|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Francesco Farioli heeft na zorgvuldige afwegingen besloten Ajax te verlaten. Dat heeft de hoofdtrainer aan de directie van Ajax meegedeeld.
Farioli (Barga, Italië, 10 april 1989) kwam een jaar geleden van OGC Nice naar Amsterdam en tekende toen een contract tot en met 30 juni 2027. Van de technische staf vertrekken eveneens assistent-trainers Daniele Cavalletto en Felipe Sanchez Mateos en keeperstrainer Jarkko Tuomisto.
Technisch directeur Alex Kroes: "Ik vind dit ontzettend jammer. Francesco en zijn staf hebben ons enorm geholpen. Het was een heel intensief seizoen met veel mooie herinneringen, waarbij we onze doelstelling hebben behaald: het volgend seizoen weer uitkomen in de UEFA Champions League."
"Daarnaast heeft Francesco een grote rol gespeeld in het verbeteren van de topsportcultuur binnen Ajax. Daar zijn wij hem ook heel erg dankbaar voor. Het zou al een uitdagende transferzomer worden, maar die wordt nu nóg uitdagender. Het is aan ons om ervoor te zorgen dat er een andere goede technische staf voor de groep staat als op 26 juni de voorbereiding op het nieuwe seizoen begint."
Farioli: "Mijn avontuur bij Ajax startte bijna een jaar geleden op sportcomplex de Toekomst, met het doel om Ajax terug te brengen naar waar de club hoort. Het eindigde in de Johan Cruijff ArenA, waar Ajax UEFA Champions League-voetbal behaalde, het hoogste Europese podium."
"We wilden nieuwe energie brengen naar alle Ajacieden, een positieve werksfeer delen en eenzelfde manier van denken creëren door de hele club. Het was een absoluut voorrecht om de eerste buitenlandse Ajax-coach te zijn sinds 1998 en de eerste Italiaanse trainer ooit. Samen met mijn staf hebben we deze grote uitdaging omarmd met respect, verantwoordelijkheid, passie en een vastberadenheid om te slagen. Het ontvangen van het respect en de steun van het Ajax-publiek, die we gedurende het hele seizoen voelden, betekende veel voor mij en mijn staf."
"We beleefden samen ongelooflijke en onvergetelijke momenten; een uniek, intens, emotioneel seizoen waarin we geloof, vechtlust en trots deelden en uiteindelijk ons doel bereikten en de missie volbrachten. Het management en ik hebben dezelfde doelen voor de toekomst van Ajax, maar we hebben een verschil in inzicht over de manier waarop we willen werken en opereren om die doelen te bereiken. Gezien deze verschillen in de principes en fundamenten van dit project, voel ik diep in mijn hart dat dit het beste moment is om uit elkaar te gaan." |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Ik maak me zorgen of het bestuur de problemen misschien niet ziet en denkt dat Ajax snel weer beter is. Want in mijn ogen is Ajax nog ziek. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ik snap de paniek niet helemaal. Farioli heeft het hele seizoen geen voetbal willen spelen. De man krijgt niet de spelers die hij heeft aangedragen en zegt dan dat de kwaliteit achteruit gaat.
Als het goed is zijn wij Ajax en is dit ELK jaar het geval. Alleen wisten, behalve dit seizoen, we ALTIJD wel een talent of 2 te pakken die enorm gingen uitblinken.
Laten we eerlijk zijn, of we volgend seizoen beter zijn? Weet ik niet. Maar verwachten als trainer dat je selectie elk jaar enorm veel beter word is natuurlijk onmogelijk.
Prima gedaan op deze manier. Ajax gaat nu zoeken naar een trainer met een Ajax visie. ETH kent Ajax dus dat zou een optie zijn om niet te veel te hoeven veranderen. In combinatie met Tadic heb je dan in ieder geval Ajax mensen. Of dat de manier is weet ik niet, maar ergens denk ik wel dat het precies in de visie van Ajax zit. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Helemaal met je eens Warrior. Ik ben tegen de stijl van voetballen, maar ik besef wel dondersgoed dat we zoals zovaak gezegd hebben, niet beter kunnen. Daarvoor heb je echt veel nieuwe spelers nodig die technisch vaardig zijn. Dat je dan op voorhand denkt dat het Ajax spel nog niet mogelijk is, is zo gek nog niet.
Wat onze moraalridders over dat dat geld zo belangrijk is ook zeggen, het begint voor mij weer te stinken naar vieze machtspelletjes en wanbeleid. En dat meen ik echt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 mei 2025 door Loetje -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Nogmaals, ik hoop niet dat er mensen zijn die oprecht geloven dat Tadic een positieve inbreng zal hebben als voetballer van Ajax.
