|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
opstelling Ajax: Jaros; Regeer, Bouwman, Baas, Wijndal; Mokio, Klaassen, Taylor; Berghuis, Weghorst, Moro. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Monaco beter, onze backs Regeer en Wijndal komen te kort |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Jaros tot nu toe onze beste man |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Prachtig doelpunt doelpunt na een mooie combinatie van Weghorst, Klaassen en Taylor |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Monaco verdient op 1-1, Regeer is geen rechtsback |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
2 goede verdedigende acties van Baas tot nu toe. Ook 2x zomaar ingeleverd en bij de tegengoal zomaar uitgestapt waardoor de man die scoorde helemaal vrijstond en was niet nodig want er stonden al 3 medespelers!!!
Leuke speler maar je blijft je hart vasthouden met hem! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 14:38 schreef AkaS het volgende:2 goede verdedigende acties van Baas tot nu toe. Ook 2x zomaar ingeleverd en bij de tegengoal zomaar uitgestapt waardoor de man die scoorde helemaal vrijstond en was niet nodig want er stonden al 3 medespelers!!! Leuke speler maar je blijft je hart vasthouden met hem! Ook Wijndal geeft te veel ruimte weg, moet er veel meer boven op zitten.
Ik mis Farioli want die kon de verdediging goed weg zetten uiteraard met Sutalo |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mocht centrale verdediger Itakura komen dan speelt hij links centraal, dan zal Baas naar de linksback positie gaan vermoed ik |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik vermoed dat Gaaei komt voor Regeer in de 2e helft. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 14:44 schreef Jack Huntelaar het volgende:Mocht centrale verdediger Itakura komen dan speelt hij links centraal, dan zal Baas naar de linksback positie gaan vermoed ik Neem aan van niet. Baas moet foutjes kunnen maken, probleem is ook dat er weinig gevoetbald is bij Farioli op aantrekkelijk voetbal, kost ook wat tijd. Al kan ik me ook voorstellen dat je niet met Wijndal wil voetballen.
Wijndal loopt daar door, waar hij ook terug had kunnen trekken, iets waar het toevalling laatst om ging. Een Tagliafico had daar goed gestaan. Baas moet de bal niet weggeven, maar ergens moet er ook iemand zich aanbieden, beter aanbieden. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 14:56 schreef freakie het volgende:[..] Neem aan van niet. Baas moet foutjes kunnen maken, probleem is ook dat er weinig gevoetbald is bij Farioli op aantrekkelijk voetbal, kost ook wat tijd. Al kan ik me ook voorstellen dat je niet met Wijndal wil voetballen. Wijndal loopt daar door, waar hij ook terug had kunnen trekken, iets waar het toevalling laatst om ging. Een Tagliafico had daar goed gestaan. Baas moet de bal niet weggeven, maar ergens moet er ook iemand zich aanbieden, beter aanbieden. Aan de zijkanten komen ze door omdat onze backs te hoog staan.
Waarom denk je dat ze voor Itakura gaan, die gaat niet op de reservebank plaats nemen.
Hij speelt normaliter linkscentraal, Kaplan ook maar heeft geen shirtnummer gekregen dus vermoed ik dat Baas naar de linksback positie verhuist |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 15:03 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Aan de zijkanten komen ze door omdat onze backs te hoog staan. Waarom denk je dat ze voor Itakura gaan, die gaat niet op de reservebank plaats nemen. Hij speelt normaliter linkscentraal, Kaplan ook maar heeft geen shirtnummer gekregen dus vermoed ik dat Baas naar de linksback positie verhuist Nou ja denk er even wat langer over na nu. Baas heeft inderdaad dan meer verdedigende kwaliteiten en aanvallend/opbouwend is hij centraal prima maar aan de zijkant kan dat best wat waarde hebben. Ja waarom niet eigenlijk. Ik ben alleen bang dat je opbouwend dat te veel op Mokio gooit. Ik weet niet hoe goed Iko is, maar Sutalo kan dat in geen enkele manier.
De andere kant is in dit geval ook heel matig. Met Regeer en Gaaei.
