BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: vCL 2025-2026: Feyenoord - Fenerbahçe (woensdag 6 augustus 21.00 uur)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
MMM
 MMM - maandag 04 augustus 2025 - 11:36   quote  deeplink  
vCL 2025-2026: Feyenoord - Fenerbahçe (woensdag 6 augustus 21.00 uur)

image?image=1908%2Fuploads%2F2025%2F07%2Ffey-fenerbahce-cl.png&size=16x9-4k&hash=8275701da27fe0e665d4eec4268a04d6

Datum & tijdstip: Woensdag 6 augustus 21.00 uur
Scheidsrechter: Glenn Nyberg (SWE)

Geschiedenis:
Winstpercentage Feyenoord 50,0%
Percentage gelijkspel 0,0%
Winstpercentage Fenerbahçe SK 50,0%

Laatste 5 ontmoetingen:
2016-2017: 0-1 (0-1)
2002-2003: 1-0 (0-0)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 augustus 2025 door MMM --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 augustus 2025 - 11:42   quote  deeplink  
BAM 5-0..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 augustus 2025 - 11:59   quote  deeplink  
Analyse Fenerbahçe: "Variatie in veldbezetting is voor Feyenoord de sleutel"

IMG-0227.webp

Feyenoord staat deze woensdag in de eigen Kuip tegenover Fenerbahçe. De Turkse ploeg wordt getraind door José Mourinho, wiens speelstijl bij de Rotterdammers inmiddels maar al te goed bekend is. Over hoe het Fener van Mourinho er precies voor staat, schreef Pieter Zwart een analyse voor VI Pro.

Waar Mourinho rond de loting van twee weken geleden nog cynisch was over de Champions League-kansen van zijn ploeg, staat Fenerbahçe er nu een stuk beter voor. Met rechtsback Nélson Semedo en centrale verdediger Milan Skriniar trok het al twee grote namen aan. Ook de derde aanwinst, een rechtsbuiten, moet een serieuze versterking worden. Deze ochtend werd duidelijk dat de club werk maakt van de komst van Benfica-aanvaller Kerem Aktürkoglu. Eerder klonken al de namen van Marco Asensio, Rodrygo en Brahim Diaz. Fener hoopt de nieuwe rechtsbuiten nog op tijd voor de heenwedstrijd tegen Feyenoord te kunnen presenteren.

Naast dat de clubleiding dus behoorlijk actief is, sleutelt ook Mourinho zelf volop aan zijn speelwijze. "De basis van een Mourinho-ploeg is nog steeds: goed verdedigen", schrijft Zwart. Maar hoe de ploeg dat woensdag wil doen, is nog niet duidelijk. In oefenduels tegen Lazio en (de tweede helft) tegen Benfica oefende hij namelijk met een vijfmansverdediging - en met succes. "Mourinho zag dat zijn elftal in de aangepaste structuur wint aan stabiliteit." Met Skriniar als middelste centrale verdediger, Semedo als vliegende vleugelverdediger en op de andere flank ook Archie Brown in een vergelijkbare rol, heeft Fenerbahçe hier immers de juiste spelers voor aangetrokken. "Dit transferbeleid suggereert dat Mourinho tegen Feyenoord wil gaan starten met vijf verdedigers."

Val van Mourinho
Toch moet Robin van Persie ook rekening houden met een mogelijke 4-2-3-1-formatie. "In het meest waarschijnlijke speelplan van Fenerbahçe zet Mourinho het middenveld van Feyenoord vast met bewakers en dirigeert hij de opbouw naar de zijkant. De uitdaging voor Feyenoord is om niet gewillig in deze val van Mourinho trappen. De tacticus zal Van Persie proberen te verleiden om de opbouw vorm te geven via vleugelverdedigers, ingesloten tegen de zijlijn. Gaat Feyenoord mee in dat plannetje, dan is veel balbezit en weinig uitgespeelde kansen het waarschijnlijke resultaat."

Mede daarom is het jammer dat Gijs Smal in de heenwedstrijd niet inzetbaar is, omdat hij als back juist graag het middenveld in beweegt. Jordan Bos is een ander type, al zette Van Persie hem tegen VfL Wolfsburg ook aan de binnenkant. Aan de andere kant kunnen ook Jordan Lotomba en Givairo Read deze rol invullen. "De structuur van Fenerbahçe zal dan beter worden getest. Semedo en Brown komen voor de vraag te staan of zij door willen stappen richting de as van het veld. Variatie in de veldbezetting is voor Feyenoord de sleutel om niet te eindigen met doelloos balbezit."