Hij was in zijn laatste jaar vooral een obstakel waar alles vastliep, omdat hij geen snelheid meer had en steeds hetzelfde trucje uithaalde waarvan iedereen al wist hoe dat te verdedigen was. En een spits die veel en makkelijk scoort, is hij evenmin!
Dan kun je beter Weghorst als aanspeelpunt gaan hanteren, want hij legt ze ook panklaar, is een sterke kopper en een scherpe afmaker!
Farioli bedankt voor het behalen van de CL!
Nu aub een goede keuze maken; Ten Hag gaat ook helemaal niets brengen.
Doe maar een Simonis en wederom een jaar van opbouw!
Want na het misinvesteren van Misselijkebak zal er geen topspelers aangekocht gaan worden. Wel onze huidige topspelers zullen vertrekken zoals ik het begrijp!!!
Pfff |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Volgens mijn inschatting is er een immens politiek spelletje gevoerd waar je verschrikkelijk misselijk van wordt of zoals Warrior het altijd verwoord van gaan schijten moet. Farioli. Hoewel het spel vaak niet was om aan te zien (behalve in de wedstrijden tegen PSV en Feijenoord) heb je er alles uitgeperst. Ik vrees met grote vrezen wederom een enorme terugslag komend seizoen (plek 5 of lager). Met EtH ga je het niet redden. Ben benieuwd waar Kroes c.s. mee gaan komen. Maar alles komt nu wel onder een vergrootglas te staan. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 19 mei 2025 - 13:08 schreef AkaS het volgende:Nogmaals, ik hoop niet dat er mensen zijn die oprecht geloven dat Tadic een positieve inbreng zal hebben als voetballer van Ajax. Hij was in zijn laatste jaar vooral een obstakel waar alles vastliep, omdat hij geen snelheid meer had en steeds hetzelfde trucje uithaalde waarvan iedereen al wist hoe dat te verdedigen was. En een spits die veel en makkelijk scoort, is hij evenmin! Dan kun je beter Weghorst als aanspeelpunt gaan hanteren, want hij legt ze ook panklaar, is een sterke kopper en een scherpe afmaker! Farioli bedankt voor het behalen van de CL! Nu aub een goede keuze maken; Ten Hag gaat ook helemaal niets brengen. Doe maar een Simonis en wederom een jaar van opbouw! Want na het misinvesteren van Misselijkebak zal er geen topspelers aangekocht gaan worden. Wel onze huidige topspelers zullen vertrekken zoals ik het begrijp!!! Pfff Tadic is zeker geen spits, was rechtsbuiten bij Ajax en had de 10 positie bij Servië. Ze noemden hem niet voor niets de assistkoning, had jarenlang de meeste assists.
Idd gaat het allemaal wat trager maar is natuurlijk wel een inspirator voor de jongere spelers. Ook kan hij perfect invallen mocht het nodig zijn.
Het schijnt dat Kroes hem terug wil halen, hij maakt de vergelijking met Perisic, die bleek met zijn doelpunten, assists en professionele houding een cruciale schakel in het kampioenschap van PSV te zijn en vormde een verlengstuk van trainer Bosz op het veld, wat verklaart waarom de club hem graag wil behouden. Deze impact wekt bij Alex Kroes de overtuiging dat Tadic, ondanks zijn 36 jaar, ook van grote waarde kan zijn.
Later wil hij Tadic in een andere functie binnen Ajax zien.
Of hij de juiste man is om terug te halen is natuurlijk de vraag zoals ook ten Hag, meestal werkt een 2e ambtstermijn niet
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 mei 2025 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Kijk, even als toevoeging op Hjf.
Wij hebben dit jaar 4/5 echt goede wedstrijden gespeeld. Maar laten we eerlijk zijn, dat was zonder bal. Dit Ajax is het beste als het de bal vooral niet heeft.
Dat heeft me geïrriteerd tot in den treurnis, maar rationeel gezien was dat de enige manier.
Beuker en Kroes willen Ajax als eigenlijk vanouds zien spelen. In het elftal van Ten Hag, liepen 9 tot 10 spelers die technisch vaardig waren en dan zat er ook nog talent, gif en ervaring in.
In de situatie waar Ajax uit komt, wat men nu wel kan maar vooral ook nog niet, ga je niet in een window een technisch elftal neerzetten. Dat kan wel deels en als je komend jaar presteert en jezelf in de Champions League aanzien geeft, waarschijnlijk het jaar later wel helemaal.
