BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax- Heerenveen 1-11-2025 1630 uur JC Arena

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 31 oktober 2025 - 18:33   quote  deeplink  
Dit keer een thuiswedstrijd tegen onze favoriete tegenstander Heerenveen. In de laatste 10 wedstrijden tegen de Friezen, zowel uit als thuis, won Ajax er 9 en werd 1x verloren. Tegenwoordig is echter niets meer zeker en ook een overwinning tegen Heerenveen niet.
Waarschijnlijk is enig vertrouwen geput uit de tweede helft bij Twente en dus zal in de opstelling worden vastgehouden aan de 2 Youri's. Baas centraal en Regeer op 6.
Met Oscar op 10 en snelheid op de vleugels moeten er wel n paar goals gaan vallen.
Helaas geldt aan onze kant verdedigend hetzelfde en vallen daar nog teveel gaten.
Ik voorspel 3-3
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 november 2025 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2025 - 18:33 schreef bertus bikkel het volgende:
Dit keer een thuiswedstrijd tegen onze favoriete tegenstander Heerenveen. In de laatste 10 wedstrijden tegen de Friezen, zowel uit als thuis, won Ajax er 9 en werd 1x verloren. Tegenwoordig is echter niets meer zeker en ook een overwinning tegen Heerenveen niet.
Waarschijnlijk is enig vertrouwen geput uit de tweede helft bij Twente en dus zal in de opstelling worden vastgehouden aan de 2 Youri's. Baas centraal en Regeer op 6.
Met Oscar op 10 en snelheid op de vleugels moeten er wel n paar goals gaan vallen.
Helaas geldt aan onze kant verdedigend hetzelfde en vallen daar nog teveel gaten.
Ik voorspel 3-3
Mooi Bikkel, met Regeer op 6 zijn we iets beter in balans maar komen we nog te kort op die positie.
We willen daar iemand die rust creeert, die het overzicht heeft en een splijtende pass geeft.

Ik zou daar Baas willen zien, hij heeft deze kwaliteiten, is daarnaast onze beste man.
Achter hem Ikatura en Sutalo, ik denk dat we centraal dan veel beter staan.

Jammer is wel dat we enorm kwetsbaar zijn met onze backs, zolang we daar geen kwaliteit hebben blijven we achter de feiten aan lopen en dus doelpunten tegen krijgen in zelfs de eredivisie.

Toch verwacht ik verder met Taylor en op 10 met Gloukh dat we vandaag winst pakken.
Misschien dat we iets meer vertrouwen hebben gekweekt vanwege de 2e helft tegen Twente.

3-1
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 november 2025 - 15:35   quote  deeplink  
Opstelling Ajax:
Pasveer; Rosa, Itakura, Baas, Wijndal; Regeer, Taylor, Gloukh; Moro, Weghorst, Godts.

Emre Ünüvar, het jongere broertje van FC Twente-speler Naci Ünüvar, zit voor het eerst bij de selectie

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 november 2025 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 november 2025 - 16:43   quote  deeplink  
Ajax, Taylor komt goed weg met deze scheidsrechter, had zo maar een strafschop kunnen zijn.

Taylor is goed aanvallend maar o zo zwak verdedigend, dit komt de hulp aan het mee verdedigen niet ten goede
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 november 2025 - 16:50   quote  deeplink  
Taylor valt te opzichtig, loopt er tegen aan, terecht geen strafschop
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 november 2025 - 16:52   quote  deeplink  
Heerenveen gewoon beter tot nu toe, zegt wat over onze kwaliteit
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 november 2025 - 17:23   quote  deeplink  
Mooi doelpunt van Godts hoor
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 november 2025 - 17:27   quote  deeplink  
Itakura niet best, Wijndal speelt tot nu toe een goede wedstrijd
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 november 2025 - 18:27   quote  deeplink  
Volgens mij ben ik hier een Remy, glansrijk alleen 😂😂
AkaS
 AkaS - zaterdag 01 november 2025 - 18:52   quote  deeplink  
Ongelooflijk....

Dat zoveel Nederlanders op D66 terwijl iedereen kan inzien dat zij staan voor precies waar iedereen vanaf wil, maar omdat jongetje Jetten zo leuk overkomt stemmen ze toch op hem.

