BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: V Wonderen nieuwe TD

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
kenny
 kenny - dinsdag 24 februari 2026 - 13:29   quote  deeplink  
weer een gok , onervaren als TD , wel een integere kerel met voetbal kennis
MMM
 MMM - dinsdag 24 februari 2026 - 13:46   quote  deeplink  
De volgende zwarte dag in de geschiedenis van de club. Een onervaren en totaal ongeschikte hoofdtrainer. En nu een onervaren TD. Een onervaren TD die de puinhopen van zijn voorganger DtK moet opruimen.

De verwachtingen kunnen de komende jaren nog verder omlaag. De club is volledig terug bij af.

Wat zal Arne Slot dit pijn doen. Zijn meesterwerk is compleet vernield.

Mijn Feyenoord hart huilt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 februari 2026 door MMM --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 24 februari 2026 - 13:51   quote  deeplink  
Wat een gejank vooraf
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 24 februari 2026 - 13:56   quote  deeplink  
Ja en achteraf janken is makkelijk bla bla
Maar het enige wat van wonderen tegen heeft is op t oog weinig ervaring.
Maar hoeveel TD’s met ervaring kennen we nou eigenlijk.
kenny
 kenny - dinsdag 24 februari 2026 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 13:51 schreef Stylzz het volgende:
Wat een gejank vooraf
vind jij , M heeft weldegelijk een punt , v wonderen heeft totaal geen ervaring als TD en geen netwerk , feyenoord is geen gemakkelijke club en er moet zwaar puin geruimd worden , lijkt mij ook dat je er een meer ervaren man op moet zetten
MMM
 MMM - dinsdag 24 februari 2026 - 13:59   quote  deeplink  
Je hoeft toch niet in de Nederlandse vijver te vissen?

Ik heb er weinig zicht op verder. Maar een TD aanstellen zonder ervaring en zonder netwerk is de grootste fout die ze konden maken.

Er is geen enkele reden om voor van Wonderen te kiezen.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 24 februari 2026 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 13:58 schreef kenny het volgende:

[..]

vind jij , M heeft weldegelijk een punt , v wonderen heeft totaal geen ervaring als TD en geen netwerk , feyenoord is geen gemakkelijke club en er moet zwaar puin geruimd worden , lijkt mij ook dat je er een meer ervaren man op moet zetten
Dat weten we helemaal niet.
Hij heeft geen baan als TD gehad. Dat is waar.
Maar dat is t enige wat we echt weten.
De rest is puur gebaseerd op een negatief gevoel rond de club en DtK.
VVout
 VVout - dinsdag 24 februari 2026 - 14:02   quote  deeplink  
Een blauwe maandag de scouting gedaan bij Feyenoord en ff in Duitsland gezeten. Enorme gok weer, maar kan hopelijk ook goed uitpakken. Maar nogmaals, het Bosz scenario zit voorlopig weer prominent in het geheugen.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 24 februari 2026 - 14:02   quote  deeplink  
Zet m op Kees. Hopelijk net zo goed als op t veld bij ons.
Laat die zure matten maar wat zien.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 24 februari 2026 - 14:06   quote  deeplink  
Is Kees van Wonderen als TD een logische keuze? Nee, want hij heeft op dit vlak geen enkele ervaring. Ook ik heb mijn twijfels. En ik snap de onvrede over hoe zaken binnen de club nu gaan op heel veel punten.

Maar er is een keuze hoe bepaalde dingen te verwoorden en hoe negatief het op te schrijven. Kees van Wonderen lijkt mij wel een verstandige, weloverwogen man. En als de keuze dan toch al gemaakt is om hem aan te stellen, laten we Kees van Wonderen dan de kans geven. En dan ben ik wel blij dat hij elk geval nu al kan beginnen. Dan kan hij de selectie onder de loep nemen en de trainer. Dan kan hij nu alvast gaan voorbereiden op de zomer en alvast keuzes gaan maken.
kenny
 kenny - dinsdag 24 februari 2026 - 14:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 13:59 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Dat weten we helemaal niet.
Hij heeft geen baan als TD gehad. Dat is waar.
Maar dat is t enige wat we echt weten.
De rest is puur gebaseerd op een negatief gevoel rond de club en DtK.
gelul , dit is puur feitelijk , heeft geen ervaring als TD dat is een feit , en dat er negatief gevoel is rond de club ook niet zo gek toch ?
kenny
 kenny - dinsdag 24 februari 2026 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 14:06 schreef feyenoord!!! het volgende:
Is Kees van Wonderen als TD een logische keuze? Nee, want hij heeft op dit vlak geen enkele ervaring. Ook ik heb mijn twijfels. En ik snap de onvrede over hoe zaken binnen de club nu gaan op heel veel punten.

