|
|
tomson
|
|
|
| Hoe Bos die bal mee wilde nemen. Je heet geen Ronaldinho man |
|
|
|
|
ras
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
| Hier nog een bal 10 meter over. Doodzonde |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
T wordt m gewoon niet Qua inzet vind ik t nog wel oke Maar t is allemaal te weinig vernuft |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
|
|
|
ras
|
|
|
| En weer over het doel Ueda. Dit is toch niet te geloven. Koppen of schieten over de goal, hoe bestaat het! |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
| Hwang wanstaltige invalbeurt |
|
|
|
|
ar
|
|
|
| We ontberen echt kwaliteit |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Meestal als hij niet start |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
| Slappe hap, en enige precisie compleet afwezig |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
| Hahaha tuurlijk vrije trap |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
Lomp, lomper, lompst... X1000 |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
| Kunnen we die tering keeper nu ook gewoon verdrinken? |
|
|
|
|
ar
|
|
|
|
|
|
DMD
|
|
|
Einde verhaal lijkt me voor zowel v.Persie als DtK.
0 schoten op goal tegen het slechtste Ajax sinds tijden. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: N9u nou wat slecht dit |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
| waardeloos en schandalig hoe je vandaag weer speelt ook donderdag was het drama , dit kan zo niet langer |
|
|
|
|
DMD
|
|
|
Ajax speelt gewoon met een half jeugdelftal hea.
Besef dat even. |
|
|
|
|
ras
|
|
|
| Tegen de meest simpele ploegen verliest Feyenoord gewoon. Bedroevend slecht van Feyenoord weer en ook wederom een wanprestatie van Feyenoord gewoon. Slechter dan slecht kun je het gewoon niet noemen. Geen reactie van Feyenoord op donderdagavond en wat een afgang weer van Feyenoord. |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
| Verliezen van dit 020. Het is een schande. |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
Zag dit al aankomen dus bij mij is de teleurstelling niet groot. Welke teleurstelling wel groot is bij mij, is dat het vanaf nu weer jaren niks zal worden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 december 2025 door Leon FR1908 -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Ajax voetbalt naar zijn mogelijkheden vandaag 532 op de counter. Prima gedaan Feyenoord blijft volharden in iets waar de spelers niet voor geschikt meer zijn vanwege fitheid etc.
Grootste verschil Voetballend waren ze even matig. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
| Het druk zetten slaat nergens op. Ueda moet blijkbaar elke wedstrijd een marathon lopen, middenveld en verdediging doen niet mee, de flankspelers af en toe. Het wordt met de week slechter. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
| Amateurduel is spannender |
|
|
|
|
ras
|
|
|
Wat een waardeloze wedstrijd van Feyenoord. Hoe kun je toch zo voor de dag komen vanmiddag en geen reactie geven na donderdagavond. Europees maak je al helemaal niets klaar en je verliest tegen Go Ahead, NEC. Het is een groot drama.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 14 december 2025 door ras -- |
|
|
|
|
Bowie
|
|
|
Wat een vreselijk tyfus seizoen is dit aan het worden. Komende wedstrijden, zonder Targaline en Valente en vertrouwen, worden een martelgang. Van Persie sneuvelt voor de Kerst. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
| De passing is met de weken slordiger geworden. En dan ben je weg in de omschakeling. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
quote:Op zondag 14 december 2025 - 16:31 schreef Leon FR1908 het volgende:Zag dit al aankomen dus bij mij is de teleurstelling niet groot. Welke teleurstelling wel groot is bij mij, is dat het vanaf nu weer jaren niks zal worden. Precies hoe ik er ook in stond. Deze kwam totaal niet als een verrassing he . |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Maar hopen mag je. Vond het interview door hansi nergens op slaan Ook die Moussa dat is toch geen aanvoerder |
|
|
|
|
ar
|
|
|
Ik dacht dus echt dat we deze zouden winnen.. Maar we hadden geen plan |
|
|
|
|
Cruzcontrol
|
|
|
quote: Ook spelers die gewoon niet thuis geven op beslissende momenten. Ueda, Timber,Moussa etc..
DAAR mag je dan in zo'n wedstrijd net dat tikkie extra van verwachten.
Allemaal net niet dus.. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ajax heeft gewoon Feyenoord afgetroefd op een tactisch plan en Feyenoord had niet de middelen dit aan te passen.
Ajax zakte in en gaf Feyenoord de bal, maar organiseerde zich zo dat de passing-lijnen door het midden en dus naar Valente/Timber van Feyenoord werden afgeschermd. Daarna werd gezocht naar snelle omschakeling. Dat verklaart waarom Ajax veel gevaar creƫerde uit counters en Feyenoord weinig rendement haalde uit balbezit.
