BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Fortuna Sittard - AJAX 06-12-2025 / 18.45u

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 december 2025 - 18:29   quote  deeplink  
Verrassing in opstelling Ajax voor duel in Sittard: Taylor ontbreekt

Kenneth Taylor ontbreekt zaterdagavond (aftrap 18.45) bij Ajax in het uitduel met Fortuna Sittard omdat hij niet fit is, waardoor interim-trainer Fred Grim zijn basiself moet herschikken.
Taylor, die dit seizoen alle veertien Eredivisie-duels vanaf de aftrap speelde en naar verluidt interesse heeft van Napoli, ontbreekt om onbekende redenen; nadere details worden later verwacht.
Ook verdediger Josip Sutalo reist niet mee naar Sittard; de Kroatische centrumverdediger is eveneens niet helemaal fit.

Grim geeft daardoor opnieuw een kans aan de jonge verdediger Bouwman, die laatst tegen FC Groningen nog scoorde.

Voorin krijgt talent Rayane Bounida een plek naast Wout Weghorst en Mika Godts, die onlangs benoemd werd tot Eredivisie-talent van de maand november.

De verwachte opstelling: Jaros; Regeer, Bouwman, Baas, Wijndal; Itakura, Klaassen, Gloukh; Bounida, Weghorst, Godts.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 december 2025 - 19:04   quote  deeplink  
Dramatisch geprul weer achter in, dus was het na 4 minuten 0-1
freakie
 freakie - zaterdag 06 december 2025 - 19:09   quote  deeplink  
Maar wat een toneel weer. Je ziet maar hoe de groep totaal geen eenheid is hier. Weghorst gaat liggen, zegt dat de bal buiten moet. Ajax als geheel doet dat niet. Bijzonder geval weer dit.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 december 2025 - 19:13   quote  deeplink  
Wijndal toch...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 december 2025 - 19:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2025 - 19:09 schreef freakie het volgende:
Maar wat een toneel weer. Je ziet maar hoe de groep totaal geen eenheid is hier. Weghorst gaat liggen, zegt dat de bal buiten moet. Ajax als geheel doet dat niet. Bijzonder geval weer dit.
Het is idd geen eenheid
AkaS
 AkaS - zaterdag 06 december 2025 - 19:14   quote  deeplink  
Ik krijg bijna tranen in mijn ogen als ik zie hoe wij opbouwen maar dat is inherent ook aan de spelers die angsthaas Grim opstelt.

En die scheids moet een knal voor zijn bek hebben, wat een ontzettende klootzak is dat zeg!
freakie
 freakie - zaterdag 06 december 2025 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2025 - 19:14 schreef AkaS het volgende:
Ik krijg bijna tranen in mijn ogen als ik zie hoe wij opbouwen maar dat is inherent ook aan de spelers die angsthaas Grim opstelt.

En die scheids moet een knal voor zijn bek hebben, wat een ontzettende klootzak is dat zeg!
Ik vind het opbouwend niet eens heel slecht. Het is vooral verdedigend heel en heel erg zwak. Opbouwend heb je ook niet zo heel veel. Je kan Steur brengen maar die gaat de wedstrijd niet dragen en Fitz Jim is veel te zenuwachtig.

Vooral verdedigend is Ajax gewoon niet goed genoeg. Dat is ook niet gek, met Wijndal, Bouwman en Regeer. Waarvan in Regeer en Wijndal sowieso al onder het niveau eerste divisie vind en dan een bouwman die echt veel en veel meer minuten moet maken.
freakie
 freakie - zaterdag 06 december 2025 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2025 - 19:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Het is idd geen eenheid
In de tijd van Tadic ging hij ook liggen en dan schoot je die bal gewoon buiten. Dit Ajax heeft geen leider die denkt dat doe ik wel ff. Of die zegt opstaan mafkees of nou ja, alles is mis hier. Je hebt een leider nodig. Wijndal verkopen misschien kan je dan een back en 6 halen. Liefst heb je 2 backs maar misschien kan je Fitz verkopen ofzo.

