|
|
|
hjf
|
|
|
quote: Ik denk dat de spelers die bij ons niet slagen en elders wel de druk niet aan kunnen. Bij ons is het moeten winnen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 december 2025 - 14:25 schreef AkaS het volgende:[..] Exact, onbegrijpelijk dat ze die kans niet aanpakken vooral omdat dit in het verleden goed heeft gewerkt, daar was men het wel over eens ondanks de aanvankelijke scepsis. Een ander dingetje die ik niet begrijp... Je laat een speler bij Ajax komen spelen, doorloopt de jeugdelftallen en op het moment dat hij moet doorbreken is de selectie zo sterk dat je besluit om deze speler uit te lenen om ervaring op te doen. Let wel, je geloofd in zijn talent want je verkoopt hem niet maar leent hem uit. Regeer bijvoorbeeld was gewogen en niet goed genoeg bevonden en mocht weg. Deze speler werd uitgeleend aan een andere bvo waar hij het zo goed deed dat je hem terughaalde. Dus hij heeft bewezen op eredivisie niveau van toegevoegde waarde te zijn. En nu eenmaal terug, krijgt deze jongeman nagenoeg geen enkele serieuze kans en inmiddels is het zover dat hij weg wil... Als ik kijk hoeveel spelers er de afgelopen jaren zijn afgeserveerd en in andere competities maar boven komen drijven dan zegt dat wel wat. En ook nu dreigen wij een waardevolle middenvelder voor een appel en een ei te verliezen terwijl die jongen nog nóóit een kans heeft gehad zoals anderen dit wel kregen en de basis hiervan ontgaat mij volledig. Ook oud voetballers en een oud toptrainer hebben recent nog uitspraken gedaan die erop duidelijk dat het uitblijven van kansen voor deze speler hen ontgaat! Naam speler is natuurlijk Fitz-Jim!!! Hou me ten goede maar Fitz Jim en Regeer deden het leuk bij Excelsior en Twente, maar gewoon niet echt bizonder terug bij Ajax. Spelers moeten boven de middelmaat uit springen zoals Valente en Resink, die hebben gewoon meer niveau, Valente springt er gewoon boven uit nu. Wanneer je dit soort spelers die de lijnen uit zet mist in een elftal zie je een heel elftal een bedenkelijk niveau halen
Dit heb je niet wanneer Regeer en of Fitz Jim niet mee doen, beiden mogen vertrekken van mij. We moeten spelers opleiden of halen die iets extra's brengen want die hebben we te weinig in de selectie |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 december 2025 - 14:25 schreef AkaS het volgende:[..] Exact, onbegrijpelijk dat ze die kans niet aanpakken vooral omdat dit in het verleden goed heeft gewerkt, daar was men het wel over eens ondanks de aanvankelijke scepsis. Een ander dingetje die ik niet begrijp... Je laat een speler bij Ajax komen spelen, doorloopt de jeugdelftallen en op het moment dat hij moet doorbreken is de selectie zo sterk dat je besluit om deze speler uit te lenen om ervaring op te doen. Let wel, je geloofd in zijn talent want je verkoopt hem niet maar leent hem uit. Regeer bijvoorbeeld was gewogen en niet goed genoeg bevonden en mocht weg. Deze speler werd uitgeleend aan een andere bvo waar hij het zo goed deed dat je hem terughaalde. Dus hij heeft bewezen op eredivisie niveau van toegevoegde waarde te zijn. En nu eenmaal terug, krijgt deze jongeman nagenoeg geen enkele serieuze kans en inmiddels is het zover dat hij weg wil... Als ik kijk hoeveel spelers er de afgelopen jaren zijn afgeserveerd en in andere competities maar boven komen drijven dan zegt dat wel wat. En ook nu dreigen wij een waardevolle middenvelder voor een appel en een ei te verliezen terwijl die jongen nog nóóit een kans heeft gehad zoals anderen dit wel kregen en de basis hiervan ontgaat mij volledig. Ook oud voetballers en een oud toptrainer hebben recent nog uitspraken gedaan die erop duidelijk dat het uitblijven van kansen voor deze speler hen ontgaat! Naam speler is natuurlijk Fitz-Jim!!! Fitz Jim heb je wel een hoop gegeil op zeg. Man man.
