|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 juli 2025 - 18:07 schreef hjf het volgende:[..] Voor Ajax een uitstekende transfer als de berichten kloppen dat hij € 50 mln op heeft geleverd. Baas speelt in het centrum en heeft het uitstekend gedaan. Hij gaat Hato niet vervangen als LB. Het feit dat we vorig seizoen op het eind veel punten verspeelden terwijl Baas geblesseerd was zegt volgens mij heel veel. Voor Hato zal een vervanger moeten komen. Ik mag toch aannemen dat Alex Kroes zijn lijstje klaar heeft liggen. Ik denk eerlijk gezegd, dat we een ervaren speler die leiderscapaciteiten heeft voor de 6 positie moeten halen, want met een jongen van 17 (Mokio) ga je dat niet een heel seizoen redden. Zeker! Baas gaat echt niet op de LB positie staan. Neem ook aan dat het bedrag van Hato niet direct een bedrag is dat ze dan weer kunnen uitgeven. Ajax kan zonder verkopen van de goede spelers, volgens Kroes, gewoon 3 spelers halen en dat was voor aanvallend middenveld, buitenspeler en een verdedigend middenveld. (Extra geld is natuurlijk wel handig). Als we even uitgaan van een eventuele aankoop voor ervaring, denk ik dat het meest logische is dat Blind komt. Die heeft op al die posities (Baas, Hato en Verdedigend middenveld) iets toe te voegen. Al is het tegen de Almere citys enzovoort. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Persoonlijk moet ik er wel om lachen als mensen een verband zien tussen de blessure van Baas en het puntenverlies op het einde van de competitie.
Dat puntenverlies is echt wel toe te schrijven aan de angst en onzekerheid die in de ploeg was geslopen dankzij dat irritante italiaantje!
Tegelijkertijd hoop ik dat Baas zo goed blijkt te zijn en of worden zoals sommigen denken of moet ik zeggen vinden.
Ben trouwens echt benieuwd wat er met Brobbey aan de hand is want dit is echt niet zijn niveau. Of je nu fan bent van hem of niet maar er er is duidelijk iets niet goed momenteel en een shitload aan pech! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 30 juli 2025 - 07:36 schreef freakie het volgende:[..] Nee dat geloof ik juist niet. Als iemand iets zegt waar ik het mee eens ben of wat enigszins hout snijd dan geef ik dat heel graag toe. Ik dit geval ben je inderdaad enorm negatief en niet realistisch. Een transfer van Hato duurt al 2 weken. Moet Ajax dan even snel iets afronden? Enorm nog wel hahahaha, vraag het anders aan mijn vrouw wn kinderen zou ik zeggen...
Blijf nou eens gewoon bij het onderwerp man, heb ik het over de verkoop van spelers gehad ?
Nee ik heb het over de drie aankopen gehad, waar geen schot in zat.
Nogmaals dit duurde verschrikkelijk lang, andere clubs hadden er makkelijk over heen kunnen walsen Met name Moro en Gloukh maar ook van Joeri Heerkens verwacht ik best veel van, lees...ik ben best positief..
Dat de deals rond zijn gekomen is niet de verdienste van Kroes en kornuiten, nee dit was puur omdat deze jongens dolgraag naar Ajax willen komen.
Ik vond het zeer lang lopende deals, overigens kan het zomaar dat hij zijn werk verder goed doet.
Wat jij er van vindt moet jij weten
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 30 juli 2025 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajax richt pijlen vol op Ko Itakura als opvolger van Jorrel Hato
Milan Keskin 30 jul. 2025 22:14
Ajax richt zich na de verkoop van Jorrel Hato vol op de komst van Ko Itakura. De centrale verdediger van Borussia Mönchengladbach kan zowel links als rechts centraal uit de voeten en staat hoog op het lijstje van technisch directeur Alex Kroes, melden Voetbal International en De Telegraaf woensdagavond.
De Amsterdammers hopen de Japanner voor een bedrag tussen de acht en negen miljoen euro over te nemen van de Duitse club. Een persoonlijk akkoord lijkt geen struikelblok te vormen; directeur voetbal Marijn Beuker legde rond de interland Japan–Indonesië in Osaka al de eerste contacten, en Itakura zelf staat positief tegenover een overstap naar Ajax. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 30 juli 2025 - 08:21 schreef AkaS het volgende:Persoonlijk moet ik er wel om lachen als mensen een verband zien tussen de blessure van Baas en het puntenverlies op het einde van de competitie. Dat puntenverlies is echt wel toe te schrijven aan de angst en onzekerheid die in de ploeg was geslopen dankzij dat irritante italiaantje! Tegelijkertijd hoop ik dat Baas zo goed blijkt te zijn en of worden zoals sommigen denken of moet ik zeggen vinden. Ben trouwens echt benieuwd wat er met Brobbey aan de hand is want dit is echt niet zijn niveau. Of je nu fan bent van hem of niet maar er er is duidelijk iets niet goed momenteel en een shitload aan pech! Je hebt wel een punt dat er een onzekerheid en angst is geslopen in het team.
Maar goed naast de blessure van Baas was Hato aan het eind van z'n Latijn aan het eind vd competitie, dit heeft hij toen zelf aan gegeven.
Dit kwam ook omdat hij meer voor zijn kiezen kreeg omdat Baas ontbrak in het centrum.
Ik vind dat Baas een goede keuze was om centraal te spelen door Farioli, dit vanwege dat hij meer lengte heeft dan Hato wat noodzakelijk bij stilstaande momenten.
Brobbey hadden ze nooit never terug moeten kopen van Leipzig.
Omdat hij lichamelijk sterk is, bullshit hij staat nooit op de juiste plaats om te scoren en als hij dan eindelijk een bal krijgt staat hij met zijn rug naar de goal of hij ligt weer eens...hij is gewoon niet technisch begaafd, is niet kopsterk enzovoorts..
Btobbey is al twee seizoenen een groot vraagteken in de spits, heeft genoeg minuten gekregen om zich te bewijzen..
lees anders het topic Brobbey hier even terug |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 30 juli 2025 - 08:21 schreef AkaS het volgende:Persoonlijk moet ik er wel om lachen als mensen een verband zien tussen de blessure van Baas en het puntenverlies op het einde van de competitie. Dat puntenverlies is echt wel toe te schrijven aan de angst en onzekerheid die in de ploeg was geslopen dankzij dat irritante italiaantje! Tegelijkertijd hoop ik dat Baas zo goed blijkt te zijn en of worden zoals sommigen denken of moet ik zeggen vinden. Ben trouwens echt benieuwd wat er met Brobbey aan de hand is want dit is echt niet zijn niveau. Of je nu fan bent van hem of niet maar er er is duidelijk iets niet goed momenteel en een shitload aan pech! Maar de blessure van Baas is mede waarom er zoveel onzekerheid insloop. Baas zorgde voor wat meer creativiteit achterin. Nu moest Sutalo dat oplossen met Rugani. Of Hato dat met Sutalo waardoor de zijkant met Wijndal helemaal overlopen werd. Ajax heeft/had niet zoveel ruimte om spelers te wisselen. Dus liep je altijd net verkeerd.
