|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mocht Brobbey vertrekken is het dan een idee om Zirkzee te huren, die komt niet aan spelen toe bij Manchester United |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 18 augustus 2025 - 10:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:Daley Blind terug naar Ajax? Partijen in contact over sensationele transfer maandag, 18 augustus 2025 (09:49) - Footballtransfers Ajax overweegt opnieuw een terugkeer van Daley Blind, meldt Voetbal International-journalist Tim van Duijn op X. De 34‑jarige Amsterdammer, die eerder twee periodes bij Ajax speelde en onder meer zeven landstitels en twee KNVB Bekers won, zou alleen haalbaar zijn als zijn komst weinig kost en er ruimte in de selectie ontstaat. Blind verliet Ajax in 2022/23 na een conflict met trainer Alfred Schreuder en speelde daarna kort voor Bayern München voordat hij bij Girona belandde; momenteel is hij daar aan zijn derde seizoen bezig. Hij is veelzijdig inzetbaar als controlerende middenvelder, centrale verdediger of linksback. Tegelijk stelt Van Duijn dat Ajax nog steeds inzet op een tijdelijke terugkeer van Edson Álvarez vanuit West Ham. De Mexicaanse international krijgt weinig speeltijd en zoekt vanwege het WK van volgend jaar mogelijk een verhuurbeurt. Volgens Hans Kraay jr. zou West Ham bereid zijn Álvarez gratis te verhuren, maar verlangt dat Ajax zijn volledige jaarsalaris van ongeveer €6 miljoen overneemt — financieel lastig, maar niet per definitie onhaalbaar. Daarnaast zou Sivert Mannsverk op vertrek staan, waardoor er mogelijk ruimte in de selectie vrijkomt. Mij lijkt me het een goed idee om iets te doen aan die positie. Maakt mij dan vrij weinig uit wie het gaat worden. Blind is een wat meer creatieve oplossing. Alvarez is een beuker.
Eens over de spits positie. Laat alsjeblieft iemand anders komen. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
De logica voor Blind ontgaat mij echt volledig!
Wat we nodig hebben is een controlerende middenvelder, maar ook 1 die bij balverlies in de omschakeling zijn mannetje staat. Er zijn al genoeg aanvallend ingestelde middenvelders.
Zijn het allemaal kneuzen daar bij Ajax!!!
Afgelopen jaren een overschot aan linkeraanvallers, dan word je lekker gemaakt met een spaanse topper die mogelijk zou komen, niet kwam en dan nu eindelijk toch... Is hij geen rechter aanvaller, maar wederom een linkeraanvaller!!!
Wie verzint dit nou toch steeds? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 18 augustus 2025 - 21:24 schreef AkaS het volgende:De logica voor Blind ontgaat mij echt volledig! BLIND WORDT GEDRAGEN DOOR VAN GAAL, EN ZIJN PA. HIJ IS WEL OP 3 POSITIES INZETBAAR. LINKSBACK. LINKSHALF, EN ALS V.M.OP 6 Wat we nodig hebben is een controlerende middenvelder, maar ook 1 die bij balverlies in de omschakeling zijn mannetje staat. Er zijn al genoeg aanvallend ingestelde middenvelders. ALVAREZ KAN! Zijn het allemaal kneuzen daar bij Ajax!!! JA Afgelopen jaren een overschot aan linkeraanvallers, dan word je lekker gemaakt met een spaanse topper die mogelijk zou komen, niet kwam en dan nu eindelijk toch... Is hij geen rechter aanvaller, maar wederom een linkeraanvaller!!! BIJ JONG SPANJE VOND IK HEM HEEL GOED VANAF RECHTS. DAAROM SNAP IK HEITINGA NIET. WANT DAN SPEEL JE MET GODTS OP LINKS, EN MORO OVER RECHTS (AL MOET IK ZEGGEN DAT IK EDVARDSEN GOED VOND SPELEN OVER RECHTS) Wie verzint dit nou toch steeds?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 18 augustus 2025 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op maandag 18 augustus 2025 - 11:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:Mocht Brobbey vertrekken is het dan een idee om Zirkzee te huren, die komt niet aan spelen toe bij Manchester United Zou zeker mooi zijn Jack maar zie liever Meerdink overkomen van AZ als de Brobbey miljoenen binnen zijn. Verder zal Daley deze week wel gepresenteerd worden, hopelijk niet als 6... Worden nog paar spannende weekjes... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 - 17:56 schreef bertus bikkel het volgende:[..] Zou zeker mooi zijn Jack maar zie liever Meerdink overkomen van AZ als de Brobbey miljoenen binnen zijn. Verder zal Daley deze week wel gepresenteerd worden, hopelijk niet als 6... Worden nog paar spannende weekjes... Mocht Brobbey verkocht worden ga ik zeker ook voor Meerdink Bikkel, is een ruwe diamant.