Loeren op fouten
Tegelijkertijd moet Feyenoord waken voor fouten in de opbouw, want juist daar wil Mourinho de tegenstander pijn doen. "Spelers als Fred en Sebastian Szymanski zijn goed in het veroveren van ballen rond de vijandelijke zestien. De momenten aanvoelen waarin korte opbouw onverstandig is, zal daarom belangrijk zijn voor Feyenoord." Met Jhon Durán en Youssef En-Nesyri heeft Fenerbahçe bovendien twee spitsen die de snelheid hebben om vanuit de counter toe te slaan. "Dit gevaar is extra groot gezien de problemen van Feyenoord in het centrum van de defensie. De juiste organisatie achter de bal tijdens het aanvallen, is daarom van fundamenteel belang voor Feyenoord."

"Op basis van het spelersmateriaal is Fenerbahçe de favoriet voor het tweeluik tegen Feyenoord", concludeert Zwart. "Met Mourinho staat bovendien een trainer aan het roer die gemaakt is voor knock-outvoetbal. Fenerbahçe zal in De Kuip met liefde het initiatief uit handen geven, wachtend op fouten. Voor Van Persie is het lastig om daar een ingespeeld geheel tegenover te zetten, gezien de problemen achterin. Toch is Feyenoord zeker niet kansloos. Zonder knullige fouten van tegenstanders is het voor Fenerbahçe namelijk niet makkelijk om veel te scoren."
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - maandag 04 augustus 2025 - 18:43   quote  deeplink  
Zal weer counteren worden met Moronho 😉...

Zelf de kansen verzilveren is dus key!

3-1
piet de paler
 piet de paler - maandag 04 augustus 2025 - 18:55   quote  deeplink  
Je weet niet hoe onze spelers zich houden,tegen schoppers en toneel spelers
Bowie
 Bowie - maandag 04 augustus 2025 - 19:18   quote  deeplink  
Zuinige maar oh zo belangrijke 1-0.
Uit gaat 1-1 worden.
Next!
piet de paler
 piet de paler - maandag 04 augustus 2025 - 19:23   quote  deeplink  
Hoop het!
Ik ben bang 0-2 en uit 4-1
Gebaseerd op onderbuik gevoel
MightyAce
 MightyAce - maandag 04 augustus 2025 - 20:17   quote  deeplink  
1-4 helaas.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 04 augustus 2025 - 20:58   quote  deeplink  
3 - 1
Ah zelfde als Cruz

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 04 augustus 2025 door Leon FR1908 --
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 04 augustus 2025 - 21:29   quote  deeplink  
Twijfel over RvP.
Maar hoop en gun hem dat ie het flikt: 4-1.
Stylzz
 Stylzz - maandag 04 augustus 2025 - 21:35   quote  deeplink  
Geen idee

Wolfsburg was echt bagger slecht.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - maandag 04 augustus 2025 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 augustus 2025 - 20:58 schreef Leon FR1908 het volgende:
3 - 1
Ah zelfde als Cruz
Kennert 👊😎
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 05 augustus 2025 - 09:11   quote  deeplink  
Ik hoop niet dat van Persie zijn team in het open mes van Mourinho laat lopen.
Als hij zijn team geconcentreerd en gedoseerd laat voetballen zie ik wel kansen al heb ik geen benul van de kwaliteit die we hebben binnengehaald.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 05 augustus 2025 - 09:17   quote  deeplink  
Robin zal Arne vast geconsulteerd hebben.
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 05 augustus 2025 - 09:36   quote  deeplink  
Is het uberhaupt verstandig om Anel morgen al te laten debuteren?
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 05 augustus 2025 - 10:22   quote  deeplink  
Waarom niet?
CobusIII
 CobusIII - dinsdag 05 augustus 2025 - 10:43   quote  deeplink  
Nieuw systeem, nieuwe omgeving, veel hectiek....ff tijd nemen om aan te passen.
Afbreuk risico is groot. Lijkt mij lastig om er al meteen te staan in zo'n beladen wedstrijd.
Kijk naar Atletico Madrid. Die geeft Hancko de tijd om te acclimatiseren.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 05 augustus 2025 - 11:04   quote  deeplink  
Die hebben die luxe.
Wij moeten een Moder opstellen die misschien net fit genoeg is.
Vind ik dan een groter risico
netsurfer
 netsurfer - dinsdag 05 augustus 2025 - 11:07   quote  deeplink  
Voor de thuiswedstrijd komt het misschien te vroeg, al is het wel lekker om hem op de bank te hebben. Voor volgende week natuurlijk perfect om een pure verdediger erbij te hebben.
tomson
 tomson - dinsdag 05 augustus 2025 - 11:39   quote  deeplink  
Mijn grenzeloze afkeer van de special one zal wel weer een paar nieuwe dimensies krijgen na dit tweeluik. Ik heb er weer eens een hard hoofd in maar ik laat me graag verrassen.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 05 augustus 2025 - 12:06   quote  deeplink  
Onervaren RvP Zal wel moeten luisteren naar John en de ervaren trainnet naast hem.
Maar mourihno kan niet weten hoe we gaan spelen dat weten we zelf ook nog niet ....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 05 augustus 2025 door piet de paler --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 05 augustus 2025 - 14:04   quote  deeplink  
Anel Ahmedhodžić trainde mee en zou normaal gesproken inzetbaar moeten zijn morgen? Carranza trainde ook weer mee. Moder, Smal en Trauner niet.