Poh, wat is dit elftal toch een pijnhoop geweest. Het lijkt aanvallend ergens wel goed te komen nu. Verdedigend is echt alles gewoon meh. Of kan je nu niet op bouwen(Mokio/Baas kan je niet na een seizoen van uit gaan de kar te trekken). Maar je kan Baas en Mokio na zo’n goed seizoen niet op de bank zetten voor aankopen. Hoeft ook niet, ergens hoop ik dat Taylor dan weggaat en Mokio op zijn plek kan spelen. En er dan een verdedigende middenvelder komt die het daar kan opvangen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 15:15 schreef freakie het volgende:[..] Nou ja denk er even wat langer over na nu. Baas heeft inderdaad dan meer verdedigende kwaliteiten en aanvallend/opbouwend is hij centraal prima maar aan de zijkant kan dat best wat waarde hebben. Ja waarom niet eigenlijk. Ik ben alleen bang dat je opbouwend dat te veel op Mokio gooit. Ik weet niet hoe goed Iko is, maar Sutalo kan dat in geen enkele manier. De andere kant is in dit geval ook heel matig. Met Regeer en Gaaei. Poh, wat is dit elftal toch een pijnhoop geweest. Het lijkt aanvallend ergens wel goed te komen nu. Verdedigend is echt alles gewoon meh. Of kan je nu niet op bouwen(Mokio/Baas kan je niet na een seizoen van uit gaan de kar te trekken). Maar je kan Baas en Mokio na zo’n goed seizoen niet op de bank zetten voor aankopen. Hoeft ook niet, ergens hoop ik dat Taylor dan weggaat en Mokio op zijn plek kan spelen. En er dan een verdedigende middenvelder komt die het daar kan opvangen. Het is niet zo dat Sutalo er niets van kan, dit lag vaak aan ons middenveld die moeten zich meer aanbieden.
Maar misschien niet zo gek idee om Mokio om Mokio daar te laten spelen, er komt nu wel heel veel op zijn nek.
Ik riep al eerder om een ervaren centrale middenvelder, Blind ?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 augustus 2025 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Jaros blijft ondanks een klein foutje onze beste man |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Brobbey er geblesseerd af komt Edvardsen, waarom niet Konadu ???
Is een groot talent, deed het niet verkeerd zelfs naar behoren tijdens het EK |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik denk dat Heitinga nog een spits wilt hebben, anders kan ik dit niet verklaren
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 augustus 2025 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
2-2 Traore
Wat is vandaag Klaassen soms weer belangrijk |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Ik ben hoopvol gestemd:-) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 15:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Het is niet zo dat Sutalo er niets van kan, dit lag vaak aan ons middenveld die moeten zich meer aanbieden. Maar misschien niet zo gek idee om Mokio om Mokio daar te laten spelen, er komt nu wel heel veel op zijn nek. Ik riep al eerder om een ervaren centrale middenvelder, Blind ? Ik denk inderdaad dat Mokio veel prettiger speelt op de positie van Taylor en dat het middenveld dan ook veel beter staat. Mokio wil leuk voetbal spelen, iets meer risico. Dat kan hij ondersteunend op Taylor zijn positie beter. Zal wat minder aanvallend zijn dan Taylor maar is denk ik met Oscar geen probleem.
Iemand moet door hebben dat als hij als verdedigende middenvelder staat, hij of zichzelf moet aanbieden of de ballen moet opruimen. Blind lijkt mij ideaal. Een rolmodel vooral. Mokio kan altijd in eredivisie potjes spelen als verdedigende middenvelder. Laat je Klaassen ook spelen.
Sutalo kan best verdedigen maar vind het opbouwend heel slecht. Niet dat iemand de bal “verliest” al is dat ook vaak. Maar hij heeft geen idee waar hij heen moet als hij de bal heeft(als hij onder druk staat) dat is dan de rol van de middenvelders maar ook van de verdediger die voordat hij eventueel de bal krijgt al iets beter staat. Hij heeft dat inzicht totaal niet. Baas wel, en daarom was hij naast Sutalo zo belangrijk. Hij was/is voornamelijk de opbouwende speler achterin.
Als je Iko naast Sutalo neerzet en Iko is net zoals Sutalo. Dan moet er dus veel meer gedaan worden om de bal op het middenveld te krijgen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 augustus 2025 door freakie -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ja je hoorde zijn frustratie naar Brobbey ook hoor. Hij wil gewoon niet echt. Ja dan heb je maar 1 volwaardige spits. Of edvardsen is een probeersel. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Trouwens, tot nu toe lijken de aankopen best aardig te starten. Geen echt vreemde dingen.
