|
|
bertus bikkel
|
|
|
Vandaag onze traditioneel lastige uitwedstrijd tegen Excelsior. Dit seizoen zelfs thuis van verloren... Daarbij komt het voor ons schijnbaar lastige tijdstip van 12.15 uur en het kleine veld. Toch zal er gewonnen moeten worden om NEC niet uit het oog te verliezen en wellicht Feyenoord bij te halen als ze punten laten liggen in Eindhoven. Voorspelling: 2-2. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Tomiyasu zit op de bank, vorige eredivisie wedstrijd ook. Misschien slim om hem ook te laten invallen. Snap ook dat ze geen risico willen nemen ergens.
Oscar geblesseerd? |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Wanneer ik denk aan die zogenaamde spelregel waarom Ajax afgelopen woensdag geen penalty meekreeg maar nu wel een vrijetrap tegen???
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 februari 2026 door AkaS -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Gaaei echt weer heerlijk. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mooi weer Bertus, 2 mooie doelpunten hoor! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
freakie
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Gaan we nou weer gelijk spelen? Onze beide backs zujn niet om aan te gluren |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Die backs zijn echt verschrikkelijk. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Behalve dat er barslecht verdedigt wordt bij de tegendoelpunten is dat niet het grootste probleem. Het probleem zit in het onvoorstelbaar vele balverlies dat dit team iedere wedstrijd opnieuw lijdt. Met open mond van verbazing zie ik iedere keer weer hoe zij ballen zomaar in de voeten van de tegenstander spelen zonder dat ze onder druk worden gezet vaak. En natuurlijk voor de kortzichtige onder ons zal ik wel weer horen dat Godts gescoord heeft, maar deze speler is echt een regelrechte ramp voor dit team. Hij lijdt echt onvoorstelbaar vaak balverlies en zijn 0-1 was omdat een teamgenoot niet zelfzuchtig was en hem in staat stelde het doelpunt te maken. Andersom kan hij dit ook vandaag weer niet opbrengen en komt hij met een schotje waarvan mijn pisstraal nog harder is. Gevolg is dat je de tegenstander onnodig in de wedstrijd houdt. En ja verdedigend hebben we stappen gezet maar het is af en toe nog steeds zo slap en knullig.
Onterechte gemakzucht en dat is een eigenschap van spelers die zichzelf beter vinden dan ze zijn!!! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 01 februari 2026 - 14:19 schreef AkaS het volgende:Behalve dat er barslecht verdedigt wordt bij de tegendoelpunten is dat niet het grootste probleem. Het probleem zit in het onvoorstelbaar vele balverlies dat dit team iedere wedstrijd opnieuw lijdt. Met open mond van verbazing zie ik iedere keer weer hoe zij ballen zomaar in de voeten van de tegenstander spelen zonder dat ze onder druk worden gezet vaak. En natuurlijk voor de kortzichtige onder ons zal ik wel weer horen dat Godts gescoord heeft, maar deze speler is echt een regelrechte ramp voor dit team. Hij lijdt echt onvoorstelbaar vaak balverlies en zijn 0-1 was omdat een teamgenoot niet zelfzuchtig was en hem in staat stelde het doelpunt te maken. Andersom kan hij dit ook vandaag weer niet opbrengen en komt hij met een schotje waarvan mijn pisstraal nog harder is. Gevolg is dat je de tegenstander onnodig in de wedstrijd houdt. En ja verdedigend hebben we stappen gezet maar het is af en toe nog steeds zo slap en knullig. Onterechte gemakzucht en dat is een eigenschap van spelers die zichzelf beter vinden dan ze zijn!!! Leuk dat je het over balverlies hebt. Gaaei gaf hem 2 keer gewoon weg aan de tegenstander als VERDEDIGER! Misschien goed om dat ook te benoemen he. Godts trouwens balverlies: 4 mislukte “dribbels” en dan 6 mislukt die in de 16 waren. 3 buiten de 16. Dit is verre weg van “veel” balverlies leiden. Ik vond hem vandaag zeker niet het probleem.
Over gaaei gesproken, de slechtste van het veld vandaag. Verliest bijna de helft van zijn ballen vandaag. Passes of dribbels. Wat een verschrikking is dat zeg. En uiteraard breng je dan een weghorst in die nooit de bal in een of andere manier bij zich kan houden. Echt ik erger mij kapot aan die man. Het kan gewoon echt niet meer. Blij dat Tomiyasu er aan lijkt te komen. Kan niet slechter dan wat we nu hebben. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 februari 2026 door freakie -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Helaas stoppen we elke keer na de 2e goal met voetballen en hebben we er 3 nodig om te winnen... Wat n drama dat je dit zo vaak weg geeft. En tegen welke tegenstanders...pfff, ongekend!! Die tweede plek had al binnen moeten zijn. Nu sta je gewoon virtueel 4de |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 01 februari 2026 - 22:31 schreef bertus bikkel het volgende:Helaas stoppen we elke keer na de 2e goal met voetballen en hebben we er 3 nodig om te winnen... Wat n drama dat je dit zo vaak weg geeft. En tegen welke tegenstanders...pfff, ongekend!! Die tweede plek had al binnen moeten zijn. Nu sta je gewoon virtueel 4de Je staat gewoon 4e inderdaad. Niet eens virtueel. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Maar hoe fijn ook, dat je zometeen Wijndal en Gaaei alleen maar hoeft in te zetten als je geen andere keus hebt. Die gedachte maakt mij ergens ook wel weer tevreden. Te irritatie bij die 2 is echt enorm. Balverlies en gewoon verdedigen hebben deze spelers niet geleerd en een beetje balcontrole en inzicht is ook ver te zoeken.
