BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Chelsea - AJAX 22-10-2025 / 21.00u Stamford Bridge Stadium

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AkaS
 AkaS - donderdag 23 oktober 2025 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 oktober 2025 - 15:47 schreef p111 het volgende:
Alles is al gezegd over nobody Johny ,het wachten is op een persoon die hem en Kroes eruit gooid
Is zo iemand wel aanwezig binnen Ajax?
p111
 p111 - donderdag 23 oktober 2025 - 22:55   quote  deeplink  
Dat vraag ik mij ook af ??
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 23 oktober 2025 - 22:58   quote  deeplink  
Met goedkeuring van de RVC zal algemeen directeur Menno Geelen hem ontslaan
AkaS
 AkaS - vrijdag 24 oktober 2025 - 00:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 oktober 2025 - 22:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Met goedkeuring van de RVC zal algemeen directeur Menno Geelen hem ontslaan
Waar wachten ze nog op?
AkaS
 AkaS - vrijdag 24 oktober 2025 - 00:48   quote  deeplink  
Heitinga heeft geen enkele zelfreflectie en legt subtiel op meerdere manieren het falen buiten zichzelf neer. Maar hij alleen is verantwoordelijk voor zijn gemaakte keuzes.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 24 oktober 2025 - 09:04   quote  deeplink  
Allen zijn amateurs/ zakkenvullers, zo wel Kroes, Beuker(ook verantwoordelijk voor
aankoop) als ook Heitinga.
hjf
 hjf - vrijdag 24 oktober 2025 - 10:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2025 - 09:04 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Allen zijn amateurs/ zakkenvullers, zo wel Kroes, Beuker(ook verantwoordelijk voor
aankoop) als ook Heitinga.
We zijn het met z'n allen wel eens Jack. Waar wachten we nog op. Wellicht bij eerste thuiswedstrijd met een paar duizend man een staatsgreep plegen?
p111
 p111 - vrijdag 24 oktober 2025 - 11:34   quote  deeplink  
Ik denk inderdaad dat er van uit de supporters wat oorlog gemaakt moet worden,want anders gebeurd er niks.
AkaS
 AkaS - vrijdag 24 oktober 2025 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2025 - 11:34 schreef p111 het volgende:
Ik denk inderdaad dat er van uit de supporters wat oorlog gemaakt moet worden,want anders gebeurd er niks.
Zeker weten. En wat ik niet begrijp van die heren Kroes en Heitinga is dat ze lopen lang genoeg mee in de voetballerij om te weten dat ze gefaald hebben en dat er iets op gang is gekomen dat niet te stoppen is en iedere week voor alle betrokken partijen lelijker en lelijker wordt.

Waarom niet zelf de handdoek in de ring gooien op het moment dat het team nog door een ander aan de hand genomen kan worden en het seizoen enigzins gered kan worden. En tegelijkertijd dat zij zelf slechts met een klein deukje de voordeur uit kunnen lopen. Nu maken ze het echt lelijk en moeten ze straks met de staart tussen de benen door de achterdeur!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 24 oktober 2025 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2025 - 19:41 schreef AkaS het volgende:

[..]

Zeker weten. En wat ik niet begrijp van die heren Kroes en Heitinga is dat ze lopen lang genoeg mee in de voetballerij om te weten dat ze gefaald hebben en dat er iets op gang is gekomen dat niet te stoppen is en iedere week voor alle betrokken partijen lelijker en lelijker wordt.

Waarom niet zelf de handdoek in de ring gooien op het moment dat het team nog door een ander aan de hand genomen kan worden en het seizoen enigzins gered kan worden. En tegelijkertijd dat zij zelf slechts met een klein deukje de voordeur uit kunnen lopen. Nu maken ze het echt lelijk en moeten ze straks met de staart tussen de benen door de achterdeur!
Ik denk er exact ook zo over, wees een kerel, denk niet dat er nog wat te redden valt Heitinga en Kroes, stapt dus gewoon op, het heeft niet gewerkt
hjf
 hjf - zaterdag 25 oktober 2025 - 09:50   quote  deeplink  
Ze zullen nooit zelf opstappen. Reden: afkoopsom. Ze zitten er voor zichzelf en niet voor de club.
AkaS
 AkaS - zaterdag 25 oktober 2025 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2025 - 09:50 schreef hjf het volgende:
Ze zullen nooit zelf opstappen. Reden: afkoopsom. Ze zitten er voor zichzelf en niet voor de club.
Ja, dat blijkt wel uit het feit dat Kroes niet snel genoeg extra aandelen te kopen toen hij werd aangesteld. Hij, de geweldenaar in zijn eigen belevenis zou Ajax wel even terug aan de top brengen waarna zijn aandelenportefeuille flink zou stijgen... Maar helaas, hij is alleen geweldig in zijn eigen bekrompen wereld. En wat ik al zei, ajaxpelers voor een appel en een ei verkopen kunnen we allemaal!