Maar dit zal lastig worden, zo niet onmogelijk, AZ heeft al jaren moeite om met Ajax zaken te doen, het zal mij benieuwen.
Ben benieuwd wie ze als 6 gaan halen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 18 augustus 2025 - 21:24 schreef AkaS het volgende:De logica voor Blind ontgaat mij echt volledig! Wat we nodig hebben is een controlerende middenvelder, maar ook 1 die bij balverlies in de omschakeling zijn mannetje staat. Er zijn al genoeg aanvallend ingestelde middenvelders. Zijn het allemaal kneuzen daar bij Ajax!!! Afgelopen jaren een overschot aan linkeraanvallers, dan word je lekker gemaakt met een spaanse topper die mogelijk zou komen, niet kwam en dan nu eindelijk toch... Is hij geen rechter aanvaller, maar wederom een linkeraanvaller!!! Wie verzint dit nou toch steeds? Dat jij Ziyech wel wil hebben ontgaat mij ook. Hij heeft namelijk nauwelijks gespeeld op niveau. Blind wel en is best belangrijk daar. Dat is, naast een ervaren man, leiding op het veld en multifunctionele inzet en enorme inzicht op het veld, echt belangrijk. Blind is niet “aanvallend” ingesteld, blind is een verdedigend ingestelde speler met hele goede voetballende kenmerken. Vooral goed in het verplaatsen van de bal. Door blind kan een team niet constant druk zetten. Blind vind namelijk de vrije man in een kort moment. Dat kan hij gewoon.
Alvarez zie ik ook graag, maar als je geen vreemdelingenlegioen wil. Is het nodig om iemand die Ajax kent aan te trekken. Iemand die wel wedstrijden speelt trouwens. Anders kan je het beter niet doen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 - 17:56 schreef bertus bikkel het volgende:[..] Zou zeker mooi zijn Jack maar zie liever Meerdink overkomen van AZ als de Brobbey miljoenen binnen zijn. Verder zal Daley deze week wel gepresenteerd worden, hopelijk niet als 6... Worden nog paar spannende weekjes... Bij Ajax is het gewoon gaten opvullen. Blind is in dat geval niet de “beste” speler. Maar wel de beste “oplossing”. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 - 18:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Mocht Brobbey verkocht worden ga ik zeker ook voor Meerdink Bikkel, is een ruwe diamant. Maar dit zal lastig worden, zo niet onmogelijk, AZ heeft al jaren moeite om met Ajax zaken te doen, het zal mij benieuwen. Ben benieuwd wie ze als 6 gaan halen Heel spannend ja. Lijkt er op dat er vanalles staat te gebeuren. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Ik denk echt dat het aanstellen van Heitinga een fout is. Er is een sterke en ervaren persoonlijkheid nodig. Eentje die keuzes durft te maken die niet makkelijk zijn.
Ik zie al een keuze noodzakelijk te maken om met of Klaassen of Berghuis te spelen. Berghuis als rechtsvoor zie ik hem niet doen en liever zelf niet willen.
Er moet echt meer balans komen in de selectie en daarom past Blind ook niet tenzij je senioren voetbal wil gaan spelen met Klaassen, Berghus en Blind. Beter dan zitvoetbal te gaan doen!
Ik denk dat we moeten gaan spelen met 1x een nummer 10 en daarachter 2 verdedigende ingestelde middenvelders.
Dan achterin Gaaei, Sutalo, Itakura en Wijndal/ Baas.
... ........ Weghorst...... ......
Godts/moro............ Moro/ Edvardsen
......... Klaassen/ Berghuis..............
....... Taylor..... Alvarez............