Maar er is een keuze hoe bepaalde dingen te verwoorden en hoe negatief het op te schrijven. Kees van Wonderen lijkt mij wel een verstandige, weloverwogen man. En als de keuze dan toch al gemaakt is om hem aan te stellen, laten we Kees van Wonderen dan de kans geven. En dan ben ik wel blij dat hij elk geval nu al kan beginnen. Dan kan hij de selectie onder de loep nemen en de trainer. Dan kan hij nu alvast gaan voorbereiden op de zomer en alvast keuzes gaan maken.
als hij aangesteld wordt inderdaad de kans geven , het is een integere vent die eerlijk en hard werkt , toch is het weer een gok je weet helemaal niet of hij dit kunstje beheerst
DMD
 DMD - dinsdag 24 februari 2026 - 14:35   quote  deeplink  
Van Arnesen naar V.Wonderen is als een Ferrari inruilen voor een Lada.
DMD
 DMD - dinsdag 24 februari 2026 - 14:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 13:59 schreef MMM het volgende:
Je hoeft toch niet in de Nederlandse vijver te vissen?

Ik heb er weinig zicht op verder. Maar een TD aanstellen zonder ervaring en zonder netwerk is de grootste fout die ze konden maken.

Er is geen enkele reden om voor van Wonderen te kiezen.
Kijkt fris uit z'n ogen, kent de stad.

Voldoende reden (/s).
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 24 februari 2026 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 14:35 schreef DMD het volgende:
Van Arnesen naar V.Wonderen is als een Ferrari inruilen voor een Lada.
Arnesen heeft een aantal dingen heel goed gedaan, waaronder het aanstellen van Slot. Al moet daarbij gezegd worden dat de zaakwaarnemer van Slot aan Arnesen liet weten dat hij beschikbaar was.
Maar rondom Arnesen was destijds ook gedoe. Er gingen toen ook geruchten dat Arnesen zichzelf zou verrijken ten kosten van de club. Nu is er kritiek op Te Kloese, want hij doet veel met Muy Manero. Dat is denk ik op zich terechte kritiek. Toen was er kritiek op Arnesen rondom de mogelijke deal met Gnonto waar zijn zoon bij betrokken was.

Soms lijken zaken, terugkijkend in het verleden, mooier dan dat ze werkelijk waren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 februari 2026 door feyenoord!!! --
netsurfer
 netsurfer - dinsdag 24 februari 2026 - 14:58   quote  deeplink  
Ik vind het niet zo'n gekke keuze. Hij heeft inderdaad geen ervaring als TD, maar natuurlijk inmiddels wel genoeg andere ervaring in de voetballerij.

DtK zal hem de eerste tijd even wegwijs moeten maken, maar verder lijkt Keessie mij een verstandige vent. Kan wel eens goed uitpakken.
DMD
 DMD - dinsdag 24 februari 2026 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 14:53 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Arnesen heeft een aantal dingen heel goed gedaan, waaronder het aanstellen van Slot. Al moet daarbij gezegd worden dat de zaakwaarnemer van Slot aan Arnesen liet weten dat hij beschikbaar was.
Maar rondom Arnesen was destijds ook gedoe. Er gingen toen ook geruchten dat Arnesen zichzelf zou verrijken ten kosten van de club. Nu is er kritiek op Te Kloese, want hij doet veel met Muy Manero. Dat is denk ik op zich terechte kritiek. Toen was er kritiek op Arnesen rondom de mogelijke deal met Gnonto waar zijn zoon bij betrokken was.

Soms lijken zaken, terugkijkend in het verleden, mooier dan dat ze werkelijk waren.
Arnesen heeft zoveel meer goed gedaan dan alleen het aantrekken van Slot. De keuze om Slot voor de groep te zetten was toentertijd nog steeds een risico. Iemand die vooral bij AZ 1 jaar goed gepresteerd had hoofdtrainer maken van Feyenoord 1 lag niet opeens voor de hand.