Even verder inzoomen op het beleid van de afgelopen jaren...

Wie was er rouwig om het vertrek destijds van van:
- Dolberg
- Baas
- Regeer
- Veltman
- Blind

En nu vormen Baas, Regeer en straks ook Dolberg mogelijk de as van Ajax 1 !!! Besef even mensen, dit is het beleid van onze geweldige Kroes en ook Heitinga die beide misschien wel last hebben van een narcistische persoonlijkheids stoornis. Zij zijn geweldig, overmurwbaar ten aanzien van hun visie en gelijk, beseffen niet wat ze kapot maken in het halen van hun gelijk en bouwen niet constructief. Hebben 1 grote stalen plaat voor hun kop en daar mag iedereen die van Ajax houdt en ziet dat het verder afglijdt tegenaan knallen!

Uitgangspunt na een fluwelen revolutie speel met eigen jeugd waar het kan. Zijn er posities waarvan eigen jeugd nog niet goed genoeg is, dan pas ga je extern kijken en deze nieuwe man moet er direct kunnen staan en duidelijk beter zijn dan de eigen jeugdspeler!!!

Heel makkelijk maar even kijken naar die Liverpool huurling, terwijl we Fitz-Jim hebben en voor dezelfde positie maar met andere invulling ook nog Mokio.

Waarom Rosa, Moro.... Waarom Traoré verkopen en tegelijkertijd Faberski verhuren?

Waarom Klaassen en Berghuis beide in de selectie ?

Waarom Brobbey afserveren, ja ik weet hij scoorde niet vorig seizoen maar dat had zowel een privéoorzaak als speltactiek waarin hij niet kon renderen als spits. Nu hadden we wel veel aan hem kunnen hebben en dan volgend jaar voor een echt goed bedrag verkopen!

Plan van aanpak... terug naar Farioli tactiek of de van Gaal tactiek destijds op het wk of ek...

Misschien heel gek maar telkens als ik naar Gaaei kijk heb ik een bittersweet gevoel. Hij zakt verdedigend regelmatig door het ijs en toch heeft hij ook pluspunten... Kijk bijvoorbeeld naar Frimpong... was rechtsback maar heeft ineens een positie veroverd als aanvaller....

Gaaei, heeft wilskracht, power en een goed schot... Knal Alders op rechtsachter Berghuis rechtsmidden en Gaaei op rechtsvoor. Stuur hem de diepte in, lekker erover heen laten knallen...

Keeper:
............. Pasveer ...............

Centraal, 3 man:

... Sutalo... Itakura... Baas........

Middenveld:

Berghuis/Fitz-Jim... Taylor.........

............ Oscar .................

Aanval:

Gaaei........Godts/Moro of Edvardsen

Spits:

.......... Dolberg of Weghorst.......

Er is genoeg mogelijk en behalve de namen gaat het om respect voor de trainer die de juiste instructies moet meegeven en erop toezien dat deze nagekomen worden!

Daarnaast vind ik dat per direct Bogarde voor de verdediging moet worden aangesteld om hen te drillen..Deze negeren buigt voor niemand en precies dat gaat hij erin rammen!!!

Madame Jeanettes in die reten rammen! :-)

P.s. Berghuis, Fitz-Jim en Taylor kunnen alle drie zowel een linie zakken als een linie naar voren aansluiten wanneer het spel erom vraagt, o heb je een dynamisch middenveld met vuur want vuur hebben sowieso Berghuis en Taylor. Fitz-Jim zie ik meer als een potentieel vergelijkbaar alternatief voor Frenkie de Jong, let op, ik zeg potentieel want hij moet duidelijk nog groeien, videootjes van Frenkie kijken, vooral hoe deze altijd aanspeelbaar is, etc en natuurlijk speeltijd krijgen... Berghuis heeft behalve vuur ook finesse in zijn passing...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 oktober 2025 door AkaS --
freakie
 freakie - zaterdag 25 oktober 2025 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2025 - 11:59 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ja, dat blijkt wel uit het feit dat Kroes niet snel genoeg extra aandelen te kopen toen hij werd aangesteld. Hij, de geweldenaar in zijn eigen belevenis zou Ajax wel even terug aan de top brengen waarna zijn aandelenportefeuille flink zou stijgen... Maar helaas, hij is alleen geweldig in zijn eigen bekrompen wereld. En wat ik al zei, ajaxpelers voor een appel en een ei verkopen kunnen we allemaal!

