|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajax is na Henderson op zoek naar het liefst een 6 waar mee ze een aantal jaren vooruit kunnen De 6 is de belangrijkste positie van het elftal zowel verdedigend als aanvallend.
Hier een mooi schrijven over Resink die notabene bij FC Groningen speelt. Het FC Groningen die Dies Janse huurt van Ajax.
NOS Voetbal
vandaag, 08:25 Vroeger vergeleken met Frenkie de Jong, nu lijkt Resink op weg naar Champions League
Stije Resink was lang misschien wel het best bewaarde geheim van de eredivisie. Als speler van Almere City en FC Groningen opereerde hij lange tijd in de relatieve luwte, maar de 22-jarige middenvelder staat nu voor een toptransfer naar de Portugese grootmacht Benfica.
"Er zijn clubs en bedragen waar je wel twee keer over nadenkt, en dat is nu het geval", erkent Resink tegenover RTV Noord. "Daar ben ik altijd eerlijk in geweest. Aan de andere kant ligt er nu, vandaag de dag, nog geen bod bij Groningen, dus we moeten maar gewoon zien hoe alles gaat lopen."
Naar verluidt was Benfica niet de enige club met interesse in Resink, ook Nederlandse topclubs informeerden al naar de aanvoerder van FC Groningen. Wat maakt dat Resink in de belangstelling staat van Champions League-clubs en waarschijnlijk een miljoenenbedrag gaat opleveren?
Type Frenkie de Jong "Voetballers zoals Resink heb je heel weinig in Nederland", begint Hedwiges Maduro, die bij Almere City in de jeugd en bij het eerste elftal jarenlang samenwerkte met de middenvelder. Hij deed veel individuele trainingen met Resink en onderhoudt nog altijd goed contact met zijn voormalig pupil.
"Op zijn positie, controlerende middenvelder, heb je vaak passers óf balafpakkers. Maar Stije is iemand die onder de druk uit kan dribbelen en een goede traptechniek heeft. En de afgelopen jaren heeft hij ook geleerd om ballen af te pakken. Hij heeft veel in de sportschool gezeten, heeft ook echt 'body' gekregen."
De mooiste goals van Resink voor FC Groningen "In de jeugd zag je al zijn versnelling aan de bal", vervolgt Maduro. "Iedereen vergeleek hem toen met Frenkie de Jong. Niet qua niveau natuurlijk, maar wel qua stijl. Frenkie heeft de bal alleen nog wat dichter aan de voet en Stije heeft een bepaalde 'power' in zijn duelkracht."
Waar Resink bij Almere City niet bekend stond als een scorende speler, wist hij bij FC Groningen het net wel regelmatig te vinden. Vorig seizoen maakte hij vijf eredivisiegoals, dit seizoen staat hij op vier. Daarnaast gaf hij in de eerste seizoenshelft vijf assists, meer dan iedere andere Groningen-speler.
Opvallend is bovendien dat Resink op zijn 22ste al aanvoerder van de Noorderlingen is. Dat was hij eerder ook al, op nog jongere leeftijd, bij Almere City. Daar ontpopte de tiener zich tot een speler die initiatief neemt richting zijn trainers, de juiste vragen stelt en extra trainingsarbeid wilde verrichten.
"Stije is een rustige en ontzettend slimme jongen", vertelt Maduro. "Hij zegt geen dingen om het zeggen, maar heeft altijd iets concreets te melden. Hij heeft in de afgelopen jaren ook echt de verantwoordelijkheid gepakt om het team op sleeptouw te nemen, en daarmee heeft hij veel respect vanuit de groep gekregen."
'Raar dat hij niet werd opgepikt door grotere clubs' In 2023 nog actief in de eerste divisie, nu op de drempel van de Champions League. Het kan snel gaan in de voetballerij, zo bewijst ook Resink. Maduro is, met terugwerkende kracht, niet verbaasd.
"Toen ik Stije trainde in de onder-19 werden we met Almere gewoon kampioen van Nederland en versloegen we teams als Feyenoord met 3-0. Ik heb altijd enorm veel potentie in hem gezien en ik was elke zomer bang dat ik hem zou kwijtraken. Ik vond het vrij raar dat hij, en ook teamgenoten van hem, niet werden opgepikt door grotere clubs."
Augustus 2022: trainer Maduro en middenvelder Resink bij Almere City "Ik zou liegen als ik zeg dat ik niet af en toe afgeleid ben", gaf Resink toe bij RTV Noord. "Of dat mijn telefoon momenteel niet roodgloeiend staat. Dat probeer ik zo goed mogelijk te filteren, maar natuurlijk is dat moeilijk."
