|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Opstelling Ajax: Jaros; Regeer, Bouwman, Baas, Wijndal; Berghuis, Taylor, Klaassen; Traoré, Weghorst, Moro.
1e helft was geen spektakel, we hebben niet alleen een ervaren 6 nodig, ook aanvallend missen we nog het één en ander.
Is Oscar degene die ons meer spektakel gaat brengen is de vraag, tot nu toe heeft hij nog geen minuten gemaakt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Het is veel te gezapig allemaal, er zit geen vuur in het team |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Regeer geblesseerd er af, gaaei komt, Oscar komt voor Moro, en Godts komt voor Traore |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Het is goed dat Jaros in de goal staat want het is dramatisch achter in wn dat tegen Telstar. Dit voorspelt niet veel goeds voor komend seizoen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Is toch allemaal heel bijzonder. We missen natuurlijk nog wel wat in de uiteindelijke opstelling.
Alleen Moro doet het vrij aardig, Jaros ook. Tot nu toe best allemaal redelijke aankopen. Hopen dat de rest ook zo valt. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Maar Traore. Man man. Weghorst och jezus.. en met Berghuis ga je het dit seizoen ook niet redden. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 15:54 schreef freakie het volgende:Is toch allemaal heel bijzonder. We missen natuurlijk nog wel wat in de uiteindelijke opstelling. Alleen Moro doet het vrij aardig, Jaros ook. Tot nu toe best allemaal redelijke aankopen. Hopen dat de rest ook zo valt. Soms een leuke combinatie maar te traag en onzorgvuldig, de nieuwelingen doen het idd vrij aardig |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 15:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Soms een leuke combinatie maar te traag en onzorgvuldig, de nieuwelingen doen het idd vrij aardig Zeker. Maar is te matig allemaal. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Waarom Moro naar de bank, probeer hem over rechts, op die positie speelt hij bij Jong Spanje, Berghuis laat niets zien vandaag |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Klaassen op 6 kan ook helemaal niet |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 16:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:Waarom Moro naar de bank, probeer hem over rechts, op die positie speelt hij bij Jong Spanje, Berghuis laat niets zien vandaag Komt nog wel, ik denk dat Moro niet 90 minuten kan spelen en dat hij Godts dat ook niet wil laten doen. Dan is dit logisch. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Weghorst vanmiddag toch belangrijk, ook in de combinatie
Eindelijk 2-0 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Gaat ook veel te veel fout bij weghorst hoor.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 augustus 2025 door freakie -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 16:12 schreef freakie het volgende:[..] Komt nog wel, ik denk dat Moro niet 90 minuten kan spelen en dat hij Godts dat ook niet wil laten doen. Dan is dit logisch. Ik hoop het, heb op dit moment nog geen vertrouwen in Heitinga omdat hij ook vast houdt aan Regeer als linksback.
Hoop echt dat Heitinga het op de rit krijgt
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 augustus 2025 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 16:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik hoop het, heb op dit moment nog geen vertrouwen in Heitinga omdat hij ook vast houdt aan Regeer als linksback. Hoop echt dat Heitinga het op de rit krijgt Regeer vind ik ook heel vreemd. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ik vind absoluut van niet, hij is een goed aanspeelpunt
De anderen hadden moeten scoren genoeg kansen gehad zoals Godts |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Gaaei is toch in alles lijkt mij beter. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 16:18 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik vind absoluut van niet, hij is een goed aanspeelpunt De anderen hadden moeten scoren genoeg kansen gehad zoals Godts Nou ja hij legt er 2 in. Heeft niet veel kansen nodig, dus doet het goed. Vooruit dan maar😂 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Denk ik ook, Farioli zag heel goed dat Regeer meer een middenvelder is.
