BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax-NEC 21-2-2026 2100 uur

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 20 februari 2026 - 16:45   quote  deeplink  
Een wedstrijd tussen 2 clubs die evenveel punten hebben en op n gedeelde 3de plaats staan.
De winnaar houdt zicht op de 2e plek, de verliezer haakt voorlopig af. Ook aan een gelijkspelletje hebben beide ploegen niks en komen beiden op 5 punten van plek 2.
De laatste duels tussen beiden geven weinig hoop voor ons en ook het feit dat we met 1 of 2 van de zwakke schakels achterin moeten gaan spelen, biedt geen hoop.
Het belangrijkste verschil zit 'm denk ik in de coaches, Grim die graag vast houdt aan automatismen en Schreuder die kan omschakelen naar plan b en iets kan omzetten waardoor onze coach het vaak niet meer weet. We weten hoe de 2e helften de laatste tijd gaan....
Dit alles samen doet mij denken aan een gelijkspelletje als hoogst haalbare helaas...
Uitslag 2-2.
AkaS
 AkaS - zaterdag 21 februari 2026 - 02:07   quote  deeplink  
Thanks Bertus, kan een mooie wedstrijd worden met hopelijk een goede afloop, 2 - 1 of wellicht 3 - 2.

Wel een behoudend ingesteld middenveld met Mokio en Regeer waarvan ik dan vermoed dat Regeer op de plek van Klaassen komt...

Hopelijk deze keer geen verval want nec zou juist vaker een goede 2e helft hebben...

Ik verheug me op de wissels, onze Argentijnse aankoop, Woutje en Fitz-Jim.
freakie
 freakie - zaterdag 21 februari 2026 - 09:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 februari 2026 - 02:07 schreef AkaS het volgende:
Thanks Bertus, kan een mooie wedstrijd worden met hopelijk een goede afloop, 2 - 1 of wellicht 3 - 2.

Wel een behoudend ingesteld middenveld met Mokio en Regeer waarvan ik dan vermoed dat Regeer op de plek van Klaassen komt...

Hopelijk deze keer geen verval want nec zou juist vaker een goede 2e helft hebben...

Fitzieeeee! Ja waarom niet. Waarom zou Regeer op positie van Klaassen spelen? Dat is juist niet logisch. Hij gaat gewoon de verdedigende rol nemen. Mokio de aanvallende.
p111
 p111 - zaterdag 21 februari 2026 - 09:19   quote  deeplink  
Nou wie weet gaan ze als een trein,ik hoop op de volgende opstelling.
Paes,Rosa,Bouman,Baas,Wijndal,Steur,Mokia,Fritz,Godt,Dolberg,Boudina
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 21 februari 2026 - 10:59   quote  deeplink  
Achterhoede en aanval lijken me prima!
Ik vrees alleen dat dit middenveld te licht is.
Wel veel voetbal maar ik denk dat Grim echt gaat kiezen voor Regeer op 6.
freakie
 freakie - zaterdag 21 februari 2026 - 11:21   quote  deeplink  
Vind het wel grappig, dat na 1 goede wedstrijd van Mokio, noodgedwongen. Er getwijfeld wordt of hij verdedigend op het middenveld moet staan. Alsof 1 wedstrijd hem nu ineens wel een verdedigende middenvelder maakt. Hij is dat gewoon niet.

Fitz Jim is trouwens helemaal geen voetbal. Dat is gepruts op het middenveld. Soort type Enoh maar dan met mindere verdedigende skills. Hebben we niet nodig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 21 februari 2026 door freakie --
p111
 p111 - zaterdag 21 februari 2026 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 februari 2026 - 11:21 schreef freakie het volgende:
Vind het wel grappig, dat na 1 goede wedstrijd van Mokio, noodgedwongen. Er getwijfeld wordt of hij verdedigend op het middenveld moet staan. Alsof 1 wedstrijd hem nu ineens wel een verdedigende middenvelder maakt. Hij is dat gewoon niet.