Naderhand is het een meesterzet geweest, maar dat is het herschrijven van de historie.

Het verschil met DtK hierin is, is dat Arnesen grondig te werk is gegaan en niet over 1 nacht ijs is gegaan met het aanstellen van de nieuwe trainer.

Hij heeft wat mij betreft DE professionalisering van de club ingezet vanaf de jeugd naar het eerste team. Daar plukt men nog steeds de vruchten van ondertussen.

De geruchten over Arnesen zijn en blijven wat mij betreft geruchten zolang er nergens concreet bewijs is. Dat leek mij dan weer eerder een manier om hem weg te kunnen werken zonder al te veel weerstand.

Ik weet 100% zeker dat Arnesen never nooit v.Persie aangesteld zou hebben als hoofdtrainer van Feyenoord 1.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 februari 2026 door DMD --
Leuv
 Leuv - dinsdag 24 februari 2026 - 15:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 13:46 schreef MMM het volgende:
De volgende zwarte dag in de geschiedenis van de club. Een onervaren en totaal ongeschikte hoofdtrainer. En nu een onervaren TD. Een onervaren TD die de puinhopen van zijn voorganger DtK moet opruimen.

De verwachtingen kunnen de komende jaren nog verder omlaag. De club is volledig terug bij af.

Wat zal Arne Slot dit pijn doen. Zijn meesterwerk is compleet vernield.

Mijn Feyenoord hart huilt.
Schijnt bij jou wel eens de zon?
R()b
 R()b - dinsdag 24 februari 2026 - 15:28   quote  deeplink  
Dit kan alleen als van Wonderen de lijn van Arnesen en Slot doorzet.

Maar mijn gevoel zegt, 'dit gaat de nieuwe trekpop worden'
MightyAce
 MightyAce - dinsdag 24 februari 2026 - 15:47   quote  deeplink  
Ik snap hier weinig van.
Leuv
 Leuv - dinsdag 24 februari 2026 - 16:00   quote  deeplink  
Grappig hoe jullie hierop reageren.
Ik schat het niveau van een TD hoger in dan een AD.
Hebben jullie wel enig idee welk profiel een TD aan moet voldoen?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 24 februari 2026 - 16:11   quote  deeplink  
Welkom Kees !
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 24 februari 2026 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 16:00 schreef Leuv het volgende:
Ik ook ,zeker hoger als deze AD
Leuv
 Leuv - dinsdag 24 februari 2026 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 16:11 schreef Leon FR1908 het volgende:
Welkom Kees !
Kees welkom en toi toi toi.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 24 februari 2026 - 16:44   quote  deeplink  
Welkom Kees. Moet bij hem altijd als vanzelf aan Paul bosvelt denken.
Twee kanjers.
Paul Bosvelt heeft de afgelopen jaren Eagles mede naar Europees voetbal gebracht.
Goeie gasten!
R()b
 R()b - dinsdag 24 februari 2026 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 16:00 schreef Leuv het volgende:
Diezelfde vraag kan je ook over trainers stellen.
Werkt ook vaak niet in de praktijk.
Dus een beetje gewauwel.
R()b
 R()b - dinsdag 24 februari 2026 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 16:44 schreef FR-Henk het volgende:
Welkom Kees. Moet bij hem altijd als vanzelf aan Paul bosvelt denken.
Twee kanjers.
Paul Bosvelt heeft de afgelopen jaren Eagles mede naar Europees voetbal gebracht.
Goeie gasten!
Het is dat Paul het niet kan en wil, maar dat vind ik dan wel weer een sterk persoon.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 24 februari 2026 - 17:38   quote  deeplink  
Paul heeft zich reeds bewezen. Kees in deze functie nog niet.
Beide m.i. geen types die zich voor een karretje laten spannen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 24 februari 2026 - 18:15   quote  deeplink  
Waarom Van Wonderen bij Feyenoord met een achterstand begint

Kees van Wonderen gaat op korte termijn gepresenteerd worden als de nieuwe technisch directeur van Feyenoord, maar van een rustige start in De Kuip is geen sprake. De oud-verdediger begint met een virtuele 1-0 achterstand aan zijn klus in Rotterdam, waar hij de puinhoop moet opruimen die Dennis te Kloese heeft achtergelaten.

