|
|
AkaS
|
|
|
CL Mannen
Datum: dinsdag 30 september 2025
Aanvang: 21.00u
Ajax speelt zonder Weghorst en zonder Dolberg...
Wel met 2 oudere en ervaren spelers vermoedelijk in de basis, te weten: Klaassen en Berghuis.
Zou Heitinga niet een keuze moeten maken door maar 1 van hen op te stellen en een plaatsje in te ruimen voor Mokio?
Wat betreft verwacht resultaat: Negatief, ik heb helaas het vermoeden dat Heitinga die zelf een beperkte voetballer was, niet over het juiste inzicht beschikt om dit team succesvol te laten voetballen.
Toch stiekem hopen op individuele bevliegingen en een beetje geluk...
1 - 2
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 september 2025 door AkaS -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Ik prijs je optimisme AkaS ! Die oudjes zet hij erin voor de ervaring, dat begrijp ik wel maar ze zullen waarschijnlijk totaal overlopen gaan worden door die atleten van Marseille. Verder spelen we meestal zonder plan of idee en begrijpen de spelers niets van hun opdracht en de wisselende opstellingen. Ik zou inderdaad nu voor jeugd kiezen, laat ze maar ervaring opdoen. Zo is Ajax groot geworden. Liever verliezen met die jonkies dan die ouwe knarren, toch? Uitslag 4-0 |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2025 - 15:50 schreef bertus bikkel het volgende:Ik prijs je optimisme AkaS ! Die oudjes zet hij erin voor de ervaring, dat begrijp ik wel maar ze zullen waarschijnlijk totaal overlopen gaan worden door die atleten van Marseille. Verder spelen we meestal zonder plan of idee en begrijpen de spelers niets van hun opdracht en de wisselende opstellingen. Ik zou inderdaad nu voor jeugd kiezen, laat ze maar ervaring opdoen. Zo is Ajax groot geworden. Liever verliezen met die jonkies dan die ouwe knarren, toch? Uitslag 4-0 Helemaal eens bikkel! |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Zojuist even laatste stuk gekeken van O19. Wat kan dat voetbal toch mooi zijn. Wat n talenten hebben we toch!!! 3-1 achter en dan gewoon 3-5 winnen in Marseille!! Veel van deze gasten een paar jaar geleden nog gezien bij de Future cup en dan nu hier, geweldig!!! Hier geniet ik meer van dan van Ajax 1 helaas. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2025 - 15:50 schreef bertus bikkel het volgende:Ik prijs je optimisme AkaS ! Die oudjes zet hij erin voor de ervaring, dat begrijp ik wel maar ze zullen waarschijnlijk totaal overlopen gaan worden door die atleten van Marseille. Verder spelen we meestal zonder plan of idee en begrijpen de spelers niets van hun opdracht en de wisselende opstellingen. Ik zou inderdaad nu voor jeugd kiezen, laat ze maar ervaring opdoen. Zo is Ajax groot geworden. Liever verliezen met die jonkies dan die ouwe knarren, toch? Uitslag 4-0 Ik ga hier ook in mee, het liefst zonder Klaassen en Berghuis, maar ook zonder Gaaei en Wijndal want die waren vreselijk slecht tegen NAC. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Helemaal waar Jack, die backs zijn van het nivo Heracles met alle respect. Probeer het eens met Rosa en Baas als backs. Mokio op 6 en als Oscar in de spits speelt, krijg je plek voor Klaassen op 10. Dat staat n stuk logischer. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Wat is dat toch telkens met die Wijndal? Je speelt met 10 man als hij meedoet... Ongekend, zelfs bij O19 loopt een betere. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2025 - 19:48 schreef bertus bikkel het volgende:Helemaal waar Jack, die backs zijn van het nivo Heracles met alle respect. Probeer het eens met Rosa en Baas als backs. Mokio op 6 en als Oscar in de spits speelt, krijg je plek voor Klaassen op 10. Dat staat n stuk logischer. Ik dacht exact het zelfde bertus, waarom ziet Heitinga of zijn assistentjes dit niet??? |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Vrees dat wij het moeten overnemen daar , Jackie 😀 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Haha wedden dat het dan goed komt 🫣🤣 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Wat een stadion !!!! Wordt billen knijpen voor de jonkies |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
De eerste 4 minuten zonder kleerscheuren |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik had m'n bek moeten houden |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Je had wel gelijk, eerste 5 zelfs.. En dan komen ze 1x voor de keeper en klaar. Ongekend hoe zwak die Wijndal ook weer speelt. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Krijgen we n corner en die wordt hoog voor gegeven op onze mannetjes van 150 |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
2e schot op doel is ook raak... Weer die Feyenoorder |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
We lopen weer allemaal naar voor, zo kinderlijk |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Kroes weet heel goed dat het lot van Heitinga min of meer gekoppeld is aan dat van hem.
