BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PSV- Ajax 21-9-2025 14:30 uur

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 21 september 2025 - 11:08   quote  deeplink  
Vandaag volgens de kenners en de media de wedstrijd tussen de lamme en de blinde. Europees allebei gewogen en te licht bevonden afgelopen week.
De onderlinge resultaten in de afgelopen 10 edities geven 5x winst voor Ajax, 3x voor PSV en 2x een gelijkspelletje aan.
Het thuisvoordeel en de iets betere selectie zullen normaal gesproken een nederlaag voor Ajax betekenen. Daarbij komt dat hun trainer iets beter kan omgaan met tactiek en aanpassingen tijdens een wedstrijd. Waar Farioli dit vorig seizoen meesterlijk deed tijdens alle toppers in de ED, zie ik dat Heitinga niet doen helaas.
Voorspelling: 3-1.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 september 2025 - 11:14   quote  deeplink  
Ik hou het op 2-1
jodocus
 jodocus - zondag 21 september 2025 - 11:23   quote  deeplink  
ik denk kansloos 4-1
hjf
 hjf - zondag 21 september 2025 - 12:09   quote  deeplink  
Ik ben het er niet mee eens Bertus, dat Peter Bosz beter omgaat met tactiek en aanpassingen tijdens een wedstrijd. Bij mij staat hij juist bekend, dat hij nooit een plan B heeft. Dat hij een betere selectie heeft staat buiten kijf.
Dat gezegd hebbende, teken ik voor een gelijkspel, maar vrees met grote vrezen, dat we een flinke afstraffing krijgen zoals jodocus voorspelt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 september 2025 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 september 2025 - 11:23 schreef jodocus het volgende:
ik denk kansloos 4-1
Dan is het inpakken en weg wezen voor John, al hoewel je weet het maar nooit met Kroes en kornuiten

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 september 2025 door Jack Huntelaar --
AkaS
 AkaS - zondag 21 september 2025 - 13:21   quote  deeplink  
Natuurlijk hoop ik op een mooie overwinning maar het spel tot nu toe geeft daartoe nog weinig aanleiding.

Wel vraag ik ik me af, zal Ajax ingrijpen wanneer er toch weer een teleurstellende afloop komt?

En ik heb helemaal niets tegen Heitinga, hij is een oudspeler maar ik wil graag een trainer zien waarvan je kunt zien dat hij een team kan neerzetten. En alles begint bij inzet en de juiste mensen op de juiste plekken zetten.

Beide heb ik nog niet gezien, helaas!
freakie
 freakie - zondag 21 september 2025 - 13:35   quote  deeplink  
Ik vind het allemaal maar negatief.

Ajax komt van een niet voetballende stijl en Heitinga probeert daar met druk op de bal en meer gevoel iets van voetbal in te krijgen. Het is niet makkelijk om daar dan zomaar iets in te verbeteren.

Het voetbal wordt wel degelijk beter, je ziet dat ze beter staan en je ziet dat ze makkelijker de combinatie kunnen vinden. Het is niet goed, zeker niet. Maar als fans kunnen we wel goed zeiken he!😂

Ik snap sommige dingen ook niet hoor. Dat is vooral wisselen van spelers en soms het tactische is niet scherp(corner tegen Inter waar Klaassen, Thuram staat te verdedigen)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 september 2025 door freakie --
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 13:52   quote  deeplink  
4-1 PSV. Dat middenveld van ons...

Weghorst geblesseerd, die kun je dus helemaal niet gebruiken.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 september 2025 - 13:35 schreef freakie het volgende:
Ik vind het allemaal maar negatief.

Ajax komt van een niet voetballende stijl en Heitinga probeert daar met druk op de bal en meer gevoel iets van voetbal in te krijgen. Het is niet makkelijk om daar dan zomaar iets in te verbeteren.

Het voetbal wordt wel degelijk beter, je ziet dat ze beter staan en je ziet dat ze makkelijker de combinatie kunnen vinden. Het is niet goed, zeker niet. Maar als fans kunnen we wel goed zeiken he!😂

Ik snap sommige dingen ook niet hoor. Dat is vooral wisselen van spelers en soms het tactische is niet scherp(corner tegen Inter waar Klaassen, Thuram staat te verdedigen)
Ik ben het eens met dat de speelstijl van heel compact naar vrij aanvallend gaat. Echter, Farioli deed dat wel met een reden. De selectie is niet in balans, zeker met ervaring in je as niet. Je moet dat aanvallende wel langzaam gaan brengen, gezien je echt van het tegenovergestelde afkomt. Dat moet stap voor stap en Heitinga slaat daarin stappen over.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 21 september 2025 - 14:18   quote  deeplink  
De opstelling van Ajax!
Jaros; Rosa, Itakura, Baas, Wijndal; Regeer, Taylor, Klaassen; Edvardsen, Dolberg, Godts
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 september 2025 - 14:32   quote  deeplink  
Succes met deze kansloze nederlaag!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 september 2025 - 14:45   quote  deeplink  
En dat is 1 ........... en verdedigend kijkt iedereen weer naar elkaar ........... maar waar the fuck is Taylor???
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 14:48   quote  deeplink  
Het duurde 7 minuten...

