|
|
jodocus
|
|
|
| ik zeg per direct halen , wie is het hier mee eens ? |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
| Kraay jr. snapt 'he-le-maal niets' van Ajax: 'Wáárom geen El Karouani?' |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
| Ajax haalt met Souffian El Karouani beste linksback van Eredivisie in huis aldus kraay jr |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Haha hier is hij eindelijk weer, van mij mag hij komen Jodocus maar er zijn mwerfere ijzers in het vuur, dus zo eenvoudig zal het niet zijn.
Utrecht verkoopt hem ook liever aan een buitenlandse club.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 januari 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Ik begrijp niet dat Kraai dit zegt. Hij snapt toch ook zelf wel dat en Utrecht hem liever niet verkoopt aan ajax. En dat hij meerdere opties heeft, al helemaal als hij een half jaartje wacht. Bij utrecht is hij de beste, kan een goed seizoen blijven draaien. Utrecht gaat er niets meer voor krijgen. Dan maar een half jaartje bij Utrecht houden. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Dan hebben we wel weer het beste linkerkantje. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: Jo-do-cus!!!
Kerel waar hangen jij toch uit man?!
Maar wat betreft onze Marokkaanse vriend van Utrecht zeg ik laat hem maar lekker een transfer naar fc aanmijnooitniet maken :-)
Leuke back, dat zeker maar ik zie in hem geen meerwaarde ten opzichte van een Wijndal in topvorm.
Als we toch gaan kopen dan liever iemand die sterker is in verdedigend opzicht. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Gewoon een goede aankoop voor Ajax,de beste van de Eredivisie, in ieder geval 2 klasse beter als Wijndal.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 januari 2026 door p111 -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 - 22:32 schreef p111 het volgende:Gewoon een goede aankoop voor Ajax,de beste van de Eredivisie, in ieder geval 2 klasse beter als Wijndal. Helemaal eens. Wijndal is zelfs in “topvorm” niet wat El Karouani is. Ajax gaat hem niet halen door zoals ik boven zei. Beter dan wijndal zijn er al gauw zo 12/13 in de eredivisie trouwens. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
| Mijn voorkeur: Mats Rots van FC Twente. Verdedigend veel beter. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Het feit dat hier allemaal spelers van nederlandse clubs worden geroepen is bijzonder. Snap het wel hoor. Maar mats rots vind ik niet direct een duidelijke versterking. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Het liefst zie ik Ajax dan Tagliafico terughalen. Niet iets jongs en onervaren, Ajax heeft echt ervaring nodig. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 11 januari 2026 - 11:49 schreef freakie het volgende:[..] Het feit dat hier allemaal spelers van nederlandse clubs worden geroepen is bijzonder. Snap het wel hoor. Maar mats rots vind ik niet direct een duidelijke versterking. Ik heb zien spelen tegen Sparta in Rotterdam en hij was veruit de beste man van het veld. Verdedigend zeer goed en uitstekend spelinzicht en vooruit denkend. Bovendien is hij nog erg jong. heeft dus veel potentie. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 11 januari 2026 - 14:49 schreef hjf het volgende:[..] Ik heb zien spelen tegen Sparta in Rotterdam en hij was veruit de beste man van het veld. Verdedigend zeer goed en uitstekend spelinzicht en vooruit denkend. Bovendien is hij nog erg jong. heeft dus veel potentie. Na 1 wedstrijd of na een half seizoen maakt het iemand nog geen enorm goede speler. Zou kunnen hoor. Wedstrijden bij Ajax spelen is niet voor iedereen. Wijndal was een van de grotere spelers, een echt talent en had zich al flink bewezen. Stelde teleur bij Ajax. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 11 januari 2026 - 14:49 schreef hjf het volgende:[..] Ik heb zien spelen tegen Sparta in Rotterdam en hij was veruit de beste man van het veld. Verdedigend zeer goed en uitstekend spelinzicht en vooruit denkend. Bovendien is hij nog erg jong. heeft dus veel potentie. Hij is een groot talent die ik graag zie komen maar of hij zelf wil komen terwijl er veel grote clubs in de rij staan denk ik dat het een lastig verhaal wordt |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 11 januari 2026 - 15:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hij is een groot talent die ik graag zie komen maar of hij zelf wil komen terwijl er veel grote clubs in de rij staan denk ik dat het een lastig verhaal wordt Je ziet het goed Jack |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