En dan voor volgend jaar Fitz-Jim en Mokio klaarstomen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 20 augustus 2025 - 03:21 schreef AkaS het volgende:Ik denk echt dat het aanstellen van Heitinga een fout is. Er is een sterke en ervaren persoonlijkheid nodig. Eentje die keuzes durft te maken die niet makkelijk zijn. Ik zie al een keuze noodzakelijk te maken om met of Klaassen of Berghuis te spelen. Berghuis als rechtsvoor zie ik hem niet doen en liever zelf niet willen. Er moet echt meer balans komen in de selectie en daarom past Blind ook niet tenzij je senioren voetbal wil gaan spelen met Klaassen, Berghus en Blind. Beter dan zitvoetbal te gaan doen! Ik denk dat we moeten gaan spelen met 1x een nummer 10 en daarachter 2 verdedigende ingestelde middenvelders. Dan achterin Gaaei, Sutalo, Itakura en Wijndal/ Baas. ... ........ Weghorst...... ...... Godts/moro............ Moro/ Edvardsen ......... Klaassen/ Berghuis.............. ....... Taylor..... Alvarez............ En dan voor volgend jaar Fitz-Jim en Mokio klaarstomen Ik denk dat je helemaal niet met Klaassen en Berghuis moet starten. Je hebt Oscar. Je hebt dan een middenveld dat te jong is. Berghuis en Klaassen zijn in voetballende kwaliteiten gewoon minder dan Blind. Blind trouwens zitvoetbal noemen is bijzonder. Staat in spanje gewoon tegen de toppers te spelen en valt niet door de mand. Wijndal willen inzetten boven Baas is kapitaalsvernietiging. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 20 augustus 2025 - 03:21 schreef AkaS het volgende:Ik denk echt dat het aanstellen van Heitinga een fout is. Er is een sterke en ervaren persoonlijkheid nodig. Eentje die keuzes durft te maken die niet makkelijk zijn. Ik zie al een keuze noodzakelijk te maken om met of Klaassen of Berghuis te spelen. Berghuis als rechtsvoor zie ik hem niet doen en liever zelf niet willen. Er moet echt meer balans komen in de selectie en daarom past Blind ook niet tenzij je senioren voetbal wil gaan spelen met Klaassen, Berghus en Blind. Beter dan zitvoetbal te gaan doen! Ik denk dat we moeten gaan spelen met 1x een nummer 10 en daarachter 2 verdedigende ingestelde middenvelders. Dan achterin Gaaei, Sutalo, Itakura en Wijndal/ Baas. ... ........ Weghorst...... ...... Godts/moro............ Moro/ Edvardsen ......... Klaassen/ Berghuis.............. ....... Taylor..... Alvarez............ En dan voor volgend jaar Fitz-Jim en Mokio klaarstomen Heitinga afschrijven is te vroeg. Maar zelfs ik heb bij dit soort wissels in de wedstrijd het gevoel dat hij het niet is. Maar dat hadden we bij Ten Hag ook he. Eerste 10 wedstrijden had hij wissels die niemand begreep.
Aanval ben ik het zeker mee eens. Vooral Godts op links, en Moro op rechts. Kan je berghuis/edvardsen nog wisselen. Middenveld dus Oscar, Taylor + iemand met ervaring. Al zie ik liever Taylor vertrekken en daar Mokio staan. Dus oscar, mokio en dan ideaal zou zijn blind. Zo kan je met Mokio en Blind ook eventueel met 2 verdedigende middenvelders spelen. Met zo’n middenveld heb je enorm veel verdedigend balans en ook heel veel creative inzicht. Achterin dan Gaaei, Sutalo, Itakura en Baas |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op woensdag 20 augustus 2025 - 03:21 schreef AkaS het volgende:Ik denk echt dat het aanstellen van Heitinga een fout is. Er is een sterke en ervaren persoonlijkheid nodig. Eentje die keuzes durft te maken die niet makkelijk zijn. Ik zie al een keuze noodzakelijk te maken om met of Klaassen of Berghuis te spelen. Berghuis als rechtsvoor zie ik hem niet doen en liever zelf niet willen. Er moet echt meer balans komen in de selectie en daarom past Blind ook niet tenzij je senioren voetbal wil gaan spelen met Klaassen, Berghus en Blind. Beter dan zitvoetbal te gaan doen! Ik denk dat we moeten gaan spelen met 1x een nummer 10 en daarachter 2 verdedigende ingestelde middenvelders. Dan achterin Gaaei, Sutalo, Itakura en Wijndal/ Baas. ... ........ Weghorst...... ...... Godts/moro............ Moro/ Edvardsen ......... Klaassen/ Berghuis.............. ....... Taylor..... Alvarez............ En dan voor volgend jaar Fitz-Jim en Mokio klaarstomen Alvarez komt dus niet en dan wordt Blind de nieuwe 6 vrees ik... Dan lijkt me dat ze dat geld plus dat van Brobbey ook wel kunnen besteden aan Meerdink Ideale voorhoede wordt dan Godts-Meerdink-Moro. Daarachter Taylor-Oscar-Blind , daarachter Baas-Itakura-Sutalo-Rosa Dan heb je nog in elke linie goede backups als Weghorst,Edvardsen , Mokio, Klaassen ,Berghuis, Steur, Bounida, Bouwman , Regeer, Gaaei, Wijndal.