In vanuit dit perspectief onbegrijpelijk dat Heitinga trainer mag zijn en blijven!!!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 01 november 2025 - 19:27   quote  deeplink  
Tyfus Pasveer!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 november 2025 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 november 2025 - 19:27 schreef Ajax Warrior het volgende:
Tyfus Pasveer!
Pasveer en het restje, het was echt voor schandaal zo slecht.
AkaS
 AkaS - zondag 02 november 2025 - 08:31   quote  deeplink  
Pasveer is verder een prima keeper maar het geheel klopt gewoon niet en dat ligt bij Heitinga. Gevolg is dan altijd beroerd voetbal, blijvend zoeken naar de juiste samenstelling en domme pech met persoonlijke fouten.

Hij ziet het gewoon niet want is niet capabel en waarom mag hij blijven zitten, waarom wordt het aanbod om hem in het stadion massaal uit te fluiten niet aangenomen???

Ongelooflijk!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 02 november 2025 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 november 2025 - 08:31 schreef AkaS het volgende:
Pasveer is verder een prima keeper maar het geheel klopt gewoon niet en dat ligt bij Heitinga. Gevolg is dan altijd beroerd voetbal, blijvend zoeken naar de juiste samenstelling en domme pech met persoonlijke fouten.

Hij ziet het gewoon niet want is niet capabel en waarom mag hij blijven zitten, waarom wordt het aanbod om hem in het stadion massaal uit te fluiten niet aangenomen???

Ongelooflijk!!!
Ben het gedeeltelijk eens met je, wat betreft Heitinga volledig eens.

Ik vraag me af of de achterban volgend seizoen Champions Leaque wil spelen ???

Het is toch vrij duidelijk dat ze met Kroes en Heitinga de verkeerde weg zijn ingeslagen, ik zie ons absoluut niet binnen de top 5 eindigen.

Waarom wordt er geen actie ondernomen, we glijden steeds verder af...

Ik vraag me af wat de RVC mee bezig is ???

Wat betreft Pasveer eens dat hij een prima keeper is voor het amateur voetbal, een 41 jarige keeper hoort niet in de top van de ererdivisie te spelen.