Dit is echt te triest voor woorden. Zoveel fouten gek.
AkaS
 AkaS - zaterdag 06 december 2025 - 19:42   quote  deeplink  
Warrior, Loetje...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 december 2025 - 19:43   quote  deeplink  
Sittard speelt vrjj hard, met veel overtredingen, je kan op dit moment geen blessures hebben voor volgende week
freakie
 freakie - zaterdag 06 december 2025 - 19:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2025 - 19:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Sittard speelt vrjj hard, met veel overtredingen, je kan op dit moment geen blessures hebben voor volgende week
Zeker! Kan ook niet. Laten we hopen dat de scheids iets strenger gaat zijn.
freakie
 freakie - zaterdag 06 december 2025 - 19:57   quote  deeplink  
Ook wel goed dat ze dat op TV ook zeggen. De jongelingen doen het niet goed, dat mag ook echt wel. Maar zoveel balverlies bij Bounida en dan bij Bouwman verdedigend gewoon niet goed. Zou Sutalo niet beter hebben gedaan hoor. Dus zou hem altijd laten staan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 december 2025 - 20:00   quote  deeplink  
Over geluk niet te klagen met 2 eigen doelpunten hahaha..
freakie
 freakie - zaterdag 06 december 2025 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2025 - 20:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Over geluk niet te klagen met 2 eigen doelpunten hahaha..
Nou zeg! Helemaal waar. 2e kon bijna niet anders maar dan nog. Dat hij er zo in gaat. Zou dan eindelijk de gifbeker leeg zijn?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 december 2025 - 20:02   quote  deeplink  
Wijndal hahahahahaha, geweldig!!!!
freakie
 freakie - zaterdag 06 december 2025 - 20:02   quote  deeplink  
Wat een speler die wijndal he. 15 miljoen waard die wijndal🀣
freakie
 freakie - zaterdag 06 december 2025 - 20:03   quote  deeplink  
Mag ik ook zeggen dat je met Gloukh inplaats van Taylor veel en veel meer β€œvoetbal” hebt. Hij is gewoon wat onverwacht met zijn passes.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 december 2025 - 20:08   quote  deeplink  
Terecht rood, weg wezen!
freakie
 freakie - zaterdag 06 december 2025 - 20:12   quote  deeplink  
Baaaass MONGOOL!
freakie
 freakie - zaterdag 06 december 2025 - 20:12   quote  deeplink  
Baaaass MONGOOL!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 december 2025 - 20:13   quote  deeplink  
Man man volgende week tegen Feijenoord zonder Baas, wordt een hels karwei
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 december 2025 - 20:16   quote  deeplink  
Wat doet Regeer in het elftal pffff
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 december 2025 - 20:17   quote  deeplink  
Wijndal had hem moeten geven
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 december 2025 - 20:19   quote  deeplink  
Ikatura verdedigd daar tot 2x toe goed hoor
freakie
 freakie - zaterdag 06 december 2025 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2025 - 20:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ikatura verdedigd daar tot 2x toe goed hoor
Itakura groeit zeker op die positie
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 06 december 2025 - 20:38   quote  deeplink  
Gaaei zit er gewoon niet dicht bovenop, laat iedereen en alles gaan
freakie
 freakie - zaterdag 06 december 2025 - 20:42   quote  deeplink  
Heel eerlijk, dat baas nu wegvalt is slecht voor dit Ajax in de volgende wedstrijd. Je ziet dat Itakura steeds makkelijker mee doet op het middenveld maar ook iets van stabiliteit bied. Denk ook dat je spelers gewoon moet gaan laten staan(Bounida en Bouwman) omdat je ze ook stabiel wil hebben in prestaties.

Ajax heeft dit soort winst partijen nodig om beter te worden. Vooral meer vertrouwen te krijgen. Want ik denk echt dat heel veel spelers prima kunnen voetballen maar dat het vertrouwen helemaal weg is.
freakie
 freakie - zaterdag 06 december 2025 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2025 - 20:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Gaaei zit er gewoon niet dicht bovenop, laat iedereen en alles gaan
Ja dat is echt verschrikkelijk
AkaS
 AkaS - zaterdag 06 december 2025 - 22:44   quote  deeplink  
Geen man overboord volgende week. Gewoon een centrum met Bouwman en Mokio. Itakura kan ook nog met Mokio op 6.