Fitz Jim is trouwens helemaal geen voetbal. Dat is gepruts op het middenveld. Soort type Enoh maar dan met mindere verdedigende skills. Hebben we niet nodig.
Dat is algemeen bekend dat jij liever die prutser Regeer ziet,maar er zijn nou eenmaal andere meningen.
En voetballend is Fritz beter, alleen zijn ze allebei fysiek te zwak.
p111
 p111 - zaterdag 21 februari 2026 - 11:46   quote  deeplink  
Mokio is een groot talent,je moet alleen zijn jeugdige foutjes kunnen accepteren.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 11:55   quote  deeplink  
Ik verwacht geen verrassingen van Grim in de opstelling of met zijn wissels.

Wel hoop ik op Weghorst als wissel, die is extra gemotiveerd om zich te laten zien de laatste 30 minuten
Vermoed dat we onze argentijn Carrizo 1 á 2 wedstrijden nog niet gaan zien omdat hij net 2 dagen heeft mee getraind.

Maar goed doet eens gek Grim, laat ons toch eens verrassen want Tomiyasu en Berghuis schijnen fit te zijn
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 20:02   quote  deeplink  
Opstelling: Paes; Rosa, Sutalo, Baas, Wijndal; Fitz-Jim, Regeer, Steur; Bounida, Dolberg, Godts
AkaS
 AkaS - zaterdag 21 februari 2026 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 februari 2026 - 10:59 schreef bertus bikkel het volgende:
Achterhoede en aanval lijken me prima!
Ik vrees alleen dat dit middenveld te licht is.
Wel veel voetbal maar ik denk dat Grim echt gaat kiezen voor Regeer op 6.
Met deze samenstelling lijkt het me ook logisch dat regeer op 6 speelt. Zag alleen Mokio niet op rechthalf spelen. Maar zo kan het denk ik wel helemaal goedkomen. Jammer alleen van Sutalo, had daar graag Bouwman gezien:-)
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 22:04   quote  deeplink  
Ik vind Ajax absoluut niet best, alle kopballen worden gewonnen door Kaplan, waarom dat Fitz Jim hem af moet dekken is mij een raadsel.