Vooralsnog gaat Resink er maar vanuit dat hij zondagmiddag met FC Groningen een thuiswedstrijd speelt tegen Fortuna Sittard in de eredivisie. "Maar dat er serieuze dingen spelen, dat is zo. Alleen ik weet het zelf oprecht nog niet, dus ik laat het bij mijn zaakwaarnemer en voor de rest probeer ik er rustig onder te blijven. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Dat is een mankement van Ajax,dat is de afgelopen jaren al heel veel gebeurd dat ze goede Nederlandse spelers lieten lopen voor onbekende buitenlanders.Je zou toch zeggen ze hebben hun lesje wel geleerd,maar ik vrees het ergste als ik al die onbekende namen weer lees op internet waar Ajax zg belangstelling voor heeft. Resink een jongen uit de buurt jong/sterk/techn/Nederlands en een prima inzicht.Zo moeilijk is het toch niet lijkt mij.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 januari 2026 door p111 -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 - 11:30 schreef p111 het volgende:Dat is een mankement van Ajax,dat is de afgelopen jaren al heel veel gebeurd dat ze goede Nederlandse spelers lieten lopen voor onbekende buitenlanders.Je zou toch zeggen ze hebben hun lesje wel geleerd,maar ik vrees het ergste als ik al die onbekende namen weer lees op internet waar Ajax zg belangstelling voor heeft. Resink een jongen uit de buurt jong/sterk/techn/Nederlands en een prima inzicht.Zo moeilijk is het toch niet lijkt mij. Volledig eens! Contact opnemen, een bod uit brengen, proberen staat vrij lijkt mij! . Bij een nee, Dies Janse terug halen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ik vraag me af of dit niet allang gebeurd is. Dat ajax heeft gevraagd en gedaan heeft.
Daarnaast gewoon boven het budget van Ajax natuurlijk. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 - 11:30 schreef p111 het volgende:Dat is een mankement van Ajax,dat is de afgelopen jaren al heel veel gebeurd dat ze goede Nederlandse spelers lieten lopen voor onbekende buitenlanders.Je zou toch zeggen ze hebben hun lesje wel geleerd,maar ik vrees het ergste als ik al die onbekende namen weer lees op internet waar Ajax zg belangstelling voor heeft. Resink een jongen uit de buurt jong/sterk/techn/Nederlands en een prima inzicht.Zo moeilijk is het toch niet lijkt mij. Je kan het niet beter verwoorden. Hopelijk gaat Jordi Cruijff een eind aan dit wanbeleid brengen. De enige vrees die ik dan weer heb, dat er Spanjaarden gaan komen die niets toevoegen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 10:22 schreef hjf het volgende:[..] Je kan het niet beter verwoorden. Hopelijk gaat Jordi Cruijff een eind aan dit wanbeleid brengen. De enige vrees die ik dan weer heb, dat er Spanjaarden gaan komen die niets toevoegen. Daar ben ik ook bang voor, krijgen die gasten na 1/2 seizoen weer heimwee naar de costa's |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 - 11:54 schreef freakie het volgende:Ik vraag me af of dit niet allang gebeurd is. Dat ajax heeft gevraagd en gedaan heeft. Daarnaast gewoon boven het budget van Ajax natuurlijk. Gewoon een bod weg leggen, er is namelijk nog geen officeel bod binnen bij FC Groningen ook niet van Benfica. Er is alleen een rechtstreeks telefoontje gepleegd van Mourinho met Resink
Misschien komen ze er wel uit, niet geschoten is altijd mis, Ajax kan heus wel wat, nu vooral omdat er interesse is voor Sutalo |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 12:29 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Gewoon een bod weg leggen, er is namelijk nog geen officeel bod binnen bij FC Groningen ook niet van Benfica. Er is alleen een rechtstreeks telefoontje gepleegd van Mourinho met Resink Misschien komen ze er wel uit, niet geschoten is altijd mis, Ajax kan heus wel wat, nu vooral omdat er interesse is voor Sutalo Nou misschien geeft het verkopen van Sutalo inderdaad die stootkracht. Alleen denk ik dat financieel Ajax dan daar eerst op moet wachten. Alvarez vind ik trouwens ook een prima optie |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 12:30 schreef freakie het volgende:[..] Nou misschien geeft het verkopen van Sutalo inderdaad die stootkracht. Alleen denk ik dat financieel Ajax dan daar eerst op moet wachten. Alvarez vind ik trouwens ook een prima optie Alvarez is niet los te weken, Fenerbahçe wil de Mexicaan niet kwijt namelijk |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajax maakt nog altijd kans op Resink: middenvelder nog 'niet akkoord' met Benfica zondag, 25 januari 2026 (14:04) - VoetbalPrimeur
