|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Resultaat tegen Twente doorslaggevend voor positie-Heitinga ?? Is de wedstrijd Ajax–FC Twente beslissend voor John Heitinga als trainer van Ajax ?? Na een teleurstellende seizoenstart en recente nederlagen tegen AZ (0-2) en Chelsea (5-1) staat Heitinga zwaar onder druk. Bij nog een “kansloze nederlaag” verwacht ik dat de Raad van Commissarissen niet meer kan of wil wachten. De supporters zullen terecht het geduld verliezen en dat ontslag dan onafwendbaar wordt.
Het is eigenlijk al van de zotte dat hij nog coach is van ons Ajax, zelfs bij winst wil het niet zeggen dat de problemen binnen de club opgelost zijn
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 oktober 2025 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Tja Jack, Ajax en wedstrijden om 12:15 uur...al lang geleden dat ze er eentje wonnen en al helemaal uit. Daarbij de huidige crisis en je weet wel hoe dit af gaat lopen. We wisten voorafgaand aan deze week al dat de kans groot was dat er 3x verloren zou worden. Ik vrees dat dit realistisch is en dat maandag Kroes en Heitinga zullen vertrekken. Helaas zijn we dan al kansloos op alle fronten... Uitslag morgen: 3-1. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Ik heb Twente pas geleden nog tegen Sparta waar ik in het stadion zat live zien spelen. De 2e helft werd Sparta volledig weggespeeld. En wij hebben tegen Sparta met het grootst mogelijke geluk gelijkgespeeld. Dus het wordt wederom een kansloze nederlaag. Ik denk niet Jack dat deze wedstrijd bepalend wordt voor de positie van Heitinga. Ajax heeft namelijk het geld niet voor de afkoopsom. Dus we zullen dit seizoen ergens tussen de 8e en 12e plaats gaan eindigen. Jammer, maar de beleidsbepalers hebben de afgelopen jaren een enorme puinhoop achter gelaten en een brevet van onvermogen gegeven. En er zitten in de RvC ook echt geen mensen meer, die hun stempel kunnen drukken. Ik zou graag daar een rol voor Wesley Sneijder en Marco van Basten willen zien. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Ik hoop al jaren dat er eindelijk eens ex voetballers van naam de verantwoordelijkheid pakken en samen de schouders eronder zetten. Het afbreuk risico is groot en ze willen hun goede naam niet te grabbel gooien, dat snap ik wel. Er zal weinig veranderen in de komende jaren net als de afgelopen jaren tenzij er zoals vorig jaar een ander type wordt aangesteld die anders denkt en overal schijt aan heeft.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 oktober 2025 door bertus bikkel -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Goed weer bij hoekschoppen 0-1 👍👍👍 |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
| Gewoon binnen de minuut weer. Echt, hoeveel onzin wil je nog verkopen om Heitinha te behouden. Het interview vooraf duidt ook weer op zoveel onrust bij die man. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Opa kan niet meer zo snel zijn, goede keuze weer van Heitinga |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Uitgerekend Hlynsson... Goede speler!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Jep maar moest weg ...... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wel opvallend dat ESPN eerst alleen maar over Ajax kan praten en sinds de zomer ineens met allerlei info komt die van binnenuit Ajax komt. Ofwel, de ellende js nog groter dan we al denken en de selectie zit vol met Judassen. Ofwel ESPN probeert Ajax nog meer zwart te maken dan ze al doen
En Ajax wordt weer weggespeeld. Als je Heitinga na Sparta had ontslagen, had je nog iets kunnen doen. Je hebt gegokt en bent nu te laat. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Baas weer centraal alsjeblieft |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Goed gekeept opa, al kwam hij door het midden |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
| Nou, indd. Baas verzuipt echt op links. Centraal of nog proberen op 6. Maar het was tot op heden je beste speler en ook die verneuk je. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
| Ajax is wel kampioen lucht dekken. 5 man rond 1 spits en die spits kan nog op doel koppen??? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 26 oktober 2025 - 12:37 schreef Loetje het volgende:Wel opvallend dat ESPN eerst alleen maar over Ajax kan praten en sinds de zomer ineens met allerlei info komt die van binnenuit Ajax komt. Ofwel, de ellende js nog groter dan we al denken en de selectie zit vol met Judassen. Ofwel ESPN probeert Ajax nog meer zwart te maken dan ze al doen En Ajax wordt weer weggespeeld. Als je Heitinga na Sparta had ontslagen, had je nog iets kunnen doen. Je hebt gegokt en bent nu te laat. Mochten we verliezen inderdaad te laat, is het straks niet meer te herstellen en zijn we kansloos voor de rest vd competitie |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| En weer komen we goed weg. McConnell heeft nog niet veel laten zien op 6 |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Half uurtje bezig, het is een schiettent. Volgens mij al een schot of 10 tegen.
