BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax- Pec Zwolle 13-9-2025 1630 uur J.C. Arena

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 12 september 2025 - 14:20   quote  deeplink  
Er gaat nu een zware reeks wedstrijden aankomen voor ons aller Ajax !! Na PEC volgen Inter en PSV, NAC, Marseille en Sparta binnen een paar weken. Daarna is er weer een Interland break en volgt daarna een nieuw blok.
Eerst dus morgenmiddag al tegen PEC. De Zwollenaren staan er goed voor met 1 wedstrijd en verliespunt minder dan Ajax.
Spannende strijd dus gezien ook onze eerste 4 moeizame potjes.
Uit de recente geschiedenis spreken de statistieken in ons voordeel met 7x winst in de laatste 7 ontmoetingen met PEC.
Het tijdstip is niet echt aantrekkelijk maar het thuisvoordeel moet toch 3 punten opleveren, ik hou het op een moeizame 2-1. Mocht dat lukken, kunnen we voor even de koppositie in handen krijgen!!
freakie
 freakie - zaterdag 13 september 2025 - 15:43   quote  deeplink  
Spannend maar hele elftal is weer anders en vooral alle “goede” op de bank gehouden. Rust neem ik aan?
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 13 september 2025 - 16:24   quote  deeplink  
Ongeloof in en rond het stadion kan ik je melden!!
De bank is beter dan de basis..
Hoe kun je starten met een B team? Waar haal je als trainer de arrogantie vandaan??
Als ik trainer van Zwolle was dan zou ik dit gebruiken als onderschatting.
Sparen voor Inter? waar je toch al kansloos bent? Speel gewoon met je beste 11 en haal er na een uur een paar uit als de stand het toelaat..
Echt ongelooflijk dit.
Van de heer van der Eijk moeten we het ook niet hebben trouwens. Fluit erg vaak tegen ons, dit wordt een ramp. Einde van Heitinga?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 september 2025 door bertus bikkel --
freakie
 freakie - zaterdag 13 september 2025 - 16:49   quote  deeplink  
En toch speelt Ajax echt heel goed!
freakie
 freakie - zaterdag 13 september 2025 - 17:11   quote  deeplink  
Heel erg goed.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 13 september 2025 - 17:22   quote  deeplink  
Klopt!! Prima eerste helft.
Veel kansen weer, en niets weggegeven.
Ik vind achterin die Itakura wel echt een rots in de branding hoor!!
Zoveel rust, souplesse en overzicht ...ongekend.
Als hij daar staat samen met Sutalo dan hebben we het beste centrale duo van Nederland.
Dan Baas op links en Rosa rechts en je bent er, hoewel Gaaei het vandaag weer prima doet!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 13 september 2025 door bertus bikkel --
freakie
 freakie - zaterdag 13 september 2025 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 september 2025 - 17:22 schreef bertus bikkel het volgende:
Als hij daar staat samen met Sutalo dan hebben we het beste centrale duo van Nederland.
Dan Baas op links en Rosa rechts en je bent er, hoewel Gaaei het vandaag weer prima doet!
Even eerlijk. Baas moet je daar eigenlijk niet weghalen, kijk vandaag ook hoe hij Ajax eigenlijk op sleeptouw neemt.
freakie
 freakie - zaterdag 13 september 2025 - 17:31   quote  deeplink  
Gaaei moet je daar ook helemaal niet weghalen.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 13 september 2025 - 17:33   quote  deeplink  
Klopt helemaal! Maar toch als je Wijndal wilt vervangen zul je iets moeten en Baas kan dat ook uitstekend.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 13 september 2025 - 18:56   quote  deeplink  
Tweede helft was weer dramatisch en billenknijpen van onze kant..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 13 september 2025 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 september 2025 - 17:22 schreef bertus bikkel het volgende:
Rosa is niet zo zelfzuchtig als Gaaei..
Gaaei speelde goed maar de uitslag had groter geweest als hij niet zo zelfzuchtig was geweest al was de voorzet op Godts waar de 3-1 uit voort kwam top.

