BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX - Inter 17-09-2025 / 21.00u/ C.L.

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 17 september 2025 - 18:09   quote  deeplink  
Vermoedelijke opstelling Ajax: Heitinga kiest basisdebutant en wijst vervanger Berghuis aan

dinsdag, 16 september 2025 (16:20) - FCupdate.nl

John Heitinga overweegt voor het Champions League-duel met Internazionale woensdagavond in Amsterdam twee wijzigingen in zijn Ajax-elftal. Linksvoor Steven Berghuis ontbreekt door een blessure; rechtsvoor lijkt Raúl Moro zijn vervanger te worden. Daarnaast is Youri Regeer, na een zwak optreden tegen PEC Zwolle en zijn wisselname voor huurling James McConnell, vermoedelijk niet meer verzekerd van een basisplaats: McConnell lijkt juist kansrijk voor zijn basisdebuut.

Ajax kwam zaterdag tegen PEC Zwolle sterk uit de startblokken (doelpunten van Davy Klaassen en Mika Godts) maar zakte na rust terug; Godts maakte vlak voor tijd alsnog de beslissing: 3-1. De meest waarschijnlijke opstelling tegen Inter: Jaros; Gaaei, Itakura, Baas, Wijndal; McConnell, Klaassen, Taylor; Moro, Weghorst, Godts.

Internazionale kende een stroeve generale tegen Juventus: na een 3-2 voorsprong verloor het uit met 4-3. Volgens Italiaanse media overweegt trainer Christian Chivu meerdere wijzigingen. Doelman Yann Sommer zou vervangen kunnen worden door Josep Martínez, Francesco Acerbi zou zijn plek in het centrum kunnen verliezen ten gunste van Stefan de Vrij, en sterspeler Lautaro Martínez is twijfelachtig — aanvaller Ange-Yoan Bonny ligt klaar om mogelijk zijn Champions League-debuut te maken. De vermoedelijke Inter-opstelling: Martínez; Bisseck, De Vrij, Bastoni; Dumfries, Barella, Çalhanoglu, Dimarco; Esposito, Thuram.

Kortom: beide coaches lijken bereid tot kleine maar invloedrijke wissels, deels door blessures en deels als reactie op recente tegenvallende prestaties.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 september 2025 door Jack Huntelaar --
Loetje
 Loetje - woensdag 17 september 2025 - 20:02   quote  deeplink  
Wat is dit voor een ongelooflijke zelfmoordopstelling van Heitinga joh!

Inter speelt dynamisch in iedere linie he. En dan ga je serieus met Regeer en Wijndal spelen... Je had hier met McConnel op 6 en Mokio op 8 moeten spelen en met Baas op links. En misschien zelfs wel met een 4e middenvelder. Gaaei en Wijndal tegen Dimarco en Dumfries, hahahahahaha.

Ik weet niet hoeveel aankopen op de bank, waarvan ik gok dat Kroes daar ook niet blij mee is.

Vrijwel alles war Heitinga doet is naïef. De stap naar dit voetbal is sowieso veel te groot en Ajax is veel te kwetsbaar. Met dat betreft ruik ik soms echt een Steijn 2.0 geur.

Ik vrees oprecht voor een slachtpartij op deze manier.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 17 september 2025 door Loetje --
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 17 september 2025 - 20:06   quote  deeplink  
Hij wisselt alleen Edvardsen voor Berghuis, voor de rest niks.
Pff...deze keer had ik toch echt Sutalo/ Itakura centraal verwacht met Baas op links.
Nu ben je kansloos met Wijndal op Dumfries..
Pfff, drama dit. Na nederlagen vanavond en zondag gaat Heitinga eruit...
Niet dat dat iets oplevert maar zo werkt het nu eenmaal.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 17 september 2025 - 20:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2025 - 20:02 schreef Loetje het volgende:
Wat is dit voor een ongelooflijke zelfmoordopstelling van Heitinga joh!

Inter speelt dynamisch in iedere linie he. En dan ga je serieus met Regeer en Wijndal spelen... Je had hier met McConnel op 6 en Mokio op 8 moeten spelen en met Baas op links. En misschien zelfs wel met een 4e middenvelder. Gaaei en Wijndal tegen Dimarco en Dumfries, hahahahahaha.

Ik weet niet hoeveel aankopen op de bank, waarvan ik gok dat Kroes daar ook niet blij mee is.

