|
|
bertus bikkel
|
|
|
Morgen mogen we aantreden tegen een andere promovendus, Volendam. Ze zijn net als wij nog ongeslagen in de eerste 3 wedstrijden van het nieuwe seizoen (3x gelijk) In de laatste 3 ontmoetingen tussen beide teams werd het 1x gelijk en won Ajax 2x. Laatste keer op 5-5-2024 met 1-4. Bij Ajax is de ziekenboeg weer wat leeg gestroomd en dus valt te verwachten dat de basis er wederom anders uit ziet dan afgelopen weken. Nog meer keuzes te maken dus voor John Heitinga en zijn staf. Aangezien Volendam thuis speelt en goed is gebleken in gelijke spelen, houd ik het op 2-2. |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
alle tegenstanders spelen tegen Ajax altijd extra fel. Ajax moet daar onder uit spelen door de bal sneller te laten gaan. En zo ook uit duels te blijven. En als er wel een duel is dan ook stevig dat duel in te gaan. Met de kwaliteiten van het team erbij verwacht ik een 0-2 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Zou het dan toch?
Gaaei, Sutalo, Itakura, Baas Fits, Berghuis en Taylor Oscar, Weghorst en Moro
Dat lijkt mij 100% beter dan wat we tot nu toe op het veld hebben gezien. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Hopelijk dan wel met Oscar op 10 en Moro/ Berghuis op rechts, |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Hoezo hopelijk? Vorige wedstrijd was Oscar veel meer betrokken bij het spel. Juist dat Oscar op links gaat en Moro op rechts. Dat gaat Ajax 100% beter maken. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Omdat Oscar gehaald is als creatieve 10 en we al 3 linker aanvallers hebben? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Nou nee. Maar dan nog, Godts levert niet, hij krijgt zijn kansen. Oscar speelde echt prima vorige wedstrijd, dreiging en creativiteit. Meer ruimte daar neem ik aan. Moro op rechts trouwens ook gewoon heel logisch. Ik snap het wel, berghuis op rechts is echt niet te doen. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Nee dat klopt, Moro is de beste keuze op rechts en daar ook voor gehaald. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Opstelling bekend, nog geen Sutalo. Daardoor weer met Wijndal... |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Eerste 10 minuten waren goed, je scoort grote kansen vervolgens niet en daarna loop je al 15 minuten te kloten wat resulteert in een tegentreffer! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Die berghuis ....... ik vind het nog steeds niks! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Waarom zijn al onze corners zo vreselijk kut genomen??? |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Wow, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. š |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Maak nou godverdomme eens een kans af man!! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ja met jou eens zijn is wat lastig soms. Maar dit is toch vrij duidelijkš |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
De hand van de trainer is echt zichtbaar! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ow maar soms, dat valt nog mee. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Ja man, echt een verschrikking dit. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
Sorry hoor, maar hiermee de CL in gaan is zelfverminking. Wat een verschrikking om te zien. En maar vasthouden aan weghorst, fitz Jim en berghuis. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Het was voor schandaal, dag Heitinga leuk geprobeerd |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Ach, een gelijkspelletje zoals voorspeld, alleen geen 2-2 maar 1-1. Voor de rest zit er niks in dit elftal en vooral geen scorend vermogen. Deze trainer moet de tijd krijgen maar dan staan we wel 5de op 14 punten.... |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
yep...het moet ook groeien, maar man man man wat erger ik mij toch aan het te veel te trage tempo dat Ajax na een goede openingsfase vervolgens speelt, met te vaak de baal tikkie breed en terug...Open draaien of de steekpass dat staat blijkbaar niet op de training en op de vele opdrachten die de spelers meekrijgen in de wedstrijd... |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zaterdag 30 augustus 2025 - 18:54 schreef bertus bikkel het volgende:Ach, een gelijkspelletje zoals voorspeld, alleen geen 2-2 maar 1-1. Voor de rest zit er niks in dit elftal en vooral geen scorend vermogen. Deze trainer moet de tijd krijgen maar dan staan we wel 5de op 14 punten.... En dat is best gek want met Wout hebben we zeker wel een spits die makkelijk scoort. Maar dan moet hij wel in de tactiek van het team de waarderring krijgen en moet er gevoetbald worden naar zijn kwaliteiten. Dus moet Johnny een keuze maken wat betreft het type spits waarmee hij gaat voetballen.
