|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Het is er op of er onder Ajax moet winnen, of PSV moet verliezen van Heracles. De wedstrijden worden gelijktijdig gespeeld.
Kunnen we nog hopen op een kampioenschap is de vraag.
Zelf zie ik het somber in, mijn vertrouwen is helemaal weg 3-1 voor Groningen |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Dank, Jack. Je bent mij net voor om een wedstrijd-topic te maken. Weliswaar staat elke wedstrijd op zich, maar de laatste drie wedstrijden van Ajax geven mij weinig hoop op een beter resultaat. PSV heeft de juiste vorm weer te pakken, inclusief de gelukjes van een aanstaande kampioen, terwijl het bij Ajax precies omgekeerd is. Zo ook met de lamlendigheid van een aantal basisspelers en een coach die vreemde beslissingen neemt wat betreft de opstelling en wissels.
Daarom is mijn voorspelling helaas negatief: 3-1 |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Zo ook zie ik dezelfde problemen voor het komende weekeinde tegen FC Twente. Ook die gaat naar mijn verwachting verloren met 0-4 |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Ach plek 2 is heel goed, meer verdienen we simpelweg niet. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dat is zeker waar, Scout. Niemand, echt niemand had aan het begin van deze competitie verwacht dat Ajax zich zou plaatsen voor de poulefase van de Champions League. Een prestatie van formaat. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 17:37 schreef Pietje het volgende:Dank, Jack. Je bent mij net voor om een wedstrijd-topic te maken. Weliswaar staat elke wedstrijd op zich, maar de laatste drie wedstrijden van Ajax geven mij weinig hoop op een beter resultaat. PSV heeft de juiste vorm weer te pakken, inclusief de gelukjes van een aanstaande kampioen, terwijl het bij Ajax precies omgekeerd is. Zo ook met de lamlendigheid van een aantal basisspelers en een coach die vreemde beslissingen neemt wat betreft de opstelling en wissels. Daarom is mijn voorspelling helaas negatief: 3-1 Geen dank Pietje, het blijven wedstrijden op zich maar ik zag Ajax inderdaad steeds minder worden. Ook Farioli was hier schuldig aan, hij bleef maar googelen met zijn opstellingen daarnaast haalde hij zijn beste spelers naar de kant.
Er is nog ergens hoop maar meer ook niet.
Je hebt dezelfde uitslag. laten we hopen op een klein wonder dat Brobbey of Weghorst eindelijk gaan scoren |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 18:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Geen dank Pietje, het blijven wedstrijden op zich maar ik zag Ajax inderdaad steeds minder worden. Ook Farioli was hier schuldig aan, hij bleef maar googelen met zijn opstellingen daarnaast haalde hij zijn beste spelers naar de kant. Er is nog ergens hoop maar meer ook niet. Je hebt dezelfde uitslag. laten we hopen op een klein wonder dat Brobbey of Weghorst eindelijk gaan scoren Wij zijn het 100% eens makker. Ik ben echt benieuwd welke spelers Farioli nu weer uit de hoge hoed tovert. Ik laat me graag verrassen maar ik reken nergens op. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Alsjeblieft Farioli, speel een bandje af met al die anti-Ajax uitspraken de afgelopen dagen.
Stel logische spelers op en laat zien wat je kunt. En flikker alsjeblieft Anton Gaaei eruit voor Youri Regeer. Hato centraal en Mokio of Wijndal op rechts. Dan is er in ieder geval voetbal. En dan nooit meer Berghuis en gewoon starten met Brobbey.
Echter, ik denk dat de knock-out zaterdag al was. Ik zie niet hoe je dat in 3 dagen repareert.