| een linksback is iig nodig |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zondag 11 januari 2026 - 15:34 schreef freakie het volgende:[..] Na 1 wedstrijd of na een half seizoen maakt het iemand nog geen enorm goede speler. Zou kunnen hoor. Wedstrijden bij Ajax spelen is niet voor iedereen. Wijndal was een van de grotere spelers, een echt talent en had zich al flink bewezen. Stelde teleur bij Ajax. Hij is al zeker 2 seizoenen de beste linksback van de eredivisie.Simpel |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Had het daar over Mats Rots. Die is niet 2 seizoenen de beste linksback. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| o oke,Rots is in iedergeval dit seizoen een prima speler. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Dat geloof ik ook wel, maar een 19 jarige speler die het bij Ajax gekijk moet doen, die ook geen Ajax verleden heeft. Heeft een kleine kans van slagen. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Niet alleen Kraay begrijpt er niks van dat Soffian niet gebeld word ook Mario Been begrijpt niet dat Ajax zo,n probleem op links heeft en Souffian zo gehaald kan worden.Wat moet een Nederlandse back nog meer bewijzen en waarom aan het kijk in Europa als je hier een prima back hebt lopen ????? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 - 12:34 schreef p111 het volgende:Niet alleen Kraay begrijpt er niks van dat Soffian niet gebeld word ook Mario Been begrijpt niet dat Ajax zo,n probleem op links heeft en Souffian zo gehaald kan worden.Wat moet een Nederlandse back nog meer bewijzen en waarom aan het kijk in Europa als je hier een prima back hebt lopen ????? Het is toch vrij duidelijk? Dat Been en Kraay het niet snappen is voor mij dan weer compleet belachelijk. Dan hebben ze Ajax niet gevolgd. Ajax wil en heeft daar te weinig geld voor. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 - 12:34 schreef p111 het volgende:Niet alleen Kraay begrijpt er niks van dat Soffian niet gebeld word ook Mario Been begrijpt niet dat Ajax zo,n probleem op links heeft en Souffian zo gehaald kan worden.Wat moet een Nederlandse back nog meer bewijzen en waarom aan het kijk in Europa als je hier een prima back hebt lopen ????? Het is toch vrij duidelijk? Dat Been en Kraay het niet snappen is voor mij dan weer compleet belachelijk. Dan hebben ze Ajax niet gevolgd. Ajax wil en heeft daar te weinig geld voor. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 januari 2026 - 12:34 schreef p111 het volgende:Niet alleen Kraay begrijpt er niks van dat Soffian niet gebeld word ook Mario Been begrijpt niet dat Ajax zo,n probleem op links heeft en Souffian zo gehaald kan worden.Wat moet een Nederlandse back nog meer bewijzen en waarom aan het kijk in Europa als je hier een prima back hebt lopen ????? Ik weet dat we allemaal ons eigen visie en overtuiging hebben. Persoonlijk, zou ik onze Marokkaanse vriend niet halen.
Hoe kan je nou de top nastreven en dan onze selectie samenstellen en dan ook nog weer een verdediger willen aanstellen die met zijn hoofd bij aanvallen zit.
We hebben ook echte verdedigers nodig.
Barcelona had destijds wel succes maar zij hadden zoveel techniek en inzicht gekoppeld aan subliem positiespel en balcirculatie. Dit Ajax heeft daar helemaal niets van.
Zo'n Oscar loopt maar en loopt maar met de bal, eist ballen op maar heeft niet om zich heen gekeken en zodra hij aanneemt wordt hij van de bal gelopen, zulke dingen.
Dan hebben we Godts pffff deze man heeft het ook meer niet dan wel en kijk hoe makkelijk hij opzi gezet wordt.
Nee, nieuweling Steur is top.. Regeer valt in de narigheid positief op als 6 maar alleen omdat hij achterin blijft hangen waardoor het gapende gat dat was niet meer is. Verder voegt hij niet zoveel toe.
Sutalo heeft wel het fysiek maar is gekomen om Ajax te saboteren, kijk naar zijn verdedigende acties zooooo dom, nee daar moet als Kroatisch international echt opzet in het spel zijn.