Ook op het middenveld moet er iets veranderen maar dat kan nog niet omdat Taylor verkocht moet worden en dus moet hij spelen en moet onze Israƫlische vriend als noodverbandje op links wat weer ten koste gaat van onze sterkst mogelijke aanvalslinie!!!
Tis allemaal politiek wat ons nu verstoord. Plus dat Johnny natuurlijk gewoon nog een leerlingtrainer is die om financiƫle redenen hoofdtrainer is gemaakt in de hoop dat hij Slot kan kopiƫren en Ajax vor een dubbeltje op de eerste rij met veel geluk een goed functionerende trainer heeft gevonden in Johnny.
Beetje zelfde met de vorige Johnny... mooi sentiment hoor allemaal en obv hun Ajax dna weten ze wel iets van hoe er gespeeld moet worden maar de echte finesse om een goede trainer te zijn hebben ze natuurlijk niet.
Kroes heb ik heel graag zien komen maar nu zie ik hem best graag gaan want hij brengt ons geen vooruitgang! |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Kroes heeft dadelijk de puinhoop van het wanbeleid in de afgelopen jaren opgeruimd en dan kan hij laten zien of hij echt kan bouwen. Laten we niet vergeten dat de bende van Mislintat nog altijd niet volledig is weg gepoetst... Saneren, afslanken en bezuinigen is niet bepaald het leukste werk in de functie van TD. Ook hij zal de tijd moeten krijgen en een eerlijke kans. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Laat je geen zand in de ogen strooien. Heitinga heeft een betere selectie dan dat onze Italiaanse vriend had. De rest is waar maar desondanks zijn Oscar. Moro en Itakura erbij gekomen.
Hato was prima en veelbelovend maar zijn inbreng niet dominant |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Klopt, hij heeft er best prima spelers bij gekregen maar zet ze vaak niet op de juiste plaats. Dan heb je er niet veel aan en raken die gasten gedemotiveerd en onzeker. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op zondag 31 augustus 2025 - 14:56 schreef AkaS het volgende:[..] En dat is best gek want met Wout hebben we zeker wel een spits die makkelijk scoort. Maar dan moet hij wel in de tactiek van het team de waarderring krijgen en moet er gevoetbald worden naar zijn kwaliteiten. Dus moet Johnny een keuze maken wat betreft het type spits waarmee hij gaat voetballen. Ook op het middenveld moet er iets veranderen maar dat kan nog niet omdat Taylor verkocht moet worden en dus moet hij spelen en moet onze Israƫlische vriend als noodverbandje op links wat weer ten koste gaat van onze sterkst mogelijke aanvalslinie!!! Tis allemaal politiek wat ons nu verstoord. Plus dat Johnny natuurlijk gewoon nog een leerlingtrainer is die om financiƫle redenen hoofdtrainer is gemaakt in de hoop dat hij Slot kan kopiƫren en Ajax vor een dubbeltje op de eerste rij met veel geluk een goed functionerende trainer heeft gevonden in Johnny. Beetje zelfde met de vorige Johnny... mooi sentiment hoor allemaal en obv hun Ajax dna weten ze wel iets van hoe er gespeeld moet worden maar de echte finesse om een goede trainer te zijn hebben ze natuurlijk niet. Kroes heb ik heel graag zien komen maar nu zie ik hem best graag gaan want hij brengt ons geen vooruitgang! Wout is best een afmaker en zit ook niet voor niets al jaren bij de selectie van Koeman als stormram en invaller als er iets geforceerd moet worden. Maar hoeveel bruikbare voorzetten krijgt hij bij Ajax? Met betere voorzetten zou hij er bij ons 30 maken in een seizoen. Helaas gaat het Ajax spel anders en krijgen andere spelers vaak de grootste kansen maar dat zijn geen afmakers. Godts, Moro, Edvardsen, Traore, Oscar maken er samen nog geen 10 in een seizoen vrees ik. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 31 augustus 2025 - 14:56 schreef AkaS het volgende:[..] En dat is best gek want met Wout hebben we zeker wel een spits die makkelijk scoort. Maar dan moet hij wel in de tactiek van het team de waarderring krijgen en moet er gevoetbald worden naar zijn kwaliteiten. Dus moet Johnny een keuze maken wat betreft het type spits waarmee hij gaat voetballen. Ook op het middenveld moet er iets veranderen maar dat kan nog niet omdat Taylor verkocht moet worden en dus moet hij spelen en moet onze Israƫlische vriend als noodverbandje op links wat weer ten koste gaat van onze sterkst mogelijke aanvalslinie!!! Tis allemaal politiek wat ons nu verstoord. Plus dat Johnny natuurlijk gewoon nog een leerlingtrainer is die om financiƫle redenen hoofdtrainer is gemaakt in de hoop dat hij Slot kan kopiƫren en Ajax vor een dubbeltje op de eerste rij met veel geluk een goed functionerende trainer heeft gevonden in Johnny. Beetje zelfde met de vorige Johnny... mooi sentiment hoor allemaal en obv hun Ajax dna weten ze wel iets van hoe er gespeeld moet worden maar de echte finesse om een goede trainer te zijn hebben ze natuurlijk niet. Kroes heb ik heel graag zien komen maar nu zie ik hem best graag gaan want hij brengt ons geen vooruitgang! Hier ben ik het totaal mee eens |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 31 augustus 2025 - 17:08 schreef bertus bikkel het volgende:[..] Wout is best een afmaker en zit ook niet voor niets al jaren bij de selectie van Koeman als stormram en invaller als er iets geforceerd moet worden. Maar hoeveel bruikbare voorzetten krijgt hij bij Ajax? Met betere voorzetten zou hij er bij ons 30 maken in een seizoen. Helaas gaat het Ajax spel anders en krijgen andere spelers vaak de grootste kansen maar dat zijn geen afmakers. Godts, Moro, Edvardsen, Traore, Oscar maken er samen nog geen 10 in een seizoen vrees ik. Hier ook mee eens, Wout krijgt nauwelijks bruikbare ballen en de spelers die jij benoemd schieten nog geen deuk in een pakje boter |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 31 augustus 2025 - 14:56 schreef AkaS het volgende:[..] En dat is best gek want met Wout hebben we zeker wel een spits die makkelijk scoort. Maar dan moet hij wel in de tactiek van het team de waarderring krijgen en moet er gevoetbald worden naar zijn kwaliteiten. Dus moet Johnny een keuze maken wat betreft het type spits waarmee hij gaat voetballen. Ook op het middenveld moet er iets veranderen maar dat kan nog niet omdat Taylor verkocht moet worden en dus moet hij spelen en moet onze Israƫlische vriend als noodverbandje op links wat weer ten koste gaat van onze sterkst mogelijke aanvalslinie!!! Tis allemaal politiek wat ons nu verstoord. Plus dat Johnny natuurlijk gewoon nog een leerlingtrainer is die om financiƫle redenen hoofdtrainer is gemaakt in de hoop dat hij Slot kan kopiƫren en Ajax vor een dubbeltje op de eerste rij met veel geluk een goed functionerende trainer heeft gevonden in Johnny. Beetje zelfde met de vorige Johnny... mooi sentiment hoor allemaal en obv hun Ajax dna weten ze wel iets van hoe er gespeeld moet worden maar de echte finesse om een goede trainer te zijn hebben ze natuurlijk niet. Kroes heb ik heel graag zien komen maar nu zie ik hem best graag gaan want hij brengt ons geen vooruitgang! Eigenlijk kan ik me in alles wel vinden, het Kroes verhaal alleen niet zo. Kroes brengt ons natuurlijk wel vooruitgang. Hij heeft heel veel spelers verkocht. Dat moest eerst gebeuren. Dat is eigenlijk het belangrijkste deze 2/3 seizoenen. Een gezond elftal met spelers op meerdere posities.
Daar lijkt het ook iets op nu. Probleem is dat meerdere van deze spelers nog nooit met elkaar samen hebben gespeeld. Dat is ook waarom er zo gevraagd werd om ervaren krachten(Blind, Tagliafico, Tadic en Eriksen) zulke spelers hebben in ieder geval geen tijd nodig om Ajax te kennen. Het gaat namelijk nog wel 2 maanden duren tot de aankopen van Ajax hun echte kwaliteit laten zien. |
|
|
|