2-0 Groningen, 5-0 PSV.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 mei 2025 door Loetje -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Het mooie is dat iedereen nu denkt dat de rollen helemaal omgedraaid zullen zijn. Eerst was psv tot de winter onaantastbaar, dat draaide om en Ajax werd een puntenmachine. Ajax werd daarna onverslaanbaar en psv kon er niets meer van. Tot een paar weken geleden, het weer totaal andersom was. Nu is psv weer favoriet en Ajax het lachertje. Wat nu als dit deze 4 dagen nogmaals totaal omdraait en Ajax zomaar 2x wint....dan is de rollercoaster compleet!!!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 18:18 schreef bertus bikkel het volgende:Het mooie is dat iedereen nu denkt dat de rollen helemaal omgedraaid zullen zijn. Eerst was psv tot de winter onaantastbaar, dat draaide om en Ajax werd een puntenmachine. Ajax werd daarna onverslaanbaar en psv kon er niets meer van. Tot een paar weken geleden, het weer totaal andersom was. Nu is psv weer favoriet en Ajax het lachertje. Wat nu als dit deze 4 dagen nogmaals totaal omdraait en Ajax zomaar 2x wint....dan is de rollercoaster compleet!!!! Zeker eens. Ik zie alleen oprecht niet hoe je dit nu ondraait. Je ziet het elftal namelijk bezwijken, inclusief trainer. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Farioli moet nu iedereen gaan verrassen met echte voetballers in de opstelling. Regeer, Mokio ,Fitz Jim...een of 2 oudjes voor de balans, meer niet. Wat heeft hij te verliezen?? Tweede wordt je zoiezo dus wat kan er gebeuren? 2x verliezen doe je ook met die oude troep dus ga ervoor en gooi het om!!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 18:18 schreef bertus bikkel het volgende:Het mooie is dat iedereen nu denkt dat de rollen helemaal omgedraaid zullen zijn. Eerst was psv tot de winter onaantastbaar, dat draaide om en Ajax werd een puntenmachine. Ajax werd daarna onverslaanbaar en psv kon er niets meer van. Tot een paar weken geleden, het weer totaal andersom was. Nu is psv weer favoriet en Ajax het lachertje. Wat nu als dit deze 4 dagen nogmaals totaal omdraait en Ajax zomaar 2x wint....dan is de rollercoaster compleet!!!! Ik help het je hopen, Bertus. Maar helaas ik zag die koppies van de Ajacieden hangen. Dit komt de komende twee wedstrijden niet meer goed, echter, ik laat mij graag verrassen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 18:22 schreef bertus bikkel het volgende:Farioli moet nu iedereen gaan verrassen met echte voetballers in de opstelling. Regeer, Mokio ,Fitz Jim...een of 2 oudjes voor de balans, meer niet. Wat heeft hij te verliezen?? Tweede wordt je zoiezo dus wat kan er gebeuren? 2x verliezen doe je ook met die oude troep dus ga ervoor en gooi het om!!! Volledig met je eens! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 18:22 schreef bertus bikkel het volgende:Farioli moet nu iedereen gaan verrassen met echte voetballers in de opstelling. Regeer, Mokio ,Fitz Jim...een of 2 oudjes voor de balans, meer niet. Wat heeft hij te verliezen?? Tweede wordt je zoiezo dus wat kan er gebeuren? 2x verliezen doe je ook met die oude troep dus ga ervoor en gooi het om!!! Ik vraag me oprecht af of Farioli dit kan. Je ziet ten eerste gewoon het DNA van een Italiaan. En je ziet gewoon dat hij gekke dingen gaat doen en niet rationeel meer denkt. En daar maak ik me zorgen over. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 18:14 schreef Loetje het volgende:Alsjeblieft Farioli, speel een bandje af met al die anti-Ajax uitspraken de afgelopen dagen. Stel logische spelers op en laat zien wat je kunt. En flikker alsjeblieft Anton Gaaei eruit voor Youri Regeer. Hato centraal en Mokio of Wijndal op rechts. Dan is er in ieder geval voetbal. En dan nooit meer Berghuis en gewoon starten met Brobbey. Echter, ik denk dat de knock-out zaterdag al was. Ik zie niet hoe je dat in 3 dagen repareert. 2-0 Groningen, 5-0 PSV. Hij wil echt niet met Wijndal. Denk ook gewoon niet goed genoeg.
Maar helemaal eens, al die afgunst naar Ajax zou toch lekker zijn als de spelers daar wat vuur uit kunnen halen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 18:22 schreef bertus bikkel het volgende:Farioli moet nu iedereen gaan verrassen met echte voetballers in de opstelling. Regeer, Mokio ,Fitz Jim...een of 2 oudjes voor de balans, meer niet. Wat heeft hij te verliezen?? Tweede wordt je zoiezo dus wat kan er gebeuren? 2x verliezen doe je ook met die oude troep dus ga ervoor en gooi het om!!! Nou lijkt er op dat hij dat ook echt doet. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Pasveer, Gaaei, Sutalo, Hato, Mokio, Taylor, Henderson, Fitz-Jim, Traore, Brobbey en Godts.
