|
|
CobusIII
|
|
|
 Casper Tengstedt is geboren op 1 juni in 2000. Het is een Deens voetballer die sinds januari 2023 uitkomt voor SL Benfica. Tengstedt is een aanvaller.
Tengstedt is de zoon van ex-voetballer Thomas Tengstedt. Hij genoot een deel van zijn jeugdopleiding bij Viborg FF, de club waar zijn vader van 1998 tot 2009 in het eerste elftal speelde. Later stapte hij over naar FC Midtjylland.
In het seizoen 2019/20 leende Midtjylland hem uit aan het tweede elftal van 1. FC Nürnberg II, dat uitkwam in de Regionalliga Bayern. In tien competitiewedstrijden scoorde hij er vijf keer. Het seizoen daarop werd hij uitgeleend aan de Deense eersteklasser AC Horsens. In de reguliere competitie kwam hij niet tot scoren voor Horsens. In de play-downs scoorde hij daarentegen drie keer in negen wedstrijden: op de tweede speeldag zorgde hij er met twee goals tegen SønderjyskE voor dat een 2-1-achterstand nog in een 2-3-zege werd omgebogen, op de achtste speeldag opende hij de score in het 1-1-gelijkspel tegen Aalborg BK. Op 11 november 2020 scoorde hij ook twee keer in de 2-4-bekerzege tegen VSK Aarhus, waardoor Tengstedt het seizoen 2020/21 afsloot met vijf doelpunten in alle competities.
Na afloop van het seizoen 2020/21 maakte Tengstedt op definitieve basis de overstap naar Horsens, ondanks het feit dat de club naar de 1. division was gedegradeerd. In zijn tweede seizoen verdrievoudigde Tengstedt zijn doelpuntentotaal voor Horsens: in de reguliere competitie stond hij veertienmaal aan het kanon, in de play-offs – waarin Horsens ongeslagen bleef en van de vierde naar de eerste plaats sprong – scoorde hij eenmaal. Horsens kroonde zich uiteindelijk tot kampioen van de 1. division.
Tengstedt speelde in het seizoen 2022/23 nog drie competitiewedstrijden mee met Horsens in de Superligaen, maar in augustus 2022 verliet hij de club voor Rosenborg BK, dat toen vierde stond in de Eliteserien. De club eindigde uiteindelijk derde in de Noorse hoogste divisie, mede dankzij de vijftien goals in veertien competitiewedstrijden van Tengstedt.
In februari 2023 versierde hij een transfer naar SL Benfica, waar hij een contract tot medio 2028 ondertekende.[5] Benfica telde zeven miljoen euro voor hem neer, een bedrag dat door bonussen nog kan oplopen tot tien miljoen euro.

'Feyenoord richt vizier op Tengstedt als nieuwe spits'
Feyenoord heeft zijn pijlen gericht op Casper Tengstedt als mogelijke aanwinst voor de spitspositie. De Deense aanvaller staat onder contract bij Benfica, maar lijkt open te staan voor een vertrek nu zijn perspectief op speeltijd in Lissabon onzeker is. De Rotterdammers oriënteren zich nadrukkelijk op versterking in de voorhoede en zien in Tengstedt een haalbare optie. Het openingsbod is al neergelegd door de stadionclub. Dit meldt Feyenoord Transfermarkt op X.
De 25-jarige Tengstedt speelde vorig seizoen op huurbasis bij Hellas Verona in de Serie A en maakte daar zes doelpunten in 25 competitiewedstrijden. Eerder kwam hij uit voor onder meer Rosenborg, waar hij indruk maakte met een hoog doelpuntengemiddelde in de Noorse Eliteserien. Benfica nam hem in januari 2023 over voor zeven miljoen euro en tekende een contract tot medio 2028, maar na wisselende optredens in Portugal werd hij tijdelijk gestald in Italië.
