BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: HEITINGA ontslagen, wie wordt onze nieuwe coach?

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 10 november 2025 - 11:15   quote  deeplink  
Nu willen ze eerst een trainer halen en dan pas een nieuwe TD...
Is dat niet de verkeerde volgorde? Ik heb altijd begrepen dat de TD voor de lange termijn visie is en de trainer een passant.
Nu hebben we de laatste jaren al heel wat passanten versleten maar in principe moet de TD meebeslissen over de trainer. Dus waarom niet Grim het seizoen laten afmaken en rustig van bovenaf beginnen om de organisatie te bouwen?
Je kunt nu bijvoorbeeld wel Pastoor aanstellen om dit verloren seizoen af te maken maar dat maakt nu toch niets meer uit??
Loetje
 Loetje - maandag 10 november 2025 - 16:36   quote  deeplink  
Als het gerucht waar blijkt te zijn dat Ajax nu voor Paul Simonis gaat, dan is dit echt ongekend wanbeleid.

Afgelopen zomer was het niet eens gek, met een ervaren man erbij. Nu is hij mislukt en al flink beschadigd en zet je hem als onervaren man op deze selectie...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 10 november 2025 - 18:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2025 - 16:36 schreef Loetje het volgende:
Als het gerucht waar blijkt te zijn dat Ajax nu voor Paul Simonis gaat, dan is dit echt ongekend wanbeleid.

Afgelopen zomer was het niet eens gek, met een ervaren man erbij. Nu is hij mislukt en al flink beschadigd en zet je hem als onervaren man op deze selectie...
Ik heb het ook gelezen, ongelooflijk

Mijn inziens lopen er genoeg ervaren trainers rond, idd wanbeleid.

Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, man man..
hjf
 hjf - maandag 10 november 2025 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2025 - 18:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik heb het ook gelezen, ongelooflijk

Mijn inziens lopen er genoeg ervaren trainers rond, idd wanbeleid.

Voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, man man..
Wie weet komt Arne Slot binnenkort vrij. Dat is imo de enige Nederlandse trainer die geschikt is.
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 10 november 2025 - 18:40   quote  deeplink  
Ze kunnen nu kiezen voor een tussenpaus maar in feite hebben we die al.
Als je nu kiest voor weer een onervaren trainer dan gebeurt hetzelfde als met alle voorgangers en met Simonis in Duitsland. Dan kun je beter Grim laten zitten.
Eerst de rest vd organisatie maar eens op orde brengen....
AkaS
 AkaS - maandag 10 november 2025 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2025 - 09:08 schreef Gabriel98 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, het is frustrerend om te zien dat ze het wel kúnnen, maar het alleen laten zien als het ze uitkomt.
Zeker weten of dat ze alle instructies loslaten en op hun intuïtie gaan spelen want tegen sparta konden ze het toen het moest, tegen Twente en nundan de 2e helft tegen Utrecht. Het zit er echt wel in maar de zweep moet erover!
AkaS
 AkaS - maandag 10 november 2025 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2025 - 16:36 schreef Loetje het volgende:

Tenzij er al een nieuwe td op het oog is die hierin wordt meegenomen?
freakie
 freakie - dinsdag 11 november 2025 - 08:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2025 - 07:21 schreef AkaS het volgende:

[..]

Je zou het haast wensen. Maar WTF als je Go Ahead ziet spelen met een nieuwe trainer, Spelers verkocht en geblesseerd, hoe dan???

Daar zit pit in en snelheid. En dan komen we precies bij een ander punt van mijn observatie en irritatie. Wij hebben teveel spelers die balverliefd zijn en niet doorhebben wat het juiste moment van aanspelen van je teamgenoot is en de juiste balsnelheid en in welke lijn de aanspeelpass gegeven moet worden. Alleen Weghorst doet dit goed.

Tenenkrommend ik zou ze echt 1 voor 1 verrot schelden stelletje over het paard getilde egoteippers want ze kunnen prima voetballen als ze willen!
Ik ben er heilig van overtuigd dat dit echt ligt aan het tactische plan. Spelers weten niet wat ze moeten doen. Alles gaat fout, alles staat fout. Je merkte ook vaak wel dat de eerste paar minuten prima waren maar dat daarna Ajax terugzakte. Leek er op dat de tegenstander 1 poppetje omgooide en dat Ajax er dan geen antwoord op had.

