|
|
bertus bikkel
|
|
|
Morgen mogen we uit naar Zwolle dat de laatste maanden prima heeft gepresteerd. De aanvangstijd wordt ik altijd huiverig van, Ajax weet die zogenaamde lunchwedstrijden zelden te winnen... Ook zijn er nogal wat pijntjes en twijfelgevallen in onze selectie waardoor Grim moet gaan puzzelen en improviseren. Laat dat laatste nou niet zijn sterkste kant zijn... Na heel wat gelijke spelletjes wordt het weer eens tijd voor 3 punten. Ik houd het gezien het tijdstip en onze vorm van de laatste tijd helaas op 1-1.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 februari 2026 door bertus bikkel -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Ik zit net te kijken naar onze uitslagen, we hebben in de competitie tot nu toe 3x een uitwedstrijd gewonnen.... Dat geeft echt te denken, toch? |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Makkie dus, verwacht een 0-7. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Nou ze krijgen de zoveelste kans om een slag te slaan richting plek 2 ivm verlies van NEC.Ik verwacht/hoop op een kleine overwinning. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2026 - 09:45 schreef p111 het volgende:Nou ze krijgen de zoveelste kans om een slag te slaan richting plek 2 ivm verlies van NEC.Ik verwacht/hoop op een kleine overwinning. 3e plek eerst dan he |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Ja uiteraard,maar eerst NEC afschudden en daarna 010 hopelijk gaat het lukken. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Mooi weer Bertus,
Heb voor de lol de cijfers er bij gehaald.
Ajax speelde in haar historie maar liefst 49 duels tegen PEC Zwolle. Daarvan won Ajax er 37 (75,5%) en gingen er 6 (12,2%) verloren. 6 (12,2%) Duels eindigden in een gelijk spel. Ajax scoorde in totaal 117 keer, een gemiddelde van 2,39 goals per wedstrijd. PEC Zwolle stelde daar 47 doelpunten tegenover, gemiddeld 0,96 per wedstrijd.
Thuis zou Ajax volgens het driepuntensysteem gemiddeld 2,8 punten gehaald hebben en uit 2,1. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.
De grootste thuisoverwinning van Ajax dateert van 2016-2017, 1981-1982: 5-1. Uit werd de grootste triomf gevierd in 2003-2004, 2002-2003, toen Ajax won met 0-5. In 1979-1980 ging Ajax onderuit met 3-0 in een uitwedstrijd bij PEC Zwolle, een record.
Zelf hou ik het op 1-3 want WZAWZDB XXX |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Steur zou wel niet alles kunnen spelen, dus Glouck start voor hem. Duidelijk een keuze om Glouck vooral als middenvelder te zien. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Met Gloukh op 10, Godts op links en Bounida op rechts kiest Grim voor een aanvallende opstelling.
Hierbij de volledige opstelling: Paes; Rosa, Sutalo, Baas, Wijndal; Regeer, Gloukh, Klaassen; Bounida, Weghorst, Godts.
Ik denk dat Gaaei het haasje is |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Zojuist Grim horen vertellen wat volgens hem belangrijk is vandaag. De linies moeten goed op elkaar aansluiten, is volgens hem heel belangrijk om dan vervolgens Gloukh achter Godts op te stellen. Dit zijn aanvallend gezien onze jokers maar tegelijkertijd opk de grootste egoïstische spelers met het meeste balverlies en dan Weghorst in de spits zetten die indien goed bedient wordt een echte afmaker is ..
Kan altijd goed uitpakken maar ik zie de logica echt niet! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Ik heb vooral rillingen met Wijndal. Maar kan aan mij liggen.
“Ik zie de logica niet” steur speelt alles. Dus kan niet alles spelen. Glouck is een goede speler met denk ik de meeste creativiteit van het elftal op dit moment. Laat me raden, jij wil Fitz inzetten? Hahah ja dat wad goed he. Man. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2026 - 12:15 schreef AkaS het volgende:Zojuist Grim horen vertellen wat volgens hem belangrijk is vandaag. De linies moeten goed op elkaar aansluiten, is volgens hem heel belangrijk om dan vervolgens Gloukh achter Godts op te stellen. Dit zijn aanvallend gezien onze jokers maar tegelijkertijd opk de grootste egoïstische spelers met het meeste balverlies en dan Weghorst in de spits zetten die indien goed bedient wordt een echte afmaker is .. Kan altijd goed uitpakken maar ik zie de logica echt niet! Misschien staat het te aanvallend met Gloukh omdat daardoor Steur niet speelt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Alleen Baas is verdedigend goed, de rest van de verdediging is middelmatig |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Ja jezus gek. Wat zijn ze slecht. Verdedigend. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| “Samen voor kwetsbaarheid” de ironie is er wel bij. |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
Wat een slecht begin...veel te veel teruglopen ipv agressief de man opzoeken... Waarom Klaassen en Weghorst en niet starten met de voetballers Fitz Jim en Dolberg? Waar traint Grim op ? verdedigend slappe hap en het is een blijvend wandeltempo! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Met degene die ze verhuurd hebben hadden we nu een betere verdediging gehad.