Tomiyasu en Zivchencko(denk dat het zo moet?) maar gewoon zo vaak mogelijk en zo snel mogelijk inpassen. Hopelijk zo snel mogelijk een verdedigende middenvelder er bij. Kan regeer als 2e linksback of 6 spelen. |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
1e helft was nog wel aardig. Te laag tempo en te vaak breed overspelen en terug naar de keeper. !e doelpunt was voorbeeld hoe het wel kan. Snelle actie met mooie combinatie. 2-0 ook prima, en daarna kwam de 3-0 niet... Na de rust was ajax minder, en ik snap werkelijk niet dat Weghorst er in kwam. Dolberg heeft veel meer baltechniek. Weghorst kreeg een goede kans maar kon de bal niet controleren, en daarna heeft ie geen bal meer geraakt. Loopt ook halfslachtig naar de keeper in plaats van vol tempo en doorlopen om de keeper onrustig te maken... Gaaij is te druistig en laat de tegenstander erlangs. Mokio laat zn directe tegenstander gewoon vrij en hoppa 2-2 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 02 februari 2026 - 09:57 schreef Obdam4Ajax het volgende:1e helft was nog wel aardig. Te laag tempo en te vaak breed overspelen en terug naar de keeper. !e doelpunt was voorbeeld hoe het wel kan. Snelle actie met mooie combinatie. 2-0 ook prima, en daarna kwam de 3-0 niet... Na de rust was ajax minder, en ik snap werkelijk niet dat Weghorst er in kwam. Dolberg heeft veel meer baltechniek. Weghorst kreeg een goede kans maar kon de bal niet controleren, en daarna heeft ie geen bal meer geraakt. Loopt ook halfslachtig naar de keeper in plaats van vol tempo en doorlopen om de keeper onrustig te maken... Gaaij is te druistig en laat de tegenstander erlangs. Mokio laat zn directe tegenstander gewoon vrij en hoppa 2-2 Inderdaad 2 snelle acties waar 2 doelpunten uit voort kwamen voor de rest was het traag en matig aan de bal. Ze kunnen het dus wel maar het komt er te weinig uit. Ik vond Godts met name heel aktief en belangrijk met zijn 2 doelpunten
En dan laten ze het weer liggen in de 2e helft, hierbij valt Grim te verwijten dat Gaaei veel te hoog staat, is meer een rechtsbuiten als rechtsback, zijn mankement is verdedigen, is slecht in de dekking dus snap ik dat hij weg blijft uit de verdediging.
Tja en Mokio kan leuk aanvallend zijn maar is geen verdediger of te gemakzuchtig gezien dat hij zijn tegenstander liet koppen, dan zie ik ergens toch liever Rosa. Gelukkig hebben we straks Zinchenko. Weghorst zal Ajax na dit seizoen verlaten,komt voetballend te kort inderdaad.
Dus ja volledig eens Obdam |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zondag 01 februari 2026 - 14:50 schreef freakie het volgende:[..] Leuk dat je het over balverlies hebt. Gaaei gaf hem 2 keer gewoon weg aan de tegenstander als VERDEDIGER! Misschien goed om dat ook te benoemen he. Godts trouwens balverlies: 4 mislukte “dribbels” en dan 6 mislukt die in de 16 waren. 3 buiten de 16. Dit is verre weg van “veel” balverlies leiden. Ik vond hem vandaag zeker niet het probleem. Over gaaei gesproken, de slechtste van het veld vandaag. Verliest bijna de helft van zijn ballen vandaag. Passes of dribbels. Wat een verschrikking is dat zeg. En uiteraard breng je dan een weghorst in die nooit de bal in een of andere manier bij zich kan houden. Echt ik erger mij kapot aan die man. Het kan gewoon echt niet meer. Blij dat Tomiyasu er aan lijkt te komen. Kan niet slechter dan wat we nu hebben. Misschien zie ik het verkeerd maar bij mij kwam Weghorst en NIET meer in en zou ik Conadu die inval beurten geven.Ik zie een heel irritante Weghorst die totaal niet de Weghorst was van voor Dolberg,hij maakt zich niet kwaad hij wint geen kopduel en geen sliding gezien,wat ik zie is werkweigering.Nooit meer laten invallen. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op maandag 02 februari 2026 - 09:57 schreef Obdam4Ajax het volgende:1e helft was nog wel aardig. Te laag tempo en te vaak breed overspelen en terug naar de keeper. !e doelpunt was voorbeeld hoe het wel kan. Snelle actie met mooie combinatie. 2-0 ook prima, en daarna kwam de 3-0 niet... Na de rust was ajax minder, en ik snap werkelijk niet dat Weghorst er in kwam. Dolberg heeft veel meer baltechniek. Weghorst kreeg een goede kans maar kon de bal niet controleren, en daarna heeft ie geen bal meer geraakt. Loopt ook halfslachtig naar de keeper in plaats van vol tempo en doorlopen om de keeper onrustig te maken... Gaaij is te druistig en laat de tegenstander erlangs. Mokio laat zn directe tegenstander gewoon vrij en hoppa 2-2 Zodra Sutelo weer in de verdediging staat krijg je weer de ballen breed en terug daar word je misselijk van,geef aub maar Bouman veel meer voetbal van achteruit. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Maar het lek bij Ajax is de 6 en de backs. URGENT |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 02 februari 2026 - 11:20 schreef p111 het volgende:[..] Misschien zie ik het verkeerd maar bij mij kwam Weghorst en NIET meer in en zou ik Conadu die inval beurten geven.Ik zie een heel irritante Weghorst die totaal niet de Weghorst was van voor Dolberg,hij maakt zich niet kwaad hij wint geen kopduel en geen sliding gezien,wat ik zie is werkweigering.Nooit meer laten invallen. Nooit meer in laten vallen is overdreven maar hij mag van mij ook vertrekken.