Dit is ook een reden waarom je wel oud spelers terug had moeten halen. Er staat 0 ervaring, niemand heeft daar nou echt een stem. Niemand kan op het veld aanwijzingen geven. Dat heb je met dit elftal, dat echt niet slechter is dan de meeste in de eredivisie, echt nodig.
freakie
 freakie - dinsdag 11 november 2025 - 08:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 november 2025 - 11:15 schreef bertus bikkel het volgende:
Nu willen ze eerst een trainer halen en dan pas een nieuwe TD...
Is dat niet de verkeerde volgorde? Ik heb altijd begrepen dat de TD voor de lange termijn visie is en de trainer een passant.
Nu hebben we de laatste jaren al heel wat passanten versleten maar in principe moet de TD meebeslissen over de trainer. Dus waarom niet Grim het seizoen laten afmaken en rustig van bovenaf beginnen om de organisatie te bouwen?
Je kunt nu bijvoorbeeld wel Pastoor aanstellen om dit verloren seizoen af te maken maar dat maakt nu toch niets meer uit??
Nee lijkt mij niet. Of je moet Grim het seizoen laten afmaken.
p111
 p111 - dinsdag 11 november 2025 - 09:11   quote  deeplink  
Pastoor is zeer zeker een betere trainer dan Grim,dus als hij beschikbaar is dan meteen een contract aanbieden tot aan het eind van dit seizoen, aansluitend een evaluatie om te kijken of je doorgaat met hem of dat je op zoek gaat naar een ander.
AkaS
 AkaS - dinsdag 11 november 2025 - 11:16   quote  deeplink  
Mannen, we zijn echt weer jaren terug in de tijd geslingerd. Het gat dat was ontstaan door het vertrek van Overmars is misbruikt door incapabele geldwolven die niet eens beseffen dat ze zichzelf moeten schamen!

Er moet nu echt doorgepakt worden of beter gezegd doorgehakt worden.

Oud voetballers moeten nu gaan opstaan en liefst ook oud-voetballers met zakelijke ervaring zoals Overmars dit had.

Wat er nu gebeurt kan echt niet, echte Ajax mensen worden de deur uitgejaagd door niet Ajax mensen.

Ik zeg OPROTTEN ALLEMAAL EN HEEL SNEL!!!

Ook van Gaal als hij niet heel snel opstaat en stelling neemt tegen die ex AZ enclave die de boel kapot maken, Kroes en Beuker.

Heel snel weer Ajax mensen terughalen en ook Hans van der Zee die nu ook van zich laat horen!

Laten we dit gebeuren???
Loetje
 Loetje - dinsdag 11 november 2025 - 17:17   quote  deeplink  
Wat steeds duidelijker wordt en terecht is, is dat niemand dit wespennest in wil stappen.

Het feit dat de nadruk nu op een trainer ligt, gaat ook veel bepalen. Ik gok dus op een tussenpaus en dat je straks bij iemand als Pastoor uit gaat komen. De kans is namelijk aannemelijk dat de nieuwe TD aan het eind van het seizoen, de trainer niet ziet zitten.

Alleen maar ellende.

Ik duim wel echt dat Beuker stopt en we Huiberts als TD krijgen, maar die gaat het denk ik niet doen. En dan met Geelen als AD en Panday als FD. Wat een zooi is dit geworden.

En als ik Ajax nog een tip mag geven, zet Michael Kinsbergen in de RvC.
Loetje
 Loetje - dinsdag 11 november 2025 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2025 - 11:16 schreef AkaS het volgende:
Mannen, we zijn echt weer jaren terug in de tijd geslingerd. Het gat dat was ontstaan door het vertrek van Overmars is misbruikt door incapabele geldwolven die niet eens beseffen dat ze zichzelf moeten schamen!

Er moet nu echt doorgepakt worden of beter gezegd doorgehakt worden.

Oud voetballers moeten nu gaan opstaan en liefst ook oud-voetballers met zakelijke ervaring zoals Overmars dit had.

Wat er nu gebeurt kan echt niet, echte Ajax mensen worden de deur uitgejaagd door niet Ajax mensen.

Ik zeg OPROTTEN ALLEMAAL EN HEEL SNEL!!!

Ook van Gaal als hij niet heel snel opstaat en stelling neemt tegen die ex AZ enclave die de boel kapot maken, Kroes en Beuker.