Ongelooflijk dat Dies Janse en Kaplan verhuurd zijn door Kroes en Beuker. Zelfs Gooijer had nu een betere optie geweest |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2026 - 12:38 schreef Obdam4Ajax het volgende:Wat een slecht begin...veel te veel teruglopen ipv agressief de man opzoeken... Waarom Klaassen en Weghorst en niet starten met de voetballers Fitz Jim en Dolberg? Waar traint Grim op ? verdedigend slappe hap en het is een blijvend wandeltempo! Dolberg is licht geblesseerd. Fitz Jim is op zijn positie ook te licht, leuk aanvallend maar verdedigend heel kwetsbaar |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2026 - 12:39 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Met degene die ze verhuurd hebben hadden we nu een betere verdediging gehad. Ongelooflijk dat Dies Janse en Kaplan verhuurd zijn door Kroes en Beuker. Zelfs Gooijer had nu een betere optie geweest Helemaal eens. Daar kan ik me zeker in vinden. Gooijer, weet ik niet maar hij had zeker met zoveel wedstrijden als Wijndal nu heeft gehad, net zo goed of beter dan Wijndal geweest. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2026 - 12:38 schreef Obdam4Ajax het volgende:Wat een slecht begin...veel te veel teruglopen ipv agressief de man opzoeken... Waarom Klaassen en Weghorst en niet starten met de voetballers Fitz Jim en Dolberg? Waar traint Grim op ? verdedigend slappe hap en het is een blijvend wandeltempo! Zullen we Fitz gewoon even niet meer noemen? In welke vorm heeft hij krediet? Laat toch helemaal niks zien? Heb je het over verdedigen en noemt Fitz. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
| Wat ontpopt Grim zich toch als een grote prutser, gelijkwaardig aan Heitinga. Ik zie nul samenhang, iedere week weer wisselingen en positiespel is blijkbaar een geschrapte noodzaak. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
| Eigenlijk gewoon weggespeeld worden door nu weer pec, is echt schandalig slecht weer! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2026 - 12:45 schreef AkaS het volgende:Wat ontpopt Grim zich toch als een grote prutser, gelijkwaardig aan Heitinga. Ik zie nul samenhang, iedere week weer wisselingen en positiespel is blijkbaar een geschrapte noodzaak. Van mij mag per direct die Spanjaard door schuiven van Jong naar Ajax 1 willen we als 2e eindigen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Brengt Steur tussen de lijnen, dit middenveld slaat nergens op |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
| Dit middenveld is ook om te huilen zo slecht! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Cruyff is geheel terecht ontevreden zo te zien |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Is niet alleen het middenveld, als we al bij het middenveld komen. Want ballen verliezen we al voor dat het bij het middenveld komt. |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
| Jordi heeft bij Jong Ajax meteen hard ingegrepen. Dit mag hij ook gaan doen bij dit Ajax! |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
wandelvoetbal te laag tempo teveel achterin overspelen geen actie naar voren of meteen weer tikkie terug en tikkie breed ballen worden niet goed ingespeeld |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2026 - 13:00 schreef Obdam4Ajax het volgende:Jordi heeft bij Jong Ajax meteen hard ingegrepen. Dit mag hij ook gaan doen bij dit Ajax! Juist |
|
|
|
|
Obdam4Ajax
|
|
|
| dit gebeurt alleen bij Ajax...bal duidelijk op uitgestoken arm...en geen pingel |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
| Wat een eikel die scheids! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2026 - 13:03 schreef Obdam4Ajax het volgende:wandelvoetbal te laag tempo teveel achterin overspelen geen actie naar voren of meteen weer tikkie terug en tikkie breed ballen worden niet goed ingespeeld Ze zijn allen te licht. ze moeten flink op hun flikker krijgen. Ik hoop op Steur en Mokio voor Gloukh en Regeer en Tomiyasu voor Wijndal in de 2e helft.
Maar ik zie Grim niets doen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
En dan meen ik te herinneren dat iemand hier zei dat Baas altijd fouten maakt die lijden tot penalties.
Dit was 100% een penalty. Geen twijfel. Soms zijn er momenten waar je als speler niet zoveel aan kan doen. Dit is daar ook een van, maar dit had 100% een goal geweest. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2026 - 13:03 schreef Obdam4Ajax het volgende:wandelvoetbal te laag tempo teveel achterin overspelen geen actie naar voren of meteen weer tikkie terug en tikkie breed ballen worden niet goed ingespeeld Yep, onthutsend slecht. Waar Grim hoopvol begon en het idee bestond dat er aan iets gebouwd werd is het een behoorlijke teleurstelling aan het worden met het grote geluk dat de concurrentie ook steken laat vallen anders stond je gewoon kansloos 5de of misschien nog lager.
Nogmaals, Regeer is echt een brave jongen maar middelmatiger dan middelmaat komen ze niet. Hij is een opvulling en daar blijft het bij.