Die gaat Heitinga niet ontslaan.
Maar helemaal los daarvan, dit is echt een regelrechte schande. Deze hele John Heitinga. Dit heeft ook niets meer met tijd te maken. Deze man doet in de kern alles fout. Dit seizoen 4e of 5e en in de CL mag je blij zijn als je een punt haalt thuis tegen Olympiakos.
Wat een naïeve gek.
En die eerste goal... Ik kan me in de afgelopen 10 jaar CL niet herinneren dat er 3 goals zijb gevallen die nog makkelijker waren dan dit. Even los van een blunderende keeper ofzo. Dit was zo belachelijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 september 2025 door Loetje -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Waarom niet met Sutalo centraal en Baas als linksback Johnny ???? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2025 - 21:16 schreef Loetje het volgende:Kroes weet heel goed dat het lot van Heitinga min of meer gekoppeld is aan dat van hem. Die gaat Heitinga niet ontslaan. Maar helemaal los daarvan, dit is echt een regelrechte schande. Deze hele John Heitinga. Dit heeft ook niets meer met tijd te maken. Deze man doet in de kern alles fout. Dit seizoen 4e of 5e en in de CL mag je blij zijn als je een punt haalt thuis tegen Olympiakos. Wat een naïeve gek. En die eerste goal... Ik kan me in de afgelopen 10 jaar CL niet herinneren dat er 3 goals zijb gevallen die nog makkelijker waren dan dit. Even los van een blunderende keeper ofzo. Dit was zo belachelijk. Volledig eens! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
En voor ik zeg wat ik ga zeggen, dit hele elftal deugt voor geen meter.
Maar ondanks mijn eindeloze respect voor Davy Klaassen, kun je hem niet louter door zijn ervaring nog opstellen. Die komt zo krankzinnig veel tekort. Het wordt echt tijd voor Mokio op het middenveld. Die mag ook wel eens een kans gaan krijgen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De hele wereld, niet de halve maar de hele wereld zegt Ajax moet vandaag vanuit de controle gaan spelen en hoog druk zetten heeft geen zin want dat kan Ajax nog niet.
Wat doet onze top trainer. Hoog druk zetten en de hele bende open gooien.
Weg met Heitinga en wel zo snel mogelijk. Morgen ochtend een persbericht eruit dat er een grove fout is gemaakt met het aanstellen van een amateur trainer. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Waarschijnlijk omdat dat tegen PSV al gigantisch mis ging.
Maar Wijndal.... Oh, oh, oh. Dat is defensief de aller, allerslechtste back van de hele Benelux. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Maar Kroes mag zelf ook vertrekken hoor... Dit is echt n lachwekkende vertoning. Die Fransen lachen zich kapot en spelen op 50%. Wederom de mannen tegen de jongetjes. Regeer ook weer lang eruit. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2025 - 21:21 schreef remco k het volgende:De hele wereld, niet de halve maar de hele wereld zegt Ajax moet vandaag vanuit de controle gaan spelen en hoog druk zetten heeft geen zin want dat kan Ajax nog niet. Wat doet onze top trainer. Hoog druk zetten en de hele bende open gooien. Weg met Heitinga en wel zo snel mogelijk. Morgen ochtend een persbericht eruit dat er een grove fout is gemaakt met het aanstellen van een amateur trainer. Als je Ten Hag na 3 wedstrijden eruit kunt gooien, dan Heitinga na 9 ook toch? Die eerste goal, 9 man over hun middenlijn en Regeer... Wat doet die dan? Die is bang om rood te pakken voor een doorgebroken speler, of? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2025 - 21:16 schreef Loetje het volgende:Kroes weet heel goed dat het lot van Heitinga min of meer gekoppeld is aan dat van hem. Die gaat Heitinga niet ontslaan. Maar helemaal los daarvan, dit is echt een regelrechte schande. Deze hele John Heitinga. Dit heeft ook niets meer met tijd te maken. Deze man doet in de kern alles fout. Dit seizoen 4e of 5e en in de CL mag je blij zijn als je een punt haalt thuis tegen Olympiakos. Wat een naïeve gek. En die eerste goal... Ik kan me in de afgelopen 10 jaar CL niet herinneren dat er 3 goals zijb gevallen die nog makkelijker waren dan dit. Even los van een blunderende keeper ofzo. Dit was zo belachelijk. Kroes hoeft toch helemaal niet weg. Totaal onnodig.
