|
|
bertus bikkel
|
|
|
Vandaag hervatten we de competitie weer en spelen thuis tegen een promovendus. De vorige 2 x tegen een team dat is gepromoveerd, waren niet echt een succes. Gelijk tegen Volendam en een geflatteerde overwinning thuis tegen Telstar dat veel meer kansen had en beter speelde. De geschiedenis tegen Excelsior geeft nog wel hoop maar de situatie van het huidige Ajax biedt weinig houvast. De afgelopen 10 wedstrijden tegen de tegenstander van vandaag leverden 7 overwinningen, 2 gelijke spelletjes en 1 nederlaag op. De laatste 2 ervan eindigden in 2-2 waardoor mijn voorspelling voor vanavond ook 2-2 gaat zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 november 2025 door bertus bikkel -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Opstelling niet gek. Slim om Wijndal niet te laten spelen. Ook goed om met edvardsen te beginnen, hij is ergens met inzet ook heel belangrijk. Regeer geen fan van, maar laat hem nou maar gewoon elke keer starten. Bouw wat op met iemand. Regeer is niet slechter of beter dan de andere opties. Je kan weinig op die positie. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Nou ik ben heel benieuwd naar de ontwikkeling onder Grim waarvan ik op voorhand wel de match zag. Nu hij er eenmaal zit vind ik hem niet echt verrassend in zijn keuzes. Dat betekent dat de keuzes van Heitinga niet zo gek waren maar dat hij een slechte trainer is die het niet kan overbrengen en hopelijk kan Grim dit wel. Of Grim heeft dezelfde beperking in eigen kwaliteiten en lef als de rest.
Sutalo is echt dramatisch tegen az heb ik hem sowieso 2x in de 5m box zien wegstoppen van zijn tegenstander met alle shit ten gevolgen. Van Basten heeft ook nog eens aangestipt dat Sutalo niet sterk in de lucht is en opbouwend was al langer bekend dat hij niets te bieden heeft.
Daarbij kiest Grim voor Alders wat ik goed vind maar ik had aanvankelijk niet door hoe klein deze man is. Ik zou dan in de eigen keuken bij Bouwman gaan kijken en dan iets anders proberen, bijvoorbeeld Bouwman en Baas en Sutalo naar 6. Of Bouwman en Itakura en Baas naar 6.
Fitz-Jim in laten stromen.... Godts Moro en Oscar vind ik echt hetzelfde laken een pak, allemaal lichtgewicht. Ik weet het is makkelijk om te bekritiseren maar ik had wel wat meer lef verwacht, nu krijgen we meer van hetzelfde zo lijkt het...
Maar ik laat me graag verrassend.
Overigens Oscar als valse spits pakte heel goed uit maar is daarna helemaal losgelaten.... en dat bedoel ik alles is zo voorspelbaar zonder lef en verrassing |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
| Hoogtepunt van de avond....minuut 34. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Is weer als vanouds hoor..... Het kan dus nog slechter dan onder Hetinga. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Precies waar ik al bang voor was en wederom moet je maar eens terugkijken naar Sutalo.
Even voor de goal laat hij een gat vallen waar hij moet instappen waar een paar tellen later de aanval van excelsior gevaarlijk wordt. Vervolgens bij de goal dwingt hij de speler door het midden te gaan, Precies wat je niet moet willen.
Het klinkt zweverig maar met deze invulling, hoe logisch ook op het 1e gezicht gaat em niet worden omdat de onderlinge energie van deze spelers niet klopt. Daarom moet je echt naar andere spelers die misschien puur individueel iets minder zijn maar door een andere energie krijg je een andere dynamiek.
Ik had om te beginnen Oscar eruit gehaald en deze een flinke veeg uit de pan gegeven over zijn lichtzinnige inbreng. Tis steeds net niet bij hem.