Ook daarom heb ik Heitinga niet hoog staan tot nu toe |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 16:19 schreef freakie het volgende:[..] Nou ja hij legt er 2 in. Heeft niet veel kansen nodig, dus doet het goed. Vooruit dan maar😂 Zeker weten. hij is absoluut geen mooie speler, met zijn lange benen ziet het er klungelig uit maar hij is wel doeltreffend
Scoort hij niet dan gaat Heitinga af als een gieter |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Het is duidelijk dat we een goede 6 missen.
Een type Alvarez, die veel onderschept met een goede voortzetting |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
We hebben een beste keeper, Jaros weer de beste vh veld want het had net zo goed 2-2 kunnen zijn. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 16:26 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Denk ik ook, Farioli zag heel goed dat Regeer meer een middenvelder is. Ook daarom heb ik Heitinga niet hoog staan tot nu toe Ja dan zou je toch denken dat hij Regeer meer als 6 probeert in de voorbereiding. Regeer is natuurlijk sowieso niet de oplossing. Maar Heitinga moet ook als trainer beter worden en dat zal wel niet altijd goed gaan. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 17:06 schreef freakie het volgende:[..] Ja dan zou je toch denken dat hij Regeer meer als 6 probeert in de voorbereiding. Regeer is natuurlijk sowieso niet de oplossing. Maar Heitinga moet ook als trainer beter worden en dat zal wel niet altijd goed gaan. Is een idee om hem daar te proberen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Baas vond ik ook sterk vandaag.
Er zal meer rust in de ploeg komen als Itakura met Sutalo centraal gaan spelen al moet er nog wel een goede 6 komen |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Niks van gezien. Ben al blij met de 3 punten, die halen we niet vaak in openingswedstrijden. Zoals eerder geconstateerd, we missen doelpunten. Wout maakt ze ook wel eens niet, voor de rest zijn er geen koele afmakers in de selectie. Goals maken en koel blijven voor de goal is een kwaliteit die we veel te weinig hebben. Gelukkig tref je nu Telstar maar elke andere tegenstander nu betekent puntverlies. Met deze opstelling verliezen we komend weekend al bij GAE. Een 6 is leuk maar een 9 lijkt me net zo belangrijk. Heitinga wordt meteen al tactisch afgetroefd door de coach van Telstar....echt nog geen vertrouwen in hem als trainer.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 augustus 2025 door bertus bikkel -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat een ongekende wanprestatie vandaag. Het enige waar we blij mee mogen zijn, zijn de 3 punten.
En dit is echt voor 99% aan te rekenen aan John Heitinga.
Er is een reden dat Farioli vorig jaar vanuit een hele compacte organisatie speelde. Daar waren de meeste en daar val ik ook onder, absoluut geen fan van. Maar het is en was wel volkomen begrijpelijk.
De hele voorbereiding gebeurd er al wat er vandaag gebeurd. Achterin staan er 3 die niet of nauwelijks kunnen verdedigen. Regeer kan het als back niet, Wijndal helemaal niet en Bouwman is vooralsnog naar voren heel leuk, maar in de 1 tegen 1 ontiegelijk kwetsbaar. Dan heb je het middenveld wat veel te diep staat, waardoor er constant in ondertal omgeschakeld wordt. Voorin zal ik over met name Traore maar zwijgen.
Je mist Sutalo, Itakura moet nog ingepast gaan worden en er moet nog een ervaren nummer 6 gaan komen. Tot het moment dat je as gevuld is, blijf dan in ieder geval compact staan. Dit was echt regelrecht zelfmoordvoetbal. En ik gok ook dat Baas dan naar links gaat.
Ook heb ik me ontzettend verbaasd dat Mokio niet eerder kwam. Dat was met Regeer eigenlijk de enige verdedigend ingestelde middenvelder die je had vandaag. Regeer gebruik je verkeerd, de andere breng je kort voor tijd.
Weghorst leuk met 2 goals, maar daar kun je absoluut niet op bouwen.
Niet goed voetballen is prima en zijn we gewend, maar dit was tactisch echt een drama. Volgende week weer zo tegen Go Ahead en je gaat eraan! Eerst die as intact, dan verder bouwen.
