|
|
bertus bikkel
|
|
|
De tweede speelronde van het nieuwe seizoen levert direct een traditioneel lastige uitwedstrijd op bij GAE. De afgelopen 9 ontmoetingen leverden 6x een gelijkspel op, 2x winst en 1x verlies. Bijna in evenwicht dus. Als bijkomend nadeel voor ons zie ik het tijdstip van 12.15 uur dat niet vaak positief uitpakt voor ons Ajax. Volgens de trainer van GAE kon men Ajax niet op een beter moment treffen omdat we echt nog zoekende zijn en geen vast elftal met bijbehorende patronen hebben. Vorig seizoen leverde onze eerste uitwedstrijd van het seizoen direct een nederlaag op bij NAC, hoe zal het nu gaan bij het waarschijnlijke debuut van Itakura ? Ik zou al blij zijn met een gelijkspelletje en hou het op 1-1.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 augustus 2025 door bertus bikkel -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mooi zo Bertus,
Ik hoop ergens dat we het gaan redden daar, met Itakura en Baas centraal want ik denk dat Sutalo nog niet gaat starten.
Met een gelijkspel hoeven we niet te mopperen.
Toch hou ik het heel positief, 1-2 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Laten we hopen dat er verbetering te zien is vandaag. Spannend wel. Bij Farioli wist je dat het niet goed was maar wel stabiel. Nu toch heel veel twijfelachtige dingen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Opstelling Ajax: Jaros; Gaaei, Itakura, Baas, Wijndal; Mokio, Klaassen, Taylor; Berghuis, Weghorst, Moro.
Dit lijkt mij al beter! Regeer gelukkig niet. Mokio daar is beter dan Klaassen op die positie. Berghuis is beter dan Traore. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Ben benieuwd wanneer onze nieuwe spelmaker mag gaan starten. Heeft genoeg gekost zou ik zeggen. Als er een nieuwe 6 komt, moet of Klaassen of Taylor eruit.... Dat is lastig. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Zou toch ook graag Godts en Moro op de vleugels willen zien.... Maar dat gaat dan weer ten koste van Berghuis. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 17 augustus 2025 - 11:12 schreef bertus bikkel het volgende:Ben benieuwd wanneer onze nieuwe spelmaker mag gaan starten. Heeft genoeg gekost zou ik zeggen. Als er een nieuwe 6 komt, moet of Klaassen of Taylor eruit.... Dat is lastig. Een verdediger inpassen is iets anders dan een “aanvaller”. Oscar start dan de 2e helft.
Klaassen er uit is niet “lastig”. Klaassen is een Ajax held maar als je beter wil worden is Klaassen een van de mindere. Lees dat je liever Godts en Moro ziet. Ja ik ook maar dat gaat hij dus niet doen. Toch wel gek. Rechts heb je gewoon geen kwaliteit. Links staan er toch 3 degelijke spelers.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 augustus 2025 door freakie -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Vind ik ook vreemd maar ze willen graag een plekkie maken voor de ervaring van Berghuis. Vorige week nog op 10 nu op 11.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Na 3 minuten mister 1-0 TOP!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 17 augustus 2025 - 11:22 schreef freakie het volgende:[..] Een verdediger inpassen is iets anders dan een “aanvaller”. Oscar start dan de 2e helft. Klaassen er uit is niet “lastig”. Klaassen is een Ajax held maar als je beter wil worden is Klaassen een van de mindere. Lees dat je liever Godts en Moro ziet. Ja ik ook maar dat gaat hij dus niet doen. Toch wel gek. Rechts heb je gewoon geen kwaliteit. Links staan er toch 3 degelijke spelers. Mooi dat hij dan toch scoort hahaha |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ja vorige week had ook wel andere redenen. Het missen van een verdediger met ervaring enzo. Hopen dat Klaassen dat een beetje kon oplossen.
Moet wel zeggen dat voetbal er met Moro veel gevaarlijker uitziet. Heel vaak voorzetten, de meeste zijn gevaarlijk. Deze was gelukkkg, maar ook weer gevaarlijk. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ja Klaassen is zo nuttig, maar als Ajax voetballend beter wil worden is dat niet met Klaassen. Ondanks dat, hij is een enorme held natuurlijk. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 17 augustus 2025 - 12:25 schreef freakie het volgende:[..] Ja Klaassen is zo nuttig, maar als Ajax voetballend beter wil worden is dat niet met Klaassen. Ondanks dat, hij is een enorme held natuurlijk. Ik denk dat Heitinga hier anders over denkt, hij heeft hem niet voor niets aanvoerder gemaakt |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Itakura is nu al goed bezig, heeft al een paar keer goed ingegrepen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Taylor toch....dit had de 0-2 moeten zijn |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 17 augustus 2025 - 12:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik denk dat Heitinga hier anders over denkt, hij heeft hem niet voor niets aanvoerder gemaakt Tsja is nu al wel duidelijk, ook door heitinga, dat Klaassen alles / veel gaat spelen. En dat daarom Berghuis daar ook op staat en dat hij hem regelmatig draagt. Zijn kant/positie is anders. Al helemaal als Ajax nog een 6 haalt. Dan zal Klaassen veel minder spelen dan Berghuis. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Even een andere vraag, wie maak je anders aanvoerder dan? Als je nederlands sprekende aanvoerders wil bij Ajax heb gelijk een probleem. Taylor zou kunnen maar niet een enorm ervaren speler. Weghorst? Niet echt iemand voor het aanvoerderschap?