Jammer dat deze directie niet het lef heeft om Bogarde terug te halen, zou heel goed kunnen werken.

Dat Baas eruit niet is zie ik niet als een heel groot extra probleem, die jongen doet bijna iedere wedstrijd wel iets heel doms en laat ook nu weer zien waarom hij nu in het land der blinde koning is en geen echte topper noch topper in wording!

Onze keeper vind ik overigens ook niet echt klemvast.

Vandaag 1e helft veel te trage opbouw. Gelukkig in de 2e helft ging dat in een hoger tempo, al vind ik het opvallend hoe slecht men elkaar aanspeelt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 06 december 2025 door AkaS --
freakie
 freakie - zondag 07 december 2025 - 00:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2025 - 22:44 schreef AkaS het volgende:
Geen man overboord volgende week. Gewoon een centrum met Bouwman en Mokio. Itakura kan ook nog met Mokio op 6.

Jammer dat deze directie niet het lef heeft om Bogarde terug te halen, zou heel goed kunnen werken.

Dat Baas eruit niet is zie ik niet als een heel groot extra probleem, die jongen doet bijna iedere wedstrijd wel iets heel doms en laat ook nu weer zien waarom hij nu in het land der blinde koning is en geen echte topper noch topper in wording!

Vandaag 1e helft veel te trage opbouw. Gelukkig in de 2e helft ging dat in een hoger tempo, al vind ik het opvallend hoe slecht men elkaar aanspeelt.
Dat je dit nu ook echt serieus zegt. Hij lost daar, iets op waar Wijndal gewoon moet zijn. Maar ja, dan nog is dit dom. Alleen heeft hij ook 0 begeleiding en is voor dit Ajax enorm belangrijk. Mokio in de verdediging is echt waanzin natuurlijk.πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†
freakie
 freakie - zondag 07 december 2025 - 00:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 06 december 2025 - 22:44 schreef AkaS het volgende:

Even he. Laten we even afgaan op wat jij zegt: Bouwman, Bounida, Wijndal en Gaaei vind jij toppers. De eerste 2 gaan het vast halen maar waren vandaag echt niet goed. Wijndal scoort maar laat altijd zijn man lopen. Gaaei is niks anders dan Wijndal, middelmaat op zijn meest. Vooral de laatste laten week in week uit zien echt de slechtste te zijn.

Wat jij tegen Baas hebt, is echt waanzin. Complete waanzin. Volgende wedstrijd ga je zien dan er van achteruit maar weinig komt. Dan zou het van de backs moeten komen. Alle backs bij Ajax hebben het al moeilijk genoeg om de bal naar een goede kleur te spelen.

Ik neem ook aan dat ajax Sutalo weer terug heeft dus dat hij gaat spelen en desnoods dat hij dan Sutalo op links laat spelen. Meer kan je hier ook niet doen. Itakura laten staan, zo kan je eventueel in verdedigend opzicht Sutalo het midden laten verdedigen en Itakura aan de linkerkant. Zal toch vooral verdedigend moeten.