Doet het prima bij een zwaar verlies lijdende organisatie.
Er staat echt een hele dikke prima selectie.
Gewoon een hele slechte trainer. De ploeg is niet eens fit man. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2025 - 21:22 schreef Loetje het volgende:[..] Als je Ten Hag na 3 wedstrijden eruit kunt gooien, dan Heitinga na 9 ook toch? Die eerste goal, 9 man over hun middenlijn en Regeer... Wat doet die dan? Die is bang om rood te pakken voor een doorgebroken speler, of? Logisch toch dat Regeer niks doet. 80 minuten met tien man is nog kanslozer dan dit.
Tien minuten voor tijd moet je gewoon rood pakken. Iedere trainer zou hierbij zeggen dat je die niet moet pakken.
Wat ik veel erger vind is dat Regeer met hem mee moet. Waar was Rosa want dat is zijn man. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
1x balverlies van Klaassen, doelpunt 1x balverlies van Berghuis, doelpunt Die ervaring is wel belangrijk idd.... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
De eerste vette nederlaag die niet uit kon blijven. Dit voel je al weken aankomen.
En leg daar afgelopen zaterdag naast, dan is het tijd om Johnny een functie elders te geven. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2025 - 21:25 schreef remco k het volgende:[..] Logisch toch dat Regeer niks doet. 80 minuten met tien man is nog kanslozer dan dit. Tien minuten voor tijd moet je gewoon rood pakken. Iedere trainer zou hierbij zeggen dat je die niet moet pakken. Wat ik veel erger vind is dat Regeer met hem mee moet. Waar was Rosa want dat is zijn man. Ik denk dat er ook nog iets is als een duel aan gaan, die mogelijk is er ook gewoon.
Waar is überhaupt die hele eerste lijn van Ajax? Rosa laat zeker zijn man lopen, maar je staat daar toch schandalig diep? |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Zaterdag nog ff onderuit bij Sparta en dan kan Johnny eruit... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Gaat niet gebeuren. En na zaterdag krijg je AZ, Chelsea en Twente. Misschien tegen die tijd. Kroes zal nu weer mauwen over rustig blijven.
Hij weet heel goed dat hij hier minstens net zo verantwoordelijkheid voor is. Dus dat ontslag gaat nu zeker nog niet gebeuren. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Rosa is de enige die er op klapt |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2025 - 21:30 schreef Loetje het volgende:[..] Ik denk dat er ook nog iets is als een duel aan gaan, die mogelijk is er ook gewoon. Waar is überhaupt die hele eerste lijn van Ajax? Rosa laat zeker zijn man lopen, maar je staat daar toch schandalig diep? Hij zit erachter. Dan is ieder duel een overtreding en rood. Hij kan er echt niet zoveel aan doen.
Ze staan constant zo hoog. Opdracht van de trainer. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Prima selectie... maar wat is de onderscheidende invloed van Kroes geweest op deze selectie in positieve zin?