Dat betekent dus dat je komend jaar nog niet als vanouds kunt gaan spelen. Daar is simpelweg teveel in een keer voor nodig. Dan is het niet eens zo onredelijk wat Farioli zegt.
Stel we hebben komend jaar een elftal wat volledig vooruit speelt, maar door een gebrek aan kwaliteit wordt je achterin weer geslacht en je wordt 4e of 5e, omdat de speelstijl nog niet bij de spelers past, wie is er dan boos? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 19 mei 2025 - 15:47 schreef Loetje het volgende:Kijk, even als toevoeging op Hjf. Wij hebben dit jaar 4/5 echt goede wedstrijden gespeeld. Maar laten we eerlijk zijn, dat was zonder bal. Dit Ajax is het beste als het de bal vooral niet heeft. Dat heeft me geïrriteerd tot in den treurnis, maar rationeel gezien was dat de enige manier. Beuker en Kroes willen Ajax als eigenlijk vanouds zien spelen. In het elftal van Ten Hag, liepen 9 tot 10 spelers die technisch vaardig waren en dan zat er ook nog talent, gif en ervaring in. In de situatie waar Ajax uit komt, wat men nu wel kan maar vooral ook nog niet, ga je niet in een window een technisch elftal neerzetten. Dat kan wel deels en als je komend jaar presteert en jezelf in de Champions League aanzien geeft, waarschijnlijk het jaar later wel helemaal. Dat betekent dus dat je komend jaar nog niet als vanouds kunt gaan spelen. Daar is simpelweg teveel in een keer voor nodig. Dan is het niet eens zo onredelijk wat Farioli zegt. Stel we hebben komend jaar een elftal wat volledig vooruit speelt, maar door een gebrek aan kwaliteit wordt je achterin weer geslacht en je wordt 4e of 5e, omdat de speelstijl nog niet bij de spelers past, wie is er dan boos? Ik de supporter! |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op maandag 19 mei 2025 - 15:47 schreef Loetje het volgende:Kijk, even als toevoeging op Hjf. Wij hebben dit jaar 4/5 echt goede wedstrijden gespeeld. Maar laten we eerlijk zijn, dat was zonder bal. Dit Ajax is het beste als het de bal vooral niet heeft. Dat heeft me geïrriteerd tot in den treurnis, maar rationeel gezien was dat de enige manier. Beuker en Kroes willen Ajax als eigenlijk vanouds zien spelen. In het elftal van Ten Hag, liepen 9 tot 10 spelers die technisch vaardig waren en dan zat er ook nog talent, gif en ervaring in. In de situatie waar Ajax uit komt, wat men nu wel kan maar vooral ook nog niet, ga je niet in een window een technisch elftal neerzetten. Dat kan wel deels en als je komend jaar presteert en jezelf in de Champions League aanzien geeft, waarschijnlijk het jaar later wel helemaal. Dat betekent dus dat je komend jaar nog niet als vanouds kunt gaan spelen. Daar is simpelweg teveel in een keer voor nodig. Dan is het niet eens zo onredelijk wat Farioli zegt. Stel we hebben komend jaar een elftal wat volledig vooruit speelt, maar door een gebrek aan kwaliteit wordt je achterin weer geslacht en je wordt 4e of 5e, omdat de speelstijl nog niet bij de spelers past, wie is er dan boos? Uitstekende toevoeging Loetje. Dankjewel. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote: Wel heel bijzonder, dat je achter de trainer Farioli staat, maar niet weet wat je mede-directieleden hebben gezegd. Wat stinkt dit zaakje. Mijn gevoel blijft zoals ik al eerder heb verwoord. Farioli mocht geen kampioen worden van de directie om de kampioensbonussen uit te sparen en in ruil daarvoor krijgt hij een transfervrije status, omdat er binnen de directie geen meerderheid is om met Farioli verder te gaan. De dag van vandaag en ook gisteren na de wedstrijd heeft dit gevoel alleen maar versterkt. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik wil nog wel wat toevoegen, voor de mensen die voor de helft niet weten hoe lastig deze situatie gaat zijn...
Ook dit mag je verder lezen op mijn meest recente post hierboven.
Je moet dus eigenlijk weer een soort van van voor af aan beginnen. Nieuwe staf en een behoorlijk nieuwe spelersgroep. Ik heb er deze week al een hoop gehoord dat Ajax weer kan investeren.
Gelukkig gaf Kroes daarin vandaag wat duidelijkheid. Van iedere euro kan er 40 cent geïnvesteerd gaan worden.