McConell is wel het symbool voor alles rondpm Ajax he. Een ervaren 6 weg, een ervaren 6 willen terughalen en met een talent aankomen die niks kan. En dan weten dat Steur vrijwel wekelijks goed is bij Jong... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 26 oktober 2025 - 12:40 schreef Loetje het volgende:Nou, indd. Baas verzuipt echt op links. Centraal of nog proberen op 6. Maar het was tot op heden je beste speler en ook die verneuk je. Verzuipt op links en je mist hem op de centrale positie. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 26 oktober 2025 - 12:42 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Mochten we verliezen inderdaad te laat, is het straks niet meer te herstellen en zijn we kansloos voor de rest vd competitie CL kansloos, competitie kansloos en erger nog, het ingrijpen nu zal gaan over misschien plek 3 nog te halen. Want VCL is ook heel ver weg. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 26 oktober 2025 - 12:46 schreef Loetje het volgende:Half uurtje bezig, het is een schiettent. Volgens mij al een schot of 10 tegen. McConell is wel het symbool voor alles rondpm Ajax he. Een ervaren 6 weg, een ervaren 6 willen terughalen en met een talent aankomen die niks kan. En dan weten dat Steur vrijwel wekelijks goed is bij Jong... McConell is niet gekomen als ervaren speler. We moeten dat toch echt zien als “aankoop” die gedaan is om in ieder geval opties te hebben. Er was namelijk niks meer te halen. Zelfde als de linksback positie. Tagliafico zou daar een optie voor zijn geweest. Het geld en de belangrijkste posities waren eerst. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
| Het ergste is dat ik gewoon keihard aan het lachen ben. Of het nu van ongemak is, of dat ik Ajax uit aan het lachen ben, weet ik niet. Maar ik weet wel dat de club in alle organen doodziek is. En wat ik ook merk, is dat ik me al 3 jaar een soort van niet kan intentificeren met wat er gebeurd. Dit staat in alles zo ver van mijn club af. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 26 oktober 2025 - 12:50 schreef freakie het volgende:[..] McConell is niet gekomen als ervaren speler. We moeten dat toch echt zien als “aankoop” die gedaan is om in ieder geval opties te hebben. Er was namelijk niks meer te halen. Zelfde als de linksback positie. Tagliafico zou daar een optie voor zijn geweest. Het geld en de belangrijkste posities waren eerst. Nee, dat was het alternatief. En het mocht Mokio niet in de weg staan. En die kan er ineens niets meer van... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 26 oktober 2025 - 12:50 schreef freakie het volgende:[..] McConell is niet gekomen als ervaren speler. We moeten dat toch echt zien als “aankoop” die gedaan is om in ieder geval opties te hebben. Er was namelijk niks meer te halen. Zelfde als de linksback positie. Tagliafico zou daar een optie voor zijn geweest. Het geld en de belangrijkste posities waren eerst. Zijn excuses hebben we niets aan, hij is gelukkig gehuurd.
