|
|
|
sportdwaas
|
|
|
Brian Clough, alcoholist en succestrainer van Nottingham Forest liet de 'Tricky Trees' in de oefencampagne voorafgaand aan het zware Engelse seizoen steevast oefenen tegen amateurteams en cellar dwellars uit de lagere (semi-prof) divisies van de FA.
Grote uitslagen, geen blessures en het daarmee opgebouwde zelfvertrouwen gaven Forest vervolgens een vliegende start in de competities. Clough bewees daarmee dat het niet vanzelfsprekend is dat alcohol een slechte basis is voor handelen. Maar stap er niet mee achter het stuur of op je fatbike. Van Brian C is ook de quote: do not send flowers on my funeral but do it when I am still alive.
Clough hoort wat mij betreft in het rijtje Happel, Mourinho, Hans Kraay senior en Wiel Coerver.
Terwijl de vrienden van Feyenoord in hun handen wrijven vanwege instromende gelden, in muntjes zou de Kuip tot de eerste ring makkelijk gevuld kunnen worden, likt de selectie haar wonden na 2 rampzalige oefenwedstrijden tegen de zuiderburen. Blokband en Co spelen Dagobert Duck terwijl de technische staf 24/7 nadenkt over hoe de competities beter te starten dan de afgelopen 2 jaar.
Beelen, vorig jaar al iets teruggevallen zal nu allicht meer dan een half jaar aan de kant zitten. Maar hij zal er sterker uit terugkomen. Jongemannen van Varkenoord zullen opstaan om de leemte te vervullen en zou Zerrouki zich kunnen ontpoppen als de Algerijnse Israel.
Aangezien van mijn voorspellingen in de vorige aflevering er slechts 1 tot nu toe is uitgekomen (Evenepoel stapte af in de tour) waag ik me nog niet aan nieuwe. Arme Remco, nu al een groot kampioen, die de last van België draagt de volgende Tour-winnaar van dit in facto niet bestaande land te zijn na Lucien van Impe. Hij was na zijn val eind vorig jaar nog niet fit genoeg om de Grand Boucle uit te rijden. Dat Anderlecht slecht draait helpt ook niet voor de moraal en zijn half-bekering tot de Islam wordt hem ook niet in dank afgenomen in het overbeschaafde Vlaanderen. Succes en sterkte Remco en Thomas bij het herstel voor het betere. Nu ja Bibi N. heeft ook iets verkeerds gegeten lees ik op X.
De VVKD (Voorlopig Verwachte Kampioensdatum) blijft 21 maart 2026. De eerste dubbel deze eeuw lonkt ook en dat zou tot feestelijk gestoord trauma kunnen leiden bij oudere supporters als Sportdwaas.
Oh ja en met al die centjes die niet terug gaan naar de Vrienden van Feyenoord en de backoffice, gewoon Goes, Meerdink en van mijn part Cyril Dessers terughalen (kan deze half-belg toch nog iets goedmaken wat Union en Kaa poogden te breken).
Vanuit de Supporters Vereniging Feyenoord Amsterdam Oost gaat onze erkentelijkheid uit naar het stadsbestuur Amsterdam Spaarndammerbuurt voor het eren van onze Peter Houtman. Een mooiere plek dan de Peter Houtmankade is er niet in 020 (gebruikt iemand dit kengetal ooit nog?). Passende straten voor Joop van Daele, IJzeren Rinus en Don Leo Beenhakker worden gezocht in Rotterdam, Heerenveen (Don Leo plantsoen), Zaragoza (carrer de Don Beenhakker) en Madrid (Avenida Don Leo sin copa con orejas grandes).
De open dag was weer mooi met een zwangere Masha, Lee T en een uitgebreide selectie. Hopelijk blijft Bullaude en iedereen gezond.
Recept:
Voor Paxsaio's moeder!
Panisse de Marseille
Ingrediënten 4 blikjes knakworst 250 gram kikkererwtenmeel een flinke scheut olijfolie peper en zout Knoflooksaus Bereiding:
Haal de knakworstjes uit het blik en maak de 4 blikjes goed schoon. Vermeng de 250 gram kikkererwtenmeel met peper en zout en 500 ml koud water met een flinke scheut lekker olijfolie. Verwarm de massa 11 minuten en roer met een houten lepel (hoofd erbij houden). Stort de massa in de lege blikjes en laat deze een nacht in de ijskast staan.
De volgende dag, als er trek ontstaat, maak je de knakworstjes warm en zet de frituur aan met plantaardige olie of frituurvet.
Stort de Panisse uit de blikjes en snijdt er plakken uit van 0.5 cm (of daaromtrent). Frituren op 180 graden en uit laten lekken op keukenpapier.
Knakworstjes met mayo en ketchup en de panisse met knoflooksaus op tafel zetten.
Lekker met bier, cola en risé. Smakelijk!
Haiku (permisi Pedro del Norte)
Rabo weg van Mast
Dan is er nu weer ruimte
Voor het echte werk
De leesportefeuille (nieuw)
Sportdwaas leest gemiddeld 10 boeken tegelijk en permanent. 7 ervan egt hij tussentijds aan de kant omdat hij er niet doorheen komt. In de volgende 3 titels is hij inmiddels zo ver gevorderd dat er een aanbeveling volgt:
1. Alexander de Grote van Quintus Curtius Rufus in een vertaling van Julius Roos (ISBN 978 90 4856 764 5 - ebook ISBN 978 90 4856 764 2)
2. Leven en Dood van Lev Tolstoi. Een soort scheurkalender in boekvorm met filosifische bespiegelingen van hemzelf, tijdgenoten en voorgangers.
3. Gangster met Moraal van Anèstos (Ab) Soukeras. Een lezenswaardige schelmenautobiografie van een Grieks adoptiebabytje dat verzeild raakt op het verkeerde pad maar toch het geluk zal vinden in een deugdzaam vaderschap maar voor het zover is een kijkje in de wereld van seks-, drugsverslaving en criminaliteit. Een uitstekend geredigeerd boek (ISBN 978 9083 538 228)
Sportdwaas is linksbenig, gescheiden, steunde Feyenoord als kameraadje en wandelt onder de zegen van de Apostel Jacobus de Meerdere (Santiago) en heeft van alles verstand...
www.sportdwaas.blogspot.com @sportdwaas ©sportdwaas Niets uit deze uitgave mag op welke wijze dan ook geheel of gedeeltelijk worden verveelvoudigd of openbaar gemaakt zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Sportdwaas |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
We gaan le Panisse de Marseille proberen, maar even vergetend dat stad en smaak niet altijd samenhangend zijn. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Met knakworst? Ik vond deze beignets nooit lekker |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Misschien ligt de nieuwe Sportdwaas vanmiddag wel weer in de bus. Ik hoop het, misschien wel met veel dingen over Arabieren en niet nagekomen afspraken, met een bijpassend receptje. :) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Bonen, linzen, humus en iets met schaap? |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
quote: En dan waarschijnlijk met een olijke kwinkslag naar de haardracht Malacia. Zo is Sportie ook wel weer. |
|
|
|
|
|