Ajax haalt de CL en daarmee 50 miljoen binnen. Financieel zit het dus nog niet helemaal goed. Ajax kan van die 50 miljoen dus 20 miljoen investeren. Let even op de huidige transfermarkt, dat is niet heel veel. Maar in eerste instantie komen al die dure huurlingen terug. Die moet je überhaupt maar eens zien te verkopen...
Dan ga ik er van uit dat Hato en Taylor verkocht gaan worden en dat zijn je sterkhouders. Samen met Brobbey (Tsja, zo goed was die niet, maar de wereld is gek geworden) leveren zij waarschijnlijk het meeste geld op. Neem in acht dat Ajax Europees niets heeft laten zien, dus de hoofdprijs nu is anders dan die van 4 jaar geleden. Zeg dat je voor Hato 35 miljoen krijgt, voor Taylor 25 en voor Brobbey 15. Dat is 65 miljoen en dus 26 miljoen om te investeren.
Dan krijg je een aantal spelers die niet goed genoeg zijn en waar je niet veel voor gaat krijgen en een aantal ervaren krachten die waarschijnlijk weg gaan.
Nou, dan heb je rond de 50 miljoen om een technisch vaardige selectie samen te stellen en deze ook nog in balans te krijgen. Want je wil ook een nieuwe stap maken.
Dan krijg je dus wat Kroes eigenlijk terecht zegt, je maakt financieel wat stappen, maar sportief begin je gewoon van voor af aan.
En dit zal niet op de cent kloppen, maar om even een perspectief te geven aan eenieder die het of niet weet, of complete lariekoek staat te verkopen.
We hebben echt een uitdaging waarbij de kans van falen groter is dan slagen denk ik. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 19 mei 2025 - 17:06 schreef hjf het volgende:[..] Wel heel bijzonder, dat je achter de trainer Farioli staat, maar niet weet wat je mede-directieleden hebben gezegd. Wat stinkt dit zaakje. Mijn gevoel blijft zoals ik al eerder heb verwoord. Farioli mocht geen kampioen worden van de directie om de kampioensbonussen uit te sparen en in ruil daarvoor krijgt hij een transfervrije status, omdat er binnen de directie geen meerderheid is om met Farioli verder te gaan. De dag van vandaag en ook gisteren na de wedstrijd heeft dit gevoel alleen maar versterkt. Ik denk persoonlijk dat Van Gaal en Blind hier fors tegen waren.
Maar dat is niets meer dan een gevoel en nergens op gebaseerd. Behalve dat dit echte Ajax mensen zijn qua DNA.
Mijn gevoel zegt namelijk dat het trio/kwartet Kroes, Geelen, Beuker en De Lang wel een klik hebben.
Maar nogmaals, dit is een persoonlijk gevoel en geen cent meer als dat. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: 100%. Want dan is het volgende jaar weer een tussenjaar is. En zo blijf je iedereen 4 jaar voor de gek houden. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 19 mei 2025 - 17:59 schreef Loetje het volgende:[..] 100%. Want dan is het volgende jaar weer een tussenjaar is. En zo blijf je iedereen 4 jaar voor de gek houden. Volledig eens
Farioli heeft volgens mij het maximale uit dit Ajax gehaald. Natuurlijk had hij wel eens vreemde wissels, had ik over zijn basis elf mijn twijfels.
Met de huidige spelers kon hij niet vol uit hoog spelen, dan hadden we minder punten behaald.
En als die bal er in de 98e minuut niet in was gegaan waren wij nu kampioen van Nederland. Het gaat om kleine details. Geluk of domme pech.
We spelen volgend seizoen Champions Leaque, heeft Kroes er alles aan gedaan om Farioli te behouden, ik weet bijna zeker van niet.
Hij werd op handen gedragen door de supporters, het is maar de vraag of we volgend jaar zo hoog eindigen...
