|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
om 19:30 uur - vindt er een persconferentie plaats. Deze is live te zien op de Ajax-kanalen. Zo’n tien minuten voor aanvang zullen we hier de videoplayer delen waar het persmoment met John Heitinga en Youri Baas te zien is.
Owen Wijndal is terug in de 23-koppige selectie van Ajax voor het Champions League-duel met Chelsea, dat woensdag om 21:00 uur op Stamford Bridge wordt gespeeld. Trainer John Heitinga nam naast Wijndal ook Don-Angelo Konadu en Ko Itakura op in de reisselectie, ondanks eerdere vragen over inzetbaarheid van Itakura.
Afwezigen zijn nog steeds Kasper Dolberg en Steven Berghuis vanwege blessures; ook Branco van den Boomen is niet beschikbaar. Ajax laat ook een Onder-19-ploeg mee afreizen naar Engeland en heeft meerdere sterkhouders uit Jong Ajax bij de A-selectie opgenomen, zoals Aaron Bouwman, Sean Steur en Pharell Nash (die al debuteerde in de wedstrijdselectie tegen AZ maar niet speelde).
De selectie omvat verder onder meer Remko Pasveer, Davy Klaassen, Wout Weghorst en Rayane Bounida, waarmee Heitinga een mix van ervaring en jonge spelers meeneemt naar Stamford Bridge.
Ik hou het op 5-1
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 oktober 2025 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Mooi Jack! Onze eerste goal in de CL !! Dat zou n wonder zijn. We staan in ieder geval helemaal onderaan aangezien de 2 absolute hekkensluiters onderling gelijk gespeeld hebben en beiden 1 punt hebben. Het kan verkeren in 1 jaar, exact n jaar geleden stonden we eerste in de Europa league. Ik denk ook nog graag terug naar die 4-4 bij Chelsea....dat waren tijden zeg!! Nu schaam ik me bijna voor onze club. Behalve als we gaan durven om gasten als Bouwman, Steur en Alders op te stellen. Voorspelling morgen ( met Wijndal in de basis) 6-0. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Het doet pijn inderdaad afzettend naar toen, en idd meer moet doen met onze jonge gasten die je noemt. Ik denk toch nog steeds dat het beter kan met onze spelers in totaliteit, ze worden door de voetbalanalisten met name van Basten niet geheel terecht neer gesabeld, een trainer met meer inzicht die de juiste keuzes maakt krijgt dit Ajax naar een hoger niveau ben ik van mening
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 21 oktober 2025 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Helemaal mee eens Jack! Hier is echt meer uit te halen! Maar wanneer en wie gaat het doen? |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Ik geloof ook 100% dat er meer uit de selectie te halen valt met een betere en meer ervaren trainer.
Ik heb niemand gehoord over het lachen van Kroes op de tribune toen AZ 0-2 scoorde!!!
Deze man is echt knettergek om een onervaren trainer als Heitinga de sleutel te geven, echt ongelooflijk. Tel hierbij zijn eigen falen op. Nu is het makkelijk napraten maar ik gaf het al direct dit seizoen aan dat ik het gek vond dat er zoveel spelers in de selectie zaten die linksvoor spelen terwijl er al veel eerder een tekort op rechtsvoor was. Persoonlijk dacht ik dat ze Faberski hiervoor in gedachten hadden en daarom niets kochten, maar nee hoor. Niets van dat.
Chelsea uit pffff
Maarja het balletje blijft rond, zie psv! |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Ik denk dat we het beter schriftelijk af kunnen doen met een 3-0 uitslag. Dan valt de schade alleszins mee. We hebben op dit niveau niets te zoeken en zijn het lachertje van Europa. Laatste plaats met 0 punten. Ik heb maandag nog naar het programma Rondo zitten kijken waar onder andere onze ex topspelers Marco van Basten, Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart hun mening gaven over de situatie binnen onze club en wat er zou moeten gebeuren met de speelwijze op het veld. Daarnaast was Alex Pastoor ook aanwezig en had best zinnige opmerkingen. Laten we de hele staf vervangen door deze gasten en dan gaan we in ieder geval een hele stap vooruit. Maar eerst de TD (ex-AZ AlaS) eruit flikkeren. Wat een amateur. |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
Eens met de kritiek op Kroes. Weg met die vent. en over Heitinga, Ik snap nog steeds niet dat Wijndal steeds opgesteld word door de trainer. Te traag in de opbouw, en verdedigend gewoon onzichtbaar. Baas op linksachter is veel stabieler. Iets compacter spelen en dan de twee snelle buitenspelers voor de uitbraak. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op woensdag 22 oktober 2025 - 10:19 schreef Obdam4Ajax het volgende:Eens met de kritiek op Kroes. Weg met die vent. en over Heitinga, Ik snap nog steeds niet dat Wijndal steeds opgesteld word door de trainer. Te traag in de opbouw, en verdedigend gewoon onzichtbaar. Baas op linksachter is veel stabieler. Iets compacter spelen en dan de twee snelle buitenspelers voor de uitbraak. Dat weet je niet zeker want hoe vaak heb je Baas op linksachter zien spelen?
Sutalo is niet best in de opbouw en met veel ruimte, maar onder Farioli waar de ruimtes klein waren deed hij het goed. Misschien moet er dit seizoen dan maar een verdedigend blok van 5 komen met Sutalo Itakura en Baas centraal plus 2 aanvallende backs. Hierbij gezegd hebbende dat ze die Rosa van mij cadeau mogen doen aan Mislintat want in die categorie valt hij volgens mij wel qua niveau!
Met een blok van 5 kunnen Gaaei en Wijndal ook eventueel renderen, al denk ik dat je nu prima kunt doorpakken in je verlies en volledig inzetten op de eigen opleiding aangevuld met een beetje routine dat er wel is.
Dan bedoel ik, Anders, Bouwman, Baas, Fitz-Jim, Taylor Mokio, etc. Aangevuld, mits fit door Pasvee, Berghuis en eventueel Klaassen.... Weghorst!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 oktober 2025 door AkaS -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 22 oktober 2025 - 13:47 schreef AkaS het volgende:[..] Dat weet je niet zeker want hoe vaak heb je Baas op linksachter zien spelen? Sutalo is niet best in de opbouw en met veel ruimte, maar onder Farioli waar de ruimtes klein waren deed hij het goed. Misschien moet er dit seizoen dan maar een verdedigend blok van 5 komen met Sutalo Itakura en Baas centraal plus 2 aanvallende backs. Hierbij gezegd hebbende dat ze die Rosa van mij cadeau mogen doen aan Mislintat want in die categorie valt hij volgens mij wel qua niveau! Met een blok van 5 kunnen Gaaei en Wijndal ook eventueel renderen, al denk ik dat je nu prima kunt doorpakken in je verlies en volledig inzetten op de eigen opleiding aangevuld met een beetje routine dat er wel is. Dan bedoel ik, Anders, Bouwman, Baas, Fitz-Jim, Taylor Mokio, etc. Aangevuld, mits fit door Pasvee, Berghuis en eventueel Klaassen.... Weghorst! Baas heeft eerder linksback gespeeld maar is nu goed bezig centraal
Hij heeft zijn voorkeur uitgesproken om het liefst centraal te spelen
Gaaei kan leuk opkomen maar is verdedigend kwetsbaar als ook Wijndal, en nou druk ik me voorzichtig uit
Dus graag twee nieuwe backs zo spoedig mogelijk.
Je hebt gelijk dat een 5 mans verdediging effect zou kunnen hebben, ik zou het voor vanavond niet verkeerd vinden, overigens niet voor de eredivisie
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 22 oktober 2025 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
|