|
|
bertus bikkel
|
|
|
Vandaag Ajax tegen Volendam tussen 2 belangrijke CL wedstrijden ib. We zitten niet in de positie om zulke potjes eventjes als tussendoortje te benaderen. Volle focus dus. Onlangs werd uit nog met 1-1 gelijkgespeeld en we zijn vorige week nog gewaarschuwd.... Een te groot verval doet ons vaak de das om. Ik hou het vandaag eens op een overwinning, 2-1. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ik denk een 8-6 voor Ajax. Verdedigend drama, dus krijgen er vast 6 tegen. En verwacht toch dat Fits Jim vandaag als spits gaat spelen, beetje meer body in de punt van de aanval. Mort minimaal 4 goals opleveren.
Zo niet, 3-1 Ajax. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mooi Bikkel, ik hou het op 4-1. Waarschijnlijk komt Weghorst nog even binnen de lijnen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Ze klappen er vol boven op, weer genoeg kansen na de 1-0 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
2-0 2x Baas, wat een kanjer is het toch!
Het doelpunt gemiddelde is niet best dus mogen er nog wel een paar in |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Baas is echt al jaren een held maar vandaag stijgt hij echt boven iedereen uit! (Jaja dies leuk) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
19 schoten op doel van Ajax, 2 van Volendam.
Dus we zijn veel sterker alleen hadden er veel meer in gemoeten |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Bounida speelt geweldig, de voorzetten cq corners zijn goed geplaatst, 2 assisten tot nu toe. Ze zijn beter geplaatst dan Gaaei |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Ja en dat is vorige week en al vaker niet goed afgelopen. Zolang die 3e er niet in zit, ben ik niet gerust. Had al 5-1 kunnen staan....maar dat afmaken blijkt ook nu weer lastig. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 - 17:28 schreef bertus bikkel het volgende:Ja en dat is vorige week en al vaker niet goed afgelopen. Zolang die 3e er niet in zit, ben ik niet gerust. Had al 5-1 kunnen staan....maar dat afmaken blijkt ook nu weer lastig. Ze hielden goed druk op de verdediging maar weer niet scherp genoeg voor de goal |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Volendam speelt net als Go Ahead in de 2e helft, met meer druk naar voor door wat hoger te gaan spelen en Ajax heeft het er direct weer moeilijk mee |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Godts moet eens wat minder met zijn hoofd naar beneden lopen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Regeer en Steur worden weer gewisseld, man man... |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
| Wat n drama na rust.. echt niet om aan te zien. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: De wissels brengen niks extra's, het wordt alleen maar minder met Itakura, Fitz Jim en Mokio.
Godts loopt te veel met zijn hoofd naar beneden en zijn schoten op doel zijn veel te soft |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Er is geen middenveld meer zonder Steur en Regeer, Volendam loopt zo naar voor
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 januari 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
| Iemand eens turfen hoe vaak Godts balverlies lijdt en kansen verprutst. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hij kan zeker goed voetballen maar, slalomt regelmatig langs zijn tegenstander maar eenmaal voor de goal laat hij het liggen |
|
|
|
|
p111
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: De beste aanvaller op dit moment al vond ik vandaag Bounida beter. Als je ziet hoe vaak Godts voor de goal komt en het dan niet afmaakt, daar moet hij nog in verbeteren
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 januari 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: In potentie, ja. Maar een topper verliest niet zo vaak de bal door passes die niet aankomen of doordat hij zichzelf vastloopt en bovendien zoveel kansen om zeep helpt.
Deze man heeft potentie maar met zijden handschoentjes gaat deze man niet wakker worden. Geweldig hoe Ziyech destijds van het legioen op zijn kloten kreeg, men sprak schande maar na die mooie confrontatie werd meneer Ziyech wel wakker en ging hij veel beter en efficiënter voetballen.
Vraag me af of Godts weleens naar succesvolle spelers kijkt die op zijn plek speelde. Misschien dat hij dan tot inzicht komt dat hij zorgvuldiger met balbezit en kansen moet omgaan.
