|
|
RenatoBos
|
|
|

Feyenoord komt in de zoektocht naar een extra doelman opnieuw uit in Engeland. De naam van Steven Benda circuleert als serieuze optie om de keepersbezetting aan te vullen achter eerste doelman Timon Wellenreuther. De Rotterdammers hebben zich officieel gemeld bij Fulham en naderen een akkoord.
De 27-jarige Duitse keeper staat sinds de zomer van 2023 onder contract bij Fulham en heeft daar een verbintenis tot medio 2026, met een optie voor nog een jaar. Dit seizoen kwam Benda op huurbasis uit voor Millwall FC, waar hij actief was in de Championship. In totaal kwam hij daar tot negen competitiewedstrijden.
Benda heeft een achtergrond in zowel Duitsland als Engeland en doorliep in zijn loopbaan onder meer de jeugdopleidingen van VfB Stuttgart en TSV 1860 München, voordat hij via Swansea City en diverse verhuurperiodes zijn weg vond naar de Premier League. De keeper is 1,92 meter lang en staat bekend als een rechtervoetige doelman.
Stand-in achter Wellenreuther Binnen Feyenoord wordt gezocht naar een betrouwbare stand-in achter Timon Wellenreuther, waarbij de club nadrukkelijk kijkt naar een keeper die direct inzetbaar is en genoegen kan nemen met een rol als reserve. Benda heeft volgens Transfermarkt momenteel een marktwaarde van één miljoen euro.
Benda keerde deze winter vervroegd terug van zijn verhuurperiode bij Millwall FC, waar hij er niet in slaagde een vaste indruk te maken. De keeper verloor zijn basisplaats na tegenvallende optredens en kreeg ook onder supporters stevige kritiek te verduren. Op sociale media werd hij door een fan omschreven als ''een van de slechtste keepers die ik ooit bij Millwall heb gezien'', terwijl een ander nog harder uithaalde: ''een verschrikkelijke keeper met een slechte instelling.''
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 februari 2026 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Lijkt niet door te gaan. Sommige dingen veranderen nooit, als je ziet wie dit topic heeft aangemaakt ;) |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
| Hahaha zelfs dit lukt niet |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Zou het ook raar vinden een reservekeeper te halen. We hebben 3 keepers. We spelen bovendien nog maar 13 wedstrijden dit seizoen.
We hebben zeker een keeper nodig, maar dan wel alleen iemand die beter is dan Wellenreuther. Een eerste keeper voor de komende jaren. |
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op maandag 02 februari 2026 - 18:20 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Zou het ook raar vinden een reservekeeper te halen. We hebben 3 keepers. We spelen bovendien nog maar 13 wedstrijden dit seizoen. We hebben zeker een keeper nodig, maar dan wel alleen iemand die beter is dan Wellenreuther. Een eerste keeper voor de komende jaren. Zou prima binnen het beleid van Feyenoord passen deze transfer. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
| Dat was mijn gedachte ook |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote:Op maandag 02 februari 2026 - 18:20 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Zou het ook raar vinden een reservekeeper te halen. We hebben 3 keepers. We spelen bovendien nog maar 13 wedstrijden dit seizoen. We hebben zeker een keeper nodig, maar dan wel alleen iemand die beter is dan Wellenreuther. Een eerste keeper voor de komende jaren. Inderdaad, ik dacht ook al waarom 4 keepers. Slechter kan toch niet, dus laat het maar zo. Die DTK is net mijn ex-vrouw ook zo koopzieke psyche! |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Bedankt weer voor dit topic maatje! De redder in nood.
Een keeper die 15 maanden niet bij het eerste heeft gespeeld. En wij hebben weer interesse. Alleen de interesse en bijna akkoord zeggen al hoe ziek de club is inmiddels |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
| Ken je die mop van die keeper uit Engeland die zou komen? |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Stel je nu voor dat hij er was........ Zou Timon dan 2 e keeper worden ? En de aanvoerder bankzitter geworden zijn ? Ik betwijfel het |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
Tjsa ...
 |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
quote: Held! Tenminste iemand die wel denkt in het clubbelang ;) |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
| If he’s got a flight to catch, he’ll miss it 😆☠️ |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
| Kan een penalty stoppen zag ik 🥳 |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| Hou toch op man, hoe kan je serieus hier aan beginnen 😫 |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik denk niet dat we ons druk moeten maken over een leen periode van 4 maanden. Maar je mag je af vragen of t nodig was. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| Sorry, maar mijn vrouw gaat ook ernsig aan me twijfelen als ik 4 maanden een auto huur om in de garage te zetten terwijl er 2 voor de deur staan die beter zijn. Bossin en Berger kunnen toch ook wel wat of niet en over Benda gaan geen malse verhalen. |
|
|
|
|
Leuv
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op woensdag 04 februari 2026 - 08:58 schreef VVout het volgende:Sorry, maar mijn vrouw gaat ook ernsig aan me twijfelen als ik 4 maanden een auto huur om in de garage te zetten terwijl er 2 voor de deur staan die beter zijn. Bossin en Berger kunnen toch ook wel wat of niet en over Benda gaan geen malse verhalen. Eens hoor. Maar dit is niet uniek.
Maar wel een patroon |
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
Benda best benieuwd naar.
Maar goed, had van mij niet gehoeven. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
| Het is net Wellenreuther: Statistieken laten zien dat zijn save percentage (reddingspercentage) niet hoog is in sommige periodes: rond de 57% bij Millwall in het seizoen 2025/26, wat onder gemiddeld ligt voor een eerste keeper op dat niveau. |
|
|
|
|
R()b
|
|
|
quote:Op woensdag 04 februari 2026 - 09:48 schreef MightyAce het volgende:Het is net Wellenreuther: Statistieken laten zien dat zijn save percentage (reddingspercentage) niet hoog is in sommige periodes: rond de 57% bij Millwall in het seizoen 2025/26, wat onder gemiddeld ligt voor een eerste keeper op dat niveau. Identiek inderdaad. Gewoon zonde van het geld, pulp kopen van andere clubs. En dat voor die overige 12 wedstrijdjes, waarvan we zeker 10 wedstrijden punten gaan morsen. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
Waarom doet men zoiets? Scouts zijn toch niet gek |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
| Nou, kan volgende week direct aan de bak. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
quote: Nou, als je de geluiden over hem hoort anders niet. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Is de vervanger van Bijlow. Even samenvatting van dit weekend terugkijken van Bijlow 😳 |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908