Keuze genoeg maar wat is de juiste mix?? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 20 augustus 2025 - 18:17 schreef bertus bikkel het volgende:[..] Alvarez komt dus niet en dan wordt Blind de nieuwe 6 vrees ik... Dan lijkt me dat ze dat geld plus dat van Brobbey ook wel kunnen besteden aan Meerdink Ideale voorhoede wordt dan Godts-Meerdink-Moro. Daarachter Taylor-Oscar-Blind , daarachter Baas-Itakura-Sutalo-Rosa Dan heb je nog in elke linie goede backups als Weghorst,Edvardsen , Mokio, Klaassen ,Berghuis, Steur, Bounida, Bouwman , Regeer, Gaaei, Wijndal. Keuze genoeg maar wat is de juiste mix?? Ze willen Blind als linksback of links centraal had ik gisteren gelezen. ze gingen nog voor een 6 en niet meer voor een spits al weet je dat maar nooit.
Voor de 6 poditie zijn ze bezig met Carlos Soler van PSG, is geen kleintje, echt verrassend te noemen. Volgens mij willen ze verder geen spits meer er bij Bikkel |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajax wil stunten met komst van PSG-middenvelder Carlos Soler' woensdag, 20 augustus 2025 (18:20) - FCupdate.nl
Ajax voert verkennende gesprekken met Paris Saint-Germain over de komst van Carlos Soler. Volgens bronnen is er sprake van een huurconstructie voor één seizoen met een verplichte optie tot koop; concreet akkoord is er nog niet. Soler (28), die afgelopen seizoen op huurbasis voor West Ham speelde, zou een optie zijn om de controlerende middenvelder te vervangen nu aanvoerder Jordan Henderson transfervrij vertrok naar Brentford en interesse in Edson Álvarez waarschijnlijk strandt vanwege diens transfer naar Fenerbahçe.
Technisch directeur Alex Kroes ziet Soler als een geschikte kandidaat, maar de financiële mogelijkheden van Ajax bepalen mede de voortgang van de onderhandelingen. De verwachte verkoop van Brian Brobbey aan Stade Rennais zou extra ruimte kunnen opleveren om een bod te doen. Soler, met 14 interlands voor Spanje en een verleden bij Valencia en PSG (63 wedstrijden, 8 goals, 8 assists voor PSG), staat volgens bronnen open voor een overgang naar Amsterdam, maar beide partijen bevinden zich nog in een oriënterende fase. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 20 augustus 2025 - 19:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ze willen Blind als linksback of links centraal had ik gisteren gelezen. ze gingen nog voor een 6 en niet meer voor een spits al weet je dat maar nooit. Voor de 6 poditie zijn ze bezig met Carlos Soler van PSG, is geen kleintje, echt verrassend te noemen. Volgens mij willen ze verder geen spits meer er bij Bikkel Ben heel erg benieuwd, er gaan weer een aantal ballen rollen. Dat klinkt allemaal erg goed👍 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Denk inderdaad met alle posities dat Ajax eerst iets moet doen aan de 6, dan aan de linksback en daarna pas aan de spits positie. Weghorst is niet goed maar ook niet enorm slecht. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Die Soler verdient ook gewoon 4,5 miljoen per jaar las ik dus tov Henderson en Alvarez maakt dat niet veel uit. Ook zag ik in de berichten dat hij zelden op 6 speelt en meer een 10 is....daar hebben we er voldoende van lijkt me. Een ervaren 6 is noodzakelijk!! |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Ik vraag me ondertussen wel af wat nu de rol van Keijzer en van Gaal is op dit moment. Ze zien dat Heitinga zoekende is en zouden nu toch wel advies kunnen geven en als klankbord moeten fungeren. Daar hoor of lees je niets over. Zal wellicht achter de schermen wel gebeuren maar ik hoop zo op een beetje tegengas van die gasten!! |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Elk jaar zitten we ook met de transferdeadline te kloten. Gaat nu weer gebeuren, let maar op. En dan zijn de papieren net niet op tijd in orde en gaat het eea weer niet door. Ook dat is inmiddels standaard bij ons.... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 - 12:31 schreef bertus bikkel het volgende:Ik vraag me ondertussen wel af wat nu de rol van Keijzer en van Gaal is op dit moment. Ze zien dat Heitinga zoekende is en zouden nu toch wel advies kunnen geven en als klankbord moeten fungeren. Daar hoor of lees je niets over. Zal wellicht achter de schermen wel gebeuren maar ik hoop zo op een beetje tegengas van die gasten!! Advies geven is wel makkelijk he. Ik denk dat je in het voetbal leert dat je vooral jezelf moet blijven. Je kan toch echt geen trainer worden door naar andere te blijven luisteren.