Breng asheblieft Bouwman of Tomiyasu voor Sutalo, wat die aan het doen is ?
Het moet echt beter anders gaan we de mist in de 2e helft.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 22:10   quote  deeplink  
Wat een kut corner van Wijndal man man
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 22:14   quote  deeplink  
Dolberg mag gewisseld worden
Ik zou graag Berghuis zien over rechts
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 22:16   quote  deeplink  
Geeft die bal op Dolberg Bounida, wat een gepruts
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 22:19   quote  deeplink  
Stelletje amateurs achter in pfff
remco k
 remco k - zaterdag 21 februari 2026 - 22:19   quote  deeplink  
Fitz Jim echt prima tot twee minuten terug. Gaat bij dat schot heel makkelijk om in dat duel. En bij die corner gaat hij dat duel als een meisje aan. Kan daar zo slecht tegen.
remco k
 remco k - zaterdag 21 februari 2026 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 februari 2026 - 22:14 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Dolberg mag gewisseld worden
Ik zou graag Berghuis zien over rechts
Berghuis zijn laatste goede wedstrijd is 4 jaar geleden. Laat hem lekker vertrekken joh.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 22:21   quote  deeplink  
Wat geven ze het toch weer weg
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 22:21   quote  deeplink  
Wisselt nou eens Grim, dit kan echt niet langer zo
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 22:25   quote  deeplink  
Balverlies Godts en NEC direct gevaarlijk
freakie
 freakie - zaterdag 21 februari 2026 - 22:26   quote  deeplink  
Fitz Jim eerste helft inderdaad goed. Nu paar dingetjes veel te makkelijk.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 22:34   quote  deeplink  
Klaassen had toch meer rust gebracht achter in
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 22:35   quote  deeplink  
Fitz Jim aanvallend goed maar verdedigd als een juffrouw
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 22:38   quote  deeplink  
Regeer raakt elke wedstrjd geblesseerd
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 22:42   quote  deeplink  
Bounida speelt een draak van een wedstrijd
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 22:45   quote  deeplink  
Godts toch pffff
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 22:54   quote  deeplink  
Haalt Kaplan direct terug na dit seizoen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 22:58   quote  deeplink  
STELLETJE PRUTSERS, HOE SLECHT!!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 21 februari 2026 - 23:00   quote  deeplink  
GRIM BAKT ER OOK NIKS VAN!
p111
 p111 - zaterdag 21 februari 2026 - 23:47   quote  deeplink  
Het tempo en fysiek lag bij NEC en je stelt er counter voetbal tegen over in je eigen Arena.
Fritz Jim best een goede eerste helft,maar kan nog geen 90 minuten top zijn en Regeer bojft een watje totaal ongeschikt voor de top ,laat zich steeds vervangen in driekwart van de wedstrijd dan wordt die moe en fysiek hopeloos.Maar we moeten echt een sterke 6 er bij hebben,Steur is een perfecte voetballer maar 17 of 18 jaar die heeft zijn tijd nodig,we gaan alleen maar beter worden vanaf nu.En NEC heeft echt een geweldige ploeg.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 februari 2026 - 00:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 februari 2026 - 23:47 schreef p111 het volgende:
Het tempo en fysiek lag bij NEC en je stelt er counter voetbal tegen over in je eigen Arena.
Fritz Jim best een goede eerste helft,maar kan nog geen 90 minuten top zijn en Regeer bojft een watje totaal ongeschikt voor de top ,laat zich steeds vervangen in driekwart van de wedstrijd dan wordt die moe en fysiek hopeloos.Maar we moeten echt een sterke 6 er bij hebben,Steur is een perfecte voetballer maar 17 of 18 jaar die heeft zijn tijd nodig,we gaan alleen maar beter worden vanaf nu.En NEC heeft echt een geweldige ploeg.
Fitz Jim liet leuke aanvallende dingen zien maar is een juffrouw tijdens het mee verdedigen, komt als middenvelder te kort, zoals ook Regeer te kort schiet.

Ze waren niet voor niets op zoek baar een 6.
Maar ook aanvallend is het allemaal nog niet best.
We hebben tot nu toe geen recht op de 2e plaats in de competitie
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 februari 2026 - 00:42   quote  deeplink  
Totaal geen samenhang gezien, geen ingespeeld team
Los zand was het, ook Grim krijgt het niet op de rit.

Het was vorig seizoen ook niet altijd goed maar wat mis ik het er op klappen en de punten er uitslepen onder Farioli.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 22 februari 2026 - 09:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 21 februari 2026 - 02:07 schreef AkaS het volgende:

Ik verheug me vooral op het moment dat bekent wordt dat Woutje weggaat.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 22 februari 2026 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2026 - 00:42 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Totaal geen samenhang gezien, geen ingespeeld team
Los zand was het, ook Grim krijgt het niet op de rit.