Ik vind Fitz-Jim echt nergens op slaan. Die is wel zo slecht. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Hij luistert redelijk goed, had ie dat maar eerder gedaan!! Nu hopen dat Regeer,Weghorst en Klaassen het kunnen gaan doen als ze erin komen tweede helft!! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 18:53 schreef Loetje het volgende:Pasveer, Gaaei, Sutalo, Hato, Mokio, Taylor, Henderson, Fitz-Jim, Traore, Brobbey en Godts. Ik vind Fitz-Jim echt nergens op slaan. Die is wel zo slecht. Wie wil je dan? Klaassen is geen creativiteit. Dan is er niet veel anders. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Heb je hem weer.
Klaassen kan scoren, te beginnen om hem gewoon op 10 te zetten. Klaassen heeft die loopactie wel en heeft gewoon de juiste ervaring.
En dan stel je die Hollandse Chinees op die zondag stond te voetballen of de fu-jong-hai in zijn voetbalschoenen zaten... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 18:53 schreef Loetje het volgende:Pasveer, Gaaei, Sutalo, Hato, Mokio, Taylor, Henderson, Fitz-Jim, Traore, Brobbey en Godts. Ik vind Fitz-Jim echt nergens op slaan. Die is wel zo slecht. Als dit het is vind ik dat een logische opstelling.
Ik ben echter bang dat Henderson op cv staat en Mokio op het middenveld staat. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 19:00 schreef bertus bikkel het volgende:Hij luistert redelijk goed, had ie dat maar eerder gedaan!! Nu hopen dat Regeer,Weghorst en Klaassen het kunnen gaan doen als ze erin komen tweede helft!! En vooral, dat het dan nog de moeite waard gaat zijn.
Een keer de eerste kans raak zou ook welkom zijn. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Je hebt goals nodig, dan is Klaassen op 10 de juiste man met Taylor op 8. Juist om Brobbey heen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 19:03 schreef remco k het volgende:[..] Als dit het is vind ik dat een logische opstelling. Ik ben echter bang dat Henderson op cv staat en Mokio op het middenveld staat. Ik kan me dat oprecht niet voorstellen met zijn trage snelheid tegen hun snelheid voorin. Dat zou een miskleun van jawelste zijn.
Ik vind Fitz-Jim gewoon niet goed. Maar dat is ook echt slechts mijn bescheiden mening. Ik zou altijd met het wapen Klaassen spelen, zeker nu en zeker tegen een CV duo dat enorm veel moeite heeft met lopende mensen. Want die diepgang, heeft Kian totaal niet. Plus Brobbey is iemand die de ruimte voor Klaassen kan maken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 mei 2025 door Loetje -- |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Ze laten het kampioenschap lopen om de door mij eerder gegeven reden. Ze zijn blij met de 2e plaats. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ondanks het bij mij geen oprechte positiviteit is nu, zou Ajax bij een zege en een zege van Twente vanavond, ook echt alles om kunnen draaien. Twente speelt dan donderdag play-offs en zijn dan zeker van 5e en hebben daar dan thuisvoordeel. Best kans dat die dan met een B-ploeg komen.
Maar dat is allemaal als |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 19:23 schreef hjf het volgende:Ze laten het kampioenschap lopen om de door mij eerder gegeven reden. Ze zijn blij met de 2e plaats. Spelers willen toch juist die premies allemaal wel hebben, en het is niet zo dat er ineens rare namen op papier staan. Deze mannen staan het hele seizoen al in de groep met basis spelers. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Heel het seizoen is Farioli nooit begonnen met zijn beste spelers, in mijn ogen bracht hij zijn speler(s) die iets konden forceren tussen de 60e en 70e minuut..
De andere partij was dan kapot gespeeld, dit heb ik helaas niet gezien tegen NEC. Klaassen, Weghorst, Berghuis zijn spelers die iets kunnen forceren.