Vrijwel alles war Heitinga doet is naïef. De stap naar dit voetbal is sowieso veel te groot en Ajax is veel te kwetsbaar. Met dat betreft ruik ik soms echt een Steijn 2.0 geur.

Ik vrees oprecht voor een slachtpartij op deze manier.

Ik vrees het ook , waarom Wijndal in godsnaam ???
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 17 september 2025 - 21:00   quote  deeplink  
Dit is de Opstelling van Heitinga :

Jaroš; Gaaei, Itakura, Baas, Wijndal; Regeer, Taylor, Klaassen; Edvardsen, Weghorst, Godts
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 17 september 2025 - 21:44   quote  deeplink  
Tja dat heb je met kabouters achter in
Loetje
 Loetje - woensdag 17 september 2025 - 21:56   quote  deeplink  
Wat een volkomen dramatische eerste helft om naar te kijken en echt van 2 kanten.

Ajax speelt ontzettend naïef! Er zijn 3 momenten van hun, 3 keer is het gewoon een krankzinnig grote fout van Ajax voorafgaand. De kans van Thuram gaat Edvarsen balverlies lijden op 25 meter van de goal. De terecht teruggedraaide penalty is ook gigantisch naïef van Youri Baas en die corner waar de goal uit valt, gebeurd bij de F-jes nog geen eens. Wat Klaassen daar doet, is bijna te bizar voor woorden. Sowieso komt alle dreiging van Inter gewoon voort uit alleen maar dom balverlies van met name Klaassen, Gaaei, Wijndal en ook Edvarsen.

En dan Godts voorin, is die jongen bang of wat? Bij werkelijk ieder duel trekt hij zijn poot in, in de lucht springt hij niet eens en die kans die je kort voor de 0-1 krijgt, slaat al helemaal nergens op. Kom omlaag, niet kijken, vertragen en gewoon 30 meter van te voren al zien dat hij gaat doen wat hij gaat doen. Je kan hem langs Sommer schuiven en je kan er langsheen, maar dit...

Verder zijn de momenten dat als Ajax wilt voetballen, Weghorst en Taylor de enige die snappen wat er nodig is. Bij iedere bal op Weghorst, reageren Edvardsen, Godts en Klaassen überhaupt niet.

Kijk, laten we eerlijk zijn. Inter is een grote ploeg. Maar dit slaat echt helemaal nergens op. Bovendien vind ik het wederom zorgwekkend dat Ajax het compact staan een half uur vol houdt (zonder ook maar enigzins te durven ballen) en het daarna alweer lijkt alsof de vermoeidheid toe slaat en sommige de meters al niet meer kunnen maken.

Nee, dit bevalt echt niet. Het spijt me.

Ik zou in ieder geval Moro gaan brengen voor Godts. Edvarsen heb je helaas nodig voor Dimarco. Ik zou Mokio brengen voor Klaassen en Taylor naar 10. En als het nodig is, gaandeweg Glouhk gaan brengen.

Het blijft merkwaardig dat al die 'creativiteit' op de bank zit. Glouhk schitterde gewoon bij Salzburg in de CL he. Dus is dit Heitinga of zijn ze niet goed genoeg?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 17 september 2025 - 22:08   quote  deeplink  
Volledig eens
Loetje
 Loetje - woensdag 17 september 2025 - 22:09   quote  deeplink  
Je hebt naïef en je hebt naïef. Dat het wennen aan de Champions League is, is echt normaal. Maar dit...

Heitinga mag er van mij uit, hoe jong het seizoen ook nog is. Dit lijkt in zoveel op Steijn en dat meen ik echt. Het klopt gewoon niet en dan liever nu, voor het te laat is.
Loetje
 Loetje - woensdag 17 september 2025 - 22:17   quote  deeplink  
En dan speel je na rust gewoon weer een heel stuk minder. Ik vond het ervoor al niet best, maar in de discipline was er nog iets.

Ik denk echt dat Kroes heel, heel goed moet gaan nadenken...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 17 september 2025 - 22:17   quote  deeplink  
Dan staat hij ook nog schaapachtig te kijken.

Hij beseft niet dat Sutalo veel kopballen weg haalt in de verdediging.

Heitinga na vanavond weg wezen, deze opstelling deugt gewoon niet.