Heel snel weer Ajax mensen terughalen en ook Hans van der Zee die nu ook van zich laat horen!

Laten we dit gebeuren???
We zijn nu zo langzamerhand terug in de tijd van Ten Have en co gap.
Loetje
 Loetje - dinsdag 11 november 2025 - 17:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2025 - 09:11 schreef p111 het volgende:
Pastoor is zeer zeker een betere trainer dan Grim,dus als hij beschikbaar is dan meteen een contract aanbieden tot aan het eind van dit seizoen, aansluitend een evaluatie om te kijken of je doorgaat met hem of dat je op zoek gaat naar een ander.
Ga verder snuiven joh. Van Gaal light, alleen dan alleen in het narcisme. Nooit wat gepresteerd.
AkaS
 AkaS - dinsdag 11 november 2025 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2025 - 17:19 schreef Loetje het volgende:

[..]

Ga verder snuiven joh. Van Gaal light, alleen dan alleen in het narcisme. Nooit wat gepresteerd.
We weten het niet en ik begrijp je bezwaar volkomen. En toch heb ik helemaal geen slecht gevoel over Pastoor.

Nu las ik weer Dave Vos... Er zijn zoveel kandidaten in theorie en koppeltjes maar we moeten gewoon afwachten.

Los van alles zou Bogarde echt van waarde kunnen zijn.
AkaS
 AkaS - dinsdag 11 november 2025 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2025 - 17:17 schreef Loetje het volgende:

[..]

We zijn nu zo langzamerhand terug in de tijd van Ten Have en co gap.
Daar doet het wel aan denken idd!
hjf
 hjf - dinsdag 11 november 2025 - 17:49   quote  deeplink  
Inmiddels bekend, dat Ten Hag niet komt, hetgeen ik als goed nieuws zie. Hij durft het niet aan wegens de bestuurlijke chaos. Wat ik verder uit de pers haal (van wat er van waar mag zijn) is dat het één grote teringbende is op bestuurlijk niveau zowel met de RvC als de directie. Met name zou scholletje hierbij een dubieuze rol spelen. Ik ga mij werkelijk afvragen of het überhaupt nog ooit goed gaat komen met de club, omdat er geen personen meer zijn, die nog competent zijn om de club er bovenop te helpen. Wellicht dat een beurs exit een eerste stap moet zijn. Dat bespaart in ieder geval veel politieke spelletjes waar je kapot aangaat. Hoe denken jullie erover?
Loetje
 Loetje - dinsdag 11 november 2025 - 18:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2025 - 17:25 schreef AkaS het volgende:

[..]

We weten het niet en ik begrijp je bezwaar volkomen. En toch heb ik helemaal geen slecht gevoel over Pastoor.

Nu las ik weer Dave Vos... Er zijn zoveel kandidaten in theorie en koppeltjes maar we moeten gewoon afwachten.

Los van alles zou Bogarde echt van waarde kunnen zijn.
Beter zet je eerst het bestuur neer en laat Grim het lekker afmaken en daarna met een echte organisatie er tegenaan.

Dave Vos, die moet je lekker tussen de bomen zetten.

Bogarde mag van mij vandaag ook nog terug. Maar het zou net zo handig zijn als de gemiddelde lengte van de selectie geen 32cm is.
Loetje
 Loetje - dinsdag 11 november 2025 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2025 - 17:49 schreef hjf het volgende:
Inmiddels bekend, dat Ten Hag niet komt, hetgeen ik als goed nieuws zie. Hij durft het niet aan wegens de bestuurlijke chaos. Wat ik verder uit de pers haal (van wat er van waar mag zijn) is dat het één grote teringbende is op bestuurlijk niveau zowel met de RvC als de directie. Met name zou scholletje hierbij een dubieuze rol spelen. Ik ga mij werkelijk afvragen of het überhaupt nog ooit goed gaat komen met de club, omdat er geen personen meer zijn, die nog competent zijn om de club er bovenop te helpen. Wellicht dat een beurs exit een eerste stap moet zijn. Dat bespaart in ieder geval veel politieke spelletjes waar je kapot aangaat. Hoe denken jullie erover?
Uitstekend nieuws. Die hebben wij ook helemaal niet nodig.

Gewoon heel gauw Max Huiberts halen.
En dan zijn er vanuit daar weer prima trainers mogelijk. Laat Pastoor maar lekker de schijnheilige in de kerk zijn...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 november 2025 door Loetje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 11 november 2025 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2025 - 18:15 schreef Loetje het volgende:

[..]