Wat dit aan gaat heeft hij hier nu weer voor gekozen. laten we hopen dat ger team wat begint al iets geforceerd heeft voordat bijvoorbeeld Weghorst binnen de lijnen komt |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 19:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:Heel het seizoen is Farioli nooit begonnen met zijn beste spelers, in mijn ogen bracht hij zijn speler(s) die iets konden forceren tussen de 60e en 70e minuut.. De andere partij was dan kapot gespeeld, dit heb ik helaas niet gezien tegen NEC. Klaassen, Weghorst, Berghuis zijn spelers die iets kunnen forceren. Wat dit aan gaat heeft hij hier nu weer voor gekozen. laten we hopen dat ger team wat begint al iets geforceerd heeft voordat bijvoorbeeld Weghorst binnen de lijnen komt Wat Farioli vandaag vooral moet doen, is normaal doen. En het beste voorbeeld was zondag. Je wisselt Taylor, wat je topscorer is en iemand is die iets kan creëren, zelfs als hij niet in de wedstrijd zit. Met dat betreft kreeg ik een deja vu naar Frank de Boer in 2016, door met een 1-1 stand bij De Graafschap Milik te wisselen. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
We hebben er in ieder geval meer voetbal in staan nu. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 17:57 schreef Pietje het volgende:[..] Dat is zeker waar, Scout. Niemand, echt niemand had aan het begin van deze competitie verwacht dat Ajax zich zou plaatsen voor de poulefase van de Champions League. Een prestatie van formaat. Precies dat, alleen smaakt het weggeven van het kampioenschap op het laast wel zuur. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat een ongekend antigedrag naar Ajax bij ESPN. Compleet bizar. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Spannend.
Succes allemaal. Ik duim voor een goede afloop. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
quote: Ik heb er geen geloof meer in. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Bizar hoe belangrijk Baas is geweest eigenlijk hè. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Ik ook niet. Duimen! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Had ik nooit verwacht. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik zou Ajax wel gunnen dat het allemaal iets sneller mag. De opbouw, maar ook voorin als het tot schieten komt. Het duurt doorgaans allemaal lang.
Ik vind Ajax onrustig beginnen, voor wat het waard is. Pasveer en Mokio doen hele vreemde dingen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Wat is Pasveer allemaal aan het doen??? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 20:06 schreef Loetje het volgende:Ik zou Ajax wel gunnen dat het allemaal iets sneller mag. De opbouw, maar ook voorin als het tot schieten komt. Het duurt doorgaans allemaal lang. Ik vind Ajax onrustig beginnen, voor wat het waard is. Pasveer en Mokio doen hele vreemde dingen. Het moet gewoon sneller inderdaad |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Het is wachten op 1-0, ondanks er nog weinig kansen zijn. Maar Ajax levert zo snel in en staat verkeerd in de omschakeling. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wanneer je dat zegt, krijgt Traore een kans.
En dit is natuurlijk wel het verhaal van de afgelopen weken. Een keer je eerste kans raak zou fijn zijn. Zowel de eerste kans van Willem II, NAC, Utrecht en NEC waren wel raak. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Traore... Standaard oogkleppen omlaag. Deze kan je zo langs Vaessen schuiven. Dit is gewoon de rust niet hebben. En dat zei Remco zondag al, voorin is het echt zo slecht. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ze staan allemaal stil, zo kan je de bal nooit kwijt |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Je ziet echt de Godts zonder vertrouwen he. Wat had ik die nu graag in vorm gehad. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
100% geel voor Resink dit. Manschot is weer aan het marchanderen bij Ajax. Dit is altijd geel. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Fitz-Jim vieze tyfusmongool. Wat een ongelooflijke tyfusmongool is die gozer keer op keer. Echt iedere pot zit vol met dit soort domme acties. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
PSV zoals verwacht voor. Nu rustig blijven.
Wat zou het fijn zijn als zo'n eerste kans er bij ons ook eens in ging he.
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 20:18 schreef Loetje het volgende:Fitz-Jim vieze tyfusmongool. Wat een ongelooflijke tyfusmongool is die gozer keer op keer. Echt iedere pot zit vol met dit soort domme acties. Nog niets fatsoenlijks laten zien, ook traore niet |
|
|
|