Heitinga heeft ook geen wereld elftal he. En lijkt ook niet op een wereld trainer. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 22 augustus 2025 door freakie -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 - 12:37 schreef bertus bikkel het volgende:Elk jaar zitten we ook met de transferdeadline te kloten. Gaat nu weer gebeuren, let maar op. En dan zijn de papieren net niet op tijd in orde en gaat het eea weer niet door. Ook dat is inmiddels standaard bij ons.... Iedereen kloot met de deadline, neem aan dat er bij PSV en Feyenoord hier en daar ook nog druk wordt gezet. En bij AZ ook. Zo gaat dat nou eenmaal. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 - 12:25 schreef bertus bikkel het volgende:Die Soler verdient ook gewoon 4,5 miljoen per jaar las ik dus tov Henderson en Alvarez maakt dat niet veel uit. Ook zag ik in de berichten dat hij zelden op 6 speelt en meer een 10 is....daar hebben we er voldoende van lijkt me. Een ervaren 6 is noodzakelijk!! Ja dat scheelt best veel. Zulke spelers hoeven bij Ajax niet direct ook 4.5 miljoen. Tadic is daar een van de voorbeelden van. Hij vond tekengeld ook prima. Dan geef je dus wel salaris uit en doet dat goed alleen tekengeld is dan om die klap op te vangen.
Neem trouwens aan dat dit vooral veel fake berichten zijn. Alvarez leek me dat ook een beetje. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Gaat er komende 10 dagen nog iets gebeuren bij ons denken we of blijft het bij geruchten en hoop tegen beter weten in ? Vrees dat we het met de huidige selectie moeten gaan doen.... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 - 21:26 schreef bertus bikkel het volgende:Gaat er komende 10 dagen nog iets gebeuren bij ons denken we of blijft het bij geruchten en hoop tegen beter weten in ? Vrees dat we het met de huidige selectie moeten gaan doen.... Ik geloof dat ze zeker nog brobbey gaan verkopen. Hij wil niet meer. En verwacht anders ook wel dat ze ergens nog ruimte maken voor een verdedigende middenvelder. Je moet gewoon. Linksback is te behelpen met eventueel baas. Ik heb alleen het gevoel dat Heitinga dat helemaal niet zo ziet. Hopelijk wel. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
'Grote verrassing: Ajax ziet in Boadu geschikte opvolger van Brobbey' Vandaag om 22:06 Update: Vandaag om 22:18
Verrassend nieuws van De Telegraaf: Ajax ziet in Myron Boadu een potentiële opvolger van Brian Brobbey. De 24-jarige spits heeft geen perspectief bij AS Monaco en mag vertrekken.
Als Brobbey in de laatste week van de zomerse transferperiode wordt verkocht, moet Boadu naar Amsterdam komen. Volgens De Telegraaf staat het voormalige toptalent van AZ 'hoog op de wensenlijst' in Amsterdam. Het dan niet gaan om huur, maar koop.
Ajax ziet Boadu als een betaalbare optie, die kan concurreren met Wout Weghorst en een heel ander profiel heeft dan de eerste spits van trainer John Heitinga. Zijn komst valt of staat met Brobbey: alléén als het doelwit van Franse club als Lille OSC en Stade Rennes vertrekt, is een deal tussen Ajax en AS Monaco realistisch.
Boadu hoeft naar verluidt niet de hoofdprijs te kosten. AS Monaco is hem vanwege zijn relatief hoge salaris liever kwijt dan rijk. Zondagavond behoort hij ook niet tot de wedstrijdselectie van de Monegasken, die het opnemen tegen Lille. Boadu heeft zelf ook wel oren naar Ajax en zou bereid zijn salaris in te leveren.
'Met de verregaande interesse in Boadu hanteren technisch directeur Alex Kroes en directeur voetbal Marijn Beuker het 'Overmars-principe'', schrijft De Telegraaf. 'Bij het aantrekken van nieuwe spelers ging diens voorkeur in eerste instantie uit naar Nederlandse spelers, het liefst uit Oranje.'
Boadu is enkelvoudig Oranje-international – hij luisterde zijn debuut in 2019 op met een doelpunt – en brak door bij AZ. Drie jaar geleden vertrok de in Amsterdam geboren aanvaller voor zeventien miljoen euro naar Monaco, maar de hoge verwachtingen kon hij nooit inlossen.