Te Kloese, die zich voortaan volledig richt op zijn rol als algemeen directeur, lag de afgelopen maanden zwaar onder vuur vanwege het technisch beleid en de tegenvallende sportieve resultaten.

Feyenoord doet een meesterzet met transfer Ahmedhodzic en dit is de reden
Artikel gaat verder onder de video

De aanstelling van Van Wonderen markeert het einde van de veelbesproken dubbelrol van Te Kloese. De druk op de algemeen directeur nam onlangs extreme vormen aan, waarbij supporters via spandoeken en online protesten zelfs zijn vertrek eisten. Hem wordt verweten dat hij als technisch eindverantwoordelijke te veel fouten heeft gemaakt, variërend van de mislukte aanstelling van Brian Priske tot een reeks peperdure transfers die totaal niet renderen. Van Wonderen krijgt nu de ondankbare taak om het kapitaal op het veld weer waarde te geven.

Miljoenenverliezen op de transfermarkt
Een van de grootste hoofdpijndossiers voor Kees van Wonderen is de huidige selectie, waarin tientallen miljoenen aan transferwaarde op de reservebank of elders verblijven. Luka Ivanusec is daar het pijnlijkste voorbeeld van. De Kroaat werd in de zomer van 2023 voor 7,8 miljoen euro binnengehaald, maar speelt inmiddels op huurbasis voor PAOK Saloniki. Zijn Estimated Transfer Value (ETV) is vandaag de dag gekelderd naar een bedrag van 2,1 miljoen euro.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 februari 2026 door Leon FR1908 --
ar
 ar - dinsdag 24 februari 2026 - 18:28   quote  deeplink  
Welkom Kees.
Maak er wat van..ok geen ervaring, maar ik denk dat je best kundig bent.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 24 februari 2026 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 15:05 schreef DMD het volgende:

[..]

Arnesen heeft zoveel meer goed gedaan dan alleen het aantrekken van Slot. De keuze om Slot voor de groep te zetten was toentertijd nog steeds een risico. Iemand die vooral bij AZ 1 jaar goed gepresteerd had hoofdtrainer maken van Feyenoord 1 lag niet opeens voor de hand.

Naderhand is het een meesterzet geweest, maar dat is het herschrijven van de historie.

Het verschil met DtK hierin is, is dat Arnesen grondig te werk is gegaan en niet over 1 nacht ijs is gegaan met het aanstellen van de nieuwe trainer.

Hij heeft wat mij betreft DE professionalisering van de club ingezet vanaf de jeugd naar het eerste team. Daar plukt men nog steeds de vruchten van ondertussen.

De geruchten over Arnesen zijn en blijven wat mij betreft geruchten zolang er nergens concreet bewijs is. Dat leek mij dan weer eerder een manier om hem weg te kunnen werken zonder al te veel weerstand.

Ik weet 100% zeker dat Arnesen never nooit v.Persie aangesteld zou hebben als hoofdtrainer van Feyenoord 1.
Zo'n groot risico was dat toen niet. Iedereen zag dat Slot een goede trainer was. Met AZ was hij kampioen geworden in zijn eerste seizoen als het niet door corona afgebroken was geweest. In zijn tweede seizoen ging het ook goed, met goed voetbal. En de zaakwaarnemer van Slot bood hem zelf aan bij Arnesen. Wat Arnesen goed deed, is het overtuigen van de RvC. Hoewel het nog altijd ongelofelijk is dat de RvC in eerste instantie nog altijd aan het idee van Kuyt wilde vasthouden.

Ik heb nergens gezegd overigens dat het aanstellen van Slot het enige goede is geweest van Arnesen. Ik ben het er helemaal mee eens dat Arnesen de club ten goede veranderd heeft middels de nieuwe visie aan de hand van het rapport van Sportsology.

Wat betreft de geruchten omtrent Arnesen.. het is inderdaad niet bewezen. Overigens is het ook niet bewezen dat Te Kloese zichzelf verrijkt middels Muy Manero of hen extra geld geeft. Natuurlijk is iemand onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Ik geef hiermee enkel aan dat het ook bij Arnesen niet allemaal rozengeur en maneschijn was. Overigens was het tweede seizoen onder Advocaat dat ook niet. En die selectie was ook samengesteld door Arnesen met spelers als Diemers, Teixeira. En ja, ik weet dat de budgetten toen anders waren, maar dat waren ze in het eerste seizoen met Slot ook.