Maar gewoon ook al de minuten ervoor hoe je begint, de opstelling die hieraan gekoppeld is. De reden is dan vastigheid, maar dit hele elftal zoals het er nu staat, is niet goed genoeg dus is vastigheid daarin ook niet functioneel.

Farioli won 2x tactisch van Feyenoord en PSV. Heitinga is naïef, echt naïef.

En ik ga zeker mee met iemand tijd geven, maar als je Ajax tot nu toe ziet, is er echt geen verbetering en wordt het met een beetje pech niet eens de eerste 3. Want zo goed is het niet. En de opstelling en de wissels, heeft Heitinga gewoon de hand in.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 september 2025 - 14:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 september 2025 - 14:48 schreef Loetje het volgende:
Het duurde 7 minuten...

Maar gewoon ook al de minuten ervoor hoe je begint, de opstelling die hieraan gekoppeld is. De reden is dan vastigheid, maar dit hele elftal zoals het er nu staat, is niet goed genoeg dus is vastigheid daarin ook niet functioneel.

Farioli won 2x tactisch van Feyenoord en PSV. Heitinga is naïef, echt naïef.

En ik ga zeker mee met iemand tijd geven, maar als je Ajax tot nu toe ziet, is er echt geen verbetering en wordt het met een beetje pech niet eens de eerste 3. Want zo goed is het niet. En de opstelling en de wissels, heeft Heitinga gewoon de hand in.
Dit elftal heeft 0 balans en die Heitinga doet maar wat ......
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 14:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 september 2025 - 14:51 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dit elftal heeft 0 balans en die Heitinga doet maar wat ......
Ik zie de balans ook niet. Behalve dat ik het verhaal rond de nummer 6 heel raar vind, vind ik de handelswijze omtrent Mokio ook raar.

En waarom spelen de aankopen niet? Gloukh heeft zich bewezen in de CL en is nu niet goed genoeg? En wat doe je als Kroes als je spelers koopt voor veel geld in een lastige situatie en die dan niet opgesteld worden?

Wat mij betreft mag Heitinga er nu al uit hoor, voor het helemaal te laat is. En waarom, omdat ik echt niet een ding zie wat klopt. En als je je gaat schuilen achter één goede helft tegen PEC, terwijl je na rust weggeblazen wordt, spoor je ook niet.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 14:57   quote  deeplink  
Voorspelling: Naïeve Wijndal haalt het einde niet.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 september 2025 - 15:03   quote  deeplink  
Even serieus, maar het lijkt wel alsof p$v met 2 man meer speelt. Continu vrije spelers en wanneer de bal naar voren wordt gewerkt staan er 2 p$v'ers om die afvallende bal op te vangen. Er zit in dit Ajax totaal geen balans, passie of strijd.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 september 2025 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 september 2025 - 14:54 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ik zie de balans ook niet. Behalve dat ik het verhaal rond de nummer 6 heel raar vind, vind ik de handelswijze omtrent Mokio ook raar.

En waarom spelen de aankopen niet? Gloukh heeft zich bewezen in de CL en is nu niet goed genoeg? En wat doe je als Kroes als je spelers koopt voor veel geld in een lastige situatie en die dan niet opgesteld worden?