Rosa en Sutalo ook echt telkens om je hart vast te houden.
Gloukh en Godts zijn in potentie de beste voetballers maar hebben als je eerlijk bent een negatief rendement!
Enige lichtpuntje vind ik Weghorst! |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2026 - 13:07 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ze zijn allen te licht. ze moeten flink op hun flikker krijgen. Ik hoop op Steur en Mokio voor Gloukh en Regeer en Tomiyasu voor Wijndal in de 2e helft. Maar ik zie Grim niets doen Ohw toch wel, toch wel met mij eens!!! |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2026 - 13:11 schreef AkaS het volgende:[..] Yep, onthutsend slecht. Waar Grim hoopvol begon en het idee bestond dat er aan iets gebouwd werd is het een behoorlijke teleurstelling aan het worden met het grote geluk dat de concurrentie ook steken laat vallen anders stond je gewoon kansloos 5de of misschien nog lager. Nogmaals, Regeer is echt een brave jongen maar middelmatiger dan middelmaat komen ze niet. Hij is een opvulling en daar blijft het bij. Rosa en Sutalo ook echt telkens om je hart vast te houden. Gloukh en Godts zijn in potentie de beste voetballers maar hebben als je eerlijk bent een negatief rendement! Enige lichtpuntje vind ik Weghorst! Wat een ongelofelijke drama met jou. Regeer doet verdedigend bijna alles goed. Regeer afvallen en dan niet Wijndal noemen is dan echt typisch jou. Enige lichtpuntje is Weghorst? Op basis waarvan? Zijn aannames?
Rosa staat verdedigend 2 keer fout? Maar voor de rest kan het passend beter, hij doet het alleen beter dan Gaaei. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Het gepruts gaat weer verder, er is niemand die een voldoende krijgt |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Glouck nu toch wel duidelijk compleet fout daar. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
| Witheet zit ik machteloos toe te kijken hoe die lul van een Rosa Bounida aanspeelt, hoe Gloukh weer de bal verspeelt en hoe Klaassen de tegenstander zo de 16m in laat lopen!!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2026 - 13:11 schreef AkaS het volgende:[..] Yep, onthutsend slecht. Waar Grim hoopvol begon en het idee bestond dat er aan iets gebouwd werd is het een behoorlijke teleurstelling aan het worden met het grote geluk dat de concurrentie ook steken laat vallen anders stond je gewoon kansloos 5de of misschien nog lager. Nogmaals, Regeer is echt een brave jongen maar middelmatiger dan middelmaat komen ze niet. Hij is een opvulling en daar blijft het bij. Rosa en Sutalo ook echt telkens om je hart vast te houden. Gloukh en Godts zijn in potentie de beste voetballers maar hebben als je eerlijk bent een negatief rendement! Enige lichtpuntje vind ik Weghorst! Volledig mee eens, Weghorst werkt tenminste de rest is ongelooflijk slecht |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
| Gvd wissels randdebiel grim!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ja het is zoals het is, erbarmelijk slecht |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2026 - 13:32 schreef AkaS het volgende:Witheet zit ik machteloos toe te kijken hoe die lul van een Rosa Bounida aanspeelt, hoe Gloukh weer de bal verspeelt en hoe Klaassen de tegenstander zo de 16m in laat lopen!!!! Kijk je zo ook naar Gaaei als hij er in staat? Of is het dan niet zijn fout? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Bounida mag ook gewiseeld worden, laat Edvardsen maar komen |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Kijk eens dat het slecht is he. Ik vind weghorst ook drama. Inzet.. alleen geen bal vasthouden. Glouck is vandaag echt niet goed. Slechtste van het veld?
Nou speelt niemand goed. Alleen zijn sommige spelers zeker een verbetering, Rosa is 2x beter dan Gaaei. Regeer is op die positie ook de beste optie(of je moet met Mokio en Steur spelen. Dan speel je iets minder aanvallend op het middenveld) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Berghuis laat direct wat zien
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 01 maart 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| Berghuis en Fitz. Manman. Help me. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2026 - 13:37 schreef freakie het volgende:Kijk eens dat het slecht is he. Ik vind weghorst ook drama. Inzet.. alleen geen bal vasthouden. Glouck is vandaag echt niet goed. Slechtste van het veld? Nou speelt niemand goed. Alleen zijn sommige spelers zeker een verbetering, Rosa is 2x beter dan Gaaei. Regeer is op die positie ook de beste optie(of je moet met Mokio en Steur spelen. Dan speel je iets minder aanvallend op het middenveld) Weghorst knokt er voor tenminste, voor de rest is het dramatisch slecht. Berghuis is nog te vroeg om te beoordelen maar liet direct wat zien |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 01 maart 2026 - 13:41 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Weghorst knokt er voor tenminste, voor de rest is het dramatisch slecht. Berghuis is nog te vroeg om te beoordelen maar liet direct wat zien Eens, Berghuis deed inderdaad gewoon wat moest gebeuren. Mooie voorzet👌 |
|
|
|