1 trainer zegt dat, en heeft geen enkele training gezien. Deze zeggen dat op basis van onderbuik gevoel. Als je niet met de groep werkt, weet je nergens van.
Fitz Jim heeft genoeg kansen gehad, is net als Regeer niet goed genoeg bevonden. Terug gehaald omdat ze hem vorig jaar nodig hadden. Maar heeft eigenlijk heel veel hele slechte wedstrijden gehad. Kan niet schieten, is onrustig aan de bal. Hij is gewoon niet heel erg fijn om er bij te hebben. Wel als mentaliteit op het veld, niet voor het voetbal. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 december 2025 - 16:36 schreef p111 het volgende:Ja het is onbegrijpelijk dat Fritz Jim die echt goede wedstrijden heeft gespeeld totaal geen kans krijgt.Als je als Fritz Jim ziet dat je bij blessures, 2 stuks 17 jarige voor je hebt en zelfs nog een mishuur van Liverpool.Dan VERPEST hij het op de training of die trainers zijn zo blind als een mol. Nee Fitz Jim is gewoon geen stabiele speler. Is ontzettend onrustig. Neemt te veel risico. De mishuur is 1 miljoen geweest, snap wel dat Ajax opties wil hebben. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 12 december 2025 - 17:09 schreef hjf het volgende:[..] Het probleem is dat de hele organisatie verrot is en niet meer gecommuniceerd wordt. Scoutingsrapporten worden niet gelezen c.q. genegeerd en de kwaliteit van de trainingen laat voor zover ik het op het veld kan zien sterk te wensen over. Kortom: het ontbreekt aan een leider, die Marc Overmars echt was. In mijn optiek dien je eerst te kijken of je in de jeugd een speler hebt lopen die op korte termijn kan aansluiten bij het eerste elftal en op welke positie hij speelt. Mocht er op bepaalde posities geen spelers vanuit de jeugd doorstromen, dan ga je de scouting aan het werk zetten. Waar zijn de Argentijnse parels gebleven. Ik vind echt, dat we bijvoorbeeld Luciano Valente, hebben laten lopen. Je betaalt voor Moro € 12mln., die je niet nodig had en je laat Valente die € 7,5 mln. moest kosten lopen, terwijl hij voor mij al een Oranje kandidaat voor het middenveld was. Zo moet je afvragen: moeten we wel een dure speler voor de 6 positie kopen als je bijvoorbeeld in de eigen gelederen daarvoor genoeg opties hebt: Fitz-Jim, Ko Itakura en Julian Baas. Ik denk eerder dat we een goede linksback nodig hebben. Voor het centrum van de verdediging komt de aankomende zomer Nick Verschuren terug. Oud aanvoerder van Jong-Ajax en blinkt nu wekelijks uit bij Volendam. Dan magt Sutalo voor mij vertrekken. Zo kunnen we nog wel even doorgaan maat. Dan is de vraag he, je kan er niet van uitgaan dat spelers er ook beter van worden als ze alles moeten spelen. En dan heb je met Baas en Itakura denk ik nooit vooraf op t seizoen het idee dat die het middenveld moeten dragen. Nog steeds niet trouwens. Pure armoede. Fitz Jim al helemaal.