Baas doet het goed maar heeft eigenlijk ook een sterke man naast zich nodig een Matthijs de Ligt of Stefan de Vrij die beide niet zullen komen maar ik bedoel maar. Itakura is prima maar niet veel beter dan Baas en toch heeft hij ook een leider naast zich nodig.
Klaassen, mr. 1-0 is een harde werker en aanvallend heeft hij scorendvermogen maar in de huidige rol vind ik hem ook niet de topmiddenvelder.
Er moeten kerels komen!
Dolberg kan prima als het achter hem wat sterker wordt!
En eigenwijs als ik ben blijf ik in Gaaei en ook in Fitz-Jim geloven, die laatste is een verloren zoon en hangt erbij en krijgt soms een paar minuten bij het scheiden van de markt maar eigenlijk voelt hij geen enkel vertrouwen in hem en dat Perez en Kwakkelman hem nu afbranden slaat nergens op, veel betere oudspelers en ook een Hiddink zien wel een goede spelerin hem wanneer hij eens een wedstrijd of 5 mag starten en vertrouwen krijgt.
En heel snel aub een goede keeper halen, Jaros kan echt niet ook weer zo'n gouden greep van die toptrainer heitinga grrrrr!!!
En gezien de huidige samenstelling en financiële mogelijkheden zou ik voortborduren op een centrum Bouwman en Baas! En dan maar Itakura als linksback proberen;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 januari 2026 door AkaS -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 17 januari 2026 - 11:33 schreef AkaS het volgende:[..] Ik weet dat we allemaal ons eigen visie en overtuiging hebben. Persoonlijk, zou ik onze Marokkaanse vriend niet halen. Hoe kan je nou de top nastreven en dan onze selectie samenstellen en dan ook nog weer een verdediger willen aanstellen die met zijn hoofd bij aanvallen zit. We hebben ook echte verdedigers nodig. Barcelona had destijds wel succes maar zij hadden zoveel techniek en inzicht gekoppeld aan subliem positiespel en balcirculatie. Dit Ajax heeft daar helemaal niets van. Zo'n Oscar loopt maar en loopt maar met de bal, eist ballen op maar heeft niet om zich heen gekeken en zodra hij aanneemt wordt hij van de bal gelopen, zulke dingen. Dan hebben we Godts pffff deze man heeft het ook meer niet dan wel en kijk hoe makkelijk hij opzi gezet wordt. Nee, nieuweling Steur is top.. Regeer valt in de narigheid positief op als 6 maar alleen omdat hij achterin blijft hangen waardoor het gapende gat dat was niet meer is. Verder voegt hij niet zoveel toe. Sutalo heeft wel het fysiek maar is gekomen om Ajax te saboteren, kijk naar zijn verdedigende acties zooooo dom, nee daar moet als Kroatisch international echt opzet in het spel zijn. Baas doet het goed maar heeft eigenlijk ook een sterke man naast zich nodig een Matthijs de Ligt of Stefan de Vrij die beide niet zullen komen maar ik bedoel maar. Itakura is prima maar niet veel beter dan Baas en toch heeft hij ook een leider naast zich nodig. Klaassen, mr. 1-0 is een harde werker en aanvallend heeft hij scorendvermogen maar in de huidige rol vind ik hem ook niet de topmiddenvelder. Er moeten kerels komen! Dolberg kan prima als het achter hem wat sterker wordt! En eigenwijs als ik ben blijf ik in Gaaei en ook in Fitz-Jim geloven, die laatste is een verloren zoon en hangt erbij en krijgt soms een paar minuten bij het scheiden van de markt maar eigenlijk voelt hij geen enkel vertrouwen in hem en dat Perez en Kwakkelman hem nu afbranden slaat nergens op, veel betere oudspelers en ook een Hiddink zien wel een goede spelerin hem wanneer hij eens een wedstrijd of 5 mag starten en vertrouwen krijgt. En heel snel aub een goede keeper halen, Jaros kan echt niet ook weer zo'n gouden greep van die toptrainer heitinga grrrrr!!! En gezien de huidige samenstelling en financiële mogelijkheden zou ik voortborduren op een centrum Bouwman en Baas! En dan maar Itakura als linksback proberen;-) In het voetbal van deze tijd moet een back niet alleen aanvallen of verdedigen. Juist techniek is belangrijk, ze zijn er op het spel op te zetten. Een Itakura als linksback is belachelijk, dat kan hij helemaal niet met wat hij heeft kwa opbouw enzo.
