|
|
Loetje
|
|
|
Poh, wat mist Ajax een kansen. Dan is die 1-0 wel heel mager en fragiel. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2025 - 17:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Denk er exaxt zo over. Jammer dat onze favoriete verdediging nog niet goed ingespeeld is. Niet goed ingespeeld? Gewoon nagenoeg niet gespeeld. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ook omdat Heracles heel zwak is, die spelen degradatie voetbal dit seizoen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
En dan zo slap in schieten man man... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Hier moet je toch met 5 a 6 nul over heen lopen |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Zoals zo vaak hier besproken is, hebben we zo weinig scorend vermogen dat is bizar als je de selectie op papier ziet. Zoveel kansen nodig voor een goal en dat dan vandaag ook nog eens tegen de nummer laatst!! Als je zelf niet maakt, valt ie aan de andere kant. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Moro heeft veel dreiging, maar wat zijn z'n keuzes toch vaak met de oogkleppen omlaag.
Dit gaat je nog opbreken zo hoor |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Precies, zo weinig killer instinct bij ons en dan met deze defensie heb je zo de 1-1 tegen.... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ajax gaat nu ook wel compacter spelen. Echt, dit had richting een monsterscore moeten gaan, maar voorin is iedereen onrustig als het op afmaken aankomt. Soms ziet het er zelfs kolderiek uit. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat een verschuivingen in die wissels weer. Echt volkomen bizar. Je hebt nou niet echt veel marge ofzo. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Hier kom je goed weg. Weliswaar gefloten, maar toch. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Echt waar, krijg de tering zeg. Wat een kansen keer op keer. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Oh jammer dat deze niet doorgaat. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Verre van. 70 minuten kansen zat. Weinig weggegeven. Maar je moet jezelf belonen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
2-0. Punten binnen, spel wat beter.
Nu maar hopen dat de goals gaan komen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Echt, dit ook weer. 3 tegen 2 en geen goal... |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote: Dat is nu net het probleem, scoren!! Kansen hebben is leuk maar krijg je geen punten voor helaas. Geluk dat je tegen deze amateurs speelt.... |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote: Dat is toch gewoon te trainen? 3 tegen 2 uitspelen? |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Ik ben oprecht opgelucht dat we hier zonder puntverlies door zijn gekomen... Donderdag CL loting, dat worden andere tegenstanders... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Kansen zat, weinig weggegeven. Helemaal als je Telstar zag. Maar je moet ook gaan afmaken. Want dit is ook al 3 wedstrijden op rij.
Cruciale week voor Kroes ook. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Gebeurde vorig jaar ook. Dit is gewoon kop omhoog houden en kijken. Dat mis ik toch vooral. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2025 - 18:39 schreef bertus bikkel het volgende:[..] Dat is nu net het probleem, scoren!! Kansen hebben is leuk maar krijg je geen punten voor helaas. Geluk dat je tegen deze amateurs speelt.... Zo kan iedereen blijven zeiken. Het begint bij kansen creëren. Die zijn er genoeg. Nu gaan zorgen dat je het af gaat maken. Stel je voor dat je geen kansen meer creëert. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Helemaal eens hoor dat je eerst moet creëren om ze te kunnen maken. Maar wat afgelopen seizoenen al vaker aan het licht kwam, heb je te weinig scorende spelers. Gasten die ijskoud blijven bij 1 op 1 situaties en blijven kijken. Dat is een kwaliteit en daar hebben we te weinig van. Ik vraag me af of dat te trainen is...Tor-instinct zeggen de Duitsers zo mooi. Brobbey heeft dat niet en al onze buitenspelers ook niet. Dan moet je mensen als Klaassen, Berghuis en Taylor hebben en die moeten er dan alle 3 ca 10-12 gaan maken om te komen tot de 80-90 goals die nodig zijn voor plekkie 2. Dat kunnen ze ook alleen gaan ze niet alle 3 altijd meer spelen. Er moet een echte goalgetter nr 9 bij...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 augustus 2025 door bertus bikkel -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2025 - 19:06 schreef bertus bikkel het volgende:Helemaal eens hoor dat je eerst moet creëren om ze te kunnen maken. Maar wat afgelopen seizoenen al vaker aan het licht kwam, heb je te weinig scorende spelers. Gasten die ijskoud blijven bij 1 op 1 situaties en blijven kijken. Dat is een kwaliteit en daar hebben we te weinig van. Ik vraag me af of dat te trainen is...Tor-instinct zeggen de Duitsers zo mooi. Brobbey heeft dat niet en al onze buitenspelers ook niet. Dan moet je mensen als Klaassen, Berghuis en Taylor hebben en die moeten er dan alle 3 ca 10-12 gaan maken om te komen tot de 80-90 goals die nodig zijn voor plekkie 2. Dat kunnen ze ook alleen gaan ze niet alle 3 altijd meer spelen. Er moet een echte goalgetter nr 9 bij... De prioriteit is een 6 en de kans is groot dat er geen 9 meer komt. En laat dat alsjeblieft niet als 6 zijn.
Wel zie ik deze week Daley Blind komen. Maar dat is zomaar een gevoel.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 24 augustus 2025 door Loetje -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2025 - 18:22 schreef Loetje het volgende:Ajax gaat nu ook wel compacter spelen. Echt, dit had richting een monsterscore moeten gaan, maar voorin is iedereen onrustig als het op afmaken aankomt. Soms ziet het er zelfs kolderiek uit. Zo zag het er zeker uit, het lijkt wel angst om te scoren |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2025 - 18:25 schreef Loetje het volgende:Wat een verschuivingen in die wissels weer. Echt volkomen bizar. Je hebt nou niet echt veel marge ofzo. Heel maf die vele wissels op vreemde plaatsen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2025 - 18:44 schreef Loetje het volgende:[..] Gebeurde vorig jaar ook. Dit is gewoon kop omhoog houden en kijken. Dat mis ik toch vooral. Idd ze doen maar wat |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ajax dominant en aanvallend zonder echt goed te voetballen. Het afmaken van kansen is wel een ding. De statistieken verbloemen dat Ajacieden vaak alleen tot een schot komen waar een verdediger er dicht op zit en mee kan in het tempo.