Mijn punt was en is vooral: men heeft nogal eens de neiging het verleden te romantiseren. Arnesen heeft een aantal dingen heel goed gedaan. Maar foutloos was hij ook zeker niet.

Hoe dan ook: laten we Kees van Wonderen nu maar de kans geven als hij aangesteld is. Het is in elk geval een stap in de goede richting dat er weer een TD komt.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 24 februari 2026 - 20:36   quote  deeplink  
Ik had ergens gelezen dat hij hele goede vrienden is met Paul Simones
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - dinsdag 24 februari 2026 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 20:36 schreef Leon FR1908 het volgende:
Ik had ergens gelezen dat hij hele goede vrienden is met Paul Simones
Ik las dat Simonis in beeld is bij Twente. En eventueel bij NEC als Schreuder zou vertrekken..
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 24 februari 2026 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 21:00 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Ik las dat Simonis in beeld is bij Twente. En eventueel bij NEC als Schreuder zou vertrekken..
Zou kunnen hoor ,eigenlijk is alles mogelijk.

De hechte vriendschap tussen de partners van Kees van Wonderen en Paul Simonis heeft zelfs aan de basis gestaan van hun jarenlange professionele samenwerking.

Vriendschap als fundament: Hun vrouwen zijn inderdaad hartsvriendinnen, wat ervoor zorgde dat de twee trainers elkaar ook privé veel zagen.
Samenwerking: Mede door deze persoonlijke klik vroeg Van Wonderen Simonis in 2020 als zijn assistent bij Go Ahead Eagles.
Mentor en leerling: Hoewel ze in het begin aan elkaar moesten wennen ("Ik dacht: jeetje, wat een droge boterham", aldus Simonis over Van Wonderen), groeide de werkrelatie uit tot een succesvol duo bij zowel Go Ahead als later sc Heerenveen.

Inmiddels bewandelt Simonis succesvol zijn eigen pad als hoofdtrainer, met recente periodes bij VfL Wolfsburg en interesse van clubs als RSC Anderlecht

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 februari 2026 door Leon FR1908 --
DMD
 DMD - dinsdag 24 februari 2026 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 20:11 schreef feyenoord!!! het volgende:

[..]

Zo'n groot risico was dat toen niet. Iedereen zag dat Slot een goede trainer was. Met AZ was hij kampioen geworden in zijn eerste seizoen als het niet door corona afgebroken was geweest. In zijn tweede seizoen ging het ook goed, met goed voetbal. En de zaakwaarnemer van Slot bood hem zelf aan bij Arnesen. Wat Arnesen goed deed, is het overtuigen van de RvC. Hoewel het nog altijd ongelofelijk is dat de RvC in eerste instantie nog altijd aan het idee van Kuyt wilde vasthouden.

Ik heb nergens gezegd overigens dat het aanstellen van Slot het enige goede is geweest van Arnesen. Ik ben het er helemaal mee eens dat Arnesen de club ten goede veranderd heeft middels de nieuwe visie aan de hand van het rapport van Sportsology.

Wat betreft de geruchten omtrent Arnesen.. het is inderdaad niet bewezen. Overigens is het ook niet bewezen dat Te Kloese zichzelf verrijkt middels Muy Manero of hen extra geld geeft. Natuurlijk is iemand onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Ik geef hiermee enkel aan dat het ook bij Arnesen niet allemaal rozengeur en maneschijn was. Overigens was het tweede seizoen onder Advocaat dat ook niet. En die selectie was ook samengesteld door Arnesen met spelers als Diemers, Teixeira. En ja, ik weet dat de budgetten toen anders waren, maar dat waren ze in het eerste seizoen met Slot ook.

Mijn punt was en is vooral: men heeft nogal eens de neiging het verleden te romantiseren. Arnesen heeft een aantal dingen heel goed gedaan. Maar foutloos was hij ook zeker niet.

Hoe dan ook: laten we Kees van Wonderen nu maar de kans geven als hij aangesteld is. Het is in elk geval een stap in de goede richting dat er weer een TD komt.
Je geeft meteen aan waarom Arnesen zo sterk was. Die trok z'n eigen plan in het belang van de club Feyenoord zelfs als dat betekende dat die geen vrienden maakte. Zie het verschil met DtK.