En, ik vind Ajax allesbehalve fit ogen. Dat kan ook aan mij liggen en het seizoen is pril, maar ik zag veel jongens na 55 minuten al naar adem happen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 augustus 2025 door Loetje -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 17:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:Baas vond ik ook sterk vandaag. Er zal meer rust in de ploeg komen als Itakura met Sutalo centraal gaan spelen al moet er nog wel een goede 6 komen Klopt denk ik wel Jack maar voorlopig heb je deze gasten niet beiden en zijn ze al helemaal niet ingespeeld. De hele voorbereiding staat Berghyis rechtsvoor en nu ineens op 10. Waarom is Moro niet op rechts geprobeerd tijdens de voorbereiding? Regeer is totaal geen RB maar wel daar neerzetten....allemaal zo onlogisch!!! Waarom heb je dan een voorbereiding?? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik zit overigens over de 6 na te denken. Financieel heb je weinig opties, dus super groot denken gaat niet. Misschien Pablo Rosario ophalen bij Nice. 28 jaar, defensief in orde. Ervaring zat en kan wat voetbal brengen, al zal het meeste dan van de man naast hem moeten komen.
Maar dat zou ik zo heel gek nog niet vinden. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 17:31 schreef Loetje het volgende:Wat een ongekende wanprestatie vandaag. Het enige waar we blij mee mogen zijn, zijn de 3 punten. En dit is echt voor 99% aan te rekenen aan John Heitinga. Er is een reden dat Farioli vorig jaar vanuit een hele compacte organisatie speelde. Daar waren de meeste en daar val ik ook onder, absoluut geen fan van. Maar het is en was wel volkomen begrijpelijk. De hele voorbereiding gebeurd er al wat er vandaag gebeurd. Achterin staan er 3 die niet of nauwelijks kunnen verdedigen. Regeer kan het als back niet, Wijndal helemaal niet en Bouwman is vooralsnog naar voren heel leuk, maar in de 1 tegen 1 ontiegelijk kwetsbaar. Dan heb je het middenveld wat veel te diep staat, waardoor er constant in ondertal omgeschakeld wordt. Voorin zal ik over met name Traore maar zwijgen. Je mist Sutalo, Itakura moet nog ingepast gaan worden en er moet nog een ervaren nummer 6 gaan komen. Tot het moment dat je as gevuld is, blijf dan in ieder geval compact staan. Dit was echt regelrecht zelfmoordvoetbal. En ik gok ook dat Baas dan naar links gaat. Ook heb ik me ontzettend verbaasd dat Mokio niet eerder kwam. Dat was met Regeer eigenlijk de enige verdedigend ingestelde middenvelder die je had vandaag. Regeer gebruik je verkeerd, de andere breng je kort voor tijd. Weghorst leuk met 2 goals, maar daar kun je absoluut niet op bouwen. Niet goed voetballen is prima en zijn we gewend, maar dit was tactisch echt een drama. Volgende week weer zo tegen Go Ahead en je gaat eraan! Eerst die as intact, dan verder bouwen. En, ik vind Ajax allesbehalve fit ogen. Dat kan ook aan mij liggen en het seizoen is pril, maar ik zag veel jongens na 55 minuten al naar adem happen. Helemaal mee eens!! |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 17:35 schreef Loetje het volgende:Ik zit overigens over de 6 na te denken. Financieel heb je weinig opties, dus super groot denken gaat niet. Misschien Pablo Rosario ophalen bij Nice. 28 jaar, defensief in orde. Ervaring zat en kan wat voetbal brengen, al zal het meeste dan van de man naast hem moeten komen. Maar dat zou ik zo heel gek nog niet vinden. Rosario is wel duur schat ik. Farioli wilde m al halen vorig jaar dacht ik... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Vorig jaar was er helemaal geen geld. Er gaan nog spelers weg, dus ik gok dat daar ruimte voor kan komen.
