BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Jordan Bos topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 september 2025 - 13:19   quote  deeplink  
Bos geniet van droomstart bij Feyenoord: ''Het is ongelooflijk hier te zijn''

IMG-0730.webp

Jordan Bos maakte deze zomer de overstap naar Feyenoord en heeft zijn eerste wedstrijden in De Kuip inmiddels achter de rug. De Australische linksback vertelt over zijn achtergrond, de ontvangst in Rotterdam en zijn ambities bij de stadionclub.

''Ik ben opgegroeid in Australië'', begint de aanwinst in gesprek met Hand in Hand Magazine. ''Mijn vader is Nederlander, hij groeide op in het oosten van Nederland, in Twente. Hij is trouwens geboren in Dordrecht maar hun gezin verhuisde destijds naar de Twentse regio vanwege zijn werk. Mijn moeder groeide ook op in Australië maar haar ouders zijn Italiaans. Mijn broer en ik hebben het profvoetbal gehaald, ik heb een oudere zus van 24 en een jongere broer van 20. Mijn broer is ook profvoetballer geweest en heeft net een transfer gemaakt naar Mainz.''

De linksback begon zijn carrière in Melbourne. ''Daar ben ik in de jeugd begonnen en ik kende daar direct mijn eerste profcontract. In het eerste seizoen dat ik er was, werden we kampioen. In het tweede seizoen daarna ook. Twee seizoenen daar kampioen geworden, dat was een goede start.''

In 2023 maakte Bos de stap naar Europa door te tekenen bij KVC Westerlo. ''Als je opgroeit in Australië en je wordt profvoetballer, dan is het voor iedere speler een droom om ooit in Europa te spelen. De Australische competitie is niet zo sterk als de competities in Europa. Dus ook ik wilde een transfer maken naar Europa. Gelukkig kreeg ik die kans.''

Bij Westerlo maakte hij kennis met het Belgische voetbal. ''Je speelde in Westerlo in 't Kuipje, een mooie opmaat naar De Kuip? Ja! Het is grappig hoe alles zo uitkomt. Westerlo is natuurlijk niet zo groot als Feyenoord, maar het is net als een volksclub. Er zijn veel raakvlakken. Het is prachtig en uniek om nu in deze grote Kuip te mogen spelen.''

Zijn overstap naar Feyenoord voelt als de vervulling van een jongensdroom. ''Toen ik jong was, keek ik veel naar het Nederlands voetbal, en ik dus ook. Onze hele familie is fan van Feyenoord. Zij vinden het geweldig dat ik nu voor de club speel. Veel familie woont nog steeds in Rotterdam, sommigen op tien minuten van het stadion. Ik woon nu zelf ook met mijn vriendin in Rotterdam, een prachtige stad. Als jong jongetje liep ik al in een Feyenoord-shirt. Het is bizar om nu dat echte Feyenoord-shirt om de schouders te hebben. Als klein jongetje droomde ik daar al van.''

De ontvangst in Rotterdam was hartelijk, zo vertelt hij. ''Hartverwarmend en zeer gastvrij, iedereen is zeer behulpzaam geweest en maakte mijn verplaatsing gemakkelijk. Ook de technische staf zorgde ervoor dat ik me snel kon settelen. Met de spelers in het team klikt het meteen goed, dus het voelt allemaal erg goed.''

Bos is de zevende Australiër ooit in Feyenoord 1. ''Oef… Ik weet van Luke Wilkshire en Brett Emerton, maar wie nog meer…?'' lacht hij. Brad Jones, Brett Holman, Dave Mitchell en Stephen Laybuut speelde ook voor Feyenoord. ''Oké, ik ben trots om dan de zevende Australiër in het rood-wit te zijn.''

