BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax transfermarkt 2025

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 21 juli 2025 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 juli 2025 - 12:46 schreef Pietje het volgende:
Wat ik begrepen heb uit de Italiaanse media is dat AS Roma een bod heeft uitgebracht op Gloukh dat ruim 5 miljoen hoger is dan het bod dat Ajax heeft uitgebracht. Of dat betrouwbaar is weet ik niet, maar waar rook is, is vuur.
Inderdaad zeer amateuristisch om in de pers te melden dat hij al binnen is. Bah
Overmars had hem allang binnen gehad Pietje, het komt op mij amateuristisch over maar misschien heb ik het mis
Pietje
 Pietje - maandag 21 juli 2025 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 juli 2025 - 12:54 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Overmars had hem allang binnen gehad Pietje, het komt op mij amateuristisch over maar misschien heb ik het mis
Dat eerste vermoed ik ook Jack.
En laten we wel wezen, Rome is over een paar weken weer warmer, aangenamer dan Amsterdam. Waarschijnlijk zal hij dus wel voor Rome kiezen. En ik hoop dat Kroes zijn lesje geef geleerd en niet voorbarig zit te lullen.
Maar wie weet...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 21 juli 2025 - 13:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 juli 2025 - 13:16 schreef Pietje het volgende:

[..]

En laten we wel wezen, Rome is over een paar weken weer warmer, aangenamer dan Amsterdam. Waarschijnlijk zal hij dus wel voor Rome kiezen. En ik hoop dat Kroes zijn lesje geef geleerd en niet voorbarig zit te lullen.
Maar wie weet...
Sinds Kroes er zit komt er veel eerder transfernieuws naar buiten lijkt het, hij kan daar misschien zelf zelf niets aan doen, denk wel dat hij niet zo handig is in inkoop en verkoop dan Overmars die had het waarschijnlijk toch beter in zijn vingers...hmmm letterlijk en figuurlijk hahaha...
Pietje
 Pietje - maandag 21 juli 2025 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 juli 2025 - 13:34 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Sinds Kroes er zit komt er veel eerder transfernieuws naar buiten lijkt het, hij kan daar misschien zelf zelf niets aan doen, denk wel dat hij niet zo handig is in inkoop en verkoop dan Overmars die had het waarschijnlijk toch beter in zijn vingers...hmmm letterlijk en figuurlijk hahaha...
🤣🤣🤣
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 21 juli 2025 - 21:55   quote  deeplink  
Gloukh lijkt Ajax-transfer te verklappen: dit zegt de speler over zijn toekomst
maandag, 21 juli 2025 (20:54) - VoetbalNieuws.nl

Oscar Gloukh, de 21-jarige middenvelder van Red Bull Salzburg, heeft in een Israëlisch interview zijn transfer naar Ajax vrijwel bevestigd. Gloukh benadrukte zijn ambitie om zijn eigen speelstijl en de trots van zijn land toe te voegen aan het middenveld van de Amsterdamse club, die bekendstaat als een van de meest historische clubs van Europa. Naar verluidt is Ajax nagenoeg akkoord met Salzburg over een transfersom tussen de vijftien en achttien miljoen euro, terwijl ook de persoonlijke voorwaarden met Gloukh ver gevorderd zijn. Desondanks probeert AS Roma op het laatste moment nog een rol te spelen in de onderhandelingen. De Israëlische international speelde honderd wedstrijden voor Salzburg, waarin hij 21 keer scoorde en 23 assists gaf, wat hem tot een van de meest begeerde jonge middenvelders in Europa maakte. Ajax ziet in Gloukh een creatieve kracht die past binnen hun traditie van technisch begaafde spelers. Hij wordt al in Amsterdam verwacht voor een medische keuring en zou zich snel bij de selectie kunnen voegen ter voorbereiding op het nieuwe Eredivisie-seizoen.

Ik geloof het pas wanneer hij getekend heeft...
Pietje
 Pietje - dinsdag 22 juli 2025 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 juli 2025 - 21:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Gloukh lijkt Ajax-transfer te verklappen: dit zegt de speler over zijn toekomst
maandag, 21 juli 2025 (20:54) - VoetbalNieuws.nl

Oscar Gloukh, de 21-jarige middenvelder van Red Bull Salzburg, heeft in een Israëlisch interview zijn transfer naar Ajax vrijwel bevestigd. Gloukh benadrukte zijn ambitie om zijn eigen speelstijl en de trots van zijn land toe te voegen aan het middenveld van de Amsterdamse club, die bekendstaat als een van de meest historische clubs van Europa. Naar verluidt is Ajax nagenoeg akkoord met Salzburg over een transfersom tussen de vijftien en achttien miljoen euro, terwijl ook de persoonlijke voorwaarden met Gloukh ver gevorderd zijn. Desondanks probeert AS Roma op het laatste moment nog een rol te spelen in de onderhandelingen. De Israëlische international speelde honderd wedstrijden voor Salzburg, waarin hij 21 keer scoorde en 23 assists gaf, wat hem tot een van de meest begeerde jonge middenvelders in Europa maakte. Ajax ziet in Gloukh een creatieve kracht die past binnen hun traditie van technisch begaafde spelers. Hij wordt al in Amsterdam verwacht voor een medische keuring en zou zich snel bij de selectie kunnen voegen ter voorbereiding op het nieuwe Eredivisie-seizoen.

Ik geloof het pas wanneer hij getekend heeft...
Als het waar is, zou dat heel verstandig zijn. Ajax is een schitterende kweekvijver voor jonge spelers. Als ik mij niet vergis is Oscar Gloukh pas 21 jaar.
freakie
 freakie - dinsdag 22 juli 2025 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 juli 2025 - 12:54 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Hoe mooi is voetbal dan ook he. Lekker optimistisch zijn over het verleden en even vergeten dat we 3/4 jaar hebben staan kloten onder Overmars. En dezelfde problemen hadden met hem.

Alleen ja de laatste jaren onder overmars waren inderdaad heel goed. Mag ook wel als je 150/200 miljoen te besteden hebt he. Ajax zou dan nu zomaar 15 miljoen uitgeven. Speler alle salaris geven die het wil? Dat kan gewoon niet. Je kan toch in dit Ajax niet met geld smijten?

Onder overmars was dit zelfde probleem namelijk ook gewoon.
freakie
 freakie - dinsdag 22 juli 2025 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 juli 2025 - 13:16 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar wie weet...
Overmars heeft het helemaal niet beter gedaan in dezelfde situatie die kroes nu heeft. We hebben daar allemaal toen dezelfde commentaren op gehad. Het seizoen met de Ziyech aankoop was ook nog vooral onder druk van de media, supporters en trainer. Daarvoor moesten we het vooral ook doen met seizoenen bijna niks.
freakie
 freakie - dinsdag 22 juli 2025 - 22:40   quote  deeplink  
Mark Netto was ook de naam die hij kreeg omdat hij helemaal niks uitgaf. Het leek alsof hij altijd net misgreep. We zijn allemaal wel heel erg makkelijk vergeten dat overmars zo’n 150 miljoen ophaalde en daarvan maar 20/30 miljoen uitgaf. We ook constant uit de pers hoorde dat transfers niet doorgingen.