Tengstedt geldt als een beweeglijke centrumspits met oog voor de combinatie en een neusje voor de goal. Zijn huidige marktwaarde bedraagt volgens Transfermarkt zes miljoen euro. Bij Feyenoord zou hij in beeld zijn als alternatieve spitsoptie naast Julián Carranza en Ayase Ueda, met het oog op de brede inzetbaarheid in zowel de Eredivisie als de voorrondes van de UEFA Champions League.

Tengstedt begon zijn carrière in de jeugd van FC Midtjylland en maakte daarna stappen via clubs als AC Horsens, Rosenborg en uiteindelijk Benfica. Hij heeft ervaring in meerdere Europese competities en speelde interlands voor Denemarken Onder 17, Onder 19 en Onder 21. In totaal was hij in zijn loopbaan goed voor 84 doelpunten in 207 officiële wedstrijden.
Feyenoord wil extra spits toevoegen aan selectie
Tengstedt is niet de eerste optie van Feyenoord. De Rotterdammers zochten eerder al concrete toenadering voor El Bilal Touré, maar Atalanta staat momenteel nog niet open voor een huurdeal. Op Manfred Ugalde werd een eerste bod gedaan. Vanwege de problematiek in Rusland stond intern niet iedereen te springen om zaken te doen met Spartak Moskou. Tengstedt is de volgende optie voor de stadionclub en is wel per direct beschikbaar.
https://youtu.be/UFGpRa7XPgk?si=scwc-bUYnhwXnQcc
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 juli 2025 door CobusIII -- |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Schijnt dus ook al onderweg te zijn naar ons als nieuwe spits volgens Portugese media. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Wat voor soort spits is het Fysiek technisch, killer , Met welke spits kun je hem vergelijken ? Kan niet veel zien op zijn filmpje |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 - 17:42 schreef piet de paler het volgende:Wat voor soort spits is het Fysiek technisch, killer , Met welke spits kun je hem vergelijken ? Kan niet veel zien op zijn filmpje AI-overzicht
De naam Casper, ook wel gespeld als Kasper, heeft als betekenis "schatbewaarder" of "brenger van schatten". De naam is afgeleid van het Perzische woord "kandschwar", dat "schatbewaarder" betekent. Het is ook de naam van een van de drie wijzen uit het oosten die Jezus bezochten, wat de naam een historische en religieuze betekenis geeft.
Kan je hier wat mee Piet? |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 - 17:46 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] AI-overzicht De naam Casper, ook wel gespeld als Kasper, heeft als betekenis "schatbewaarder" of "brenger van schatten". De naam is afgeleid van het Perzische woord "kandschwar", dat "schatbewaarder" betekent. Het is ook de naam van een van de drie wijzen uit het oosten die Jezus bezochten, wat de naam een historische en religieuze betekenis geeft. Kan je hier wat mee Piet? het is dus een echte prijzenpakker Piet |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 - 17:46 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] AI-overzicht De naam Casper, ook wel gespeld als Kasper, heeft als betekenis "schatbewaarder" of "brenger van schatten". De naam is afgeleid van het Perzische woord "kandschwar", dat "schatbewaarder" betekent. Het is ook de naam van een van de drie wijzen uit het oosten die Jezus bezochten, wat de naam een historische en religieuze betekenis geeft. Kan je hier wat mee Piet? Nee hahaha niet echt...dus je weet het ook niet ? |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Hij is te vergelijken met Tomasson |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
Nou wat ik zie wordt ik wel blij van..mrja joetoep hè |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Van de Scandinavische spitsen die ik ken lijkt hij het meest op Haaland, puur omdat hij ook Noors is, en ik weinig noorse/Scandinavische spitsen ken😛
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 juli 2025 door bijft007 -- |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 - 18:06 schreef bijft007 het volgende:Van de Scandinavische spitsen die ik ken lijkt hij het meest op Haaland, puur omdat hij ook Noors is, en ik weinig noorse/Scandinavische spitsen ken😛 Het is een Deen |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Kantoona die vooral 18-22 jr spelers bekijkt was er 2-3 jaar geleden enthousiast over en vond het goeie talentvolle speler spelend voor Benfica nog bij rosenborg.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 juli 2025 door bijft007 -- |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
quote: Oww echt haha oeps 😭 hou het dan idd maar op Tomasson. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Lekker heb ik een heel topic klaar staan van deze speler, prima kap ik daar ook mee.. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 - 18:22 schreef RenatoBos het volgende:Lekker heb ik een heel topic klaar staan van deze speler, prima kap ik daar ook mee.. Gewoon doen maatje.
