|
|
|
Scout2
|
|
|
quote:Op donderdag 15 mei 2025 - 12:25 schreef Pietje het volgende:[..] Ik ben inderdaad "wat" ouder (76 jaar) en kreeg vannacht de juichende Eindhovenaren niet van mijn netvliezen. Net als Warrior ben ik boos, teleurgesteld en verdrietig. Ik ga me er niet meer druk om maken Pietje, ik verdien er tenslotte niets mee. Ik volg Ajax en voetbal voor mijn plezier ik laat mijn leven niet vergallen door een spelletje die fase ben ik inmiddels uit. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 15 mei 2025 - 12:29 schreef Scout2 het volgende:[..] Ik ga me er niet meer druk om maken Pietje, ik verdien er tenslotte niets mee. Ik volg Ajax en voetbal voor mijn plezier ik laat mijn leven niet vergallen door een spelletje die fase ben ik inmiddels uit. Misschien is dat wel wat verstandiger Scout. Bij mij zit Ajax in mijn genen. Al 70 jaar sinds mijn vader mij op 6-jarige leeftijd voor het eerst meenam. Tegen Feijenoord in het Olympisch stadion. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op donderdag 15 mei 2025 - 10:01 schreef Pietje het volgende:[..] Dat lijkt mij een droomscenario. Bij jou ging dus de wekker. Dat was bij mij niet nodig: ik heb de hele nacht niet kunnen slapen. Het spookte maar door mijn hoofd, waar is het fout gegaan. Ik ben nog altijd boos en verdrietig. Hier ook zo Pietje! Ik had het speelschema al lang bestudeerd en concludeerde maanden terug al dat we de punten niet moesten halen in de laatste 2 potjes. Dan moest de tweede of derde plek binnen zijn. Dat is wel het geval maar voor een titel hadden we de punten in eigen huis moeten pakken tegen sparta en nec. Die 5 kom je nu te kort. Even over gisteren nog, Sutalo maakt wel een fout maar wat te denken van dat ouwe lijk op doel? Die komt 2x als een oud wijf uit en mist gewoon de bal. De bezem moet nodig door staf en selectie. Verjongen zal nodig zijn en dan maar weer tweede of derde maar dan met leuk voetbal!!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Ha Bertus. Tja Sutalo. Toen hij bij Ajax kwam voetballen vond ik hem een matige speler. Echter dit seizoen ontpopte hij zich tot sterkhouder, een solide centrale verdediger. Dat uitgerekend hij zo'n cruciale fout maakte is sneu voor hem en sneu voor Ajax. Pasveer kan zich enigszins beroepen op het feit dat hij een gebrek aan wedstrijdritme heeft en dat blijkt een forse misrekening van de trainer te zijn. Voor zijn blessure hield hij met fraaie reddingen Ajax op de been. Althans dat is mijn mening. De trainer is en blijft verantwoordelijk. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 15 mei 2025 - 12:20 schreef Pietje het volgende:[..] Vooral die feestende PSV-fans deden mij zo'n pijn. Ik gun het die club gewoon niet. Overigens, in de Italiaanse pers wordt de vloer aangeveegd met Farioli met de vraag of Italiaanse (top)clubs op hem zitten te wachten. Tuurlijk, eens Ajacied altijd Ajacied. Ik zal altijd mijn cluppie blijven steunen, maar soms is het wel lastig. Een italiaanse club gaat natuurlijk niet op onderbuik gevoelens een trainer aannemen of niet. Die gaat statistieken bekijken, kijken welke spelers hij heeft gehad en daar hun eigen conclusies op trekken. Daar gaat de pers vrij weinig mee te maken hebben. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op woensdag 14 mei 2025 - 23:03 schreef freakie het volgende:[..] Nieuwe trainer die wel wil voetballen is een goed idee. En dan wel snel, zodat hij nog een beetje inspraak heeft. Persoonlijk vind ik het vooral voor Farioli een opluchting als hij Ajax achter zich laat. Het Nederlandse voetbalklimaat is te beklemmend, te eng, te kleingeestig en de media arrogant en bekrompen voor een buitenlandse coach als Farioli die met de middelen die hem ter beschikking werden gesteld pragmatisch aan de slag moest en desondanks binnen 1 seizoen Ajax vanuit de diepe str.nt naar het hoogste voetbalevenement van Europa misschien wel van de hele wereld, heeft kunnen loodsen. Altijd het gezeur vanaf de zijlijn: dan is het spel te verdedigend, minachtend te 'Italiaans' gevonden(Italië: 4 maal wereldkampioen, 2 maal Europees kampioen !) , dan heeft hij het Ajax-DNA (wat het ook moge zijn) vernietigd, dan is zijn rouleersysteem funest, dan weer is hij een 'keeperstrainertje', dan is hij weer 'dat Italiaantje', dan is hij de filosoof en nog veel meer tekortkomingen, kortom hij deed en doet niets goeds en men is Farioli liever kwijt dan rijk. Als Farioli ons land achter zich laat dan gaat hij elders al dan niet met succes meer verdienen en meer dan in ons land gewaardeerd, in elk geval met meer respect benaderd worden. Nee, in ons land vindt men dat ons land dat door Hoek van Holland, de Waddeneilanden, Enschede, het Drielandepunt wordt begrensd het centrum van de voetbalwereld is. Ons land is een top voetballand met in 1988 Europees kampioen te zijn. Laat ons maar om-met-over Nijhuis, Makkelie, Van Persie, Simonis, Lukkink, Bosz, Vaessen, De Mos, Kieft, Derksen, Driesen, Verwey, Sneijder, Van der Meyde, Michiel Kramer, Kieft and so on druk maken, lekker belangrijk en tegelijkertijd maar vinden dat ons land bij de voetbaltop in Europa hoort. Oh oh oh, wat zijn wij toppie op voetbalgebied. Buitenlandse coaches kunnen er niks van: Priske, Schmidt, Thomas Letch, Peter Maes, Maarten Martens, Carl Hoefkens, Frank Wolmuth , notabene voor het gemak wordt vergeten dat 'Kein Geloel' Ernst Happel met Feyenoord, Kovacs en Ivic met Ajax het Nederlandse clubvoetbal internationaal op de kaart hadden gezet, eerder Elek Schwartz, Denis Neville, Reynolds die het Nederlandse voetbal internationaal richting gaven. Nogmaals, Ajax mag Farioli dankbaar zijn voor wat hij in Amsterdam achter laat, anders zou Ajax met deze gemankeerde selectie misschien als 4e of 5e of 6e zijn geëindigd. Francesco bedankt en het gaat jou en je gezin goed. Ik laat mij verrassen hoe het verder met Ajax gaat worden als er een nieuwe coach is, kan vriezen of dooien. Voor het overige, de korte neergang bij Ajax was grotendeels te wijten aan de instelling, het onvermogen, de zwakte, de slechte uitvoering door en het matige niveau van de spelersgroep zeker niet van Farioli alleen, hij zal wel als eindeverantwoordelijke worden gezien. Een coach is ondanks goede voorbereidingen en strategieën afhankelijk van de uitvoering van zijn spelers en van de kracht en inzet van de tegenstanders i.c. Utrecht, Sparta, NEC en Groningen, zij mogen ook de credits krijgen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 - 14:01 schreef hjf het volgende:[..] Persoonlijk vind ik het vooral voor Farioli een opluchting als hij Ajax achter zich laat. Het Nederlandse voetbalklimaat is te beklemmend, te eng, te kleingeestig en de media arrogant en bekrompen voor een buitenlandse coach als Farioli die met de middelen die hem ter beschikking werden gesteld pragmatisch aan de slag moest en desondanks binnen 1 seizoen Ajax vanuit de diepe str.nt