Wijndal niet opstellen tegen Inter, die wordt overlopen door Dumfries
AkaS
 AkaS - zaterdag 13 september 2025 - 21:24   quote  deeplink  
Sutalo ook lekker ingevallen :-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 13 september 2025 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 september 2025 - 21:24 schreef AkaS het volgende:
Sutalo ook lekker ingevallen :-)
Inderdaad heeft hij regelmatig die zwakke momenten bij Ajax, het gekke is dat hij die niet heeft bij Kroatië
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 13 september 2025 - 23:07   quote  deeplink  
Maar belachelijk van Heitinga om Dolberg warm te laten lopen en hem dan niet in brengen.
Een vernedering voor Dolberg, hij had hem minimaal de laatste 15 minuten moeten laten invallen, ook voor de supporters
AkaS
 AkaS - zondag 14 september 2025 - 17:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 september 2025 - 21:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Inderdaad heeft hij regelmatig die zwakke momenten bij Ajax, het gekke is dat hij die niet heeft bij Kroatië
Misschien een gevalletje gemakzucht bij Ajax waar hij bij zijn landgenoten niet mee hoeft aan te komen.

Sowieso slappe hap onder Heitinga!
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 14 september 2025 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 13 september 2025 - 23:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Maar belachelijk van Heitinga om Dolberg warm te laten lopen en hem dan niet in brengen.
Een vernedering voor Dolberg, hij had hem minimaal de laatste 15 minuten moeten laten invallen, ook voor de supporters
Helemaal eens!! Dat had zeker gemoeten, Weghorst zat helemaal niet in de wedstrijd en bij 3-1 kon het ook geen kwaad meer.
Heitinga snapt er nog niet veel van.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 14 september 2025 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 14 september 2025 - 17:08 schreef AkaS het volgende:

[..]

Misschien een gevalletje gemakzucht bij Ajax waar hij bij zijn landgenoten niet mee hoeft aan te komen.

Sowieso slappe hap onder Heitinga!
Het is allemaal niet echt overtuigend idd slappe hap, PEC pakte het in de 2e helft anders aan en direct had Ajax het moeilijk.
Obdam4Ajax
 Obdam4Ajax - maandag 15 september 2025 - 12:13   quote  deeplink  
eerste helft was wel aardig en de 2e helft was gewoon erg matig. ik snap gewoon niet dat Heitinga de 2e helft niet gebruikt om zijn team te vormen naar de betere spelers. en die dan op hun vertrouwde positie te zetten. Dolberg als vervanger voor Weghorst die de 2e helft geen duel meer won...Moro op zijn plek om speelminuten te maken als opwarmer voor woensdag...
freakie
 freakie - maandag 15 september 2025 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2025 - 12:13 schreef Obdam4Ajax het volgende:
eerste helft was wel aardig en de 2e helft was gewoon erg matig. ik snap gewoon niet dat Heitinga de 2e helft niet gebruikt om zijn team te vormen naar de betere spelers. en die dan op hun vertrouwde positie te zetten. Dolberg als vervanger voor Weghorst die de 2e helft geen duel meer won...Moro op zijn plek om speelminuten te maken als opwarmer voor woensdag...
Uuhm Dolberg is er helemaal niet in gekomen.

Ergens snap ik de reden van Heitinga wel. Je hebt zo europees en dan PSV. Ik denk dat hij beide wedstrijden zijn beste 11 wil inzetten. Dan moet hij deze wedstrijd anders insteken.

Wat ik niet snap is dat hij niet eerst 1/2 spelers wisselt in de rust, dan 2 in 65ste minuut en dan op 75ste minuut nog 1. Overal wisselingen op t veld. Het was gewoon daar niet goed.
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 15 september 2025 - 20:11   quote  deeplink  
Niemand snapt er iets van...spelers, supporters maar vooral de trainer niet.
Er zit geen logica in, er is geen duidelijkheid, pffff hoe lang zijn we nu al bezig??
Komende 2 wedstrijden durf ik niet te kijken.
jodocus
 jodocus - dinsdag 16 september 2025 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 september 2025 - 20:11 schreef bertus bikkel het volgende:
Niemand snapt er iets van...spelers, supporters maar vooral de trainer niet.
Er zit geen logica in, er is geen duidelijkheid, pffff hoe lang zijn we nu al bezig??
Komende 2 wedstrijden durf ik niet te kijken.
idd ik kijk maar niet pffff

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax- Pec Zwolle 13-9-2025 1630 uur J.C. Arena

0.0066530