Op zaterdag 25 oktober 2025 - 11:59 schreef AkaS het volgende:[..]
Ja, dat blijkt wel uit het feit dat Kroes niet snel genoeg extra aandelen te kopen toen hij werd aangesteld. Hij, de geweldenaar in zijn eigen belevenis zou Ajax wel even terug aan de top brengen waarna zijn aandelenportefeuille flink zou stijgen... Maar helaas, hij is alleen geweldig in zijn eigen bekrompen wereld. En wat ik al zei, ajaxpelers voor een appel en een ei verkopen kunnen we allemaal!
Even verder inzoomen op het beleid van de afgelopen jaren...
Wie was er rouwig om het vertrek destijds van van:
- Dolberg
- Baas
- Regeer
- Veltman
- Blind
En nu vormen Baas, Regeer en straks ook Dolberg mogelijk de as van Ajax 1 !!! Besef even mensen, dit is het beleid van onze geweldige Kroes en ook Heitinga die beide misschien wel last hebben van een narcistische persoonlijkheids stoornis. Zij zijn geweldig, overmurwbaar ten aanzien van hun visie en gelijk, beseffen niet wat ze kapot maken in het halen van hun gelijk en bouwen niet constructief. Hebben 1 grote stalen plaat voor hun kop en daar mag iedereen die van Ajax houdt en ziet dat het verder afglijdt tegenaan knallen!
Uitgangspunt na een fluwelen revolutie speel met eigen jeugd waar het kan. Zijn er posities waarvan eigen jeugd nog niet goed genoeg is, dan pas ga je extern kijken en deze nieuwe man moet er direct kunnen staan en duidelijk beter zijn dan de eigen jeugdspeler!!!
Heel makkelijk maar even kijken naar die Liverpool huurling, terwijl we Fitz-Jim hebben en voor dezelfde positie maar met andere invulling ook nog Mokio.
Waarom Rosa, Moro.... Waarom Traoré verkopen en tegelijkertijd Faberski verhuren?
Waarom Klaassen en Berghuis beide in de selectie ?
Waarom Brobbey afserveren, ja ik weet hij scoorde niet vorig seizoen maar dat had zowel een privéoorzaak als speltactiek waarin hij niet kon renderen als spits. Nu hadden we wel veel aan hem kunnen hebben en dan volgend jaar voor een echt goed bedrag verkopen!
Plan van aanpak... terug naar Farioli tactiek of de van Gaal tactiek destijds op het wk of ek...
Misschien heel gek maar telkens als ik naar Gaaei kijk heb ik een bittersweet gevoel. Hij zakt verdedigend regelmatig door het ijs en toch heeft hij ook pluspunten... Kijk bijvoorbeeld naar Frimpong... was rechtsback maar heeft ineens een positie veroverd als aanvaller....
Gaaei, heeft wilskracht, power en een goed schot... Knal Alders op rechtsachter Berghuis rechtsmidden en Gaaei op rechtsvoor. Stuur hem de diepte in, lekker erover heen laten knallen...
Keeper:
............. Pasveer ...............
Centraal, 3 man:
... Sutalo... Itakura... Baas........
Middenveld:
Berghuis/Fitz-Jim... Taylor.........
............ Oscar .................
Aanval:
Gaaei........Godts/Moro of Edvardsen
Spits:
.......... Dolberg of Weghorst.......
Er is genoeg mogelijk en behalve de namen gaat het om respect voor de trainer die de juiste instructies moet meegeven en erop toezien dat deze nagekomen worden!
Daarnaast vind ik dat per direct Bogarde voor de verdediging moet worden aangesteld om hen te drillen..Deze negeren buigt voor niemand en precies dat gaat hij erin rammen!!!
Madame Jeanettes in die reten rammen! :-)
P.s. Berghuis, Fitz-Jim en Taylor kunnen alle drie zowel een linie zakken als een linie naar voren aansluiten wanneer het spel erom vraagt, o heb je een dynamisch middenveld met vuur want vuur hebben sowieso Berghuis en Taylor. Fitz-Jim zie ik meer als een potentieel vergelijkbaar alternatief voor Frenkie de Jong, let op, ik zeg potentieel want hij moet duidelijk nog groeien, videootjes van Frenkie kijken, vooral hoe deze altijd aanspeelbaar is, etc en natuurlijk speeltijd krijgen... Berghuis heeft behalve vuur ook finesse in zijn passing...