Door Baas, kon het spel wat sneller vanuit de verdediging door naar het middenveld. Sutalo durft geen passes naar voren te geven. Is trouwens ook grappig, Baas heeft in wedstrijden gemiddeld 10/15 meer passes. Waarvan er natuurlijk ook wel eens wat misgaan als je risico moet nemen maar hij heeft 92% succesvolle passes. Het probleem is dat je ook risico moet nemen als de medespeler naast je geen goede voetballer is. Of heel vaak iemand in zijn nek heeft(Hato)
Vooral daar moeten we dan ook naar kijken. Pracht speler, een van de beste dit seizoen. Zeker als het gaat om zijn ontwikkeling en waarde. Statistieken zijn ook echt enorm bij hem.
Brobbey best wel mee eens. Ik snap het ook niet helemaal, slecht geweest om hem terug te halen. Gauw verkopen.9 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 30 juli 2025 - 12:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Enorm nog wel hahahaha, vraag het anders aan mijn vrouw wn kinderen zou ik zeggen... Blijf nou eens gewoon bij het onderwerp man, heb ik het over de verkoop van spelers gehad ? Nee ik heb het over de drie aankopen gehad, waar geen schot in zat. Nogmaals dit duurde verschrikkelijk lang, andere clubs hadden er makkelijk over heen kunnen walsen Met name Moro en Gloukh maar ook van Joeri Heerkens verwacht ik best veel van, lees...ik ben best positief.. Dat de deals rond zijn gekomen is niet de verdienste van Kroes en kornuiten, nee dit was puur omdat deze jongens dolgraag naar Ajax willen komen. Ik vond het zeer lang lopende deals, overigens kan het zomaar dat hij zijn werk verder goed doet. Wat jij er van vindt moet jij weten Ik had het over transfers in het algemeen. Die zijn niet in een week afgerond. Wat wij horen is het begin tot het eind maar met heel veel stappen die vooral aftasten zijn geweest. Het eerste “bod” was als je berichten mag geloven een “onofficieel” bod. En kreeg Ajax alleen te horen dat er tussen de 15/20 miljoen geboden moest worden. Daar kan dan een week overheen gaan totdat je groen licht heb bij Ajax op dit moment(neem ik aan).
Deze deals, met schappelijke prijzen zijn zeker wel de verdiensten van Kroes. En zijn scouts. Of ze nou gekaapt hadden “kunnen” worden of niet. Ik ben heel blij dat Ajax en Kroes in dit geval niet de haast voelt en dan maar 2 miljoen meer bied en de speler 500 duizend per jaar meer bied zodat het maar rondkomt. Na Mislintat ben ik nogal pessimistisch over zulke snelle aankopen.
De transfer van Hato, geef ik dus aan, is ook niet in een week afgerond. En dat is Chelsea, die heeft echt wel wat geld.
Jij mag ook vinden wat jij er van vind. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 30 juli 2025 - 23:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Je hebt wel een punt dat er een onzekerheid en angst is geslopen in het team. Maar goed naast de blessure van Baas was Hato aan het eind van z'n Latijn aan het eind vd competitie, dit heeft hij toen zelf aan gegeven. Dit kwam ook omdat hij meer voor zijn kiezen kreeg omdat Baas ontbrak in het centrum. Ik vind dat Baas een goede keuze was om centraal te spelen door Farioli, dit vanwege dat hij meer lengte heeft dan Hato wat noodzakelijk bij stilstaande momenten. Brobbey hadden ze nooit never terug moeten kopen van Leipzig. Omdat hij lichamelijk sterk is, bullshit hij staat nooit op de juiste plaats om te scoren en als hij dan eindelijk een bal krijgt staat hij met zijn rug naar de goal of hij ligt weer eens...hij is gewoon niet technisch begaafd, is niet kopsterk enzovoorts.. Btobbey is al twee seizoenen een groot vraagteken in de spits, heeft genoeg minuten gekregen om zich te bewijzen.. lees anders het topic Brobbey hier even terug Ergens hoopte je dat Brobbey dan in die jaren dat op de goede plek staan iets is wat hij dan zou bijleren. Maar ja zoiets moet je denk ik als spits gewoon ook vooral hebben. Jammer wel.
Dat van Hato is mij ontgaan, en dat met een Sutalo die opbouwend onmogelijk is. Kan ik me voorstellen dat alles spaak loopt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Bod Ajax op Itakura afgewezen, Feyenoord mengt zich serieus' zaterdag, 2 augustus 2025 (13:34) - FCupdate.nl In dit artikel:
Borussia Mönchengladbach heeft het bod van Ajax op verdediger Ko Itakura afgewezen, ondanks eerdere berichten dat de transfer dichtbij was. De Duitse club wees een aanbod van zeven miljoen euro van Ajax resoluut van de hand. Dit nieuws zorgt ervoor dat Feyenoord kansen ziet om de Japanse verdediger binnen te halen. Door een blessure van Thomas Beelen en het vertrek van Dávid Hancko is Feyenoord dringend op zoek naar versterking in de verdediging. De Rotterdamse club, die aanvankelijk ook interesse had in Sikou Niakaté, bereidt nu een bod voor op Itakura. Financieel zou Feyenoord bovendien meer mogelijkheden hebben dan Ajax, waardoor zij hun rivaal mogelijk kunnen overtreffen in de strijd om de verdediger. De situatie rondom Itakura blijft daarmee spannend met rivaliteit tussen de twee topclubs uit Nederland.
Laat je niet aftroeven Ajax, man man.... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 augustus 2025 - 15:05 schreef Jack Huntelaar het volgende:Bod Ajax op Itakura afgewezen, Feyenoord mengt zich serieus' zaterdag, 2 augustus 2025 (13:34) - FCupdate.nl In dit artikel: Borussia Mönchengladbach heeft het bod van Ajax op verdediger Ko Itakura afgewezen, ondanks eerdere berichten dat de transfer dichtbij was. De Duitse club wees een aanbod van zeven miljoen euro van Ajax resoluut van de hand. Dit nieuws zorgt ervoor dat Feyenoord kansen ziet om de Japanse verdediger binnen te halen. Door een blessure van Thomas Beelen en het vertrek van Dávid Hancko is Feyenoord dringend op zoek naar versterking in de verdediging. De Rotterdamse club, die aanvankelijk ook interesse had in Sikou Niakaté, bereidt nu een bod voor op Itakura. Financieel zou Feyenoord bovendien meer mogelijkheden hebben dan Ajax, waardoor zij hun rivaal mogelijk kunnen overtreffen in de strijd om de verdediger. De situatie rondom Itakura blijft daarmee spannend met rivaliteit tussen de twee topclubs uit Nederland. Laat je niet aftroeven Ajax, man man.... Laat vooral niet met Ajax spelen. Gelukkig moeten we berichten ook met iets van voorzichtigheid moeten nemen. Lijkt er ook dat Ajax navraag doet en of een eerste bod doet om te kijken wat de reactie is. Met 7 miljoen(ook dat moeten we dan niet al te serieus nemen). Heb je dan een prima speler, maar ga je dan 9 of 10 miljoen betalen?