Dan zie je maar weer, dat spelers geprezen of afgebrand worden is van alle tijd. Jij pakt altijd jou lieverdjes eruit. Gaaei is al maanden gewoon dramatisch. Aannames zwak, leuke voorzetten en verdedigend compleet hopeloos. Fitz Jim heeft echt helemaal niks. Baas is de beste van het veld, by a mile… de reden dat je de laatste wedstrijd niet wint is omdat je Baas mist. Hij verbloemd zoveel, vooral opbouwend. Slaat allerlei spelers over op het middenveld maakt het moeilijk om druk te zetten op de verdediging.
Jaros is niet gekocht, ajax had daar geen geld voor, nog steeds niet. Een “nieuwe” keeper is weer geld. Dan kunnen we een linksback, rechtsback, verdedigende middenvelder en keeper willen. Maar dat is onmogelijk. Dit seizoen met Jaros doen, das beter dan opa. Linksback of rechtsback halen(huren) en regeer maar laten spelen. Volgende seizoen weer verder kijken denk ik. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Resink direct halen, volg hem nou eens!! Met hem op 6 gaat het hele elftal beter functioneren Wordt een 2e Frenkie de Jong, gaat ons over 2 a 3 jaar vele miljoenen opleveren |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 18 januari 2026 - 12:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:Resink direct halen, volg hem nou eens!! Met hem op 6 gaat het hele elftal beter functioneren Wordt een 2e Frenkie de Jong, gaat ons over 2 a 3 jaar vele miljoenen opleveren Eens! Moeten ze zeker doen. Maar gaan ze gewoon niet doen, echt kut. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Zinchenko, ja je moet een soort ervaring hebben. Weet niet wat hij nog kan, maar ook zo’n huur periode is prima. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 18 januari 2026 - 16:06 schreef freakie het volgende:Zinchenko, ja je moet een soort ervaring hebben. Weet niet wat hij nog kan, maar ook zo’n huur periode is prima. Na de huur periode loopt hij uit zijn contract zodoende kunnen ze hem makkelijker overnemen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ze kunnen het met de 17 miljoen van Taylor doen maar vermoed dat ze de hand op de knip houden |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 18 januari 2026 - 16:36 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ze kunnen het met de 17 miljoen van Taylor doen maar vermoed dat ze de hand op de knip houden Nou ja dat was al bekend toch? Was al gezegd dat ze niet wilde kopen. Daarom was ik ook zo stellig dat er niets gekocht zou worden. Al begin deze transferperiode. Ajax moet gewoon niet alles gaan uitgeven. Hebben al spelers op die posities die weg moeten/kunnen. Zoals op de verdedigende middenveld positie als de links/rechtsback. Deze spelers kosten een hoop. Even kijkend op de links/rechtsback heb je Wijndal, Gaaei en op het middenveld Fitz, die overbodig zijn en een hoop salaris opeisen.
Denk dat Ajax daar eerst vanaf wil. Wel verkopen anders schiet je niks op en denk dat daarom deze spelers ook niet weggaan. Dus gaat Ajax op de verdedigend middenveld positie ook iemand huren. En zijn ze klaar, laat Cruijf spelers maar aankopen en verkopen.