Inter speelt op het gemakje vanavond, kunnen Ajax pijn doen maar zien het als een avondje uit
Loetje
 Loetje - woensdag 17 september 2025 - 22:23   quote  deeplink  
Taylor geblesseerd. Als dat dan nog maar meevalt. Zondag de volgende tik denk ik.

Weghorst was na Taylor onze beste man. Je had ook gerust met 2 spitsen kunnen gaan spelen.
Loetje
 Loetje - woensdag 17 september 2025 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2025 - 22:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Dan staat hij ook nog schaapachtig te kijken.

Hij beseft niet dat Sutalo veel kopballen weg haalt in de verdediging.

Heitinga na vanavond weg wezen, deze opstelling deugt gewoon niet.

Inter speelt op het gemakje vanavond, kunnen Ajax pijn doen maar zien het als een avondje uit
Dat is het ergste. Als je een goed Inter had, was je bang voor een afstraffing. Dat Inter speelt niet eens goed he.

Het zijn weer keuzes, weer hele vreemde dingen en ook na rust weer een verschil. 6 wedstrijden, 6 keer ellende in mijn optiek. Wanneer ga je ingrijpen, als plek 5 nog het hoogst haalbare is straks?
Loetje
 Loetje - woensdag 17 september 2025 - 22:27   quote  deeplink  
En dan nog iets. Wellicht kan iemand dit wel uitleggen...

Henderson vertrekt. Vanuit financieel oogpunt snap ik het oprecht met een jaarsalaris van dik 4 miljoen. Dan heb je het over een ervaren middenvelder. Die komt niet, terwijl dat misschien wel het allerbelangrijkste was voor het elftal. Dan haal je een McConell die waarschijnlijk uit de hoed van Heitinga komt. Die huur je en die speelt niet...

Wat gebeurd hier dan?
AkaS
 AkaS - woensdag 17 september 2025 - 22:27   quote  deeplink  
Heb niet eens zin om de argumenten op te sommen maar onbegrijpelijke keuzes voor Heitinga als trainer en nog erger om hem te handhaven. Ik wil geen veilige 13 in dozijn voetballers zien, ik wil graag meer Ajax spelers. Ze zitten gewooon op de fucking bank wortel te schieten!!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 17 september 2025 - 22:33   quote  deeplink  
Dit Ajax heeft helemaal niets in de Champions League te zoeken.
Loetje
 Loetje - woensdag 17 september 2025 - 22:36   quote  deeplink  
What the fuck doet Heitinga daar nu weer na de wissel? Gewoon niet communiceren wie links en wie rechtsbuiten met bijna de 0-3 als gevolg. Echt, wat een ongekend staaltje amateurisme...
Loetje
 Loetje - woensdag 17 september 2025 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2025 - 22:33 schreef Ajax Warrior het volgende:
Dit Ajax heeft helemaal niets in de Champions League te zoeken.
Dat sowieso niet. Maar ik denk wel dat het met de dag duidelijker wordt waarom Farioli speelde zoals hij deed. Daar zat wel een visie achter, ook al was dat tegen het zere been van menig Ajacied (inclusief mezelf).

Maar wat Heitinga doet, kan echt niet gap. Echt, echt niet.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 17 september 2025 - 22:39   quote  deeplink  
Ik verlang terug naar Farioli! Heb de aanstelling van Heitinga niet gesnapt. Gewoon tijd om eens te kappen met Nederlandse trainers halen, maar kijken naar een buitenlandse met een duidelijke visie.
Loetje
 Loetje - woensdag 17 september 2025 - 22:42   quote  deeplink  
Er is niet eens drang naar voren joh.

Totaal kansloos tegen een heel matig Inter. Zondag voor lul in Eindhoven maar gelukkig hebben Kroes en Heitinga een goede band...
Loetje
 Loetje - woensdag 17 september 2025 - 22:46   quote  deeplink  
Toch vind ik dat er kwaliteit aanwezig is. Maar de selectie is totaal niet in balans en de trainer doet de meest onlogische dingen in mijn optiek.

Waar is Mokio bijvoorbeeld ineens gebleven? Als die er volgend jaar moet staan, maar nog niet eens mag spelen...