Het was vorig seizoen ook niet altijd goed maar wat mis ik het er op klappen en de punten er uitslepen onder Farioli.
Fred Grim en iets op de rit krijgen? Die vent is binnen gehaald zodat ze "terecht" het pootje van Heitinga konden lichten. Mag vervolgens het seizoen afmaken omdat het "wederom" bestuurlijk wederom een teringbende is en heeft verder de uitstraling van een zeegarnaal!
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 22 februari 2026 - 10:50   quote  deeplink  
Gisteren op weg naar de Arena zat ik terug te denken aan het mooie verleden. Aan de potjes tegen ploegen als NEC waarvan je vooraf wist; dit gaat 4-0 of 5-0 worden.
Als het dan uiteindelijk maar 3-1 werd, was ik teleurgesteld en had ik een slecht Ajax gezien....niemand die zich vooraf druk maakte over de afloop van dit soort"tussendoortjes". Nu is alles anders en maakte ik me druk of we niet totaal weggespeeld zouden worden door, met alle respect, NEC....
Helaas werd mijn angst werkelijkheid en speelden ze ons Ajax met hoge druk, agressie en uitstekend positiespel van het kastje naar de muur. Naast mij zaten wat Japanners die Ajax voetbal zagen waarvoor ze gekomen waren , alleen was dat voetbal helaas niet van onze jongens...
Tijden veranderen, alleen het feit dat ik er met mijn zoon was , maakte het voor mij een onvergetelijke en mooie avond.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 februari 2026 door bertus bikkel --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 februari 2026 - 11:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2026 - 09:38 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Fred Grim en iets op de rit krijgen? Die vent is binnen gehaald zodat ze "terecht" het pootje van Heitinga konden lichten. Mag vervolgens het seizoen afmaken omdat het "wederom" bestuurlijk wederom een teringbende is en heeft verder de uitstraling van een zeegarnaal!
Volledig eens ouwe!
Weet jij trouwens hoe het met Pietje is, die mis ik al een poos hier ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 22 februari 2026 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 februari 2026 - 11:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2026 - 10:50 schreef bertus bikkel het volgende:
Gisteren op weg naar de Arena zat ik terug te denken aan het mooie verleden. Aan de potjes tegen ploegen als NEC waarvan je vooraf wist; dit gaat 4-0 of 5-0 worden.
Als het dan uiteindelijk maar 3-1 werd, was ik teleurgesteld en had ik een slecht Ajax gezien....niemand die zich vooraf druk maakte over de afloop van dit soort"tussendoortjes". Nu is alles anders en maakte ik me druk of we niet totaal weggespeeld zouden worden door, met alle respect, NEC....
Helaas werd mijn angst werkelijkheid en speelden ze ons Ajax met hoge druk, agressie en uitstekend positiespel van het kastje naar de muur. Naast mij zaten wat Japanners die Ajax voetbal zagen waarvoor ze gekomen waren , alleen was dat voetbal helaas niet van onze jongens...
Tijden veranderen, alleen het feit dat ik er met mijn zoon was , maakte het voor mij een onvergetelijke en mooie avond.
Zo is het verdomme, dit deed weer behoorlijk pijn, heb vandaag weer helemaal niets met heel de naam Ajax

Ik denk zelfs niet meer aan die 2e plaats, ze zien maar met dit kelere zootje
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 22 februari 2026 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2026 - 11:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Volledig eens ouwe!
Weet jij trouwens hoe het met Pietje is, die mis ik al een poos hier ?
Ja klopt, ik mis Pietje ook!!
Hopelijk gaat alles goed met hem....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 22 februari 2026 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2026 - 14:01 schreef bertus bikkel het volgende:

[..]

Ja klopt, ik mis Pietje ook!!
Hopelijk gaat alles goed met hem....
Inderdaad maar ook nummer10 al lang niets van gezien
hjf
 hjf - maandag 23 februari 2026 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 februari 2026 - 21:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Inderdaad maar ook nummer10 al lang niets van gezien
En Ronald 1960
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 23 februari 2026 - 11:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2026 - 09:25 schreef hjf het volgende:

[..]

En Ronald 1960
Die geniet ergens ver weg!! Lekker warm land, beter dan dit kutland!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 23 februari 2026 - 11:08   quote  deeplink  
Pietje!!!!! Hey Pietje!!!! Laat je gezicht eens zien!! Ze missen je ouwe brompot
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 23 februari 2026 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2026 - 11:08 schreef Ajax Warrior het volgende:
Pietje!!!!! Hey Pietje!!!! Laat je gezicht eens zien!! Ze missen je ouwe brompot
Jaaaaa Pietje waar blijf je ouwuhhh?
AkaS
 AkaS - maandag 23 februari 2026 - 12:20   quote  deeplink  
Nagenoeg altijd irriteer ik me aan het anti-Ajax commentaar van Willem van Hanegem die in het echte leven een reuze aardige kerel is maar deze keer heeft hij helemaal gelijk en kom ik op mijn punt: pakt Godts nu punten voor Ajax of kost hij (indirect) punten voor Ajax door zijn egoïstische gedrag en balverlies op ongewenste momenten en posities op het veld.