Uitstekend nieuws. Die hebben wij ook helemaal niet nodig.

Gewoon heel gauw Max Huiberts halen.
En dan zijn er vanuit daar weer prima trainers mogelijk. Laat Pastoor maar lekker de schijnheilige in de kerk zijn...
Pastoor kan heel goed en langzaam netjes praten, zit geen gif in, is een leraartje

Niet geschikt als hoofdcoach, wel als veldtrainer.

Er moet een kerel staan die een goede kop er op heeft staan, uitstraling heeft zoals Kluivert of van Bommel.

Simonis komt overigens ook te kort, te weinig internationale ervaring
AkaS
 AkaS - dinsdag 11 november 2025 - 20:55   quote  deeplink  
Er moet iemand komen die;

A. Verstand van zaken heeft.
B. Respect afdwingt.
C. Geen verdenking heeft tot het haten van Ajax ;-)

Gruwelijk overigens als je leest vanuit Hans van der Zee dat Kroes blijkbaar de scoutingrapporten volledig negeert en de rvc adviezen omtrent de visie die uitgesproken was ten aanzien van de trainerstaf. MISLINTATJE!

Leiden allemaal aan grootheidswaanzin.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 11 november 2025 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 november 2025 - 11:06 schreef Ajax Warrior het volgende:
Massale protesten in Eindhoven en Rotterdam na ontslag Heitinga
6 november 2025
Direct na het verschijnen van het nieuws dat Ajax trainer John Heitinga heeft ontslagen, zijn demonstranten in Eindhoven en Rotterdam massaal de straat op gegaan. Ze willen daarmee hun onvrede kenbaar maken over het besluit van de Amsterdamse clubdirectie.

Toen rond donderdagmiddag vier uur naar buiten kwam dat Heitinga moet vertrekken, ging het mis. Rondom het Philips Stadion in Eindhoven verzamelden al snel honderden hooligans in PSV-shirts en -tussenjassen zich. Ze scandeerden leuzen als ‘Heitinga moet blijven’, ‘Wij steunen Johnny’, ‘André Hazes emigreer’ en ‘Geef Johnny nog een kans’.

In vlammen op
De 53-jarige Henk uit Helmond was zichtbaar ontdaan door het nieuws. “Waar ik was toen ik het nieuws hoorde? Gewoon thuis, zoals elke dag. Ik ben meteen naar Eindhoven gekomen om met mijn PSV-maten te demonstreren tegen dit belachelijke ontslag. John Heitinga doet het hartstikke goed. Hij wordt met de week populairder in Eindhoven. Dat ze hem ontslaan is onmenselijk.”

Iets later op de middag werd de sfeer grimmig. Nabij de Vestdijk ging een Opel Kadett uit 1991 in vlammen op, al kan nog niet worden vastgesteld dat er sprake was van brandstichting. Ook sneuvelde een etalageruit van de Primark in het centrum. De schade zou in de tientallen euro’s lopen.

In Eindhoven waren er felle protesten, al gebeurde dit wel gemoedelijk. Beeld: EDtv

Ook onrust in Rotterdam
Niet alleen in Eindhoven was er protest. Ook de Rotterdamse Coolsingel stroomde snel vol. Feyenoordsupporter Harold zei mee te leven met de trainer. “Het is schandalig om Heitinga vlak voor de feestdagen te ontslaan. Ik wil het bestuur van Ajax dan ook oproepen het ontslag terug te draaien en hem het seizoen te laten afmaken. En het liefst de vijf seizoenen hierna ook.”
😂
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 11 november 2025 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 november 2025 - 10:10 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik kijk graag verder dan mij neus lang is

😳
Damn tough job..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 november 2025 door RenatoBos --
p111
 p111 - dinsdag 11 november 2025 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2025 - 19:31 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Pastoor kan heel goed en langzaam netjes praten, zit geen gif in, is een leraartje

Niet geschikt als hoofdcoach, wel als veldtrainer.

Er moet een kerel staan die een goede kop er op heeft staan, uitstraling heeft zoals Kluivert of van Bommel.