Vorig seizoen speelde Boadu op huurbasis voor VfL Bochum, waar hij ondanks de degradatie uit de Bundesliga de nodige indruk maakte. In 2024 speelde hij een half jaar op huurbasis voor FC Twente |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Heb er mijn vraagtekens bij... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Lijkt me beetje broodjeaap |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Fitz-Jim laat zien een aanwinst te zijn op het middenveld, zie het helemaal in hem zitten.
Lees trouwens ook de interesse in Myron Boadu... weer zo'n goalgetter die makkelijk scoort hahaha maar niet heus!
Brobbey wordt echt bijna de uitgang op geschopt, zo jammer. Zit zoveel meer in.
Maar goed, vandaag weer goed kunnen zien hoe we ervoor staan, niveau billenknijpen tegen Heracles .... De finishing touch, het scoren is dus echt een dingetje binnen deze selectie en dan zie ik in Boadu nou niet echt een speler die ze er wel heel makkelijk in gaat leggen. Was hij trouwens niet ideaal voor een ploeg op de counter? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2025 - 23:28 schreef AkaS het volgende:Fitz-Jim laat zien een aanwinst te zijn op het middenveld, zie het helemaal in hem zitten. Lees trouwens ook de interesse in Myron Boadu... weer zo'n goalgetter die makkelijk scoort hahaha maar niet heus! Brobbey wordt echt bijna de uitgang op geschopt, zo jammer. Zit zoveel meer in. Maar goed, vandaag weer goed kunnen zien hoe we ervoor staan, niveau billenknijpen tegen Heracles .... De finishing touch, het scoren is dus echt een dingetje binnen deze selectie en dan zie ik in Boadu nou niet echt een speler die ze er wel heel makkelijk in gaat leggen. Was hij trouwens niet ideaal voor een ploeg op de counter? Tegen Heracles is was het nou geen billenknijpen. Heracles was echt niet bij machten om het Ajax ergens lastig te maken.
Dat geldt ook voor Fits, hij speelde tegen een vrij matig elftal, een prima wedstrijd. Zoals Heitinga ook goed zei: “Hoe goed is Fits echt?” Heel vaak heeft hij wel eens een goede wedstrijd en dan zakt het weer helemaal weg. Kan hij niet veel aan doen. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Fitz deed het prima op 6 ! Wel tegen fc knudde maar toch.. Is in de ED zeker een optie. In de top wedstrijden zal het fysiek waarschijnlijk te licht zijn. Wellicht is die Sano van koploper nec iets? Speelt weken prima daar!! Die trainer doet het daar ook goed tot nu toe! Boadu is meer iets voor psv ofzo lijkt me,denk dat Wout er meer maakt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2025 - 14:13 schreef bertus bikkel het volgende:Fitz deed het prima op 6 ! Wel tegen fc knudde maar toch.. Is in de ED zeker een optie. In de top wedstrijden zal het fysiek waarschijnlijk te licht zijn. Wellicht is die Sano van koploper nec iets? Speelt weken prima daar!! Die trainer doet het daar ook goed tot nu toe! Boadu is meer iets voor psv ofzo lijkt me,denk dat Wout er meer maakt. Sano moet minimaal 10 miljoen kosten, dus dit gaat hem niet worden of Brobbey moet verkocht worden |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2025 - 23:28 schreef AkaS het volgende:Fitz-Jim laat zien een aanwinst te zijn op het middenveld, zie het helemaal in hem zitten. Lees trouwens ook de interesse in Myron Boadu... weer zo'n goalgetter die makkelijk scoort hahaha maar niet heus! Brobbey wordt echt bijna de uitgang op geschopt, zo jammer. Zit zoveel meer in. Maar goed, vandaag weer goed kunnen zien hoe we ervoor staan, niveau billenknijpen tegen Heracles .... De finishing touch, het scoren is dus echt een dingetje binnen deze selectie en dan zie ik in Boadu nou niet echt een speler die ze er wel heel makkelijk in gaat leggen. Was hij trouwens niet ideaal voor een ploeg op de counter? Een spits die niet scoort Een spits die geen neusje heeft voor de goal, nooit op de juiste plaats staat anders had hij wel meer gescoord. Een spits die niet kan koppen Een spits die alleen sterk aan de bal is, oh nee toch niet want hij ligt weer. Een spits zonder techniek Een spits die aangekocht werd voor 15 miljoen terwijl die zelfde spits transfervrij de deur uit liep
Rara wie is die spits ???