Even verder inzoomen op het beleid van de afgelopen jaren...

Wie was er rouwig om het vertrek destijds van van:
- Dolberg
- Baas
- Regeer
- Veltman
- Blind

En nu vormen Baas, Regeer en straks ook Dolberg mogelijk de as van Ajax 1 !!! Besef even mensen, dit is het beleid van onze geweldige Kroes en ook Heitinga die beide misschien wel last hebben van een narcistische persoonlijkheids stoornis. Zij zijn geweldig, overmurwbaar ten aanzien van hun visie en gelijk, beseffen niet wat ze kapot maken in het halen van hun gelijk en bouwen niet constructief. Hebben 1 grote stalen plaat voor hun kop en daar mag iedereen die van Ajax houdt en ziet dat het verder afglijdt tegenaan knallen!

Uitgangspunt na een fluwelen revolutie speel met eigen jeugd waar het kan. Zijn er posities waarvan eigen jeugd nog niet goed genoeg is, dan pas ga je extern kijken en deze nieuwe man moet er direct kunnen staan en duidelijk beter zijn dan de eigen jeugdspeler!!!

Heel makkelijk maar even kijken naar die Liverpool huurling, terwijl we Fitz-Jim hebben en voor dezelfde positie maar met andere invulling ook nog Mokio.

Waarom Rosa, Moro.... Waarom Traoré verkopen en tegelijkertijd Faberski verhuren?

Waarom Klaassen en Berghuis beide in de selectie ?

Waarom Brobbey afserveren, ja ik weet hij scoorde niet vorig seizoen maar dat had zowel een privéoorzaak als speltactiek waarin hij niet kon renderen als spits. Nu hadden we wel veel aan hem kunnen hebben en dan volgend jaar voor een echt goed bedrag verkopen!

Plan van aanpak... terug naar Farioli tactiek of de van Gaal tactiek destijds op het wk of ek...

Misschien heel gek maar telkens als ik naar Gaaei kijk heb ik een bittersweet gevoel. Hij zakt verdedigend regelmatig door het ijs en toch heeft hij ook pluspunten... Kijk bijvoorbeeld naar Frimpong... was rechtsback maar heeft ineens een positie veroverd als aanvaller....

Gaaei, heeft wilskracht, power en een goed schot... Knal Alders op rechtsachter Berghuis rechtsmidden en Gaaei op rechtsvoor. Stuur hem de diepte in, lekker erover heen laten knallen...

Keeper:
............. Pasveer ...............

Centraal, 3 man:

... Sutalo... Itakura... Baas........

Middenveld:

Berghuis/Fitz-Jim... Taylor.........

............ Oscar .................

Aanval:

Gaaei........Godts/Moro of Edvardsen

Spits:

.......... Dolberg of Weghorst.......

Er is genoeg mogelijk en behalve de namen gaat het om respect voor de trainer die de juiste instructies moet meegeven en erop toezien dat deze nagekomen worden!

Daarnaast vind ik dat per direct Bogarde voor de verdediging moet worden aangesteld om hen te drillen..Deze negeren buigt voor niemand en precies dat gaat hij erin rammen!!!

Madame Jeanettes in die reten rammen! :-)

P.s. Berghuis, Fitz-Jim en Taylor kunnen alle drie zowel een linie zakken als een linie naar voren aansluiten wanneer het spel erom vraagt, o heb je een dynamisch middenveld met vuur want vuur hebben sowieso Berghuis en Taylor. Fitz-Jim zie ik meer als een potentieel vergelijkbaar alternatief voor Frenkie de Jong, let op, ik zeg potentieel want hij moet duidelijk nog groeien, videootjes van Frenkie kijken, vooral hoe deze altijd aanspeelbaar is, etc en natuurlijk speeltijd krijgen... Berghuis heeft behalve vuur ook finesse in zijn passing...
Wat jij met sommige spelers hebt is echt ongelofelijk. Fits is nooit en te nimmer en ver weg van Frenkie, zelfs als hij beelden zou zien. Daar zit geen “potentie”. Denk vermogen van spelers is bijna niet te trainen, Frenkie zag 5 zetten vooruit. Dat gaat allemaal zo snel. Dat kan Fits in geen enkele manier.
Ja hij kan misschien best waardevol zijn. Maar eerlijk. Alleen Taylor is naast Oscar, het niveau wat Ajax op het middenveld wil hebben. De rest is opvulling.