Simonis komt overigens ook te kort, te weinig internationale ervaring
Heb je bij Pastoor wel is gekeken hoe hij die amateurs bij Almerecity in de eredivisie heeft gehouden met een ijzeren dicipline en tactisch uitmuntend werk.Dat watje is een keiharde als het er op aan komt,hij heeft bij Almere mensen voor de rust gewisseld omdat ze niet hun taken uitvoerde.
Loetje
 Loetje - dinsdag 11 november 2025 - 23:37   quote  deeplink  
Je kan zien hoe ver we af zijn gegleden als je supporters om fucking Alex Pastoor gaan vragen.

Echt waar, de tering. Die club is doodziek van boven tot de fans.
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 12 november 2025 - 10:05   quote  deeplink  
Voordeel van deze situatie is wel dat alle succes supporters weg zijn en alleen de echte overblijven...
Je moet wel echt gek zijn om nu nog steeds achter je cluppie te blijven staan terwijl ze overal worden afgemaakt en belachelijk gemaakt.
Maar goed, na 7 magere jaren volgen altijd weer.....
Ik reken dan vanaf 2022 dus in 2029 zijn we er weer bovenop!!!
Nog ff doorbijten boys!!!
AkaS
 AkaS - woensdag 12 november 2025 - 10:58   quote  deeplink  
Zuurpruim van Hanegem oppert Ten Cate en eerlijk gezegd zou dat voor de rest van het seizoen helemaal niet verkeerd zijn.
Loetje
 Loetje - woensdag 12 november 2025 - 11:06   quote  deeplink  
Max Huiberts treed per 1 juli af bij AZ.

AJAX, SLA NONDERJU NU JE SLAG EN GEEF DIE MAN EEN RIANT SALARIS!

Als trainer laat Fred Grim maar zitten en duimen dat er ergens een 3e plaats in zit. Laat Huiberts de nieuwe trainer aanstellen en gebruik die tijd om de rotte RvC te vervangen.

Klaar.
Loetje
 Loetje - woensdag 12 november 2025 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2025 - 10:58 schreef AkaS het volgende:
Zuurpruim van Hanegem oppert Ten Cate en eerlijk gezegd zou dat voor de rest van het seizoen helemaal niet verkeerd zijn.
Ten Cate is een meer dan prima interim. Krijg daar van die Hiddink vibes bij. Dan speel je safe.
Loetje
 Loetje - woensdag 12 november 2025 - 11:11   quote  deeplink  
En omtrent de winterstop. Leg de contacten met Stije Resink en Ludovit Reis voor de 6 en de 8, wellicht pas voor de zomer. Leg de contacten met Joël Veltman en Kenny Teté.

Zorg dat je rond komt met Huiberts. Overtuig die man dat hij de man kan en mag worden.

Zet Michael Kinsbergen in de RvC, hef de positie van Beuker op en ga regeren met Huiberts, Panday en Geelen.

Haal Bogarde als de klote terug. Zorg dat er in de RvC een paar echte Cruijff-Ajacieden zitten en zorg dat je de hoofd jeugdopleiding geeft aan de hoofd jeugdopleiding van AZ. Die zijn helaas daarin het voorbeeld voor Ajax de laatste jaren.

Gewoon, even een beginnetje maken.
Loetje
 Loetje - woensdag 12 november 2025 - 11:30   quote  deeplink  
Vergeet dit maar trouwens, die gaat zich terugtrekken.
AkaS
 AkaS - woensdag 12 november 2025 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2025 - 11:11 schreef Loetje het volgende:
En omtrent de winterstop. Leg de contacten met Stije Resink en Ludovit Reis voor de 6 en de 8, wellicht pas voor de zomer. Leg de contacten met Joël Veltman en Kenny Teté.

Zorg dat je rond komt met Huiberts. Overtuig die man dat hij de man kan en mag worden.

Zet Michael Kinsbergen in de RvC, hef de positie van Beuker op en ga regeren met Huiberts, Panday en Geelen.

Haal Bogarde als de klote terug. Zorg dat er in de RvC een paar echte Cruijff-Ajacieden zitten en zorg dat je de hoofd jeugdopleiding geeft aan de hoofd jeugdopleiding van AZ. Die zijn helaas daarin het voorbeeld voor Ajax de laatste jaren.

Tete zeg ik ja, Veltman zeg ik nee.

Hedendaage voetbal vraagt snelheid, zeker van de backs in het Ajaxsysteem. En natuurlijk doet hij het goed bij Brighton maar we kennen de samenstelling niet van de rest van het team.