Voetballend heb je inderdaad meer aan Konadu, ik denk zelfs dat hij nog beter kan worden dan Dolberg, hij krijgt mijn idee te weinig minuten om te groeien. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Zat net nogmaals even samenvatting terug te kijken en dan zie je toch heel duidelijk Steur verzaken in meeverdedigen en weer veelvuldig balverlies lijden. Dat is niet erg voor een jong talent maar hij wordt in de media en hier wel gespaard in vergelijking met bijvoorbeeld een Mokio.... Logisch dat jonge gasten fouten maken en dat moeten we dan accepteren. Alleen ik mis bij dit hele elftal de motivatie om uit te stralen dat we ten koste van alles willen winnen!!!! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op maandag 02 februari 2026 - 18:46 schreef bertus bikkel het volgende:Zat net nogmaals even samenvatting terug te kijken en dan zie je toch heel duidelijk Steur verzaken in meeverdedigen en weer veelvuldig balverlies lijden. Dat is niet erg voor een jong talent maar hij wordt in de media en hier wel gespaard in vergelijking met bijvoorbeeld een Mokio.... Logisch dat jonge gasten fouten maken en dat moeten we dan accepteren. Alleen ik mis bij dit hele elftal de motivatie om uit te stralen dat we ten koste van alles willen winnen!!!! Je hebt gelijk hoor, steur heeft daar foutjes gemaakt. Denk dat hij wordt ook niet voor niks kwa cijfers niet goed neergezet. Naast dat Gaaei bijna alleen maar balverlies leidt en Mokio weinig toevoegde. Alleen van Mokio kan je heel duidelijk zeggen dat, dat niet zijn positie is. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 02 februari 2026 - 22:41 schreef freakie het volgende:[..] Je hebt gelijk hoor, steur heeft daar foutjes gemaakt. Denk dat hij wordt ook niet voor niks kwa cijfers niet goed neergezet. Naast dat Gaaei bijna alleen maar balverlies leidt en Mokio weinig toevoegde. Alleen van Mokio kan je heel duidelijk zeggen dat, dat niet zijn positie is. Steur was de wedstrijden daar voor almost foutloos, inderdaad ging hij tegen Excelsior een paar x de fout in wat gelukkig afliep. Gaaei is een back maar staat veel te hoog, hij verbloemd hiermee dat hij niet kan verdedigen, dekt zijn man niet bij hoekschoppen etcetera. Inderdaad hoort Mokio op de positie van Taylor, ik denk niet Grim hem nog als linksback gaat gebruiken |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 04 februari 2026 - 10:12 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Steur was de wedstrijden daar voor almost foutloos, inderdaad ging hij tegen Excelsior een paar x de fout in wat gelukkig afliep. Gaaei is een back maar staat veel te hoog, hij verbloemd hiermee dat hij niet kan verdedigen, dekt zijn man niet bij hoekschoppen etcetera. Inderdaad hoort Mokio op de positie van Taylor, ik denk niet Grim hem nog als linksback gaat gebruiken Klopt, ook helemaal niet om steur af te vallen he. Steur is en blijft een prachtige speler. Ik lees dan dat Godts niet goed was, al was hij juist iemand met niet het meeste balverlies en moet je als linksbuiten ook acties kunnen maken. Als je dan spelers aanwijst, waren het Steur, Gaaei, Mokio. En uiteindelijk Weghorst die echt voetballend niks kon toevoegen.
Mokio zou ook gewoon op die positie moeten, maar daar heb je ook Steur, denk dat ze daar ook gewoon mis zijn gegaan. Had je een ervaren 6 kan je misschien samen met die 2 spelen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 04 februari 2026 door freakie -- |
|
|
|