|
|
Pietje
|
|
|
De laatste competitieronde van dit seizoen. Officieel heeft Ajax nog een kans op het kampioenschap.
Laten we hopen dat Sparta (tegen PSV) zijn sportieve plicht doet, maar dan zal Ajax zelf eindelijk weer eens moeten winnen.
Sparta, waar Maurice Steijn de scepter zwaait heeft wellicht revanche gevoelens ten opzichte van Ajax, waar hij het vorige seizoen werd ontslagen.
Maar nogmaals, Ajax moet winnen en dat lijkt mij al moeilijk genoeg.
Daarom, mijn voorspelling is 0-3
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 mei 2025 door Pietje -- |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
T'is gedaan Pietje Ajax heeft zichzelf uiteindelijk tekort gedaan, tegen Twente gaat Ajax niet plots winnen en Psv gaan regen Sparta niet verliezen die Steijn heeft ook nog een appeltje te schillen met Ajax en aangezien zijn karakter vind ke het wel best dat Psv wint. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 15 mei 2025 - 12:04 schreef Scout2 het volgende:T'is gedaan Pietje Ajax heeft zichzelf uiteindelijk tekort gedaan, tegen Twente gaat Ajax niet plots winnen en Psv gaan regen Sparta niet verliezen die Steijn heeft ook nog een appeltje te schillen met Ajax en aangezien zijn karakter vind ke het wel best dat Psv wint. Een telefoontje naar Siem de Jong? 😂😜 Hij weet hoe je die Tukkers moet oprollen met zijn doelpunten destijds waarmee hij Ajax het kampioenschap bezorgde. En een belletje naar Maurice Steijn dat hij nog een extra bonus krijgt als hij met zijn Sparta van PSV wint. Gewoon omkopen die handel. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Gewoon ergens wegens al dat uitbundige leedvermaak hoop ik dat Psv het zondag nog verkloot en Ajax wint wat zal dat lekker zijn. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Gewoon met één of andere kut goal als nog de titel binnen halen. |
|
|
|
|
Scout2
|
|
|
Niet dat dw kans heel groot is, maar oh oh wat zal dat lekker zijn. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Serieus, als dat gaat gebeuren Scout. Dan hou ik mezelf in die groepsappjes en andere dingen echt niet meer in. Krijg allemaal grappige PSV fans. Hebben 6 maanden hun mond gehouden en ineens komen ze weer terug. Als het fout gaat bij ze dan is het de hele week fotos plaatsen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Ik zou zenuwachtig zijn als wij nu bovenaan zouden staan met 1,2 of 3 punten voorsprong en dan psv als jager. Met de familie Steijn die ons aan alle kanten wil dwars zitten en wij in deze dip, zou ik er geen vertrouwen meer in hebben. Nu is de situatie compleet anders, wij zijn ineens achtervolger en hebben niets te verliezen. Directe plaatsing voor de CL is onze hoofdprijs met deze gemankeerde selectie en komende tijd moet de grote wederopbouw verder gestalte gaan krijgen. Laat de druk morgen maar bij psv liggen en dan zien we het wel. Gelukkig geen stress meer na het debacle van afgelopen zondag en woensdag.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 - 14:30 schreef bertus bikkel het volgende:Ik zou zenuwachtig zijn als wij nu bovenaan zouden staan met 1,2 of 3 punten voorsprong en dan psv als jager. Met de familie Steijn die ons aan alle kanten wil dwars zitten en wij in deze dip, zou ik er geen vertrouwen meer in hebben. Nu is de situatie compleet anders, wij zijn ineens achtervolger en hebben niets te verliezen. Directe plaatsing voor de CL is onze hoofdprijs met deze gemankeerde selectie en komende tijd moet de grote wederopbouw verder gestalte gaan krijgen. Laat de druk morgen maar bij psv liggen en dan zien we het wel. Gelukkig geen stress meer na het debacle van afgelopen zondag en woensdag.... 