BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Fortuna Sittard 14-02-2026 / 20.00u

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 13 februari 2026 - 14:51   quote  deeplink  
Vermoedelijke opstelling Ajax: basisdebuut lonkt voor winteraanwinst tegen Fortuna

Ajax hervat zaterdagavond de Eredivisie met een thuisduel tegen Fortuna Sittard in de Johan Cruijff ArenA. Trainer Fred Grim wil met een overwinning de druk op de top drie opvoeren. Vítezslav Jaros lijkt opnieuw onder de lat te beginnen; Paes is wel speelgerechtigd maar blijft vermoedelijk op de bank. Oleksandr Zinchenko kan zijn basisdebuut maken als linksback nadat hij tegen AZ als invaller rust aan de bal bracht. Centraal achterin lijken Ko Itakura (organisator) en Youri Baas (inschuivende verdediger) te starten, met Anton Gaaei als aanvallend ingestelde rechtsback. Op het middenveld houdt Grim waarschijnlijk vast aan het ingerichte trio Regeer, Klaassen en Steur. Voorin staat Kasper Dolberg centraal, met Bounida en Godts op de flanken; Carrizo ontbreekt waarschijnlijk door werkvergunning- en trainingsachterstand.

NIET VOOR NU maar probeer deze eens in een besloten oefenpartij Grim:

Tomiyasu heeft in het verleden ook centraal gespeeld, waarom niet gezamenlijk met Itakura, communicatie is belangrijk in het hart vd verdediging, daarnaast wil ik graag Bouwman zien als rechtsback, Baas kan sowieso goed op linksback:

***********************************Jaros***********************************

***Bouwman**************Tomiyasu*************Itakura****************Baas***

**********************************Zinchenko********************************
******************Klaassen***************************Steur*****************

********Bounida********************Dolberg********************Godts********
hjf
 hjf - vrijdag 13 februari 2026 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 februari 2026 - 14:51 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Vermoedelijke opstelling Ajax: basisdebuut lonkt voor winteraanwinst tegen Fortuna

Ajax hervat zaterdagavond de Eredivisie met een thuisduel tegen Fortuna Sittard in de Johan Cruijff ArenA. Trainer Fred Grim wil met een overwinning de druk op de top drie opvoeren. Vítezslav Jaros lijkt opnieuw onder de lat te beginnen; Paes is wel speelgerechtigd maar blijft vermoedelijk op de bank. Oleksandr Zinchenko kan zijn basisdebuut maken als linksback nadat hij tegen AZ als invaller rust aan de bal bracht. Centraal achterin lijken Ko Itakura (organisator) en Youri Baas (inschuivende verdediger) te starten, met Anton Gaaei als aanvallend ingestelde rechtsback. Op het middenveld houdt Grim waarschijnlijk vast aan het ingerichte trio Regeer, Klaassen en Steur. Voorin staat Kasper Dolberg centraal, met Bounida en Godts op de flanken; Carrizo ontbreekt waarschijnlijk door werkvergunning- en trainingsachterstand.

NIET VOOR NU maar probeer deze eens in een besloten oefenpartij Grim:

Tomiyasu heeft in het verleden ook centraal gespeeld, waarom niet gezamenlijk met Itakura, communicatie is belangrijk in het hart vd verdediging, daarnaast wil ik graag Bouwman zien als rechtsback, Baas kan sowieso goed op linksback:

***********************************Jaros***********************************

***Bouwman**************Tomiyasu*************Itakura****************Baas***

**********************************Zinchenko********************************
******************Klaassen***************************Steur*****************

********Bounida********************Dolberg********************Godts********
Zinchenko had ik ook al geopperd om op 6 te zetten. Maar ik zou Baas dan in het centrum houden en Tomiyasu op de linksback positie. Baas voelt zich heel comfortabel in het centrum. Dan heb je ook gelijk een goede as staan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 13 februari 2026 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 februari 2026 - 17:00 schreef hjf het volgende:

[..]

Zinchenko had ik ook al geopperd om op 6 te zetten. Maar ik zou Baas dan in het centrum houden en Tomiyasu op de linksback positie. Baas voelt zich heel comfortabel in het centrum. Dan heb je ook gelijk een goede as staan.
Ook goed, natuurlijk staat Baas daar op zijn plekkie al denk ik dat het te proberen waard is tijdens een besloten oefenpotje

In feite is Itakura van nature linkscentraal, dus geef hem daar een keer de kans om zich te bewijzen. Baas kan je in principe als linksback gebruiken.
Het komt door Farioli dat Baas centraal is komen staan, voorheen was hij een goed als linksback.

