rest is minder belangrijk. Dus jij zou dan alleen rensink halen en het met Wijndal en Gaaei blijven doen? Ik vind dat tricky hoor. Ik vind de backs in dit Ajax de zwakste. Rensink is echt goed maar Regeer staat nu ook goed te spelen. Gaaei en Wijndal spelen elke wedstrijd vooral om niet te verdedigen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 18:11 schreef freakie het volgende:[..] Dus jij zou dan alleen rensink halen en het met Wijndal en Gaaei blijven doen? Ik vind dat tricky hoor. Ik vind de backs in dit Ajax de zwakste. Rensink is echt goed maar Regeer staat nu ook goed te spelen. Gaaei en Wijndal spelen elke wedstrijd vooral om niet te verdedigen. Resink is 2 klassen beter dan Regeer, Regeer doet het verdedigend goed hoor maar is opbouwend minder ten opzichte van Resink, met name met zijn een pass kan hij iemand direct voor de keeper zetten. Ik en anderen zien in hem een 2e Frenkie. Als je prive gebeld wordt door Mourinho dan doe je het niet verkeerd lijkt mij
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 januari 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Het loopt nog niet storm met aankopen, uit de berichten zouden ze een linksback, een 6 en een rechtsbuiten aantrekken/ huren
Ben benieuwd ze hebben nog een kleine week |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 18:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Resink is 2 klassen beter dan Regeer, Regeer doet het verdedigend goed hoor maar is opbouwend minder ten opzichte van Resink, met name met zijn een pass kan hij iemand direct voor de keeper zetten. Ik en anderen zien in hem een 2e Frenkie. Als je prive gebeld wordt door Mourinho dan doe je het niet verkeerd lijkt mij Ja ik ben het eens hoor maar dan zou je dus het seizoen afmaken met Wijndal en Gaaei(misschien tomiyasu). Ik vind dat best wel zorgwekkend als je dat zou doen. Die op de backs kan je het meeste winst behalen. Een degelijk voetballende speler is al beter. Eventueel kan Regeer dan rechts staan. Dat is voetballend ook een vooruitgang en verdedigend natuurlijk ook.
Ik heb ook liever Rensink en die back erbij he. Zijn voor Ajax echt prima of gewoon hele goede aankopen. Gaat mij daarom niet om of hij goed is of niet, maar vooral om waar je de meeste winst kan behalen maar ook, je wil eigenlijk ervaren spelers in het elftal erbij hebben. Dus moet daar ook goed over na gedacht worden. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 18:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:Het loopt nog niet storm met aankopen, uit de berichten zouden ze een linksback, een 6 en een rechtsbuiten aantrekken/ huren Ben benieuwd ze hebben nog een kleine week Ja ik vind dit zeker ook ergens bijzonder. Ajax zoekt natuurlijk in een categorie die Ajax beter moet maken, ervaring en dan het liefst huurt Ajax ze dan ook nog. Toch spannend deze dagen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 20:58 schreef freakie het volgende:[..] Ja ik vind dit zeker ook ergens bijzonder. Ajax zoekt natuurlijk in een categorie die Ajax beter moet maken, ervaring en dan het liefst huurt Ajax ze dan ook nog. Toch spannend deze dagen. Zoveel namen zijn er gepasseerd, één voor één vallen ze af op wat voor reden dan ook.
Het water liep me uit de mond, maar ze krijgen tot nu niets rond, probeer de namen binnenboord te houden Ajax, het valt elke keer weer tegen wanneer het niet door gaat.
Gooi het in de media wanneer het zo goed als zeker is, wanneer een medisch onderzoek plaats vindt.
Enfin ze hebben nog een kleine week |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 22:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Zoveel namen zijn er gepasseerd, één voor één vallen ze af op wat voor reden dan ook. Het water liep me uit de mond, maar ze krijgen tot nu niets rond, probeer de namen binnenboord te houden Ajax, het valt elke keer weer tegen wanneer het niet door gaat. Gooi het in de media wanneer het zo goed als zeker is, wanneer een medisch onderzoek plaats vindt. Enfin ze hebben nog een kleine week Ja precies, ook al kunnen dingen soms niet goed verlopen of is het in een beginfase. Dan valt het toch elke keer vies tegen. Zoals je eigenlijk ook vaak leest dat Ajax slecht handelt alleen dat je geruchten of fases in een transfer meekrijgt die wij dan eigenlijk niet hoeven te weten en normaal ook niet zo meekrijgen.