Jij weet net als ik dat die 17 miljoen, 2 miljoen bonussen is(dus niet te besteden) en van die 15 miljoen er dan 50% te besteden zou kunnen zijn. Maar dan is het nog dat je als je geen CL haalt, zekerheid dat, dat gelijk geïnvesteerd kan worden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 januari 2026 door freakie -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Oke, goed nieuws dat ze een linksback hebben. Heel fijn dat ze iets proberen, kan ook echt niet veel slechter en Ajax heeft met hem gewoon een ervaren speler. Goed nieuws. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 18 januari 2026 - 16:46 schreef freakie het volgende:[..] Nou ja dat was al bekend toch? Was al gezegd dat ze niet wilde kopen. Daarom was ik ook zo stellig dat er niets gekocht zou worden. Al begin deze transferperiode. Ajax moet gewoon niet alles gaan uitgeven. Hebben al spelers op die posities die weg moeten/kunnen. Zoals op de verdedigende middenveld positie als de links/rechtsback. Deze spelers kosten een hoop. Even kijkend op de links/rechtsback heb je Wijndal, Gaaei en op het middenveld Fitz, die overbodig zijn en een hoop salaris opeisen. Denk dat Ajax daar eerst vanaf wil. Wel verkopen anders schiet je niks op en denk dat daarom deze spelers ook niet weggaan. Dus gaat Ajax op de verdedigend middenveld positie ook iemand huren. En zijn ze klaar, laat Cruijf spelers maar aankopen en verkopen. Jij weet net als ik dat die 17 miljoen, 2 miljoen bonussen is(dus niet te besteden) en van die 15 miljoen er dan 50% te besteden zou kunnen zijn. Maar dan is het nog dat je als je geen CL haalt, zekerheid dat, dat gelijk geïnvesteerd kan worden. Als ze verstandig zijn halen ze toch nog een 6, het zal waarschijnlijk een huur optie worden dan om na dit seizoen Resink te halen Ze zullen wel moeten gezien de laatste wedstrijden die niet best waren. Het is toch een heel groot verschil met vorig seizoen, niet dat Henderson altijd best was maar hij was toch een ervaren leider in het veld die ze nu missen.
Was goed te zien tegen Go Ahead in de 2e helft. Niemand die op stond om het tij te keren toen Go Ahead iets hoger ging spelen, en dichter op de man bij balverlies. Dit liet Grim weten na de wedstrijd, de spelers hadden hier op moeten anticiperen
Wil Ajax iets meer zekerheid hebben voor een C.L. ticket aan het eind vh seizoen is op dit moment de juiste man op 6 van belang die het verlengstuk wordt van de trainer. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2026 - 10:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Als ze verstandig zijn halen ze toch nog een 6, het zal waarschijnlijk een huur optie worden dan om na dit seizoen Resink te halen Ze zullen wel moeten gezien de laatste wedstrijden die niet best waren. Het is toch een heel groot verschil met vorig seizoen, niet dat Henderson altijd best was maar hij was toch een ervaren leider in het veld die ze nu missen. Was goed te zien tegen Go Ahead in de 2e helft. Niemand die op stond om het tij te keren toen Go Ahead iets hoger ging spelen, en dichter op de man bij balverlies. Dit liet Grim weten na de wedstrijd, de spelers hadden hier op moeten anticiperen Wil Ajax iets meer zekerheid hebben voor een C.L. ticket aan het eind vh seizoen is op dit moment de juiste man op 6 van belang die het verlengstuk wordt van de trainer. Ja vind ik ook he, zie ze ook liever iemand kopen. Alleen ja was al heel lang bekend dat Ajax dat niet wilde en ging doen. Gelukkig halen ze wat oudere spelers, want je moet echt hebben. Spelers die alles willen geven. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2026 - 19:20 schreef freakie het volgende:[..] Ja vind ik ook he, zie ze ook liever iemand kopen. Alleen ja was al heel lang bekend dat Ajax dat niet wilde en ging doen. Gelukkig halen ze wat oudere spelers, want je moet echt hebben. Spelers die alles willen geven. Wie zegt dat ze dit niet gaan doen? Volgens mij willen ze nog steeds een 6 huren al kan Zintsjenko naast dat hij voor linksback is gehaald ook op 6 spelen. Het is wat Grim in hem ziet |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 19 januari 2026 - 23:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Wie zegt dat ze dit niet gaan doen? Volgens mij willen ze nog steeds een 6 huren al kan Zintsjenko naast dat hij voor linksback is gehaald ook op 6 spelen. Het is wat Grim in hem ziet Sorry wat? Ik zei kopen en jij begint over huren. Ja huren zullen ze vast wel gaan doen. Verwacht wel dat ze de 6 positie opvangen en er iets bijhalen. Nee die linksback moet je denk ik nu ook niet gaan zien als mogelijk verdedigende middenvelder. Ga je weer spelers op plekken zetten waar je ze eigenlijk niet wil.