Wat mij betreft mag Heitinga er nu al uit hoor, voor het helemaal te laat is. En waarom, omdat ik echt niet een ding zie wat klopt. En als je je gaat schuilen achter één goede helft tegen PEC, terwijl je na rust weggeblazen wordt, spoor je ook niet.
Idd, niets mee aan toe te voegen.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 15:04   quote  deeplink  
Op basis waarvan speelt Davy Klaassen eigenlijk? Hij heeft ervaring en heb respect voor hem. Maar die komt toch in alles tekort op technisch gebied op zo'n belangrijke positie?
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 september 2025 - 15:03 schreef Ajax Warrior het volgende:
Even serieus, maar het lijkt wel alsof p$v met 2 man meer speelt. Continu vrije spelers en wanneer de bal naar voren wordt gewerkt staan er 2 p$v'ers om die afvallende bal op te vangen. Er zit in dit Ajax totaal geen balans, passie of strijd.
Als je zuiverheid 78% is, dan lijkt het ook wel zo he.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 15:07   quote  deeplink  
In de rug lopen is altijd een penalty.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 15:08   quote  deeplink  
Serieus, Taylor?
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 15:09   quote  deeplink  
1-1! Een meevaller uit het niets. Nu nog wat beter gaan voetballen.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 15:11   quote  deeplink  
Wat doet Jaros daar joh?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 september 2025 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 september 2025 - 15:07 schreef Loetje het volgende:
In de rug lopen is altijd een penalty.
Ja maar ons scheidsrechtersgilde ziet tegenwoordig helemaal niets meer zelf.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 september 2025 - 15:13 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ja maar ons scheidsrechtersgilde ziet tegenwoordig helemaal niets meer zelf.
Het is een splitsecond, dus dat snap ik. Echter, er wordt geen risico meer genomen omdat men verwacht dat de VAR het wel corrigeert.

En dan komt het, die check duurt lang. Dat betekent twijfel. Bij twijfel moet je zo'n scheids überhaupt meteen laten kijken.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 15:19   quote  deeplink  
Wat me opvalt, Ajax heeft net als tegen Inter weinig tot geen aandeel. Dan valt eigenlijk per toeval die 1-1. Dan hoop je dat er vertrouwen is in de ploeg en dat zo'n goal dat vertrouwen activeert. Maar direct erna gaat het verder als in het begin en is het weer een soort van wachten op een volgende PSV goal. Of zie ik dit nou echt verkeerd?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 september 2025 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 september 2025 - 15:19 schreef Loetje het volgende:
Wat me opvalt, Ajax heeft net als tegen Inter weinig tot geen aandeel. Dan valt eigenlijk per toeval die 1-1. Dan hoop je dat er vertrouwen is in de ploeg en dat zo'n goal dat vertrouwen activeert. Maar direct erna gaat het verder als in het begin en is het weer een soort van wachten op een volgende PSV goal. Of zie ik dit nou echt verkeerd?
Nee hoor, zo zie ik het ook. Overigens Godts nu ook weer heel passief het duel in. Kotsmisselijk wordt je ervan!
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 september 2025 - 15:21 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nee hoor, zo zie ik het ook. Overigens Godts nu ook weer heel passief het duel in. Kotsmisselijk wordt je ervan!
De plek waar het balverlies ook plaatsvindt he.

En erna in de omschakeling, hij kijkt ook niet een keer om zich heen ofzo. Dat moet een buitenspeler toch gewoon doen?
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 15:27   quote  deeplink  
Dit was Ajax! Vanuit achteruit opbouwen, man meer creëren, de individuele actie van Godts en een dot van een kans voor Taylor. Alleen die laatste moet wel kijken waar de keeper staat. Want dan maak je hem.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 15:28   quote  deeplink  
Wat Godts nu doet is voor mij een reden tot wisselen. Want dan snap je niet wat er gevraagd wordt. Je speelt jezelf vrij. Slaat medespelers compleet over en dan kun je zo binnen schieten en wacht je net zo lang tot je onrustig wordt om hem hoog ernaast te jassen. Dit slaat echt nergens op.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 21 september 2025 - 15:28   quote  deeplink  
Sorry hoor, maar of de kans van Taylor of de kans van Godts had gewoon moeten zitten. En dit zag je tegen Inter ook. Die ene kans die je krijgt moet gewoon hangen.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 15:31   quote  deeplink  
Maak na rust in ieder geval één keuze en dat is Wijndal eruit voor Sutalo.

De rechterkant staat defensief goed.

Over de hele eerste helft gewoon slecht, matig en de mindere. Maar toch moet je met rust voor staan, ook al was het onverdiend.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 september 2025 - 15:28 schreef Ajax Warrior het volgende:
Sorry hoor, maar of de kans van Taylor of de kans van Godts had gewoon moeten zitten. En dit zag je tegen Inter ook. Die ene kans die je krijgt moet gewoon hangen.
Met name die van Godts. Die eerste was een echte Ajax aanval. Taylor moet alleen één keer opkijken waar de keeper staat. Wat Godts erna doet slaat nergens op. Die wacht net zo lang met schieten dat hij zelf nerveus wordt en de balans kwijt is.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 15:37   quote  deeplink  
Dan zul je nu na rust beter moeten gaan spelen. Daar ben ik wel van overtuigd.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 15:46   quote  deeplink  
Gloukh erbij. Benieuwd hoe hij zich defensief staande gaat houden.
Maar die komt voor Dolberg, dat is een hele gekke wissel. Nu komt Dolberg niet in het spel voor overigens en hier had je misschien Weghorst nodig gehad. Maar zonder echte spits is raar. Ik gok dat Edvardsen dan de spits in gaat, terwijl hij defensief heel belangrijk was.