Ik zie graag lengte en snelheid ik de verdediging komen..En Sutalo zsm verkopen en Bouwman daar neerzetten naast Itakura of Baas of die laatste doorschuiven naar weet ik veel waar, reserbank of wellicht met Bogarde trainen voor de linksachter positie.

Maar we moeten echt af van het dwerggehalte.
p111
 p111 - woensdag 12 november 2025 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 november 2025 - 17:19 schreef Loetje het volgende:

[..]

Misschien is het handig dat is dat je effe terug kijkt blinde in zijn cv.
p111
 p111 - woensdag 12 november 2025 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2025 - 12:55 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hedendaage voetbal vraagt snelheid, zeker van de backs in het Ajaxsysteem. En natuurlijk doet hij het goed bij Brighton maar we kennen de samenstelling niet van de rest van het team.

Ik zie graag lengte en snelheid ik de verdediging komen..En Sutalo zsm verkopen en Bouwman daar neerzetten naast Itakura of Baas of die laatste doorschuiven naar weet ik veel waar, reserbank of wellicht met Bogarde trainen voor de linksachter positie.

Prima dat is een begin,maar Baas niet naar de linksachter dat wil hij niet en dan wordt het ook niks.Haal gewoon die linksachter van Utrecht loopt uit zijn contract is al twee jaar de assisten koning van de eredivisie en maakt ook nog eens regelmatig zijn doelpuntje.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 12 november 2025 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2025 - 11:11 schreef Loetje het volgende:

Volledig eens, wel jammer dat Huiberts niet naar Ajax komt.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 12 november 2025 - 17:54   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik zie ook graag meer kerels met lengte, die de strijd aan gaan met name in de verdediging.

Is een must in het hedendaagse voetbal.

Veltman en Tete zijn beiden Ajax proof. dit kan je niet zeggen van Gaaei en Rosa
Loetje
 Loetje - woensdag 12 november 2025 - 23:23   quote  deeplink  
quote:

[..]

Veltman is bijna wekelijks gewoon top in de Premier League bij een meer dan goede ploeg. Ervaring achterin en die jongen is beter dan alles wat we nu hebben. Om terug op de bouwen kun je hem er prima bij hebben en hij is 4 klassen beter dan alle rechter CV's en backs die we nu hebben.

Zolang je zo presteert, zal Ajax een dwerg zijn. Want niemand wil deze slangenkuil meer in.
Loetje
 Loetje - woensdag 12 november 2025 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2025 - 15:17 schreef p111 het volgende:

[..]

Misschien is het handig dat is dat je effe terug kijkt blinde in zijn cv.
Jij noemt zijn CV serieus noemenswaardig? De tering man, echt waar.
freakie
 freakie - donderdag 13 november 2025 - 00:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2025 - 17:54 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik zie ook graag meer kerels met lengte, die de strijd aan gaan met name in de verdediging.

Is een must in het hedendaagse voetbal.

Veltman en Tete zijn beiden Ajax proof. dit kan je niet zeggen van Gaaei en Rosa
Lengte sowieso of je daar Baas voor moet opofferen is dan weer een gek verhaal. Jij niet hoor. Maar iemand in de verdediging met die lengte is altijd goed. Zo jammer dat ze niet voor tagliafico zijn gegaan. Had alles opgelost.
freakie
 freakie - donderdag 13 november 2025 - 00:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2025 - 23:23 schreef Loetje het volgende:

[..]

Veltman is bijna wekelijks gewoon top in de Premier League bij een meer dan goede ploeg. Ervaring achterin en die jongen is beter dan alles wat we nu hebben. Om terug op de bouwen kun je hem er prima bij hebben en hij is 4 klassen beter dan alle rechter CV's en backs die we nu hebben.

Zolang je zo presteert, zal Ajax een dwerg zijn. Want niemand wil deze slangenkuil meer in.
Compleet eens. Veltman denk ik wel eerder als centrale verdediger maar is iemand met ervaring en Ajax verleden. Altijd goed om zo iemand te halen. Hadden ze natuurlijk deze zomer al moeten doen. Maar die hadden gaan schoppen tegen het beleid van Ajax al ver op t begin. Zo zonde allemaal van ons Ajax.