Kopen kan denk ik iedereen bedenken dat, dat raar beleid zou zijn. Personeel aannemen als je bedrijf wordt overgenomen in een maand. Zoiets. Is natuurlijk ietsje anders, want je moet wel een waardig team houden. Maar echte grote beslissingen gaan ze niet nemen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Lijk ik het dan toch fout te hebben en dat ze toch gaan kopen? Komt dat door de Feyenoord en AZ problemen en dat ze hopen de CL te kunnen halen met dat beleid? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Helaas Jodocus, sluit dit topic maar af het wordt Oleksandr Zinchenko (29) van Arsenal |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Ajax,is een club die het liefst spelers koopt die niemand weet of verwacht,een beetje eigenwijze arrogantie.In het verleden ook vd/Ven en Veerman laten lopen Resink niet gekocht bij Almere terwijl het toen al een Amsterdams talent was net als Valente de uitblinker vorig seizoen bij Groningen en is en was ook een technisch een begaafde Ajax speler.Ook nu weer Souffian is op papier de beste linksback van Nederland een geweldig linker been scoort regelmatig de meeste assisten en heerlijke agressie,dit zijn allemaal feiten waar Ajax niks mee doet en eigenlijk is dat al heel lang zo.Nou komen ze weer met een bankzitter van N/forrest van 29 ,wat voor een beleid zit hier achter ??? Ik vrees het ergste voor onze club,ik hoop dat Jordi dit beleid om kan gooien en we kunnen begrijpen wat er gebeurd bij AJax.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 januari 2026 door p111 -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 22 januari 2026 - 11:26 schreef p111 het volgende:Ajax,is een club die het liefst spelers koopt die niemand weet of verwacht,een beetje eigenwijze arrogantie.In het verleden ook vd/Ven en Veerman laten lopen Resink niet gekocht bij Almere terwijl het toen al een Amsterdams talent was net als Valente de uitblinker vorig seizoen bij Groningen en is en was ook een technisch een begaafde Ajax speler.Ook nu weer Souffian is op papier de beste linksback van Nederland een geweldig linker been scoort regelmatig de meeste assisten en heerlijke agressie,dit zijn allemaal feiten waar Ajax niks mee doet en eigenlijk is dat al heel lang zo.Nou komen ze weer met een bankzitter van N/forrest van 29 ,wat voor een beleid zit hier achter ??? Ik vrees het ergste voor onze club,ik hoop dat Jordi dit beleid om kan gooien en we kunnen begrijpen wat er gebeurd bij AJax. Het hoeft niet bij Ajax te liggen, sommige clubs gaan voor een transfer liggen, of ze drijven de prijs zo ver op dat het niet aantrekkelijk is om ze te halen. clubs verkopen hun spelers liever aan het buitenland. Voor Ajax is het niet eenvoudig om zaken te doen met bijvoorbeeld AZ of FC Utrecht, is wel gebleken van uit het verleden.
Valente had de voorkeur om naar Feijenoord te gaan, wou niet naar Ajax. Veerman zat bij Heerenveen had de voorkeur voor PSV, was destijds bij Heerenveen een vraagteken of hij het ging redden bij een topclub in Nederland. Vind ik trouwens geen Ajax speler.
Groningen doet nu ook moeilijk om Resink te laten gaan midden in het seizoen, dit omdat ze op plaats 5 staan, maar 3 punten achter Ajax, wie weet willen ze na dit seizoen wel onderhandelen met Ajax.
Ze willen voor de 6 een speler huren omdat ze na dit seizoen voor Resink willen gaan, dan is het niet eenvoudig om een goede speler te halen voor de helft van het seizoen, zijn meestal niet de beste spelers.
Sommige bankzitters willen spelen omdat het WK er aan komt zoals Alvarez, Beuker is nu in Turkije om met zijn zaakwaarnemer te overleggen wat mogelijk is.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 januari 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Ik loop in deze achter de muziek aan, maar het is toch onbegrijpelijk dat ze Moro met verlies verkopen, net als dat ze hem gekocht hebben want na een jaar scouten komen ze dus met een linkerspits nummer 3 aansloffen die ze nu dus met 3mln verlies verkopen.
Die Kroes is toch echt wel een gigantische eikel!
Soms moet je zaken vanaf een creatief perspectief bekijken en stel dat je 4 weken geleden de vraag zou krijgen als Ajaxzijnde:
Zouden jullie onder de huidige omstandigheden Kenneth Taylor willen ruilen tegen Resink plus jullie krijgen 8 mln erbij?
Zou je dat als Ajax wel of geen goede deal vinden?
Dus als je nu Taylor verkoopt voor 17 mln en je betaald 9 mln voor Resink om hem direct over te nemen...