Overduidelijk heeft hij gekozen voor een onervaren trainer die eerder al eens was gewogen en te licht was bevonden. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2025 - 21:37 schreef AkaS het volgende:Prima selectie... maar wat is de onderscheidende invloed van Kroes geweest op deze selectie in positieve zin? Overduidelijk heeft hij gekozen voor een onervaren trainer die eerder al eens was gewogen en te licht was bevonden. Ik denk dat er technisch kwaliteit is, maar dr balans er ook niet is. En dan kom je ook tekort. Tel erbij op dat je een mafklapper als trainer hebt en je bent wel een eind klaar. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Je weet dat zijn man er al twee heeft gemaakt en hij daar nergens in de buurt was?
Een overtreding maken is toch wat anders als er op klappen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2025 - 21:38 schreef remco k het volgende:[..] Je weet dat zijn man er al twee heeft gemaakt en hij daar nergens in de buurt was? Een overtreding maken is toch wat anders als er op klappen. Ik geef hem toch de voorkeur boven gaa..ei Het te hoog staan moet je bij de trainer zijn, geldt ook voor Wijndal
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 30 september 2025 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2025 - 21:37 schreef AkaS het volgende:Prima selectie... maar wat is de onderscheidende invloed van Kroes geweest op deze selectie in positieve zin? Overduidelijk heeft hij gekozen voor een onervaren trainer die eerder al eens was gewogen en te licht was bevonden. Slechte trainer aangesteld. Niet eens alleen onervaren. Ook gewoon geen enkele aanleiding tot nu toe kunnen zien in zijn jaren als trainer bij jeugd en als assistent om te denken dat hij zou slagen.
Jongens als Itakura en gloukh en morro en dolberg zijn goede aankopen.
Maar als je een trainer hebt die niet snapt dat met gaai sutalo itakura en baas als linksback je beste defensieve linie is en gewoon Wijndal blijft opstellen die in de 2e klasse zondag amateurs nog op de bank zou zitten. Tsja dan is het allemaal ver weg man.
Er staat een logo van mijn club op de shirts. Maar dit is mijn club niet man. Bah |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2025 - 21:40 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik geef hem toch de voorkeur boven gaa..ei Het te hoog staan moet je bij de trainer zijn, geldt ook voor Wijndal Gaai heb ik defensief dit soort fouten al tijden niet meer zien maken en is aan de bal veel beter dan Rosa. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2025 - 21:41 schreef remco k het volgende:[..] Slechte trainer aangesteld. Niet eens alleen onervaren. Ook gewoon geen enkele aanleiding tot nu toe kunnen zien in zijn jaren als trainer bij jeugd en als assistent om te denken dat hij zou slagen. Jongens als Itakura en gloukh en morro en dolberg zijn goede aankopen. Maar als je een trainer hebt die niet snapt dat met gaai sutalo itakura en baas als linksback je beste defensieve linie is en gewoon Wijndal blijft opstellen die in de 2e klasse zondag amateurs nog op de bank zou zitten. Tsja dan is het allemaal ver weg man. Er staat een logo van mijn club op de shirts. Maar dit is mijn club niet man. Bah Volledig eens |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2025 - 21:42 schreef remco k het volgende:[..] Gaai heb ik defensief dit soort fouten al tijden niet meer zien maken en is aan de bal veel beter dan Rosa. Ik was in het stadion zaterdag, ik zag hem alleen maar terug op de keeper, alles naar voor kwam niet aan |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
En jeetje wat is het toch direct zichtbaar dat Baas er weer bij is ;-) |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op dinsdag 30 september 2025 - 21:41 schreef remco k het volgende:[..] Slechte trainer aangesteld. Niet eens alleen onervaren. Ook gewoon geen enkele aanleiding tot nu toe kunnen zien in zijn jaren als trainer bij jeugd en als assistent om te denken dat hij zou slagen. Jongens als Itakura en gloukh en morro en dolberg zijn goede aankopen. Maar als je een trainer hebt die niet snapt dat met gaai sutalo itakura en baas als linksback je beste defensieve linie is en gewoon Wijndal blijft opstellen die in de 2e klasse zondag amateurs nog op de bank zou zitten. Tsja dan is het allemaal ver weg man. Er staat een logo van mijn club op de shirts. Maar dit is mijn club niet man. Bah Eens! |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Ik had de indruk dat ons keepertje op zich prima is maar vandaag bij de goals toch wel iets meer had mogen doen. Alle 3 niet zijn fouten maar toch.... |
|
|
|