Weet ook niet of Ajax het geld heeft om dit te doen. Wat ik wel denk is dat eat er verkocht word nu ook met een groter deel dan de zomer weer lan worden gebruikt om te kopen. Al moet Ajax er ook vanuit gaan niet CL te halen. Verkoop je Taylor(ik denk dat je dat moet) dan is dat 15 miljoen. Daar kan Oscar of Mokio staan. Lijkt me geen speler voor nodig. Je moet op het middenveld iemand aantrekken. Je moet backs aantrekken en dan centraal iemand hebben voor sutalo als je hem verkoopt. Lijkt mij een onmogelijke taak financieel gezien.

Dat is ook het probleem. Kroes heeft kwa spelers niet zo heel veel fout gedaan. Had hij 2 goede backs gehaald en 1 verdedigende middenvelder en een spits. Dan hadden we allemaal gezegd dat hij dom was dat hij geen buitenspelers, vervanger voor Taylor en centrale verdediger had binnen gehaald.

Veel is er mis natuurlijk.

Maar even eerlijk:
Taylor - 15 mil? Misschien 10?
Fits? - 5 mil?
Sutalo - 10 mil?

Krijg je 10/15 miljoen om te herinvesteren? Dus zeg. Dat je daar mee moet shoppen. Wat koop je dan? Eerlijk, verkoop Sutalo en doe het met Bouwman, Baas en Itakura. Lijkt me weinig extra nodig?

Backs moet je hebben. Of ga je door met Wijndal? En haal je 1 back en 1 verdedigende middenvelder?
freakie
 freakie - donderdag 13 november 2025 - 00:26   quote  deeplink  
Ik snap het hoor. Kroes heeft er ook geen “gebalanceerd” elftal van gemaakt. Al vraag ik me af of Kroes als enige verantwoordelijk is te houden. Als je Tadic, Blind, Eriksen en Tagliafico niet “mag” halen. Omdat dit niet in de visie valt, mag je best twijfelen.

Als je “Body” had gewild. Had je 1 van deze spelers moeten halen. Het zijn geen enorme spelers maar alle 4 hadden ze enorm veel kwaliteit meegenomen maar in ieder geval heel veel mentaliteit en ervaring. Ik weer zeker dat spelers tegen deze 4 opkijken en deze spelers volgen als ze daar lopen.
p111
 p111 - donderdag 13 november 2025 - 09:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2025 - 00:26 schreef freakie het volgende:
Ik snap het hoor. Kroes heeft er ook geen “gebalanceerd” elftal van gemaakt. Al vraag ik me af of Kroes als enige verantwoordelijk is te houden. Als je Tadic, Blind, Eriksen en Tagliafico niet “mag” halen. Omdat dit niet in de visie valt, mag je best twijfelen.

Als je “Body” had gewild. Had je 1 van deze spelers moeten halen. Het zijn geen enorme spelers maar alle 4 hadden ze enorm veel kwaliteit meegenomen maar in ieder geval heel veel mentaliteit en ervaring. Ik weer zeker dat spelers tegen deze 4 opkijken en deze spelers volgen als ze daar lopen.
Zal het salaris zijn wat Ajax heeft tegengehouden denk ik.Kroes heeft in iedergeval finacieel goed werk gedaan begrijp ik.
p111
 p111 - donderdag 13 november 2025 - 09:53   quote  deeplink  
quote:

[..]

Jij noemt zijn CV serieus noemenswaardig? De tering man, echt waar.
Geweldig man lekker gezellig zo ajax fans onder elkaar.De tering man
AkaS
 AkaS - donderdag 13 november 2025 - 10:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 november 2025 - 15:23 schreef p111 het volgende:

[..]

Prima dat is een begin,maar Baas niet naar de linksachter dat wil hij niet en dan wordt het ook niks.Haal gewoon die linksachter van Utrecht loopt uit zijn contract is al twee jaar de assisten koning van de eredivisie en maakt ook nog eens regelmatig zijn doelpuntje.
Baas doet het ok als lcv op dit moment, alleen vraag ik serieus af of hij het niveau heeft dat nodig is als Ajax weer op het niveau id dat bij ajax past en nagestreefd wordt. Volgens mij zijn zowel Baas als Regeer destijds gewogen en niet goed genoeg bevonden. Zelfde geldt voor Heitinga en Keizer als trainers.
AkaS
 AkaS - donderdag 13 november 2025 - 10:25   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ben ik mij van bewust maar zoals ik al zei, zijn succes als hij zou terugkomen bij Ajax hangt enorm samen met de samenstelling van de rest om zich heen.