Voorin weing beweging!!! |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
| Waar is Berghuis eigenlijk? |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Op televisie precies bevestigd wat ik zojuist aangaf over Sutalo!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 22 november 2025 door AkaS -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Er komt gewoon 0 dreiging van Ajax. Vooral weghorst is hier totaal slecht. Die van Bronnkhorst heeft geel en daar gaat de bal nu niet naar toe. Met Alders zie je maar weer dat je daar ook niet alles mee oplost. 2 fouten van hem al gezien die echt niet kunnen. Maar laat hem nou ook gewoon eens staan. Wil trouwens genoeg zeggen dat Fits er hier ook niet instaat. Is veel te onrustig. Vooral als je stabiliteit wil. Dit Ajax is echt compleet kapot. Glouhk heeft bij vlagen echt wel prima spel. Alleen soms snapt deze man het ook niet. Ook niet zo gek nu. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
| Sutalo en Oscar oprotten en voorlopig niet meer opstellen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Snap de haat op Oscar niet helemaal. Op basis van de wedstrijd doet hij het op dit moment best aardig. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
| Als ik trainer was zou ik zo echt gigantisch de tering schelden die fucking bange slapjanussen!!!! |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
| Die fucking Oscar positioneel kut, aanvallend kut, meer balverlies dat iets goeds heb je geen ene flikker aan. Die Sutalo rolt nog net geen rode loper uit voor tegenstanders |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
| En alles zo traag, altijd maar aannemen en lopen. Niets positioneel goed, 1x raken driehoekjes of wat dan ook. Geen gif op de bal! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Snap serieus niet wat je tegen Oscar hebt. Die staat gewoon goed te voetballen, niet alles gaat goed maar is niet zo erg als Alders en Weghorst deze wedstrijd. Die staan echt te schutteren. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| En als ik dan even kijk op basis van cijfers. Oscar is op basis daarvan gewoon 1 van de 3 beste spelers bij Ajax. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
| Echt schandalige vertoning!!! |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
| Laten we anders even afspreken dat we gaan kappen met die Weghorst in de spits! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Nou. Vandaag is weer een schandalige wedstrijd. Met als grootste probleem deze keer, onze weghorst. Geen bal kan hij vasthouden. En dan Alders die geen goede wedstrijd speelde. Met een pasveer die eigenlijk nooit ballen echt kan houden en een Gaaei die gewoon techniek te kort komt.
Dit zijn de grootste miskleunen die bij Ajax deze keer echt het probleem waren. Weghorst, Alders, Gaaei en Pasveer. Geen grootste maar prima wedstrijd van Regeer en Oscar. Edvardsen ook prima. Fijn om te weten dat Dolberg er nog is, die kon wel de bal vasthouden. |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
yep. weghorst lekker fulltime bezig laten buiten het veld. wat een aansteller en een bijzonder slechte techniek. dolberg was het enige lichtpuntje...
alleen maar in te laag tempo rondspelen van de bal door ajax...daar kraak je geen tegenstander mee... |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: EENS! KAPPEN NU𤣠|
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: Vriend, Weghorst heeft alleen maar bagger gekregen en de goal van Dolberg is wel dat hij op basis van inzet toch nog achter een verloren bal aanging, deze veroverde waardoor Dolberg in stelling kwam.
Ik kijk denk ik een andere wedstrijd, ik zie een tekort aan positionering in zowel aanvallend opzicht als verdedigend.
Regeer vind ik sowieso beperkt maar doet geen gekke dingen. Maar de doorslaggevende factoren zijn toch echt wel te vinden bij een Sutalo en Oscar.
Met cijfers veeg ik mijn reet af, ik kijk graag met eigen ogen en ik zie een speler bij ons met nummer 10, op positie 10 die echt helemaal maar dan ook helemaal niets toevoegt en heel veel balverlies lijdt, gaten laat vallen en dus eerder een last voor het team is dan een wapen. En dat op een bepalende positie.
Sutalo, echt serieus kijk eens terug naar deze wedstrijd en kijk naar zijn positionering, nog net geen rode loper die hij uitrolt en zijn passing in de omschakeling is ook dramatisch.
Waar Grim trouwens niets aan kan doen maar een bevestiging is van het tekort van Heitinga is dat het een team is zinder enige samenhang en zonder automatismen.
Ik mis gewoon basis elementen in opbouw,omschakeling en verdediging. Ik mis bravoure en ik mis iedere vorm van voetbalintelligentie. Dus daarom terugvallen op Ajax spelers die misschien minder ver zijn maar die wel iets extra's hebben en kunnen brengen.
Met deze elf gaat het niets worden dus moeten er veranderingen komen en ik pleit voor de 1000ste keer voor Fitz-Jim. Maar ook voor een Bouwman ipv Sutalo. Berghuis zo snel mogelijk terug aub, is ook niet perfect maar het is een rasvoetballet met inzicht en overzicht en technisch vernuft.
Je zal zien met een slimmere voetballer en balvastere voetballer op de plek van Oscar ga je echt meer body krijgen. En dan die zwakke Sutalo eruit, dan gaan we stappen maken.