Zelfs daarna waren de inkomsten (bijv 80 miljoen) en uitgaven (bijv 20 miljoen) en werd zelfs daar bijna niet uitgegeven. In het jaar van Ziyech was eigenlijk alleen hij de aankoop. En ging er veel meer uit. Dat seizoen daarna is er pas echt uitgegeven. Hoezo zou Kroes nu ineens met geld dat er eigenlijk niet is, wel moeten smijten met geld?

Elke euro omdraaien alsjeblieft, en als je echt voor Ajax wil voetballen prima. Anders ga je maar ergens anders voetballen. Je kan dit Kroes in geen enkele manier toeschuiven.

Trouwens is het bericht totaal ongeloofwaardig. Waarom zou een club ineens 5 miljoen meer bieden dan Ajax als de club van de speler al ja heeft gezegd tegen Ajax. Een overeenkomst is dan gewoon geldig en is totaal ongeloofwaardig dat een andere club dan meer gaat bieden. Dan bied je hetzelfde als Ajax.

EDit: En Even over Borges van Feyenoord, klinkt leuk allemaal he. Ze zijn bij porto blij dat ze van hem af zijn. Even een blik over de reacties. En die jongen heeft niks bereikt. Zou vergeleken zijn met Conceicao. Heeft het alleen nooit zo ver gehaald en is nu 24 jaar. Is eigenlijk een niet al te bijzondere speler.

Kan altijd natuurlijk. Maar we hoeven nou ook niet te staan stuiteren omdat er wat bij Feyenoord en PSV gebeurd. We wisten dit al. En er is zeker weten dit seizoen een heel andere samenstelling op beide teams. En dan is het maar afwachten welke het snelst alles op orde hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 juli 2025 door freakie --
freakie
 freakie - dinsdag 22 juli 2025 - 22:52   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 juli 2025 door freakie --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 22 juli 2025 - 23:41   quote  deeplink  
Het was al bekend bij mij dat Kroes niet veel verkeerd kan doen bij jou.

Ik heb alleen maar commentaar gegeven dat alles te snel in de media komt, probeer het intern te houden, ook dat het allemaal zo lang duurt, we lezen al weken over die beide keepers, over Moro en die Israëlier of hij nou wel komt of niet, zodoende geef je andere clubs lengte om er over heen te gaan

Wat dit aan gaat pakte Overnars veel sneller door, voor de rest heb ik geen commentaar op zijn functioneren.
Laten we hopen dat hij het snel rond krijgt met Oscar Gloukh, voordat hij straks kiest voor AS Roma.

Kom op Kroes zettem op met je achterban!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 juli 2025 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 juli 2025 - 12:57   quote  deeplink  
Waarom Ajax bij FC Groningen-ster Stije Resink gaat uitkomen
woensdag, 23 juli 2025 (11:35) - Footballtransfers

Ajax toont interesse in Hans Nicolussi Caviglia, een Italiaanse middenvelder van Venezia die het afgelopen seizoen indruk maakte en al in beeld is bij clubs als Villarreal en Bologna. Hoewel hij onlangs definitief werd overgenomen door Venezia voor 3,5 miljoen euro en een contract heeft tot 2029, ligt zijn marktwaarde volgens de Estimated Transfer Value (ETV) rond de 10,4 miljoen euro. Door de sterke concurrentie en de hoge vraagprijs is Ajax ook op zoek naar alternatieven voor de versterking van het middenveld, zeker na het vertrek van Jordan Henderson en met een nog openstaande positie in de as van het elftal.

Een opvallende naam op die lijst is Stije Resink van FC Groningen. De 22-jarige Amsterdammer doorliep de jeugdopleiding van Almere City en maakte in 2024 voor een relatief laag bedrag van 700.000 euro de overstap naar Groningen. Resink, recent benoemd tot aanvoerder van FC Groningen, wist in 27 wedstrijden zes keer te scoren en valt op door zijn speelstijl die sterk vergelijkbaar is met die van Nicolussi Caviglia. Hij is een balveroverende middenvelder die zich positioneert met de punt naar achteren, het spel opbouwt en de balans bewaakt. Daarnaast onderscheidt hij zich door een hoge pressingintensiteit en bovengemiddelde passnauwkeurigheid in de opbouwfase.

Statistisch gezien doet Resink weinig onder voor Nicolussi Caviglia, terwijl zijn geschatte marktwaarde slechts ongeveer 5,1 miljoen euro bedraagt. Voor Ajax betekent dit een financieel aantrekkelijkere optie die geen aanpassingstijd behoeft vanwege zijn Nederlandse achtergrond en ervaring in de Eredivisie. Met het oog op de zoektocht naar een nieuwe middenvelder blijft Resink daarom een serieuze kandidaat voor de Amsterdammers, die hun middenveld willen versterken met spelers die zowel kwalitatief als economisch verantwoord zijn.

Ik hoop dat Ajax voor Stije gaat, heeft indruk gemaakt het afgelopen seizoen. Daarnaast hebben we meer dan genoeg buitenlanders in onze selectie.

Kijkt wat meer binnen de grenzen, goede voorbeelden zijn Daley, Frenky en Mathijs

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 juli 2025 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 juli 2025 - 13:42   quote  deeplink  
Hierbij het volgende gerucht...

Europese topclub opent gesprekken met Ajax voor 'topprioriteit' Hato
woensdag, 23 juli 2025 (13:34) - FCupdate.nl

Chelsea heeft officieel contact opgenomen met Ajax over een mogelijke transfer van Jorrel Hato, volgens transferexpert Fabrizio Romano. De negentienjarige verdediger wordt door de Londenaren als hun ‘topprioriteit’ beschouwd en staat bekend als een van de grootste talenten binnen Ajax. Hoewel Hato eerder deze zomer ook in verband werd gebracht met Arsenal en Liverpool, verdiept Chelsea zich het meest concreet in zijn komst. De onderhandelingen tussen de clubs verlopen goed, mede door de goede relatie tussen Ajax en Chelsea. Hato zelf staat positief tegenover de overstap en is volgens Romano bereid een persoonlijk akkoord te sluiten om naar de Premier League te verkassen. Over een officiële vraagprijs meldt Romano niets, maar eerdere berichten spraken van ongeveer zeventig miljoen euro. De uitkomst van de transfer hangt nu af van de verdere gesprekken tussen Ajax en Chelsea.
AkaS
 AkaS - woensdag 23 juli 2025 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 juli 2025 - 12:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:

Ajax toont interesse in Hans Nicolussi Caviglia, een Italiaanse middenvelder van Venezia die het afgelopen seizoen indruk maakte en al in beeld is bij clubs als Villarreal en Bologna. Hoewel hij onlangs definitief werd overgenomen door Venezia voor 3,5 miljoen euro en een contract heeft tot 2029, ligt zijn marktwaarde volgens de Estimated Transfer Value (ETV) rond de 10,4 miljoen euro. Door de sterke concurrentie en de hoge vraagprijs is Ajax ook op zoek naar alternatieven voor de versterking van het middenveld, zeker na het vertrek van Jordan Henderson en met een nog openstaande positie in de as van het elftal.