Ik weet ook wel zeker dat Ajax Valente heeft gevraagd, weet ook dat hij gewoon duidelijk zei niet naar Ajax te willen. Dus kan je Valente roepen maar die had gewoon niet gekomen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 december 2025 - 16:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hou me ten goede maar Fitz Jim en Regeer deden het leuk bij Excelsior en Twente, maar gewoon niet echt bizonder terug bij Ajax. Spelers moeten boven de middelmaat uit springen zoals Valente en Resink, die hebben gewoon meer niveau, Valente springt er gewoon boven uit nu. Wanneer je dit soort spelers die de lijnen uit zet mist in een elftal zie je een heel elftal een bedenkelijk niveau halen Dit heb je niet wanneer Regeer en of Fitz Jim niet mee doen, beiden mogen vertrekken van mij. We moeten spelers opleiden of halen die iets extra's brengen want die hebben we te weinig in de selectie Eens! |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 december 2025 - 16:46 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hou me ten goede maar Fitz Jim en Regeer deden het leuk bij Excelsior en Twente, maar gewoon niet echt bizonder terug bij Ajax. Spelers moeten boven de middelmaat uit springen zoals Valente en Resink, die hebben gewoon meer niveau, Valente springt er gewoon boven uit nu. Wanneer je dit soort spelers die de lijnen uit zet mist in een elftal zie je een heel elftal een bedenkelijk niveau halen Dit heb je niet wanneer Regeer en of Fitz Jim niet mee doen, beiden mogen vertrekken van mij. We moeten spelers opleiden of halen die iets extra's brengen want die hebben we te weinig in de selectie Ja maar je moet nu het met deze spelers doen. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 december 2025 - 16:53 schreef freakie het volgende:[..] Dan is de vraag he, je kan er niet van uitgaan dat spelers er ook beter van worden als ze alles moeten spelen. En dan heb je met Baas en Itakura denk ik nooit vooraf op t seizoen het idee dat die het middenveld moeten dragen. Nog steeds niet trouwens. Pure armoede. Fitz Jim al helemaal. Ik weet ook wel zeker dat Ajax Valente heeft gevraagd, weet ook dat hij gewoon duidelijk zei niet naar Ajax te willen. Dus kan je Valente roepen maar die had gewoon niet gekomen. Gelul Ajax heeft Valente helemaal niet gevraagd,er zijn nu foto,s online dat hij als kind in Ajax shirt liep dus,deze speler had geweldig bij Ajax gepast. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 december 2025 - 16:53 schreef freakie het volgende:[..] Dan is de vraag he, je kan er niet van uitgaan dat spelers er ook beter van worden als ze alles moeten spelen. En dan heb je met Baas en Itakura denk ik nooit vooraf op t seizoen het idee dat die het middenveld moeten dragen. Nog steeds niet trouwens. Pure armoede. Fitz Jim al helemaal. Ik weet ook wel zeker dat Ajax Valente heeft gevraagd, weet ook dat hij gewoon duidelijk zei niet naar Ajax te willen. Dus kan je Valente roepen maar die had gewoon niet gekomen. Lees terug, ik heb niet geroepen om Valente, hoe kom je daar bij ? Ik heb Valente en Resink genoemd als voorbeeld dat als je deze spelers weg haalt, het niveau van je elftal keldert zo wel bij Feijenoord als bij Groningen.
Ze zijn bepalend, Fitz Jim en Regeer zijn geen bepalende spelers, deze spelers kan je zo 1 op 1 vervangen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 14 december 2025 - 00:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Lees terug, ik heb niet geroepen om Valente, hoe kom je daar bij ? Ik heb Valente en Resink genoemd als voorbeeld dat als je deze spelers weg haalt, het niveau van je elftal keldert zo wel bij Feijenoord als bij Groningen. Ze zijn bepalend, Fitz Jim en Regeer zijn geen bepalende spelers, deze spelers kan je zo 1 op 1 vervangen Nee was ook niet naar jou he! Was p111 geloof ik?🤣 |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 13 december 2025 - 23:36 schreef p111 het volgende:[..] Gelul Ajax heeft Valente helemaal niet gevraagd,er zijn nu foto,s online dat hij als kind in Ajax shirt liep dus,deze speler had geweldig bij Ajax gepast. Hahaha die fotos heeft iedereen. Hij heeft zelf gezegd geen interesse te hebben en meer in feyenoord |
|
|
|
|
|