Ben je Taylor kwijt, heb je Resink plus 8 mln....
Niet gek toch?
Of wil Kroes alleen maar geld verliezen? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op donderdag 22 januari 2026 - 17:52 schreef AkaS het volgende:Ik loop in deze achter de muziek aan, maar het is toch onbegrijpelijk dat ze Moro met verlies verkopen, net als dat ze hem gekocht hebben want na een jaar scouten komen ze dus met een linkerspits nummer 3 aansloffen die ze nu dus met 3mln verlies verkopen. Die Kroes is toch echt wel een gigantische eikel! Soms moet je zaken vanaf een creatief perspectief bekijken en stel dat je 4 weken geleden de vraag zou krijgen als Ajaxzijnde: Zouden jullie onder de huidige omstandigheden Kenneth Taylor willen ruilen tegen Resink plus jullie krijgen 8 mln erbij? Zou je dat als Ajax wel of geen goede deal vinden? Dus als je nu Taylor verkoopt voor 17 mln en je betaald 9 mln voor Resink om hem direct over te nemen... Ben je Taylor kwijt, heb je Resink plus 8 mln.... Niet gek toch? Of wil Kroes alleen maar geld verliezen? Maar zo werkt transfergeld niet. Dat geld wordt voor andere dingen ingezet. Taylor is niet 17 miljoen maar nu direct 15 miljoen + bonussen. Dat betekend dat je dan al minder hebt om nu te besteden.
Moro is gewoon gehaald voor rechts, trouwens de aankoop die Ajax 100% nodig had. Prima aankoop, alleen niet elke aankoop lukt. Het is ook helemaal geen rare aankoop op papier. Dan kan je inderdaad over alles zeiken. Verkopen in de winter levert sowieso minder op. Een speler kan vaak niet direct meespelen/aarden.
Dus nee, Moro is gewoon een prima speler. Geloof ook echt wel dat hij er wat van kan, en dat hij op rechts of links gewoon een prima speler is. Dan is het gewoon pech hebben. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op donderdag 22 januari 2026 - 13:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Het hoeft niet bij Ajax te liggen, sommige clubs gaan voor een transfer liggen, of ze drijven de prijs zo ver op dat het niet aantrekkelijk is om ze te halen. clubs verkopen hun spelers liever aan het buitenland. Voor Ajax is het niet eenvoudig om zaken te doen met bijvoorbeeld AZ of FC Utrecht, is wel gebleken van uit het verleden. Valente had de voorkeur om naar Feijenoord te gaan, wou niet naar Ajax. Veerman zat bij Heerenveen had de voorkeur voor PSV, was destijds bij Heerenveen een vraagteken of hij het ging redden bij een topclub in Nederland. Vind ik trouwens geen Ajax speler. Groningen doet nu ook moeilijk om Resink te laten gaan midden in het seizoen, dit omdat ze op plaats 5 staan, maar 3 punten achter Ajax, wie weet willen ze na dit seizoen wel onderhandelen met Ajax. Ze willen voor de 6 een speler huren omdat ze na dit seizoen voor Resink willen gaan, dan is het niet eenvoudig om een goede speler te halen voor de helft van het seizoen, zijn meestal niet de beste spelers. Sommige bankzitters willen spelen omdat het WK er aan komt zoals Alvarez, Beuker is nu in Turkije om met zijn zaakwaarnemer te overleggen wat mogelijk is. Nou Jack ik heb nooit gelezen dat Veerman naar PSV wilde hij woonde een half uur van de Arena en ook dat Valente een voorkeur had voor feyenoord nooit gelezen,Resink hadden ze al bij Almere kunnen weg halen toen was hij al een top talent uit Amsterdam.Maar als je nu 7 miljoen bied kunnen ze volgens oud voorzitter van Groningen niet laten lopen.Dus ik geloof als Ajax een speler wil van Groningen of Utrecht zij dat zeker voor elkaar krijgen. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op donderdag 22 januari 2026 - 18:45 schreef freakie het volgende:[..] Maar zo werkt transfergeld niet. Dat geld wordt voor andere dingen ingezet. Taylor is niet 17 miljoen maar nu direct 15 miljoen + bonussen. Dat betekend dat je dan al minder hebt om nu te besteden. Moro is gewoon gehaald voor rechts, trouwens de aankoop die Ajax 100% nodig had. Prima aankoop, alleen niet elke aankoop lukt. Het is ook helemaal geen rare aankoop op papier. Dan kan je inderdaad over alles zeiken. Verkopen in de winter levert sowieso minder op. Een speler kan vaak niet direct meespelen/aarden. Dus nee, Moro is gewoon een prima speler. Geloof ook echt wel dat hij er wat van kan, en dat hij op rechts of links gewoon een prima speler is. Dan is het gewoon pech hebben. Moro komt fysiek te kort,en scoort te weinig als spits,gewoon geen goede aankoop. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: Ja, het is de aloude dynamiek. Je verhuist vol verwaching naar een andere club, competitie en land. En dan blijk je niet te brengen wat verwacht was met als gevolg de reservebank en dan wordt het een eenzaam verhaal.