Moro lijkt dreiging te hebben, Jaros doet het als keeper goed. Zijn oefenwedstrijden maar soms zie je zoals bij Forbs dat spelers geen Techniek hebben ofzo. Ze starten allemaal vrij zelfverzekerd en toch met een progressie. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 16:01 schreef freakie het volgende:[..] Ja je hoorde zijn frustratie naar Brobbey ook hoor. Hij wil gewoon niet echt. Ja dan heb je maar 1 volwaardige spits. Of edvardsen is een probeersel. Je bedoelt waarschijnlijk Traore ipv Edvardsen |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Als Kroes nog niet overtuigd is van de nodige versterkingen in de verdediging dan begrijpt hij het niet helemaal: 13 tegendoelpunten in 7 wedstrijden. Het betrof natuurlijk slechts oefenwedstrijden, maar het is wel degelijk een indicatie. Zeker in de CL gaat Ajax dienen als kanonnenvoer, maar ook de sterkere tegenstanders in de ED zullen er wel raad mee weten. Er zal toch echt iets moeten gebeuren qua aankopen. Waar blijven de backs bijvoorbeeld! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 16:04 schreef freakie het volgende:Trouwens, tot nu toe lijken de aankopen best aardig te starten. Geen echt vreemde dingen. Moro lijkt dreiging te hebben, Jaros doet het als keeper goed. Zijn oefenwedstrijden maar soms zie je zoals bij Forbs dat spelers geen Techniek hebben ofzo. Ze starten allemaal vrij zelfverzekerd en toch met een progressie. De rauwe randjes moeten er nog af, jammer dat Mokio in slechte doen was |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 16:13 schreef Pietje het volgende:Als Kroes nog niet overtuigd is van de nodige versterkingen in de verdediging dan begrijpt hij het niet helemaal: 13 tegendoelpunten in 7 wedstrijden. Het betrof natuurlijk slechts oefenwedstrijden, maar het is wel degelijk een indicatie. Zeker in de CL gaat Ajax dienen als kanonnenvoer, maar ook de sterkere tegenstanders in de ED zullen er wel raad mee weten. Er zal toch echt iets moeten gebeuren qua aankopen. Waar blijven de backs bijvoorbeeld! Ik weet het Pietje, de verdediging was huilen met de pet op, inclusief veel balverlies op het middenveld.
Alleen Jaros maakte me blij |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ja was uiteindelijk Traore , dat was iets logischer. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Dat is ook de jeugdigheid. Hopelijk op het middenveld dat er dan nog wat kan veranderen. En dat het verdedigend straks beter gaat. Laten we wel onthouden dat dit elftal van verdedigend voetbal kwam vorig seizoen. En ze nu anders willen voetballen. Dat gaat niet zomaar beter. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 15:55 schreef freakie het volgende:[..] Ik denk inderdaad dat Mokio veel prettiger speelt op de positie van Taylor en dat het middenveld dan ook veel beter staat. Mokio wil leuk voetbal spelen, iets meer risico. Dat kan hij ondersteunend op Taylor zijn positie beter. Zal wat minder aanvallend zijn dan Taylor maar is denk ik met Oscar geen probleem. Iemand moet door hebben dat als hij als verdedigende middenvelder staat, hij of zichzelf moet aanbieden of de ballen moet opruimen. Blind lijkt mij ideaal. Een rolmodel vooral. Mokio kan altijd in eredivisie potjes spelen als verdedigende middenvelder. Laat je Klaassen ook spelen. Sutalo kan best verdedigen maar vind het opbouwend heel slecht. Niet dat iemand de bal “verliest” al is dat ook vaak. Maar hij heeft geen idee waar hij heen moet als hij de bal heeft(als hij onder druk staat) dat is dan de rol van de middenvelders maar ook van de verdediger die voordat hij eventueel de bal krijgt al iets beter staat. Hij heeft dat inzicht totaal niet. Baas wel, en daarom was hij naast Sutalo zo belangrijk. Hij was/is voornamelijk de opbouwende speler achterin. Als je Iko naast Sutalo neerzet en Iko is net zoals Sutalo. Dan moet er dus veel meer gedaan worden om de bal op het middenveld te krijgen. Mee eens wat Mokio betreft, maar we misten vandaag zeker weten Sutalo achter in, jij vindt Sutalo opbouwend slecht. hier ben ik het nogmaals niet mee eens, we misten hem zelfs vandaag. Ik denk dat je toch wat wedstrijden moet terug kijken wat Sutalo betreft.