Een opvallende naam op die lijst is Stije Resink van FC Groningen. De 22-jarige Amsterdammer doorliep de jeugdopleiding van Almere City en maakte in 2024 voor een relatief laag bedrag van 700.000 euro de overstap naar Groningen. Resink, recent benoemd tot aanvoerder van FC Groningen, wist in 27 wedstrijden zes keer te scoren en valt op door zijn speelstijl die sterk vergelijkbaar is met die van Nicolussi Caviglia. Hij is een balveroverende middenvelder die zich positioneert met de punt naar achteren, het spel opbouwt en de balans bewaakt. Daarnaast onderscheidt hij zich door een hoge pressingintensiteit en bovengemiddelde passnauwkeurigheid in de opbouwfase.

Statistisch gezien doet Resink weinig onder voor Nicolussi Caviglia, terwijl zijn geschatte marktwaarde slechts ongeveer 5,1 miljoen euro bedraagt. Voor Ajax betekent dit een financieel aantrekkelijkere optie die geen aanpassingstijd behoeft vanwege zijn Nederlandse achtergrond en ervaring in de Eredivisie. Met het oog op de zoektocht naar een nieuwe middenvelder blijft Resink daarom een serieuze kandidaat voor de Amsterdammers, die hun middenveld willen versterken met spelers die zowel kwalitatief als economisch verantwoord zijn.

Ik hoop dat Ajax voor Stije gaat, heeft indruk gemaakt het afgelopen seizoen. Daarnaast hebben we meer dan genoeg buitenlanders in onze selectie.

Kijkt wat meer binnen de grenzen, goede voorbeelden zijn Daley, Frenky en Mathijs
Ik hoop het ook, mits hij idd zo goed is.

Wat betreft Overmars....

Moahhh Uiteindelijk heeft alles goed uitgepakt met Neres, Ziyech en Tadic die heel doelbewust zelf koos voor Ajax. Maar God wat viste hij vaak achter het net Jack! ;-)

En wat een geduld had hij met eigenwijze Ten Hag!!!

Wie weet en wij zullen het nooit weten of we met een andere trainer wel de CL hadden gewonnen ;-)
freakie
 freakie - woensdag 23 juli 2025 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 juli 2025 - 23:41 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Het was al bekend bij mij dat Kroes niet veel verkeerd kan doen bij jou.

Ik heb alleen maar commentaar gegeven dat alles te snel in de media komt, probeer het intern te houden, ook dat het allemaal zo lang duurt, we lezen al weken over die beide keepers, over Moro en die Israëlier of hij nou wel komt of niet, zodoende geef je andere clubs lengte om er over heen te gaan

Wat dit aan gaat pakte Overnars veel sneller door, voor de rest heb ik geen commentaar op zijn functioneren.
Laten we hopen dat hij het snel rond krijgt met Oscar Gloukh, voordat hij straks kiest voor AS Roma.

Kom op Kroes zettem op met je achterban!!!!
Maar dat is dus het grappige, ik ben helemaal niet voor kroes. Ik vind dat jij Overmars te goed maakt. De eerste 4 zelfs 5 jaar was het ook eindeloos touwtrekken. Dat de laatste jaren van hem op ons netvlies staan heeft alles met geld te maken. Toen kon het geld niet op, ja door zijn goede verkopen kon het niet op. Maar ja dan was 1 of 2 miljoen meer geen probleem. Toen zijn salarissen hoger gemaakt om meer te kunnen.

Daar had Overmars ook even voor nodig en duurde transfers ook weken, gingen niet door. Nog beter. Als we op basis van Overmars zijn jaren moeten afgaan dan kan kroes nog 4/5 jaar niks aankopen, nou ja edvardsen aankopen doen, opvullen en hopen dat er iets doorstroomd. Nu zijn er al aankopen.
freakie
 freakie - woensdag 23 juli 2025 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 juli 2025 - 12:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:

Ken de jongen niet, ajax moet daar iets bij hebben en als het op papier goed staat en het niet te veel gaat kosten dan heb je denk ik een prima speler. Leeftijd is hier natuurlijk wel anders. Mathijs en Daley waren gewoon Ajax jeugd en veel jonger. En Frenky kwam ook een heel stuk jonger naar Ajax.
freakie
 freakie - woensdag 23 juli 2025 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 juli 2025 - 16:23 schreef AkaS het volgende:

[..]

Wat betreft Overmars....

Moahhh Uiteindelijk heeft alles goed uitgepakt met Neres, Ziyech en Tadic die heel doelbewust zelf koos voor Ajax. Maar God wat viste hij vaak achter het net Jack! ;-)

Wie weet en wij zullen het nooit weten of we met een andere trainer wel de CL hadden gewonnen ;-)
Heel veel zelfs ja. Tot het laatste jaar met Tem Hag, toen kon het geld niet op en kwamen de spelers wel.

Tadic is een hele bewuste aankoop geweest net zoals Daley. Ziyech is de eerste echte aankoop. En dat was een beetje met druk van ons, media enzovoort. Hij zou te langzaam zijn, niet doorpakken en geen geld willen uitgeven.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 juli 2025 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 juli 2025 - 17:29 schreef freakie het volgende:

[..]

Maar dat is dus het grappige, ik ben helemaal niet voor kroes. Ik vind dat jij Overmars te goed maakt. De eerste 4 zelfs 5 jaar was het ook eindeloos touwtrekken. Dat de laatste jaren van hem op ons netvlies staan heeft alles met geld te maken. Toen kon het geld niet op, ja door zijn goede verkopen kon het niet op. Maar ja dan was 1 of 2 miljoen meer geen probleem. Toen zijn salarissen hoger gemaakt om meer te kunnen.

Daar had Overmars ook even voor nodig en duurde transfers ook weken, gingen niet door. Nog beter. Als we op basis van Overmars zijn jaren moeten afgaan dan kan kroes nog 4/5 jaar niks aankopen, nou ja edvardsen aankopen doen, opvullen en hopen dat er iets doorstroomd. Nu zijn er al aankopen.
Overigens heb ik alleen laten weten dat hij sneller door pakte, jij gaat zijn hele carrière onder uit halen bij Ajax
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 juli 2025 - 18:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 juli 2025 - 16:23 schreef AkaS het volgende:

[..]

Wat betreft Overmars....

Jij gaat net als Freaky zijn minpunten benoemen, wat ik heb laten weten was dat Overmars eerder deed doorpakken, hij deed er geen weken over om het rond te krijgen AkaS, niemand kaapte een speler waarmee hij al ver gevorderd was
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 23 juli 2025 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 juli 2025 - 17:33 schreef freakie het volgende:

[..]

Ken de jongen niet, ajax moet daar iets bij hebben en als het op papier goed staat en het niet te veel gaat kosten dan heb je denk ik een prima speler. Leeftijd is hier natuurlijk wel anders. Mathijs en Daley waren gewoon Ajax jeugd en veel jonger. En Frenky kwam ook een heel stuk jonger naar Ajax.
Mijn punt is houdt het meer bij Nederlanders. Die knul van FC Groningen Resink heeft vorige seizoen in heel wat wedstrijden best wat laten zien, is goedkoper kunnen we goed gebruiken.

