|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Mmmoooooiiiiiiiii
Uedaaaaa
Terecht, kut Utereg |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
anders was t 100% penalty |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Prima combi ook Valente, Larin |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
Hoe is dit een overtreding van Ueda?? |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Maar de manier waarop... |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
Het verval is wel problematisch.. Wat was het een draak na de rust zeg. En Zechiƫl heeft duidelijk een statement gemaakt. Edit : de commentator benoemt het ook al, het verval...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 oktober 2025 door tomson -- |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Yesss, weer zwaar bevochten punten, maar uiteindelijk zeker terecht! |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
Onnodig achteruit lopen was een beetje zelfmoord vond ik. Gelukkig 3 punten thuis gehouden. |
|
|
|
|
Fart
|
|
|
quote:Op zondag 05 oktober 2025 - 12:27 schreef Fart het volgende:Utrecht speelt afgelopen 4, 5 portjes beroerd, dus zal vandaag uitgerekend tegen ons een wederopastanding worden. n.a.v Afgelopen wedstrijden van Utrecht en na het spel wat wij donderdag op de mat hebben gelegd zou je zeggen dat het een 4-0 wordt. Maar ben bang dat het een zware bevochten wedstrijd vol frustratie gaat worden met een 3-2 overwinning. Gelukkig was ik er op voorbereid. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
|
|
|
Fart
|
|
|
quote: Phoah mooi woord Rob |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
Het verval blijft schrijnend en heeft voor mij meer te maken met de laatste lijn die te veel teruglopen & de indeling van het middenveld.
De 2 middenvelders moeten naar mijn idee teveel lopen om de zwakke punten van steijn te maskeren. Hij mist het loopvermogen, de inhoud en de duelkracht om maar iets toe te voegen aan het spel zonder bal. Het wordt met de wedstrijd toch echt pijnlijk duidelijk.
Dat hij dan 1x scoort is leuk, maar de 25 kansen die die mist maakt hem gewoon de 2de lex Immers.
De verdedigers lopen naar mijn idee ook te ver terug waardoor de ruimtes te groot worden.
Die 2-2 had echt nooit mogen vallen, als Bos beslist om 2 stappen vooruit te doen dan heeft die gewoon de bal. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
De ploeg is gewoon niet fit genoeg (hoe komt dat?), daarom verval. Te veel spelers kunnen de 90 minuten niet aantikken. v persie wisselt over het algemeen te laat vind ik. Hij geeft de tegenstander daarmee het idee dat er toch nog wat te halen valt omdat de wedstrijd kantelt. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote: Phoah is ook een mooi woord |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
quote:Op zondag 05 oktober 2025 - 16:46 schreef CobusIII het volgende:De ploeg is gewoon niet fit genoeg (hoe komt dat?), daarom verval. Te veel spelers kunnen de 90 minuten niet aantikken. v persie wisselt over het algemeen te laat vind ik. Hij geeft de tegenstander daarmee het idee dat er toch nog wat te halen valt omdat de wedstrijd kantelt. Niemand is gewend om 90 minuten op de intensiteit van de eerste helft te spelen.
Nu zijn er geen ploegen die 90 minuten lang op de hoogste versnelling kunnen spelen, maar dan is het belangrijk om de ondergrens te verhogen.
Uithoudingsvermogen krijg je uiteindelijk ook door je grenzen structureel te verleggen. Iedereen die na 50 minuten moe is wisselen helpt dus niet om dit vermogen te verhogen.
Wat dan wel helpt is om ervoor te zorgen dat in helft 1 de wedstrijd al op slot zit zodat je spelers die vermoeid zijn ook langer kan laten staan om dit vermogen te kweken.
Voorbeeld; paixao kon in zijn eerste seizoen nog net een helft mee. Dit was dan niet eens op de intensiteit die nu aan de mat gelegd wordt. Dit heeft ook meerdere seizoenen geduurd tot die 80+ minuten kon spelen zonder kramp.
Het kost dus ook gewoon tijd.