Er zijn genoeg jonge keepers die het doel beter verdedigen.
Ook die het vermogen hebben om een verdediging aan te sturen mocht het nodig zijn in sommige situaties
Dus ben ik het wat Pasveer betreft niet met jou eens.
hjf
 hjf - zondag 02 november 2025 - 11:06   quote  deeplink  
Gisteren nog naar Atletico Madrid - Sevilla FC zitten kijken. Als je ziet hoe de trainer van Atletico, Diego Simeone, zijn ploeg bij de les houdt en opzweept en je kijkt naar Heitinga, dan is het contrast shy high. Wat is die Heitinga dan toch een zoutzak. En de problemen binnen club gaan door de hele laag van de organisatie. Van RvC, directie tot en met de technische staf zitten er geen personen die onze club naar een hoger niveau gaan tillen. De bekende bezem zal door de hele organisatie moeten, want anders worden wij het Anderlecht van Nederland in plaats van ooit het Bayern München.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 02 november 2025 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 november 2025 - 11:06 schreef hjf het volgende:
Gisteren nog naar Atletico Madrid - Sevilla FC zitten kijken. Als je ziet hoe de trainer van Atletico, Diego Simeone, zijn ploeg bij de les houdt en opzweept en je kijkt naar Heitinga, dan is het contrast shy high. Wat is die Heitinga dan toch een zoutzak. En de problemen binnen club gaan door de hele laag van de organisatie. Van RvC, directie tot en met de technische staf zitten er geen personen die onze club naar een hoger niveau gaan tillen. De bekende bezem zal door de hele organisatie moeten, want anders worden wij het Anderlecht van Nederland in plaats van ooit het Bayern München.
Mooi verwoord!
p111
 p111 - zondag 02 november 2025 - 11:56   quote  deeplink  
Wat al deze hele voorbereiding en het begin van dit seizoen al heel duidelijk is dat alles draait om deze no trainer Heitinga,ook de persconferentie was weer een lachertje,je krijgt als Ajax fan valse schaamte als je onze trainer hoort en ziet,het is gewoon een persconferentie van amateur niveau.Hij geeft totaal geen antwoorden op vragen maar komt gewoon constant met zijn riedeltje ik heb meer stabiliteit gezien,ik kon het niet langer aanzien en heb hem afgezet.
Over de wedstrijd het is toch al heel lang duidelijk dat Pasveer met zijn 41 jaar over en sluiten is,hoe is het mogelijk dat niemand dat ziet bij die staf.Ook de 6 positie met Regeer is gewoon kk niveau.Eerst die klungel uit Engeland nou weer Regeer dan komt er een jongen van 17 jaar in die zeer talentvol is maar zeker nog niet klaar is voor Ajax 1 en Fritz Jim totaal geen speeltijd meer wat echt deze beste middenvelder van Ajax is,Tylor is geen schim meer van vorig seizoen,Clock is een techn/begaafde speler maar kan alleen renderen als er 2 goede verdedigers achter hem staan ivm zijn balverlies.Moro is echt helemaal de weg kwijt als je hem vergelijkt met vorig seizoen in Spanje,totaal geen zelfvertrouwen meer,nou onze Wout de pysg/werkt hard maar dit is zo,n anti Ajax voetballer.Godt is de enige die een voldoende haalde in de voorhoede.De achterhoede Ikara is zeer onzeker geworden door deze clown van een trainer,was gewoon een prima voetballende cv en Baas oke en dan houd het op.
Ook het probleem drukzetten en inzet is dramatisch,dus iedereen mag het zeggen ? wie gaat dit oplossen.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 02 november 2025 - 13:08   quote  deeplink  
Het is echt verschrikkelijk! Hoe kun je 3x met 3 man op het doel vd tegenstander aflopen en dat niet uitspelen. Dat kunnen amateurs nog wel....
Zo besluiteloos en onzeker. Dat is toch echt de schuld vd trainer?
Totaal geen vibe en energie...
Dat we kwaliteit te kort komen klopt maar dit is echt vreselijk slecht.
Dan win je zo'n zaadwedstrijd met 2-1 of 3-1 en hoor je even niemand klagen.
Nu mag je tegen Gala en dan naar Utrecht en weet je dat je 2x gaat verliezen.
Gooi die trainer er nu nog uit en wacht niet tot de winterstop als je 27 punten achter staat....stel die jeugd maar op. Die willen graag en zijn echt niet minder tenzij je Heitinga laat zitten, die maakt elke speler slechter!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 02 november 2025 - 13:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 november 2025 - 13:08 schreef bertus bikkel het volgende:
Het is echt verschrikkelijk! Hoe kun je 3x met 3 man op het doel vd tegenstander aflopen en dat niet uitspelen. Dat kunnen amateurs nog wel....
Zo besluiteloos en onzeker. Dat is toch echt de schuld vd trainer?
Totaal geen vibe en energie...
Dat we kwaliteit te kort komen klopt maar dit is echt vreselijk slecht.
Dan win je zo'n zaadwedstrijd met 2-1 of 3-1 en hoor je even niemand klagen.
Nu mag je tegen Gala en dan naar Utrecht en weet je dat je 2x gaat verliezen.
Gooi die trainer er nu nog uit en wacht niet tot de winterstop als je 27 punten achter staat....stel die jeugd maar op. Die willen graag en zijn echt niet minder tenzij je Heitinga laat zitten, die maakt elke speler slechter!!!
Kijk naar Heracles, wat een memorfose nadat ze de trainer hebben ontslagen.

En bij Ajax blijven ze maar door modderen...

Ongelooflijk dat ze maar achter over blijven leunen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 02 november 2025 - 15:13   quote  deeplink  
Dies Janse die het bij FC Groningen goed doet terug halen tijdens de winterstop, heeft lengte bij hoekschoppen voor en tegen. Ook Kaplan, Faberski en Akpom zou ik overwegen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 november 2025 door Jack Huntelaar --
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 02 november 2025 - 17:46   quote  deeplink  
Maar dan wel eerst een andere trainer,anders gaan ook zij het niet redden!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 02 november 2025 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 november 2025 - 17:46 schreef bertus bikkel het volgende:
Maar dan wel eerst een andere trainer,anders gaan ook zij het niet redden!!
👊
p111
 p111 - zondag 02 november 2025 - 23:19   quote  deeplink  
Inderdaad de Trainer is voorlopig het probleem.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 07 november 2025 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 november 2025 - 11:06 schreef hjf het volgende:
En dan blijven we hier op het forum maar roepen om een Nederlandse trainer die Heitinga vervangt. Er is geen enkele Nederlandse trainer met passie.
hjf
 hjf - zaterdag 08 november 2025 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 november 2025 - 11:18 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En dan blijven we hier op het forum maar roepen om een Nederlandse trainer die Heitinga vervangt. Er is geen enkele Nederlandse trainer met passie.
Dat is precies wat ik bedoel Warrior.
AkaS
 AkaS - zaterdag 08 november 2025 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2025 - 15:51 schreef hjf het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel Warrior.
Nou, ik zag laatst een filmpje voorbij komen van Frank de Boer hoe hij tekeer ging pfff daar vlogen de vonken vanaf hoe ze scherper moesten zijn en een andere speler kreeg even te horen dat hij niet alleen op het veld stond om vervolgens de verslaggever te horen zeggen: hoe hij tekeer gaat zou je denken dat Ajax achterstaat maar ze hebben een comfortabele voorsprong.. Destijds had ik die passie niet zo meegekregen maar wat ik zag spreekt me enorm aan!