Het uischakelen van Valente was cruciaal. Als Valente geen goede ballen kan ontvangen/doorpakken ontstaat er weinig dreiging. Daardoor ontstond er weinig gevaar via de as en kwamen Timber/Valente moeilijk in het spel. Feyenoord probeerde vaak via de flanken aan te vallen, maar Ajax organiseerde zich zo dat de halfspaces en de ruimte achter de backs goed werden opgevangen. Hierdoor konden de backs minder vaak (en eigenlijk nooit succesvol) overlappen en ontstond er weinig diepte. Feyenoord produceerde pas laat in de wedstrijd echt een schot op doel. Bizar.
Niemand gaat dit leuk vinden, maar het gemis van Steijn liet zich dus echt wel voelen, of een type Steijn. Er was vanuit het middenveld nul diepgang. Weinig beweging om ruimte te maken, daardoor bleef het echt overvol. Je zag het int begin 1x toen Nieuwkoop goed diep achter de linie ging en meteen een kopkans had. En de keer dat Valente wel vrij kwam en Ueda voor de keeper zette. Daarna nooit meer gezien en al helemaal niet vanuit t middenveld.
Ajax counterde Feyenoord vaak messcherp weg. Dat t nog lang 1-0 bleef was eigenlijk een wonder. Op papier had Feyenoord best veel aanpassingen kunnen doen. Op andere wijzes het proberen te slechten. Sneller diepte zoeken. Hogere balcirculatie. Etc. Maar de middelen daarvoor zaten helemaal niet op de bank.
Wat me echter wel stoorde, is dat je ook niet echt een poging zag om het anders te doen. Het bleef veel van hetzelfde. Zonder ooit echt gevaarlijk te worden.
Dus ondanks dat ik wel van mening ben dat er ook niet veel op de bank zat om t om te draaien, veel van hetzelfde, zag ik ook dat het leek alsof er niet echt een reactie kwam vanuit onze staf en dat baart wel zorgen.
Dit is slechts een mening van een amateurtrainer he ;-) Iedereen ziet t vaak anders.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 15 december 2025 door Stylzz -- |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| Knap onder woorden gebracht Zz, dynamisch denken en je aanpassen kost wel meer clubs de kop. Je moet meerdere plannen paraat hebben met een bank die en spelers op het veld die dat snappen. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
prima analyse, maar wel met de focus op balbezit. Het druk zetten klopte ook niet, waardoor 020 er vrij eenvoudig onder vandaan voetbalde of de lange bal hanteerde. We maken voorin zoveel vuile meters zonder resultaat. We zetten geen druk met het hele elftal. het elftal hinkt op twee gedachten en dan worden de ruimtes te groot. Hoog druk zetten kan alleen als het 100% klopt en dat doet het niet. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Oh eens, maar dat had ik al tijdens de wedstrijd opgeschreven zelfs. precies wat je zegt Cobus.
Als jij tegen een 5-4-1, of in balbezit speelde ajax meer 5-3-2, druk blijft zetten vanuit je basis met drie voorop, dan wordt je daarna aldoor weggespeeld. Ajax hield er drie achterin centraal en zetten hun backs hoog weg. Wij zetten vaak druk met vier spelers, er schoof wel een middenvelder vaak door. Ze konden vaak die Steur bereiken die tussen de linies speelde en daardoor kwamen ze tot verder voetballen. Hun backs klapten er dan meteen overheen.
Maar Ajax werd daar niet eens echt vaak gevaarlijk uit, omdat daar achter feitelijk weer voldoende bemensing was, plus Ajax is ook gewoon kwaliteitsarm. Wat Feyenoord er wel mee bereikt is dat je aanval gewoon uitgehold raakt. Zeker omdat Moussa vaak nauwelijks meedoet. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
| kleine voorspelling , wij gaan geen 2e worden , 020 komt op stoom en wij gaan neer in een negatieve spiraal |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| Als de tendens doorgezet wordt hoe er nu geschreven wordt op zekers. |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
quote:Op maandag 15 december 2025 - 12:27 schreef kenny het volgende:kleine voorspelling , wij gaan geen 2e worden , 020 komt op stoom en wij gaan neer in een negatieve spiraal Ik heb er nog alle vertrouwen in. Na de winterstop staat er een heel ander elftal. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: ja dat denk ik ook. Als je kijkt wat je nu niet kan inzetten, zijn ook niet de minste. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Gisteren speelde je met een elftal dat dicht tegen de vaste basis aanzit.
Die 3 aanvallers spelen altijd. Timber en Valente spelen altijd. Watanabe, Anel en Wellenreuther spelen altijd.
8 van de 11. Moder ipv Targhalline, Read ipv Nieuwkoop en Bos ipv Smal. Dat is het wel. En dan zijn Read en Bos ook niet constant geweest wanneer ze speelden. Moder heeft nog helemaal niet gespeeld.
Als je wil verbeteren dan zal het ook vooral moeten komen van de jongens die gisteren speelden. Voetballend, fysiek, tactisch. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Tenzij je nog wat van buitenaf erbij gaat halen. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| De wisselingen die je noemt zijn gewoon 40% meer kwaliteit als t niet meer is |
|
|
|