Schiet mij maar lek, maar ik val echt in de ene verbazing naar de ander. Ik dacht dat we vorig jaar een stapje omhoog hadden gemaakt. Maar het voelt soms echt als terug bij af, terug bij dat Ajax wat dood en doodziek is.
freakie
 freakie - woensdag 17 september 2025 - 22:47   quote  deeplink  
Ergens is die 1ste helft best oke. Maar er kloppen gewoon een aantal dingen niet. Ik snap bijvoorbeeld niet dat Klaassen Thuram daar dekt. Dat moet toch Itakura zijn eigenlijk?
Loetje
 Loetje - woensdag 17 september 2025 - 22:52   quote  deeplink  
Echt, totaal kansloos. 1 kans gehad en verder ook niet gevoetbald. Aankopen zonder vertrouwen, basis weet niet waar die aan toe is. Spel dramatisch en geen vooruitgang.

Ofwel, we gaan er zondag maar eens goed voor zitten... ;-)

Fijne avond Ajacieden.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 17 september 2025 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2025 - 22:46 schreef Loetje het volgende:
Toch vind ik dat er kwaliteit aanwezig is. Maar de selectie is totaal niet in balans en de trainer doet de meest onlogische dingen in mijn optiek.

Waar is Mokio bijvoorbeeld ineens gebleven? Als die er volgend jaar moet staan, maar nog niet eens mag spelen...

Schiet mij maar lek, maar ik val echt in de ene verbazing naar de ander. Ik dacht dat we vorig jaar een stapje omhoog hadden gemaakt. Maar het voelt soms echt als terug bij af, terug bij dat Ajax wat dood en doodziek is.
Er is zeker kwaliteit maar die zaten te lang op de bank.

Maar Steyn of is het Heitinga...komt op dit moment gewoon te kort
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 17 september 2025 - 23:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2025 - 22:47 schreef freakie het volgende:
Ergens is die 1ste helft best oke. Maar er kloppen gewoon een aantal dingen niet. Ik snap bijvoorbeeld niet dat Klaassen Thuram daar dekt. Dat moet toch Itakura zijn eigenlijk?
Ik vond het helemaal niet oke. Inter had een halve snipperdag genomen kwamen even op vakantie.

Winnen hier zo simpel...
Loetje
 Loetje - woensdag 17 september 2025 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2025 - 23:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik vond het helemaal niet oke. Inter had een halve snipperdag genomen kwamen even op vakantie.

Winnen hier zo simpel...
Het is denk ik een beetje wat je inderdaad oké vond.

De eerste helft krijgen we een kans op 1-0 en krijg je hem een minuut erna tegen. Ik kan me voorstellen dat een opportunist het dan nog best oké vind. En nogmaals, het is ook wel Inter. Maar het was voor rust al heel angstig en vrij naïef in mijn optiek.
Loetje
 Loetje - woensdag 17 september 2025 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 17 september 2025 - 23:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Er is zeker kwaliteit maar die zaten te lang op de bank.

Maar Steyn of is het Heitinga...komt op dit moment gewoon te kort
Nouja, als je niet oppast, is er straks geen kwaliteit meer. Dit gaat ook wel wat in het vertrouwen doen he.

Gloukh ook, dat is een 10. Iedereen weet dat hij net als Ziyech in het begin, niet optimaal defensief werk levert. Bouw je elftal daar dan na en zet Mokio en McConell of Taylor er achter. Gewoon een simpel voorbeeldje.
jodocus
 jodocus - donderdag 18 september 2025 - 09:38   quote  deeplink  
na as zondag heitinga out
hjf
 hjf - donderdag 18 september 2025 - 10:44   quote  deeplink  
Ben het met de posts van jullie nog nooit zo eens geweest als nu! Ik heb de aanstelling van Heitinga nooit begrepen. Wellicht een goede assistent trainer, maar zeker geen hoofdtrainer bij een zichzelf noemende topclub waar momenteel niets van over is. Als je 1 kans krijgt in eigen huis, dan is er echt iets goed mis. Bovendien bij beide doelpunten staan er een paar lucht te dekken. Hoe dan? Het werd Thuram wel heel makkelijk gemaakt. Die moet zich rot gelachen hebben, omdat hij nog nooit zo makkelijk 2 doelpunten met zijn kop heeft kunnen maken. Er werd hem geen strobreed in de weg gelegd. Dit bespreek je dan toch in de rust na het eerste doelpunt. Maar nee hoor. In minuut 47 werd minuut 42 nog eens dunnetjes overgedaan. Ik ben zelf assistent jeugdtrainer/coach geweest en toen wees ik de jongens hierop. Liefst nog voor het weekend Heitinga ontslaan en snel de trainer van Bode Glimt aanstellen.
Obdam4Ajax
 Obdam4Ajax - donderdag 18 september 2025 - 12:42   quote  deeplink  
je weet dat er corners komen. dan spreek je vantevoren af dat de eigen goede koppers bij de sterke koppers van Inter staan...en dat gebeurde nu niet!
1e helft was wel aardig maar het niet scoren van Godt leidde een voetbalwet in dat dan de tegenstander scoort...en dus met 0-1 de rust in. na de rust kwam Ajax niet meer aan de bak...