Ik zou hier als ik Ajax was niet eens aan mee doen. Kan ook zijn dat de zaakwaarnemer wat lekt en dat doet om meer te krijgen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 augustus 2025 - 18:44 schreef freakie het volgende:[..] Laat vooral niet met Ajax spelen. Gelukkig moeten we berichten ook met iets van voorzichtigheid moeten nemen. Lijkt er ook dat Ajax navraag doet en of een eerste bod doet om te kijken wat de reactie is. Met 7 miljoen(ook dat moeten we dan niet al te serieus nemen). Heb je dan een prima speler, maar ga je dan 9 of 10 miljoen betalen? Ik zou hier als ik Ajax was niet eens aan mee doen. Kan ook zijn dat de zaakwaarnemer wat lekt en dat doet om meer te krijgen. Natuurlijk kan hij voor Feijenoord kiezen omdat er bij Feijenoord 2 landgenoten spelen.
Toch denk ik dat Itakura kiest voor Ajax vanwege het spelen in de Champions Leaque.
Maar goed niet achter leunen Ajax, werk aan de winkel |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ambitieuze Engelse club wil Ajax verlossen van dure Mislintat-aankoop Akpom' zaterdag, 2 augustus 2025 (18:24) - VoetbalPrimeur In dit artikel:
Birmingham City FC heeft officieel interesse getoond in Chuba Akpom van Ajax en wil de 29-jarige spits voor één seizoen huren, met een optie tot koop. Ajax staat open voor een tijdelijke verhuur, omdat Akpom momenteel niet in de plannen van trainer John Heitinga voorkomt en het salaris van de aanvaller flink drukt op de begroting. Hoewel Ajax liever een definitief vertrek ziet, is de belangstelling voor Akpom tot nu toe beperkt, waardoor een huurdeal met koopoptie waarschijnlijk het meest haalbare scenario is. Akpom werd vorig seizoen al uitgeleend aan Lille, waar hij in veertien wedstrijden drie keer scoorde. Birmingham City, actief in de Engelse Championship, wil met de hulp van mede-eigenaar en sporticoon Tom Brady door investeren snel terugkeren naar de Premier League en ziet in Akpom een waardevolle versterking. De spits heeft bij Ajax een contract tot medio 2028 en wordt geschat op een marktwaarde van zo’n zeven miljoen euro, terwijl hij twee jaar geleden voor twaalf miljoen euro overkwam van Middlesbrough.
Nooit echt de kans gekregen bij Ajax op 9, scoorde zelfs zo nu en dan
Werd misbruikt als linksbuiten.
Laten we toch maar hopen dat hij vertrekt, dan levert hij nog wat op |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 augustus 2025 - 21:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:Ambitieuze Engelse club wil Ajax verlossen van dure Mislintat-aankoop Akpom' zaterdag, 2 augustus 2025 (18:24) - VoetbalPrimeur In dit artikel: Birmingham City FC heeft officieel interesse getoond in Chuba Akpom van Ajax en wil de 29-jarige spits voor één seizoen huren, met een optie tot koop. Ajax staat open voor een tijdelijke verhuur, omdat Akpom momenteel niet in de plannen van trainer John Heitinga voorkomt en het salaris van de aanvaller flink drukt op de begroting. Hoewel Ajax liever een definitief vertrek ziet, is de belangstelling voor Akpom tot nu toe beperkt, waardoor een huurdeal met koopoptie waarschijnlijk het meest haalbare scenario is. Akpom werd vorig seizoen al uitgeleend aan Lille, waar hij in veertien wedstrijden drie keer scoorde. Birmingham City, actief in de Engelse Championship, wil met de hulp van mede-eigenaar en sporticoon Tom Brady door investeren snel terugkeren naar de Premier League en ziet in Akpom een waardevolle versterking. De spits heeft bij Ajax een contract tot medio 2028 en wordt geschat op een marktwaarde van zo’n zeven miljoen euro, terwijl hij twee jaar geleden voor twaalf miljoen euro overkwam van Middlesbrough. Nooit echt de kans gekregen bij Ajax op 9, scoorde zelfs zo nu en dan Werd misbruikt als linksbuiten. Laten we toch maar hopen dat hij vertrekt, dan levert hij nog wat op Denk dat hij inderdaad niet echt een kans heeft gehad, was ook niet echt goed. Uitlenen is natuurlijk een prima idee. Zal Ajax ook wat ruimte geven. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 02 augustus 2025 - 20:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Natuurlijk kan hij voor Feijenoord kiezen omdat er bij Feijenoord 2 landgenoten spelen. Toch denk ik dat Itakura kiest voor Ajax vanwege het spelen in de Champions Leaque. Maar goed niet achter leunen Ajax, werk aan de winkel Ja of dan gewoon verder zoeken, zal me vooral niet laten opjagen. Itakura lijkt een prima speler maar moet ook nog meer te vinden zijn. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 00:58 schreef freakie het volgende:[..] Ja of dan gewoon verder zoeken, zal me vooral niet laten opjagen. Itakura lijkt een prima speler maar moet ook nog meer te vinden zijn. Inderdaad, we moeten niet afhankelijk zijn van één speler, hij speelde voorheen bij FC Groningen dus lopen er wel meer rond in de eredivisie |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajax akkoord met Birmingham City: Engelse aanvaller staat voor vertrek uit Amsterdam' zondag, 3 augustus 2025 (11:54) - VoetbalNieuws.nl
Chuba Akpom verlaat Ajax tijdelijk en maakt de overstap op huurbasis naar Birmingham City, een club uit de Engelse Championship. De verhuur wordt automatisch een permanente transfer indien Birmingham promoveert naar de Premier League. Akpom, die in 2023 voor twaalf miljoen euro werd aangetrokken van Middlesbrough, wist nooit een vaste plek te veroveren bij Ajax en fungeerde vooral als invaller en voorbeeldspeler binnen het team. Door zijn hoge salaris stond hij bovenaan het lijstje van spelers die Ajax het liefst wilde laten vertrekken. Ondanks de wens om hem definitief te verkopen, vond Ajax geen geschikte koper, waardoor de tijdelijke verhuur een oplossing bood om op salariskosten te besparen. Birmingham betaalt een huursom en ziet Akpom als een belangrijke versterking in hun streven om snel promotie af te dwingen. De spits vliegt deze week naar Engeland om de transfer af te ronden. Akpom heeft nog een contract bij Ajax tot 2028 en wordt door sommigen gezien als een mislukte aanwinst van voormalig technisch directeur Sven Mislintat. Eerder werd hij ook al verhuurd aan Lille, waar hij in veertien wedstrijden drie keer scoorde. Er zou nog gesproken worden over een koopoptie, maar dat is niet officieel bevestigd. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 09:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Inderdaad, we moeten niet afhankelijk zijn van één speler, hij speelde voorheen bij FC Groningen dus lopen er wel meer rond in de eredivisie Nou zeker! Leuk als het lukt maar niet te veel op 1 speler richten. Lijkt dat het gaat lukken en als het zo is dan zijn de keuzes best goed uitgekomen. Hopelijk nog wat verkopen zodat je mogelijk nog ergens kan versterken. Zou graag Brobbey zien gaan en eigenlijk moet Taylor ook gaan. Niet omdat ik dat wil maar denk dat hij weg wil.