Bounida inderdaad laten starten. Ik zou Taylor eerder banken maar misschien moet je dan gewoon wisselen in de 65ste minuut en dan Oscar brengen. Oscar brengt gewoon meer creativiteit.
Obdam4Ajax
 Obdam4Ajax - zondag 07 december 2025 - 10:50   quote  deeplink  
Wat een pot! Zeer slecht beginnen en snel de 1-0 achter. Daarna twee mazzeltjes en wel een mooie goal van Wijndal. IK begrijp alleen de tactiek van Grim niet. Er wordt zonder enig tempo gespeeld, en oeverloos teruggespeeld (balbezit als opdracht en geen opdracht tot open draaien, loopacties van de voorhoede etc....). Ik zie ook iedere keer regeer halverwege rechts staan en niet veel meer rechtsbuiten. Dan trek je een tegenstander mee, of kan je de bal in een aanval wel eerder naar rechtsvoor geven...
Obdam4Ajax
 Obdam4Ajax - zondag 07 december 2025 - 10:51   quote  deeplink  
en de rode kaart van Baas...dat risico had je kunnen voorkomen door m eerder te wisselen.
En als Regeer al een tijdje kramp heeft, dan wissel je hem toch ook eerder.
Al meerdere wedstrijden wisselt Grim wel erg laat. Laat die verse spelers iets eerder beginnen.
p111
 p111 - zondag 07 december 2025 - 11:15   quote  deeplink  
Grim heeft alle geluk van de wereld gehad,Bouman is verdedigend in 1 tegen 1 nog te zwak en was ook schuldig aan eerste tegen Goal gelukkig bleef het maar bij 1 goal.Ik hoop dat hij dit terug laat zien op de training en daaraan werkt,want qua voetbal is Bouman een groot talent.Wat Grim er ook nog niet uit krijgt is dat VRESELIJKE terug spelen,is niet om aan te zien.Wat er gelukkig gebeurde is dat er na druk van Ajax de gelijkmaker viel vlak voor rust dus prima moment.Na rust kwam Ajax weer beter uit de kleedkamer en met weer een eigen doelpunt van Fortuna wat overigens afgedwongen was,en als klap op de vuurpijl het schot van Wijndal die al 4 jaar niet gescoord heeft.Daarna kom je met 10 man te staan door een ongelukkig moment van Baas betekende rood en met 10 man verder.Dan moet je nog 10 minuten volhouden en kan de coach zijn inzicht laten zien door na kramp gevallen van Bodina en uiteraard weer de slechtste man van Ajax Regeer.Waarom gooi je dan niet Fritz Jim er in om die laatste hevige minuten vol te maken techn/begaafd goed inzicht en oog voor de ruimte.Een 5 voor Grim als coach zeker geen top.De jeugd inpassen komt denk ik van hogerhand daar ben ik wel blij mee.
hjf
 hjf - zondag 07 december 2025 - 11:28   quote  deeplink  
Een gelukkige overwinning en dus 3 punten. Overtuigend allerminst. Daarvoor hebben we teveel posities te zwak bezet. Volgende week tegen Feijenoord zou ik opteren voor 4-4-2 en Weghorst op de bank zetten. Dan bouw je verdedigend iets meer zekerheid in. Grappig dat ik ruim een maand geleden opperde om Itakura op 6 te zetten en te kijken of je dan wel een wellicht hele grote investering voor de 6 positie moet doen. Itakura begint echt te groeien op deze positie en gebruikt zijn ervaring heel goed. Zou Grim mijn post gezien hebben πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†.
AkaS
 AkaS - zondag 07 december 2025 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 december 2025 - 11:15 schreef p111 het volgende:
Grim heeft alle geluk van de wereld gehad,Bouman is verdedigend in 1 tegen 1 nog te zwak en was ook schuldig aan eerste tegen Goal gelukkig bleef het maar bij 1 goal.Ik hoop dat hij dit terug laat zien op de training en daaraan werkt,want qua voetbal is Bouman een groot talent.Wat Grim er ook nog niet uit krijgt is dat VRESELIJKE terug spelen,is niet om aan te zien.Wat er gelukkig gebeurde is dat er na druk van Ajax de gelijkmaker viel vlak voor rust dus prima moment.Na rust kwam Ajax weer beter uit de kleedkamer en met weer een eigen doelpunt van Fortuna wat overigens afgedwongen was,en als klap op de vuurpijl het schot van Wijndal die al 4 jaar niet gescoord heeft.Daarna kom je met 10 man te staan door een ongelukkig moment van Baas betekende rood en met 10 man verder.Dan moet je nog 10 minuten volhouden en kan de coach zijn inzicht laten zien door na kramp gevallen van Bodina en uiteraard weer de slechtste man van Ajax Regeer.Waarom gooi je dan niet Fritz Jim er in om die laatste hevige minuten vol te maken techn/begaafd goed inzicht en oog voor de ruimte.Een 5 voor Grim als coach zeker geen top.De jeugd inpassen komt denk ik van hogerhand daar ben ik wel blij mee.
Grim had zeker geluk, wij allemaal want ook dit was weer een wedstrijd waar je door een zwak begin zomaar weer kansloos had kunnen zijn. Opbouw zo traag en voorspelbaar inspeelpasses standaard te zacht en of niet op het juiste been of in de loop. Echt om te huilen. Veel te lang de bal bij zich houden voordat er een pass volgt. Nee het was weer een dramatisch begin tegen een irritant vies schopploegje met een evenzo irritante trainer!