De winst is wel dat vorig seizoen deze intensiteit voor 20 minuten volgehouden kon worden en nu dit al naar de 45-60 minuten is gegaan. Er zit wel een stijgende lijn in.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 oktober 2025 door DMD -- |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op zondag 05 oktober 2025 - 16:53 schreef DMD het volgende:[..] Niemand is gewend om 90 minuten op de intensiteit van de eerste helft te spelen. Nu zijn er geen ploegen die 90 minuten lang op de hoogste versnelling kunnen spelen, maar dan is het belangrijk om de ondergrens te verhogen. Uithoudingsvermogen krijg je uiteindelijk ook door je grenzen structureel te verleggen. Iedereen die na 50 minuten moe is wisselen helpt dus niet om dit vermogen te verhogen. Wat dan wel helpt is om ervoor te zorgen dat in helft 1 de wedstrijd al op slot zit zodat je spelers die vermoeid zijn ook langer kan laten staan om dit vermogen te kweken. Voorbeeld; paixao kon in zijn eerste seizoen nog net een helft mee. Dit was dan niet eens op de intensiteit die nu aan de mat gelegd wordt. Dit heeft ook meerdere seizoenen geduurd tot die 80+ minuten kon spelen zonder kramp. Het kost dus ook gewoon tijd. De winst is wel dat vorig seizoen deze intensiteit voor 20 minuten volgehouden kon worden en nu dit al naar de 45-60 minuten is gegaan. Er zit wel een stijgende lijn in. het verschil is te groot, hoe je het ook wendt of keert. of het nou is dat je te veel geeft de eerste helft of te moe bent de tweede helft het mag gewoon niet gebeuren. We speelde tegen Utrecht he. Die waren gewoon fitter (dat gaven ze na de wedstrijd ook aan). ik vind dat vreemd. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
DMD
|
|
|
quote:Op zondag 05 oktober 2025 - 16:57 schreef CobusIII het volgende:[..] het verschil is te groot, hoe je het ook wendt of keert. of het nou is dat je te veel geeft de eerste helft of te moe bent de tweede helft het mag gewoon niet gebeuren. We speelde tegen Utrecht he. Die waren gewoon fitter (dat gaven ze na de wedstrijd ook aan). ik vind dat vreemd. Utrecht heeft ook de eerste helft alleen maar op de eigen helft hoeven staan. Dan moet je ook kijken naar het verschil in intensiteit dat op de mat gelegd wordt. Je had er toen al 3 moeten maken en dan kan je de 2de helft heel anders in.
Het beeld is daarin ook wel vertekenend, uiteindelijk maak je nog de winnende, omdat utrecht toch niet de druk erop kan houden.
Als je dan ook nog meeneemt wat voor weerstand Feyenoord en Utrecht hebben gehad afgelopen donderdag en het verschil daarin dan speel je gewoon 100+ minuten op een abnormaal hoog tempo over 2 wedstrijden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 05 oktober 2025 door DMD -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Wat een opluchting!
Ik vond de eerste helft echt ontzettend goed maar opnieuw beloon je jezelf onvoldoende. Na 60 minuten vond ik het verval weer erg groot. Is dat dan toch frisheid?
Enorm blij met de 3 punten, heerlijk! |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
Utrecht moest ook nog reizen en werd van het kastje naar de muur gespeeld er eerste helft. Dat is ook heel vermoeiend. En ja, als je er in de eerste helft 5 in knalt dan is het makkelijk voetballen. Maar dat gebeurde niet. Dat is het punt ook niet. het punt is het verval en dat lijkt op dit moment een structureel dingetje te zijn. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Zo biertje........proost op die natte bovenlip. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote:Op zondag 05 oktober 2025 - 17:10 schreef DMD het volgende:[..] Utrecht heeft ook de eerste helft alleen maar op de eigen helft hoeven staan. Dan moet je ook kijken naar het verschil in intensiteit dat op de mat gelegd wordt. Je had er toen al 3 moeten maken en dan kan je de 2de helft heel anders in. Het beeld is daarin ook wel vertekenend, uiteindelijk maak je nog de winnende, omdat utrecht toch niet de druk erop kan houden. Als je dan ook nog meeneemt wat voor weerstand Feyenoord en Utrecht hebben gehad afgelopen donderdag en het verschil daarin dan speel je gewoon 100+ minuten op een abnormaal hoog tempo over 2 wedstrijden. Zo is het wel idd |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Die Xg zegt veel over de goals die erin vlogen |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
De helften waren zo anders, je zou haast 2 x rapportcijfers moeten geven... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Intensiteit eerste helft was dermate dat je dat betaalt met terugval. Meer doseren is het devies. Maar het voetbal ziet er goed uit. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
tomson