Dus moet je dan een spits halen? Als Brobbey gaat? Moet je een verdedigende middenvelder halen. ? Gaat er nog wat komen? Ik geloof dat Kroes zei dat er een verdediger moest komen en daarna we als supporters niet moeten uitgaan van nog meer spelers.
Al is dat ook gevoed door media want Kroes heeft ook heel duidelijk gezegd dat hij niet hoefde te verkopen voor 3 extra spelers. Dus klopt het verhaal van de telegraaf? Is Oscar duurder uitgevallen? Kan maar dan is er eventueel nog iets van geld over. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 12:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:Ajax akkoord met Birmingham City: Engelse aanvaller staat voor vertrek uit Amsterdam' zondag, 3 augustus 2025 (11:54) - VoetbalNieuws.nl Chuba Akpom verlaat Ajax tijdelijk en maakt de overstap op huurbasis naar Birmingham City, een club uit de Engelse Championship. De verhuur wordt automatisch een permanente transfer indien Birmingham promoveert naar de Premier League. Akpom, die in 2023 voor twaalf miljoen euro werd aangetrokken van Middlesbrough, wist nooit een vaste plek te veroveren bij Ajax en fungeerde vooral als invaller en voorbeeldspeler binnen het team. Door zijn hoge salaris stond hij bovenaan het lijstje van spelers die Ajax het liefst wilde laten vertrekken. Ondanks de wens om hem definitief te verkopen, vond Ajax geen geschikte koper, waardoor de tijdelijke verhuur een oplossing bood om op salariskosten te besparen. Birmingham betaalt een huursom en ziet Akpom als een belangrijke versterking in hun streven om snel promotie af te dwingen. De spits vliegt deze week naar Engeland om de transfer af te ronden. Akpom heeft nog een contract bij Ajax tot 2028 en wordt door sommigen gezien als een mislukte aanwinst van voormalig technisch directeur Sven Mislintat. Eerder werd hij ook al verhuurd aan Lille, waar hij in veertien wedstrijden drie keer scoorde. Er zou nog gesproken worden over een koopoptie, maar dat is niet officieel bevestigd. Goede zet, en goed teken. Akpom zijn salaris is nu ook weg, dat is dan weer een jaartje niet (volledig) salaris betalen. Het scheelt in ieder geval iets. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 12:51 schreef freakie het volgende:[..] Nou zeker! Leuk als het lukt maar niet te veel op 1 speler richten. Lijkt dat het gaat lukken en als het zo is dan zijn de keuzes best goed uitgekomen. Hopelijk nog wat verkopen zodat je mogelijk nog ergens kan versterken. Zou graag Brobbey zien gaan en eigenlijk moet Taylor ook gaan. Niet omdat ik dat wil maar denk dat hij weg wil. Dus moet je dan een spits halen? Als Brobbey gaat? Moet je een verdedigende middenvelder halen. ? Gaat er nog wat komen? Ik geloof dat Kroes zei dat er een verdediger moest komen en daarna we als supporters niet moeten uitgaan van nog meer spelers. Al is dat ook gevoed door media want Kroes heeft ook heel duidelijk gezegd dat hij niet hoefde te verkopen voor 3 extra spelers. Dus klopt het verhaal van de telegraaf? Is Oscar duurder uitgevallen? Kan maar dan is er eventueel nog iets van geld over. Dan moeten we een spits halen is makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn voorkeur: die spits van Olympiakos. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 13:33 schreef hjf het volgende:[..] Dan moeten we een spits halen is makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn voorkeur: die spits van Olympiakos. Een speler halen die past in de selectie is altijd lastig natuurlijk. En misschien niet de belangrijkste aankoop. Je hebt weghorst, het is geen koekenbakker.. dus kan prima de eerste helft van het seizoen 1ste spits zijn. Met een jeugdspeler daarachter. Brobbey moet echt weg. En dan de linksback/verdedigend middenveld posities aanpakken. Die zijn volgens mij veel belangrijker. Aanvallend heb je er wat bij, Godts is een seizoen verder, hopelijk gaat zijn rendement hoger zijn. Oscar en dan als Taylor blijft , lijkt dat een geweldig middenveld.
Taylor, Oscar en Mokio, dat middenveld als het lang genoeg samen is, is geen slecht middenveld. Aanval met Godts en Moro is ook prima. En verdedigend is het alleen nog wat matig. Gaaei, Wijndal zijn eigenlijk niet goed genoeg. Sutalo is voetballend te matig. Baas moet je ook niet een heel seizoen verwachten top te zijn. Mokio is goed, zal 80% van de wedstriiden ook prima zijn. Maar je mist dan al gauw 3 spelers in dat gebied. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Dat Akpom serieus 5 miljoen per jaar aan salaris krijgt. Welke halve mongool geeft spelers zoveel geld? Sorry maar Akpom had dat in geen enkele manier moeten krijgen. Ook toen we hem nog niet kende. Laat hem heel snel vertrekken. Uitgeleend, verkocht of doe iets van een verdwijn truc ofzo? Huh owww al jaren een 0 teveel gegeven. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 04 augustus 2025 - 17:49 schreef freakie het volgende:Dat Akpom serieus 5 miljoen per jaar aan salaris krijgt. Welke halve mongool geeft spelers zoveel geld? Sorry maar Akpom had dat in geen enkele manier moeten krijgen. Ook toen we hem nog niet kende. Laat hem heel snel vertrekken. Uitgeleend, verkocht of doe iets van een verdwijn truc ofzo? Huh owww al jaren een 0 teveel gegeven. Dit weet je toch? Mislintat daarnaast goedgekeurd door de RVC
Toch blijf ik zeggen dat hij niet genoeg kansen heeft gekregen zoals ook Mikautadze niet.