Zie onderstaande commentaar van " de kromme"...

Willem van Hanegem reageert in zijn column in het Algemeen Dagblad kritisch op het idee dat Mika Godts momenteel de beste speler van de Eredivisie zou zijn. De twintigjarige Belg van Ajax heeft de laatste weken veel scorend rendement: vijf doelpunten en een assist in vier competitieduels, en sommige analisten zoals Hans Kraay jr. bestempelen hem daarom als uitblinkende speler. Van Hanegem ziet het anders: Godts kan uitgroeien tot zo iemand, maar is het nog niet omdat hij in beslissende momenten te vaak de verkeerde keuze maakt.

Als voorbeeld noemt Van Hanegem de uitwedstrijd tegen NEC (1-1), waarin Godts wel scoorde maar ook twee cruciale momenten verspeelde — een slechte aanname na een breedtepass van Wout Weghorst en een counter waarin hij koos voor zichzelf in plaats van Weghorst in stelling te brengen. Volgens Van Hanegem moet een speler die serieus grote clubs wil lokken echt regelmatig wedstrijden over de streep trekken en op die momenten bepalend zijn; alleen goede statistieken zijn daarvoor niet genoeg.
jodocus
 jodocus - maandag 23 februari 2026 - 19:50   quote  deeplink  
Tja , haal die Schreuder nou maar
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 23 februari 2026 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2026 - 12:20 schreef AkaS het volgende:
Nagenoeg altijd irriteer ik me aan het anti-Ajax commentaar van Willem van Hanegem die in het echte leven een reuze aardige kerel is maar deze keer heeft hij helemaal gelijk en kom ik op mijn punt: pakt Godts nu punten voor Ajax of kost hij (indirect) punten voor Ajax door zijn egoïstische gedrag en balverlies op ongewenste momenten en posities op het veld.

Zie onderstaande commentaar van " de kromme"...

Willem van Hanegem reageert in zijn column in het Algemeen Dagblad kritisch op het idee dat Mika Godts momenteel de beste speler van de Eredivisie zou zijn. De twintigjarige Belg van Ajax heeft de laatste weken veel scorend rendement: vijf doelpunten en een assist in vier competitieduels, en sommige analisten zoals Hans Kraay jr. bestempelen hem daarom als uitblinkende speler. Van Hanegem ziet het anders: Godts kan uitgroeien tot zo iemand, maar is het nog niet omdat hij in beslissende momenten te vaak de verkeerde keuze maakt.

Als voorbeeld noemt Van Hanegem de uitwedstrijd tegen NEC (1-1), waarin Godts wel scoorde maar ook twee cruciale momenten verspeelde — een slechte aanname na een breedtepass van Wout Weghorst en een counter waarin hij koos voor zichzelf in plaats van Weghorst in stelling te brengen. Volgens Van Hanegem moet een speler die serieus grote clubs wil lokken echt regelmatig wedstrijden over de streep trekken en op die momenten bepalend zijn; alleen goede statistieken zijn daarvoor niet genoeg.
De Kromme heeft wel een punt, maar goed Godts is groeiende komt er wel, hij is nu nog speels maar praat je over nu dan heeft van Haneghem gelijk.

Maar even...laat de kromme bij zijn eigen club zijn visie geven niet over de spelers van Ajax, je hoort Sjaak Swart toch nooit iets zeggen over spelers van die Rotterdamse club.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 02 maart 2026 - 19:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 februari 2026 - 19:50 schreef jodocus het volgende:
Tja , haal die Schreuder nou maar
Naai Schreuder in zijn reet kwak, maar laat hem wegblijven bij Ajax.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax-NEC 21-2-2026 2100 uur

0.0055768