|
|
RenatoBos
|
|
|

Jordan Bos is geboren op 29 oktober in 2002 in Melbourne. Het is een Australische voetballer die sinds 2023 onder contract ligt bij KVC Westerlo.
Bos sloot zich in 2016 aan bij de jeugdacademie van Melbourne City. Eerder speelde hij ook bij Hoppers Crossing SC. In september 2021 ondertekende hij bij Melbourne City een contractverlenging tot 2025. Op 27 november 2021 maakte hij zijn officiële debuut in het eerste elftal van de club: op de tweede competitiespeeldag liet trainer Patrick Kisnorbo hem in de 81e minuut invallen.
In zijn eerste seizoen in het eerste elftal, waarin Bos naast dertien competitiewedstrijden ook zes groepswedstrijden in de AFC Champions League speelde, kroonde Bos zich meteen tot landskampioen. Ook in het seizoen 2022/23, waarin Bos een vaste waarde was onder Kisnorbo en diens opvolger Rado Vidošić, werd Melbourne City kampioen.
In mei 2023 ondertekende hij een vierjarig contract bij de Belgische eersteklasser KVC Westerlo.

'Feyenoord zet door voor Bos: persoonlijk akkoord bereikt'
Feyenoord heeft een belangrijke stap gezet in de poging om Jordan Bos binnen te halen. De Rotterdammers hebben inmiddels een persoonlijk akkoord bereikt met de Australische linksback, zo blijkt dinsdagavond uit berichtgeving van Feyenoord Transfermarkt op X. Alleen de clubs moeten het nu nog eens worden over de definitieve afkoopsom.
KVC Westerlo, waar de 22-jarige Bos momenteel onder contract staat, heeft recent een nieuw bod van Feyenoord ontvangen. De Belgische club hapt nog niet direct toe, maar de onderhandelingen verlopen constructief. De verwachting is dat de partijen elkaar spoedig vinden en de transfer kan worden afgerond.

Jordan Bos speelt sinds de zomer van 2023 voor KVC Westerlo, dat hem destijds overnam van Melbourne City. De 1,80 meter lange linksback ligt nog tot medio 2027 vast in België. Bos is international van Australië en speelde tot dusver negentien interlands, waarin hij eenmaal tot scoren kwam. Zijn actuele marktwaarde wordt op 2,7 miljoen euro geschat.
Feyenoord beschikt op dit moment alleen over Gijs Smal als linksback. Quilindschy Hartman vertrok deze zomer naar de Premier League en ook Hugo Bueno is niet langer actief in De Kuip. Eerder probeerden de Rotterdammers Bjorn Meijer over te nemen van Club Brugge, maar die transfer ketste af. Met het aantrekken van Bos wil Feyenoord de linksachterpositie dubbel bezetten in aanloop naar het nieuwe seizoen.
https://youtu.be/Z-DVRa7ARhU?feature=shared
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 juli 2025 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Overigens geen familie van me.. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
quote: Eigenlijk jammer.
Toch welkom. We kunnen altijd een extra linksbackie gebruiken. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Veel geld voor een speler die vorig jaar 33 wedstrijden heeft gemist vanwege blessures.
Ik vind je het onbegrijpelijk om hier geld aan uit te geven. Smal en Bos. Ik vind het echt heel mager als backs.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 juli 2025 door MMM -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Bedankt voor je positieve reactie. 😅
Ik ken de kwaliteiten van de speler niet, dus laat me graag verrassen
Ik vind het bizar elke keer alle blessure mee te tellen bij spelers Maar goed. Zal wel angst zijn
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 juli 2025 door Stylzz -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ja ach, ik snap dat sommigen het misschien vervelend vinden dat ik niet altijd positief ben. Maar ik zet neer wat ik ook echt vind. Watanabe lijkt mij een versterking. Van den Berg, mocht hij toch nog komen, ook.
Maar Bos. 3 blessures vorig jaar, 33 wedstrijden (land en club) gemist. Bij Westerlo vorig jaar maar 1 keer linksback in de wedstrijden dat hij speelde. Ik heb echt mijn twijfels. Plus Smal vind ik middelmaat. Dus qua linksback positie heb ik er geen lekker gevoel bij.
En als ik over x maanden er volledig naast zit, ben ik zelf de eerst die mijn berichtje naar boven haalt. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik vindt gewoon lastig oordelen als je iemand nooit hebt zien spelen. D blessures. Dat kan gebeuren. Vind ik |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
De medische staf van Feyenoord is natuurlijk achterlijk. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Nou ja. Met Nieuwkoop en Stengs al problemen binnen gehaald. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Ja. Goed voorbeeld want Nieuwkoop was dus bij zijn vorige club nooit stuk. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
op de filmpjes zie je wel dat hij redelijk snel is makkelijk beweegt , makkelijk loopt is handig aan de bal , verdedigend krijg je er geen hoogte van
mag hopen dat ze deze jongen uitvoerig gevolgd hebben wat lastig zat geweest is omdat hij zo veel geblesseerd was |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Maar bij Feyenoord zelf wel. Dan zouden al helemaal de alarmbellen af moeten gaan.