Maar gauw weg doen want 12 miljoen aan transferkoster daarnaast 5 miljoen aan salaris is echt van de zotte, veel te much, ik snap werkelijk niet dat de RVC hier toestemming voor heeft gegeven |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
'Bod Ajax veel te laag: Gladbach geeft eisen voor Itakura-onderhandelingen door' 'Openingsbod Ajax veel te laag: Gladbach houdt voet bij stuk en eist miljoenen' Vandaag om 18:29 Update: Vandaag om 18:42
Een overeenkomst tussen Borussia Mönchengladbach en Ajax over de transfer van Ko Itakura is op dit moment nog niet in zicht, meldt Sky Sports-verslaggever Florian Plettenberg. Het openingsbod van Ajax zou veel te laag zijn. De Duitse club wil minstens tien miljoen euro plus bonussen ontvangen voor de Japanse verdediger.
Ajax ziet in Itakura, die eerder begeerd werd door PSV en ook op het lijstje van Feyenoord is verschenen, een belangrijk target voor het hart van de defensie. Met de 28-jarige verdediger zou al een akkoord op hoofdlijnen zijn bereikt, meldde De Telegraaf. 'Bij het uitwerken van de afspraken wordt bepaald of Itakura voor vijf jaar of voor vier seizoenen met een optiejaar tekent. Met zijn club Borussia Mönchengladbach is er nog geen overeenstemming over de transfersom.'
'Gladbach eist minimaal tien miljoen euro' Een akkoord tussen beide clubs is voorlopig nog niet in zicht, schetst Plettenberg. Het uitgebrachte bod van Ajax was ver onder de valuatie van de Duitse club, klinkt het. 'Borussia Mönchengladbach eist minstens tien miljoen euro plus bonussen om het gesprek met Ajax te openen.'
Dat Itakura nog maar tot medio 2026 onder contract staat bij Borussia Mönchengladbach, lijkt de club in de onderhandelingen niet te deren. 'Ze zijn bereid hem zijn laatste contractjaar in te laten gaan, als dat nodig is.'
Heitinga: 'Heel interessante speler' "Ko is gewoon een hele interessante speler", zei Ajax-trainer Heitinga na het oefenduel met AS Monaco tegen onder andere VoetbalPrimeur. Dat positieve gevoel leeft ook bij technisch directeur Alex Kroes en directeur voetbal Marijn Beuker. "We zijn allemaal wel gecharmeerd. Itakura is een heel leuke speler, maar er zijn er meer."
En maar weer hoog van de toren blazen dat hij zo goed en interessant is.
Houdt het gewoon stil en trekt hem binnen, door dit soort berichten wordt hij steeds duurder
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 augustus 2025 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 04 augustus 2025 - 19:36 schreef Jack Huntelaar het volgende:'Bod Ajax veel te laag: Gladbach geeft eisen voor Itakura-onderhandelingen door' 'Openingsbod Ajax veel te laag: Gladbach houdt voet bij stuk en eist miljoenen' Vandaag om 18:29 Update: Vandaag om 18:42 Een overeenkomst tussen Borussia Mönchengladbach en Ajax over de transfer van Ko Itakura is op dit moment nog niet in zicht, meldt Sky Sports-verslaggever Florian Plettenberg. Het openingsbod van Ajax zou veel te laag zijn. De Duitse club wil minstens tien miljoen euro plus bonussen ontvangen voor de Japanse verdediger. Ajax ziet in Itakura, die eerder begeerd werd door PSV en ook op het lijstje van Feyenoord is verschenen, een belangrijk target voor het hart van de defensie. Met de 28-jarige verdediger zou al een akkoord op hoofdlijnen zijn bereikt, meldde De Telegraaf. 'Bij het uitwerken van de afspraken wordt bepaald of Itakura voor vijf jaar of voor vier seizoenen met een optiejaar tekent. Met zijn club Borussia Mönchengladbach is er nog geen overeenstemming over de transfersom.' 'Gladbach eist minimaal tien miljoen euro' Een akkoord tussen beide clubs is voorlopig nog niet in zicht, schetst Plettenberg. Het uitgebrachte bod van Ajax was ver onder de valuatie van de Duitse club, klinkt het. 'Borussia Mönchengladbach eist minstens tien miljoen euro plus bonussen om het gesprek met Ajax te openen.' Dat Itakura nog maar tot medio 2026 onder contract staat bij Borussia Mönchengladbach, lijkt de club in de onderhandelingen niet te deren. 'Ze zijn bereid hem zijn laatste contractjaar in te laten gaan, als dat nodig is.' Heitinga: 'Heel interessante speler' "Ko is gewoon een hele interessante speler", zei Ajax-trainer Heitinga na het oefenduel met AS Monaco tegen onder andere VoetbalPrimeur. Dat positieve gevoel leeft ook bij technisch directeur Alex Kroes en directeur voetbal Marijn Beuker. "We zijn allemaal wel gecharmeerd. Itakura is een heel leuke speler, maar er zijn er meer." ************************************************ En maar weer hoog van de toren blazen dat hij zo goed en interessant is. Houdt het gewoon stil en trekt hem binnen, door dit soort berichten wordt hij steeds duurder Maar dit is toch helemaal niet zo gek? De interviewer vraagt naar Iko, en trainer gaat daar op in? Stil binnen hengelen gaat nooit bij Ajax. Ook niet onder overmars. Alles wat Kroes heeft gedaan is zeggen dat Iko een goede speler is. Eigenlijk ook niet meer dan welke andere ploeg zou doen. Alleen bij Ajax wordt er dan 100 keer over geschreven. Zelfde als bij Oscar, dat gaat nog zeker 2 weken duren en met dagelijks updates met clubs die er nu ook achteraan zouden zitten.