naar het hoogste voetbalevenement van Europa misschien wel van de hele wereld, heeft kunnen loodsen. Altijd het gezeur vanaf de zijlijn: dan is het spel te verdedigend, minachtend te 'Italiaans' gevonden(Italië: 4 maal wereldkampioen, 2 maal Europees kampioen !) , dan heeft hij het Ajax-DNA (wat het ook moge zijn) vernietigd, dan is zijn rouleersysteem funest, dan weer is hij een 'keeperstrainertje', dan is hij weer 'dat Italiaantje', dan is hij de filosoof en nog veel meer tekortkomingen, kortom hij deed en doet niets goeds en men is Farioli liever kwijt dan rijk. Als Farioli ons land achter zich laat dan gaat hij elders al dan niet met succes meer verdienen en meer dan in ons land gewaardeerd, in elk geval met meer respect benaderd worden. Nee, in ons land vindt men dat ons land dat door Hoek van Holland, de Waddeneilanden, Enschede, het Drielandepunt wordt begrensd het centrum van de voetbalwereld is. Ons land is een top voetballand met in 1988 Europees kampioen te zijn. Laat ons maar om-met-over Nijhuis, Makkelie, Van Persie, Simonis, Lukkink, Bosz, Vaessen, De Mos, Kieft, Derksen, Driesen, Verwey, Sneijder, Van der Meyde, Michiel Kramer, Kieft and so on druk maken, lekker belangrijk en tegelijkertijd maar vinden dat ons land bij de voetbaltop in Europa hoort. Oh oh oh, wat zijn wij toppie op voetbalgebied. Buitenlandse coaches kunnen er niks van: Priske, Schmidt, Thomas Letch, Peter Maes, Maarten Martens, Carl Hoefkens, Frank Wolmuth , notabene voor het gemak wordt vergeten dat 'Kein Geloel' Ernst Happel met Feyenoord, Kovacs en Ivic met Ajax het Nederlandse clubvoetbal internationaal op de kaart hadden gezet, eerder Elek Schwartz, Denis Neville, Reynolds die het Nederlandse voetbal internationaal richting gaven. Nogmaals, Ajax mag Farioli dankbaar zijn voor wat hij in Amsterdam achter laat, anders zou Ajax met deze gemankeerde selectie misschien als 4e of 5e of 6e zijn geëindigd. Francesco bedankt en het gaat jou en je gezin goed. Ik laat mij verrassen hoe het verder met Ajax gaat worden als er een nieuwe coach is, kan vriezen of dooien. Voor het overige, de korte neergang bij Ajax was grotendeels te wijten aan de instelling, het onvermogen, de zwakte, de slechte uitvoering door en het matige niveau van de spelersgroep zeker niet van Farioli alleen, hij zal wel als eindeverantwoordelijke worden gezien. Een coach is ondanks goede voorbereidingen en strategieën afhankelijk van de uitvoering van zijn spelers en van de kracht en inzet van de tegenstanders i.c. Utrecht, Sparta, NEC en Groningen, zij mogen ook de credits krijgen. Top |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Mooie post hjf. Heb je die van jouzelf of heb je het overgetypt? Is het eerste het geval, dan heb je journalistische kwaliteiten! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 - 14:01 schreef hjf het volgende:[..] Persoonlijk vind ik het vooral voor Farioli een opluchting als hij Ajax achter zich laat. Het Nederlandse voetbalklimaat is te beklemmend, te eng, te kleingeestig en de media arrogant en bekrompen voor een buitenlandse coach als Farioli die met de middelen die hem ter beschikking werden gesteld pragmatisch aan de slag moest en desondanks binnen 1 seizoen Ajax vanuit de diepe str.nt naar het hoogste voetbalevenement van Europa misschien wel van de hele wereld, heeft kunnen loodsen. Altijd het gezeur vanaf de zijlijn: dan is het spel te verdedigend, minachtend te 'Italiaans' gevonden(Italië: 