👍 |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 mei 2025 - 14:30 schreef bertus bikkel het volgende:Ik zou zenuwachtig zijn als wij nu bovenaan zouden staan met 1,2 of 3 punten voorsprong en dan psv als jager. Met de familie Steijn die ons aan alle kanten wil dwars zitten en wij in deze dip, zou ik er geen vertrouwen meer in hebben. Nu is de situatie compleet anders, wij zijn ineens achtervolger en hebben niets te verliezen. Directe plaatsing voor de CL is onze hoofdprijs met deze gemankeerde selectie en komende tijd moet de grote wederopbouw verder gestalte gaan krijgen. Laat de druk morgen maar bij psv liggen en dan zien we het wel. Gelukkig geen stress meer na het debacle van afgelopen zondag en woensdag.... Mooi Bertus. Ik voel het net zo. Na afgelopen woensdag bij Groningen was ik boos en verdrietig. Dat is wat afgez(w)akt. Teleurgesteld ben ik nog wel, maar heb ook geen stress meer. We zien het morgen wel. PSV zal morgen toch wel winnen: 0-1 in de 15e minuut van de extra tijd en in duidelijke buitenspel positie.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
1-0 voor PSV na 35 minuten, in de 94e minuut maakt Sparta gelijk.
Ajax scoort in de 91e minuut en wint met 2-1 van Twente.
En toen werd ik wakker🤣🤣 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
6-1 voor Ajax
Trouwens, Sparta speelt gewoon voor Europese playoffs. Kan me niet voorstellen dat zei niet willen winnen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik verwacht dat Ajax heel snel de klap krijgt dat PSV ruim voor staat. Pijn die al zo pijnlijk is.
De opstelling van Ajax is wel opvallend.
Pasveer, Rosa, Sutalo, Hato, Wijndal, Henderson, Klaassen, Regeer, Berghuis, Brobbey, Taylor.
Twente op 2/3 spelers na ook gewoon op oorlogssterkte.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 mei 2025 door Loetje -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Heerlijk! Echt op zijn Farioli’s, eerst verdedigend denken en in de 60e minuut Traore, Weghorst en Godts erin. Die scoren er dan 3.
PSV gaat nooit verliezen of gelijkspelen natuurlijk. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Nou, iedereen een fijne middag gewenst.
Duimen dat er nog iets van spanning gaat komen, maar voor me gevoel liggen quote al murw. Denk dat het in Rotterdam snel gespeeld is. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Haha, je wilt de aftrap gelijk maken met Rotterdam en je fluit meer dan 2 minuten eerder. PSV wordt echt met het kleinste geholpen de laatste tijd. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Voor Sparta slechte ontwikkelingen in Heerenveen.
En ons agressieve begin heeft niets opgeleverd.
Wat me opvalt, is dat Taylor een aantal keer echt goed vrijgespeeld wordt. Maar zelf Taylor heeft gewoon geen overzicht bij het voorzetten. Het is zo wild. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
En dan is er nog wat, wat mij mateloos irriteert. Wij krijgen Guzubuyuk en Makkelie en in de laatste 2 wedstrijden. Op papier de 2 beste scheidsrechters in Nederland, die wedstrijden aan kunnen voelen. Ze fluiten beiden echt alles af en stil. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat een waanzinnig vervelende scheidsrechter is dit alweer.
De druk van Ajax is al helemaal gaan liggen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
De terechte 1-0. Wel leuk dat Hendo hem maakt.
Ik vind Regeer trouwens een genot om naar te kijken. Die wil ik komend jaar ook de kans wel geven, maar geen idee of Ajax dat zelf wilt. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Meteen PSV ook voor. Jammer dat dat tegelijk gebeurd.
Maar dit was te verwachten. Hoop dat het nog enigzins spannend blijft, maar die 0-2 zal ook wel komen.