Gevalletje jammer, maar ik schrik als ik nu lees dat hij voor 5mln weggaat met allerlei constructies die tot 8mln kunnen oplopen plus 20% doorverkoop... Als tzt maar geen ruildeal komt hahahaha.
Gewoon weer even 3 mln afgeschreven binnen 6 maanden, na een jaar achter hem aan gezeten te hebben....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 januari 2026 door AkaS -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 22 januari 2026 - 20:55 schreef p111 het volgende:[..] Nou Jack ik heb nooit gelezen dat Veerman naar PSV wilde hij woonde een half uur van de Arena en ook dat Valente een voorkeur had voor feyenoord nooit gelezen,Resink hadden ze al bij Almere kunnen weg halen toen was hij al een top talent uit Amsterdam.Maar als je nu 7 miljoen bied kunnen ze volgens oud voorzitter van Groningen niet laten lopen.Dus ik geloof als Ajax een speler wil van Groningen of Utrecht zij dat zeker voor elkaar krijgen. Ik heb dit dus wel gelezen, ze hadden beiden hun voorkeur, met name Valente heeft dit menig keer laten weten dat Feijenoord zijn favoriete club was al van kinds af aan.
Het is daarnaast ook hoe de gesprekken lopen, puur op gevoel, of meer of minder speeltijd, of wat ze te bieden hebben, PSV of Feijenoord doen niet meer onder voor Ajax op dit moment
In het geval Veerman heeft Ajax totaal geen interesse getoond toen. Waarschijnlijk zagen ze het toen niet in hem zitten of ze hadden op die positie niemand nodig. Hij is gelukkig niet mijn favoriet
Ik heb begrepen dat Resink zijn voorkeur Ajax is al hebben PSV en Feijenoord en Galatasaray interesse getoond. Geloof me ze hebben al contact gelegd met Resink voor na dit seizoen, al heeft Groningen logischer wijs liever dat hij naar Galatassaray gaat. Nogmaals Nederlandse clubs die goed meen doen in de competitie zoals Groningen, AZ. NEC en Utrecht verkopen liever aan buitenlandse clubs dan aan de concurrent Ajax.
Zo ken ik nog een aantal spelers waar interesse voor was, en het dan toch af laten weten echt jammer zelfs onder Overmars. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Moro is geen spits, hij is vleugelspeler. Fysiek te kort is gewoon onzin, spelers hoeven echt niet allemaal kasten van spelers te zijn. Achteraf natuurlijk makkelijk afzeiken. Maar was er geen speler gekomen hadden we Kroes daar op kunnen afvallen. Moro wad gewoon een prima aankoop, gezien de statistieken en wat hij had laten zien. Je kan aan zo iemand dan bijna niks mis doen. Ajax had die positie nodig, nu kunnen we “zeiken” dat hij niet is gelukt.
Uiteindelijk is het omdat hij niet kan aarden in nederland(en geef hem eens ongelijk met die terung kou hier, jaja in spanje ook) Dan kan je vanalles vinden maar ik weet zeker dat iedereen hier Alvarez heeft afgezeken, kon niet voetballen. Had geen pass, was te langzaam. Uiteindelijk kon hij na een jaar niet meer uit de basis weg.
Spelers hebben tijd nodig, elke nieuwe aankoop heeft dat. De aankopen die nu bij Ajax komen zullen er ook niet gelijk staan. Zullen ook niet gelijk spelen. Dus ik snap dat hele gezeur niet. |
|
|
|