En tuurlijk heb je pech blessures. Maar Nieuwkoop had toen al voornamelijk spierblessures. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
hoop wel dat hij veel beter is dan smal , wat ook nodig is op die positie anders is 5milj veel geld |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 23 juli 2025 - 11:58 schreef MMM het volgende:[..] Maar bij Feyenoord zelf wel. Dan zouden al helemaal de alarmbellen af moeten gaan. En tuurlijk heb je pech blessures. Maar Nieuwkoop had toen al voornamelijk spierblessures. Tuurlijk. Maar 5 is tegenwoordig niet veel meer he. Andere speler dan Smal. Dus afwisselen mogelijk Ik vind Smal trouwens minder matig dan jij |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op woensdag 23 juli 2025 - 11:58 schreef MMM het volgende:[..] Maar bij Feyenoord zelf wel. Dan zouden al helemaal de alarmbellen af moeten gaan. En tuurlijk heb je pech blessures. Maar Nieuwkoop had toen al voornamelijk spierblessures. voordat nieuwkoop naar belgie vertrok was hij al een blessure geval , belgie bleef hij fit misschien omdat dat zijn niveau is , blijft een ongelofelijke domme aankoop om terug te halen en nu zit je er weer mee |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
quote:Op woensdag 23 juli 2025 - 12:02 schreef kenny het volgende:[..] voordat nieuwkoop naar belgie vertrok was hij al een blessure geval , belgie bleef hij fit misschien omdat dat zijn niveau is , blijft een ongelofelijke domme aankoop om terug te halen en nu zit je er weer mee Achteraf hele slechte aankoop geweest. Begon al met die pijnlijk rode kaart die dure punten kostte. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 23 juli 2025 - 12:06 schreef netsurfer het volgende:[..] Achteraf hele slechte aankoop geweest. Begon al met die pijnlijk rode kaart die dure punten kostte. Maar is toch gewoon als back-up gehaald. Heeft helaas veel meer moeten spelen dan ons lief was |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op woensdag 23 juli 2025 - 12:07 schreef Stylzz het volgende:[..] Maar is toch gewoon als back-up gehaald. Heeft helaas veel meer moeten spelen dan ons lief was is een heel domme aankoop geweest , je wist buiten zijn blessure leed ook dat hij het niveau niet aan kon waarom haal je zo iemand dan terug ?? |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote:Op woensdag 23 juli 2025 - 12:01 schreef Stylzz het volgende:[..] Tuurlijk. Maar 5 is tegenwoordig niet veel meer he. Andere speler dan Smal. Dus afwisselen mogelijk Ik vind Smal trouwens minder matig dan jij Is zo. De angst van vorig jaar zomer, bij alle clubs, rondom de zaak Diarra is gauw verdwenen. Er worden overal weer bizarre bedragen uitgegeven.
Ik vond Smal zijn beste potjes vreemd genoeg op het middenveld haha
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 juli 2025 door MMM -- |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
is zo'n Tagliafico geen betere optie ?en is tranfervrij en heeft de nodige ervaring , bos heeft het laatste half jaar niet gespeeld |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Je vraagt het je soms serieus af. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op woensdag 23 juli 2025 - 11:58 schreef MMM het volgende:[..] Maar bij Feyenoord zelf wel. Dan zouden al helemaal de alarmbellen af moeten gaan. En tuurlijk heb je pech blessures. Maar Nieuwkoop had toen al voornamelijk spierblessures. In dit geval ook spierblessures, maar als je het niet opbouwt en te snel wilt ook een gebed zonder einde. Heb het zelf ondervonden met mijn hamstrings, te snel willen en kwam elke keer weer terug. Van ellende maar wat met gewichten en bovenlichaam gaan doen en na een jaartje weer wat gaan lopen en geen vuiltje meer aan de lucht.
https://www.transfermarkt.nl/jordan-bos/verletzungen/spieler/855731 |
|
|
|
|
PieterBos
|
|
|
quote:Op woensdag 23 juli 2025 - 12:10 schreef kenny het volgende:[..] is een heel domme aankoop geweest , je wist buiten zijn blessure leed ook dat hij het niveau niet aan kon waarom haal je zo iemand dan terug ?? Heeft anders onder slot een aantal prima potten gespeeld. Slechte wedstrijden er uit plukken en doen of dat standaard is is zo goedkoop |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Haha. Straks ga je ook nog zeggen dat hij als rechtsbuiten bruikbaar was. Het is in jouw geval goede wedstrijden er uit plukken en doen of dat de standaard is.
