Op zaterdag 31 januari 2026 - 19:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:Ajax heeft beet en deelt 2,5-jarig contract uit: 'Een van de grootste clubs van Europa'
Artikel door Jonathan van Haaster
Ajax heeft Joel Lara definitief vastgelegd, zo meldt De Telegraaf. De topscout is een bekende van technisch directeur Jordi Cruijff en tekent een contract tot medio 2028 in de Johan Cruijff ArenA.
Lara is al vele jaren de vaste rechterhand van Cruijff. De 45-jarige Spanjaard volgde Cruijff toen laatstgenoemde werkzaam was bij Maccabi Tel Aviv, Chongqing Liangjiang, Shenzhen FC, Ecuador en FC Barcelona.
"Ik heb voor Ajax gekozen, omdat het een van de grootste clubs van Europa en misschien wel de wereld is”, laat Lara in een eerste reactie aan De Telegraaf weten. "Je kunt je voorstellen wat het voor mij betekent om eerst voor FC Barcelona en nu voor Ajax te mogen werken."
"Twee clubs met dezelfde filosofie, cultuur en manier van opleiden van jonge spelers. Uitgaand van balbezit en een groot geloof in de kwaliteiten van de speler", aldus Lara. De aanstaande komst van Maher Carrizo komt mede uit zijn koker en zo heeft hij al direct zijn invloed uit kunnen oefenen.
"Ik ken Jordi meer dan tien jaar en we hebben altijd een vergelijkbare visie gehad over modern voetbal. In veel situaties begrijpen we elkaar zonder te praten. We vertrouwen elkaar en in de voetballerij is het extreem belangrijk je te omringen met mensen die je kunt vertrouwen."
Lara gaat zijn scoutingswerkzaamheden inzette voor het eerste elftal, Jong Ajax en Ajax Onder 19. "Ik geef er de voorkeur aan in de schaduw te opereren. In al die jaren heb ik een sterk en wereldwijd netwerk opgebouwd en ik beschouw mezelf als iemand die dappere keuzes durft te maken., in voor- en tegenspoed."
Cruyff baart opzien hoor, hij heeft de afgelopen week al meer laten zien dan Kroes in een heel jaar!