Nee op dit moment is hij zeker niet top! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 januari 2026 - 22:43 schreef AkaS het volgende:[..] In potentie, ja. Maar een topper verliest niet zo vaak de bal door passes die niet aankomen of doordat hij zichzelf vastloopt en bovendien zoveel kansen om zeep helpt. Deze man heeft potentie maar met zijden handschoentjes gaat deze man niet wakker worden. Geweldig hoe Ziyech destijds van het legioen op zijn kloten kreeg, men sprak schande maar na die mooie confrontatie werd meneer Ziyech wel wakker en ging hij veel beter en efficiënter voetballen. Vraag me af of Godts weleens naar succesvolle spelers kijkt die op zijn plek speelde. Misschien dat hij dan tot inzicht komt dat hij zorgvuldiger met balbezit en kansen moet omgaan. Nee op dit moment is hij zeker niet top! Ja jo, heftig. Een aanvaller die dr bal verliest. Wooaaahh, niet normaal. Een aanvaller is er om kansen te creeeren. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Je kan ook de bal 80x per wedstrijd opzij of terug spelen geen risico geen bal verlies en iedereen is in slaap gevallen op de tribune.Gelukkig hebben wij Godt. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Wat een hoogvliegers hier, dus hij krijgt een fucking 10 voor proberen!
Kijken bij welke topclub hij daarmee wegkomt, ik garanndeer je dat hij na 2 wedstrijden zoals hij hier prutst, de eerste 2 maanden op de bank mag zitten.
En bovendien zet hij het middenveld en verdediging continu onder druk omdat die iedere keer moeten omschakelen en onder druk komen door zijn balverlies en dan hebben we ook nog een Oscar die eigenlijk hetzelfde doet. Maar die heeft minder potentie dan Godts dus hij wordt er wel op afgerekend en waarschijnlijk ook omdat er geen jeugdig talent ala Bounida achterzit!
Maar als je dit moet uitleggen en over in discussie moet gaan, dan houd het voor mij op. En begrijp me niet verkeerd he, ook in de absolute top gaat niet alles goed, maar zo lichtzinnig als er hier wordt omgegaan met balbezit en dat ego gedrag om zelf te willen scoren is echt om te huilen en kost ons punten.
Maar als je de lat op zomeravond speeltuinvoetbal legt dan zeg ik klungel lekker verder pfffff
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 januari 2026 door AkaS -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
| En nog steeds blij dat Brobbey weg is, die er zogenaamd niets van kon ;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 00:14 schreef AkaS het volgende:Wat een hoogvliegers hier, dus hij krijgt een fucking 10 voor proberen! Kijken bij welke topclub hij daarmee wegkomt, ik garanndeer je dat hij na 2 wedstrijden zoals hij hier prutst, de eerste 2 maanden op de bank mag zitten. En bovendien zet hij het middenveld en verdediging continu onder druk omdat die iedere keer moeten omschakelen en onder druk komen door zijn balverlies en dan hebben we ook nog een Oscar die eigenlijk hetzelfde doet. Maar die heeft minder potentie dan Godts dus hij wordt er wel op afgerekend en waarschijnlijk ook omdat er geen jeugdig talent ala Bounida achterzit! Maar als je dit moet uitleggen en over in discussie moet gaan, dan houd het voor mij op. En begrijp me niet verkeerd he, ook in de absolute top gaat niet alles goed, maar zo lichtzinnig als er hier wordt omgegaan met balbezit en dat ego gedrag om zelf te willen scoren is echt om te huilen en kost ons punten. Maar als je de lat op zomeravond speeltuinvoetbal legt dan zeg ik klungel lekker verder pfffff Je hebt zeker wel een punt, in onze Mickey Mouse competitie kan of mag je nog balverlies lijden. In het buitenland wordt je direct afgestrafd en zit je binnen no time op de bank.
Een goed voorbeeld is Noa Lang, leed bij Ajax en PSV veel balverlies, in Italie, in dit geval bij Napoli wordt je direct geslachtofferd,en dit al na een 1/2 seizoen, hij is nu uitgeleend aan Galatassaray.
Zoals van Basten aan geeft gaan te veel jonge spelers die hier nog kinderlijk mogen spelen naar het Buitenland, daar belanden ze na een paar wedstrijden op de bank. In het belang van Godts maar ook Ajax is het van belang dat hij nog groeit, om later pas die overstap te maken, hij brengt dan ook meer miljoenen op, laat ze hier maar volwassen worden.
Godts en Bounida hebben beiden veel capaciteit laat ze asjeblieft nog een aantal seizoenen groeien hier, zodat Ajax ook weer wat gaat betekenen in Europa.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 januari 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hij heeft bij Ajax genoeg kansen gehad, heeft er genoeg verprutst.