Er zijn overigens ook niet veel meer opties momenteel. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Voorlopig geen Klaassen op 6 hoop ik, dan maar Mokio ondanks het feit dat ook hij veel fouten maakt en anders Regeer. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 16:18 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik vind absoluut van niet, hij is een goed aanspeelpunt De anderen hadden moeten scoren genoeg kansen gehad zoals Godts Dat is nu juist het punt Jack, die anderen scoren bijna nooit... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 17:28 schreef bertus bikkel het volgende:Niks van gezien. Ben al blij met de 3 punten, die halen we niet vaak in openingswedstrijden. Zoals eerder geconstateerd, we missen doelpunten. Wout maakt ze ook wel eens niet, voor de rest zijn er geen koele afmakers in de selectie. Goals maken en koel blijven voor de goal is een kwaliteit die we veel te weinig hebben. Gelukkig tref je nu Telstar maar elke andere tegenstander nu betekent puntverlies. Met deze opstelling verliezen we komend weekend al bij GAE. Een 6 is leuk maar een 9 lijkt me net zo belangrijk. Heitinga wordt meteen al tactisch afgetroefd door de coach van Telstar....echt nog geen vertrouwen in hem als trainer. Eens |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 17:31 schreef Loetje het volgende:Wat een ongekende wanprestatie vandaag. Het enige waar we blij mee mogen zijn, zijn de 3 punten. En dit is echt voor 99% aan te rekenen aan John Heitinga. Er is een reden dat Farioli vorig jaar vanuit een hele compacte organisatie speelde. Daar waren de meeste en daar val ik ook onder, absoluut geen fan van. Maar het is en was wel volkomen begrijpelijk. De hele voorbereiding gebeurd er al wat er vandaag gebeurd. Achterin staan er 3 die niet of nauwelijks kunnen verdedigen. Regeer kan het als back niet, Wijndal helemaal niet en Bouwman is vooralsnog naar voren heel leuk, maar in de 1 tegen 1 ontiegelijk kwetsbaar. Dan heb je het middenveld wat veel te diep staat, waardoor er constant in ondertal omgeschakeld wordt. Voorin zal ik over met name Traore maar zwijgen. Je mist Sutalo, Itakura moet nog ingepast gaan worden en er moet nog een ervaren nummer 6 gaan komen. Tot het moment dat je as gevuld is, blijf dan in ieder geval compact staan. Dit was echt regelrecht zelfmoordvoetbal. En ik gok ook dat Baas dan naar links gaat. Ook heb ik me ontzettend verbaasd dat Mokio niet eerder kwam. Dat was met Regeer eigenlijk de enige verdedigend ingestelde middenvelder die je had vandaag. Regeer gebruik je verkeerd, de andere breng je kort voor tijd. Weghorst leuk met 2 goals, maar daar kun je absoluut niet op bouwen. Niet goed voetballen is prima en zijn we gewend, maar dit was tactisch echt een drama. Volgende week weer zo tegen Go Ahead en je gaat eraan! Eerst die as intact, dan verder bouwen. En, ik vind Ajax allesbehalve fit ogen. Dat kan ook aan mij liggen en het seizoen is pril, maar ik zag veel jongens na 55 minuten al naar adem happen. Ben het helemaal met je eens We speelden idd compact onder Farioli, dit heb ik vandaag niet terug gezien onder Heitinga
Het was daardoor heel makkelijk voor Telstar om op het ruime veld gevaarlijk te worden. Wijndal asjeblieft een strik rond, die loopt met lood in zijn schoenen.
Weghorst speelde verdienstelijk, lag de bal vaak goed klaar, scoorde gelukkig 2x anders had Heitinga al direct iets uit te leggen. Maar vind nog steeds dat je hem voor het laatste half uur moet in brengenn indien we er niet goed voor staan.