Overigens is Boadu ook niet de spits die er meer dan 20 in schiet binnen een seizoen |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
En zoals ik dacht...ineens toont PSV ook interesse in Boadu...goh niet verwacht hoor, haha. Twente ook trouwens. Zelf geeft hij als Amsterdammer aan naar Ajax te willen maar ja wij zitten nog met Brobbey. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Overigens vind ik Boadu veel meer een psv spits en zie liever Meerdink komen bij de verkoop van Brobbey maar dat is hier inmiddels wel bekend😀 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2025 - 18:08 schreef bertus bikkel het volgende:En zoals ik dacht...ineens toont PSV ook interesse in Boadu...goh niet verwacht hoor, haha. Twente ook trouwens. Zelf geeft hij als Amsterdammer aan naar Ajax te willen maar ja wij zitten nog met Brobbey. Er is toch al een bod van minimaal 20 miljoen. Willen ze dan meer bij Ajax, het onderste uit de kan willen brengt meestal niks op |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2025 - 18:11 schreef bertus bikkel het volgende:Overigens vind ik Boadu veel meer een psv spits en zie liever Meerdink komen bij de verkoop van Brobbey maar dat is hier inmiddels wel bekend😀 Ik ook maar AZ wil geen zaken doen met Ajax, kan je echt wel vergeten, er zijn een aantal bestuursleden zoals bijvoorbeeld Kroes van AZ naar Ajax gegaan
Er schijnen zelfs afspraken zijn onderling. Er loopt bij AZ heel veel kwaliteit in de jeugd rond maar niemand stapt over naar Ajax
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 augustus 2025 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2025 - 18:14 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Er schijnen zelfs afspraken zijn onderling. Er loopt bij AZ heel veel kwaliteit in de jeugd rond maar niemand stapt over naar Ajax Deze zomer stapte Charly van Oosterhout over van de O15 van AZ naar de O16 van Ajax. Ajax heeft deze zomer als 4 jeugdspelers tussen de 14 en 17 weggeplukt bij andere clubs en daar komen buiteb=nlandse transfers van jeugdspelers nog bij.
En ja, er is een herenakkoord tussen de grote clubs dat je niet zomaar jeugdspelers van elkaar benaderd, maar er is natuurlijk geen verbod voor spelers om over te stappen. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Ik vraag mij echt af of we wel een dure 6 moeten halen. Waarom Henderson laten gaan? De aan te trekken 6 zal qua salaris niet echt veel goedkoper worden. Dan beter een spits als Brobbey vertrekt. Laten ze eens in Zuid-Amerika gaan kijken. Daar hebben we in het recente verleden pareltjes vandaan gehaald. We zullen in de CL toch geen potten gaan breken. En in de ED moet ik het nog maar gaan zien, want we hebben het tegen Telstar en GAE al lastig gehad. En tegen Heracles was het ook niet om over naar huis te schrijven. Positief was dat er nauwelijks kansen zijn weggegeven, maar qua scorend vermogen was het ronduit slecht. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2025 - 18:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Er is toch al een bod van minimaal 20 miljoen. Willen ze dan meer bij Ajax, het onderste uit de kan willen brengt meestal niks op Dat is misschien wel zo maar als Brobbey zelf daar niet heen wil (Frankrijk) dan houdt het op.... |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 - 10:41 schreef hjf het volgende:Ik vraag mij echt af of we wel een dure 6 moeten halen. Waarom Henderson laten gaan? De aan te trekken 6 zal qua salaris niet echt veel goedkoper worden. Dan beter een spits als Brobbey vertrekt. Laten ze eens in Zuid-Amerika gaan kijken. Daar hebben we in het recente verleden pareltjes vandaan gehaald. We zullen in de CL toch geen potten gaan breken. En in de ED moet ik het nog maar gaan zien, want we hebben het tegen Telstar en GAE al lastig gehad. En tegen Heracles was het ook niet om over naar huis te schrijven. Positief was dat er nauwelijks kansen zijn weggegeven, maar qua scorend vermogen was het ronduit slecht. Helemaal eens! Voor de ED is Fitzzie of Mokio prima, geef die maar een kans. Om alleen een dure 6 te halen voor de CL waar we geen punten pakken, is geldverspilling. Met het centrum Itakura/Sutalo kun je best spelen met een meer voetballende speler op 6 die af en toe zijn man laat lopen of balverlies lijdt... Scorend vermogen moet erbij!! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 - 10:41 schreef hjf het volgende:Ik vraag mij echt af of we wel een dure 6 moeten halen. Waarom Henderson laten gaan? De aan te trekken 6 zal qua salaris niet echt veel goedkoper worden. Dan beter een spits als Brobbey vertrekt. Laten ze eens in Zuid-Amerika gaan kijken. Daar hebben we in het recente verleden pareltjes vandaan gehaald. We zullen in de CL toch geen potten gaan breken. En in de ED moet ik het nog maar gaan zien, want we hebben het tegen Telstar en GAE al lastig gehad. En tegen Heracles was het ook niet om over naar huis te schrijven. Positief was dat er nauwelijks kansen zijn weggegeven, maar qua scorend vermogen was het ronduit slecht. Henderson was prima ja. Ik denk alleen dat ze hem hebben laten gaan omdat je iets moesten. Salaris terugbrengen, moro enzo halen. Denk dat, dat de prioriteit was. Ergens snap ik dat dan ook wel.