Dolberg en Moro en Clocuck eerder inbrengen, Wijndal eraf en dan met drie man achterin. Je moet toch iets proberen...nu kwam de 0-2 vanzelfsprekend ook weer na een corner (!!!) en was de wedstrijd klaar...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 18 september 2025 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 september 2025 - 09:38 schreef jodocus het volgende:
na as zondag heitinga out
Zeker weten, ik zag het al niet zitten met Heitinga, van mij mag hij nu per direct al weg
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 18 september 2025 - 18:24   quote  deeplink  
Na zondag nogmaals voor lul te staan in Eindhoven, is het wel klaar met Heitinga maar degene die hem aangesteld hebben blijven lekker zitten... wat n ongelooflijke bende maken wij er al jaren van!!
Zelfs een pupillen trainer kan de poppetjes op de juiste plek zetten....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 18 september 2025 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 18 september 2025 - 18:24 schreef bertus bikkel het volgende:
Na zondag nogmaals voor lul te staan in Eindhoven, is het wel klaar met Heitinga maar degene die hem aangesteld hebben blijven lekker zitten... wat n ongelooflijke bende maken wij er al jaren van!!
Zelfs een pupillen trainer kan de poppetjes op de juiste plek zetten....
👍👍
Eide
 Eide - vrijdag 19 september 2025 - 14:46   quote  deeplink  
Ik zal ongetwijfeld een impopulaire mening hebben, maar ik kan leven met deze nederlaag van Ajax. Onder Farioli werd er verloren van Panathinaikos, RFS, Union Saint Giliose, Real Sociedad, Lazio en Eintracht Frankfurt. We eindigden in de Europa League poule fase onder clubs als Anderlecht en Steua Boekarest. Ik vind een 0-2 nederlaag tegen de verliezend finalist van de CL van vorog seizoen een acceptabel resultaat. Ajax was kansloos, maar werd niet weggespeeld zoals vorig seizoen toch echt wel geregeld gebeurde.

Natuurlijk ben ook ik kritisch op Heitinga. Ik zie (nog?) geen invloed van de trainer. Ik vind veel van zijn keuzes begrijpelijk (Gloukh bijvoorbeeld die tot dusver geen enkele indruk maakt) maar sommige onbegrijpelijk (Moro, geen balans op het middenveld, zwak aanvallend voetbal). Tegelijkertijd hebben we misschien een te roze bril op over Farioli die ook pas na de winterstop goed ging presteren in de Eredivisie.

Ik ben dus nog geen supporter die schreeuwt om het afscheid van Heitinga. Ik maak mij wel zorgen maar ik weet oprecht niet of een andere trainer echt het verschil gaat maken. Arne Slot kreeg bijvoorbeeld ook een paar seizoenen voordat hij echt het verschil ging maken. EtH stapte in bij een geweldige selectie. Farioli dwaalde een half jaar met Ajax...

De aankomende weken worden we cruciaal voor Heitinga. Natuurlijk moeten er resultaten komen, maar er moet vooral ook balans en voetbal zichtbaar worden waarmee Ajax door kan. Het klokte tikt terug maar staat wat mij betreft nog niet op nul.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 19 september 2025 - 21:21   quote  deeplink  
Oh ik kan ook leven met deze nederlaag al was Inter ook niet al te best.
Het was het Inter van vorig seizoen absoluut niet, maar kon er wel mee leven.

Maar het had niet gehoeven, Klaassen was nou niet echt de speler die thuram moest afstoppen.
Ik denk dan eerder aan Sutalo maar goed die mocht niet starten van Heitinga.