De opstelling veranderen bij Ajax pakt eigenlijk nooit goed uit. Tsja hij is wel de meest logische. Althans, je speelt op t middenveld gewoon het zelfde als je nu doet. Taylor kan je niet inzetten en verwachten dat hij vooral verdedigend speelt. Zelfde als Berghuis. Gaaei in de aanval/verdediging is spelerswaarde verminderen. Godts of moro wedstrijden lang banken is een probleem.

Dat ze Traore lieten gaan was om dolberg te kunnen halen. Brobbey wilde niet nog een jaar blijven en had genoeg kansen gehad. Traore verre weg van “goed” hij was echt maar weinig goeds. Moro is gewoon in potentie een heel goede speler. Rosa is niet veel bijzonders, hadden ze inderdaad faberski kunnen neerzetten.

Die huurling is makkelijk weg te zetten als dom; maar als je echt goed kijkt, is dit helemaal geen domme. Ajax kon niks anders halen, dan moet je huren. Mokio is prima, Fits is misschien ook wel oke. Alleen het middenveld is heel en heel erg dun. Prima om dan op die manier de bank te vullen.

Het beleid van Ajax Regeer is geen basis plek. Maar ja Baas gaat weg, ontwikkeld zich en is dan gewoon echt snel gegaan. Het is Farioli die iets anders in Baas zag dan dat iedereen had bedacht.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 25 oktober 2025 - 21:07   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 oktober 2025 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 25 oktober 2025 - 21:31   quote  deeplink  
Gaaei is een opkomende rechtsback, geen rechtsbuiten AkaS, komt trouwens net als Rosa te kort voor Ajax.
Moro en Berghuis staan aanvallend op rechts.
Godts en Edvardsen aanvallend links. Edvardsen kan ook aanvallend rechts staan

Faberski is een rechtsbuiten Freaky, en Rosa rechtsback (reservebank)
Eens met jou Freaky dat Fitz Jim te kort schiet.

Wat missen we Henderson op 6, de belangrijkse positie in het team. degene die op 6 staat moet het team kunnen aansturen, nauwkeurige passes leveren, mee kunnen verdedigen, hulp bieden met name in de lucht bij corners.

Mc Connell. Fitz jim, Mokio zijn totaal (nog) niet aansturend.
Klaassen en Baas zijn de enigen die aansturend zijn, die een zuivere pass kunnen afleveren.
Alleen Baas is nodig in de verdediging voor zowel centraal als ook linksback omdat Wijndal en Rosa zeer slechte linksbacks zijn.

Baas vind ik op dit moment onze beste man

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 oktober 2025 door Jack Huntelaar --
hjf
 hjf - zondag 26 oktober 2025 - 10:09   quote  deeplink  
We hebben niets aan opvullingen Freaky. We moeten 16 basisspelers hebben, die Ajax waardig zijn. En die hebben we verre van dat. De opvolger van Kroes krijgt een harde noot te kraken. Ervan uitgaande dat Kroes het veld gaat ruimen. Aan hem moet je het in ieder geval niet overlaten om een nieuw team te bouwen, want hij heeft bewezen dat niet te kunnen. Je moet eerst een TD aanstellen die internationaal aanzien heeft. Ik zie hierbij Jordy Cruijff, Frank Rijkaard of Clarence Seedorf als topkandidaten.
freakie
 freakie - zondag 26 oktober 2025 - 12:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 oktober 2025 - 10:09 schreef hjf het volgende:
We hebben niets aan opvullingen Freaky. We moeten 16 basisspelers hebben, die Ajax waardig zijn. En die hebben we verre van dat. De opvolger van Kroes krijgt een harde noot te kraken. Ervan uitgaande dat Kroes het veld gaat ruimen. Aan hem moet je het in ieder geval niet overlaten om een nieuw team te bouwen, want hij heeft bewezen dat niet te kunnen. Je moet eerst een TD aanstellen die internationaal aanzien heeft. Ik zie hierbij Jordy Cruijff, Frank Rijkaard of Clarence Seedorf als topkandidaten.
Dat is leuk gezegd HJF. We hebben zeker wel wat aan opvullingen. Juist, een opvulling met dit Ajax is heel belangrijk. Ajax heeft het geld niet om een heel basis kwaliteit te kopen. Het is jammer maar daar heb je dit seizoen en volgend seizoen ook voor nodig.

Een TD die internationaal aanzien heeft, heeft misschien zin als je geld hebt en leuk voetbal speelt. Maar nu staat Ajax daar helemaal niet. Mcconnel is gehaald omdat hij overal op het middenveld kan staan en dan dus bijna niks kost.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Chelsea - AJAX 22-10-2025 / 21.00u Stamford Bridge Stadium

0.0082869