En Godts, Oscar en Moro lekker laten strijden voor linksvoor en het transfer verlies nog maar eens slikken. !!!! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 22 november 2025 - 21:17 schreef AkaS het volgende:[..] Vriend, Weghorst heeft alleen maar bagger gekregen en de goal van Dolberg is wel dat hij op basis van inzet toch nog achter een verloren bal aanging, deze veroverde waardoor Dolberg in stelling kwam. Ik kijk denk ik een andere wedstrijd, ik zie een tekort aan positionering in zowel aanvallend opzicht als verdedigend. Regeer vind ik sowieso beperkt maar doet geen gekke dingen. Maar de doorslaggevende factoren zijn toch echt wel te vinden bij een Sutalo en Oscar. Met cijfers veeg ik mijn reet af, ik kijk graag met eigen ogen en ik zie een speler bij ons met nummer 10, op positie 10 die echt helemaal maar dan ook helemaal niets toevoegt en heel veel balverlies lijdt, gaten laat vallen en dus eerder een last voor het team is dan een wapen. En dat op een bepalende positie. Sutalo, echt serieus kijk eens terug naar deze wedstrijd en kijk naar zijn positionering, nog net geen rode loper die hij uitrolt en zijn passing in de omschakeling is ook dramatisch. Waar Grim trouwens niets aan kan doen maar een bevestiging is van het tekort van Heitinga is dat het een team is zinder enige samenhang en zonder automatismen. Ik mis gewoon basis elementen in opbouw,omschakeling en verdediging. Ik mis bravoure en ik mis iedere vorm van voetbalintelligentie. Dus daarom terugvallen op Ajax spelers die misschien minder ver zijn maar die wel iets extra's hebben en kunnen brengen. Met deze elf gaat het niets worden dus moeten er veranderingen komen en ik pleit voor de 1000ste keer voor Fitz-Jim. Maar ook voor een Bouwman ipv Sutalo. Berghuis zo snel mogelijk terug aub, is ook niet perfect maar het is een rasvoetballet met inzicht en overzicht en technisch vernuft. Je zal zien met een slimmere voetballer en balvastere voetballer op de plek van Oscar ga je echt meer body krijgen. En dan die zwakke Sutalo eruit, dan gaan we stappen maken. En Godts, Oscar en Moro lekker laten strijden voor linksvoor en het transfer verlies nog maar eens slikken. !!!! Iets met een soort afspeel plaat die echt helemaal niks meer zegt. Jij wil Fits, dus iemand moet weg om hem te laten voetballen. Maar wat je zegt is echt ongelofelijk. Zijn cijfers en zijn wedstrijd was prima. Niet goed want dat kan niet met verliezen.
Om Godts, Oscar en Moro op 1 positie te laten strijden is echt complete verprutsing. Moro kan ook prima op rechts. En Oscar moet gewoon als 10. Zijn creativiteit is het belangrijkst.
Weghorst heeft vandaag 50 ballen van zijn voet laten springen. Dat is het grootste probleem. Is met 5/6 ballen voor het doel, niet 1 keer trefzeker. Mist 2 kansen. Uiteindelijk doe je het dan niet goed. Alders is gevraagd als linksback, maar je ziet hoeveel tijd dat kost om spelers echt elke wedstrijd goed te laten zijn. Bouwman is daar hetzelfde probleem mee.
Met cijfers kan je, je reet afvegen. Maar jij hebt het over de verdedigende taken van Oscar, terwijl hij daar vooral staat voor zijn creativiteit. En dat deed hij goed, spel verleggen, heel veel balverlies zeg je. Hij had, ja dan kijk ik statistieken omdat ik het wel mee vond vallen: 10 missende passes. Dat is als aanvallende speler echt niet veel. Met trouwens 60 passes die hij heeft gedaan. En dan wil jij komen met Fits Jim. Deze man heeft vorig seizoen laten zien 20/30 keer de bal te verliezen in 1 helft.
Nou mag je best wat lievelingen hebben hoor. Maar Weghorst, Gaaei(die constant de bal verloor) en Alders waren de minpunten bij Ajax. Met Sutalo die ik dit seizoen ook slecht vind. En dan Pasveer die echt helemaal niks kan houden. Ik vind die eerste goal namelijk ergens toch ook houdbaar. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
| Ik voorzie volgend seizoen een derby komen: Ajax 1 - Jong Ajax 𤣠|
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Ik zou nu toch echt eens gaan kiezen voor spelers als Steur ipv Oscar en Bouwman ipv Sutalo. Je bent nu onderin de put terecht gekomen en veel slechter kunnen die jonkies niet zijn. Waar is die Jappanner gebleven? Die zie ik liever achterin staan. Verder wordt het tijd dat Wout weer de rol krijgt waar hij voor gehaald is, stormram voor de laatste 10 minuten. Nu sollicteert hij wekelijks naar een rode kaart uit pure frustratie. Dolberg basis en anders Unuvar. Stel ook gewoon Mokio en Bounida op. Wat hebben we te verliezen ? Seizoen is toch al voorbij...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 november 2025 door bertus bikkel -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2025 - 11:49 schreef bertus bikkel het volgende:Ik zou nu toch echt eens gaan kiezen voor spelers als Steur ipv Oscar en Bouwman ipv Sutalo. Je bent nu onderin de put terecht gekomen en veel slechter kunnen die jonkies niet zijn. Waar is die Jappanner gebleven? Die zie ik liever achterin staan. Verder wordt het tijd dat Wout weer de rol krijgt waar hij voor gehaald is, stormram voor de laatste 10 minuten. Nu sollicteert hij wekelijks naar een rode kaart uit pure frustratie. Dolberg basis en anders Unuvar. Stel ook gewoon Mokio en Bounida op. Wat hebben we te verliezen ? Seizoen is toch al voorbij... Wat je te verliezen hebt? 100 miljoen aan waarde van spelers. Bounida ja misschien, mokio? Op de plek van Taylor? Als verdedigende middenvelder kan dat niet.