Er zat totaal geen snelheid in het rond gaan, hier kan je al zien dat hier nauwelijks op getraind was of niet voldoende. Gelukkig was Klaassen duidelijk na de wedstrijd dat het veel beyer moet. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 18:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ben het helemaal met je eens We speelden idd compact onder Farioli, dit heb ik vandaag niet terug gezien onder Heitinga Het was daardoor heel makkelijk voor Telstar om op het ruime veld gevaarlijk te worden. Wijndal asjeblieft een strik rond, die loopt met lood in zijn schoenen. Weghorst speelde verdienstelijk, lag de bal vaak goed klaar, scoorde gelukkig 2x anders had Heitinga al direct iets uit te leggen. Maar vind nog steeds dat je hem voor het laatste half uur moet in brengenn indien we er niet goed voor staan. Er zat totaal geen snelheid in het rond gaan, hier kan je al zien dat hier nauwelijks op getraind was of niet voldoende. Gelukkig was Klaassen duidelijk na de wedstrijd dat het veel beyer moet. Snelheid niet eens. Die zag ik echt wel. Maar gewoon het team stond er in defensief opzicht helemaal niet. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax niet goed maar ook wel heel matig in het afmaken van 100% kansen. Telstar met 3 goede kansen, maar Ajax is 4 of 5 keer met diverse spelers alleen voor de keeper geweest en alleen Weghorst maakt het af.
Moro is mij positief opgevallen. Defensief waar we het eerder al over hadden. Kwetsbaar in de diepte en de organisatie staat niet, zeker nu Sutalo er nog niet bij is. Jaros is wel serieus goed.
Ten slotte vond ik het middenveld vandaag uiterst matig. Echte de zwakste schakel van het elftal. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 19:16 schreef Eide het volgende:Ajax niet goed maar ook wel heel matig in het afmaken van 100% kansen. Telstar met 3 goede kansen, maar Ajax is 4 of 5 keer met diverse spelers alleen voor de keeper geweest en alleen Weghorst maakt het af. Moro is mij positief opgevallen. Defensief waar we het eerder al over hadden. Kwetsbaar in de diepte en de organisatie staat niet, zeker nu Sutalo er nog niet bij is. Jaros is wel serieus goed. Ten slotte vond ik het middenveld vandaag uiterst matig. Echte de zwakste schakel van het elftal. Ik kon me ook wel bekoren met Moro. Niet omdat hij goed was, want ik vond hem persoonlijk niet goed. Maar hij is ontzettend divers. Godts en Traore doen altijd hetzelfde. Je ziet hem buitenom gaan, binnendoor, diep gaan en soms het veld breed maken. Dat mis ik bij veel flankspelers, die variatie.
Omtrent het middenveld, dat was ongekend. Ze stonden alle 3 constant op 30 meter van de goal van Telstar. Iedere omschakeling in ondertal en tel daarbij op dat Wijndal ook zelden tot nooit vanuit zijn eerste taak, namelijk verdedigen speelt. Dan kom je wel tekort he.
Goed je trouwens weer eens te lezen kerel. Alles goed daar in Gelderland?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 10 augustus 2025 door Loetje -- |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 19:16 schreef Eide het volgende:Ajax niet goed maar ook wel heel matig in het afmaken van 100% kansen. Telstar met 3 goede kansen, maar Ajax is 4 of 5 keer met diverse spelers alleen voor de keeper geweest en alleen Weghorst maakt het af. Moro is mij positief opgevallen. Defensief waar we het eerder al over hadden. Kwetsbaar in de diepte en de organisatie staat niet, zeker nu Sutalo er nog niet bij is. Jaros is wel serieus goed. Ten slotte vond ik het middenveld vandaag uiterst matig. Echte de zwakste schakel van het elftal. Helemaal mee eens Eide. Als dit de opmaat voor de rest van het seizoen wordt, dan vrees ik het ergste. Even afwachten hoe Itakura zich gaat manifesteren. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 17:35 schreef Loetje het volgende:Ik zit overigens over de 6 na te denken. Financieel heb je weinig opties, dus super groot denken gaat niet. Misschien Pablo Rosario ophalen bij Nice. 28 jaar, defensief in orde. Ervaring zat en kan wat voetbal brengen, al zal het meeste dan van de man naast hem moeten komen. Maar dat zou ik zo heel gek nog niet vinden. Rosario helemaal geen verkeerde gedachte, ik zie Taylor nog vertrekken dan moet het financieel toereikend zijn |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Op Klaassen na en in mindere mate Taylor hebben we idd te weinig scorend vermogen.