Ik geef ook nergens aan dat DtK betrokken is bij schimmige deals. Hij is gewoon niet geschikt en heeft er een puinzooi van gemaakt. Dat is waar het mij om gaat.

Op basis van wat zou ik iemand die TD wordt bij een topclub van NL zonder enige ervaring als TD een kans moeten geven, wanneer de laatste keer dat dit gebeurde Feyenoord erna op de rand van de afgrond stond?

Een stap in de goede richting? Het is een stap in een richting. Dit is vooral weer ouwe-jongens krentenbrood en een trekpop van DtK die wordt neergezet.

Romantiseren van het verleden? Arnesen heeft de bezem door de organisatie gehaald, Slot aangesteld en de club Feyenoord heeft hier de vruchten van geplukt. Welk gedeelte romantiseer ik dan in deze?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 februari 2026 door DMD --
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - woensdag 25 februari 2026 - 00:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 22:37 schreef DMD het volgende:

[..]

Je geeft meteen aan waarom Arnesen zo sterk was. Die trok z'n eigen plan in het belang van de club Feyenoord zelfs als dat betekende dat die geen vrienden maakte. Zie het verschil met DtK.

Ik geef ook nergens aan dat DtK betrokken is bij schimmige deals. Hij is gewoon niet geschikt en heeft er een puinzooi van gemaakt. Dat is waar het mij om gaat.

Op basis van wat zou ik iemand die TD wordt bij een topclub van NL zonder enige ervaring als TD een kans moeten geven, wanneer de laatste keer dat dit gebeurde Feyenoord erna op de rand van de afgrond stond?

Een stap in de goede richting? Het is een stap in een richting. Dit is vooral weer ouwe-jongens krentenbrood en een trekpop van DtK die wordt neergezet.

Romantiseren van het verleden? Arnesen heeft de bezem door de organisatie gehaald, Slot aangesteld en de club Feyenoord heeft hier de vruchten van geplukt. Welk gedeelte romantiseer ik dan in deze?
Nogmaals, ik heb nergens gezegd dat Arnesen geen goede dingen heeft gedaan. Ik heb wat nuance willen aanbrengen. Destijds was het ook met Arnesen namelijk niet alleen maar hosanna. Maar dat wordt weleens vergeten (en dus wordt het verleden weleens geromantiseerd). Bovendien denk ik dat elke TD enorm geprofiteerd zou hebben van Slot. Dat heeft Te Kloese namelijk ook gedaan. Het is pas echt ingestort na het vertrek van Slot. En ja, Arnesen heeft Slot aangesteld, wat een goede zet was. Maar Slot is hem ook grotendeels in de schoot geworpen.

Ik stel het allemaal wat genuanceerder. Ook ik ben wel degelijk kritisch op Te Kloese en vind dat hij moet opstappen. Echter, de realiteit is ook dat velen al een tijd roepen om een TD. Nu komt deze er eindelijk en is het weer niet goed. En ja, ook ik vind het een bijzondere, opvallende keuze waar ik vraagtekens bij zet. Maar als Kees van Wonderen daadwerkelijk aangesteld wordt, dan verdiend hij wat mij betreft een eerlijke kans.
Wat schiet je ermee op om hem bij voorbaat tot de grond toe af te branden? Kees van Wonderen heeft in zijn carrière zijn stappen goed overwogen. Jij zet hem nu weg als een trekpop van Te Kloese. Wie zegt dat hij zich daarvoor laat lenen? Laten we hem die kans dan in elk geval geven. Het lijkt mij dat Kees van Wonderen dat respect toch wel verdiend heeft. Ook al heeft hij als TD geen ervaring.

De vergelijking met Peter Bosz als TD gaat wij mij betreft niet op. Toen werd er puur gegokt op de CL met oude, dure spelers. Wie zegt dat dit nu weer gaat gebeuren? Ik geloof niet dat de financieel directeur dat goed gaat vinden dat er geld wordt uitgegeven wat er niet is.
feyenoord!!!
 feyenoord!!! - woensdag 25 februari 2026 - 00:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 21:43 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Zou kunnen hoor ,eigenlijk is alles mogelijk.

De hechte vriendschap tussen de partners van Kees van Wonderen en Paul Simonis heeft zelfs aan de basis gestaan van hun jarenlange professionele samenwerking.