Baas is opbouwend beter omdat hij vaak een linie over slaat. wat dit aan gaat heb je gelijk. We wachten het af mocht Itakure komen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 16:13 schreef Pietje het volgende:Als Kroes nog niet overtuigd is van de nodige versterkingen in de verdediging dan begrijpt hij het niet helemaal: 13 tegendoelpunten in 7 wedstrijden. Het betrof natuurlijk slechts oefenwedstrijden, maar het is wel degelijk een indicatie. Zeker in de CL gaat Ajax dienen als kanonnenvoer, maar ook de sterkere tegenstanders in de ED zullen er wel raad mee weten. Er zal toch echt iets moeten gebeuren qua aankopen. Waar blijven de backs bijvoorbeeld! Eens, al heeft Kroes al wel aangegeven dat er niet veel meer bijkomt dan alleen een verdediger. Althans, dat is de laatste focus. Ik kan me voorstellen dat als er een optie zich voordoet dat Ajax daar dan best nog op ingaat. Bij een verkoop van Brobbey of Taylor. Kan je posities weer aanpakken.
Denk zelfs dat er na Iko best nog financieel wat mogelijk is. Er van uitgaan wat Kroes zei: “3 spelers erbij zonder iemand te verkopen.” Dan is het misschien wel zo dat Ajax nog niet uitgaat van een vertrek van Hato en dus dat er iets nog kan worden investeert. We zullen het wel zien. Zoals Huntelaar aangaf, als Iko komt kan het dan maat net zo zijn dat Baas dan toch naar de zijkant gaat en je door 1 aankoop, best iets van balans kan terugbrengen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 16:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Mee eens wat Mokio betreft, maar we misten vandaag zeker weten Sutalo achter in, jij vindt Sutalo opbouwend slecht. hier ben ik het nogmaals niet mee eens, we misten hem zelfs vandaag. Ik denk dat je toch wat wedstrijden moet terug kijken wat Sutalo betreft. Baas is opbouwend beter omdat hij vaak een linie over slaat. wat dit aan gaat heb je gelijk. We wachten het af mocht Itakure komen Heb best wel een hoop gezien. Kan je ook aan zijn statistieken zien. Veel was breed naar Baas en hij moest het dan oplossen. Natuurlijk kan dat via het middenveld. Niks heeft echt goed gedraaid 2 seizoenen lang. Dus kan inderdaad dat ook niet allemaal op Sutalo schrijven. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 16:25 schreef freakie het volgende:[..] Eens, al heeft Kroes al wel aangegeven dat er niet veel meer bijkomt dan alleen een verdediger. Althans, dat is de laatste focus. Ik kan me voorstellen dat als er een optie zich voordoet dat Ajax daar dan best nog op ingaat. Bij een verkoop van Brobbey of Taylor. Kan je posities weer aanpakken. Denk zelfs dat er na Iko best nog financieel wat mogelijk is. Er van uitgaan wat Kroes zei: “3 spelers erbij zonder iemand te verkopen.” Dan is het misschien wel zo dat Ajax nog niet uitgaat van een vertrek van Hato en dus dat er iets nog kan worden investeert. We zullen het wel zien. Zoals Huntelaar aangaf, als Iko komt kan het dan maat net zo zijn dat Baas dan toch naar de zijkant gaat en je door 1 aankoop, best iets van balans kan terugbrengen. Heb ik nou goed begrepen dat Feyenoord €20 miljoen heeft geboden voor Iko??? Aan die prijsopdrijving gaat Ajax niet meedoen. Dus gaat die Japanner naar Rotterdam. Als het waar is tenminste. De geruchten vliegen je links en rechts om de oren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 augustus 2025 door Pietje -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 16:26 schreef freakie het volgende:[..] Heb best wel een hoop gezien. Kan je ook aan zijn statistieken zien. Veel was breed naar Baas en hij moest het dan oplossen. Natuurlijk kan dat via het middenveld. Niks heeft echt goed gedraaid 2 seizoenen lang. Dus kan inderdaad dat ook niet allemaal op Sutalo schrijven. 2 seizoenen lang niet goed gedraaid ? Afgelopen seizoen was het over het algemeen een stuk beter georganiseerd onder Farioli.