Grappige is dat het nu om 10 mil met bonussen zou zijn. En dat Feyenoord dat al geboden zou hebben, 11 miljoen zelfs. Dat is dus allemaal ruis geweest. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 04 augustus 2025 - 19:32 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Dit weet je toch? Mislintat daarnaast goedgekeurd door de RVC Toch blijf ik zeggen dat hij niet genoeg kansen heeft gekregen zoals ook Mikautadze niet. Maar gauw weg doen want 12 miljoen aan transferkoster daarnaast 5 miljoen aan salaris is echt van de zotte, veel te much, ik snap werkelijk niet dat de RVC hier toestemming voor heeft gegeven Ik wist niet dat Akpom 5 miljoen per jaar verdiende. Inderdaad je kan Akpom toch wel onder de meest vreemde aankopen aller tijden zetten. Hij heeft niet genoeg kansen gehad maar 5 miljoen salaris voor een niet echt heel goede spits is waanzin. 12 miljoen voor een championship speler, die waarschijnlijk nooit meer waard word dat je voor hem betaald is natuuurlijk ook vreemdz
Zeker RVC heeft echt zitten slapen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Opvallende claim uit Italië: 'volgende club probeert Ajax-move Itakura te kapen' woensdag, 6 augustus 2025 (08:04) - VoetbalPrimeur
Fiorentina wil zich volgens sportjournalist Lorenzo Lepore mengen in de transferstrijd om Ko Itakura, een verdediger van Borussia Mönchengladbach die Ajax al een tijd probeert vast te leggen. De Italiaanse club, die vorig seizoen zesde eindigde in de Serie A, bereidt een bod van in totaal dertien miljoen euro voor, bestaande uit elf miljoen cash plus twee miljoen aan bonussen. Dit bod zou dinsdag naar Duitsland worden gestuurd, terwijl Fiorentina Itakura een vierjarig contract aanbiedt. Ajax is het met de Japanse speler zelf al vrijwel eens, maar kampt nog met moeizame onderhandelingen met Mönchengladbach. Eerder mengde ook Eintracht Frankfurt zich in de strijd om de verdediger. Itakura heeft aangegeven dat hij graag Europees voetbal op het hoogste niveau wil spelen, zoals de Champions League, wat Fiorentina dit seizoen niet biedt; de club speelt alleen voor een plek in de Conference League. Ook Feyenoord toonde interesse, maar die is afgenomen nadat zij onlangs Anel Ahmedhodžić als nieuwe verdediger presenteerden. De situatie rond Itakura blijft dus dynamisch, met meerdere clubs die strijden om zijn diensten.
Dit krijg je er van Ajax als het zo lang duurt, ze staan dan in de rij. Tja dan gaat de prijs flink omhoog Een gemiste kans! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 06 augustus 2025 - 12:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:Opvallende claim uit Italië: 'volgende club probeert Ajax-move Itakura te kapen' woensdag, 6 augustus 2025 (08:04) - VoetbalPrimeur Fiorentina wil zich volgens sportjournalist Lorenzo Lepore mengen in de transferstrijd om Ko Itakura, een verdediger van Borussia Mönchengladbach die Ajax al een tijd probeert vast te leggen. De Italiaanse club, die vorig seizoen zesde eindigde in de Serie A, bereidt een bod van in totaal dertien miljoen euro voor, bestaande uit elf miljoen cash plus twee miljoen aan bonussen. Dit bod zou dinsdag naar Duitsland worden gestuurd, terwijl Fiorentina Itakura een vierjarig contract aanbiedt. Ajax is het met de Japanse speler zelf al vrijwel eens, maar kampt nog met moeizame onderhandelingen met Mönchengladbach. Eerder mengde ook Eintracht Frankfurt zich in de strijd om de verdediger. Itakura heeft aangegeven dat hij graag Europees voetbal op het hoogste niveau wil spelen, zoals de Champions League, wat Fiorentina dit seizoen niet biedt; de club speelt alleen voor een plek in de Conference League. Ook Feyenoord toonde interesse, maar die is afgenomen nadat zij onlangs Anel Ahmedhodžić als nieuwe verdediger presenteerden. De situatie rond Itakura blijft dus dynamisch, met meerdere clubs die strijden om zijn diensten. Dit krijg je er van Ajax als het zo lang duurt, ze staan dan in de rij. Tja dan gaat de prijs flink omhoog Een gemiste kans! Heeft niks met het lange wachten te maken. Club wilde al 10 miljoen. Grote kans dat Ajax hier niet in mee wil werken. Dus het gewoon niet doet. Zelfde als Oscar. Je kan jezelf wel laten opjagen. Maar dat moet Ajax in geen enkele manier doen.
Het is ook niet zo dat als Ajax komt, clubs ineens in de rij gaan staan om ze van Ajax af te pakken. Je hoort dan eerst dat Feyenoord al 10 miljoen heeft geboden? Waar is dat verhaal nu dan? Dan zou Feyenoord hem nu al hebben. Dus afgehaakt en lariekoek. Andere club uit Italie, wie zegt dat dit überhaupt serieus is!? Zaakwaarnemers en clubs zijn heel goed in het druk zetten via de pers. Even wat lekken, in de hoop dat Ajax gauw wat meer bied.
Lekker verder kijken. Iko is echt niet de enige die ze kunnen halen. Vooral niet op 1 paard wedden en ik weet zeker dat Ajax dat ook niet doet. Ook alsjeblief jezelf als Supporter niet gek laten maken. Van Iko is nu 3/4 dagen bekend dat Ajax het is gaan proberen. Elke dag is er wel een bericht over iets. Dit zijn toch allemaal geruchtmakende dingen die eigenlijk helemaal nergens op slaan. Ze moeten iets schrijven. Clicks levert dat ze op.
Dat van Iko en Feyenoord is dus ook allemaal onzin geweest he. Dit weekend was het nog dat Feyenoord 10 miljoen bood. Nu staat er een andere verdediger. Dat is echt niet in 1.5e dag geregeld. Dat bericht was dus allemaal niet waar.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 07 augustus 2025 door freakie -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 06 augustus 2025 - 23:59 schreef freakie het volgende:[..] Heeft niks met het lange wachten te maken. Club wilde al 10 miljoen. Grote kans dat Ajax hier niet in mee wil werken. Dus het gewoon niet doet. Zelfde als Oscar. Je kan jezelf wel laten opjagen. Maar dat moet Ajax in geen enkele manier doen. Het is ook niet zo dat als Ajax komt, clubs ineens in de rij gaan staan om ze van Ajax af te pakken. Je hoort dan eerst dat Feyenoord al 10 miljoen heeft geboden? Waar is dat verhaal nu dan? Dan zou Feyenoord hem nu al hebben. Dus afgehaakt en lariekoek. Andere club uit Italie, wie zegt dat dit überhaupt serieus is!? Zaakwaarnemers en clubs zijn heel goed in het druk zetten via de pers. Even wat lekken, in de hoop dat Ajax gauw wat meer bied. Lekker verder kijken. Iko is echt niet de enige die ze kunnen halen. Vooral niet op 1 paard wedden en ik weet zeker dat Ajax dat ook niet doet. Ook alsjeblief jezelf als Supporter niet gek laten maken. Van Iko is nu 3/4 dagen bekend dat Ajax het is gaan proberen. Elke dag is er wel een bericht over iets. Dit zijn toch allemaal geruchtmakende dingen die eigenlijk helemaal nergens op slaan. Ze moeten iets schrijven. Clicks levert dat ze op. Dat van Iko en Feyenoord is dus ook allemaal onzin geweest he. Dit weekend was het nog dat Feyenoord 10 miljoen bood. Nu staat er een andere verdediger. Dat is echt niet in 1.5e dag geregeld. Dat bericht was dus allemaal niet waar. Lees dit maar...