Dus het lijkt er op dat de nieuwe aanwinst, mits speelgerechtigd, ook daadwerkelijk gaat starten morgen.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 05 augustus 2025 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 augustus 2025 - 14:04 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Anel Ahmedhodžić trainde mee en zou normaal gesproken inzetbaar moeten zijn morgen? Carranza trainde ook weer mee. Moder, Smal en Trauner niet.

Dus het lijkt er op dat de nieuwe aanwinst, mits speelgerechtigd, ook daadwerkelijk gaat starten morgen.
Knvb doet zijn best ???????????????????????
ras
 ras - dinsdag 05 augustus 2025 - 18:32   quote  deeplink  
Feyenoord moet zich niet laten verrassen door de trucjes van Mourinho maar thuis in de Kuip vol op de aanval gaan en ruim winnen.
ar
 ar - dinsdag 05 augustus 2025 - 22:06   quote  deeplink  
4-0
Fener stelt niks voor.
CobusIII
 CobusIII - woensdag 06 augustus 2025 - 08:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 05 augustus 2025 - 11:39 schreef tomson het volgende:
Mijn grenzeloze afkeer van de special one zal wel weer een paar nieuwe dimensies krijgen na dit tweeluik. Ik heb er weer eens een hard hoofd in maar ik laat me graag verrassen.
Als je iets wil leren over het winnen van prijzen, dan kan Mourinho niet ontbreken in de lesstof. Hij is een van de meest succesvolle coaches van de laatste decennia. Hij grijpt alles aan om resultaat te behalen. Qua spelstijl kan je er van alles van vinden, maar zijn spelers gaan wel voor hem door het vuur. Hij verdient gewoon respect, je hoeft hem niet aardig te vinden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 06 augustus 2025 door CobusIII --
Stylzz
 Stylzz - woensdag 06 augustus 2025 - 09:47   quote  deeplink  
Helemaal gek van die tyfus Turken op de socials
Bowie
 Bowie - woensdag 06 augustus 2025 - 10:36   quote  deeplink  
Nog 12 uur Stylzz dan hebben we er geen last meer van.
Was al optimistisch over de uitslag en dat is de laatste 48 uur alleen maar groter geworden.
Het heengaan van onze vroegere superspits is vreselijk, de zoveelste held ontvalt ons de laatste tijd.
Geen toeval, het was vroeger ook een hecht team😁

Symbolisch zou het prachtig zijn als onze beste spits ooit er vanvond vanaf boven getuige van is dat de huidige spits eindelijk écht gaat doorbreken.
Komst van Watanabe lijkt 'm nu écht ontdooid te hebben, zijn reactie na de 2e goal zaterdag, handen achter de oren, liet misschien wel de échte doorbraak zien.

En we hebben 1 fantastische verdediger er opeens bij. Kijk op fr08 naar een bericht over de totale verandering van de selectie binnen 1 jaar.

En het is rustig aan de overkant. Legio vuile berichten hebben hier weer over de leiding, mn Don, gestaan.

Financieel zijn we sinds eind jaren '70 niet meer zo krachtig geweest, staat meer dan prima sepectie, een meer dan prima staf van het 1e en je jeugdacademie levert het ene na het andere talent.
We hebben in de 1e divisie een broederclub. Daar krijht een held van vroeger de kans op zijn carriere nu eens écht gestalte te geven en kan daarbij oa beschikken over de spits van Jong Mexico, een van de grote talenten uit Zuid Korea én een groot Italiaans talent dat gisteren gewoon even overgenomen is van Napoli.