Niet dat hij bij Ajax altijd goed werd aan gespeeld, onze buitenspelers gaan vaak te lang door met pielen en lijden daardoor balverlies of hebben het overzicht niet meer om hem goed aan te spelen (Godts en Noa Lang hier boven als voorbeeld) Een spits bij Ajax heeft daardoor moeite om te scoren, krijgen nauwelijks een bruikbare bal al heeft met name Brobbey veel ballen verprutst hoor.
Het wil niet zeggen na een paar belangrijke doelpunten dat Brobbey er is. Koppend is hij er nog steeds niet. We gaan hem volgen, in ieder geval leuk voor hem dat het nou eens mee zit.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 januari 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 09:36 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Je hebt zeker wel een punt, in onze Mickey Mouse competitie kan of mag je nog balverlies lijden. In het buitenland wordt je direct afgestrafd en zit je binnen no time niet op de bank. Een goed voorbeeld is Noa Lang, leed bij Ajax en PSV veel balverlies, in Italie, in dit geval bij Napoli wordt je direct geslachtofferd,en dit al na een 1/2 seizoen, hij is nu uitgeleend aan Galatassaray. Zoals van Basten aan geeft gaan te veel jonge spelers die hier nog kinderlijk mogen spelen naar het Buitenland, daar belanden ze na een paar wedstrijden op de bank. In het belang van Godts maar ook Ajax is het van belang dat hij nog groeit, om later pas die overstap te maken, hij brengt dan ook meer miljoenen op, laat ze hier maar volwassen worden. Godts en Bounida hebben beiden veel capaciteit laat ze asjeblieft nog een aantal seizoenen groeien hier, zodat Ajax ook weer wat gaat betekenen in Europa. Dankjewel voor je eerlijke en inhoudelijke reactie en ik wil onderstrepen dat een Godts in goede doen heerlijk is om naar te kijken en dat ik heilig geloof in zijn potentie. Maar wat mij stoort is zijn dramatische gedrag bij zijn wissel wat duidt op het ontbreken van zelfreflectie en ik denk dan jongen je vindt jezelf heel wat maar kijk eens naar je effectiviteit, per wedstrijd een paar goede dribbels, soms een goaltje maar het overgrote deel balverlies en verprutsen van rijpe doelkansen. Dat moet gewoon beter anders lopen we straks CL mis en moet er nog meer bezuinigd worden en glijden we mogelijk verder af.
Dat hij onze beste aanvaller is, is gezien zijn vermoedelijke statistieken zeer verontrustend.
Gelukkig hanteert Grim een realistisch systeem en bloeien Baas, Regeer en ook Gaaei helemaal op en breekt Steur door anders was het echt dweilen met de kraan open met Godts en Oscar. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Misschien een elftal met robots ? lekker spannend. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 09:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hij heeft bij Ajax genoeg kansen gehad, heeft er genoeg verprutst. Niet dat hij bij Ajax altijd goed werd aan gespeeld, onze buitenspelers gaan vaak te lang door met pielen en lijden daardoor balverlies of hebben het overzicht niet meer om hem goed aan te spelen (Godts en Noa Lang hier boven als voorbeeld) Een spits bij Ajax heeft daardoor moeite om te scoren, krijgen nauwelijks een bruikbare bal al heeft met name Brobbey veel ballen verprutst hoor. Het wil niet zeggen na een paar belangrijke doelpunten dat Brobbey er is. Koppend is hij er nog steeds niet. We gaan hem volgen, in ieder geval leuk voor hem dat het nou eens mee zit. Zeker, net zoals Godts dit krijgt maar bij Brobbey zag je gewoon dat hij pech had en ook medeslachtoffer was van het hele teamgebeuren. Maar goed hij is veel te goedkoop en te snel afgedankt vind ik. Maar hem gun ik dit succes en hopelijk mag hij na volgend seizoen nog een stapje omhoog en hebben we een nieuwe Oranje spits in ontwikkeling :-)
Wat betreft Ajax, met Dolberg en Weghorst moeten we voldoende doelpunten kunnen scoren die nodig gaan zijn. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
| Hoe denken we over Nick Verschuren de centrale verdediger die aan Volendam is verhuurd? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 00:14 schreef AkaS het volgende:Wat een hoogvliegers hier, dus hij krijgt een fucking 10 voor proberen! Kijken bij welke topclub hij daarmee wegkomt, ik garanndeer je dat hij na 2 wedstrijden zoals hij hier prutst, de eerste 2 maanden op de bank mag zitten. En bovendien zet hij het middenveld en verdediging continu onder druk omdat die iedere keer moeten omschakelen en onder druk komen door zijn balverlies en dan hebben we ook nog een Oscar die eigenlijk hetzelfde doet. Maar die heeft minder potentie dan Godts dus hij wordt er wel op afgerekend en waarschijnlijk ook omdat er geen jeugdig talent ala Bounida achterzit! Maar als je dit moet uitleggen en over in discussie moet gaan, dan houd het voor mij op. En begrijp me niet verkeerd he, ook in de absolute top gaat niet alles goed, maar zo lichtzinnig als er hier wordt omgegaan met balbezit en dat ego gedrag om zelf te willen scoren is echt om te huilen en kost ons punten. Maar als je de lat op zomeravond speeltuinvoetbal legt dan zeg ik klungel lekker verder pfffff Dat is helemaal niet het punt, godts is aan een groei bezig, hij mag best dingen minder doen hoor. Hij is in ieder geval bezig met iets creeeren. Als je dan zegt dat hij de “bal” verliest. Ja Duhh, hij verliest inderdaad de bal omdat HIJ degene is die die kansen moet creeeren. Niet Wijndal of Gaaei.