Caviglia ken ik niet, is duurder, en dan wordt het weer een mengelmoesje van verschillende nationaliteiten, olijkt me niet handig.

Mocht hij 2 klassen beter zijn dan heb ik er geen moeite mee maar een stukje communicatie is ook heel belangrijk

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 juli 2025 door Jack Huntelaar --
freakie
 freakie - woensdag 23 juli 2025 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 juli 2025 - 18:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Mijn punt is houdt het meer bij Nederlanders. Die knul van FC Groningen Resink heeft vorige seizoen in heel wat wedstrijden best wat laten zien, is goedkoper kunnen we goed gebruiken.

Caviglia ken ik niet, is duurder, en dan wordt het weer een mengelmoesje van verschillende nationaliteiten, olijkt me niet handig.

Mocht hij 2 klassen beter zijn dan heb ik er geen moeite mee maar een stukje communicatie is ook heel belangrijk
Ja eens ook, als er niks beters is dan kan je beter voor een goedkopere oplossing die nederlands is gaan. 100% mee eens.
freakie
 freakie - woensdag 23 juli 2025 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 juli 2025 - 18:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Overigens heb ik alleen laten weten dat hij sneller door pakte, jij gaat zijn hele carrière onder uit halen bij Ajax
Maar dat deed hij dus niet. Denk dat je het vergeten ben. Maar overmars deed zijn eerste 5 jaar de hele zomer over 1 transfer. Ik snap het wel, is lang geleden😜 maar dat was nou juist het verwijt naar overmars. Dat hij zijn laatste jaren nou wel spelers kocht komt door zijn goede beleid op het begin. Niks kopen, vooral de hand op de knip houden en sterk onderhandelen en dus kreeg hij veel spelers niet voot elkaar omdat hij dat geld niet wilde betalen.

Jij haalt erbij hoe goed Overmars dat deed. Overmars deed dit alleen de laatste 3/4 jaar bij Ajax goed. Dat kwam door hoeveel hij kon besteden. Niet omdat hij zo snel was. Dat was hij namelijk niet. Haal helemaal niemand onderuit, jij trapt Kroes onderuit en wil dan zeggen dat overmars dit beter deed. Dat is trouwens objectief gewoon lariekoek. En dat kan vergeten zijn hoor maar ik weet nog heel goed hoe veel gezeik er was. Geloof dat hier nog topics kan vinden met “overmars out” omdat er maar niks kwam.

Overmars heeft het fantastisch gedaan, alleen door zijn eigen koers te varen en vooral zijn eerste 5 jaar bar weinig uit te geven en constant spelers toch niet te halen. Dus laten we dan Kroes hetzelfde behandelen. Hij krijgt 5 jaar, krijgt een plotselinge trainer die 4 keer kampioen voor hem wordt met een matig elftal en mag daarna zelf de vruchten plukken. Zie je zelf hoe oneerlijk het is als je de start situatie bijna gelijk kan noemen en je nu zeurt over een paar aankopen? Onder overmars had je het moeten doen met spelers uit de 2e divisie, boerrichter en serero. Dit is geen bash naar overmars, het is vooral zeggen dat Overmars er alles aan deed om vooral Ajax op de rit te krijgen en hij daarom vooral dingen moest doen die niet leuk waren. Afzien van transfers, beste spelers verkopen en geen goede terughalen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 juli 2025 door freakie --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 24 juli 2025 - 09:12   quote  deeplink  
Eigenlijk heb ik geen zin in deze eindeloze discussie maar goed toch maar even

Het gaat hier puur om het zakelijke aspect waarin hij gegroeid is. Ik zelf vind het knap dat hij van een geweldig goede voetballer wat hij was bij Ajax en Barcelona een zakenman pursang is geworden.

Overmars die zijn eerste stappen deed zetten als bestuurder op het technisch vlak bij Go Ahead moest natuurlijk alles nog leren.

Is daarom voorzichtig begonnen aan zijn job bij Ajax.

Zijn inkomende transfers van onder andere Antony, Tadic en Tagliafico hielpen Ajax mooie resultaten te halen, let wel met de halve finale van de Champions League in 2019 als hoogtepunt.
Daarnaast verdiende hij de club honderden miljoenen met de verkoop van spelers zoals Frenkie, de Ligt, Ziyech en Donny van de Beek.

Daardoor kon hij het goed besteden zoals jij het hier laat weten in hogere salarissen. Overmars liet weten dat het zijn uitdaging was om de Champions League te winnen, tja dan moet je geen sukkeltjes binnen halen.

Nee dan moet je ervaring binnen een jeugdig team krijgen zoals een Tadic en Blind.
Tadic die van Southampton kwam en Blind van Manchester United hebben heel veel bij gedragen aan het Ajax voor Mislintat.

Overmars nu overigens ook weer goed bezig bij Royal Antwerp, ondanks zijn grensoverschrijdings gedrag, dit wil toch ook wel iets zeggen maar goed dit ter zijde

Nogmaals dit wordt een eindeloze discussie.
Ik wens Kroes het allerbeste want daar zijn we alleen maar mee gebaat.
Hoop echt dat hij de club ook met honderden miljoenen rijker maakt, nu zag ik vorig seizoen alleen maar spelers die verhuurd werden met optie tot koop en die kwamen allemaal terug.

Er is al wel een stijgende lijn in te ontdekken gezien de verkoop van Forbs en Sosa.
Laten we hopen dat hij met de verkoop van Hato de 60 miljoen aan tikt en dat hij die Israëlier voor minder dan 16 a 17 miljoen binnen hengelt.

Ik weet dus ook het een en ander nog goed. het is maar hoe je het bekijkt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 juli 2025 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 24 juli 2025 - 09:40   quote  deeplink  
Ajax bereikt akkoord over Gloukh, Amsterdammers vol in gesprek met Salzburg'donderdag, 24 juli 2025 (09:39) - VoetbalNieuws.nl

Ajax heeft een mondeling akkoord bereikt met Oscar Gloukh, middenvelder van Red Bull Salzburg, over een contract tot de zomer van 2030. Technisch directeur Alex Kroes zette tijdens het duel van Salzburg tegen SK Brann de laatste onderhandelingsstap met de entourage van de Israëlische international. Gloukh, die twintig keer voor Israël uitkwam, gaat naar verluidt één miljoen euro netto per jaar verdienen, met bonussen die dit kunnen verhogen tot 1,8 miljoen euro. De transfersom bedraagt circa vijftien miljoen euro plus variabele componenten. Hoewel ook AS Roma interesse toonde, koos de speler voor Ajax, dat hij als zijn droomclub bestempelt. Kroes keerde terug naar Salzburg om de laatste details met de Oostenrijkse club te finaliseren; omdat al overeenstemming was over de vraagprijs, lijkt een definitieve transfer nabij. Gloukh speelde honderd wedstrijden voor Salzburg, met 21 doelpunten en 23 assists, en had eerder ook een productieve periode bij Maccabi Tel Aviv. Zijn zaakwaarnemer onthulde dat Ajax al in 2023 interesse toonde, maar destijds geen doorbraak realiseerde.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 juli 2025 door Jack Huntelaar --
freakie
 freakie - donderdag 24 juli 2025 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 juli 2025 - 09:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Eigenlijk heb ik geen zin in deze eindeloze discussie maar goed toch maar even

Het gaat hier puur om het zakelijke aspect waarin hij gegroeid is. Ik zelf vind het knap dat hij van een geweldig goede voetballer wat hij was bij Ajax en Barcelona een zakenman pursang is geworden.