Je voelt ook meteen dat ondanks de goal, het waarschijnlijk allemaal te laat is. Ajax kan gewoon aanvallend voetballen. Dat doen ze nu, dat konden ze ook als de lang gelijk stonden of achter kwamen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 mei 2025 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Berghuis wel echt krankzinnig hoe hij die kans mist. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Valse informatie in de ArenA. PSV slacht Sparta trouwens helemaal qua spel. Die 1-1 komt niet eens in de buurt. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Nou, Ajax voor. PSV voor en zoveel sterker dan Sparta, wat zijn doel ook ziet vervliegen. Heerenveen 2-0 voor.
Woensdag was de knock-out. Hoe graag ik het een keertje andersom zou willen zien, dat wij winnen en hun een keer glijden.
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 18 mei 2025 - 15:12 schreef Loetje het volgende:Valse informatie in de ArenA. PSV slacht Sparta trouwens helemaal qua spel. Die 1-1 komt niet eens in de buurt. Klopt. Alleen toch nog niet gedaan. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Qua tussenstand inderdaad nog niet. Qua spelbeeld wel. Ik zit het op een scherm naast me te kijken, PSV is zoveel sterker. Dat is echt wachten op 0-2 en 0-3. Had het zelfs al moeten zijn eigenlijk. En Heerenveen neemt de motivatie van Sparta ook aardig af.
Hopen moeten we zeker doen, ik zie alleen echt niet hoe. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 18 mei 2025 - 15:26 schreef Loetje het volgende:[..] Qua tussenstand inderdaad nog niet. Qua spelbeeld wel. Ik zit het op een scherm naast me te kijken, PSV is zoveel sterker. Dat is echt wachten op 0-2 en 0-3. Had het zelfs al moeten zijn eigenlijk. En Heerenveen neemt de motivatie van Sparta ook aardig af. Hopen moeten we zeker doen, ik zie alleen echt niet hoe. Haha ja ik heb ook een scherm naast me. Ze zijn vele malen beter. Ergens denk ik toch dat Sparta niet “klaar” |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 18 mei 2025 - 15:27 schreef freakie het volgende:[..] Haha ja ik heb ook een scherm naast me. Ze zijn vele malen beter. Ergens denk ik toch dat Sparta niet “klaar” Nouja, hopen moeten we altijd doen. Maar het is denk ik wel hoop gebaseerd op vrees. Want het ziet er in niets naar uit. En dat bedoel ik echt niet verkeerd. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Op Ajax - Twente, waar we het in eigen hand hadden in 2011, hebben we het zelf überhaupt ooit op het einde omgedraaid? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ajax na de 1-0 eigenlijk ook wel een beetje gestopt met voetballen naar mijn idee. Wellicht door het tegelijke slechte bericht in Rotterdam. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Dit kan niet! Dit is te vroeg en zij kunnen met druk spelen. Ik geloof dit niet.
En anders vreet ik straks met beelden hier mijn schoenen op
Nu is de druk er weer en Twente heeft nog genoeg om voor te spelen, met de stand in Alkmaar. Sparta gaat dat punt waarschijnlijk verdedigen.
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik vond Regeer fijn kijken op het middenveld. Power, maar ook voetbal. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Berghuis is wel weer de grote dissonant he. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wout met de 2-0. Jammer dat hij niet als pinchitter wilt blijven. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Daar gaan we nonderju alweer. Weer als wij scoren, scoren die gaskamers in Eindhoven.
En die van ons wordt afgekeurd. De 1-1 van Sparta viel veel te vroeg.
Wel knap dat dat PSV altijd rustig blijft.