Sowieso netter met een openingspost met wat info van de speler |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 - 18:22 schreef RenatoBos het volgende:Lekker heb ik een heel topic klaar staan van deze speler, prima kap ik daar ook mee.. Sorry ik zal mijn reactie hier plakken over deze speler.
Deze jongen staat niet hoog in de pikorde. Aktürkoğlu en Pavlidis voor je hebben, werkt ook niet echt mee. Dan erbij toen deze jongen werd gehaald door Benfica, het merendeel was juist blij met hem. Naja.. het kan snel omdraaien 'een mening' natuurlijk. Maar dat hij niet kan voetballen, dat geloof ik dan ook weer niet. Over het algemeen kopen ze daar best goede spelers. Ze wisselen nog wel eens van trainer, wat ook soms niet mee werkt. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 - 18:22 schreef RenatoBos het volgende:Lekker heb ik een heel topic klaar staan van deze speler, prima kap ik daar ook mee.. Nee, ga vooral door. Ik wilde het risico niet lopen dat de deal op het laatst zou afketsen.. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Hoe kan ik dit topic verwijderen? |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 - 18:22 schreef RenatoBos het volgende:Lekker heb ik een heel topic klaar staan van deze speler, prima kap ik daar ook mee.. Ik zie nu pas dat jij altijd de spelertopics aanmaakt. Excuses. Ik heb geen enkele ambitie nog de skills om die taak van je over te nemen. Verwijder het topic maar. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Nee joh laat staan.. Als ik thuis ben zal ik hem wel ff naar je berichten kan je hem alsmje eerste post omwisselen als je dat goed vind.. Zodra er geruchten zijn maak ik altijd al een topic aan in m’n notities ben ik al gauw een half uurtje tot drie kwartier mee bezig dus vandaar dat ik zo bot reageerde |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 - 18:38 schreef RenatoBos het volgende:Nee joh laat staan.. Als ik thuis ben zal ik hem wel ff naar je berichten kan je hem alsmje eerste post omwisselen als je dat goed vind.. Zodra er geruchten zijn maak ik altijd al een topic aan in m’n notities ben ik al gauw een half uurtje tot drie kwartier mee bezig dus vandaar dat ik zo bot reageerde Bij Valente was je met 30 secondes klaar maat 😂 |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Haha ja klopt maar dat was om jou te pesten hè, denk maak hem aan dan komt ie op zeker niet je lieveling |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Heb je een bericht gestuurd Cobus.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: VI meld dat het nog niet rond is |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 - 23:28 schreef RenatoBos het volgende:[..] Haha ja klopt maar dat was om jou te pesten hè, denk maak hem aan dan komt ie op zeker niet je lieveling Hahaha ouwe pestkop. |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Het is voor mij pas officieel als ik een RenatoBos topic over hem zie. ;) |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Oh oh, nu niet overmoedig worden hè... |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
Feyenoord lijkt volgens betrouwbare berichtgeving dichtbij de komst van Casper Tengstedt. De 25-jarige Deense spits, die momenteel onder contract staat bij Benfica, wordt door de Rotterdammers beschouwd als een goede optie om de aanvalslinie te versterken. Deze analyse onderzoekt wat Tengstedt sportief zou kunnen betekenen voor Feyenoord, door zijn prestaties te vergelijken met die van de huidige spitsen: Ueda en Carranza.