Is gewoon een tegenvaller inderdaad. Er moet wat bij, zeker weten. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 18:09 schreef freakie het volgende:[..] 40 miljoen op de bank? Dat hele 40 miljoen op dr bank is ook weer zoiets. Als je financieel onderlegd bent dan weet je ook dat dit helemaal niet op die manier gaat. Weet je überhaupt en heb je toevallig alle dingen gelezen. Alleen al de salarissen zijn zo’n 20 miljoen. Je kan nooit op een randje leven met een club. Niet zoals er in het buitenland met dit soort zaken wordt omgegaan. Ik ben geen bevlogen ondernemer, jij zegt dat je verstand hebt en zegt dat je in de financiele wereld zit. Maar wat je kletst is een compleet onvermogen van dossier kennis bij Ajax. Het is niet verantwoord, je kan daar toch zelf ook over na denken. Die 25 miljoen geef je uit om eventueel CL te halen. Trouwens spelers die je nu koopt zijn nooit echt direct inzetbaar. Schets even de situatie dat je niet 2e wordt. Want voetbal is niet op 2 aankopen te draaien. Dan geef je 20 miljoen uit, laten we jou situatie nemen. Je hebt dan inkomen van EL en geeft 25 miljoen + bonus + tekengeld uit(zeg 30 miljoen) salarissen gaan naar 25 miljoen, laten we daar 23 van maken. Je hebt nu 60 miljoen “op de bank” zoals jij zegt. Haal je geen CL, heb je volgend seizoen niks te investeren, kan je volgend jaar weer alleen aankopen doen als er iemand vertrekt. Je vergeet compleet dat je vooruit moet kijken. Een gezonde club koopt vervanging voordat je spelers kwijtraakt(in nederland dan) als Baas vertrekt moet je iemand al daarvoor kunnen benaderen. Dat kan Ajax niet in de situatie waar ze nu in zitten. Trouwens, ik zou als ik jou was dan ook gewoon bij jet Financiele blijven. Lezen is nogal moeilijk merk ik. Ik ben nooit een bevlogen ondernemer geweest. Mijn familie heeft hier veel meer van gebakken, zelf ook dingen opgepikt. Weet waar ik overpraat. Hoe lichtzinnig je praat over “25 miljoen” uitgeven. Zegt mij dat je het complete plaatje echt helemaal mist. Maakt niet uit hoor. Denk ook dat het daarom binnen Ajax ook niet leuk is. Je wil gewoon weer gezond zijn als club. Risicotjes kunnen nemen. Daar zijn ze nu flink mee bezig geweest, maar Ajax is gewoon niet zo ver. Er kan zeker geld uitgegeven worden. In jou geval neem je enorme risico. In mijn geval is het voorzichtigheid. Iets waar Ajax de laatste 2 jaar mee bezig is, om daarna weer terug te kunnen. Dus dan kan je best zeggen: “Het is 25 miljoen, nee dat is het niet, is ook allang duidelijk dat ze zoiets niet uitgeven” Dus is 10 miljoen, niet zomaar een bedrag, dat is een realistisch bedrag op basis van wat er is uitgegaan. Met de weet dat een “investering” compleet onrealistisch is. Er komt van de zomer waarschijnlijk een nieuwe trainer, financieel is het nog niet heel goed en de technisch directeur moet nog echt beginnen(heeft vast inspraak) en nog belangrijker, die spelers die je koopt zijn waarschijnlijk na 7/8 wedstrijden gewend bij ajax, spelen dan nog 10 wedstrijden. Je koopt dus spelers voor volgend seizoen, terwijl de nieuwe trainer er dan niks over te zeggen heeft. Nu jij Wel bijzonder dat jij geen bevlogen ondernemer bent en mij probeert de les te lezen. Ik kan toevallig jaarverslagen lezen (wat blijkbaar niet voor jou weggelegd is) en verder kijk na de gebeurtenissen na balansdatum. Dat is 1 van de dingen die ik al bijna 47 jaar succesvol voor vele ondernemers doe. En als ik het niet goed had gedaan, dan zou ik het nooit 47 jaar volgehouden hebben. Probeer nou eens je daarin te verdiepen voordat je maar wat roept. Een ander dan jij kan daar meer van afweten. Respecteer dat nou eens. Ik lees regelmatig jouw reacties op AkaS en dan zie ik hetzelfde patroon. Je haalt de woorden volledig uit zijn verband en geeft daar een eigen draai aan. Maar dat jij vind dat spelers mogen aanrommelen vind ik stuitend. ook de aanname dat een speler na 7/8 wedstrijden gewend is bij Ajax is weer zoiets. En ik ga niet kinderachtig doen door te zeggen en nu jij. Want we verschillen gewoon van mening en inzicht in deze discussie en dat mag. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 18:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Resink is 2 klassen beter dan Regeer, Regeer doet het verdedigend goed hoor maar is opbouwend minder ten opzichte van Resink, met name met zijn een pass kan hij iemand direct voor de keeper zetten. Ik en anderen zien in hem een 2e Frenkie. Als je prive gebeld wordt door Mourinho dan doe je het niet verkeerd lijkt mij Eens Jack. wellicht 3 klassen beter. Zo jammer dat ze hem niet opgehaald hebben toen hij nog bij Almere speelde. Nu moet je van de zomer als ik de berichten moeten geloven € 6 mln. dokken. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 26 januari 2026 - 09:35 schreef hjf het volgende:[..] Wel bijzonder dat jij geen bevlogen ondernemer bent en mij probeert de les te lezen. Ik kan toevallig jaarverslagen lezen (wat blijkbaar niet voor jou weggelegd is) en verder kijk na de gebeurtenissen na balansdatum. Dat is 1 van de dingen die ik al bijna 47 jaar succesvol voor vele ondernemers doe. En als ik het niet goed had gedaan, dan zou ik het nooit 47 jaar volgehouden hebben. Probeer nou eens je daarin te verdiepen voordat je maar wat roept. Een ander dan jij kan daar meer van afweten. Respecteer dat nou eens. Ik lees regelmatig jouw reacties op AkaS en dan zie ik hetzelfde patroon. Je haalt de woorden volledig uit zijn verband en geeft daar een eigen draai aan. Maar dat jij vind dat spelers mogen aanrommelen vind ik stuitend. ook de aanname dat een speler na 7/8 wedstrijden gewend is bij Ajax is weer zoiets. En ik ga niet kinderachtig doen door te zeggen en nu jij. Want we verschillen gewoon van mening en inzicht in deze discussie en dat mag. Je gaat niet kinderachtig doen, maar ondertussen moet wel bij je eerste berichten kleinerend doen. Wie jij bent interesseert mij niks, ik leg feiten neer en ook hier negeer jij dat gewoon. Je mag ook zeggen dat je het misschien wat makkelijk hebt gezien. Want als je alles bij elkaar legt weet iedereen dat Ajax dat geld niet zomaar kan uitgeven(even voor dat geval, zegt bij een ander topic dat ze daarom de beurs af moeten)
Akas? Hoezo moeten we er een ander forumlid bijhalen? Die trouwens prima zijn mening kan uiten en daarna gewoon nooit reageerde op vragen en constant hetzelfde bleef herhalen. Ow wacht, beetje zoals jij doet nu. Hebt het over 47 jaar ervaring,
Het is algemeen gekend dat spelers die in de winter gehaald worden meestal niet gelijk kunnen worden ingezet. Spelers hebben wat meer tijd nodig om te wennen. Is niet erg hoor dat je dat niet weet. Het is ook wel een reden waarom er vaak in de winter niet heel veel wordt gekocht. Daarnaast is nu kopen natuurlijk een groot risico omdat de TD en trainer er nu nog niet zijn(al kan cruijf echt wel zeggen nu)
Dit hele stuk negeer jij, je reageert dan vooral om een discussie een discussie te laten zijn. Als ik een goed punt zie bij iemand zeg ik dat gewoon. Precies dat “aanrommelen” pak jij compleet uit zijn verband. Elke speler van 20 moet fouten kunnen maken(dat is aanrommelen), laat hem nou vooral creatief zijn en “spelen” inplaats van hem compleet in allemaal taken te gooien zodat hij stagneert. Maar ja jij moet dan “aanrommelen” compleet uit zijn verband trekken inderdaad.
Als je niet kinderachtig wil doen trouwens moet je misschien iemand ook niet in andere manieren kleineren en doen alsof je groter bent. Dat ben je namelijk niet maar ondertussen moet je in elk bericht 2/3 keer vertellen dat ik niks te vertellen heb. Geloof dat, dat net zo kinderachtig is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 januari 2026 door freakie -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 januari 2026 door freakie -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 26 januari 2026 - 09:38 schreef hjf het volgende:[..] Eens Jack. wellicht 3 klassen beter. Zo jammer dat ze hem niet opgehaald hebben toen hij nog bij Almere speelde. Nu moet je van de zomer als ik de berichten moeten geloven € 6 mln. dokken. Is dat niet allang achterhaald? Directeur had gezegd dat het verhaal niet waar was. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op maandag 26 januari 2026 - 09:35 schreef hjf het volgende:[..] Wel bijzonder dat jij geen bevlogen ondernemer bent en mij probeert de les te lezen. Ik kan toevallig jaarverslagen lezen (wat blijkbaar niet voor jou weggelegd is) en verder kijk na de gebeurtenissen na balansdatum. Dat is 1 van de dingen die ik al bijna 47 jaar succesvol voor vele ondernemers doe. En als ik het niet goed had gedaan, dan zou ik het nooit 47 jaar volgehouden hebben. Probeer nou eens je daarin te verdiepen voordat je maar wat roept. Een ander dan jij kan daar meer van afweten. Respecteer dat nou eens. Ik lees regelmatig jouw reacties op AkaS en dan zie ik hetzelfde patroon. Je haalt de woorden volledig uit zijn verband en geeft daar een eigen draai aan. Maar dat jij vind dat spelers mogen aanrommelen vind ik stuitend. ook de aanname dat een speler na 7/8 wedstrijden gewend is bij Ajax is weer zoiets. En ik ga niet kinderachtig doen door te zeggen en nu jij. Want we verschillen gewoon van mening en inzicht in deze discussie en dat mag. Goedemorgen hjf, ik weet wel wie ik zou vragen als het om financieel advies gaat en verder ben ik al een tijdje geleden gestopt met reageren op deze medesupporter die heel erg zijn best doet om zich op dit forum te profileren. I wish him goodluck :-)