Overmars die zijn eerste stappen deed zetten als bestuurder op het technisch vlak bij Go Ahead moest natuurlijk alles nog leren.

Is daarom voorzichtig begonnen aan zijn job bij Ajax.

Zijn inkomende transfers van onder andere Antony, Tadic en Tagliafico hielpen Ajax mooie resultaten te halen, let wel met de halve finale van de Champions League in 2019 als hoogtepunt.
Daarnaast verdiende hij de club honderden miljoenen met de verkoop van spelers zoals Frenkie, de Ligt, Ziyech en Donny van de Beek.

Daardoor kon hij het goed besteden zoals jij het hier laat weten in hogere salarissen. Overmars liet weten dat het zijn uitdaging was om de Champions League te winnen, tja dan moet je geen sukkeltjes binnen halen.

Nee dan moet je ervaring binnen een jeugdig team krijgen zoals een Tadic en Blind.
Tadic die van Southampton kwam en Blind van Manchester United hebben heel veel bij gedragen aan het Ajax voor Mislintat.

Overmars nu overigens ook weer goed bezig bij Royal Antwerp, ondanks zijn grensoverschrijdings gedrag, dit wil toch ook wel iets zeggen maar goed dit ter zijde

Nogmaals dit wordt een eindeloze discussie.
Ik wens Kroes het allerbeste want daar zijn we alleen maar mee gebaat.
Hoop echt dat hij de club ook met honderden miljoenen rijker maakt, nu zag ik vorig seizoen alleen maar spelers die verhuurd werden met optie tot koop en die kwamen allemaal terug.

Er is al wel een stijgende lijn in te ontdekken gezien de verkoop van Forbs en Sosa.
Laten we hopen dat hij met de verkoop van Hato de 60 miljoen aan tikt en dat hij die Israëlier voor minder dan 16 a 17 miljoen binnen hengelt.

Ik weet dus ook het een en ander nog goed. het is maar hoe je het bekijkt
Ik bekritiseer ook helemaal nergens Overmars. Hij heeft het geweldig gedaan, met weinig middelen. De mazzel gehad dat Frank de Boer 4 keer kampioen werd met eigenlijk dramatisch voetbal(beetje wat Kroes met Farioli wilde doorzetten) alleen door daarna door te blijven verkopen en pech te hebben met aankopen die niet kwamen. Want dat was altijd de issue bij Overmars. Werd hij het jaar van de komst Ziyech eindelijk wel iemand die het publiek wat gaf en doorzette om
Iets te halen.

Dit zie je nu ook bij Kroes. Hij moet wel onderhandelen. Dat “lekken” gebeurde bij Overmars zijn eerste jaren al maar door. En of het lekken is weet ik niet er zijn zoveel geruchten en een contract enzo gaat niet over 1/2 dagen. Daar zit wel langer tussen.

Kroes heeft ook gewoon spelers verkocht he. Overmars in zijn eerste jaren waren 30, 40 en
40 miljoen. Beetje de inflatie meerekenen. Laten we zeggen dat Kroes het dubbele zou moeten binnenhalen. En een grotere puinhoop moet opruimen. Zijn eerste jaar verhuren gedaan(druk op salarishuis iets weg waardoor je toch een broodnodige Edvardsen kan halen) en verkoopt dan ook gewoon 60 miljoen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 25 juli 2025 - 00:32   quote  deeplink  
Wie is Juan Manuel Sanabria, beoogd opvolger van Hato bij Ajax?
donderdag, 24 juli 2025 (23:08) - VoetbalNieuws.nl

Ajax richt zich op Juan Manuel Sanabria Magole als mogelijke vervanger van Jorrel Hato, die op het punt staat naar Chelsea te gaan. De 25-jarige Uruguayaan is momenteel verdediger bij Atlético San Luis in Mexico, waar hij zich heeft ontwikkeld tot een vaste waarde en regelmatig aanvoerder is. Sanabria begon zijn loopbaan in Uruguay en maakte via Atlético Madrid de overstap naar Spanje, waar hij voornamelijk als middenvelder werd opgeleid maar ook als verdediger werd ingezet. Na uitleenbeurten bij Real Zaragoza en Atlético San Luis maakte hij in 2023 zijn transfer naar die Mexicaanse club definitief.

Kenmerkend voor Sanabria is zijn intensiteit, veelzijdigheid en leiderschapskwaliteiten. Hij speelt hoofdzakelijk linksback, maar kan ook op het middenveld uit de voeten. Zijn sterke fysieke gesteldheid en stevige 1-op-1-verdediging worden gecombineerd met technisch vaardige loopacties en nauwkeurige passes, wat aansluit bij de speelstijl die Ajax-trainer Francesco Farioli nastreeft. Hoewel zijn defensieve positionering nog verbeterbaar is, wordt zijn leerbaarheid als positief ervaren.

Met een huidige marktwaarde van circa 6,5 miljoen euro en een contract tot medio 2026 bij Atlético San Luis lijken de gesprekken tussen Ajax en de Mexicaanse club goed te verlopen. De komst van Sanabria zou Ajax versterken met een veelzijdige, ervaren Zuid-Amerikaan die past binnen een team in transitie en behoefte heeft aan meer stabiliteit en leiderschap in de achterhoede.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 25 juli 2025 - 17:10   quote  deeplink  
Ajax wil snel 'spijkers met koppen' slaan: 'Er is overeenstemming, alleen...'
Vandaag om 16:29
26
Reacties
Ajax hoopt zo spoedig mogelijk de transfer van Oscar Gloukh af te ronden, weet Mike Verweij. De Amsterdammers nemen de middenvelder uit Israël liever vandaag dan morgen nog over van RB Salzburg. Toch is de deal, ondanks een akkoord op hoofdlijnen, nog niet beklonken.

"Wij hebben gezegd dat er op hoofdlijnen overeenstemming is", vertelt Verweij in Kick Off van De Telegraaf. "Nou, Ajax is in gesprek met RB Salzburg. Salzburg zegt: 'Dit willen wij hebben, dit is de range. Ajax zegt: 'Oké, dat kunnen en willen wij betalen.' Dan is er, min of meer, overeenstemming. Alleen, dan moet je dat nog wel even aftikken."

Dat Gloukh in de Europese wedstrijd tegen SK Brann zijn klasse liet zien, kan er wellicht voor zorgen dat Salzburg toch iets meer voor de Israëlier ontvangt. "Dan kan Salzburg opeens denken: 'Dat hebben we wel gezegd, maar we vragen nog wat meer.'"