In het verleden vond ik hem niet zo best, had ook altijd teveel aandacht voor de man en te weinig voor de bal en pakte veel teveel kaarten.
AkaS
 AkaS - donderdag 13 november 2025 - 10:28   quote  deeplink  
Er komt heel wat beschamende informatie omhoog betreffende Kroes en ik vraag mij af waar deze man mee bezig is geweest.

Als alles klopt en dan ook metname het verhaal van voormalig topscout Hans van der Zee, dan moet deze man met onmiddellijke ingang op non actief gezet worden. Wat een ontzettende prutser!
hjf
 hjf - donderdag 13 november 2025 - 10:47   quote  deeplink  
Er wordt goed gediscussieerd boys. Dat is wel eens anders geweest. Er werd toen veel op de man gespeeld en dat is beduidend minder geworden.
Ik ben het met Loetje eens, dat als je Veltman kan halen, dat je die kans moet grijpen. Hij is in de PL een kerel geworden. Hoe bestaat het toch, dat spelers die naar de PL verkassen daar er pas achter komen dat ze nog een kerel moeten worden. Wellicht voor ons eens kijken bij een aantal clubs daar hoe ze dat aanpakken. Dan zijn onze trainingsmethodes voor verbetering vatbaar. Je ziet bijvoorbeeld hoe moeilijk Hato het momenteel heeft bij Chelsea.
Verder zou ik als ik Menno Geelen was een kop koffie met Max Huiberts gaan drinken. Geef deze man een flinke salarisstijging waar je bijna geen nee kan zeggen. Hij heeft bij AZ bewezen de technische organisatie op de juiste weg te krijgen.
p111
 p111 - donderdag 13 november 2025 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2025 - 10:22 schreef AkaS het volgende:

[..]

Baas doet het ok als lcv op dit moment, alleen vraag ik serieus af of hij het niveau heeft dat nodig is als Ajax weer op het niveau id dat bij ajax past en nagestreefd wordt. Volgens mij zijn zowel Baas als Regeer destijds gewogen en niet goed genoeg bevonden. Zelfde geldt voor Heitinga en Keizer als trainers.
Baas heeft een heel goede basis techn/prima en overzicht oke en een redelijke handelingssnelheid.
Fysiek zou het nog wat beter kunnen.Regeer is fysiek niet goed genoeg en vind hem in de basis minder als Baas.
freakie
 freakie - vrijdag 14 november 2025 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2025 - 10:22 schreef AkaS het volgende:

[..]

Baas is kwa niveau denk ik 1 van de beste van de eredivisie. Verdedigend doet hij bijna alles goed en heeft een goede inspeel pass. Hij heeft kwa snelheid ook best wel wat mee.

Als jij daar dan constant over begint. Zegt dat deze spelers er uit moeten, waarom moet Fitz er dan wel in? Waarom zou je daar dan wel iets in zien? Je geeft er nooit antwoord op, want het slaat nergens op. Baas is een jaartje verhuurt, dat zegt niet dat hij niet “goed” is bevonden. Als dat in jou ogen wel zo is dan kunnen we Alders, Baas, Fitz en nog veel meer al afschrijven. Baas is verhuurt in het jaar onder Mislintat. Ook nog zo’n mooie, daar heeft jeugd sowieso niks te betekenen gehad.
freakie
 freakie - vrijdag 14 november 2025 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 november 2025 - 13:10 schreef p111 het volgende:

[..]

Baas heeft een heel goede basis techn/prima en overzicht oke en een redelijke handelingssnelheid.
Fysiek zou het nog wat beter kunnen.Regeer is fysiek niet goed genoeg en vind hem in de basis minder als Baas.
Regeer is in de basis ook niet iemand waar Ajax op moet bouwen. Wel verdedigend beter dan Fitz. Dus staat hij er nu een paar wedstrijden in. Regeer is ook helemaal niet gekomen voor de basis. Ajax had zoals de Algemeen directeur het ook goed uitlegt, 8 aankopen moeten doen. Daar had Ajax geen geld voor.

Als ik het begrijp stond Moro wel al op een lijst. Oscar is nou juist een goede aankoop. En Itakura is ook geen verkeerde aankoop.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: HEITINGA ontslagen, wie wordt onze nieuwe coach?

0.0100870