|
|
RenatoBos
|
|
|

Cyle Larin wordt de nieuwe spits van Feyenoord. Dat meldt Fabrizio Romano, die de verrassende transfer aankondigt met zijn welbekende 'Here we go!'-leus. De Rotterdammers nemen de Canadees, die ook kortstondig in beeld was bij PSV, over van Mallorca.
Dat Feyenoord zich nog voor het sluiten van de transfermarkt wilde versterken met een nieuwe spits, was al even bekend. De Rotterdammers droomden lang van Rômulo en El Bilal Touré, maar zij kozen voor respectievelijk RB Leipzig en Besiktas. Na die blauwtjes heeft Feyenoord nu wél beet. Larin komt naar Rotterdam. De transfer is volgens Romano in kannen en kruiken. Hoeveel technisch directeur Dennis te Kloese over gaat maken naar Mallorca, maakt de Italiaanse transferexpert niet bekend. Duidelijk is wel dat er een akkoord ligt. Zowel tussen de twee clubs als tussen Feyenoord en de speler zelf.
De dertigjarige Larin wordt bij Feyenoord één van de drie spitsen. Ayase Ueda genoot de voorbije weken de voorkeur in de punt van de aanval. De van Benfica overgekomen Casper Tengstedt vertolkt vooralsnog een bijrol. Officieel staat ook Julian Carranza nog onder contract in De Kuip, maar hij staat op het punt van vertrekken naar Leicester City. Opvallend is dat Larin onlangs ook nog in beeld was bij PSV. De Eindhovenaren overwogen hem kortstondig aan te trekken na het uitvallen van Alassane Pléa, maar kozen uiteindelijk voor Myron Boadu.
Met Larin haalt Feyenoord de nodige ervaring in huis. De 86-voudig international van Canada (dertig doelpunten) kwam naast La Liga ook uit in de MLS en de Süper Lig. In laatstgenoemde competitie, als speler van Besiktas, was hij het meest succesvol. Voor die club maakte hij in 109 wedstrijden 39 doelpunten.
https://youtu.be/g_Q34xguWvk?si=3qPDx3V83VXA6Dk2
https://youtu.be/BtDVOFJVQmM?si=G00r0V5s86wGJxMG
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 september 2025 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
heeft wel erg veel clubs versleten , vaak geen goed teken , transfer waarde 3,5milj ook niet , maar goed laten we maar weer het beste er van hopen |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Net als bij Porto/Borges en Benfica/Tengstedt zie je alleen maar juichende supporters van Mallorca op X.
Veelbelovend dus.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 september 2025 door MMM -- |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Qua stats is het niet slechter dan Touré. En daar wilde we een vermogen voor neer tellen. Ik zie het als een breedte speler waarmee je in de slotfase iets mee kan forceren. Dat hadden we nog niet op de bank zitten. Het is misschien niet wat we gehoopt hadden, maar wel de realiteit. Ik had liever jong talent gehad, maar dit is ms effectiever voor de korte termijn. in ieder geval welkom!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 01 september 2025 door CobusIII -- |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Weer lekker door de koopjeskelder dus |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Haha, en nu al afgekeurd. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
eerlijk gezegd verwacht ik er inderdaad niks van , het is weer hopen en dat is geen normaal beleid |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote: Larin, he must go there in...
Zoals De Wolf t zou zeggen |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Welkom gozer, hoeft niet zo verkeerd te zijn zeer ervaren rot voorin, helaas ging clubicoon lester niet door, hij ook ervaren man met plenty ervaring la liga, wat gewoon stuk zwaarder comp is dan de onze. |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
De filmpjes bekeken en doet me denken aan een bekende spits in de ED; Brobbey
Dan wel de variant die op z'n benen blijft staan wanneer de bal aangenomen wordt en wanneer er op doel geschoten wordt.
Maar een fysiek sterk aanspeelpunt ala brobbey was iets wat we nog misten, dus ik snap deze huur/aankoop wel. |
|
|
|
|
Frobin1974
|
|
|
8 jaar jonger dan Vardy, kan dus alle kanten op met zo'n jonge speler. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Met goedkeuring van van Persie. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
zat zijn filmpjes nog eens te bekijken maar het is wel een beer van een speler bijna 1.90 , sterk en beweegt ook makkelijk voor zijn lengte , techniek is wel wat wilt en ongecontroleerd , schiet erg makkelijk met links en rechts misschien nog geen eens zo'n slechte keuze , misschien niet voor de basis maar wel als het niet loopt en de beuk erin gezet moet worden
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 september 2025 door kenny -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Plan B speler inderdaad. En vergeet niet, Ueda moet druk zetten voorin en aanspeelbaar in counters. Die kan vrij snel uitgeblust raken. Afhankelijk van wat nodig heb je 2 ervaren keuzes erachter. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Feyenoord heeft de komst van Cyle Larin afgerond. De dertigjarige spits van RCD Mallorca doorliep succesvol de medische keuring en tekende een contract in Rotterdam. Het gaat om een huurconstructie met een optie tot koop. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Wel een heel ander soort type spits. En dat moet je hebben als Ueda er niet door komt |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
FEYENOORD VERSTERKT VOORHOEDE MET CANADESE SPITS LARIN

Feyenoord heeft overeenstemming bereikt met La Liga-club RCD Mallorca over de huur van Cyle Larin. De komst van de ervaren Canadese spits betekent een extra troef in de aanvalslinie van het elftal van hoofdtrainer Robin van Persie.