Ambitie bij Feyenoord

Tot slot spreekt Bos zijn ambities uit in De Kuip. ''Ik wil nu vooral kampioen worden met Feyenoord. Persoonlijk hoop ik natuurlijk een goed en succesvol seizoen te spelen met veel assists en doelpunten. Mocht ik straks een kans krijgen om een transfer te maken, dan zou dat in de verre toekomst een mooie optie zijn. Maar mijn focus ligt nu helemaal bij Feyenoord en het kampioenschap. Het is ongelooflijk hier te zijn.''
Nikay
 Nikay - donderdag 04 september 2025 - 17:40   quote  deeplink  
In de jaren negentig speelde Aurelio Vidmar een seizoen bij ons,de achtste Australiër.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 04 september 2025 - 20:00   quote  deeplink  
Scherp van je Nikay..en welkom op het forum..
MightyAce
 MightyAce - donderdag 04 september 2025 - 20:10   quote  deeplink  
+1, welkom Nikay!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 05 september 2025 - 22:12   quote  deeplink  
+2 welkom
MightyAce
 MightyAce - woensdag 17 september 2025 - 20:26   quote  deeplink  
Hotseknots
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - woensdag 17 september 2025 - 20:30   quote  deeplink  
Mooi staaltje hoor
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 17 september 2025 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2025 - 20:26 schreef MightyAce het volgende:
Hotseknots
Wat heeft hij nou ineens misdaan ?
MightyAce
 MightyAce - woensdag 17 september 2025 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2025 - 20:55 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Wat heeft hij nou ineens misdaan ?
Bedoel dat er niet echt een idee in veel van wat ie doet zit.
MMM
 MMM - woensdag 17 september 2025 - 20:57   quote  deeplink  
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik er ook nog niet vrolijk van word.

Doet echt veel fout, slordig aan de bal.

Een keer een leuke actie waar hij 3/4 spelers te kijk had gezet
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - woensdag 17 september 2025 - 20:57   quote  deeplink  
Bevalt me wel hoor
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 17 september 2025 - 21:37   quote  deeplink  
Waardevolle aanwinst.
Durft op te komen en is technisch vaardig.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 17 september 2025 - 21:40   quote  deeplink  
Gewoon tijd nodig
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - woensdag 17 september 2025 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2025 - 20:57 schreef Cruzcontrol het volgende:
Bevalt me wel hoor
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 17 september 2025 - 21:47   quote  deeplink  
Aanvallend geloof ik het wel redelijk. Maar hij gaat komende tijd ook in verdedigend opzicht (meer) getest worden.
ar
 ar - woensdag 17 september 2025 - 21:57   quote  deeplink  
Vanavond iig prima.
CobusIII
 CobusIII - donderdag 18 september 2025 - 09:00   quote  deeplink  
Is nog wat ongepolijst en druistig. Maar heeft het wel in zich om een cultspeler te worden.
Soms onbeholpen, soms erg goed.
netsurfer
 netsurfer - donderdag 18 september 2025 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2025 - 21:47 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Aanvallend geloof ik het wel redelijk. Maar hij gaat komende tijd ook in verdedigend opzicht (meer) getest worden.
Precies dit. Ben benieuwd naar zijn ontwikkeling. Op dit moment wat mij betreft niet veel beter nog dan Smal.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 28 september 2025 - 15:47   quote  deeplink  
Prima trap toch deze gozer
tomson
 tomson - zondag 28 september 2025 - 15:48   quote  deeplink  
Extra puntje voor t klassement vandaag :)
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 28 september 2025 - 16:47   quote  deeplink  
Denk het ook haha
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 28 september 2025 - 16:49   quote  deeplink  
2de assist ook, na vorige week zijn tweede goal te hebben gemaakt.
MMM
 MMM - zondag 28 september 2025 - 16:49   quote  deeplink  
Hele knappe assist met z’n verkeerde been
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 04 oktober 2025 - 12:33   quote  deeplink  
Speler van de maand. Is over het algemeen goed begonnen. Ook al een aantal keer aanvallend beslissend geweest. Andere kandidaten waren denk ik Watanabe en Ueda? Misschien Valente?
MightyAce
 MightyAce - zaterdag 04 oktober 2025 - 12:57   quote  deeplink  
Absoluut Ueda

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Jordan Bos topic

0.0068531