4 maal wereldkampioen, 2 maal Europees kampioen !) , dan heeft hij het Ajax-DNA (wat het ook moge zijn) vernietigd, dan is zijn rouleersysteem funest, dan weer is hij een 'keeperstrainertje', dan is hij weer 'dat Italiaantje', dan is hij de filosoof en nog veel meer tekortkomingen, kortom hij deed en doet niets goeds en men is Farioli liever kwijt dan rijk. Als Farioli ons land achter zich laat dan gaat hij elders al dan niet met succes meer verdienen en meer dan in ons land gewaardeerd, in elk geval met meer respect benaderd worden. Nee, in ons land vindt men dat ons land dat door Hoek van Holland, de Waddeneilanden, Enschede, het Drielandepunt wordt begrensd het centrum van de voetbalwereld is. Ons land is een top voetballand met in 1988 Europees kampioen te zijn. Laat ons maar om-met-over Nijhuis, Makkelie, Van Persie, Simonis, Lukkink, Bosz, Vaessen, De Mos, Kieft, Derksen, Driesen, Verwey, Sneijder, Van der Meyde, Michiel Kramer, Kieft and so on druk maken, lekker belangrijk en tegelijkertijd maar vinden dat ons land bij de voetbaltop in Europa hoort. Oh oh oh, wat zijn wij toppie op voetbalgebied. Buitenlandse coaches kunnen er niks van: Priske, Schmidt, Thomas Letch, Peter Maes, Maarten Martens, Carl Hoefkens, Frank Wolmuth , notabene voor het gemak wordt vergeten dat 'Kein Geloel' Ernst Happel met Feyenoord, Kovacs en Ivic met Ajax het Nederlandse clubvoetbal internationaal op de kaart hadden gezet, eerder Elek Schwartz, Denis Neville, Reynolds die het Nederlandse voetbal internationaal richting gaven. Nogmaals, Ajax mag Farioli dankbaar zijn voor wat hij in Amsterdam achter laat, anders zou Ajax met deze gemankeerde selectie misschien als 4e of 5e of 6e zijn geëindigd. Francesco bedankt en het gaat jou en je gezin goed. Ik laat mij verrassen hoe het verder met Ajax gaat worden als er een nieuwe coach is, kan vriezen of dooien. Voor het overige, de korte neergang bij Ajax was grotendeels te wijten aan de instelling, het onvermogen, de zwakte, de slechte uitvoering door en het matige niveau van de spelersgroep zeker niet van Farioli alleen, hij zal wel als eindeverantwoordelijke worden gezien. Een coach is ondanks goede voorbereidingen en strategieën afhankelijk van de uitvoering van zijn spelers en van de kracht en inzet van de tegenstanders i.c. Utrecht, Sparta, NEC en Groningen, zij mogen ook de credits krijgen. Ik ben het met je eens hoor. Prima geschreven. Teleurstelling is er natuurlijk, maar dit Ajax voor het seizoen had een doelstelling in mijn ogen 3e te worden en dat was al moeilijk. Ergens hoop ik zo dat ze heel snel van de middelmaat afkomen. Brobbey, Weghorst, Traore, Fitz, Henderson, Gaaei, Forbs, Akpom, Van de Boomen en welke troep hebben ze nog meer? Al mag je natuurlijk best wat te klagen hebben en verwachten dat je uiteindelijk gewoon weer “leuk” aanvallend voetbal wil zien. Nood breekt wetten, Farioli krijgt credits maar het is Ajax met een voetballende visie. Niet een afbrekende zoals in Italie of bijvoorbeeld Getafe normaal is. Je gaat ook geen Farioli bij Barcelona neerzetten. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote:Op donderdag 15 mei 2025 - 12:13 schreef Scout2 het volgende:Ik heb heerlijk geslapen, ik ga niet wakker liggen van een spelletje. Degene die er wakker van moeten liggen zijn die overbetaalde amateurs. Het feit dat jij dit ziet als een spelletje zegt meer over jou! Voor mij is het meer als een spelletje! |
|
|
|
|
|