BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Raheem Sterling topic

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 12 februari 2026 - 17:47   quote  deeplink  
IMG-0284.webp

Feyenoord verwacht morgen Raheem Sterling in Rotterdam te ontvangen. De 82-voudig Engels international tekende vanmiddag een overeenkomst voor de rest van het seizoen.

Als viervoudig winnaar van de Premier League en oud-speler van onder andere Liverpool, Manchester City, Arsenal en Chelsea is Sterling een speler die normaal gesproken als onhaalbaar moet worden beschouwd voor Feyenoord. Vorige maand kreeg de viervoudig winnaar van de Premier League echter een transfervrije status, die het voor Feyenoord mogelijk maakte hem aan te trekken hoewel de transferwindow al is gesloten.

Sterling stond de afgelopen weken op de radar bij vele grote clubs uit heel Europa. Dat de vleugelspeler voor Feyenoord kiest heeft volgens hemzelf voor een belangrijk deel te maken met de aanwezigheid van trainer Robin van Persie en het goede gevoel dat hij overhield aan gesprekken met de trainer en directeur Dennis te Kloese.

Sterling begon zijn voetballoopbaan in Londen, na op vijfjarige leeftijd vanuit Jamaica naar het Verenigd Koninkrijk te zijn verhuisd. Op zijn tiende werd hij gescout door Queens Park Rangers, waar hij meerdere jaren in de jeugdopleiding speelde alvorens over te stappen naar voetbalgrootmacht Liverpool.

Daar maakte hij op 17-jarige leeftijd zijn eerste officiële minuten in het Engelse profvoetbal. Al snel groeide hij bij Liverpool uit tot smaakmaker op de flanken, wat in 2014 onder meer leidde tot zijn benoeming tot Golden Boy, als een van de grootste talenten op de Europese velden.

In 2015 stapte Sterling over naar Manchester City, waar hij zich verder ontwikkelde tot onbetwiste basisspeler en veel scorende vleugelaanvaller. Met de Citizens won hij in totaal elf grote prijzen, waaronder viermaal de Premier League en eenmaal de FA Cup. Als basisspeler greep hij in 2021 net naast de eindzege van de UEFA Champions League, toen Manchester City nipt verloor van Chelsea.

Met meer dan 200 doelpunten achter zijn naam als clubspeler en international, beschikt Sterling over een indrukwekkend voetbalpalmares. Ook naast het veld laat de maatschappelijk betrokken aanvaller echter van zich horen. In 2021 werd hij om die reden benoemd tot Member of the British Empire (MBE), een hoge Britse ridderorde die door de koning of koningin wordt toegekend voor iemands positieve impact op de maatschappij. Sterling is namelijk zeer actief op het gebied van antidiscriminatie en gelijke behandeling in de sport.

Een werkvergunning is in aanvraag. Dat zal bepalen vanaf wanneer Sterling kan uitkomen voor Feyenoord.

https://youtu.be/jJLM72CvFec?si=znIEF-Y6SkMS6c3Q

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 februari 2026 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 12 februari 2026 - 17:48   quote  deeplink  
Dezeis tochwel passé
MMM
 MMM - donderdag 12 februari 2026 - 17:48   quote  deeplink  
Hele seizoen nog geen wedstrijd gespeeld. Wat is zijn inbreng dan nog gezien contract t/m einde seizoen?
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 12 februari 2026 - 17:49   quote  deeplink  
Welkom! Zoals gezegd, heb hem zeker bij Arsenal vorig jaar een paar keer zien spelen, dat leek nergens meer op. Maar de eredivisie is geen premier league, dus hopelijk kan hij het bij ons wel laten zien.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 12 februari 2026 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2026 - 17:48 schreef MMM het volgende:
Hele seizoen nog geen wedstrijd gespeeld. Wat is zijn inbreng dan nog gezien contract t/m einde seizoen?
tja, is bij St. Juste niet anders. Dus het zal wel wennen zijn. Veel wedstrijden blijven er dan niet over. Maar goed, de concurrenten voor plek 2 treffen we later nog, dus er zal wel gedacht zijn dat hij tegen die tijd wel een wezenlijke bijdrage moet kunnen hebben.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 12 februari 2026 - 17:53   quote  deeplink  
Daar heb je zeker een punt, we kunnen daarnaast ook wel wat gebruiken op de flanken..
Stylzz
 Stylzz - donderdag 12 februari 2026 - 17:54   quote  deeplink  
Ik vind dit qua marketing best slim.
Qua voetbal gaan we t zien
MightyAce
 MightyAce - donderdag 12 februari 2026 - 18:00   quote  deeplink  
Welkom en zet hem op, Raheem!
piet de paler
 piet de paler - donderdag 12 februari 2026 - 18:10   quote  deeplink  
Links of rechts voor ?
tomson
 tomson - donderdag 12 februari 2026 - 18:22   quote  deeplink  
Huh ? Mocht V Persie nog een keer in de grabbelton graaien ?
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 12 februari 2026 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2026 - 18:10 schreef piet de paler het volgende:
Links of rechts voor ?
Kan beide..
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 12 februari 2026 - 18:29   quote  deeplink  
IMG-0285.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 12 februari 2026 - 18:56   quote  deeplink  
Sterling: ''Na gesprekken met Van Persie en Te Kloese overtuigd van Feyenoord''

IMG-0286.webp

Feyenoord heeft zich versterkt met Raheem Sterling. De ervaren aanvaller sluit na het verstrijken van de transferdeadline aan bij de selectie van trainer Robin van Persie. De Engelsman was transfervrij en kiest na meerdere gesprekken bewust voor een nieuw hoofdstuk in Rotterdam

''Door mijn transfervrije status had ik voor het eerst sinds lange tijd de kans om goed doordacht de volgende stap in mijn loopbaan te zetten'', vertelt de 31-jarige Sterling op de clubwebsite. ''Ik heb daarvoor de tijd genomen en met meerdere clubs en hun hoofdtrainers gesproken. Dit om goed te begrijpen welke rol ze voor mij voor ogen hadden en er zeker van te zijn dat ik bij een nieuwe club echt een meerwaarde kan zijn.''