Wat betreft het voetbal hoop ik dat we nu eens aangenaam verrast mogen worden met een goede aankoop die ons sterker maakt. Vooralsnog worden we alleen lekker gemaakt met lege doppen en het afvloeien met behoorlijk verlies van van aankopen. Het gemak waarmee de miljoenen verlies geslikt worden vind ik wel een beetje typisch, zeker in het geval van Moro die nog altijd een goede reputatie heeft in Spanje en met heimwee een goede verklaring heeft voor onderpresteren |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op maandag 26 januari 2026 - 11:05 schreef AkaS het volgende:[..] Goedemorgen hjf, ik weet wel wie ik zou vragen als het om financieel advies gaat en verder ben ik al een tijdje geleden gestopt met reageren op deze medesupporter die heel erg zijn best doet om zich op dit forum te profileren. I wish him goodluck :-) Wat betreft het voetbal hoop ik dat we nu eens aangenaam verrast mogen worden met een goede aankoop die ons sterker maakt. Vooralsnog worden we alleen lekker gemaakt met lege doppen en het afvloeien met behoorlijk verlies van van aankopen. Het gemak waarmee de miljoenen verlies geslikt worden vind ik wel een beetje typisch, zeker in het geval van Moro die nog altijd een goede reputatie heeft in Spanje en met heimwee een goede verklaring heeft voor onderpresteren Ik sluit mij volledig bij het eerste aan. Geen energie meer instoppen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Lekker in elkaars holletje kruipen!✌️👌
En vooral niet inhoudelijk reageren, zijn jullie beide heel goed in. Grappig ook, lijkt bijna een tweeling
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 - 11:06 schreef Jack Huntelaar het volgende:Goedkeuring Jordi Cruijff: Ajax zet in op aanvaller Carlos Vicente zaterdag, 24 januari 2026 (10:49) - Footballtransfers Door het vertrek van Raúl Moro is de behoefte aan een nieuwe aanvaller bij Ajax op korte termijn toegenomen. Volgens Voetbal International is de 26‑jarige Spanjaard Carlos Vicente nu de voorkeurkandidaat: hij is inzetbaar als vleugelspeler maar heeft ook ervaring als rechtsback. Ajax bekijkt zowel een huurconstructie als een permanente overgang; laatstgenoemde optie lijkt mede mogelijk doordat de nieuwe technisch directeur Jordi Cruijff zijn goedkeuring zou hebben gegeven. Cruijff’s instemming vergroot de kans dat Vicente voor meerdere jaren tekent. Ajax probeert de transfer over te nemen van concurrenten: Vicente stond namelijk al dicht bij een transfer naar Birmingham City. Over verdere details en timing wordt binnenkort meer verwacht. ************************************************************************************** Spanjaarden en Ajax is nooit een gelukkig huwelijk gebleken. Vaak keerden de Spanjaarden terug naar hun land en familie, vanwege heimwee. Waarom dan nu weer een spanjaard ???? Trouwens dit bericht dus ook weer een broodje aap verhaal van makelaren. Is dan toch ook best bijzonder. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op maandag 26 januari 2026 - 18:07 schreef freakie het volgende:Lekker in elkaars holletje kruipen!✌️👌 En vooral niet inhoudelijk reageren, zijn jullie beide heel goed in. Grappig ook, lijkt bijna een tweeling Jij hebt wel erg veel moeite in een andermans mening he,wil je zo graag je gelijk halen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 26 januari 2026 - 09:38 schreef hjf het volgende:[..] Eens Jack. wellicht 3 klassen beter. Zo jammer dat ze hem niet opgehaald hebben toen hij nog bij Almere speelde. Nu moet je van de zomer als ik de berichten moeten geloven € 6 mln. dokken. Inderdaad hjf, toen nog goedkoper. Maar goed, huurt dan een linksback, haal geen rechtsbuiten en pikt Resink vandaag nog op voor 10 miljoen. De 6 is mijn inziens naast een linksback zeer van belang |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Hoeveel waarheid is het dat Benfica hem wil kopen nu ? je wordtr gek van die sites zoveel onzin dat je niet meer weet wat waarheid is. |
|
|
|
|
|