Ben benieuwd welke spelers vertrekken en welke er aan gekocht worden, de nieuwe trainer zal het niet gemakkelijk krijgen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 mei 2025 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op maandag 19 mei 2025 - 18:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Volledig eens Farioli heeft volgens mij het maximale uit dit Ajax gehaald. Natuurlijk had hij wel eens vreemde wissels, had ik over zijn basis elf mijn twijfels. Met de huidige spelers kon hij niet vol uit hoog spelen, dan hadden we minder punten behaald. En als die bal er in de 98e minuut niet in was gegaan waren wij nu kampioen van Nederland. Het gaat om kleine details. Geluk of domme pech. We spelen volgend seizoen Champions Leaque, heeft Kroes er alles aan gedaan om Farioli te behouden, ik weet bijna zeker van niet. Hij werd op handen gedragen door de supporters, het is maar de vraag of we volgend jaar zo hoog eindigen... Ben benieuwd welke spelers vertrekken en welke er aan gekocht worden, de nieuwe trainer zal het niet gemakkelijk krijgen +2 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 19 mei 2025 - 15:47 schreef Loetje het volgende:Kijk, even als toevoeging op Hjf. Wij hebben dit jaar 4/5 echt goede wedstrijden gespeeld. Maar laten we eerlijk zijn, dat was zonder bal. Dit Ajax is het beste als het de bal vooral niet heeft. Dat heeft me geïrriteerd tot in den treurnis, maar rationeel gezien was dat de enige manier. Beuker en Kroes willen Ajax als eigenlijk vanouds zien spelen. In het elftal van Ten Hag, liepen 9 tot 10 spelers die technisch vaardig waren en dan zat er ook nog talent, gif en ervaring in. In de situatie waar Ajax uit komt, wat men nu wel kan maar vooral ook nog niet, ga je niet in een window een technisch elftal neerzetten. Dat kan wel deels en als je komend jaar presteert en jezelf in de Champions League aanzien geeft, waarschijnlijk het jaar later wel helemaal. Dat betekent dus dat je komend jaar nog niet als vanouds kunt gaan spelen. Daar is simpelweg teveel in een keer voor nodig. Dan is het niet eens zo onredelijk wat Farioli zegt. Stel we hebben komend jaar een elftal wat volledig vooruit speelt, maar door een gebrek aan kwaliteit wordt je achterin weer geslacht en je wordt 4e of 5e, omdat de speelstijl nog niet bij de spelers past, wie is er dan boos? Ergens wel goed gezegd maar als je het dan niet bent over Tadic en je technische spelers wil is er iets niet helemaal goed. Spelers kunnen zomaar wel een toevoeging zijn waardoor je wel kan voetballen. Denk vooral dat Farioli het voor dit seizoen goed gedaan heeft maar dat als hij gebleven was, heel veel mensen dit spel niet hadden gepikt. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 19 mei 2025 - 18:30 schreef freakie het volgende:[..] Ergens wel goed gezegd maar als je het dan niet bent over Tadic en je technische spelers wil is er iets niet helemaal goed. Spelers kunnen zomaar wel een toevoeging zijn waardoor je wel kan voetballen. Denk vooral dat Farioli het voor dit seizoen goed gedaan heeft maar dat als hij gebleven was, heel veel mensen dit spel niet hadden gepikt. Weer zo'n post volstrekt uit dr context. Want je ziet het geheel gewoon niet, echt helemaal niet.
En de bekken hier met liever 5e met aanvallend voetbal, hebben we vorig jaar en het jaar ervoor gezien. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 19 mei 2025 - 17:56 schreef Loetje het volgende:Ik wil nog wel wat toevoegen, voor de mensen die voor de helft niet weten hoe lastig deze situatie gaat zijn... Ook dit mag je verder lezen op mijn meest recente post hierboven. Je moet dus eigenlijk weer een soort van van voor af aan beginnen. Nieuwe staf en een behoorlijk nieuwe spelersgroep. Ik heb er deze week al een hoop gehoord dat Ajax weer kan investeren. Gelukkig gaf Kroes daarin vandaag wat duidelijkheid. Van iedere euro kan er 40 cent geïnvesteerd gaan worden. Ajax haalt de CL en daarmee 50 miljoen binnen. Financieel zit het dus nog niet helemaal goed. Ajax kan van die 50 miljoen dus 20 miljoen investeren. Let even op de huidige transfermarkt, dat is niet heel veel. Maar in eerste instantie komen al die dure huurlingen terug. Die moet je überhaupt maar eens zien te verkopen... Dan ga ik er van uit dat Hato en Taylor verkocht gaan worden en dat zijn je sterkhouders. Samen met Brobbey (Tsja, zo goed was die niet, maar de wereld is gek geworden) leveren zij waarschijnlijk het meeste geld op. Neem in acht dat Ajax Europees niets heeft laten zien, dus de hoofdprijs nu is anders dan die van 4 jaar geleden. Zeg dat je voor Hato 35 miljoen krijgt, voor Taylor 25 en voor Brobbey 15. Dat is 65 miljoen en dus 26 miljoen om te investeren. Dan krijg je een aantal spelers die niet goed genoeg zijn en waar je niet veel voor gaat krijgen en een aantal ervaren krachten die waarschijnlijk weg gaan. Nou, dan heb je rond de 50 miljoen om een technisch vaardige selectie samen te stellen en deze ook nog in balans te krijgen. Want je wil ook een nieuwe stap maken. Dan krijg je dus wat Kroes eigenlijk terecht zegt, je maakt financieel wat stappen, maar sportief begin je gewoon van voor af aan. En dit zal niet op de cent kloppen, maar om even een perspectief te geven aan eenieder die het of niet weet, of complete lariekoek staat te verkopen. We hebben echt een uitdaging waarbij de kans van falen groter is dan slagen denk ik. Is dat echt zo weinig? Ik vind het wel meevallen.