Geruchten in Portugal dat Benfica en FC Groningen een akkoord hadden over Stije Resink zijn onjuist: volgens Voetbal International is er nog geen overeenkomst tussen de clubs. De Portugezen, waar José Mourinho trainer is, hebben wel belangstelling getoond voor de controlerende middenvelder vanwege zijn sterke seizoen; ook Ajax en Feyenoord werden de laatste weken nadrukkelijk als geïnteresseerden genoemd. Resink zelf staat open voor gesprekken met Benfica, maar er is nog geen officieel bod bij Groningen binnengekomen. Zondag stond hij gewoon in de selectie voor het duel met Fortuna Sittard en blijft hij voorlopig speler van FC Groningen, terwijl Ajax de situatie nauwgezet volgt. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 12:33 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Alvarez is niet los te weken, Fenerbahçe wil de Mexicaan niet kwijt namelijk Ja dat is dan vervelend, neem aan dat ze heel druk zijn met een oplossing. Zal financieel allemaal best pittig zijn. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 14:30 schreef Jack Huntelaar het volgende:Ajax maakt nog altijd kans op Resink: middenvelder nog 'niet akkoord' met Benfica zondag, 25 januari 2026 (14:04) - VoetbalPrimeur Geruchten in Portugal dat Benfica en FC Groningen een akkoord hadden over Stije Resink zijn onjuist: volgens Voetbal International is er nog geen overeenkomst tussen de clubs. De Portugezen, waar José Mourinho trainer is, hebben wel belangstelling getoond voor de controlerende middenvelder vanwege zijn sterke seizoen; ook Ajax en Feyenoord werden de laatste weken nadrukkelijk als geïnteresseerden genoemd. Resink zelf staat open voor gesprekken met Benfica, maar er is nog geen officieel bod bij Groningen binnengekomen. Zondag stond hij gewoon in de selectie voor het duel met Fortuna Sittard en blijft hij voorlopig speler van FC Groningen, terwijl Ajax de situatie nauwgezet volgt. Het zou verstandig zijn als Resink het seizoen af maakt bij Groningen. Daarna zou hij voor een gelimiteerde transfersom op te halen zijn. Bovendien is hij gisteren geblesseerd geraakt. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Een hele goede vraag waarbij ik hoop dat het geen gevalletje gokken is van onze briljante directie...
Gokken dat het met Regeer allemaal goedkomt en dat ze Resink in de zomer goedkoper kunnen ophalen.
Klinkt gek, maar met deze directie kijk ik nergens meer van op.
Heb ik een andere vraag, is er naast Mokio nog een andere ster rijzende bij Ajax in de jeugd die mogelijk voor de voeten gelopen kan worden door een duurzame en gerichte aankoop voor de 6 positie, wat Resink natuurlijk in potentie zou zijn?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 januari 2026 door AkaS -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 26 januari 2026 - 11:30 schreef AkaS het volgende:Een hele goede vraag waarbij ik hoop dat het geen gevalletje gokken is van onze briljante directie... Gokken dat het met Regeer allemaal goedkomt en dat ze Resink in de zomer goedkoper kunnen ophalen. Klinkt gek, maar met deze directie kijk ik nergens meer van op. Heb ik een andere vraag, is er naast Mokio nog een andere ster rijzende bij Ajax in de jeugd die mogelijk voor de voeten gelopen kan worden door een duurzame en gerichte aankoop voor de 6 positie, wat Resink natuurlijk in potentie zou zijn? Mokio lijkt mij helemaal geen 6. Wordt hij ook niet gewisseld voor Steur de laatste weken? Denk niet dat het gokken is. Er is een klein budget te besteden aan 3 posities, dat zouden ze dan aan 1 speler uitgeven. Daarom lukt het niet, en niet omdat ze gokken dat hij deze zomer wel komt. Kan bijna wel bedenken dat hij niet gaat komen. In de zomer zal hij veel meer kosten waarschijnlijk en die “6 miljoen” is dat niet al een fabel geweest? Directeur zei dat het niet waar was?
Dus met alles denk ik dat Rensink niet goedkoper zou zijn maar dat hij weg mag van Groningen en dat er misschien persoonlijk afspraken zijn. Alleen dan is het afwachten hoeveel clubs dan aankloppen. Mijn idee: Hij gaat niet komen, dat is niet omdat de directie een onbenul is en gokt. Het is omdat Ajax geen geld heeft om 3 posities aan te pakken als je hem koopt(als groningen hem al wel wil weg doen, deze week al helemaal niet)
Mij baart het eigenlijk meer zorgen dat er nog steeds niks bij is. Er lopen wel dingen maar laat alsjeblieft iets doorgaan deze week. Die linksback zou zoveel meer rust brengen. En rechtsbuiten lijkt mij niet nodig(bounida en oscar + een eventuele berghuis🤢)
Kijk dan of je een verdedigende middenvelder ergens vandaan kan trekken. |
|
|
|
|
|