Ko Itakura komt naar Ajax en die betalen de absolute hoofdprijs donderdag, 7 augustus 2025 (11:35) - Footballtransfers
Ajax staat op het punt Ko Itakura over te nemen van Borussia Mönchengladbach, met een transferbedrag dat tussen de elf en dertien miljoen euro ligt🤑. De 28-jarige verdediger moet dienen als backup voor Josip Sutalo, vooral nadat Ajax vorig seizoen Daniele Rugani huurde voor die rol. Door de blessure van Sutalo was het duidelijk dat er extra defensieve versterking nodig is; voorlopig wordt die rol ingevuld door de zeventienjarige Aaron Bouwman.
Itakura heeft veel Bundesliga-ervaring opgedaan en was gewild bij meerdere clubs, waaronder Feyenoord, Eintracht Frankfurt en Fiorentina. De Japanner gaf echter de voorkeur aan Ajax en heeft al een persoonlijk akkoord bereikt. Inmiddels naderen ook beide clubs overeenstemming over de transfersom, hoewel die hoger is dan verwacht.
Volgens FootballTransfers bedraagt de geschatte marktwaarde van Itakura 8,4 miljoen euro, terwijl de afgesproken transfersom mogelijk tot bijna vijf miljoen euro hoger ligt 😬 Daarbij speelt mee dat Itakura nog maar één jaar contract heeft bij Gladbach, wat normaal gesproken juist de onderhandelingspositie zou versterken en de prijs omlaag zou brengen 😢 Toch houdt Gladbach vast aan de hoge vraagprijs, ondanks de wens van Itakura om te vertrekken.
Een andere overweging is de leeftijd van Itakura; binnen anderhalf jaar wordt hij dertig 😲, wat invloed kan hebben op zijn doorverkoopwaarde. Gezien deze factoren en de financiële situatie van Ajax rijst de vraag of de club niet te veel betaalt voor deze ervaren verdediger, ondanks zijn waardevolle kwaliteiten en inzetbaarheid in meerdere posities in de achterhoede. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 07 augustus 2025 - 12:27 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Lees dit maar... Ko Itakura komt naar Ajax en die betalen de absolute hoofdprijs donderdag, 7 augustus 2025 (11:35) - Footballtransfers Ajax staat op het punt Ko Itakura over te nemen van Borussia Mönchengladbach, met een transferbedrag dat tussen de elf en dertien miljoen euro ligt🤑. De 28-jarige verdediger moet dienen als backup voor Josip Sutalo, vooral nadat Ajax vorig seizoen Daniele Rugani huurde voor die rol. Door de blessure van Sutalo was het duidelijk dat er extra defensieve versterking nodig is; voorlopig wordt die rol ingevuld door de zeventienjarige Aaron Bouwman. Itakura heeft veel Bundesliga-ervaring opgedaan en was gewild bij meerdere clubs, waaronder Feyenoord, Eintracht Frankfurt en Fiorentina. De Japanner gaf echter de voorkeur aan Ajax en heeft al een persoonlijk akkoord bereikt. Inmiddels naderen ook beide clubs overeenstemming over de transfersom, hoewel die hoger is dan verwacht. Volgens FootballTransfers bedraagt de geschatte marktwaarde van Itakura 8,4 miljoen euro, terwijl de afgesproken transfersom mogelijk tot bijna vijf miljoen euro hoger ligt 😬 Daarbij speelt mee dat Itakura nog maar één jaar contract heeft bij Gladbach, wat normaal gesproken juist de onderhandelingspositie zou versterken en de prijs omlaag zou brengen 😢 Toch houdt Gladbach vast aan de hoge vraagprijs, ondanks de wens van Itakura om te vertrekken. Een andere overweging is de leeftijd van Itakura; binnen anderhalf jaar wordt hij dertig 😲, wat invloed kan hebben op zijn doorverkoopwaarde. Gezien deze factoren en de financiële situatie van Ajax rijst de vraag of de club niet te veel betaalt voor deze ervaren verdediger, ondanks zijn waardevolle kwaliteiten en inzetbaarheid in meerdere posities in de achterhoede. Ja dat is het precies. Ik zou het te veel geld vinden voor een verdediger die niet al te bijzonder is. Precies daarom zou ik daar helemaal niet in mee gaan en verder kijken. Al die clubs die hem wel even zouden ophalen zijn ook allemaal geruchten geweest. Een navraag is dan al gauw een bod of iets van serieuze interesse. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Itakura spoedig speler van Ajax: keuring en tekenmoment al op het programma' vrijdag, 8 augustus 2025 (10:08) - VoetbalNieuws.nl
Ko Itakura tekent naar verwachting vrijdagmiddag bij Ajax nadat vanochtend de medische keuring is begonnen. Ajax betaalt Borussia Mönchengladbach tien miljoen euro voor de Japanse centrumverdediger, een bedrag dat met bonussen tot twaalf miljoen kan oplopen. Itakura krijgt een contract voor vier jaar met een optie voor een seizoen extra. De ondertekening werd vervroegd zodat Ajax snel een werkvergunning kan aanvragen. Itakura voerde al gesprekken met technisch personeel, waaronder Kelvin Beuker en John Heitinga. De komst volgt op het vertrek van Jorrel Hato naar Chelsea en moet het centrum van de verdediging versterken; dit biedt ruimte om spelers zoals Youri Baas naar linksback te laten doorschuiven.
Het laatste wat ik al eerder liet weten, dan verhuist zeer waarschijnlijk Baas naar linksback.
Nu nog een ervaren 6 binnen halen en een spits mocht Brobbey vertrekken |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 augustus 2025 - 10:28 schreef Jack Huntelaar het volgende:Itakura spoedig speler van Ajax: keuring en tekenmoment al op het programma' vrijdag, 8 augustus 2025 (10:08) - VoetbalNieuws.nl Ko Itakura tekent naar verwachting vrijdagmiddag bij Ajax nadat vanochtend de medische keuring is begonnen. Ajax betaalt Borussia Mönchengladbach tien miljoen euro voor de Japanse centrumverdediger, een bedrag dat met bonussen tot twaalf miljoen kan oplopen. Itakura krijgt een contract voor vier jaar met een optie voor een seizoen extra. De ondertekening werd vervroegd zodat Ajax snel een werkvergunning kan aanvragen. Itakura voerde al gesprekken met technisch personeel, waaronder Kelvin Beuker en John Heitinga. De komst volgt op het vertrek van Jorrel Hato naar Chelsea en moet het centrum van de verdediging versterken; dit biedt ruimte om spelers zoals Youri Baas naar linksback te laten doorschuiven. Het laatste wat ik al eerder liet weten, dan verhuist zeer waarschijnlijk Baas naar linksback. Nu nog een ervaren 6 binnen halen en een spits mocht Brobbey vertrekken Nou, dan toch rond. Prima dit, ik vind het een hoop geld maar het iets een positie die wij heel erg nodig hebben.