Verdedigend weinig weggegeven, maar elke serieuze aanval oogt gevaarlijk omdat ajax in de laatste verdedigende fase vaak paniekerig oogt. Veel slidings en spelers die zich voornachoten moeten werpen. Dat suggereert toch dat het daar positioneel niet goed zit en dat de organisatie gewoon nog niet staat.
Ik hoop dat we de lijn van deze pot doorzetten en niet dat het positieve gevoel vooral het resultaat is van een uitermate zwak Heracles. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Helemaal eens. Precies wat ik zei. Waarom wissel je zoveel en waarom breng je vooral verdedigend zoveel anders. Is beetje vreemd. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2025 - 20:40 schreef Eide het volgende:Ajax dominant en aanvallend zonder echt goed te voetballen. Het afmaken van kansen is wel een ding. De statistieken verbloemen dat Ajacieden vaak alleen tot een schot komen waar een verdediger er dicht op zit en mee kan in het tempo. Verdedigend weinig weggegeven, maar elke serieuze aanval oogt gevaarlijk omdat ajax in de laatste verdedigende fase vaak paniekerig oogt. Veel slidings en spelers die zich voornachoten moeten werpen. Dat suggereert toch dat het daar positioneel niet goed zit en dat de organisatie gewoon nog niet staat. Ik hoop dat we de lijn van deze pot doorzetten en niet dat het positieve gevoel vooral het resultaat is van een uitermate zwak Heracles. Helemaal mee eens. Nu hebben we nog niet met de verdediging gespeeld die ik voor ogen heb: Gaaie Sutalo Itakura Baas |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2025 - 19:08 schreef Loetje het volgende:[..] De prioriteit is een 6 en de kans is groot dat er geen 9 meer komt. En laat dat alsjeblieft niet als 6 zijn. Wel zie ik deze week Daley Blind komen. Maar dat is zomaar een gevoel. Ik vind onze Fitz helemaal niet slecht op 6 !! Veel dynamischer dan Klaassen bijvoorbeeld. In de grote wedstrijden zal hij power tekort komen en zou een back up goed van pas komen. In de ED kan het prima met Fitz!! Ik las dat Boadu wordt gezien als opvolger van Brobbey maar als die naar de zandbak gaat heeft ie geen haast omdat de window daar nog lang open is. Wij hebben echter nog maar n week om iemand te halen...deze week zal Blind wel komen en ik verwacht geen andere 6 meer.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 augustus 2025 door bertus bikkel -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Als Ajax zijnde , zou je deze week je slag kunnen slaan met een Sano van NEC en El Karouani van Utrecht... moet je wel eerst Brobbey verkopen natuurlijk. En dan nog Boadu halen voordat die gloeilampen dat gaan doen. Ik heb zomaar het gevoel dat zij m naar Eindhoven gaan halen... |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2025 - 10:53 schreef hjf het volgende:[..] Helemaal mee eens. Nu hebben we nog niet met de verdediging gespeeld die ik voor ogen heb: Gaaie Sutalo Itakura Baas Dat zou de ideale achterhoede zijn op Gaaei na dan. Moet toch een betere rb te halen zijn?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 25 augustus 2025 door bertus bikkel -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op zondag 24 augustus 2025 - 20:40 schreef Eide het volgende:Ajax dominant en aanvallend zonder echt goed te voetballen. Het afmaken van kansen is wel een ding. De statistieken verbloemen dat Ajacieden vaak alleen tot een schot komen waar een verdediger er dicht op zit en mee kan in het tempo. Verdedigend weinig weggegeven, maar elke serieuze aanval oogt gevaarlijk omdat ajax in de laatste verdedigende fase vaak paniekerig oogt. Veel slidings en spelers die zich voornachoten moeten werpen. Dat suggereert toch dat het daar positioneel niet goed zit en dat de organisatie gewoon nog niet staat. Ik hoop dat we de lijn van deze pot doorzetten en niet dat het positieve gevoel vooral het resultaat is van een uitermate zwak Heracles. Inderdaad, dit Heracles moet je thuis met 6-0 minimaal oprollen! Woutje wil er 25 maken en had na de eerste 3 potjes al op 10 kunnen staan. Telstar en Heracles thuis zijn wel de zwakkere broeders en GAE daar wint Sparta gewoon met 0-3 van.... Probleem is, tegen de betere tegenstanders krijg je veel minder kansen en die moeten erin!! Dan kun je niet de eerste 5 kansen missen. Heel benieuwd hoe we dat gaan oplossen....
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 25 augustus 2025 - 11:33 schreef bertus bikkel het volgende:[..] Dat zou de ideale achterhoede zijn op Gaaei na dan. Moet toch een betere rb te halen zijn? Gaaei is niet het probleem. Zoals Rosa daar ook nou ineens stond. Op die positie heb je echt genoeg. Gaaei ook niet heel veel op fouten kunnen betrappen de laatste tijd. Beter dan Gaaei? Dan moet je dus prioriteit stellen aan een rechtsback die eigenlijk helemaal nog niet zo slecht is. Gaaei is eigenlijk de enige oke aankoop geweest van Mislintat. Hij kan uiteindelijk ook Ajax nog een beetje helpen de verliezen recht te trekken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 26 augustus 2025 door freakie -- |
|
|
|