|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 - 17:30 schreef Eide het volgende:Het probleem met Blind, en dit was hetzelfde met Tadic en Heitinga, is dat die echt geschoffeerd zijn door Mislintat. Achteraf is gebleken hoeveel die man kapot heeft gemaakt bij Ajax. Ik vind Ajax vooral op rechts nog kwetsbaar. Wijndal is eigenlijk de enige linksback. Daarna val je terug op Hato die waarschijnlijk vertrekt en Youri Baas. Baas heb je eigenlijk centraal achterin ook gewoon nodig. Op rechtsvoor vind ik niet heel sterk. Berghuis speelt een prima voorbereiding, maar met verder alleen Traore daar die echt wel over z'n top is vind ik de hele rechterkant matig bezet. Zeker. Mislintat, maar ook Ajax heeft van alles kapot gemaakt. Ik heb hier een hoop discussies over gehad maar ja Mislintat heeft dingen gedaan alleen had het bestuur hier ook prima op kunnen reageren.
Tadic, Blind en Heitinga zijn als stront behandeld, en vooral te kakken gezet door een miskleun van een trainer en een maar al te rare technisch directeur.
Helemaal eens met Baas, maar is weergaloos. Moet in dit elftal altijd spelen. Sutalo is een goede verdediger maar eigenlijk niet goed voor Ajax. Hij mist inzicht. Als Hato gaat zal daar wel eer iets voor terugkomen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 - 17:30 schreef Eide het volgende:Het probleem met Blind, en dit was hetzelfde met Tadic en Heitinga, is dat die echt geschoffeerd zijn door Mislintat. Achteraf is gebleken hoeveel die man kapot heeft gemaakt bij Ajax. Ik vind Ajax vooral op rechts nog kwetsbaar. Wijndal is eigenlijk de enige linksback. Daarna val je terug op Hato die waarschijnlijk vertrekt en Youri Baas. Baas heb je eigenlijk centraal achterin ook gewoon nodig. Op rechtsvoor vind ik niet heel sterk. Berghuis speelt een prima voorbereiding, maar met verder alleen Traore daar die echt wel over z'n top is vind ik de hele rechterkant matig bezet. Ben het met je eens dat de linksback een probleem is mocht Hato vertrekken, Wijndal is sterk in het aanvallend opkomen en de bal goed neer te leggen.
Verdedigend is hij onzeker omdat hij te veel ruimte weg geeft. Baas doet het verdienstelijk centraal al kan hij ook goed als linksback.
Omdat Kaplan kopsterk is (centraal belangrijk) en ergens gelukkig niet verkocht is kan hij ook centraal al zou ik een extra verdediger aantrekken promoten omdat Kaplan in het verkeden soms de fout in ging daar moet hij nog vanaf.
Als rechtsbuiten zou ik Moro de kans geven mocht Berghuis niet in goede doen zijn, Traore kan ook al is hij ook wisselvallig.
Gaaei doet het op dit moment goed, met name opkomend al vind ik Rosa verdedigend beter. Laat die twee het maar uitvechten als rechtsback.
Ik vind wel dat beide backs vaak net wat te hoog staan want dan ben je weg in de omschakeling, leuk voor in de competitie maar desastreus in de Champions League |
|
|
|
|
|