‘Ik ben heel blij om hier te zijn,’ zegt Larin. ‘Ik ken de geschiedenis van Feyenoord, de passie van de supporters en het feit dat de club altijd mee wil doen om de prijzen. Dat past helemaal bij wie ik ben, en ik kijk er dan ook naar uit om voor Feyenoord te spelen en samen te werken met trainer Robin van Persie. Hij is een spits, net als ik, en zijn aanwezigheid heeft me overtuigd om naar Rotterdam te komen. Ik kan veel van hem leren.’
‘Ik heb natuurlijk op verschillende plekken gevoetbald en veel ervaring opgedaan. Maar mijn doel is overal hetzelfde: goals maken en kampioenschappen winnen. Dat is niet makkelijk, dus je moet als team en club elke dag keihard werken om succes te boeken. Ik kan niet wachten om te beginnen.’
De 30-jarige Larin, die geboren werd in Brampton, een voorstad van Toronto, begon met voetballen bij het lokale Brampton YSC en de voetbalacademie Sigma FC. Via het Amerikaanse universiteitsvoetbalteam van de UConn Huskies belandde hij bij MLS-club Orlando City, waar hij in zijn debuutseizoen werd verkozen tot talent van het jaar. Na 44 goals in 3 seizoenen tijd maakte de fysiek sterke spits in 2018 de overstap naar Europa door te tekenen bij Besiktas.
Ook in Turkije onderstreepte Larin zijn status als doelpuntenmaker, met 39 treffers in 109 wedstrijden, en won hij met Besiktas in 2021 zowel de landstitel als de beker. Via Club Brugge en Real Valladolid kwam de 86-voudig Canadees internationaal in 2023 bij RCD Mallorca terecht en speelde hij de afgelopen twee seizoenen in La Liga. Larin gaat bij Feyenoord spelen met rugnummer 10. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Ga ik weer allemaal negatief berichtjes op terug krijgen haha
Maar rugnummer 10 vind ik wel echt treurig hoor voor je derde spits. Nummer 10 vind ik altijd wel een gevoelig iets. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op dinsdag 02 september 2025 - 17:52 schreef MMM het volgende:Ga ik weer allemaal negatief berichtjes op terug krijgen haha Maar rugnummer 10 vind ik wel echt treurig hoor voor je derde spits. Nummer 10 vind ik altijd wel een gevoelig iets. inderdaad raar verhaal |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote:Op dinsdag 02 september 2025 - 17:52 schreef MMM het volgende:Ga ik weer allemaal negatief berichtjes op terug krijgen haha Maar rugnummer 10 vind ik wel echt treurig hoor voor je derde spits. Nummer 10 vind ik altijd wel een gevoelig iets. Dan maar hopen dat ie dat nummer met waarde gaat vertegenwoordigen. Komt het weer helemaal goed. |
|
|
|
|
Bowie
|
|
|
Weet wat ook een beetje raar is als je onze -recente- geschiedenis ziet. Dat we inmiddels toch op het niveau zitten dat de spits van het Canadese elftal bij ons -voorlopig- plek 3 gaat innemen. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote:Op dinsdag 02 september 2025 - 17:52 schreef MMM het volgende:Ga ik weer allemaal negatief berichtjes op terug krijgen haha Maar rugnummer 10 vind ik wel echt treurig hoor voor je derde spits. Nummer 10 vind ik altijd wel een gevoelig iets. Was de 10e keus deze transferwindow, vandaar. |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
10 zou eerder een Steijn of Valente zijn naar mijn gevoel.
Ach, tis wat t is.. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Steijn had de keuze 10 of 14, nadat paix vertrok kreeg hij hem zn nummer 14, dus blijkbaar het mooie en vind ik belangrijke nummer 10 nog vrij, had wel echt voor steijn moeten zijn eigenlijk ja gezien zn positie.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 02 september 2025 door bijft007 -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Als we ons hier druk over gaan maken gaat t misschien wel te goed met de club |
|
|
|
|
Bowie
|
|
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Belachelijk dat 007 nog niet is gegeven. |
|
|
|
|
bijft007
|
|
|
Eens😁 maar Zon nummer is helemaal weinigen gegeven, en de beste die dat nummer gedragen hebben leven naar mn mening al niet meer |
|
|
|
|
feyenoord!!!