Steur is prima maar is 17, je kan hem er wel bijhalen maar die gaat dat nooit trekken. Bouwman is inderdaad een idee, ik vraag me af of je met zulke spelers nou echt beter gaat voetballen. Denk dat het juist nog minder wordt. Zal vast beter worden na een seizoen ofzo maar direct is het geen verbetering.
Itakura is er gewoon maar ja je hebt Sutalo en Baas. Itakura zou dan voor Sutalo moeten, ergens denk ik dat het voor de trainer nu belangrijk is niet te veel wisselingen te brengen. Unuvar is toch helemaal geen spits? Ja dolberg is er nu pas weer bij, dus zal meer minuten gaan maken.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 november 2025 door freakie -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2025 - 11:49 schreef bertus bikkel het volgende:Ik zou nu toch echt eens gaan kiezen voor spelers als Steur ipv Oscar en Bouwman ipv Sutalo. Je bent nu onderin de put terecht gekomen en veel slechter kunnen die jonkies niet zijn. Waar is die Jappanner gebleven? Die zie ik liever achterin staan. Verder wordt het tijd dat Wout weer de rol krijgt waar hij voor gehaald is, stormram voor de laatste 10 minuten. Nu sollicteert hij wekelijks naar een rode kaart uit pure frustratie. Dolberg basis en anders Unuvar. Stel ook gewoon Mokio en Bounida op. Wat hebben we te verliezen ? Seizoen is toch al voorbij... Right on Bertus!
Er wordt angstig gehandeld en gekeken naar beperkingen ipv de mogelijkheden binnen de selectie. Eigen jeugd is minder ver in de ontwikkeling maar zitten niet voor niets bij Ajax, ze hebben allemaal bepaald dna en een bepaalde mate van spelinteligentie. Iets wat ik met alle wil van de wereld niet terugzie bij een Sutalo of Oscar. Tenenkrommend en heel even dacht ik dat het aan mij lag maar ook op ander sm kanalen en zelfs op tv wordt dit benoemd.
Even een kleine Google raadpleging betreffende een Ko Itakura vanwege het feit dat er zoveel spelers de laatste jaren stranden bij Ajax maar elders floreren. Deze topper zit op de bank terwijl hij in de bundesliga gewaardeerd speler was....
Ko Itakura's favoriete positie is centrale verdediger, maar hij is veelzijdig en kan ook als linker centrale verdediger of andere posities in de achterhoede uit de voeten. Zijn primaire rol is verdediger, en hij is comfortabel met zijn rechtervoet, hoewel hij ook links speelt.
(Bron: Wikipedia)
Zij hij geen mooi koppel zijn met Bouwman met Baas op 6. Of Baas met Bouwman en Itakura op 6!
Itakura met Regeer als centraal duo of Baas en Regeer als centraal duo met Berghuis op 6 of Fitz-Jim op 6. Er zijn zoveel fucking mogelijkheden die gewoon uit schijterigheid onbenut blijven om maar het voor de hand liggende logica te handhaven zodat je geen verwijt kan krijgen.... Had de afgelopen weken met de interland periode even wat geprobeerd en iedere dag iets in laten slijten.
De huidige mix in de huidige formatie is niets En als je voor Weghorst kiest dan kies je voor een statisch aanspeelpunt een afmaker in de 16, dan moet de rest swingen. Snel en strak op het goede been inspelen, in de loop meegeven. Doordekken etc, etc. Er moet gif en agressie in het spel daarmee dwong je iets af bij sparta en Twente en kreeg je het publiek gisteren weer even kortstondig achter je.
Maar nee voorzichtigheid troef en niet functionerende spelers veel te lang laten saboteren.
Lever je niet, prima kom maar even banken. Laat je gaten vallen omdat je jezelf te goed vind om vuile meters te maken, prima kom maar lekker op de bank voor iemand die het wel doet. 3x balverlies van de 4 balcontacten omdat je niet goed hebt gekeken voordat je de bal opeiste, prima kom maar lekker banken.