Sutalo was onder Farioli een stuk beter zoals ook Taylor, die heeft echt sommige spelers beter gemaakt |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 17:32 schreef Pietje het volgende:[..] Heb ik nou goed begrepen dat Feyenoord €20 miljoen heeft geboden voor Iko??? Aan die prijsopdrijving gaat Ajax niet meedoen. Dus gaat die Japanner naar Rotterdam. Als het waar is tenminste. De geruchten vliegen je links en rechts om de oren. Nergens gelezen, lijkt me sterk dat ze 20 miljoen weg tikken voor een verdediger Pietje, ze zijn bij Ajax wel hoopvol gezind dat hij komt.
Enfin ik moet het nog zien. de komende week zal het duidelijk worden |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Zou die andere Edvardsen van Go-Ahead iets zijn voor ons, karakter heeft hij wel en heel doelgericht al komt hij handelingssnelheid te kort misschien |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 17:32 schreef Pietje het volgende:[..] Heb ik nou goed begrepen dat Feyenoord €20 miljoen heeft geboden voor Iko??? Aan die prijsopdrijving gaat Ajax niet meedoen. Dus gaat die Japanner naar Rotterdam. Als het waar is tenminste. De geruchten vliegen je links en rechts om de oren. Zou me niet heel erg mee laten nemen in dit soort berichten. Las nou bij voetbalprimeur dat De Boer vond dat Monaco verder is(dat is zo) en toen had Primeur er bijgezet:
Talenten zoals Brobbey en Oscar moeten nog hun plek op het veld vinden en vaste krachten zoals Fitz en Sutalo waren er nog niet bij.
Wat ik wil zeggen, deze sites weten vanalles te overdrijven. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 19:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] 2 seizoenen lang niet goed gedraaid ? Afgelopen seizoen was het over het algemeen een stuk beter georganiseerd onder Farioli. Sutalo was onder Farioli een stuk beter zoals ook Taylor, die heeft echt sommige spelers beter gemaakt Laten we nou eerlijk zijn. Vorig seizoen was niet goed! Op alle fronten niet. Aanvallend slecht, middenveld heeft nooit controle gehad en door vooral niet aanvallend te denken hielden we het uit verdedigend.
Zeker Taylor ging beter voetballen, Sutalo had gewoon baat bij het systeem van Farioli. Dat zegt, vorig seizoen, niet zo heel veel over de slechte balans en over het algemeen slechte niveau spelers. Kan niemand echt wat aan doen dan het bestuur dat Mislintat dramatische spelers heeft laten kopen |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 19:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:Zou die andere Edvardsen van Go-Ahead iets zijn voor ons, karakter heeft hij wel en heel doelgericht al komt hij handelingssnelheid te kort misschien Diezelfde gedachte had ik ook al eens geopperd. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 19:44 schreef freakie het volgende:[..] Laten we nou eerlijk zijn. Vorig seizoen was niet goed! Op alle fronten niet. Aanvallend slecht, middenveld heeft nooit controle gehad en door vooral niet aanvallend te denken hielden we het uit verdedigend. Zeker Taylor ging beter voetballen, Sutalo had gewoon baat bij het systeem van Farioli. Dat zegt, vorig seizoen, niet zo heel veel over de slechte balans en over het algemeen slechte niveau spelers. Kan niemand echt wat aan doen dan het bestuur dat Mislintat dramatische spelers heeft laten kopen Heb ik iets verkeerds gezegd? Lees "over het algemeen een stuk beter georganiseerd onder Farioli" We wonnen de toppers uit en thuis tegen Feijenoord en PSV. We werden bijna kampioen.
Oke het was niet mooi Ajax voetbal maar het zag er beter uit dan in seizoen 2023/2024. De verdediging stond tenminste, kijkt even naar de hoeveelheid doelpunten tegen het middenveld stond ook beter, de voorhoede bleef weliswaar geëvenaard
Ben je vergeten dat we onder aan hebben gestaan onder Steyn en vh Schip? Jij liet weten dat ik pessimistisch was, nou nou...