Wel erg goede uitleg. Vanuit jou hoor. 60/70 miljoen op de transfermarkt is niet heel veel maar je haalt en kan ook spelers halen van meerdere markten. Als je in nederland gaat zoeken dan ben je al gauw 10/15 miljoen kwijt. Je hebt natuurlijk een Mokio lopen. Een Baas. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 19 mei 2025 - 18:38 schreef Loetje het volgende:[..] Weer zo'n post volstrekt uit dr context. Want je ziet het geheel gewoon niet, echt helemaal niet. En de bekken hier met liever 5e met aanvallend voetbal, hebben we vorig jaar en het jaar ervoor gezien. Nee ik snap het juist heel goed. Farioli kon en kan dat voetbal niet spelen. Maar wie zegt dat een speler van 5/6 miljoen die techniek niet heeft? Alleen ik heb hier al teksten gelezen met FARIOLI OUT. Dan ga je dit volgend seizoen nog veel erger krijgen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 19 mei 2025 - 13:08 schreef AkaS het volgende:Nogmaals, ik hoop niet dat er mensen zijn die oprecht geloven dat Tadic een positieve inbreng zal hebben als voetballer van Ajax. Hij was in zijn laatste jaar vooral een obstakel waar alles vastliep, omdat hij geen snelheid meer had en steeds hetzelfde trucje uithaalde waarvan iedereen al wist hoe dat te verdedigen was. En een spits die veel en makkelijk scoort, is hij evenmin! Dan kun je beter Weghorst als aanspeelpunt gaan hanteren, want hij legt ze ook panklaar, is een sterke kopper en een scherpe afmaker! Farioli bedankt voor het behalen van de CL! Nu aub een goede keuze maken; Ten Hag gaat ook helemaal niets brengen. Doe maar een Simonis en wederom een jaar van opbouw! Want na het misinvesteren van Misselijkebak zal er geen topspelers aangekocht gaan worden. Wel onze huidige topspelers zullen vertrekken zoals ik het begrijp!!! Pfff Hoezo zijn topspelers allemaal duur dan? Eerlijk. Topspelers zijn er voor elke prijs te vinden. Nog beter, de grootste flops van Ajax waren ook de spelers die het duurst waren.
Trouwens, je reageert eigenlijk alleen maar en gaat dan nooit meer in op berichten. Over Tadic is al heel veel gezegd. Tadic is in dit Ajax op dit moment 200% beter dan de beste op het veld. Kent Ajax, is dus ook wel prettig om iemand te hebben die zich wel thuis voelt. Trouwens in dat slechte jaar ging er natuurlijk vanalles mis. Vooral dat je Tadic dan gaat verplaatsen omdat je Bergwijn daar wil hebben. En in dat jaar was hij ook gewoon de beste(kwa cijfers). En nu ook he, de assits en goals die hij maakt is nog steeds van onschatbare waarde.
Heb je naar Ajax gekeken. Als er iets niet goed is, zijn het de 2 spitsen bij Ajax. Weghorst een hele wedstrijd? Die heeft bij elke hele wedstrijd die hij er in stond ook niks waar gemaakt. Aanspeelpunt, ja leuk tegen Twente maar zijn zoveel wedstrijden waar hij dat niet kon. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Dat interview met Farioli. Dat geeft dan weer een hoop kippenvel. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 19 mei 2025 - 18:42 schreef freakie het volgende:[..] Nee ik snap het juist heel goed. Farioli kon en kan dat voetbal niet spelen. Maar wie zegt dat een speler van 5/6 miljoen die techniek niet heeft? Alleen ik heb hier al teksten gelezen met FARIOLI OUT. Dan ga je dit volgend seizoen nog veel erger krijgen. En ik denk dat iedereen Ajax hart ook moest janken van het voetbal en daar behoor ik ook toe.
Maar ik ben ook de eerste die in de spiegel kijkt en ziet dat we helemaal opnieuw mogen beginnen, zoals Kroes terecht zei.