Moet zeggen dat hij nu wat meer laat zien |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 26 oktober 2025 - 12:51 schreef Loetje het volgende:Het ergste is dat ik gewoon keihard aan het lachen ben. Of het nu van ongemak is, of dat ik Ajax uit aan het lachen ben, weet ik niet. Maar ik weet wel dat de club in alle organen doodziek is. En wat ik ook merk, is dat ik me al 3 jaar een soort van niet kan intentificeren met wat er gebeurd. Dit staat in alles zo ver van mijn club af. Het doet inderdaad geen pijn meer, gewenning? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Taylor heb je verdedigend ook niets aan, moet veel korter dekken |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Edvardsen mag voor Godts komen |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
| Schot 3 en gewoon geen enkel gevaar, haha. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Daar heb je toch meer aan op een manier zoals Farioli hem gebruikte of wanneer je een back op moet vangen. |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
| 1-0 achter...slecht spel, en vooral dat dit doelpunt ook weer komt uit een standaard spelsituatie... |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
| Gaai voor Rosa, Fitz Jim voor McConell, Edvardsen voor Moro... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 26 oktober 2025 - 13:03 schreef Obdam4Ajax het volgende:1-0 achter...slecht spel, en vooral dat dit doelpunt ook weer komt uit een standaard spelsituatie... Iedereen staat te kijken, niemand doet wat!!! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 26 oktober 2025 - 12:52 schreef Loetje het volgende:[..] Nee, dat was het alternatief. En het mocht Mokio niet in de weg staan. En die kan er ineens niets meer van... Dat is wat de Media en wij zeggen. Hij is een extra speler geweest. Niks van een alternatief. Is nergens gezegd. Is ook op basis van posities die hij heeft gespeeld niet logisch. Mokio heeft natuurlijk gewoon een trainer nodig die hem vertrouwen geeft. Heitinga is daar net als de corners en alles niet goed genoeg, tactisch. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Eens alleen Edvardsen voor Godts! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 26 oktober 2025 - 13:08 schreef freakie het volgende:[..] Dat is wat de Media en wij zeggen. Hij is een extra speler geweest. Niks van een alternatief. Is nergens gezegd. Is ook op basis van posities die hij heeft gespeeld niet logisch. Mokio heeft natuurlijk gewoon een trainer nodig die hem vertrouwen geeft. Heitinga is daar net als de corners en alles niet goed genoeg, tactisch. Mokio mag van mij Taylor vervangen. die laat niks zien tot zo ver |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
| Tsja, ik snap het ergens van Wijndal, omdat Baas daar weg moet. Maar besef dat Wijndal dan hetgeen is wat je moet brengen. Dan krab je je als Alex Kroes toch ook achter de oren? |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
| Je wordt op n bepaald moment gewoon cynisch, onverschillig en afstandelijk naar je eigen club toe. Dat is heel triest maar dat is het gevolg van jarenlange ellende en wan beleid. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
| Gelukkig komt Heitinga nu met de oplossing, Wijndal.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
| Je kan van Woutje zeggen wat je wilt, maar die scoort wel. Een keertje zelf vlak na rust scoren. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 26 oktober 2025 - 13:22 schreef Loetje het volgende:Je kan van Woutje zeggen wat je wilt, maar die scoort wel. Een keertje zelf vlak na rust scoren. Klopt ook een goede assist van Taylor trouwens |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Gloukh wel laten staan Heitinga |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Wat een geweldige goal.
Nu heb ik wel een dringend advies voor Johnny. Wissel Gloukh even... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
| De tering, alles komt er in 10 minuten even uit. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 26 oktober 2025 - 13:20 schreef Loetje het volgende:Tsja, ik snap het ergens van Wijndal, omdat Baas daar weg moet. Maar besef dat Wijndal dan hetgeen is wat je moet brengen. Dan krab je je als Alex Kroes toch ook achter de oren? Waarom ligt het elke keer aan kroes? Dat je niet elke positie hebt kunnen opvangen is toch totaal logisch? Er was geen geld. Kunnen we er nu wel over door piepen. Maar linksback en verdedigend middenveld was niet mogelijk.
Moro moest, Oscar moest, Dolberg moest, Itakura moest. Dan heb je geen geld meer |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 26 oktober 2025 - 13:32 schreef freakie het volgende:[..] Waarom ligt het elke keer aan kroes? Dat je niet elke positie hebt kunnen opvangen is toch totaal logisch? Er was geen geld. Kunnen we er nu wel over door piepen. Maar linksback en verdedigend middenveld was niet mogelijk. Moro moest, Oscar moest, Dolberg moest, Itakura moest. Dan heb je geen geld meer De selectie is niet in balans. Daar is hij verantwoordelijk voor en niemand anders. Financieel uitstekend gedaan, technisch gefaald.
Je had voor peperdure aankopen ook een goedkopere variant kunnen kiezen en die zijn er echt wel. Dan had je meer over gehad voor andere spelers.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 oktober 2025 door Loetje -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Je weet 3 dingen zeker. De tegenstander scoort uit een hoekschop, kan schieten zoveel als ze willen en Ajax geeft een penalty weg. Ook totaal uit het niets weer. Leef je even op, doe je dit zo knullig ook. Zo hou je een enigzins goed gevoel ook nooit vast.
Zo krankzinnig. Maar dan ben je waaschijnlijk ook zo fraghiel, dat je dit gaat weggeven.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 26 oktober 2025 door Loetje -- |
|
|
|