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Analyse: Larin geeft Feyenoord een nieuw wapen in de spits

Met de komst van Cyle Larin heeft Feyenoord een spits toegevoegd die een ander profiel heeft dan Ayase Ueda en Casper Tengstedt. De 30-jarige Canadees komt op huurbasis over van RCD Mallorca en staat bekend als een fysiek sterke targetman. Zowel de cijfers als de tactische context laten zien waarom deze aanvaller precies de variatie kan bieden die Robin van Persie zoekt. Dit blijkt uit data van Feyelytics.
De discussie over het belang van een derde volwaardige spits sleept al langer rond in Rotterdam. Toen Feyenoord in de Champions League zonder Santiago Gimenez moest aantreden tegen Atlético Madrid, bleek de spoeling dun. Ueda was nog niet fit genoeg en Arne Slot moest noodgedwongen uitwijken naar Yankuba Minteh als centrumspits.
Afgelopen seizoen werd opnieuw duidelijk hoe kwetsbaar Feyenoord is zonder ervaren alternatief. De Rotterdammers moesten noodgedwongen Zepiqueno Redmond laten debuteren en zelfs speeltijd geven in de Champions League. Dat de club na Ueda en Tengstedt nog een extra nummer 9 wilde toevoegen, vloeit voort uit dit soort ervaringen.
De data onderstrepen het beeld van Larin als klassieke targetman. Hij speelde afgelopen seizoen gemiddeld bijna tien aanvallende duels per wedstrijd, meer dan wie dan ook bij Feyenoord, al ligt zijn winstpercentage (22%) relatief laag. In de lucht is hij daarentegen bovengemiddeld sterk, iets wat Feyenoord in de Eredivisie goed kan gebruiken tegen compacte verdedigingen.
Daarnaast is Larin doelgericht: in La Liga 2024-2025 kwam hij tot 7 goals en 2 assists in 1904 minuten, met een opvallend hoge conversie. Het jaar ervoor bleef hij steken op drie treffers, al wezen zijn expected goals toen op een veel hoger rendement. Dat bevestigt zijn wisselvalligheid: hij is iemand die veel waarde kan hebben in de zestien, maar ook periodes kan kennen waarin de doelpunten uitblijven.
Geen meevoetballer, wel balvast Larin is geen spits die het combinatiespel naar een hoger niveau tilt. Zijn pass- en dribblecijfers liggen onder het gemiddelde, wat aansluit bij de observaties dat hij in kleinere ruimtes moeite heeft met techniek en overzicht. Wat hij wél brengt, is kracht en balvastheid: een speler die ballen kan vasthouden met zijn rug naar de goal en daarmee de rest van het team laat aansluiten.
Opvallend is dat Larin in zijn loopbaan ook regelmatig vanaf de linkerkant is ingezet. Zijn neiging om uit te wijken naar de flanken maakt hem bruikbaar in wedstrijden waarin Feyenoord onder druk staat en het spel opportunistisch moet worden gespeeld. Hij kan als eenmansvoorhoede de hoeken in duiken en daar oorlog maken.

Zijn absolute topseizoen speelde Larin in 2020-2021 bij Besiktas, toen hij 19 goals en 8 assists leverde. In dat jaar combineerde hij kopkracht, scorend vermogen én creativiteit. Sindsdien heeft hij dat niveau niet meer gehaald. Bij Club Brugge wist hij zich in een dominante ploeg niet door te zetten, en ook bij Mallorca twijfelen ze of hij zijn salaris wel waard is, ondanks dat hij er gedeeld topscorer was.
Een terugkerend punt van kritiek is dat Larin in scoringsposities soms te gehaast handelt. Hij kiest vaak snel voor een schot, waar een pass of meer rust betere opties zouden bieden. Dat verklaart waarom hij de laatste seizoenen minder scoorde dan zijn xG deed vermoeden. Waar geen twijfel over bestaat, is zijn inzet zonder bal. Coaches prijzen hem om zijn arbeid tegen de bal en zijn bereidheid om druk te zetten. Dat maakt hem betrouwbaar voor trainers: ook als hij niet scoort, levert hij defensief en in arbeid altijd een bijdrage.
Conclusie Larin voegt iets toe dat Feyenoord nog niet had. Hij is niet de man die Ueda uit de basis zal spelen, maar wél de spits die als pinchhitter of in lastige Eredivisie-duels een ander plan mogelijk maakt. Met zijn fysieke aanwezigheid, kopkracht en directheid kan hij wedstrijden openbreken of vastzetten. Voor Van Persie betekent zijn komst simpelweg meer variatie: van de beweeglijkheid van Tengstedt, via de efficiëntie van Ueda, naar de kracht van Larin. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|