Aanvallende statistieken
-Advertentie- 1e-screenshot-analyse Ten eerste valt op dat Tengstedt minder efficiënt is in het benutten van kansen dan Ueda, maar wel consistenter presteert dan Carranza. Waar Ueda uitblinkt met een opmerkelijk hoog doelpuntrendement (0,48 goals uit slechts 0,35 xG), scoort Tengstedt bijna precies volgens verwachting (0,39 goals uit 0,37 xG). Carranza daarentegen presteert ondanks een hogere xG (0,48) juist onder zijn verwachte waarde (0,39 goals). Tengstedt positioneert zich hiermee tussen beide spitsen in: minder klinisch dan Ueda, maar wel betrouwbaarder dan Carranza.
Het verschil in schotnauwkeurigheid is significant: Tengstedts 32,4% schoten op doel blijft ver achter bij Ueda's 42,9% en Carranza's 41,2%. Hoewel hij iets meer shot assists produceert (0,61 tegenover 0,55 bij Ueda en 0,49 bij Carranza), is dit verschil te minimaal om hem als duidelijk creatiever te bestempelen.
De balbehandeling van Tengstedt roept vragen op. Met 1,61 dribbelpogingen per 90 minuten probeert hij vaker iets te creëren dan Ueda (1,52) en aanzienlijk vaker dan Carranza (0,29). Echter, zijn lage dribbelsuccespercentage van slechts 41,4% - duidelijk onder Ueda's 54,5% en Carranza's 66,7% - suggereert dat veel van deze acties resulteren in balverlies.
Passingsstatistieken
2e-screenshot-analyse Met 15,29 passes per 90 minuten positioneert Tengstedt zich tussen Ueda's 10,71 en Carranza's 16,50 passes, wat een gemiddelde betrokkenheid in de opbouw suggereert. Zijn passnauwkeurigheid van 71,4% blijft echter achter bij zowel Ueda (78,7%) als Carranza (75,7%), wat wijst op een zekere slordigheid in zijn spelverdeling.
Opvallend is Tengstedts neiging om vaker naar het laatste derde te spelen dan zijn concurrenten, met 1,83 passes naar de eindzone tegenover 0,69 bij Ueda en 1,37 bij Carranza. Dit onderstreept zijn ambitie om direct gevaar te creëren, al gaat dit wel ten koste van precisie. Slechts 54,5% van deze passes is succesvol, terwijl Ueda op dit gebied uitblinkt met 70% succesratio.
De voorwaartse speelstijl van Tengstedt wordt verder bevestigd door zijn 3,54 voorwaartse passes per wedstrijd, wat vergelijkbaar is met Carranza's 3,42 en aanzienlijk hoger dan Ueda's 1,31. Interessant is dat hij deze passes met 59,4% succes afwerkt, wat beter is dan Carranza's 48,6% maar net iets minder dan Ueda's 57,9%. Dit patroon zet zich voort in de achterwaartse passes, waar Tengstedt met een opmerkelijke 91,9% succespercentage zowel Ueda (80,9%) als Carranza (83,3%) overtreft.
De statistieken schetsen het beeld van een speler die meer betrokkenheid toont in de opbouw dan Ueda, maar iets minder dan Carranza. Zijn hogere aantal ontvangen passes (11,91) in vergelijking met Ueda (8,63) toont aan dat hij zich vaker aanspeelbaar maakt. Dit wijst erop dat hij actiever deelneemt aan het spel dan Ueda.
Defensieve statistieken
3e-screenshot-analyse Tengstedt blinkt defensief uit als meest efficiënte van het drietal. Met een indrukwekkend succespercentage van 62,5% in defensieve duels overtreft hij zowel Ueda (56,7%) als Carranza (47,8%) aanzienlijk. Hoewel hij met 2,22 defensieve duels per wedstrijd minder vaak in actie komt dan Carranza (4,49), is hij wel actiever dan Ueda (2,07).
Een andere opmerkelijke statistiek is waar hij de bal veroverde: maar liefst 66,7% van zijn balveroveringen vindt plaats op de vijandelijke helft, tegen 51,7% bij Ueda en 52,9% bij Carranza. Dit toont aan dat Tengstedt niet alleen vaker de bal wint, maar dat ook nog eens doet in voor de tegenstander gevaarlijke zones. Zijn vermogen om hoog op het veld te veroveren kan voor Feyenoord een belangrijk wapen zijn bij het omschakelen.