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Die kan niet duur zijn, maakt oorlog in de 16, alleen niet technisch begaafd maar goed een topspits is niet te betalen op dit moment |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 20:09 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Heb ik iets verkeerds gezegd? Lees "over het algemeen een stuk beter georganiseerd onder Farioli" We wonnen de toppers uit en thuis tegen Feijenoord en PSV. We werden bijna kampioen. Oke het was niet mooi Ajax voetbal maar het zag er beter uit dan in seizoen 2023/2024. De verdediging stond tenminste, kijkt even naar de hoeveelheid doelpunten tegen het middenveld stond ook beter, de voorhoede bleef weliswaar geëvenaard Ben je vergeten dat we onder aan hebben gestaan onder Steyn en vh Schip? Jij liet weten dat ik pessimistisch was, nou nou... Nee je zegt niet veel verkeerd, wil mij dan vertellen dat het onder Farioli goed was. Dat is toch nooit echt goed geweest? Dat is wat il schreef.
Ow nee, laten we niet vergeten dat ik heel goed snap waarom het niet goed was. Geef hier ook echt de schuld niet aan trainers. De kwaliteit van de spelers is gewoon niet best geweest. Ook het hele balans was nergens.
Ik zei: “Ajax is 2 jaar lang niet echt goed geweest”. Onder farioli hebben we 4/5 goede potjes gezien. Daarnaast was het gewoon niet best. Dat jaar daarvoor was het niet alles slecht maar gewoon beschamend en dramatisch. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 03 augustus 2025 - 20:18 schreef freakie het volgende:[..] Nee je zegt niet veel verkeerd, wil mij dan vertellen dat het onder Farioli goed was. Dat is toch nooit echt goed geweest? Dat is wat il schreef. Ow nee, laten we niet vergeten dat ik heel goed snap waarom het niet goed was. Geef hier ook echt de schuld niet aan trainers. De kwaliteit van de spelers is gewoon niet best geweest. Ook het hele balans was nergens. Ik zei: “Ajax is 2 jaar lang niet echt goed geweest”. Onder farioli hebben we 4/5 goede potjes gezien. Daarnaast was het gewoon niet best. Dat jaar daarvoor was het niet alles slecht maar gewoon beschamend en dramatisch. Klinkt al beter 😅 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: En wat ik daar mee bedoelde is dat Sutalo dus ook nooit, samen met eigenlijk alle verdedigers, niet heel veel steun hebben gehad en het best wel eens zo zou kunnen zijn dat als er meer ondersteuning is van het middenveld(voetballend en technisch goed). Ze nog best wel eens nog beter kunnen zijn dan ze nu lijken.
Maar ja dan moet je denk ik wel Mokio op Taylor zijn positie hebben en een verdedigende middenvelder met wat Techniek en inzicht(ik vond henderson anders dan hard werken, niet best, wel belangrijk) |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Zag net een herhaling en eigenlijk deed Baas alles goed bij de 1e tegengoal.
Taylor en Mokio lieten die Japanner uit hun rug lopen en gingen vervolgens luchtdekken en Wijndal kreeg 2 man bij zich en maakte een verkeerde keuze zo kan je achteraf stellen doordat die goal viel. Maar zowel Baas als Wijndal liepen goed mee met hun man en het waren Mokio en vooral Taylor die uit luiigheid of gemakzucht die man loslieten en letterlijk lucht gingen dekken.
Taylor mag echt nog wel een jaartje groeien om dit uit zijn spel te halen en tegelijkertijd waarom ook niet bij Ajax dit soort bullshit bestraffen met een wedstrijd banken!!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
AS Monaco zijn geen koekebakkers. Toch werd wel duidelijk dat Ajax in de diepte echt kwetsbaar is.
Ik ben benieuwd hoe het middenveld er straks uit gaat zien nu Gloukh erbij komt. Achter Fitz-Jim, Taylor, Klaassen en Gloukh loopt ook Bounida nog. Regeer kan ook op dat middenveld spelen bijvoorbeeld. Mokio is een heerlijke voetballer maar moet wel beter worden in de momenten dat hij risico neemt. Ik hoop dat hij veel minuten gaat maken.