Hup, de zweep erover, wij willen bloed zweet en tranen zolang de kwaliteit er niet is moet er geknokt worden gvd! En waarom Landzaat erbij weer zo'n zelfde spreekpop die niets toevoegt. Bij Bogarde moet je zijn !!!!!!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 november 2025 door AkaS -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Zo is het precies AkaS!! Als het niet loopt, dan sleur je net zo hard tot je er bij neer valt en dan ben je kapot en komt er een verse kracht in!! Waarom zou je als Grim zijnde niet met iets nieuws en verrassends komen? Ontslagen wordt hij niet dus waar ben je bang voor? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2025 - 13:26 schreef bertus bikkel het volgende:Zo is het precies AkaS!! Als het niet loopt, dan sleur je net zo hard tot je er bij neer valt en dan ben je kapot en komt er een verse kracht in!! Waarom zou je als Grim zijnde niet met iets nieuws en verrassends komen? Ontslagen wordt hij niet dus waar ben je bang voor? Waarom zou hij dat wel doen? Als Grim dat zou doen krijgt hij de helft over zich heen en zeggen dan : āLaat het elftal nou eens 10 wedstrijden staanā.
En daar ben ik voor. Heel veel veranderingen doen op een elftal heeft sowieso nooit een positieve invloed. Je zou jeugdspelers iets vaker kunnen laten invallen,
Ergens hoop ik dat ze Fitz en Wijndal nog voor een paar miljoen kunnen verkopen. Daar een goede verdedigende middenvelder voor kunnen halen. Taylor zou ook wel gaan, dan is t hopen op Mokio of een Steur. Maar lijkt me allemaal wel vroeg zo. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zaterdag 22 november 2025 - 20:23 schreef AkaS het volgende:Die fucking Oscar positioneel kut, aanvallend kut, meer balverlies dat iets goeds heb je geen ene flikker aan. Die Sutalo rolt nog net geen rode loper uit voor tegenstanders Je hebt gvd die Japanner is 10 klasse beter als die Sutalo hoeveel kansen krijgt die houten klaas nog. Krijgt Fritz Jim en Boudida en Mokio geen kansen meer,begrijp ik de rest doet het zo goed ....mijn god |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zaterdag 22 november 2025 - 20:45 schreef freakie het volgende:Nou. Vandaag is weer een schandalige wedstrijd. Met als grootste probleem deze keer, onze weghorst. Geen bal kan hij vasthouden. En dan Alders die geen goede wedstrijd speelde. Met een pasveer die eigenlijk nooit ballen echt kan houden en een Gaaei die gewoon techniek te kort komt. Dit zijn de grootste miskleunen die bij Ajax deze keer echt het probleem waren. Weghorst, Alders, Gaaei en Pasveer. Geen grootste maar prima wedstrijd van Regeer en Oscar. Edvardsen ook prima. Fijn om te weten dat Dolberg er nog is, die kon wel de bal vasthouden. Weghorst/Edvartsen/Oscar/Pasveer/Tylor/Sutalo/Gaaei /Aalders en Regeer Dramatisch dus bijna het hele elftal,gooi dan maar Fritz Jim/Mokio/Steur en Bodida er in het kan alleen maar beter worden met de jeugd. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zaterdag 22 november 2025 - 20:45 schreef freakie het volgende:Nou. Vandaag is weer een schandalige wedstrijd. Met als grootste probleem deze keer, onze weghorst. Geen bal kan hij vasthouden. En dan Alders die geen goede wedstrijd speelde. Met een pasveer die eigenlijk nooit ballen echt kan houden en een Gaaei die gewoon techniek te kort komt. Dit zijn de grootste miskleunen die bij Ajax deze keer echt het probleem waren. Weghorst, Alders, Gaaei en Pasveer. Geen grootste maar prima wedstrijd van Regeer en Oscar. Edvardsen ook prima. Fijn om te weten dat Dolberg er nog is, die kon wel de bal vasthouden. Weghorst/Edvartsen/Oscar/Pasveer/Tylor/Sutalo/Gaaei /Aalders en Regeer Dramatisch dus bijna het hele elftal,gooi dan maar Fritz Jim/Mokio/Steur en Bodida er in het kan alleen maar beter worden met de jeugd. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2025 - 15:38 schreef p111 het volgende:[..] Weghorst/Edvartsen/Oscar/Pasveer/Tylor/Sutalo/Gaaei /Aalders en Regeer Dramatisch dus bijna het hele elftal,gooi dan maar Fritz Jim/Mokio/Steur en Bodida er in het kan alleen maar beter worden met de jeugd. Ik kan me best vinden in bijna alles. Maar Oscar was gisteren zeker niet het probleem. Regeer ook niet. Taylor in dit geval ook niet.