'Zolang de handtekeningen niet gezet zijn...'
Tussen Ajax en Gloukh zit het wel snor, verzekert Verweij. "Ajax heeft het bod verhoogd en ook daar is op hoofdlijnen overeenstemming. Alleen Ajax moet wel, vanwege de financiële situatie, zo puzzelen dat je elk touwtje aan elkaar moet knopen. Zolang die handtekeningen niet gezet zijn, loop je het risico dat er een andere club tussendoor komt. Of dat die jongen zich bedenkt, of dat Ajax zich bedenkt."

Dat laatste gaat niet gebeuren, weet Verweij. "Ze zijn overtuigd dat hij echt een meerwaarde is. Maar het is nog steeds niet afgetikt. Nu is de kans heel groot dat als wij deze studio uitlopen, dat het weer een stap verder is. De hoop bij Ajax is dat er spijkers met koppen geslagen worden. In de zin van: dat er contracten gestuurd gaan worden en dat er handtekeningen gezet gaan worden. Ajax hoopt het echt op heel korte termijn af te tikken."

Niet lullen maar poetsen Ajax, spijkers met koppen slaan 💪💪
Pietje
 Pietje - vrijdag 25 juli 2025 - 20:21   quote  deeplink  
Als je zo lang wacht zullen andere clubs wel toeslaan. De eeuwige ziekte van Ajax
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 25 juli 2025 - 21:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2025 - 20:21 schreef Pietje het volgende:
Als je zo lang wacht zullen andere clubs wel toeslaan. De eeuwige ziekte van Ajax
Dit alles duurt mij te lang, laat dan niets weten of uitlekken, verras ons!
freakie
 freakie - vrijdag 25 juli 2025 - 21:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2025 - 20:21 schreef Pietje het volgende:
Inderdaad balen dat we geen Real Madrid zijn.
freakie
 freakie - vrijdag 25 juli 2025 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 juli 2025 - 21:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit alles duurt mij te lang, laat dan niets weten of uitlekken, verras ons!
Dat is in Ajax altijd een probleem. Het “niet” uitlekken van spelers zijn echt een enorm probleem. Al die geruchten van nu? Zijn allemaal omdat sites iets moeten schrijven. Moro duurde ook weken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 27 juli 2025 - 11:19   quote  deeplink  
RB Leipzig mengt zich in strijd om Gloukh en heeft zelfs voorrang op Ajax’
Date: 26-07-2025

De transfer van Oscar Gloukh naar Ajax is nog steeds niet rond. Onlangs werd gemeld dat ook AS Roma plots zou azen op Gloukh en vandaag meldt het Israëlische Sports Channel dat Red Bull Leipzig interesse in hem heeft en zelfs voorrang krijgt van Red Bull Salzburg – aangezien de twee onder hetzelfde concern vallen.

De interesse van Leipzig in Gloukh komt tegen de achtergrond van het dreigende vertrek van Xavi Simmons bij Leipzig. Gloukh zou door de Duitse club gezien worden als vervanger van de Nederlander.

In de loop der jaren, dankzij het gezamenlijke eigenaarschap, zijn al aardig wat spelers aangetrokken door Leipzig die eerder voor Salzburg speelden.

Volgens eerdere berichten in Nederland bedraagt het bod van Ajax op Gloch 15 miljoen euro, plus 3 miljoen euro aan bonussen en variabele clausules. Tegelijkertijd stond Ajax op het punt om met Gloch zelf een akkoord te bereiken over een contract tot 2030, waarna zijn salaris, naar verluidt afhankelijk van prestaties in de Champions League en andere competities, geleidelijk zou stijgen tot 1,8 miljoen euro bruto per seizoen.

De 21-jarige Israëlische middenvelder speelde al 21 wedstrijden voor de nationale ploeg en laat uitstekende statistieken zien voor zijn team. In 100 wedstrijden voor het Oostenrijkse Red Bull Salzburg scoorde hij 21 doelpunten en gaf hij 23 assists.

Is Kroes op vakantie of werkt hij in het weekend niet ???

Laten we hopen dat Gloukh alleen maar naar Ajax wilt komen...man man...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 juli 2025 door Jack Huntelaar --
freakie
 freakie - zondag 27 juli 2025 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 juli 2025 - 11:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:
RB Leipzig mengt zich in strijd om Gloukh en heeft zelfs voorrang op Ajax’
Date: 26-07-2025

De transfer van Oscar Gloukh naar Ajax is nog steeds niet rond. Onlangs werd gemeld dat ook AS Roma plots zou azen op Gloukh en vandaag meldt het Israëlische Sports Channel dat Red Bull Leipzig interesse in hem heeft en zelfs voorrang krijgt van Red Bull Salzburg – aangezien de twee onder hetzelfde concern vallen.

De interesse van Leipzig in Gloukh komt tegen de achtergrond van het dreigende vertrek van Xavi Simmons bij Leipzig. Gloukh zou door de Duitse club gezien worden als vervanger van de Nederlander.

In de loop der jaren, dankzij het gezamenlijke eigenaarschap, zijn al aardig wat spelers aangetrokken door Leipzig die eerder voor Salzburg speelden.

Volgens eerdere berichten in Nederland bedraagt het bod van Ajax op Gloch 15 miljoen euro, plus 3 miljoen euro aan bonussen en variabele clausules. Tegelijkertijd stond Ajax op het punt om met Gloch zelf een akkoord te bereiken over een contract tot 2030, waarna zijn salaris, naar verluidt afhankelijk van prestaties in de Champions League en andere competities, geleidelijk zou stijgen tot 1,8 miljoen euro bruto per seizoen.

De 21-jarige Israëlische middenvelder speelde al 21 wedstrijden voor de nationale ploeg en laat uitstekende statistieken zien voor zijn team. In 100 wedstrijden voor het Oostenrijkse Red Bull Salzburg scoorde hij 21 doelpunten en gaf hij 23 assists.

Is Kroes op vakantie of werkt hij in het weekend niet ???

Laten we hopen dat Gloukh alleen maar naar Ajax wilt komen...man man...
Ja of niet he. We kijken hier naar een gerucht. Dat gerucht kan door iemand de lucht zijn in gegooid om meer te kunnen vangen van Ajax
Ajax zou Tadic al hebben, zou al 2/3 keer niet doorgaan en daarna pas officieel.

Een transfer is geen 2 dagen. Al helemaal niet in deze zomertransferweken. De laatste dagen gaat het snel. Maar daarvoor is het vaak weken. Al helemaal met de situatie waar Ajax mee te maken heeft. Je gaat dan niet zomaar even 2/3 miljoen extra uitgeven ok het sneller te laten gaan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 28 juli 2025 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 juli 2025 - 22:10 schreef freakie het volgende:

[..]

Ja of niet he. We kijken hier naar een gerucht. Dat gerucht kan door iemand de lucht zijn in gegooid om meer te kunnen vangen van Ajax
Ajax zou Tadic al hebben, zou al 2/3 keer niet doorgaan en daarna pas officieel.