De zorg is toch wel de defensieve kan van het elftal wat mij betreft. Met de speelwijze van Heitinga ligt er serieus veel ruimte achter de verdediging. Als iedereen dan achteruit loopt mis je zowel organisatie als een leider die stuurt op die organisatie. Zonder Hendo ben ik benieuwd wie die rol gaat oppakken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 augustus 2025 door Eide -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Heey Eide, eens! Mokio is leuk op 8 en moet dan een mentor(ervaren kracht) achter zich op 6 hebben.In de verdediging moet er nog minimaal 1 back bij. Rosa, Wijndal en Gaaei is te dun. Centraal heb je Bouwman, Baas en Sutalo, dat houdt ook niet over... We hebben nog een paar weken om dat voor elkaar te krijgen. Aan de andere kant, in de aanval missen we ook gewoon nog ca 40 goals hé.. je moet er ca 80-90 maken wil je serieus meedoen om de bovenste 2 plekken. Wie gaan die maken?? |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op maandag 04 augustus 2025 - 22:14 schreef bertus bikkel het volgende:je moet er ca 80-90 maken wil je serieus meedoen om de bovenste 2 plekken. Wie gaan die maken?? Brobbey en Weghorst in ieder geval niet. Brobbey wil weg. Dus die gaat weg. Ik zou die spits van Olympiakos halen. Die heeft in de Europa League het uitstekend gedaan en scoort makkelijk. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 04 augustus 2025 - 22:14 schreef bertus bikkel het volgende:Heey Eide, eens! Mokio is leuk op 8 en moet dan een mentor(ervaren kracht) achter zich op 6 hebben.In de verdediging moet er nog minimaal 1 back bij. Rosa, Wijndal en Gaaei is te dun. Centraal heb je Bouwman, Baas en Sutalo, dat houdt ook niet over... We hebben nog een paar weken om dat voor elkaar te krijgen. Aan de andere kant, in de aanval missen we ook gewoon nog ca 40 goals hé.. je moet er ca 80-90 maken wil je serieus meedoen om de bovenste 2 plekken. Wie gaan die maken?? Je hebt wel meer weken om dit op orde te krijgen he. Ajax hoeft niet gelijk CL te spelen. Moet dus eredivisie potjes doen, dat gaat er dan wel gelijk om maar tegen de teams behalve AZ, Feyenoord en PSV moet je gewoon ook zo kunnen winnen. En zelfs PSV, Feyenoord en Az zou je niet totaal bij achter lopen.
Alleen ja europees tegen anders dan de mindere ploegen. Maak je kans, anders dan dat heb je dan niks te zoeken. Maar ja moet je dat wel verwachten van Ajax? Er moet meer balans omdat het spel dan beter kan zijn. Van Tottenham, Lyon of Borissia Dortmund winnen is sowieso nog een brug te ver. Ja met betere aankopen zou je misschien geluk kunnen hebben maar is dat, dit seizoen, wel belangrijk? Belangrijk dit seizoen is 2e worden en goed spel zien toch? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 04 augustus 2025 - 22:14 schreef bertus bikkel het volgende:Heey Eide, eens! Mokio is leuk op 8 en moet dan een mentor(ervaren kracht) achter zich op 6 hebben.In de verdediging moet er nog minimaal 1 back bij. Rosa, Wijndal en Gaaei is te dun. Centraal heb je Bouwman, Baas en Sutalo, dat houdt ook niet over... We hebben nog een paar weken om dat voor elkaar te krijgen. Aan de andere kant, in de aanval missen we ook gewoon nog ca 40 goals hé.. je moet er ca 80-90 maken wil je serieus meedoen om de bovenste 2 plekken. Wie gaan die maken?? Moet je trouwens 80 goals maken, maar dan is het niet zo dat ze spits er dan 40 moet maken. Als godts/moro er 10 maken, Oscar Mokio er 10 maken. Dan heb je wissels(klaassen? Fits?) en verdedigers zeg zo’n 20 goals, moet de spits er 20 maken. Hoef je geen spits voor te kopen die er 40 inschiet. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Dat klopt! De spits hoeft er geen 40 te maken maar Mokio 10 goals lijkt me niet realistisch bijvoorbeeld. Godts scoort ook zelden. Ook Moro lijkt me geen afmaker. Dan moet je het hebben van Klaassen die er wel 10-12 ofzo maakt en Berghuis een stuk of 8. Taylor scoorde vorig seizoen veel maar vertrekt misschien nog. Moet je het hebben van Wout en Traore... er moeten echt doelpunten bijkomen!!! |
|
|
|