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Blijf op zijn minst zelf voetballen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Schandalig dat het contract van Berghuis verlengd is. Wat is die gozer slecht. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Nou, sfeer is er ook hoor... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Het is in Rotterdam echt wachten op 1-3. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 18 mei 2025 - 15:49 schreef Loetje het volgende:Daar gaan we nonderju alweer. Weer als wij scoren, scoren die gaskamers in Eindhoven. En die van ons wordt afgekeurd. De 1-1 van Sparta viel veel te vroeg. Wel knap dat dat PSV altijd rustig blijft. Niet alleen knap dat zij zo rustig blijven, maar zij hebben ook een enorm scorend vermogen. Wij hebben een coach die vooral kijkt naar onze verdediging en we hebben een spits die nauwelijks scoort. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 18 mei 2025 - 16:00 schreef Pietje het volgende:[..] Niet alleen knap dat zij zo rustig blijven, maar zij hebben ook een enorm scorend vermogen. Wij hebben een coach die vooral kijkt naar onze verdediging en we hebben een spits die nauwelijks scoort. Na de 1-0 is Ajax gewoon als gestopt met voetballen. PSV voetbalt na de 1-1 zo rustig door. Geen moment in gevaar, ondanks die goal. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Daar denk ik ook zo over. Afgelopen woensdag was dat ook al het geval en prompt kreeg Ajax de 2-2 op z'n boterham. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Jammer, maar het gaat em niet worden. Farioli is voor mij echt bitter/sweet.
Het is echt zijn verdiensten dat we kampioen konden worden, maar hoe hij alles gemanaged heeft vanaf het moment dat we van psv winnen is echt 1 groot geval van onkunde en dat is duidelijk op het team overgeslagen.
Vandaag ook weer niet bijster veel, maar wel een team dat drang heeft om aante vallen en te scoren!
Maar als het kalf verdronken is dempt men de put!
Alle ballen op volgend seizoen en lekker doorselecteren, trainer incluis! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 18 mei 2025 - 16:03 schreef Pietje het volgende:Daar denk ik ook zo over. Afgelopen woensdag was dat ook al het geval en prompt kreeg Ajax de 2-2 op z'n boterham. Blessuretijd heeft ons genekt.
Ik voel gewoon de trots van plek 2 niet. Gewoon omdat we zo'n riante voorsprong weg hebben gegeven. Anders was het anders geweest. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 18 mei 2025 - 16:05 schreef AkaS het volgende:Jammer, maar het gaat em niet worden. Farioli is voor mij echt bitter/sweet. Het is echt zijn verdiensten dat we kampioen konden worden, maar hoe hij alles gemanaged heeft vanaf het moment dat we van psv winnen is echt 1 groot geval van onkunde en dat is duidelijk op het team overgeslagen. Vandaag ook weer niet bijster veel, maar wel een team dat drang heeft om aante vallen en te scoren! Maar als het kalf verdronken is dempt men de put! Alle ballen op volgend seizoen en lekker doorselecteren, trainer incluis! Ik zie opties genoeg voor ons rondlopen kerel. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Viel het maar een keertje onze kant op gappies. Gewoon 1 keer op een cruciaal moment om trauma's weg te bonjouren.
Probleem is dat Heerenveen Sparta ook geen hoop geeft.
Ondertussen krijgt Twente kans op kans op 1-1 he. Bizar hoe Ajax weer speelt na rust.
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 18 mei 2025 - 16:06 schreef Loetje het volgende:[..] Blessuretijd heeft ons genekt. Ik voel gewoon de trots van plek 2 niet. Gewoon omdat we zo'n riante voorsprong weg hebben gegeven. Anders was het anders geweest. Klopt ook. In één week zag je het verschil, ook een tikkie qua mazzeltje: PSV scoorde tegen Feyenoord in de 9e minuut van de blessuretijd en wij kregen exacte hetzelfde, maar dan omgekeerd in de 9e minuut. Een gelijkmaker tegen ons door Groningen. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Het lijkt wel of Ajax niet beter kan. Week in, week uit. Ze hebben een niveau zoals je die, met alle respect, ook ziet bij veel amateurclubs. Het is nu wachten op de 1-1 of misschien nog wel erger. |
|
|
|