Ben het enerzijds wel eens hoor wat betreft Bouwman maar anderzijds ben ik toch blij met hem en zie ik hem wel steeds beter worden en heb ik hem liever dan Sutalo. Weet je nog hoe de Ligt weleens een fikse blunder maakte maar je zag tegelijkertijd wel dat hij er ging komen.

Er zijn meerdere spelers die niet leveren en sommigen daarvan is dit wat ze kunnen en zal het nooit beter worden. En er zitten spelers tussen die hebben gewoon een type Bogarde nodig die ze wat extra aandacht en begeleiding geeft waardoor ze toch nog een stapje kunnen maken
Maar blijkbaar is Bogarde niet welkom meer bij Ajax ondanks dat hij goed werk heeft verricht in deze rol!

Wat me wel zorgen baart is hoe kwetsbaar alles is en dat tegen teams die nou niet echt hoogstaand zijn en toch op zijn minst gelijkwaardig zijn in het positiespel en icm hun drive te willen winnen ons heel makkelijk uit elkaar spelen.

En toch is er hoop want telkens als het angsthazen voetbal plaatsmaakt voor inzet en een sneller aanvalsspel zie je dat we ook best makkelijk tot scoren komen...
AkaS
 AkaS - zondag 07 december 2025 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 december 2025 - 11:28 schreef hjf het volgende:
Een gelukkige overwinning en dus 3 punten. Overtuigend allerminst. Daarvoor hebben we teveel posities te zwak bezet. Volgende week tegen Feijenoord zou ik opteren voor 4-4-2 en Weghorst op de bank zetten. Dan bouw je verdedigend iets meer zekerheid in. Grappig dat ik ruim een maand geleden opperde om Itakura op 6 te zetten en te kijken of je dan wel een wellicht hele grote investering voor de 6 positie moet doen. Itakura begint echt te groeien op deze positie en gebruikt zijn ervaring heel goed. Zou Grim mijn post gezien hebben πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†πŸ˜†.
Misschien kan Weghorst niet eens spelen, maar vergis je niet in de arbeid die deze man verricht hoor. Misschien nog wel meer dan Dolberg dat zal doen.

Hoe ziet jouw winnende Ajaxelf eruit dan?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 07 december 2025 - 18:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 december 2025 - 11:15 schreef p111 het volgende:
Waarom wordt er zo vaak terug gespeeld, heel eenvoudig omdat er te weinig wordt bewogen, te weinig lopen ze vrij zo wel op het middenveld als de voorhoede
Daardoor gaat het veel te traag, het is veel te voorspelbaar er wordt te weinig diep gelopen
Zo doende kunnen ze de bal minder kwijt, onder Farioli zag je dit minder omdat ze conditioneel verder waren.
Een goed voorbeeld is Taylor die kon vorig seizoen blijven lopen.
p111
 p111 - zondag 07 december 2025 - 19:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 december 2025 - 18:18 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Waarom wordt er zo vaak terug gespeeld, heel eenvoudig omdat er te weinig wordt bewogen, te weinig lopen ze vrij zo wel op het middenveld als de voorhoede
Daardoor gaat het veel te traag, het is veel te voorspelbaar er wordt te weinig diep gelopen
Zo doende kunnen ze de bal minder kwijt, onder Farioli zag je dit minder omdat ze conditioneel verder waren.
Een goed voorbeeld is Taylor die kon vorig seizoen blijven lopen.
Ik denk dat Ajax het meeste terug speelt van de hele eredivisie,okk als er niet gelopen wordt gooi dan de lange bal over de verdediging,of een speler gewoon in de voeten ,dat is een taak van de trainer drillen en nog eens drillen.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 07 december 2025 - 19:38   quote  deeplink  
3 punten niet zonder geluk maar na veel tegenslag is dat ook wel eens lekker...
Grim vind ik tactisch niet sterk en de wissels te voorspelbaar en traag.
Ik kijk uit naar de winterstop waar hopelijk een nieuwe TD en trainer komen en dan een nieuwe wind zal gaan waaien waar geen plaats meer is voor middelmaat. Liever jeugd dan middelmaat!! Tot de winter verwacht ik geen punten meer tegen de nummers 2 en 3 van de ED. Volgend jaar beter!!
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 07 december 2025 - 20:04   quote  deeplink  
Wat spel opvatting betreft , kijk ik graag naar hoe Dick Schreuder zijn NEC laat spelen. Met redelijke spelers maar echt niet veel beter dan die van ons, laat hij het team lekker aanvallend en leuk spelen. Ze komen over als een echt team en stralen spelvreugde uit....
Dat moet met onze selectie toch ook lukken?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 07 december 2025 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 december 2025 - 20:04 schreef bertus bikkel het volgende:
Wat spel opvatting betreft , kijk ik graag naar hoe Dick Schreuder zijn NEC laat spelen. Met redelijke spelers maar echt niet veel beter dan die van ons, laat hij het team lekker aanvallend en leuk spelen. Ze komen over als een echt team en stralen spelvreugde uit....
Dat moet met onze selectie toch ook lukken?
Het aanvallende moet op dit moment niet te gek worden, wij hebben hier de verdediging niet voor.
Laten we eerst 2 goede backs en een 6 halen, zorg dat je een hele goede keeper in huis haalt en dat je verdediging staat.
In Europa wordt je al helemaal afgeslacht als je zo aanvallend speelt.

