|
|
RenatoBos
|
|
|

Feyenoord heeft de gewenste versterking voor de verdediging binnen. Malcolm Jeng komt op huurbasis over van Stade Reims, waarbij in de overeenkomst een optie tot koop is opgenomen. Beide clubs werken momenteel de laatste details van de deal uit. Dit meldt Feyenoord Transfermarkt op X.
De Zweedse centrumverdediger ontbreekt zondag in de selectie van zijn Franse club en richt zich volledig op zijn overstap naar Rotterdam. Jeng geldt als een talentvolle linkspoot die Feyenoord meer mogelijkheden in de achterhoede moet geven. Met een lengte van 1,90 meter kan hij zowel centraal achterin als op de linksbackpositie uit de voeten.
Na het vertrek van David Hancko kampte trainer Robin van Persie met een gebrek aan linkspoten in de defensie. Alleen Jan Plug voldeed nog aan dat profiel, terwijl de onlangs aangetrokken Tsuyoshi Watanabe en Anel Ahmedhodžić rechtsbenig zijn. Met de komst van Jeng krijgt Van Persie weer een extra optie in zijn selectie.
De 20-jarige Jeng doorliep in Zweden de jeugdopleidingen van IFK Haninge en IK Sirius. In januari 2024 maakte hij voor 2,5 miljoen euro de overstap naar Stade Reims. Bij de Franse club speelde hij enkele wedstrijden, maar een vaste plek wist hij nog niet te veroveren.
https://youtu.be/ARANA3-A9JY?si=oztoe1rD5P2HOYtf
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 september 2025 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Krabbendam:
Voor Feyenoord zijn het bovendien nog spannende dagen richting de deadline van de transfermarkt. Van Persie liet al doorschemeren dat er zowel uitgaand als inkomend nog wat kan gebeuren. Krabbendam meldt dat de club nog altijd hoopt op een spits, terwijl de komst van een verdediger in de afrondende fase zit. Het gaat om een linksbenige optie die hoog op de lijst staat. Daarbij wordt de naam van Malcolm Jeng nadrukkelijk genoemd.
"Er komt sowieso een linksbenige Zweedse verdediger. Malcolm Jeng staat op de lijst en hij stond vorig jaar al op de radar bij Feyenoord. Toen koos hij voor Stade Reims, dat inmiddels is gedegradeerd en nu in de tweede divisie speelt met voornamelijk Fransen, terwijl hij de taal niet spreekt. Hij wil gewoon zo snel mogelijk naar Feyenoord komen en Feyenoord ziet in hem een welkome aanvulling. Want centraal achterin links hebben ze een probleem als er iets met Watanabe gebeurt.''
Krabbendam legt uit dat Feyenoord nu vooral links achterin kwetsbaar is. ''Rechts zijn de problemen iets minder groot, omdat Trauner terugkomt van een blessure. Beelen is langer geblesseerd, maar keert op termijn ook terug. Links achterin moest nu wat gebeuren en dat moet Jeng worden.'' De verwachting is dat Feyenoord snel duidelijkheid krijgt over zijn komst. Daarmee lijkt de puzzel in de selectie verder in balans te raken richting de rest van het seizoen. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Welkom en hoop snel vertrouwen in John te krijgen. Ik kan er nu nog geen hoogte van krijgen eerlijk gezegd. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik la dat ze m al gescout hadden maar hij toen voor Frankrijk gekozen had. En zoals velen spijt van heeft |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Sterke Nadje vibes dit verhaal, hoop dat het meevalt. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Wel een profiel wat we nodig hadden nog, lcv.
Hopelijk ook kwalitatief een meerwaarde.
Maar denk dat niemand em echt kent, en hopelijk valt t mee. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
quote: Nadje, ja, dat was ook het eerste wat ik dacht.. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord maakt op zeer korte termijn de komst van Malcolm Jeng wereldkundig. De Zweedse verdediger onderging maandagochtend zijn medische keuring, die hij met succes heeft doorstaan. Dat meldt RTV Rijnmond-verslaggever Dennis Kranenburg op X. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Welkom John ,ik denk dat dit een hele goede aankoop gaat zijn! Heeft een goed overzicht en een goede pass in zijn benen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
‘Het voelt goed om hier te zijn, en ik ben trots dat ik bij Feyenoord heb getekend,’ vertelt Jeng. ‘Twee dagen geleden hoorde ik dat de club interesse in me had en is alles in een stroomversnelling geraakt. Het voelde gelijk als een goede stap. Het stadion is fantastisch, de club is top en ik hoor alleen maar goede verhalen over de supporters.’
‘Feyenoord is een grote club die in een grote competitie speelt, dus ik kijk er naar uit om hier verder te groeien als speler. De club heeft me laten weten dat ze me zien als talent en ik denk dat bij Feyenoord alle voorwaarden aanwezig zijn om me verder te ontwikkelen. Hopelijk kan ik eraan bijdragen om de club successen te laten boeken.’ |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op maandag 01 september 2025 - 20:41 schreef Leon FR1908 het volgende:Welkom John ,ik denk dat dit een hele goede aankoop gaat zijn! Heeft een goed overzicht en een goede pass in zijn benen. En links benig daar zijn er niet echt veel van |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Word een topoer Piet ,gewoon omdat wij dat willen haha |
|
|
|