En meer en meer denk ik dat het weer de RvC is die het negatieve stemgeluid binnen de club was. Al is dat slechts gevoel |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op maandag 19 mei 2025 - 18:58 schreef freakie het volgende:[..] Hoezo zijn topspelers allemaal duur dan? Eerlijk. Topspelers zijn er voor elke prijs te vinden. Nog beter, de grootste flops van Ajax waren ook de spelers die het duurst waren. Trouwens, je reageert eigenlijk alleen maar en gaat dan nooit meer in op berichten. Over Tadic is al heel veel gezegd. Tadic is in dit Ajax op dit moment 200% beter dan de beste op het veld. Kent Ajax, is dus ook wel prettig om iemand te hebben die zich wel thuis voelt. Trouwens in dat slechte jaar ging er natuurlijk vanalles mis. Vooral dat je Tadic dan gaat verplaatsen omdat je Bergwijn daar wil hebben. En in dat jaar was hij ook gewoon de beste(kwa cijfers). En nu ook he, de assits en goals die hij maakt is nog steeds van onschatbare waarde. Heb je naar Ajax gekeken. Als er iets niet goed is, zijn het de 2 spitsen bij Ajax. Weghorst een hele wedstrijd? Die heeft bij elke hele wedstrijd die hij er in stond ook niks waar gemaakt. Aanspeelpunt, ja leuk tegen Twente maar zijn zoveel wedstrijden waar hij dat niet kon. Ik denk dat als je Tadic alleen met 1 andere ervaren kracht haalt en niet perse voor de basis, het prima is. Gezien alle andere ervaren spelers waarschijnlijk vertrekken. En dat is het voor mij dan ook. Vergeet niet dat de Turkse competitie echt nog een heel stuk minder is dan de onze.
En topspelers hoeven niet duur te zijn, probleem is alleen dat wanneer je ze jong haalt, ze zelden of nooit al klaar voor het eerste zijn. En zijn ze dat wel, zit meestal de halve wereld achter ze aan. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Als je al die interviews vandaag op Ajax.nl ziet en Farioli gister, krijg ik zelfs gewoon echt tranen.
Zelden zo'n toewijding gezien zeg. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
De posts van Davy Klaassen en Jordan Henderson zeggen ook wel wat.
Maargoed, het is toch allemaal emotioneel en dat had ik niet verwacht. Maar we moeten door.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 mei 2025 door Loetje -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
De Italiaanse emotie van Francesco Farioli is om kippenvel van te krijgen. En dat is 100 procent niet gespeeld. Die emotie is echt. Net als Loetje: ook ik hield het niet droog! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat dit helemaal geregisseerd is vanuit Ajax. En dat allang bekend was dat Ajax en Farioli uit elkaar zouden gaan. Want laten we eerlijk wezen, normaal als een trainer ontslagen wordt of zelf ontslag neemt komt er niet zo'n heel mediacircus omheen waarin er enkel lovende woorden vallen voor elkaar. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 - 10:58 schreef Ajax Warrior het volgende:Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat dit helemaal geregisseerd is vanuit Ajax. En dat allang bekend was dat Ajax en Farioli uit elkaar zouden gaan. Want laten we eerlijk wezen, normaal als een trainer ontslagen wordt of zelf ontslag neemt komt er niet zo'n heel mediacircus omheen waarin er enkel lovende woorden vallen voor elkaar. Het is heel gek, Warrior, maar ik denk daar precies hetzelfde over. Ik vertrouw die gasten op het pluche voor geen cent! Ik heb een interview met Alex Kroes gelezen waarin hij toegaf al enkele maanden geleden Erik ten Hag te hebben gepolst voor de positie van trainer/coach. Waarmee hij een bom heeft geplaatst onder de positie van Farioli. Misselijkmakend! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 19 mei 2025 - 19:55 schreef Loetje het volgende:[..] En ik denk dat iedereen Ajax hart ook moest janken van het voetbal en daar behoor ik ook toe. Maar ik ben ook de eerste die in de spiegel kijkt en ziet dat we helemaal opnieuw mogen beginnen, zoals Kroes terecht zei. En meer en meer denk ik dat het weer de RvC is die het negatieve stemgeluid binnen de club was. Al is dat slechts gevoel Ja hoor, een Ajax hart laten spreken is goed en daarna realistisch zijn ook. Gaat zeker niet makkelijk worden. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 19 mei 2025 - 19:57 schreef Loetje het volgende:[..] Ik denk dat als je Tadic alleen met 1 andere ervaren kracht haalt en niet perse voor de basis, het prima is. Gezien alle andere ervaren spelers waarschijnlijk vertrekken. En dat is het voor mij dan ook. Vergeet niet dat de Turkse competitie echt nog een heel stuk minder is dan de onze. En topspelers hoeven niet duur te zijn, probleem is alleen dat wanneer je ze jong haalt, ze zelden of nooit al klaar voor het eerste zijn. En zijn ze dat wel, zit meestal de halve wereld achter ze aan. Ja dat zou kunnen. Turkse competitie is denk ik niet heel veel slechter dan die van Nederland hoor. Fenerbahce draaide dit seizoen ook niet heel erg goed. Daar op gezegd, ja je haalt hem voor ervaring en voor een positie bij Ajax na het spelen. Dus dat geeft dan wss aan dat hij daar komt om de mentaliteit scherp te houden.