Weet je waarom ik koos voor Tomiyasu centraal omdat hij best lengte heeft, ik zie graag wat langere centrale verdedigers, met name bij vrije trappen en hoekschoppen tegen.

Maar goed ook jouw keuze kan heel goed

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 februari 2026 door Jack Huntelaar --
p111
 p111 - vrijdag 13 februari 2026 - 18:57   quote  deeplink  
Baas laten staan.Bouman inderdaa is als rechtsback proberen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 13 februari 2026 - 19:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 februari 2026 - 18:57 schreef p111 het volgende:
Baas laten staan.Bouman inderdaa is als rechtsback proberen.
Klopt hij kan goed opkomen langs rechts

De verdediging staat nog niet echt, Grim wisselt nog al, als het eenmaal goed staat niet meer wijzigen.
Farioli wijzigde zijn verdediging nauwelijks, dat heeft zeker gewerkt
p111
 p111 - zaterdag 14 februari 2026 - 10:17   quote  deeplink  
Paes
Bouman-Itakura-Baas-Zichenko
Regeer onder protest
Steur-Klaasen
Boudima-Dolberg-Godt
AkaS
 AkaS - zaterdag 14 februari 2026 - 10:41   quote  deeplink  
Leuk om te fantaseren wat een juiste invulling kan zijn. Om te beginnen zou ik zsm afscheid nemen van Jaros, dus Paes tussen de palen.

_________________ Paes -------------------------

-------------- Tomiyasu --- Itakura -----------------

Bouwman ------------------------------- Zichenko

------ Fitz-Jim --- Baas --- Steur --------------

Bounida ------------------------------- Edvardsen

-------------------- Dolberg ------------------------

En zo heb je nog wat te wisselen met Wout, Klaassen, Godst en Gloukh. En kunnen Klaassen en Woutje op de bank uitleggen aan Godts en Gloukh dat voetbal een teamsport is. En dat de beste teams de bal laten gaan en hoe simpeler hoe effectiever je als team bent en pas dan kunnen individuen zich onderscheiden en komen die vanzelf bovendrijven. Godts en Gloukh is niet hetzelfde als Messi en Ronaldo!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 februari 2026 door AkaS --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 februari 2026 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2026 - 10:41 schreef AkaS het volgende:
Leuk om te fantaseren wat een juiste invulling kan zijn. Om te beginnen zou ik zsm afscheid nemen van Jaros, dus Paes tussen de palen.

En zo heb je nog wat te wisselen met Wout, Klaassen, Godst en Gloukh. En kunnen Klaassen en Woutje op de bank uitleggen aan Godts en Gloukh dat voetbal een teamsport is. En dat de beste teams de bal laten gaan en hoe simpeler hoe effectiever je als team bent en pas dan kunnen individuen zich onderscheiden en komen die vanzelf bovendrijven. Godts en Gloukh is niet hetzelfde als Messi en Ronaldo!!!
Gek maar ik kan hier best mee leven, ik zeg niet dat het gaat werken, je moet een opstelling als deze niet op 1 wedstrijd afrekenen, dit moet groeien.

Met name onze Japanners centraal, had ik al eerder aan gegeven.

Itakura...Ik zie het bij ons nog niet echt maar het kan zijn omdat hij niet op zijn lievelingspositie staat namelijk linkscentraal.
Hij is overal een openbaring geweest bij Groningen die hem huurde van Manchester City, bij Borussia Mönchengladbach, die hem nu weer benaderd heeft om terug te komen.

Tomiyasu heeft naast rechtsback ook centraal gespeeld, heeft lengte wat je nodig hebt centraal. De onderlinge communicatie met Itakura is dan zeker aanwezig.

Baas op 6 riep ik een tijd geleden ook al, al zou Zinchenco ook kunnen op 6.
Tja en knokker Edvardsen op links waarom niet.

Ik weet dat jij Edvardsen liever ziet dan Godts, vanwege het vele balverlies wat hij lijdt.