Dat van Oscar is natuurlijk complete bullshit. Hoe kan jij ziet wat iedere speler in potentie heeft. Oscar is ook een compleet andere speler, heeft veel meer creativiteit. Ik denk dat Godts veel meer een vleugelspeler is waar clubs echt op zitten te wachten. Oscar is meer een type Ziyech.
Ik pak jou bericht ook aan omdat je dan zegt hoe mooi je het vind dat Gaaei van die voorzetten geeft en de “drive of aanvallende inpulsen van Wijndal zo goed vind. Weet ik het. Maar daar zijn zij niet voor, zij moeten vooral niet de bal constant verliezen en zeker zijn. Ik ben heel blij dat ze “ego” zijn. Dat kan je nog afbouwen, te lief kan niet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 25 januari 2026 door freakie -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 10:07 schreef AkaS het volgende:[..] Dankjewel voor je eerlijke en inhoudelijke reactie en ik wil onderstrepen dat een Godts in goede doen heerlijk is om naar te kijken en dat ik heilig geloof in zijn potentie. Maar wat mij stoort is zijn dramatische gedrag bij zijn wissel wat duidt op het ontbreken van zelfreflectie en ik denk dan jongen je vindt jezelf heel wat maar kijk eens naar je effectiviteit, per wedstrijd een paar goede dribbels, soms een goaltje maar het overgrote deel balverlies en verprutsen van rijpe doelkansen. Dat moet gewoon beter anders lopen we straks CL mis en moet er nog meer bezuinigd worden en glijden we mogelijk verder af. Dat hij onze beste aanvaller is, is gezien zijn vermoedelijke statistieken zeer verontrustend. Gelukkig hanteert Grim een realistisch systeem en bloeien Baas, Regeer en ook Gaaei helemaal op en breekt Steur door anders was het echt dweilen met de kraan open met Godts en Oscar. Baas was al goed, vorig jaar de beste. Je moet echt hopen dat hij blijft. Regeer was al een prima speler, degelijk. Nog steeds. Gaaei is echt helemaal niks, geeft soms mooie voorzetten. Is ook heel vaak juist het probleem. Door regeer voel je het minder dat de backs nooit meeverdedigen.