Weghorst heeft gedaan wat hij moest doen als spits maar hoe hij het vierde ho maar. Bloed irritant vond ik het, je kan een keer juichen en gefeliciteerd worden dat is voldoende Wat wilt hij eng opvallen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ik denk dat de spelers aan de zijkanten ook best wel eens scoren. Oscar zou dat ook moeten doen. Ik denk alleen dat je er niet vanuit moet gaan dat alles nu gelijk goed is.
Je gaat dit jaar weer proberen te voetballen, iets wat we allemaal eigenlijk willen zien. Daar hoort ook een organisatie bij die al zijn taken goed uitvoert. Bij Farioli kon je soms een foutje maken verdedigend en er stonden zo nog 3 spelers om dat op te vangen. Dit ga je dan ook niet gelijk goed krijgen.
Ten Hag had hier ook langer voor nodig. PSV en Feyenoord lijken nu goed, maar moet je ook nog maar afwachten. Overal zitten nieuwe spelers. Bij feyenoord eigenlijk allemaal spelers die niet zijn gelukt. Bij PSV ook. Bij Ajax eigenlijk ook. Dan moet er maar een gelukje of 2/3 bij zitten.
Die Financieen, ESPN neemt wel heel makkelijk over dat Ajax “MOET” verkopen. Om te kunnen aankopen. Ergens zit daar een waarheid in. Alleen heeft Kroes heel duidelijk aangegeven dat Ajax geen Taylor hoeft te verkopen om spelers te kunnen aantrekken. ESPN gaat dan staan kletsen dat Taylor weg moet om weer wat te kunnen kopen. Ik denk dat ze de noodzaak zeker zien. Hopelijk gaat er nog wat weg: Kaplan, Akpom enzovoort. Van mij mag Taylor ook best weg hoor. Als ze dat meer opties geeft en ruimte, denk dat je het dan moet doen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 19:16 schreef Eide het volgende:Ajax niet goed maar ook wel heel matig in het afmaken van 100% kansen. Telstar met 3 goede kansen, maar Ajax is 4 of 5 keer met diverse spelers alleen voor de keeper geweest en alleen Weghorst maakt het af. Moro is mij positief opgevallen. Defensief waar we het eerder al over hadden. Kwetsbaar in de diepte en de organisatie staat niet, zeker nu Sutalo er nog niet bij is. Jaros is wel serieus goed. Ten slotte vond ik het middenveld vandaag uiterst matig. Echte de zwakste schakel van het elftal. Middenveld met Berghuis en Klaassen is gewoon te matig. Klaassen is echt een prima speler, kan wel eens scoren maar is niet de speler die Ajax op een hoger niveau moet brengen. Je zou hopen dat Heitinga dan eerder kiest voor een Taylor, Mokio, Klaassen ofzo. Met Berghuis dan maar aan de zijkant. Zodat Klaassen dan in ieder geval aanvallend ook eens wat kan doen. (Mokio en Klaassen in een verdedigende rol)
Ergens is het natuurlijk logisch dat Ajax dit niet gelijk goed kan doen. Je zou als je een echt goed middenveld wil hebben toch ook 2 spelers moeten aantrekken. Natuurlijk komt Oscar op de plek van Berghuis, en heb je zo berghuis aan de zijkant. Dat helpt ergens wel iets. Ik denk ook en geloof steeds meer in Huntelaar zijn verklaring, Baas zal wel linksback gaan staan en Iko naast Sutalo. Dat lost ook het Wijndal probleem op en zo kan je Regeer ook neerzetten zodat je een middenvelder extra kan hebben(ik vind Regeer echt niet goed maar ja) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Over Akpom gesproken, die is officieel weg dus. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Mooi! Nu Kaplan nog en Mansverk. En dan zullen ze wel aankloppen bij opa Blind. Wel ervaring maar mist de handelingsnelheid om op 6 te spelen. Dan nog een spits erbij die scoort. Hopelijk gaat Heitinga inzien dat dat dat volle bak druk verhaal van hem niet besteed is aan deze selectie. Dat had Farioli goed gezien... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 19:06 schreef Loetje het volgende:[..] Snelheid niet eens. Die zag ik echt wel. Maar gewoon het team stond er in defensief opzicht helemaal niet. Snelheid zag ik soms bij balverovering op het middenveld het opbouwen ging vaak te traag maar dat kwam waarschijnlijk omdat Telstar zich massaal terug trok.