Vriendschap als fundament: Hun vrouwen zijn inderdaad hartsvriendinnen, wat ervoor zorgde dat de twee trainers elkaar ook privé veel zagen.
Samenwerking: Mede door deze persoonlijke klik vroeg Van Wonderen Simonis in 2020 als zijn assistent bij Go Ahead Eagles.
Mentor en leerling: Hoewel ze in het begin aan elkaar moesten wennen ("Ik dacht: jeetje, wat een droge boterham", aldus Simonis over Van Wonderen), groeide de werkrelatie uit tot een succesvol duo bij zowel Go Ahead als later sc Heerenveen.

Inmiddels bewandelt Simonis succesvol zijn eigen pad als hoofdtrainer, met recente periodes bij VfL Wolfsburg en interesse van clubs als RSC Anderlecht
Ik vind het lastig met Simonis. Bij Go Ahead heel goed. Bij Wolfsburg ging het finaal mis. Wolfsburg was in de oefenwedstrijd in de Kuip ook heel slecht. Anderzijds gaat de laatste jaren elke trainer van Wolfsburg er voortijdig uit volgens mij. Maar als je naar Nederlandse trainers zou kijken, kom je al snel uit bij namen als Schreuder, Simonis, Correia.
VVout
 VVout - woensdag 25 februari 2026 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 februari 2026 - 16:34 schreef Leuv het volgende:

[..]

Kees welkom en toi toi toi.
Sluit ik me bij aan, wat een gezaag verder.
kenny
 kenny - woensdag 25 februari 2026 - 10:52   quote  deeplink  
er zijn zeer weinig mensen met het volle verstand die dit een goed idee vinden , het is gewoon weer een gok en is het slim om je club in handen te leggen van een onervaren beginnende TD natuurlijk niet

kees is een integere man en zal hard zijn best doen ook heeft hij voldoende verstand van het spelletje , ik hoop dat hij het tegendeel gaat bewijzen en het goed gaat doen , maar het is wederom weer gebaseerd op hoop en dat hoort niet bij een topclub

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 februari 2026 door kenny --
Leuv
 Leuv - woensdag 25 februari 2026 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 februari 2026 - 10:52 schreef kenny het volgende:
er zijn zeer weinig mensen met het volle verstand die dit een goed idee vinden , het is gewoon weer een gok en is het slim om je club in handen te leggen van een onervaren beginnende TD natuurlijk niet

Som jij die weinige mensen dan eens op want die zijn allemaal vrij discutabel en moeilijk serieus te nemen. Als opleiding hebben die waarschijnlijk alleen het basis onderwijs genoten.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 25 februari 2026 - 12:32   quote  deeplink  
Het merendeel van de Nederlandse TD’s heeft een verleden als profvoetballer, in Nederland is de TD-rol historisch nooit een klassieke managementfunctie geweest. Het netwerk ontstaat vaak al ten tijde van dat ze zelf voetballer waren, ook omdat veel oud-voetballers in de voetballerij doorgaan, ze veel contacten hadden met zaakwaarnemers etc. Vooral als ze daarna nog trainer oid geweest zijn.

Arnesen is ook een fantastisch voorbeeld. Was zelf een goede voetballer, maar slechts Ajax, PSV, Valencia en Anderlecht op zijn palmares als club. Werd TD bij PSV nadat hij nog helemaal niets gepresteerd had na t voetbal, twee jaar assistent trainer geweest ofzo. Zelfs ontslagen. Toen TD geworden en dat 10 jaar gedaan! En in die tien jaar zijn kennis en ervaring opgebouwd.

Wat ik eigenlijk wil zeggen, is wij supporters zijn niet zo van het pas succes hebben op de lange termijn. We willen het nu. We willen nu iemand, nou ja iemand, eigenlijk wil iedereen weer Arnesen. Of een Arnesen. (Die overigens voor hij naar ons kwam ontslagen was bij Anderlecht omdat hij de negatieve sportieve resultaten niet kon keren. Ervaring is dus niet altijd garantie op succes) Terwijl dit soort mannen niet zo maar voor t oprapen zijn en dan ook nog moeten passen bij de huidige staat van de club.

Dus ik denk dat investeren in iemand als Van Wonderen heel verstandig kan zijn, ja er staat hem een enorme klus te wachten en er worden altijd resultaten op de korte termijn verwacht, maar ik denk dat het voor de lange termijn beter is.