Dit klopt ook, jammer is dat hij niet aan zijn jasje wordt getrokken.
Henderson gaf hem niet voor niets regelmatig op zijn kop omdat hij zijn acties te ver door dreef.
Hij is misschien wel onze beste beste voetballer met heel veel dreiging maar er komt te weinig uit omdat hij vaak te veel met zijn hoofd naar beneden loopt heeft hij het overzicht niet. Zijn passing is ook niet best, gooi een bal voor vanaf de zijkant zoals Gaaei Godts.

Toch ben ik niet kapot van Edvardsen, als Godts zijn acties niet te ver doorvoert kies ik toch voor Godts

Maar goed ja waarom niet, Grim zou het best kunnen proberen zo maar niet direct in een competitiewedstrijd voordat dit is uit getest
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 14 februari 2026 - 13:17   quote  deeplink  
Dit is nu een wedstrijd die je moet winnen en de basisopstelling maakt in principe niet uit. Grim moet na rust nu eens laten zien dat hij goed kan wisselen en kan inspelen op een omzetting bij de tegenstander!!! Daar gaan we elke keer de mist mee in. Hij kan niet tactisch inspelen op veranderingen en er zijn ook geen spelers die dat ff regelen in het veld. Wellicht nu Zinchenko.... zi lang je blijft aankloten met Gaaei, zal het achterin niet beter worden. Echt een zwakke schakel.
Ik vrees toch weer voor een gelijkspelletje: 2-2.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 februari 2026 door bertus bikkel --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 februari 2026 - 15:14   quote  deeplink  
Mijn inziens moet hij juist met een goed team in de basis beginnen, en daar zo weinig aan sleutelen.
In 1e instantie zijn verdediging goed wegzetten, die verandert hij te vaak.
Gaaei even niet opstellen komt te kort in de verdediging wat jij ook al aan geeft.

Steur altijd laten staan, het team niet wisselen zolang het goed draait.
Als enige misschien Weghorst brengen 20 minuten voor tijd, zoals Farioli standaard deed
Grim moet het team compact laten verdedigen en aanvallen, gebeurd dit dan winnen we deze pot

3-1
hjf
 hjf - zaterdag 14 februari 2026 - 15:17   quote  deeplink  
quote:

Ik zie dat "je grote vriend" Freakie nog niet los is gegaan op jouw opstelling met Fitz Jim. 😂
Ik wil natuurlijk niet stoken in een "goed huwelijk" hoor. 😂
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 februari 2026 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2026 - 15:17 schreef hjf het volgende:

[..]

Ik zie dat "je grote vriend" Freakie nog niet los is gegaan op jouw opstelling met Fitz Jim. 😂
De dag is nog niet voorbij 😂😂😂
freakie
 freakie - zaterdag 14 februari 2026 - 18:49   quote  deeplink  
quote:

Hahahahahhhaha fitz jim weer🤣

Ook gelijk alle creativiteit weghalen bij de aanvallers. Top idee.
freakie
 freakie - zaterdag 14 februari 2026 - 18:50   quote  deeplink  
quote:

[..]

Hahahahah kon het niet laten.. NIET STOKEN JA.
freakie
 freakie - zaterdag 14 februari 2026 - 18:50   quote  deeplink  
quote:

[..]

Hahahahah kon het niet laten.. NIET STOKEN JA.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 februari 2026 - 18:54   quote  deeplink  
Regeer ontbreekt, Zinchenco in de basis waarschijnlijk op linksback omdat Mokio vermoedelijk naast Klaassen en Steur op het middenveld starten.

Sutalos en Rosa spelen ook.
Voorhoede zoals verwacht. Bounida, Dolberg, Godts
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 februari 2026 - 20:08   quote  deeplink  
Het zit Zinchenco en ook Ajax niet mee, hoe kut is dit.