Vaak waren de ruimtes te groot zodat Telstar van harte kon aanvallen
Verder zou ik graag Moro een keer op rechts willen zien en Oscar zoals bij Salzburg ober links, op 9 een nieuwe spits.
Taylor, Mokio en Berghuis op het middenveld.
De verdediging bestaande uit Gaaei, Sutalo, Itakura, Baas |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 22:52 schreef bertus bikkel het volgende:Mooi! Nu Kaplan nog en Mansverk. En dan zullen ze wel aankloppen bij opa Blind. Wel ervaring maar mist de handelingsnelheid om op 6 te spelen. Dan nog een spits erbij die scoort. Hopelijk gaat Heitinga inzien dat dat dat volle bak druk verhaal van hem niet besteed is aan deze selectie. Dat had Farioli goed gezien... Blind mist handelingssnelheid? Dat valt wel mee toch?
Ik vraag me ook af of dat niet mogelijk is, dat volle druk zetten. Ik denk dat met de spelers die er zijn bijgekomen, Ajax dit best moet kunnen. Alleen het volle bak druk zetten heeft enorm veel tijd nodig om goed te kunnen uitvoeren. Zal dus ook vaak niet goed gaan. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 10 augustus 2025 - 23:11 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Snelheid zag ik soms bij balverovering op het middenveld het opbouwen ging vaak te traag maar dat kwam waarschijnlijk omdat Telstar zich massaal terug trok. Vaak waren de ruimtes te groot zodat Telstar van harte kon aanvallen Verder zou ik graag Moro een keer op rechts willen zien en Oscar zoals bij Salzburg ober links, op 9 een nieuwe spits. Taylor, Mokio en Berghuis op het middenveld. De verdediging bestaande uit Gaaei, Sutalo, Itakura, Baas Dat opbouwen wat eigenlijk niet goed ging is ook puur omdat er niemand echt stond die snel de oplossing ziet. Klaassen is een werkpaard. Maar is voetballend gewoon niet zo heel goed. Berghuis heeft ook al heel lang net niet het niveau en Taylor is in principe de beste maar moet dan wel rond de 16 zijn.
Ik vind de keuze voor Klaassen in dit geval ook niet zo slim. Tegen Telstar moet Mokio dit beter kunnen. Het is niet zo dat het met Klaassen nou verdedigend beter uitziet. Ik wil Berghuis het liefst niet zien. Godts op links en Moro op rechts. Dat is denk ik veel dreigender. Oscar op t middenveld, mij lijkt dat het meest ideale.
Ergens hoop ik dat Taylor weggaat, dat ze daarom Mokio op zijn positie kunnen zetten en je er verdedigend eigenlijk alleen maar sterker op wordt omdat je dan Mokio + een nieuwe aankoop op verdedigend middenveld hebt lopen. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Jaros, Gaaei(Rosa)-Sutalo-Itakura-Baas, Mokio(Klaassen)-Oscar-Taylor, Moro-Wout-Godts
Dat zou m moeten worden lijkt mij... |
|
|
|