Ik zou het niet anders weten dat deze 2. Berghuis en Klaassen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 17 augustus 2025 - 12:43 schreef freakie het volgende:[..] Tsja is nu al wel duidelijk, ook door heitinga, dat Klaassen alles / veel gaat spelen. En dat daarom Berghuis daar ook op staat en dat hij hem regelmatig draagt. Zijn kant/positie is anders. Al helemaal als Ajax nog een 6 haalt. Dan zal Klaassen veel minder spelen dan Berghuis. Denk het ook |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Maar. Ik moet toch echt elke twijfelen over een volgende aankoop. Wat wil je eerst halen? Een back die verdedigend goed is of een verdedigende middenvelder. Die Wijndal heeft best wel eens leuke momenten. Maar is toch vooral veel te weinig verdedigend. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 17 augustus 2025 - 12:55 schreef freakie het volgende:Maar. Ik moet toch echt elke twijfelen over een volgende aankoop. Wat wil je eerst halen? Een back die verdedigend goed is of een verdedigende middenvelder. Die Wijndal heeft best wel eens leuke momenten. Maar is toch vooral veel te weinig verdedigend. Wijndal is nu ook weer chaotisch, brengt de verdediging in gevaar |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ja inderdaad verschrikkelijk. Doet zeker niet alles fout maar verdedigend zo onrustig. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Tja en dan nu 1-2
Ajax laat GoAhead naar hartelust aanvallen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ja, heel belangrijk deze treffer |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Klaassen liep te slapen bij de 1-2.
Over het algemeen moet Ajax veel meer compact gaan aanvallen.
Ze laten GoAhead te vaak te ver komen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mokio en Moro er af Oscar en Edvardsen er in, dus zal denk ik Berghuis een linie zakken of.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Hoe vrij mogen ze opstoken. Man man en weer komen we goed weg al was het buitenspel |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Gaaei die als een blinde voor zet |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 augustus 2025 door freakie -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Je hebt nu eigenlijk gewoon geen verdedigende middenvelder. Alles kan door het midden. Meh… |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Haalt Gaaei er maar af tjonge jonge jonge |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 17 augustus 2025 - 13:42 schreef freakie het volgende:Je hebt nu eigenlijk gewoon geen verdedigende middenvelder. Alles kan door het midden. Meh… Ja klopt, zelfs Taylor loopt daar
Het loopt wel iets beter dan de eerste helft |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Itakura staat vandaag ook gewoon prima te verdedigen. Veel tegen maar dat is hem niet echt te verwijten. Moro is die eerste helft ook prima. De aankopen lijken mij ook allemaal in ieder geval niet door de mand te vallen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Edvardsen mag van mij in de basis |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Hopen dat het Alvarez verhaal waar is. 😂 nu is elke creatieve oplossing, die niet lukt, gevaarlijk…. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Moro doet het ook prima. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Kutzooi, per ongeluk tegen zijn bovenarm |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Itakura en Sutalo in de verdediging samen. Och wat hoop ik dat, dat gaat gebeuren. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik snap echt alle wissels van Heitinga zon beetje niet. Waarom Mokio eraf, waarom nu Regeer brengen als je Kaplan nog gewoon hebt joh...
Hopelijk valt Itakura mee. Dat zou een drama zijn zeg.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 augustus 2025 door Loetje -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 17 augustus 2025 - 13:58 schreef Loetje het volgende:Ik snap echt alle wissels van Heitinga zon beetje niet. Waarom Mokio eraf, waarom nu Regeer brengen als je Kaplan nog gewoon hebt joh... Hopelijk valt Itakura mee. Ja de opstelling is nu een warboel. Wissels zijn allemaal wat gerommel. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Ik snap hier ook niets van. Zo stabiel is het nog niet. Vind Heitinga sowieso gekke dingen doen.
Wel zie ik hier puntverlies gaan komen, want Ajax is er wel echt uit nu
Duimt iedereen wel mee voor Ko? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 17 augustus 2025 door Loetje -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 17 augustus 2025 - 14:01 schreef Loetje het volgende:[..] Ik snap hier ook niets van. Zo stabiel is het nog niet. Vind Heitinga sowieso gekke dingen doen. Wel zie ik hier puntverlies gaan komen, want Ajax is er wel echt uit nu Duimt iedereen wel mee voor Ko? Het is geen wereld selectie natuurlijk. Met nogal wat verschil in kwaliteit op alle plekken. Iko? Ik denk dat het bij hem vooral op was. Niet echt een blessure. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 17 augustus 2025 - 14:01 schreef Loetje het volgende:[..] Ik snap hier ook niets van. Zo stabiel is het nog niet. Vind Heitinga sowieso gekke dingen doen. Wel zie ik hier puntverlies gaan komen, want Ajax is er wel echt uit nu Duimt iedereen wel mee voor Ko? Ja hij maakt er een warboel van |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Zet Edvardsen nou altijd op rechts. Is allemaal beter dan Traore of Berghuis |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: Zomaar helemaal met je eens. Ook Berghuis niet als rechtsbuiten eens.
Jammer van puntverlies maar ook psv zal het bij go ahead niet makkelijk krijgen.
Hopelijk nu snel die verdedigende middenvelder erbij en klaar, al begrijp ik niet waarom Johnny zijn speelstijl ingeslepen heeft bij het team dat er staat. |
|
|
|