Je klaagt nu over godts, maar even kijkend naar de vorige wedstrijd heeft hij 50 passes en gaan daar 42 van mis. Van zijn dribbels 2 van de 8 mis. Hij schiet inderdaad veel te zwak en moet veel effectiever zijn. Wat je zegt is dus helemaal niet waar. Hij is zeker sommige wedstrijden gewoon niet goed; maar die jongen is 20. Even in vergelijking met jou “oogappels”
Gaaei is 23 en wijndal is 26. Laat hem lekker even aanrommelen. Dat doen deze 2 ook. Wat trouwens nog veel verontrustender is dat bijvoorbeeld Gaaei, met grondpasses, gewoon nog meer de bal verliest he. 33 van de 42. Godts heeft echt wel veel meer effectiviteit nodig, maar die jongen is 20 en moet gewoon kunnen “spelen”. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 09:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hij heeft bij Ajax genoeg kansen gehad, heeft er genoeg verprutst. Niet dat hij bij Ajax altijd goed werd aan gespeeld, onze buitenspelers gaan vaak te lang door met pielen en lijden daardoor balverlies of hebben het overzicht niet meer om hem goed aan te spelen (Godts en Noa Lang hier boven als voorbeeld) Een spits bij Ajax heeft daardoor moeite om te scoren, krijgen nauwelijks een bruikbare bal al heeft met name Brobbey veel ballen verprutst hoor. Het wil niet zeggen na een paar belangrijke doelpunten dat Brobbey er is. Koppend is hij er nog steeds niet. We gaan hem volgen, in ieder geval leuk voor hem dat het nou eens mee zit. Brobbey heeft gewoon een hoop mankementen maar inderdaad ligt niet alleen aan hem. Maar weet wel dat hij echt heel en heel veel kansen 1 op 1 heeft gehad die er niet in gingen. Dan ben je als spits wel klaar. |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 11:23 schreef freakie het volgende:[..] Baas was al goed, vorig jaar de beste. Je moet echt hopen dat hij blijft. Regeer was al een prima speler, degelijk. Nog steeds. Gaaei is echt helemaal niks, geeft soms mooie voorzetten. Is ook heel vaak juist het probleem. Door regeer voel je het minder dat de backs nooit meeverdedigen. Je klaagt nu over godts, maar even kijkend naar de vorige wedstrijd heeft hij 50 passes en gaan daar 42 van mis. Van zijn dribbels 2 van de 8 mis. Hij schiet inderdaad veel te zwak en moet veel effectiever zijn. Wat je zegt is dus helemaal niet waar. Hij is zeker sommige wedstrijden gewoon niet goed; maar die jongen is 20. Even in vergelijking met jou “oogappels” Gaaei is 23 en wijndal is 26. Laat hem lekker even aanrommelen. Dat doen deze 2 ook. Wat trouwens nog veel verontrustender is dat bijvoorbeeld Gaaei, met grondpasses, gewoon nog meer de bal verliest he. 33 van de 42. Godts heeft echt wel veel meer effectiviteit nodig, maar die jongen is 20 en moet gewoon kunnen “spelen”. Aanrommelen? Serieus? We moeten verdomme die 2e plek pakken. Dan mag er geen ruimte voor aanrommelen bestaan. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 12:06 schreef hjf het volgende:[..] Aanrommelen? Serieus? We moeten verdomme die 2e plek pakken. Dan mag er geen ruimte voor aanrommelen bestaan. Heerlijk dat je er 1 woord uithaalt en dat uit zijn context plaatst. Godts doet niet zoveel verkeerd en staat in principe gewoon prima te voetballen. Heeft wat dingen waar hij aan moet werken, dat heeft elke 20 jarige speler. Dus ja, gaat hem ook maar even aanrommelen en daarna moet hij ook horen wat hij wel en niet moet doen natuurlijk. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 11:25 schreef freakie het volgende:[..] Brobbey heeft gewoon een hoop mankementen maar inderdaad ligt niet alleen aan hem. Maar weet wel dat hij echt heel en heel veel kansen 1 op 1 heeft gehad die er niet in gingen. Dan ben je als spits wel klaar. Volledig mee eens maar laat de discussie met Brobbey maar sluiten, is geweest |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
quote: Brobbey?? Hahahaha die vent die geen pepernoot kon raken? Doet het nu even leuk omdat ze in Engeland nog niet bekend zijn met hem. Duurt een paar weken en ook daar raakt hij dan geen pepernoot meer. Brobbey is gewoon overrated. |
|
|
|
|
Ajax Warrior
|
|
|
| Wel enorm jammer dat het stuk verdriet wat altijd jankt, zeikt en zeurt weer speeltijd heeft gemaakt. Verschrikkelijk om dat verongelijkte gezicht direct weer te moeten zien. Optyfen met hem!! |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 15:17 schreef Ajax Warrior het volgende:[..] Brobbey?? Hahahaha die vent die geen pepernoot kon raken? Doet het nu even leuk omdat ze in Engeland nog niet bekend zijn met hem. Duurt een paar weken en ook daar raakt hij dan geen pepernoot meer. Brobbey is gewoon overrated. Wat ben jij toch een giga fucker man!
Tijd dat je een schop onder je ballen krijgt! :-)
Je hebt er geen verstand van maar verder hou ik nog wel van je maar verder... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 25 januari 2026 - 15:18 schreef Ajax Warrior het volgende:Wel enorm jammer dat het stuk verdriet wat altijd jankt, zeikt en zeurt weer speeltijd heeft gemaakt. Verschrikkelijk om dat verongelijkte gezicht direct weer te moeten zien. Optyfen met hem!! Ja die past totaal niet bij Ajax, hij gaat zich normaal gedragen anders afscheid van nemen |
|
|
|