Ook denk ik dat Gloukh en Moro beter kunnen dan dat ze tot dusver hebben laten zien. Deze jongens moet je een aantal wedstrijden geven, nieuwe spelers worden bij Ajax vaak al direct afgeschreven zoals ook Mikautadze en Forbs, dit omdat ze op de verkeerde positie stonden.

Moro en Gloukh moet je zelfvertrouwen geven door ze te laten beginnen op hun favoriete positie, ze worden te snel afgeschreven.
Laten we hopen dat Heitinga snel het licht gaat zien. er een goed ingespeeld team van gaat maken maar ben er bang voor

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 19 september 2025 door Jack Huntelaar --
Eide
 Eide - zaterdag 20 september 2025 - 00:21   quote  deeplink  
Ik vind het toch bijzonder waar die roep voor Gloukh vandaan komt. Het enige wat we tot dusver van hem hebben gezien is dat hij de kleine ruimtes in dribbelt en balverlies leidt. Hij vetraagt het spel en zorgt voor balverlies.

Wat Gloukh veel meer moet gaan doen is de bal laten rollen. De vrije man zoeken in de combinatie. Dan gaat hij namelijk iets brengen dat Ajax keihard nodig heeft. Zolang als hij alleen maar kansloze dribbels lanceert zit hij prima waar hij zit, namelijk op de bank.

Het verschil met Moro is gigantisch trouwens. Daar straalt activiteit en creativiteit van uit. Hij moet alleen wel een pak gelukkiger gaan worden met de laatste pass want het rendement blijft nog een beetje achter. Als dat komt, komt het met Moro helemaal goed.
AkaS
 AkaS - zondag 21 september 2025 - 01:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 september 2025 - 00:21 schreef Eide het volgende:
Ik vind het toch bijzonder waar die roep voor Gloukh vandaan komt. Het enige wat we tot dusver van hem hebben gezien is dat hij de kleine ruimtes in dribbelt en balverlies leidt. Hij vetraagt het spel en zorgt voor balverlies.

Wat Gloukh veel meer moet gaan doen is de bal laten rollen. De vrije man zoeken in de combinatie. Dan gaat hij namelijk iets brengen dat Ajax keihard nodig heeft. Zolang als hij alleen maar kansloze dribbels lanceert zit hij prima waar hij zit, namelijk op de bank.

Het verschil met Moro is gigantisch trouwens. Daar straalt activiteit en creativiteit van uit. Hij moet alleen wel een pak gelukkiger gaan worden met de laatste pass want het rendement blijft nog een beetje achter. Als dat komt, komt het met Moro helemaal goed.
Wat gek dat jij dat niet begrijpt, ik wel overigens. Uit beelden is gebleken dat dit ventje erg lekker kan ballen maar een trainer heeft die het elftal niet onder controle heeft. Dan gaan spelers zoeken, zeker nieuwe aankopen die zich graag willen bewijzen. En ook dat is aan de trainer om dat in goede banen te leiden.

Dus graag een andere trainer;-)
hjf
 hjf - zondag 21 september 2025 - 11:01   quote  deeplink  
Eerlijk gezegd (en dat riep ik halverwege afgelopen seizoen al) had ik liever Luciano Valente bij ons gezien. Was goedkoper dan Oscar Gloukh en het verbaast mij niet dat hij het goed doet bij de kakkies. Dus misschien eerst een andere TD, die dan een beslissing neemt over de trainer. Ik ben en blijf fan van de trainer van Bode Glimt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 september 2025 - 11:17   quote  deeplink  
Inderdaad moeten we niet met Heitinga verder, ik zie geen verbetering, totaal geen lijn in het spel van Ajax, het is zelfs voor de spelers onduidelijk waar zij moeten acteren
freakie
 freakie - zondag 21 september 2025 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 september 2025 - 11:01 schreef hjf het volgende:
Eerlijk gezegd (en dat riep ik halverwege afgelopen seizoen al) had ik liever Luciano Valente bij ons gezien. Was goedkoper dan Oscar Gloukh en het verbaast mij niet dat hij het goed doet bij de kakkies. Dus misschien eerst een andere TD, die dan een beslissing neemt over de trainer. Ik ben en blijf fan van de trainer van Bode Glimt.
Valente wilde al helemaal niet naar Ajax.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: AJAX - Inter 17-09-2025 / 21.00u/ C.L.

0.0090591