Het spel onder hem was aanvallend niet flutsend maar verdedigend klopte de organisatie met meerdere kampioenschappen met een selectie die nog minder was als nu en een volledig lege portemonnee!!!

Misschien moet Frank nog een keer de kans krijgen om zijn carrière nieuw leven in te blazen en ons nog 2x kampioen maken ;-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 08 november 2025 - 17:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2025 - 16:34 schreef AkaS het volgende:

[..]

Nou, ik zag laatst een filmpje voorbij komen van Frank de Boer hoe hij tekeer ging pfff daar vlogen de vonken vanaf hoe ze scherper moesten zijn en een andere speler kreeg even te horen dat hij niet alleen op het veld stond om vervolgens de verslaggever te horen zeggen: hoe hij tekeer gaat zou je denken dat Ajax achterstaat maar ze hebben een comfortabele voorsprong.. Destijds had ik die passie niet zo meegekregen maar wat ik zag spreekt me enorm aan!

Het spel onder hem was aanvallend niet flutsend maar verdedigend klopte de organisatie met meerdere kampioenschappen met een selectie die nog minder was als nu en een volledig lege portemonnee!!!

Misschien moet Frank nog een keer de kans krijgen om zijn carrière nieuw leven in te blazen en ons nog 2x kampioen maken ;-)
Alleen zijn gezicht al langs de lijn, dat spreekt boekdelen al denk ik dat van Bommel ook zo'n draak is
hjf
 hjf - zaterdag 08 november 2025 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 november 2025 - 16:34 schreef AkaS het volgende:

[..]

We moeten geen trainer gaan nemen die zijn carriere nieuw leven wil in blazen. Je hebt het over die ene wedstrijd tegen NEC in Nijmegen. Ik vond dat een toneelstukje. Hij wist dat de camera's op hem gericht stonden. Bovendien was het voetbal niet om aan te zien. En met dat voetbal kom je er heden ten dage niet meer mee. Dat hebben we deze week in de Europese wedstrijden wel gezien. We moeten een type Diego Simeone hebben, die ze bij de ballen pakt en niet meer los laat. Ze na een zware training nog even voor een uurtje of twee de gym inschopt en ze daar keihard onder handen neemt.
p111
 p111 - zondag 09 november 2025 - 00:29   quote  deeplink  
Het is wel duidelijk dat deze zondags kinderen keihard aangepakt moeten worden anders kan Grim er ook niks mee.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 09 november 2025 - 10:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 november 2025 - 00:29 schreef p111 het volgende:
Het is wel duidelijk dat deze zondags kinderen keihard aangepakt moeten worden anders kan Grim er ook niks mee.
Grim is niet iemand van de harde hand, hij geeft meer duidelijkheid in hoe te spelen en probeer ze vertrouwen te geven, geeft ze een zetje in de rug.
p111
 p111 - zondag 09 november 2025 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 november 2025 - 10:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Grim is niet iemand van de harde hand, hij geeft meer duidelijkheid in hoe te spelen en probeer ze vertrouwen te geven, geeft ze een zetje in de rug.
Dan zullen ze wel persoonlijke duels moeten winnen,dat gebeurd veel te weinig.Zonder duidelijkheid en een goed systeem die de spelers kunnen uitvoeren ga je de wedstrijd niet winnen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 09 november 2025 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 november 2025 - 11:05 schreef p111 het volgende:

[..]

Dan zullen ze wel persoonlijke duels moeten winnen,dat gebeurd veel te weinig.Zonder duidelijkheid en een goed systeem die de spelers kunnen uitvoeren ga je de wedstrijd niet winnen.
Klopt, het us sowieso al lastig om in Utrecht te winnen, ik hoop dat ze minimaal gelijk spelen.
Je moet niet verwachten dat het nu direct een stuk beter gaat

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax- Heerenveen 1-11-2025 1630 uur JC Arena

0.0065841