Nieuwkoop is gewoon een gigantische flop geweest. Wat is er zo moeilijk aan om dat toe te geven? |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op woensdag 23 juli 2025 - 14:37 schreef PieterBos het volgende:[..] Heeft anders onder slot een aantal prima potten gespeeld. Slechte wedstrijden er uit plukken en doen of dat standaard is is zo goedkoop hij heeft inderdaad 2 of 3 goede wedstrijden gespeeld , de rest was zwaar ondermaats , deze jongen heeft het niveau niet en probeert te compenseren door tomeloze inzet waardoor hij weer geblesseerd raakt voor hem en voor ons het beste als deze jongen een niveautje lager gaat spelen |
|
|
|
|
PieterBos
|
|
|
quote:Op woensdag 23 juli 2025 - 15:16 schreef kenny het volgende:[..] hij heeft inderdaad 2 of 3 goede wedstrijden gespeeld , de rest was zwaar ondermaats , deze jongen heeft het niveau niet en probeert te compenseren door tomeloze inzet waardoor hij weer geblesseerd raakt voor hem en voor ons het beste als deze jongen een niveautje lager gaat spelen Ik zou de wedstrijden nog maar eens nakijken als ik jou was. Zijn er een stuk meer. Die 2/3 zijn excellente wedstrijden denk aast de 6-0 tegen 020 en een wedstrijd tegen PSV als bestrijker cd hele rechterflank en als rechtsbuiten |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Maar dit is een discussie over een speler die nooit voor de basis gehaald is? |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Jullie gaan toch niet het nog bijna maagdelijke Jordan Bos topic gebruiken voor heftige Nieuwkoop discussies? :) |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Tja nieuwkoop is beter dan duurkoop zei moeder vroeger altijd. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Tja nieuwkoop is beter dan duurkoop zei moeder vroeger altijd. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Mentaal zal het wel goed zitten... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
kenny
|
|
|
welkom , al hoop ik niet dat hij een nieuwkoop 2.0 wordt |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Ik heb hier niet zo'n goed gevoel over. Lijkt mij een beetje een blinde. Heel veel drive, weinig overzicht. Zodra hij binnen 35 meter van het doel van de tegenstander is, gaat hij voor een doelpoging. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dan moet je wel al veel van m gezien hebben? |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote: Heb ik niet nodig... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Ik hoop natuurlijk dat het een cultheld wordt. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
als je zijn data kijkt heeft hij weldegelijk kwaliteit maar moet er zeker ook nog het een en ander bijgeschaafd worden , grootste minpunt is dat hij zeer blessure gevoelig is , ik begrijp eigenlijk niet dat je zoveel geld wil uitgeven aan een speler die blessure gevoelig is , nog niks bewezen heeft en waar je nog aan moet bijschaven laten we het beste er maar van hopen maar een logische keuze is het totaal niet
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 juli 2025 door kenny -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Er is afgelopen seizoen gewoon iets mis gelopen en met spierblessuren te maken gekregen. Zoiets hoeft dan toch niet gelijk een chronisch iets te zijn, buiten een blindedarm operatie daarvoor eigenlijk gewoon fit. Zie daar nou niet direkt een probleem in. |
|
|
|
|
PieterBos
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Met Jordan Bos heeft Feyenoord een back voor de buitenbaan aangetrokken. Want de Australische linkspoot met Nederlandse roots is bij Westerlo op zijn best als hij er zo vaak mogelijk overheen mag denderen. Analyse van een aanvalswapen met defensieve vraagtekens.
Een opvallend gegeven: de man die de linksbackpositie bij Feyenoord moet gaan invullen, speelde vorig seizoen zelden als... linksback. Door twee ongelukkig getimede blessures, een sterke ontwikkeling bij concurrent Tuur Rommens (die ook even op de Feyenoord-radar stond) en een trainer die van een systeem met wingbacks terugging naar een 4-3-3, speelde Bos na de winterstop veelal als linksbuiten bij Westerlo.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 juli 2025 door MMM -- |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Aanvallend backie dus, wat dat aangaat beetje op voorhand wat Spanjaard ook was,, qua kwaliteiten gaan we het meemaken allemaal straks
Wel goed want lijken beiden anders qua invulling smal en bos, trainer wat anders te kiezen ook straks
Succes Jordan!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 25 juli 2025 door bijft007 -- |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op vrijdag 25 juli 2025 - 11:21 schreef VVout het volgende:Er is afgelopen seizoen gewoon iets mis gelopen en met spierblessuren te maken gekregen. Zoiets hoeft dan toch niet gelijk een chronisch iets te zijn, buiten een blindedarm operatie daarvoor eigenlijk gewoon fit. Zie daar nou niet direkt een probleem in. ik zie er geen probleem in ik vind het zonde je ziet toch liever een back komen die er gelijk staat een versterking is en vooral beter is dan Smal , daarbij niet erg logisch dat je eerst meijer afkeurt op zijn blessure gevoeligheid en dat je dan wel Bos binnenhaalt , afgaand op de youtube filmpjes heeft hij zeker kwaliteiten , zorgelijk is zijn blessure gevoeligheid , zoals ik al zij laten we het beste er maar van hopen |
|
|
|