De aanvaller voerde uitvoerige gesprekken met de clubleiding en de technische staf van Feyenoord. ''Na zeer uitvoerig met Dennis en met Robin te hebben gesproken, ben ik ervan overtuigd dat Feyenoord de plek is waar ik gelukkig zal zijn en ook een waardevol lid van de selectie. In het buitenland spelen is een geheel nieuwe uitdaging voor mij – en één die ik graag omarm. Ik heb heel veel zin om te beginnen. Aan Feyenoord en in het bijzonder Robin en Dennis: bedankt voor jullie geduld en professionaliteit terwijl ik dit proces doorliep.''

Van Persie blij met aantrekken Sterling

Ook hoofdtrainer Robin van Persie reageert tevreden op de komst van de Engels international. Hij benadrukt dat de club er in is geslaagd om na het sluiten van de transferwindow nog een speler van naam vast te leggen.

''Het is natuurlijk fantastisch dat we na het sluiten van de transferwindow nog een speler van het kaliber van Raheem hebben weten te strikken'', vertelt Van Persie. ''Zijn voetbal-CV spreekt voor zich: hij is een speler wiens kwaliteiten absoluut het verschil kunnen maken in een wedstrijd en ik ben ervan overtuigd dat hij ons in de laatste helft van het seizoen gaat helpen om onze doelen te verwezenlijken.''
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 12 februari 2026 - 18:58   quote  deeplink  
Ajaks zou ook een poging hebben gedaan om Raheem Sterling transfervrij in te lijven. Dat meldt The Telegraph donderdagavond. Feyenoord handelde sneller, waardoor de Rotterdamse club er met de handtekening van de Engelsman vandoor gingen.

De vleugelaanvaller liet bij zijn presentatie al weten dat hij de afgelopen tijd met meerdere clubs en trainers heeft gepraat. Of de rechtspoot ook contact gehad heeft met Fred Grim en Jordi Cruijff is niet bekend. Wat een feit is, is dat de Amsterdommers te laat in actie kwamen. Het snelle handelen van Feyenoord en Dennis te Kloese maakte het verschil, zo luidt het.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 12 februari 2026 - 19:13   quote  deeplink  
Er werd een akkoord bereikt voor een contract tot het einde van het seizoen, met de intentie om mogelijk langer samen te werken. Feyenoord communiceerde zelf niets over de mogelijkheid om langer met elkaar door te gaan, maar The Telegraph wel.
kenny
 kenny - donderdag 12 februari 2026 - 20:13   quote  deeplink  
wil de pret niet bederven hier maar hoe fit is hij ? voor die 2,5 maand dat het seizoen nog duurt is het afwachten , ben het wel met stylz eens , qua marketing en name dropping is het wel erg goed , dat feyenoord zulke spelers weet te binden is naar de toekomst ook goede zaak
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 12 februari 2026 - 20:39   quote  deeplink  
Vermoed dat ie bijtekent als we CL halen..
Alexmem
 Alexmem - donderdag 12 februari 2026 - 20:54   quote  deeplink  
Die gast verdiende bij Chelsea 3 ton per week toch?
MightyAce
 MightyAce - donderdag 12 februari 2026 - 20:54   quote  deeplink  
Dus zat verdiend en nu lekker gaan ballen
Bowie
 Bowie - donderdag 12 februari 2026 - 20:59   quote  deeplink  
Ik denk dat je met bovenstaande berichten heel goed opzit RenatoBos.

Wat een speler hebben we binnen gehaald, wat een goeie marketing zoals Stylzz terecht stelt.
Dennis en Robin slaan terug.

Speler voor de thuiswedstrijd tegen 020 zegt mijn gevoel nu al. Zal zich in deze wedstrijd laten zien.

Verder vooral ook belangrijk voor de kleedkamer, uitstraling van de club, ga maar door.

Voor plek 2 had ik na zondag en gisteren al weer veel meer vertrouwen, met hem erbij gaat dat wel lukken.

Dat is nu het heilige doel ook. Sterling gaat de Kuip ervaren, nogmaals vooral tegen 020.
En na behalen van plek 2, dus de vele geldpotten, zal ie met een glimlach voor nog 1 seizoen bijtekenen.

En wij gaan zeker genieten van hem, op zeker.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 12 februari 2026 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2026 - 17:49 schreef T-FeYeN00rD het volgende:
Welkom! Zoals gezegd, heb hem zeker bij Arsenal vorig jaar een paar keer zien spelen, dat leek nergens meer op. Maar de eredivisie is geen premier league, dus hopelijk kan hij het bij ons wel laten zien.
Nou ik hoop het ook T
tomson
 tomson - donderdag 12 februari 2026 - 22:17   quote  deeplink  
Bijzonder verhaal, grote meneer, grote competitie gespeeld. Maar 0 ritme.
Beetje een kop of munt actie of dit een voltreffer wordt of niet.
Aan drama, plottwists en theater hebben we dit seizoen geen gebrek iig.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Raheem Sterling topic

0.0072281