BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: ED 25-26 #16: ajax - Feyenoord (zondag 14 december 2025, 14.30 uur)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
MMM
 MMM - maandag 15 december 2025 - 16:41   quote  deeplink  
40%? Dat vind ik wel heel fors.

Moder heeft toch ook geen wauw indruk gemaakt vorig jaar? Was een oké speler.
Read is duidelijk, eens.
Bos heeft ook vooral nog veel te leren.
Stylzz
 Stylzz - maandag 15 december 2025 - 16:45   quote  deeplink  
Meer dan oké verdedigend
Veel meer dan wat er nu staat.
Read is echt een enorm verschil
Bos ook nogal.
Maar dan moeten ze wel echt fit zijn
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 15 december 2025 - 16:49   quote  deeplink  
Maar hoe vaakt komt het nou voor dat beoogde basis echt volledig fit is. Er ontbreken er vaak toch 1-2-3. Ook als je niet zo'n blessuregolf als nu hebt.

Dus als je 8 normale basisspelers hebt en voor 3 posities de eerste reserve speelt, dan moet je toch wel dicht bij een goed niveau kunnen komen.

Denk overigens zelf dat Moder nog het grootste verschil is. Vooral qua fysiek en betrouwbaarheid. Als je hem en Valente daar naast elkaar hebt staan, dan maakt dat wel een wezenlijk verschil denk ik.
Stylzz
 Stylzz - maandag 15 december 2025 - 17:00   quote  deeplink  
Ik denk Read. Hoe gek ook
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 15 december 2025 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 december 2025 - 11:20 schreef Stylzz het volgende:
Ajax heeft gewoon Feyenoord afgetroefd op een tactisch plan en Feyenoord had niet de middelen dit aan te passen.

Ajax zakte in en gaf Feyenoord de bal, maar organiseerde zich zo dat de passing-lijnen door het midden en dus naar Valente/Timber van Feyenoord werden afgeschermd. Daarna werd gezocht naar snelle omschakeling. Dat verklaart waarom Ajax veel gevaar creëerde uit counters en Feyenoord weinig rendement haalde uit balbezit.

Het uischakelen van Valente was cruciaal. Als Valente geen goede ballen kan ontvangen/doorpakken ontstaat er weinig dreiging. Daardoor ontstond er weinig gevaar via de as en kwamen Timber/Valente moeilijk in het spel. Feyenoord probeerde vaak via de flanken aan te vallen, maar Ajax organiseerde zich zo dat de halfspaces en de ruimte achter de backs goed werden opgevangen. Hierdoor konden de backs minder vaak (en eigenlijk nooit succesvol) overlappen en ontstond er weinig diepte. Feyenoord produceerde pas laat in de wedstrijd echt een schot op doel. Bizar.

Niemand gaat dit leuk vinden, maar het gemis van Steijn liet zich dus echt wel voelen, of een type Steijn. Er was vanuit het middenveld nul diepgang. Weinig beweging om ruimte te maken, daardoor bleef het echt overvol. Je zag het int begin 1x toen Nieuwkoop goed diep achter de linie ging en meteen een kopkans had. En de keer dat Valente wel vrij kwam en Ueda voor de keeper zette. Daarna nooit meer gezien en al helemaal niet vanuit t middenveld.

Ajax counterde Feyenoord vaak messcherp weg. Dat t nog lang 1-0 bleef was eigenlijk een wonder. Op papier had Feyenoord best veel aanpassingen kunnen doen. Op andere wijzes het proberen te slechten. Sneller diepte zoeken. Hogere balcirculatie. Etc. Maar de middelen daarvoor zaten helemaal niet op de bank.

Wat me echter wel stoorde, is dat je ook niet echt een poging zag om het anders te doen. Het bleef veel van hetzelfde. Zonder ooit echt gevaarlijk te worden.

Dus ondanks dat ik wel van mening ben dat er ook niet veel op de bank zat om t om te draaien, veel van hetzelfde, zag ik ook dat het leek alsof er niet echt een reactie kwam vanuit onze staf en dat baart wel zorgen.

Dit is slechts een mening van een amateurtrainer he ;-) Iedereen ziet t vaak anders.
Prima analyse, eens dus.
Vraag me daarnaast wel af hoe fit de huidige basis is. Ueda? Timber? Watanabe? Valente? Ook dat telt mee. En Bijlow niet vergeten.
En ja, RvP en z'n kijk op Plan B.
Tegenstanders stellen zich steeds meer in.
Alexmem
 Alexmem - maandag 15 december 2025 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 15 december 2025 - 16:49 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Maar hoe vaakt komt het nou voor dat beoogde basis echt volledig fit is. Er ontbreken er vaak toch 1-2-3. Ook als je niet zo'n blessuregolf als nu hebt.

Dus als je 8 normale basisspelers hebt en voor 3 posities de eerste reserve speelt, dan moet je toch wel dicht bij een goed niveau kunnen komen.

Denk overigens zelf dat Moder nog het grootste verschil is. Vooral qua fysiek en betrouwbaarheid. Als je hem en Valente daar naast elkaar hebt staan, dan maakt dat wel een wezenlijk verschil denk ik.
Volgens een deel van de volgers behoort Targ tot de twee beste voetballers die we hebben rondlopen. Dus tel uit je winst! Dan hebben we ooit Moder, Steijn en Hwang op de bank zitten en moeten we het voorin doen met een talent dat veel te veel speelt en een aanvoerder die een heel leuke zaalvoetballer zou kunnen zijn. Tel daarbij een waardeloze keeper, twee matige rechtsbacks en een onervaren eigenwijze trainer… top 3 is bijna knap.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: ED 25-26 #16: ajax - Feyenoord (zondag 14 december 2025, 14.30 uur)

0.0090270