Een transfer is geen 2 dagen. Al helemaal niet in deze zomertransferweken. De laatste dagen gaat het snel. Maar daarvoor is het vaak weken. Al helemaal met de situatie waar Ajax mee te maken heeft. Je gaat dan niet zomaar even 2/3 miljoen extra uitgeven ok het sneller te laten gaan.
Wat ik lees reageer ik op, ik moet zeggen dat je nogal betweterig over komt.

Weet je, alles kan...
freakie
 freakie - maandag 28 juli 2025 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 juli 2025 - 12:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Wat ik lees reageer ik op, ik moet zeggen dat je nogal betweterig over komt.

Weet je, alles kan...
Dat klopt en ik vind jou heel pessimistisch. Als iets een “gerucht” van een komende speler is heel voorzichtig en als er een gerucht ergens anders is doet Ajax te weinig. Prima gehandeld met deze transfer. Niet met Ajax laten sollen👍
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 28 juli 2025 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 juli 2025 - 16:20 schreef freakie het volgende:

[..]

Dat klopt en ik vind jou heel pessimistisch. Als iets een “gerucht” van een komende speler is heel voorzichtig en als er een gerucht ergens anders is doet Ajax te weinig. Prima gehandeld met deze transfer. Niet met Ajax laten sollen👍
Waar heb je het over?
freakie
 freakie - maandag 28 juli 2025 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 juli 2025 - 16:54 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Waar heb je het over?
Over de transfers? Waar anders?

2 spelers binnenhalen en niet te veel buigen als Ajax is een goed teken.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 28 juli 2025 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 juli 2025 - 17:50 schreef freakie het volgende:

[..]

Over de transfers? Waar anders?

2 spelers binnenhalen en niet te veel buigen als Ajax is een goed teken.
Niet buigen??
Het duurt toch allemaal veel te lang...

Ze krijgen geen cent van de transfersom af, hoe langer je wacht hoe duurder ze worden plus geef je andere clubs de kans om er over heen te gaan.

Dit was ook bijna het geval...

Oh en ik ben niet de enige op internet die vindt dat het allemaal te lang duurt.

Ajax met Kroes mag zich gelukkig prijzen dat de transfers van Moro en Cloukh niet zijn gekaapt.
freakie
 freakie - maandag 28 juli 2025 - 18:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 juli 2025 - 18:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Niet buigen??
Het duurt toch allemaal veel te lang...

Ze krijgen geen cent van de transfersom af, hoe langer je wacht hoe duurder ze worden plus geef je andere clubs de kans om er over heen te gaan.

Dit was ook bijna het geval...

Oh en ik ben niet de enige op internet die vindt dat het allemaal te lang duurt.

Ajax met Kroes mag zich gelukkig prijzen dat de transfers van Moro en Cloukh niet zijn gekaapt.
Ja dat internet interesseert me eigenlijk niet zoveel.

Jij weet ook helemaal niet of ze niets “afkrijgen” van de transfersom. We weten helemaal niet welk bedrag het was. Of salzburg uiteindelijk toch meer wilde zien enzovoort. Ajax mag inderdaad blij zijn dat ze zulke transfers hebben weten te doen. Nogmaals, elke transfer duurt in ieder geval een week of 2/3. Voordat zoiets rond is, is niet zo heel gek als het zo lang duurt. Ajax kan niet alles zomaar neerleggen en elk miljoen dat ze hebben kan een extra investering zijnx
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 28 juli 2025 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 juli 2025 - 18:47 schreef freakie het volgende:

[..]

Ja dat internet interesseert me eigenlijk niet zoveel.

Jij weet ook helemaal niet of ze niets “afkrijgen” van de transfersom. We weten helemaal niet welk bedrag het was. Of salzburg uiteindelijk toch meer wilde zien enzovoort. Ajax mag inderdaad blij zijn dat ze zulke transfers hebben weten te doen. Nogmaals, elke transfer duurt in ieder geval een week of 2/3. Voordat zoiets rond is, is niet zo heel gek als het zo lang duurt. Ajax kan niet alles zomaar neerleggen en elk miljoen dat ze hebben kan een extra investering zijnx
Ik denk dat ik duidelijk geweest ben, je blijft maar rond de pot draaien, je wilt elke keer weer het laatste woord hebben
freakie
 freakie - dinsdag 29 juli 2025 - 00:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 juli 2025 - 18:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik denk dat ik duidelijk geweest ben, je blijft maar rond de pot draaien, je wilt elke keer weer het laatste woord hebben
Ach ja vervelend als je op een forum zit en discussies niet wil voeren. Ik reageer toch op jou? Jij bent enorm negatief geloof ik. Ik ben daar voorzichtiger in. Heeft niks met ergens omheen draaien te maken. Dat laatste is ook leuk, wil jij namelijk ook maar al te graag.

Ik denk dat ik ook duidelijk geweest ben en vooral gelijk heb gehad in mijn analyse tot nu toe. Alleen is degene die het dan lastig vind dit toe te geven de man waar ik nu mee discussieer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 juli 2025 door freakie --
AkaS
 AkaS - dinsdag 29 juli 2025 - 08:57   quote  deeplink  
Tja, dan is het er toch van gekomen. Hato gaat weg. Veel te vroeg vind ik persoonlijk maar goed zo gaat dat tegenwoordig. Vermoedelijk gokken ze op verdere ontwikkeling van Baas die ik niet verheffend vind. Altijd wel een voldoende maar ook altijd een moment dat hij de bal in de voeten van de tegenstander schuift tijdens de opbouw!

Ben echt benieuwd wat er nog gaat komen en hopelijk geen vreemdelingemlegioen!!!
freakie
 freakie - dinsdag 29 juli 2025 - 09:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juli 2025 - 08:57 schreef AkaS het volgende:
Tja, dan is het er toch van gekomen. Hato gaat weg. Veel te vroeg vind ik persoonlijk maar goed zo gaat dat tegenwoordig. Vermoedelijk gokken ze op verdere ontwikkeling van Baas die ik niet verheffend vind. Altijd wel een voldoende maar ook altijd een moment dat hij de bal in de voeten van de tegenstander schuift tijdens de opbouw!

Ben echt benieuwd wat er nog gaat komen en hopelijk geen vreemdelingemlegioen!!!
Baas is op dit moment een van de waardevolste spelers bij Ajax. Naast Hato(35mil), Taylor (28mil) en daarnaast Brobbey/Sutalo die gekocht zijn voor een bepaald bedrag en die waarde eigenlijk zijn toegeschreven. Is Baas 12 miljoen waard(godts bijvoorbeeld 10 miljoen). Hij is juist goed in de opbouw.

Dat was wel te zien als Baas vooral niet speelde. Voetballend werd Ajax daar veel slechter van, maar ik denk dat het probleem vooral te vinden is op het middenveld/rechtercentrale verdediging. Als je geen hulp krijgt van je medespelers omdat ze het niet kunnen belopen, ben je als verdediger te laat. Dan moet de bal weer terug en daar was/zat het probleem van Ajax. Baas probeerde dan de optie vooruit(en dat ging heel vaak goed). De laatste wedstrijden zonder Baas zat er geen enkele pass vooruit in.