Nu is je 6 niet zo goed als het zou moeten zijn, Henderson was trouwens ook geen killer. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 - 12:28 schreef freakie het volgende:[..] Henderson was prima ja. Ik denk alleen dat ze hem hebben laten gaan omdat je iets moesten. Salaris terugbrengen, moro enzo halen. Denk dat, dat de prioriteit was. Ergens snap ik dat dan ook wel. Nu is je 6 niet zo goed als het zou moeten zijn, Henderson was trouwens ook geen killer. Geen killer. Maar een leider, die nu gemist wordt. Vorig jaar Herinner je nog de wedstrijden vorig jaar tegen PSV en Feijenoord? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajax doet plots zaken met Slot en pikt nieuwe controleur op bij Liverpool' dinsdag, 26 augustus 2025 (17:46) - VoetbalPrimeur
Ajax staat op het punt James McConnell (20) van Liverpool op huurbasis binnen te halen, meldt The Athletic dinsdagmiddag. De jonge Engelsman, gezien als groot talent bij Liverpool — dat hem onlangs nog een nieuw vijfjarig contract aanbood — ondergaat binnenkort een medische keuring; bij een positieve uitslag kan hij gepresenteerd worden.
De komst moet Ajax extra controle op het middenveld geven nadat namen als Edson Álvarez en Nemanja Matic waren onderzocht. De transfer kwam mede tot stand dankzij John Heitinga, die McConnell vorig seizoen van nabij leerde kennen tijdens zijn periode als assistent bij Arne Slot op Anfield. Het is nog onduidelijk of McConnell al inzetbaar is voor de uitwedstrijd zaterdag tegen FC Volendam.
Meerdere clubs, waaronder West Bromwich Albion, Hull City, Oxford United en Sturm Graz, toonden interesse, maar de band met Heitinga bleek doorslaggevend. McConnell speelde tot nu toe zeven duels in Liverpool 1, onder meer het Champions League‑duel in Eindhoven (29 januari 2025). |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 - 12:28 schreef freakie het volgende:[..] Henderson was prima ja. Ik denk alleen dat ze hem hebben laten gaan omdat je iets moesten. Salaris terugbrengen, moro enzo halen. Denk dat, dat de prioriteit was. Ergens snap ik dat dan ook wel. Nu is je 6 niet zo goed als het zou moeten zijn, Henderson was trouwens ook geen killer. Henderson wou zelf weg al dat geroep in de media dat ze hem niet hadden moeten laten gaan is bullshit.
Zijn gezin is in Engeland blijven wonen.
Daarnaast was zijn salaris sky high |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 - 20:14 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Henderson wou zelf weg al dat geroep in de media dat ze hem niet hadden moeten laten gaan is bullshit. Zijn gezin is in Engeland blijven wonen. Daarnaast was zijn salaris sky high Zeker. Denk ik ook. En daarnaast niet een oplossing. Ik denk dat Ajax heel snel had bedacht dat dit niet houdbaar was en je toch ook moet verder bouwen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 - 20:18 schreef freakie het volgende:[..] Zeker. Denk ik ook. En daarnaast niet een oplossing. Ik denk dat Ajax heel snel had bedacht dat dit niet houdbaar was en je toch ook moet verder bouwen. Dit denk ik ook |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Het jonge broekie voor de 6 is binnen , nu Brobbey nog snel voor de deadline weg doen en een scorende spits kopen. Daarna proberen in de ED bij de eerste 3 te eindigen en 8 potjes afzien in de CL. En weer n jaartje voorbij..... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 28 augustus 2025 - 14:34 schreef bertus bikkel het volgende:Het jonge broekie voor de 6 is binnen , nu Brobbey nog snel voor de deadline weg doen en een scorende spits kopen. Daarna proberen in de ED bij de eerste 3 te eindigen en 8 potjes afzien in de CL. En weer n jaartje voorbij..... Tja we gaan het zien en mee maken. Ik hoop echt dat Heitinga het op de rit krijgt, hij heeft tot nu toe zijn lievelings spelers gekregen dus laat het nu maar zien John |
|
|
|