Ik zie die kans van Godts nog een keer. Hij staat echt 11 meter voor de goal en schiet 4 meter over.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 15:51   quote  deeplink  
Dat is slim van Regeer. Daar zijn gele kaarten voor bedoeld.

Ajax met 72cm voorin is ook wel link trouwens.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 15:54   quote  deeplink  
Ajax staat in 6 minuten na rust al 4x verkeerd in de omschakeling joh. Iedereen gaat als een malle naar voren maar communiceren totaal niet wie moet blijven hangen.

Dit is wachten op een goal tegen. Open huis bijna.

Maar dan ga je dus van voor rust van heel erg teruggetrokken naar ultra aanvallend aan de bal, zo lijkt het. Is dat verschil niet te groot?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 21 september 2025 door Loetje --
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 16:01   quote  deeplink  
Oh Godts. Die is me toch een partij egoïstisch zeg.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 16:04   quote  deeplink  
Flikker alsjeblieft die hele linkerkant eruit. Godts heeft geen overzicht, Wijndal kijkt keer op keer niet. Zet daar gewoon Baas en Moro.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 16:08   quote  deeplink  
Wij krijgen de kaarten wel heel makkelijk. Ik vind Ollie echt goed spelen. Defensief goed, aan de bal overzicht, duels winnen.

Als je kijkt hoe Glouhk invalt. Dan snap ik bijna waarom die niet speelt. Die bestaat alleen voor zichzelf en doet echt alles fout en egoïstisch. Tel daarbij op dat Godts het ook doet en je mist de ene naar de andere kans gewoon op basis van overzicht.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 16:09   quote  deeplink  
Die rekening krijg je zo gepresenteerd.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 16:10   quote  deeplink  
Regeer eraf? Die wint al je duels op 6? Wat is dit nou voor een mongolen wissel dan? Dan is de omschakeling helemaal weg, want als Fitz-Jim één ding niet kan, is het dat.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 16:13   quote  deeplink  
Ik trek me haren echt uit mijn kop van Gloukh en Godts. Ik ben blij dat we gevaarlijk worden, maar dat egoïstisch gedoe... De tering.
Eide
 Eide - zondag 21 september 2025 - 16:13   quote  deeplink  
Gloukh bevalt zo een stuk beter. Beetje zwerven, dan komt hij makkelijker in de ruimte dan dat hij echt op 10 speelt.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 16:16   quote  deeplink  
En dan kom je goed weg. Als je na rust 5/6 100% kansen mist en 5/6x een totaal vrije medespeler voorin niet ziet, wordt het wel link. Was wel prettig geweest als je dan een keer wat meer creëert, je jezelf ook beloond.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 september 2025 - 16:13 schreef Eide het volgende:
Gloukh bevalt zo een stuk beter. Beetje zwerven, dan komt hij makkelijker in de ruimte dan dat hij echt op 10 speelt.
Hij is ook wel heel bewegelijk. Maar hij mist echt enorm veel overzicht, echt enorm veel.
hjf
 hjf - zondag 21 september 2025 - 16:17   quote  deeplink  
Je wisselt je beste aanvaller. Onbegrijpelijk.
Eide
 Eide - zondag 21 september 2025 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 september 2025 - 16:16 schreef Loetje het volgende:

[..]

Hij is ook wel heel bewegelijk. Maar hij mist echt enorm veel overzicht, echt enorm veel.
Dat is waarom hij er tot dusver ook niet bij zit. Hij doet de kop omlaag en gaat dribbelen. Die moet echt meer de bal het werk gaan laten doen. Maar goed, op deze manier is hij in ieder geval van waarde, want anders blijft hij voorlopig zoveelste keuze achter Berghuis, Taylor, Klaassen, Fitz-Jim en heb je daarachter ook nog Bounida en Steur.
Loetje
 Loetje - zondag 21 september 2025 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 21 september 2025 - 16:17 schreef hjf het volgende:
Je wisselt je beste aanvaller. Onbegrijpelijk.
Maar in alles was Ollie goed.

Je hebt echt veel mogelijkheden gehad en nu moet je achteruit. Dus ik vrees dat we hem zo gepresenteerd krijgen en dan is het ook meteen klaar.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: PSV- Ajax 21-9-2025 14:30 uur

0.0072009