Afsluitend perspectief Tengstedt vertegenwoordigt een duidelijk ander spits profiel dan wat Feyenoord momenteel in huis heeft. Waar Ueda uitblinkt in afronding maar beperkt is in algemene spelbetrokkenheid, brengt de Deen een bredere inzet: meer beweging, betere pressing en grotere betrokkenheid bij de opbouw. Zijn statistieken uit de Serie A, een competitie van hoger niveau dan de Eredivisie, suggereren dat zijn rendement in Nederland mogelijk kan verbeteren. Toch blijft de essentie dat Tengstedt op basis van statistieken geen grote upgrade is, zoals Rômulo Cardoso en Manfred Ugalde dat wel zouden zijn. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
moeten we deze jongen wel binnen willen halen ? |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 juli 2025 door CobusIII -- |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
stukje uit de vi analyse
Veelzeggend is bovenstaand moment waarin Tengstedt te laat de passlijn naar de controleur van Olympique Marseille afschermt, waardoor de tegenstander van Benfica ontsnapt aan de eerste druk. In de voorbereiding van Feyenoord is precies dit te vaak gebeurd in de wisselwerking tussen Ayase Ueda en Sem Steijn. Op het eerste oog lijkt Tengstedt geen speler die dat probleem gaat oplossen door verdedigend met energie te smijten. Geen wonder dat hij nooit het vertrouwen heeft gewonnen van Schmidt.
Conclusie Casper Tengstedt is een spits die nooit de belofte heeft ingelost van een geweldig halfjaar bij Rosenborg. In een dominant elftal is hij een aanvaller die makkelijk scoort, door bovengemiddeld goed af te werken. De hoop van Feyenoord zal zijn dat die kwaliteiten in De Kuip weer naar boven komen. Zoals de bereidheid van Tengstedt om gaten te trekken misschien handig kan zijn voor Sem Steijn. Toch investeert Feyenoord niet in een complete spits die boven alle twijfel zal zijn verheven. Daarvoor is de bijdrage van Tengstedt in het meevoetballen en verdedigen te beperkt. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
zijn analyses vallen niet mee , is weer een gok van 6 a 7milj , we werden lekker gemaakt met een spits als toure maar het wordt tengstedt waar van we maar moeten hopen of het een versterking is |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dat was bij Touré ook zo geweest |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Tis je toch gelukt cobus👍👊 |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Doet ie ook nog eens iets nuttigs |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Misschien wordt Ueda wakker |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Good job Cobus, is Bossie ook weer blij 😏 |
|
|
|
|
ras
|
|
|
Wordt Casper Tengstedt niet betrokken in een deal met Hadj Moussa? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Was ergens wel rumoer over, maar Feyenoord vindt sowieso de biedingen te laag |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 - 17:46 schreef Leon FR1908 het volgende:[..] AI-overzicht De naam Casper, ook wel gespeld als Kasper, heeft als betekenis "schatbewaarder" of "brenger van schatten". De naam is afgeleid van het Perzische woord "kandschwar", dat "schatbewaarder" betekent. Het is ook de naam van een van de drie wijzen uit het oosten die Jezus bezochten, wat de naam een historische en religieuze betekenis geeft. Kan je hier wat mee Piet? LOL
Toch wel handig dat AI. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Goede uitleg in VI, wat voor soort speler hij is. En waarom hij niet tot scoren kwam bij vorige werkgever ( weinig balbezit ) Ben benieuwd |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Filmpjes zeggen niet alles maar je ziet wel dat hij comfortabel is met afronden. Hij is redelijk snel, dus ook in de omschakeling te gebruiken. Daarnaast heeft hij weinig tijd nodig in de zestien. Dat hij in Portugal en Italië niet echt is doorgebroken kan meer oorzaken hebben. Wellicht dat hij beter past binnen de Nederlandse cultuur. We gaan het zien. |
|
|
|