Ik zou inderdaad het liefst Blind zien bij Ajax. Blind als meer ervaren speler, kan ook op meerdere posities spelen als het moet. Vooral wedstrijden in de eredivisie moeten voor hem geen enkel probleem zijn. Met Mokio die meer dan genoeg minuten kan maken. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Wat vonden we van het grote Heitinga interview met Hansie Hansie? Het is toch wel heel veel ongemakkelijker om naar te kijken dan onze welbespraakte Italiaan...als de resultaten maar goed zijn dan boeit het niet. Het komt zo stug en a relaxed over! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 augustus 2025 - 17:17 schreef bertus bikkel het volgende:Wat vonden we van het grote Heitinga interview met Hansie Hansie? Het is toch wel heel veel ongemakkelijker om naar te kijken dan onze welbespraakte Italiaan...als de resultaten maar goed zijn dan boeit het niet. Het komt zo stug en a relaxed over! Iedereen zijn kwaliteit en zijn leerpunten. Hopen dat dit een van de weinige echte leerpunten is. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op vrijdag 08 augustus 2025 - 22:21 schreef freakie het volgende:[..] Nou, dan toch rond. Prima dit, ik vind het een hoop geld maar het iets een positie die wij heel erg nodig hebben. Ik zou inderdaad het liefst Blind zien bij Ajax. Blind als meer ervaren speler, kan ook op meerdere posities spelen als het moet. Vooral wedstrijden in de eredivisie moeten voor hem geen enkel probleem zijn. Met Mokio die meer dan genoeg minuten kan maken. Grappig en verwonderlijk dat jij zo graag Blind wil, terwijl als je kijkt naar zijn plus en zijn min dan moet je echt wel een heel erg uitgebalanceerd team verder hebben om hem ongestraft op te stellen ipv Sutalo of nu dan Itakura. Dan heb ik zelfs liever Baas nog!
;-) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 09 augustus 2025 - 22:03 schreef AkaS het volgende:[..] Grappig en verwonderlijk dat jij zo graag Blind wil, terwijl als je kijkt naar zijn plus en zijn min dan moet je echt wel een heel erg uitgebalanceerd team verder hebben om hem ongestraft op te stellen ipv Sutalo of nu dan Itakura. Dan heb ik zelfs liever Baas nog! ;-) Nee denk dat je dat anders moet zien. Met Iko en Sutalo heb je verdedigend denk ik sterke spelers. En heb je vooral iemand met voetballende kwaliteiten nodig, die verdedigend doet wat hij goed kan. Positioneren. Ik neem aan dat net als Huntelaar al aangaf, hij inderdaad Baas links gaat opstellen. Met Wijndal kan het gewoon niet. Ik denk ook dat je zo eigenlijk kwaliteit hebt bijgekregen verdedigend.
Hato was prima, maar nog niet de speler die Ajax echt veel beter maakte. Denk dat Baas prima Hato kan vervangen. En dat je met Iko en Sutalo verdedigend heel goed staat.
Blind is een ervaren speler die eventueel plekken kan opvangen in de verdediging en voetballend 10x beter is dan Henderson en een speler waar spelers van kunnen leren.
Denk dat je Blind niet haalt om in de verdediging te zetten, maar op het middenveld. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Godts nu misschien ook weg, wat als het genoeg oplevert best goed kan zijn voor Ajax. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Zeker weten, dan kunnen we wat |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ja ik denk dat je, je eerste elftal dan vrij goed op orde kan hebben. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote: Broodje Aap verhaal. Kan dus de prullenbak in. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Inderdaad broodje aap, het volgende gerucht is dat Ajax Alvarez wil huren voor een seizoen |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Ziyech op rechtsvoor met Wout in de spits... mmm zou ik weleens willen zien. Zouden zomaar heel veel doelpunten kunnen opleveren |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 - 12:39 schreef AkaS het volgende:Ziyech op rechtsvoor met Wout in de spits... mmm zou ik weleens willen zien. Zouden zomaar heel veel doelpunten kunnen opleveren Ziyech? Serieus? Jij zegt Blind niet, maar ziyech wel? Op basis van wat? Dat kan alleen maar onderbuik gevoel zijn. Dat is niet op basis van goed voetballen en blessure vrij zijn ofzo😂😂 Dan is Berghuis op het moment echt beter.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 15 augustus 2025 door freakie -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Nou ja het verkopen van spelers is niet gek natuurlijk. Godts, Brobbey, Taylor, Klaassen. Ik verwacht wel dat er nog wat gaat vertrekken. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op vrijdag 15 augustus 2025 - 23:41 schreef freakie het volgende:[..] Ziyech? Serieus? Jij zegt Blind niet, maar ziyech wel? Op basis van wat? Dat kan alleen maar onderbuik gevoel zijn. Dat is niet op basis van goed voetballen en blessure vrij zijn ofzo😂😂 Dan is Berghuis op het moment echt beter. Jij hebt er echt een handje van om in te vullen wat een ander denkt!
Ik zie Ziyech hetzelfde als toen Tadic naar Ajax kwam, nu kan het nog en met Wout in de spits heb je een echte goalgetter in de 16 die bedient moet worden. Dat zou Ziyech kunnen.
En om mezelf tegen te spreken gaat mijn voorkeur uit naar een team met snelle vleugelspeler, maar dan wel ook spelers met diepgang en niet die alles in de voetjes willen hebben om te kunnen dribbelen en zich 8 van de 10x vastlopen.
En om je helemaal voer te geven om te zeiken, ben ik eigen groot fan van Brobbey. Maarja in het farioli systeem werd hij misbruikt ipv gebruikt en dat heeft hem afgebroken, samen met zijn privé.
Tot slot nog even dit, van mij mag Johnny nu al lekker oprotten met zijn geforceerde poging om iets anders te doen dan zijn voorgangers... Regeer ipv Gaaei, die zich met horten en stoten aan het ontwikkelen is tot een zeer interessante aanvallende back..En Johnny gaat deze ontwikkeling hoogstpersoonlijk de nek omdraaien om Regeer te pushen om zo in de reet van Kroes te kruipen! |
|
|
|
|
|