Het doelpuntensaldo is hoog van NEC, maar ze hebben ook veel doelpunten tegen.

Ik hoop net als jij dat we zo gaan spelen als NEC maar op dit moment missen we nog te veel in de verdediging en een 6 die het spel verdeeld en niet onbelangrijk een trainer die ze laat lopen, die ze achter hun broek zitten.
Want nu met dit stilstaande voetbal gaan we niet binnen de top 5 eindigen
hjf
 hjf - maandag 08 december 2025 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 07 december 2025 - 13:36 schreef AkaS het volgende:

[..]

Misschien kan Weghorst niet eens spelen, maar vergis je niet in de arbeid die deze man verricht hoor. Misschien nog wel meer dan Dolberg dat zal doen.

Hoe ziet jouw winnende Ajaxelf eruit dan?
Dat wordt lastig AkaS. Ik zie geen winnende Ajax elf momenteel. En zeker niet de aankomende wedstrijden. Zondag missen we echt Baas in het centrum van de verdediging. Hij is één van de weinige lichtpuntjes dit seizoen en zie hem nog wel een mooie transfer maken de komende zomer. De opstelling voor komende zondag:
Jaros
Rosa Bouwman Sutalo Wijndal

Regeer Oscar Itakura Taylor

Bounida Godts
Ik weet dat dit vloeken in de kerk is, maar 4-3-3 is tegen de komende tegenstander zelfmoord. Oscar zou als middenvelder op kunnen duiken in de spitspositie. Dat heeft hij in de uitwedstrijd in Eindhoven uitstekend ingevuld.
p111
 p111 - maandag 08 december 2025 - 12:00   quote  deeplink  
Ik ben het gedeeltelijk met je eens alleen Itakura voor Sutalo,en Regeer zou bij mij niet meer spelen deze speler mist gewoon karakter en inzicht,komt altijd te laat in de duels en is vaak geblesseerd en mist fysiek.Ik zou inplaats van Regeer altijd voor Frits Jim gaan is fysiek geen top maar wel een stuk completer als Regeer.En ik zou tegen feyenoord met Godt en Dolberg beginnen voorin.Ik verwacht een harde wedstrijd daarom inplaats van Bounida zou ik Edvartsen mee beginnen.
m/veld Fritz/jim-Edvartsen/Taylor/Oscar.
a/hoede Rosa/Bouman/Itakura/Wijndal.
v/hoede Godt-Dolberg.
Keeper Janos