Het gaat fantastisch met de club vind ik en daarom vanavond geen 1-0 maar een al bijna veilige 2-0 overwinning.
En dan Benfica.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 06 augustus 2025 - 10:51   quote  deeplink  
We moeten nog uit ook hè 😬
Stylzz
 Stylzz - woensdag 06 augustus 2025 - 10:53   quote  deeplink  
Ik ben overigens niet zo zelfverzekerd. Aangezien t druk zetten toch nog regelmatig misliep.
Nu zal Fener vandaag misschien minder aanvallend spelen, maar dat baart me zorgen. De balans op t middenveld
Bowie
 Bowie - woensdag 06 augustus 2025 - 10:56   quote  deeplink  
Zeker.
Maar Watanabe zorgt denk ik, zoals zaterdag al te zien was, voor heel veel rust achterin. Wellie is inderdaad nog gegroeid deze voorbereiding, was zaterdag bij een aantal situaties weer onpasseerbaar én we hebben, zoals de berichten vanuit UK aangeven, 1 absoluut beest achterin erbij.
Daarom weinig tegendoelpunten dit seizoen, 2-0 is daarom mi een veilige voorsprong.
Bowie
 Bowie - woensdag 06 augustus 2025 - 10:58   quote  deeplink  
Over dat drukzetten heb je gelijk, van Persie gaf dat ook na de wedstrijd aan.
Maar, zoals hij zei, logisch dat nog niet alles perfect is in deze fase en je daarvan dus gelijk kan leren.
Komt goed.🙌
Bowie
 Bowie - woensdag 06 augustus 2025 - 11:00   quote  deeplink  
En ik denk dat de situatie op het middenveld ook hangt of staat met de vorm/ritme van Timber.
Dat zal per wedstrijd beter worden.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - woensdag 06 augustus 2025 - 11:22   quote  deeplink  
Denk trouwens dat bijna alle ploegen daar nog mee kampen, gebrek aan ritme, vastigheid, dat is een nadeel van die voorrondes.

Zoals altijd in dit soort wedstrijden is t zaak de kansen die je krijgt snel te verzilveren, anders loop je geheid weer tegen een vieze counter op.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 06 augustus 2025 - 13:53   quote  deeplink  
Eerst nog wat eten , en vanavond in de kuip.
Met de maatjes als geschenk voor mijn goede zorgen ....
Zondag breng ik ze weer weg
Stylzz
 Stylzz - woensdag 06 augustus 2025 - 17:51   quote  deeplink  
Aftellen 👌
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 06 augustus 2025 - 18:26   quote  deeplink  
Grootste vraagteken voor vanavond lijkt Lotomba of Read te zijn. Maar gezien de voorbereiding zou je zeggen Lotomba. Tenzij ze allebei starten en Anel vanaf de bank begint oid.
ar
 ar - woensdag 06 augustus 2025 - 18:33   quote  deeplink  
Zin aan.
tomson
 tomson - woensdag 06 augustus 2025 - 18:41   quote  deeplink  
De spanning sluipt er weer ouderwets in.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 augustus 2025 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 augustus 2025 - 18:41 schreef tomson het volgende:
De spanning sluipt er weer ouderwets in.
Echt he ik bemerk het ook
Stylzz
 Stylzz - woensdag 06 augustus 2025 - 19:12   quote  deeplink  
Ik heb er ouderwets zin an
ar
 ar - woensdag 06 augustus 2025 - 19:45   quote  deeplink  
Yep
Gaan we tyfen of gaan we juichen woehaha..!
MightyAce
 MightyAce - woensdag 06 augustus 2025 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 augustus 2025 - 19:45 schreef ar het volgende:
Yep
Gaan we tyfen of gaan we juichen woehaha..!
Of allebei
Stylzz
 Stylzz - woensdag 06 augustus 2025 - 19:52   quote  deeplink  
Opstellingen
Feyenoord: Wellenreuther; Lotomba, Watanabe, Ahmedhodžić, Bos; Hwang, Steijn, Timber; Hadj Moussa, Ueda, Sauer.
Fenerbahçe: Eğribayat, Müldür, Škriniar, Oosterwolde, Brown, Amrabat, Fred, Szymański, Kahveci, En-Nesyri, Aydın.
ar
 ar - woensdag 06 augustus 2025 - 19:55   quote  deeplink  
Juichen dus.
Misschien dat Ueda zelfs scoort
ar
 ar - woensdag 06 augustus 2025 - 19:56   quote  deeplink  
En wellie nuchter is ..of misschien juist wel dronken.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 06 augustus 2025 - 20:00   quote  deeplink  
Steijn is aanvoerder
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - woensdag 06 augustus 2025 - 20:00   quote  deeplink  
Steijn dus aanvoerder. Terwijl Timber er nog gewoon is. Dat is ook wel een signaal dan. En Hwang speelt ook, die had ik ergens ook nog wel verwacht als alternatief.
ar
 ar - woensdag 06 augustus 2025 - 20:02   quote  deeplink  
Timber als een soort 6 dan.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 06 augustus 2025 - 20:07   quote  deeplink  
Dit middenveld 🤷🏽‍♂️

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: vCL 2025-2026: Feyenoord - Fenerbahçe (woensdag 6 augustus 21.00 uur)

0.0058448