En iedereen mag daar het zijne van denken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 februari 2026 door Stylzz --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - woensdag 25 februari 2026 - 15:44   quote  deeplink  
Eens! En als Kees een goedwerkend scoutings apparaat kan maken heeft
hij de helft al gewonnen.
Want niemand kan dit alleen en Kees moet chef van een zelf gecreëerd team worden.
VVout
 VVout - woensdag 25 februari 2026 - 15:58   quote  deeplink  
Laten we hopen dat wonderen Rotterdam nog niet uit zijn dan.
R()b
 R()b - donderdag 26 februari 2026 - 09:52   quote  deeplink  
Dus alle hoop, geld, en toekomst in de handen van Kees van Wonderen?
Om het maar even te proberen of het lukt als TD..

Ja dat klinkt wel als topclub waardig en een zeer goed idee!!
Gelijk ook Kuijt en Been binnen hengelen!!
Stylzz
 Stylzz - donderdag 26 februari 2026 - 10:05   quote  deeplink  
Beetje kringetjes praten zo.
De criticasters zullen zeggen: DtK haalt een onervaren gast zodat hij zelf aan de touwtjes kan trekken. Garantie voor chaos.
De wat genuanceerdere zullen zeggen: Ja het is een onervaren TD, maar heeft wel ervaring als prof en ook al een (klein) netwerk, laat hem groeien naar een sterke TD.

Een ervaren TD aantrekken is ook geen garantie voor succes blijkt in de praktijk (Arnesen bij Anderlecht, van Geel bij ons, Mislintat etc.). Terwijl onervaren TD's, die ook uit het profvoetbal kwamen, inmiddels bewierookt worden. Denk aan een Huijberts, denk aan een Arnesen, denk aan een Bosvelt, een Schuiteman etc.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 februari 2026 door Stylzz --
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 26 februari 2026 - 10:13   quote  deeplink  
Bosvelt bv begon onervaren bij Go Ahead.
kenny
 kenny - donderdag 26 februari 2026 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 februari 2026 - 10:05 schreef Stylzz het volgende:
Beetje kringetjes praten zo.
De criticasters zullen zeggen: DtK haalt een onervaren gast zodat hij zelf aan de touwtjes kan trekken. Garantie voor chaos.
De wat genuanceerdere zullen zeggen: Ja het is een onervaren TD, maar heeft wel ervaring als prof en ook al een (klein) netwerk, laat hem groeien naar een sterke TD.

Een ervaren TD aantrekken is ook geen garantie voor succes blijkt in de praktijk (Arnesen bij Anderlecht, van Geel bij ons, Mislintat etc.). Terwijl onervaren TD's, die ook uit het profvoetbal kwamen, inmiddels bewierookt worden. Denk aan een Huijberts, denk aan een Arnesen, denk aan een Bosvelt, een Schuiteman etc.
heb je ook wel een punt , het risico gehalte met een onervaren td blijft gewoon toch echt een stukkie hoger daar valt geen spelt tussen te krijgen

de naam schuiteman valt nu , dat had misschien een beter idee geweest , is verdienstelijk scout geweest en heeft al iets van ervareing opgebouwd als TD
kenny
 kenny - donderdag 26 februari 2026 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 februari 2026 - 10:13 schreef FR-Henk het volgende:
Bosvelt bv begon onervaren bij Go Ahead.
klopt dat pakte goed uit , go ahead is geen feyenoord waar de druk heel stukkie hoger is en v wonderen blijft een gok
kenny
 kenny - donderdag 26 februari 2026 - 12:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 februari 2026 - 09:52 schreef R()b het volgende:
Dus alle hoop, geld, en toekomst in de handen van Kees van Wonderen?
Om het maar even te proberen of het lukt als TD..

Ja dat klinkt wel als topclub waardig en een zeer goed idee!!
Gelijk ook Kuijt en Been binnen hengelen!!
haha ja ik zie ze ervoor aan
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 26 februari 2026 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 februari 2026 - 12:16 schreef kenny het volgende:

[..]

klopt dat pakte goed uit , go ahead is geen feyenoord waar de druk heel stukkie hoger is en v wonderen blijft een gok
Van Wonderen kent als voetballer de druk bij Feyenoord.
Tis afwachten, dat wel.
Maar dat geldt ook voor meer ervaren td's, die Feyenoord niet eerder hebben meegemaakt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: V Wonderen nieuwe TD

0.0090219