Waarom is ook de rechterverdediger zo belangrijk? Omdat als Baas het niet kan oplossen je die 2e centrale verdediger(of dus verdedigende middenvelder, nodig hebt om te kunnen opbouwen en uit de druk te komen.
freakie
 freakie - dinsdag 29 juli 2025 - 15:14   quote  deeplink  
Ik vind Hato trouwens voor Ajax geen 50 miljoen waard. Ja het is een talent en kan door zijn leeftijd ook nog echt heel goed worden. Maar als centrale verdediger komt hij lengte tekort en als back heeft hij eigenlijk te weinig echte persoonlijkheid.

Begrijp me niet verkeerd, hij is echt wel goed maar 50 miljoen? Ik dat Ajax hier alleen maar beter van “kan” worden. Investeer je dit goed heb je met dit Ajax toch meer balans op het middenveld misschien?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 29 juli 2025 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juli 2025 - 00:37 schreef freakie het volgende:

[..]

Ach ja vervelend als je op een forum zit en discussies niet wil voeren. Ik reageer toch op jou? Jij bent enorm negatief geloof ik. Ik ben daar voorzichtiger in. Heeft niks met ergens omheen draaien te maken. Dat laatste is ook leuk, wil jij namelijk ook maar al te graag.

Ik denk dat ik ook duidelijk geweest ben en vooral gelijk heb gehad in mijn analyse tot nu toe. Alleen is degene die het dan lastig vind dit toe te geven de man waar ik nu mee discussieer.
Een discussie stopt niet met jou, je blijft maar terug komen.

Ik en enorm negatief, ik noem het eerder realistisch, dus ik mag niet laten weten dat het een langdurig proces is ?
Nee want dan ben ik enorm negatief

Als er iemand is die het lastig vindt om iets toe te geven ben jij het overigens wel hahaha..
Schei toch uit man!
hjf
 hjf - dinsdag 29 juli 2025 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juli 2025 - 08:57 schreef AkaS het volgende:

Voor Ajax een uitstekende transfer als de berichten kloppen dat hij € 50 mln op heeft geleverd. Baas speelt in het centrum en heeft het uitstekend gedaan. Hij gaat Hato niet vervangen als LB. Het feit dat we vorig seizoen op het eind veel punten verspeelden terwijl Baas geblesseerd was zegt volgens mij heel veel. Voor Hato zal een vervanger moeten komen. Ik mag toch aannemen dat Alex Kroes zijn lijstje klaar heeft liggen. Ik denk eerlijk gezegd, dat we een ervaren speler die leiderscapaciteiten heeft voor de 6 positie moeten halen, want met een jongen van 17 (Mokio) ga je dat niet een heel seizoen redden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 29 juli 2025 - 18:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juli 2025 - 18:07 schreef hjf het volgende:

[..]

Voor Ajax een uitstekende transfer als de berichten kloppen dat hij € 50 mln op heeft geleverd. Baas speelt in het centrum en heeft het uitstekend gedaan. Hij gaat Hato niet vervangen als LB. Het feit dat we vorig seizoen op het eind veel punten verspeelden terwijl Baas geblesseerd was zegt volgens mij heel veel. Voor Hato zal een vervanger moeten komen. Ik mag toch aannemen dat Alex Kroes zijn lijstje klaar heeft liggen. Ik denk eerlijk gezegd, dat we een ervaren speler die leiderscapaciteiten heeft voor de 6 positie moeten halen, want met een jongen van 17 (Mokio) ga je dat niet een heel seizoen redden.
Helemaal raak
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 29 juli 2025 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juli 2025 - 15:14 schreef freakie het volgende:
Ik vind Hato trouwens voor Ajax geen 50 miljoen waard. Ja het is een talent en kan door zijn leeftijd ook nog echt heel goed worden. Maar als centrale verdediger komt hij lengte tekort en als back heeft hij eigenlijk te weinig echte persoonlijkheid.

Begrijp me niet verkeerd, hij is echt wel goed maar 50 miljoen? Ik dat Ajax hier alleen maar beter van “kan” worden. Investeer je dit goed heb je met dit Ajax toch meer balans op het middenveld misschien?
50 miljoen is te gek voor woorden, er wordt zelfs gezegd dat hij in eerste instantie als back up fungeert door Chelsea
Persoonlijkheid heeft hij enigzins, dat krijgt hij meer wanneer hij ouder wordt, voor nu is hij nog te jong.

Inderdaad balans op het middenveld door een ervaren 6 die het overzicht goed bewaard.
En minimaal een vervanger op dezelfde positie als van Hato.(linksback)

De beide centrale verdedigers fijn laten staan Sutalo (Bouwman) en Baas (Kaplan) werkte goed afgelopen seizoen
Mocht Brobbey vertrekken nog een behendige spits.
freakie
 freakie - woensdag 30 juli 2025 - 07:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juli 2025 - 19:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

50 miljoen is te gek voor woorden, er wordt zelfs gezegd dat hij in eerste instantie als back up fungeert door Chelsea
Persoonlijkheid heeft hij enigzins, dat krijgt hij meer wanneer hij ouder wordt, voor nu is hij nog te jong.

Inderdaad balans op het middenveld door een ervaren 6 die het overzicht goed bewaard.
En minimaal een vervanger op dezelfde positie als van Hato.(linksback)

De beide centrale verdedigers fijn laten staan Sutalo (Bouwman) en Baas (Kaplan) werkte goed afgelopen seizoen
Mocht Brobbey vertrekken nog een behendige spits.
Ja zeker! Dat bedoel ik eigenlijk ook, hato is een enorm talentvol alleen 50 miljoen? Tsja.

Trouwens, telegraaf bericht klopt weer van geen kant, is namelijk weer stemmingsmakerij. Ajax “moet” hato wel verkopen want de financiele situatie is zo dat het moet. Als het goed is hebben ze uitgelegd dit seizoen niet te hoeven verkopen en er 3 spelers bij te kunnen halen. Dat zeg je niet voor de camera als je vervolgens toch wel moet verkopen. Overbodige spelers verkopen, zeker.

Ja ik heb alleen mijn twijfels bij het voetbal dat Heitinga wil spelen en Sutalo. Ze hebben het zeker goed gedaan alleen valt Baas weg dan is het heel matig. Balans kan natuurlijk ook door te kijken naar verdedigende middenvelders en mokio meer als Gravenberch te zien.
freakie
 freakie - woensdag 30 juli 2025 - 07:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 juli 2025 - 18:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Een discussie stopt niet met jou, je blijft maar terug komen.

Ik en enorm negatief, ik noem het eerder realistisch, dus ik mag niet laten weten dat het een langdurig proces is ?
Nee want dan ben ik enorm negatief

Als er iemand is die het lastig vindt om iets toe te geven ben jij het overigens wel hahaha..
Schei toch uit man!
Nee dat geloof ik juist niet. Als iemand iets zegt waar ik het mee eens ben of wat enigszins hout snijd dan geef ik dat heel graag toe. Ik dit geval ben je inderdaad enorm negatief en niet realistisch. Een transfer van Hato duurt al 2 weken. Moet Ajax dan even snel iets afronden?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax transfermarkt 2025

0.0086591