Je kan ook niet zomaar een heel elftal omgooien dat ook nog waarde bevat. Dat gaat Grim sowieso nooit doen, die krijgt gewoon de taak speler te laten spelen zodat je deze winter nog wat kan doen. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
| Ik zou de hele club op marktplaats zetten. Wie weet krijgen de aandeelhouders er nog wat voor hun aandelen. Stelletjes amateurs. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2025 - 16:52 schreef hjf het volgende:Ik zou de hele club op marktplaats zetten. Wie weet krijgen de aandeelhouders er nog wat voor hun aandelen. Stelletjes amateurs. Zeker een stelletje amateurs en hoe meer ik aan gisteren denk hoe meer vraagtekens ik krijg over Grim.
Hij doet namelijk exact hetzelfde als Heitinga dus waarom dan Heitinga ontslaan als er toch op precies dezelfde voet wordt verder gegaan, of vind Grim Heitinga een slechte trainer en denkt hij dat het met hem beter zal gaan met dezelfde spelers op dezelfde posities???
Echt een grote aanfluiting, zeg dan als leiding Grim jij mag het overnemen maar kom wel met een oplossing en niet dezelfde shit! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2025 - 17:56 schreef AkaS het volgende:[..] Zeker een stelletje amateurs en hoe meer ik aan gisteren denk hoe meer vraagtekens ik krijg over Grim. Hij doet namelijk exact hetzelfde als Heitinga dus waarom dan Heitinga ontslaan als er toch op precies dezelfde voet wordt verder gegaan, of vind Grim Heitinga een slechte trainer en denkt hij dat het met hem beter zal gaan met dezelfde spelers op dezelfde posities??? Echt een grote aanfluiting, zeg dan als leiding Grim jij mag het overnemen maar kom wel met een oplossing en niet dezelfde shit! Met het laatste zou juist geweest zijn AkaS
Wat ik zie is dat het in de laatste fase stokt in de voorhoede, dat ze te lang blijven pielen met de bal, schiet eens op doel vanaf het strafschop gebied en dan niet als een watje. Gooit de beuk er in.
De achterhoede is niet de achterhoede meer van vorig seizoen, Sutalo en Baas stonden toen ook centraal, Gaaei stond toen ook rechtsback. We hadden toen wel een goede 6 voor de verdediging staan die met woord en daad het elftal stuurde, zo'n kerel die de lijnen uit zet missen we als geen ander.
Kijk naar die eerste goal van Excelsior iedereen stond te kijken. niemand greep in. Wat doet Taylor allemaal dit seizoen, hij verdedigd nauwelijks mee. schiet de bal als een watje in, speelt als of hij nog steeds teleurgesteld is omdat hij niet transfereerde naar Fc Porto. die heeft het absoluut niet naar zijn zin, zo lopen er nog een paar trouwens.
We hoeven niet het hele elftal te wijzigen op de backs de keeper en de 6 na, 4 man en we doen weer mee met de juiste inzet en met de juiste trainer |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2025 - 20:21 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Met het laatste zou juist geweest zijn AkaS Wat ik zie is dat het in de laatste fase stokt in de voorhoede, dat ze te lang blijven pielen met de bal, schiet eens op doel vanaf het strafschop gebied en dan niet als een watje. Gooit de beuk er in. De achterhoede is niet de achterhoede meer van vorig seizoen, Sutalo en Baas stonden toen ook centraal, Gaaei stond toen ook rechtsback. We hadden toen wel een goede 6 voor de verdediging staan die met woord en daad het elftal stuurde, zo'n kerel die de lijnen uit zet missen we als geen ander. Kijk naar die eerste goal van Excelsior iedereen stond te kijken. niemand greep in. Wat doet Taylor allemaal dit seizoen, hij verdedigd nauwelijks mee. schiet de bal als een watje in, speelt als of hij nog steeds teleurgesteld is omdat hij niet transfereerde naar Fc Porto. die heeft het absoluut niet naar zijn zin, zo lopen er nog een paar trouwens. We hoeven niet het hele elftal te wijzigen op de backs de keeper en de 6 na, 4 man en we doen weer mee met de juiste inzet en met de juiste trainer Helemaal eens. Alleen is de 6 positie verdedigend niet echt beter te maken. Daar moet een aankoop voor komen.of je laat regeer dat nu zo invullen. Maar dat ga je nu niet veranderen. Fitz gaat dat al helemaal niet doen, die is te onrustig. Klaassen ook niet. Er is gewoon niet zoveel. Als backs moet je Alders de kans blijven geven? Omdat je deze foutjes wel vaker ziet bij spelers die jong zijn. Ja ik zou inderdaad een verdedigende middenvelder halen, meer kan Ajax denk ik niet eens halen. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2025 - 13:26 schreef bertus bikkel het volgende:Zo is het precies AkaS!! Als het niet loopt, dan sleur je net zo hard tot je er bij neer valt en dan ben je kapot en komt er een verse kracht in!! Waarom zou je als Grim zijnde niet met iets nieuws en verrassends komen? Ontslagen wordt hij niet dus waar ben je bang voor? Het sleuren trekken en felle duels gebeurd pas in het laatste kwartiertje,ook dat er een jongetje van Excelsior door 4 man heen loopt zonder dat er een een sliding maakt,dat zegt genoeg over de instelling.Daar moet je bikkelhard op reageren,acuut die gassies aanpakken na zo,n slappe instelling gelijk je reserves er in gooien, Itakura en Fritz Jim zijn toch niet de minste zijn gewoon beter als Sutalo en Regeer doe je die actie dan laat je zien waar hun plek is keihard werken of banken. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
helemaal eens met Wimpie, Wim Kieft heeft geen goed woord over voor Anton Gaaei en Josip Sutalo na de verrassende uitzege van Excelsior in de Arena. Aan tafel bij Studio Voetbal omschreef hij Ajax' optreden als "echt schrikbarend slecht" en wees vooral de verdediging aan als groot probleem. Gaaei wordt door Kieft afgeschreven als te onervaren; Sutalo noemt hij het "grootste drama" omdat hem het leiderschap en de rust in opbouw ontbreken. Kieft waarschuwt dat de druk in het stadion meespeelt en dat de nieuwe coach Grim zich nog moet bewijzen, maar vindt dat het vooral een gebrek aan kwaliteit is. Ibrahim Afellay reageerde spottend op beelden van de 0ā1 en noemde Sutalo's actie "werkweigering". Over Gerald Alders wilde Kieft zich voorlopig niet uitlaten. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2025 - 23:28 schreef p111 het volgende:[..] Het sleuren trekken en felle duels gebeurd pas in het laatste kwartiertje,ook dat er een jongetje van Excelsior door 4 man heen loopt zonder dat er een een sliding maakt,dat zegt genoeg over de instelling.Daar moet je bikkelhard op reageren,acuut die gassies aanpakken na zo,n slappe instelling gelijk je reserves er in gooien, Itakura en Fritz Jim zijn toch niet de minste zijn gewoon beter als Sutalo en Regeer doe je die actie dan laat je zien waar hun plek is keihard werken of banken. Op basis waarvan is Fitz Jim beter? Kan iemand dat uitleggen? Regeer is verdedigend āsterkerā. Beetje smakeloze speler maar doet wat hij moet doen. Fitz Jim heeft verdedigend niet het inzicht, hij is al jaren vrij onrustig aan de bal, verliest de bal ook heel vaak totaal onnodig. Denk dat hij best genoeg heeft laten zien.
Itakura gaat ook echt veel meer minuten maken. Zal wel stuivertje wisselen zijn. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
Hebben jullie het "team" druk zien zetten op de bal? Totaal niet! Er is geen enkele beweging. Dus ook geen winnaarsmentaliteit. Als het zo doorgaat zie ik ons naar onderen in het linker rijtje afdalen. Misschien denken jullie die hjf is gek geworden. Mark my words boys. Europees voetbal gaan wij zeker niet halen eind dit seizoen. Forget it. Kijk ook eens naar hoe Jong Ajax staat. Feitelijk dik onderaan. Ook O19 is bar en boos. Waar is onze ooit geroemde jeugdopleiding? De club is ernstig ziek. Er zullen mensen aan de leiding moeten komen, die keihard optreden in plaats van de mensen die er nu zitten die geilen op een baantje binnen onze club en helemaal niets toevoegen of de kwaliteiten hebben om onze club weer naar een veel hoger niveau tillen, want die honderden miljoenen die inmiddels zijn verkwanseld aan 6e garnituur kun je afschrijven. En dan blijft er van het eigen vermogen niets meer over. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2025 - 15:56 schreef freakie het volgende:[..] Ik kan me best vinden in bijna alles. Maar Oscar was gisteren zeker niet het probleem. Regeer ook niet. Taylor in dit geval ook niet. Je kan ook niet zomaar een heel elftal omgooien dat ook nog waarde bevat. Dat gaat Grim sowieso nooit doen, die krijgt gewoon de taak speler te laten spelen zodat je deze winter nog wat kan doen. Je hebt zo,n matig middenveld,daarin word je elke wedstrijd overlopen. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2025 - 23:36 schreef freakie het volgende:[..] Op basis waarvan is Fitz Jim beter? Kan iemand dat uitleggen? Regeer is verdedigend āsterkerā. Beetje smakeloze speler maar doet wat hij moet doen. Fitz Jim heeft verdedigend niet het inzicht, hij is al jaren vrij onrustig aan de bal, verliest de bal ook heel vaak totaal onnodig. Denk dat hij best genoeg heeft laten zien. Itakura gaat ook echt veel meer minuten maken. Zal wel stuivertje wisselen zijn. Op basis van een voetballer hij is gewoon veel beter aan de bal en techn/beter,Regeer moet power en inzet krijgen techn/zal hij nooit een topper worden maar op dit moment is Fritz Jim gewoon een betere voetballer Falioli had dat goed gezien. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 24 november 2025 - 15:25 schreef p111 het volgende:[..] Op basis van een voetballer hij is gewoon veel beter aan de bal en techn/beter,Regeer moet power en inzet krijgen techn/zal hij nooit een topper worden maar op dit moment is Fritz Jim gewoon een betere voetballer Falioli had dat goed gezien. Farioli had Fitz er ook maar nauwelijks in staan. Fits is ook nooit een speler geweest die ātechniekā hij is juist ontzettend onrustig aan de bal. Een betere voetballer heb je niet echt wat aan Regeer staat daar om te verdedigen. En anders heb je daar 2 spelers staan die de hele wedstrijd geen fatsoenlijke verassende pass kunnen geven. Fits en Taylor zijn daar namelijk niet van. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Is het zoveel matiger? Ik denk dat je inderdaad op verdedigend middenveld echt wat kan winnen. Maar ik denk dat Ajax het vooral moeilijk heeft omdat op 3 plekken in de verdediging het niet ākloptā gaaei, sutalo en wie er dan ook op links staat. Zijn dan niet goed genoeg. Daardoor kan je op het middenveld ook geen hulp verwachten. Weghorst houdt geen bal bij zich, je mag dat ook wel verwachten hoor. Hij heeft ook 10 keer de bal mogen ontvangen en schiet de bal van zijn voet. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 24 november 2025 - 14:58 schreef hjf het volgende:Hebben jullie het "team" druk zien zetten op de bal? Totaal niet! Er is geen enkele beweging. Dus ook geen winnaarsmentaliteit. Als het zo doorgaat zie ik ons naar onderen in het linker rijtje afdalen. Misschien denken jullie die hjf is gek geworden. Mark my words boys. Europees voetbal gaan wij zeker niet halen eind dit seizoen. Forget it. Kijk ook eens naar hoe Jong Ajax staat. Feitelijk dik onderaan. Ook O19 is bar en boos. Waar is onze ooit geroemde jeugdopleiding? De club is ernstig ziek. Er zullen mensen aan de leiding moeten komen, die keihard optreden in plaats van de mensen die er nu zitten die geilen op een baantje binnen onze club en helemaal niets toevoegen of de kwaliteiten hebben om onze club weer naar een veel hoger niveau tillen, want die honderden miljoenen die inmiddels zijn verkwanseld aan 6e garnituur kun je afschrijven. En dan blijft er van het eigen vermogen niets meer over. Nee je hebt gelijk hoor. Het is een troep. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zondag 23 november 2025 - 12:17 schreef freakie het volgende:[..] Wat je te verliezen hebt? 100 miljoen aan waarde van spelers. Bounida ja misschien, mokio? Op de plek van Taylor? Als verdedigende middenvelder kan dat niet. Steur is prima maar is 17, je kan hem er wel bijhalen maar die gaat dat nooit trekken. Bouwman is inderdaad een idee, ik vraag me af of je met zulke spelers nou echt beter gaat voetballen. Denk dat het juist nog minder wordt. Zal vast beter worden na een seizoen ofzo maar direct is het geen verbetering. Itakura is er gewoon maar ja je hebt Sutalo en Baas. Itakura zou dan voor Sutalo moeten, ergens denk ik dat het voor de trainer nu belangrijk is niet te veel wisselingen te brengen. Unuvar is toch helemaal geen spits? Ja dolberg is er nu pas weer bij, dus zal meer minuten gaan maken. Dus jij wil Sutelo niet wisselen terwijl hij weken als een draak speelt omdat je niet te veel moet wisselen ,mag ik effe keihard lachen.Terwijl je Itakura een veel betere voetballer op de bank hebt. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 november 2025 - 01:11 schreef freakie het volgende:[..] Farioli had Fitz er ook maar nauwelijks in staan. Fits is ook nooit een speler geweest die ātechniekā hij is juist ontzettend onrustig aan de bal. Een betere voetballer heb je niet echt wat aan Regeer staat daar om te verdedigen. En anders heb je daar 2 spelers staan die de hele wedstrijd geen fatsoenlijke verassende pass kunnen geven. Fits en Taylor zijn daar namelijk niet van. Regeer is veruit de slechtste middenvelder van de laatste 10 jaar. |
|
|
|