Er wordt wel direct gescoord door Mokio
1-0
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 februari 2026 - 20:15   quote  deeplink  
En ja hoor 2-0 Bounidaaaaaaa
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 februari 2026 - 20:17   quote  deeplink  
Wat een sliding van Mokio, woww
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 februari 2026 - 20:19   quote  deeplink  
Godts tot nu toe 2x niet gelukkig met de bal. Geconcentreerd blijven Mika!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 februari 2026 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 februari 2026 - 20:25   quote  deeplink  
En wat ik al voorspelde 3-0 en we hebben nog genoeg minuten om uit te bouwen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 februari 2026 - 20:30   quote  deeplink  
Mokio speelt een beste wedstrijd tot nu toe
Ook Sutalo en Steur, eigenlijk iedereen😁
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 februari 2026 - 20:48   quote  deeplink  
25 minuten spelen ze goed daarna zakt het weg en ja hoor 3-1

Heb nu al zo mijn gedachte voor de 2e helft
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 februari 2026 - 21:25   quote  deeplink  
En ja hoor Steur moet er weer af
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 februari 2026 - 21:42   quote  deeplink  
Ze staan weer vreselijk te klooien, laten het bijna weer lopen.

Na 25 munuten gemakzucht, slappe hap.

Enfin ik zeg het en het is 4-1 door Godts
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 14 februari 2026 - 21:44   quote  deeplink  
Wat ik al weken roep Rosa, gewoon foutloos is veel meer een verdediger dan Gaaei

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 februari 2026 door Jack Huntelaar --
AkaS
 AkaS - zaterdag 14 februari 2026 - 23:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2026 - 12:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Gek maar ik kan hier best mee leven, ik zeg niet dat het gaat werken, je moet een opstelling als deze niet op 1 wedstrijd afrekenen, dit moet groeien.

Met name onze Japanners centraal, had ik al eerder aan gegeven.

Itakura...Ik zie het bij ons nog niet echt maar het kan zijn omdat hij niet op zijn lievelingspositie staat namelijk linkscentraal.
Hij is overal een openbaring geweest bij Groningen die hem huurde van Manchester City, bij Borussia Mönchengladbach, die hem nu weer benaderd heeft om terug te komen.

Tomiyasu heeft naast rechtsback ook centraal gespeeld, heeft lengte wat je nodig hebt centraal. De onderlinge communicatie met Itakura is dan zeker aanwezig.

Baas op 6 riep ik een tijd geleden ook al, al zou Zinchenco ook kunnen op 6.
Tja en knokker Edvardsen op links waarom niet.

Ik weet dat jij Edvardsen liever ziet dan Godts, vanwege het vele balverlies wat hij lijdt.

Dit klopt ook, jammer is dat hij niet aan zijn jasje wordt getrokken.
Henderson gaf hem niet voor niets regelmatig op zijn kop omdat hij zijn acties te ver door dreef.
Hij is misschien wel onze beste beste voetballer met heel veel dreiging maar er komt te weinig uit omdat hij vaak te veel met zijn hoofd naar beneden loopt heeft hij het overzicht niet. Zijn passing is ook niet best, gooi een bal voor vanaf de zijkant zoals Gaaei Godts.

Toch ben ik niet kapot van Edvardsen, als Godts zijn acties niet te ver doorvoert kies ik toch voor Godts

Maar goed ja waarom niet, Grim zou het best kunnen proberen zo maar niet direct in een competitiewedstrijd voordat dit is uit getest
Klopt, wist alleen niet meer wie dat al eens had gezegd om Baas op 6 te zetten. Godts was vandaag bij vlagen niet zelfzuchtig en dat wierp direct vruchten af, ook koos hij zijn momenten wat beter. Hopelijk zet het door, al was de 2e helft wederom erg slecht!
AkaS
 AkaS - zaterdag 14 februari 2026 - 23:40   quote  deeplink  
quote:

[..]

Hahahahahahahhahahaha 🤣🤣🤣
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 15 februari 2026 - 00:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2026 - 23:38 schreef AkaS het volgende:

[..]

Klopt, wist alleen niet meer wie dat al eens had gezegd om Baas op 6 te zetten. Godts was vandaag bij vlagen niet zelfzuchtig en dat wierp direct vruchten af, ook koos hij zijn momenten wat beter. Hopelijk zet het door, al was de 2e helft wederom erg slecht!
Eens!
p111
 p111 - zondag 15 februari 2026 - 09:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2026 - 20:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:
25 minuten spelen ze goed daarna zakt het weg en ja hoor 3-1

Heb nu al zo mijn gedachte voor de 2e helft
Eigen doelpunt Sutelo dat is al zijn derde dit seizoen een nw record whaa

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax - Fortuna Sittard 14-02-2026 / 20.00u

0.0067489