Wat dat betreft is Ten Hag ook niet slecht natuurlijk. Hij gaat het nooit beter doen, maar ook hij is gegroeid. Slechter dan bij Man U kan hij het ook niet doen. En dan moeten we van Man U ook zeggen dat alles en iedereen daar faalt. Denk ook dat niemand de illusie heeft dat Ten Hag kampioen gaat worden met dit Ajax en we volgend jaar halve finale CL staan. Er zal waarschijnlijk weer een doelstelling CL halen zijn. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Heb het idee dat het of Simonis of Reiziger gaat worden, dit omdat Kroes elk dubbeltje om draait, Dave Vos zou ook nog kunnen want die zal nog goedkoper zijn |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 - 11:28 schreef freakie het volgende:[..] Ja dat zou kunnen. Turkse competitie is denk ik niet heel veel slechter dan die van Nederland hoor. Fenerbahce draaide dit seizoen ook niet heel erg goed. Daar op gezegd, ja je haalt hem voor ervaring en voor een positie bij Ajax na het spelen. Dus dat geeft dan wss aan dat hij daar komt om de mentaliteit scherp te houden. Wat dat betreft is Ten Hag ook niet slecht natuurlijk. Hij gaat het nooit beter doen, maar ook hij is gegroeid. Slechter dan bij Man U kan hij het ook niet doen. En dan moeten we van Man U ook zeggen dat alles en iedereen daar faalt. Denk ook dat niemand de illusie heeft dat Ten Hag kampioen gaat worden met dit Ajax en we volgend jaar halve finale CL staan. Er zal waarschijnlijk weer een doelstelling CL halen zijn. Vergeet niet dat Ajax en AZ gewoon hun beste ploeg klopt. In de CL stellen ze al helemaal niets voor. Nee, Turkije biedt meer geld, maar lopen kwalitatief zwaar achter. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 - 12:00 schreef Loetje het volgende:[..] Vergeet niet dat Ajax en AZ gewoon hun beste ploeg klopt. In de CL stellen ze al helemaal niets voor. Nee, Turkije biedt meer geld, maar lopen kwalitatief zwaar achter. Dat had ook zo anders kunnen zijn. PSV wint ook van Juventus en speelt gelijk tegen PSG. Tegen Galatasaray was het ook maar net aan. Zo heel veel beter zijn we in nederland niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 19 mei 2025 - 11:15 schreef Ajax Warrior het volgende:Ik maak me zorgen of het bestuur de problemen misschien niet ziet en denkt dat Ajax snel weer beter is. Want in mijn ogen is Ajax nog ziek. Heel eerlijk denk ik dat ze die juist wel zien.
Daarom ook de rem op dat wat Farioli graag wil.
Uiteraard moet er een goede selectie staan, maar mensen roepen nu dat bepaalde spelers van onschatbare waarde zijn waar ze deels in dit seizoen en vorig jaar vervloekt werden en er helemaal niks van konden.
Heel eerlijk ga je alleen Godts Hato Taylor baas en regeer missen als er daar een van vertrekt. De rest mag allemaal weg. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 - 23:52 schreef remco k het volgende:[..] Heel eerlijk denk ik dat ze die juist wel zien. Daarom ook de rem op dat wat Farioli graag wil. Uiteraard moet er een goede selectie staan, maar mensen roepen nu dat bepaalde spelers van onschatbare waarde zijn waar ze deels in dit seizoen en vorig jaar vervloekt werden en er helemaal niks van konden. Heel eerlijk ga je alleen Godts Hato Taylor baas en regeer missen als er daar een van vertrekt. De rest mag allemaal weg. Helemaal eens. Mokio misschien, maar die gaat dan weer niet weg. Maar op Baas, Regeer, Godts en Mokio moet je toch een deel al hebben voor volgend seizoen. |
|
|
|
|
|