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 december 2025 door p111 --
freakie
 freakie - maandag 08 december 2025 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 december 2025 - 12:00 schreef p111 het volgende:
Ik ben het gedeeltelijk met je eens alleen Itakura voor Sutalo,en Regeer zou bij mij niet meer spelen deze speler mist gewoon karakter en inzicht,komt altijd te laat in de duels en is vaak geblesseerd en mist fysiek.Ik zou inplaats van Regeer altijd voor Frits Jim gaan is fysiek geen top maar wel een stuk completer als Regeer.En ik zou tegen feyenoord met Godt en Dolberg beginnen voorin.Ik verwacht een harde wedstrijd daarom inplaats van Bounida zou ik Edvartsen mee beginnen.
m/veld Fritz/jim-Edvartsen/Taylor/Oscar.
a/hoede Rosa/Bouman/Itakura/Wijndal.
v/hoede Godt-Dolberg.
Keeper Janos
Regeer is verdedigend beter. Denk dat je daarom met hem begint. Itakura zou wel terugzakken en vooral 5 verdedigers maken. Taylor is denk ik niet aanwezig? Dus je hebt dan sowieso Oscar en Klaassen. Misschien toch met Mokio.

Fitz Jim is zo onrustig als hij de bal heeft, dat voor de verdediging, je hem niet wil hebben. Regeer doet niks bijzonders maar is in fouten ook veel minder. Fitz neemt voor dit Ajax gewoon teveel risico in zijn spel.
AkaS
 AkaS - maandag 08 december 2025 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 december 2025 - 10:17 schreef hjf het volgende:

[..]

Dat wordt lastig AkaS. Ik zie geen winnende Ajax elf momenteel. En zeker niet de aankomende wedstrijden. Zondag missen we echt Baas in het centrum van de verdediging. Hij is één van de weinige lichtpuntjes dit seizoen en zie hem nog wel een mooie transfer maken de komende zomer. De opstelling voor komende zondag:
Jaros
Rosa Bouwman Sutalo Wijndal

Regeer Oscar Itakura Taylor

Bounida Godts
Ik weet dat dit vloeken in de kerk is, maar 4-3-3 is tegen de komende tegenstander zelfmoord. Oscar zou als middenvelder op kunnen duiken in de spitspositie. Dat heeft hij in de uitwedstrijd in Eindhoven uitstekend ingevuld.
................ Pasveer ............

........... Bouwman ... Mokio .........

Gaaei ......................... Wijndal

............... itakura ...............

........ Fitz-Jim ... Taylor ..........

Edvardsen ...................... Godts

................. Oscar ................

Oscar is te licht om te strijden tegen het middenveld van Feyenoord

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 08 december 2025 door AkaS --
freakie
 freakie - maandag 08 december 2025 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 december 2025 - 15:58 schreef AkaS het volgende:

[..]

Man dat gaat helemaal goed komen. We stellen Mokio op als centrale verdediger, spelen met 2 backs die verdedigend heel slecht zijn.! Taylor is er waarschijnlijk niet. Laten er hopen dat het verdedigend njet zo staat. We zullen woensdag wel zien wat Grim gaat doen. Denk dat hij in ieder geval een beetje gaat zoeken voor de wedstrijd tegen Feyenoord.
p111
 p111 - maandag 08 december 2025 - 17:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 december 2025 - 12:53 schreef freakie het volgende:

[..]

Regeer is verdedigend beter. Denk dat je daarom met hem begint. Itakura zou wel terugzakken en vooral 5 verdedigers maken. Taylor is denk ik niet aanwezig? Dus je hebt dan sowieso Oscar en Klaassen. Misschien toch met Mokio.

Fitz Jim is zo onrustig als hij de bal heeft, dat voor de verdediging, je hem niet wil hebben. Regeer doet niks bijzonders maar is in fouten ook veel minder. Fitz neemt voor dit Ajax gewoon teveel risico in zijn spel.
Wij hebben een verschil van mening geen probleem,maar ik vind Regeer echt een veel mindere speler als Fritz Jim,Regeer zou bij mij nooit spelen ook Steur is veel beter als Regeer maar is ook pas 17.
p111
 p111 - maandag 08 december 2025 - 17:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 08 december 2025 - 15:58 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik vrees met Mokio en Bouman wordt je overlopen in de verdediging.
p111
 p111 - maandag 08 december 2025 - 17:31   quote  deeplink  
Woensdag CL geen Taylor/Weghorst/Sutalo.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Fortuna Sittard - AJAX 06-12-2025 / 18.45u

0.0079450